Radeon topic continues part IV

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 710 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-06 15:00

edward2

Schieten op de beesten

Ja bij ps 3, het scheelde weer aardig wat 3dmark puntjes en ook in villagemark scheelde het veel.
Ik heb de indruk dat in de huidige drivers van de Radeon nog allemaal zaken, niet geactiveerd zijn, vanwege bugs ect.
Ik hoop dat die toolman;) bij rage3d dat hele synchroon verhaal kan ontcijferen om zo een goeie overklokker te maken.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

We wachten af, maar het klinkt allemaal veel belovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

TwisteR, weet jij al iets van die nieuwe drivers, of zit je "onder" NDA;)?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9292

1-ding-nog

hoe groot is nu het verschil met de
166 en de 183 versie (64mb)vivo

kan iemand me dat uitleggen ik bedoel
te zeggen is de 183 veeeeell sneller
of is het maar een paar fps ?

ik wil op 1280*1024 32 bits spelen
en alles max. (ahtlon600@650 soon op 750 of 800)
moet toch vlot te spelen zijn ?
of zou de fps te laag worden bij de
nieuwere games zoals black&white
halo...enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 03:33
De 183MHz versie is maar een paar FPS sneller ... het scheelt ook maar 17MHz (10,42%;)) dus het kan ook nooit erg veel schelen. Op de resolutie die jij noemt merk je het verschil wel het beste en kan de increase in FPS misschien wel gelijk zijn aan de increase in clockspeed.

Btw m'n systeempje zit weer in mekaar (eindelijk!). Team Radeon kan weer blokjes van mij verwachten ... *D

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Heb net een mailtje gehad van TwisteR en die heeft nog niets gehoord over nieuwe drivers, hou zou wel ff naar ATI mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Bomberman, waarom heb jij je athlonsysteempje weggedaan pc privé?
En hoe bevalt dit? Nogal veel intel he;)
Toch geen onboard intel 740;)?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Yoo Edward, tot nu toe bevalt het erg goed :) ... snelheid is iets beter dan m'n Athlon @ 800MHz en stabiliteit is erg lekker. Ik vindt de Athlon T-Bird ook beter dan de Coppermine, maar de VIA chipsets zijn toch net iets minder dan die van Intel. Zo moest ik bij de aanschaf van m'n K7V (KX133) een paar maanden geleden m'n TV-kaart verkopen omdat ie niet meer werkte :( plus UT crashte vaak als ik van window naar fullscreen switchte (da zuigt tijdens of voor een war!) en m'n Radeon loopt nu stabiel op AGP4x (bij de KX133 liep ie naar een aantal minuten vast). Ok da maakt geen reet uit qua speed maar toch ... T zijn van die kleine dingen maar ik heb ze toch liever niet >:) ... Enig nadeel is dat m'n keyrate bij RC5 nu gedaald is van 2.82MKeys naar 2.22MKeys maargoed niet alles draait om RC5 (ok voor mij iig hehe). Genoeg off-topic geklets voor vandaag ... strax ff die (halve) Radeon tweaker downen om te kijken of ie bij mij goed werkt ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14001

Heeft er iemand die speciale drivers voor win2k al geprobeert? (zie sharkyextreme)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Zodra er mobo's met de amd 760 chipset met ddr support uit zijn, ga ik m'n amdsysteempje samenstellen.
W2k?, je gamet zeker niet veel?
Kijk eens op rage3d, in het forum zij veel reacties van W2K-gebruikers te vinden.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11034

Ik heb mijn Radeonnetje....hij is goed.
Alleen mijn dvd beeld schud en hapert....iemand al problemen mee gehad.
Ik had hem eerst onder Windows 2000 geprobeerd. Ging lekker met de speciale drivers.Nu onder W98.
Later meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hé Coppermine, gefeliciteerd, suc6 ermee.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

http://www.nvidia.com/demos

Iemand ToySoldiers al geprobeerd op de Radeon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft niemand problemen met de DVD???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 688

Hmm heb hier geen problemen met dvd nee;)
maar ja ik heb ook een viper550. Ik join de Radeon scene over 1 maand. Moet een hele vet rekening (paar duizend;( betalen voor me operatie en die moet ik terug declareren van de verzekering. Ik ga voor de Radeon 64MB DDR ViVo OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Mijn dvd(player) doet het niet, hij loopt gewoon vast, ik heb er nog niet verder naar gekeken aangezien m'n dvd eruit gaat (het is een Matshita,...o wat een rampding is dat, het laatste restje van een Gateway.)
Weer een beetje de "ouwe" insane?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hej edward,

Het gaat pico bello. Ik kan al hard lopen en opdrukken enzo;)
nog even dan kan ik alweer op meidenjacht. Die stenen uit me buik zien er echt bizarre uit. Volgende week toetsen enzo das wel minder. Wat klote sux ass kut videokaart zeg die viper550 sorry moest er effe uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wat klote sux ass kut videokaart zeg die viper550 sorry moest er effe uit.[/quote]Kom op man dat ding is gewoon oud, dat wil niet zeggen dat ie suxx ... voor "z'n tijd" was ie THE BOMB >:)>:). What de hell doe trouwens je met zo'n kick-ass systeem en dan zo'n oude videokaart erin ... was het geld op ofzo ;) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja je hebt gelijk. Ik ga ook een radeon halen alleen moet ik eerst me declaratie van de verzekering terug die klootzaken hebben van me rekening paar duizend afgeschreven (sta zelfs rood:(). Dus als de geld van de verzekering er is ga ik er eentje halenne (binnen 1 maand). Het is wel een redelijk systeem komt misschien soon 80GB bij;)
en dan nog een 1Ghz;)
damn te veel om up te graden (klote aandelen snel omhoog;()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

ik ga denk ik ook voor de redeon
maar dan de 32 mb ddr versie

ik heb nu een duron 700@1000 mhz
abit kt7 en 128 mb pc133 geheugen

een (niet lachen) viper330 4 mb videokaart :(

ik weet echt niet wat voor videokaar ik zal kopen
zit te twijfwelen tussen redeon, gf mx of de gewone g400 dual head

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Problemen met SuperWeb dus om ik er nooit in.
Radeon bevalt goed. DVD doet het, moest DMA aan zetten. Beeld trilt ook niet meer. Elk spel ruleert zwaar. Toppie kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe kon je ook al weer zien of je 5,5 of 6 ns geheugen hebt?
Dit staat op de chip: HY5DV651622
0029A TC-66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een paar scores van mijn Radeon 64mb VIVO
Quake 3 1024x768x32xMAX 51 fps
Quake 3 1600x1200x32xMAX 32 fps
Lekkerrr...

edward2, kon je niet s3tc aan zetten ofzo bij ut???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ja, er staat ergens een topic daar over, maar dan moet je wel de OpenGL patch van Loki gebruiken.
En je UT config editen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Coppermine heb je anisotropische filtering op hoogste kwaliteit staan, dit scheelt aardig wat fps, maar is wel zo mooi.
In Startrek Elite Force moet je het in het spel uitlaten als het in het display al aan staat.
UT loopt in d3d wel heel erg hard met de Radeon, sneller nog dan GeForce2Ultra op 1280x1024x32.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en edward2 heb je hem al binnen ?retail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkymichiel
  • Laatst online: 07-12-2022
jeej!! ik heb m'n 1ghz systeempje ontvangen!!

met natuurlijk de 64 mb vivo Radeon!!!

met 3dmark2000 haal ik iets van 4700 punten, is dat goed??

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Beetje laag, met mijn celeron 333@500 haal ik maar 1000 punten lager. (wel op 195/195)
lees deze topic en zijn voorgangers door voor tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb de Retail gecanceld. In welke resolutie, kleurdieptes, texture grootes heb je die 3dmark2k gedraaid?
Ik haal zelf op 1024x768x32 32 bits text 24 Z
4200 3dmarks met de Rdaeon op 166/166
4690 op 183/183

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok....

de retail duurt me te lang.....

heb net de oem 64vivo maar besteld ...
en nu maar wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edward2, ik zie geen verschil tussen anisotropische filtering en normaal.
Dus die paar fps'jes houd ik maar :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

In Q3 en games met de Q3-engine zie je het het best.
Zonder is het beeld geblurder/waziger dan met hoogste kwal.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Julie hebben al gemerkt dat die ps3 beta het gewoon doet als je je datum maar voor 1 oktober zet? Wel handig voor een benchmarkje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is ook al weer ps3???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12242

Hoe is de radeon vegeleken met bv de geforce familie (mx, 2, ddr, etc) of de 3dfx kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

ps3 is powerstrip 3.

De radeon is ongeveer net zo snel als de GF2 (16bits langzemer, 32bits gelijk), 2d beeldkwaliteit is beter (vooral hoge res.) DVD playback is top. en de kaart is al voorbereid op DX8 (dus veel hardware ondersteuning voor functies die in directx 8 komen, heeft de geforce familie niet)

De voodoo 5 is beter met FSAA maar dat is dan ook het enigste.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>http://www.rage3d.com/forum/ubbhtml/Forum13/HTML/001083.html

I'm the lead developer for the Radeon's Ark demo. I'm posting this to give some feedback and hints how to make the demo, Radeon's Ark, run better on some systems. First, it's important to note why the demo needs as much memory as it does. Initially, this demo was never intended to be shipped to end users. It was developed as a technology demo for marketing purposes. Given that, we developed this demo to run on a Radeon 64MB board with plenty of ram and swap file space. In addition, the demo was developed in under 3 months, so give us a little slack here. After the warm reception of the demo at the launch, we decided to ship the demo to end users. With the short amount of time I had to make tweaks, we got it running on a 128MB of system ram, but the obvious down side is the amount of memory/swapfile space needed at startup.
So why does it take 1-4 minutes to load the demo? I never spent the engineering time to optimize the load times because this was initially never meant to ship to end users. The two main things that take time at startup are texture compression and memory warming. We shipped all of the textures uncompressed in the scene file for compatibility reasons. A side effect of that is the amount of startup time needed to compress them on the fly. Since windows pages out memory, right before we draw the first frame of the demo, we need to touch all memory used by the demo to force Windows to page things off the disk into memory. The combination of these two steps takes about a minute. We plan to improve this in future demos.

The demo was also never fully tested on other video cards, mainly due to the lack of feature support on other cards. The only cards that even came close to the demo's requirements were the GeForce cards. However, the demo _requires_ the use of 5 user clip planes (specifically for the reflective glass), and since the GeForce doesn't support any user clip planes in D3D, the Radeon was the only card it could run on. Not to mention the lack of EMBM support on all other cards besides the Matrox G400 (which has problems with projective textures used in conjunction with EMBM as is used on all bumpy reflective surfaces in the demo).

Alright, enough babbling...so here are a few command line options that will hopefully improve performance on some systems. You can change the screen res at startup (it defaults to 1024x768), disable sound, and disable the letterbox (this was a last minute change to help performance on slower systems and 32MB cards):

-nosound (May help load times and framerate on some systems)
-640x480
-800x600
-1024x768 (default)
-1152x864
-1280x1024
-1600x1200
-letter (default letterbox mode)
-noletter (will run slower but will get rid of black padding for letterbox)
-loop (Will Loop the demo infinitely from opening to closing credits)

Example: Radeon'sArk.exe -640x480 -nosound

As far as screenshots go, just press the Print Screen button on your keyboard and then paste the contents into PhotoShop or some other image editing program. In the future we'll put in some automated key to spit out an image file of the current frame.

Alex Vlachos
3D Application Research Group, ATI Research

(PLEASE continue this discussion on this message board instead of emailing me directly. It's good to see so much enthusiasm about the Radeon, and it's nice to know forums like this exist.)[/quote] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb die Ark demo ook ff gedraaid......oooh lekker.
Wat een topkaartje is het toch :)
Wie captured er wel eens via zijn Radeon, welk programma gebruik je daarvoor???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Er is een nieuwe techdemo voor de Radeon uitgebracht door ATI :) ... ik heb het zelf nog niet gedownload maar zag het net staan op www.rage3d.com. Vinde gullie wel interessant waarschijnlijk ;) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisteR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 14:52
Oooohhh....YES! Ga meteen even die demo op 1280x1024 en 1600x1200 proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 22:23
Even een vraagje, waar kan je die ARK demo downloaden? ik kan hem niet op rage3d of op de site van ati vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Laatst online: 23:40
Zeg, ik heb veel gehoord over die Ati Radeon (32 of 64 Mb) (VIVO) AGP-kaart.
Maar hoe goed is deze eigenlijk. En waar kan ik deze (evt 32MB-versie) heel goeikoop krijgen (wel nieuw he), want ik vind deze toch wel errug interessant, maar het moet niet te veel kosten (boven 400 piek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

De ark demo is volgens mij niet te downloaden, en voor prijzen check de pricewatch van tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>maar het moet niet te veel kosten (boven 400 piek)[/quote]Als je een Radeon wilt hebben voor 400,- of minder moet je nog een hele tijd wachten ... de goedkoopste versie in PriceWatch kost 639,- ... over een tijdje kun je hem natuurlijk wel 2e hands kopen misschien. Btw hebben jullie het verschil in prijs gezien tussen de 32MB DDR en SDR! Je zou wel gek zijn als je de SDR zou kopen ... >:) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

He Bomberman, wat heb jij betaald voor je Radeon 32mb DDR (die stiekem toch een 64mb was)?
was het niet 250 gulden in de tijd dat helemaal niemand hem nog had in nederland (op TwisteR na dan). En Edward2 betaalde jij niet 300 piek voor je 32mb DDR radeon, en hjs betaalde jij niet 325,- gld voor je Radeon die je van Edward2 kon overkopen omdat hij weer voor weinig (shit die prijs weet ik niet :( ) een 64MB versie kon kopen?
(alle prijzen zijn excl btw en verzend kosten)

*D LOL *D

(btw? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb voor de 64 mb iets van 550 betaald, maar dat was het zeker waard hoewel ik geen garantie heb, maar die gok neem je.
Dit kaartje blijft er nog wel een tijdje inzitten
Ik heb nu de demo van Venom draaien en daar zitten hele nieuwe detailed texture technieken in, de moeite waard om eens te bekijken, als je tenminste kabel internet hebt want hij 75 mb, maarja das normaal tegenwoordig voor een beetje demo.

http://www.3dfiles.com/games/venom.shtml

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ehh ... ok het is wel mogelijk :) . <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>was het niet 250 gulden in de tijd dat helemaal niemand hem nog had in nederland[/quote]Zoiets ja (iets meer) *D . En het ziet er naar uit dat deze kaart (itt een hoop andere kaarten afgelopen jaar >:) ) nog een hele tijd in m'n computertje zal blijven zitten. Goedkope-32MB-maar-eigenlijk-64MB-DDR-preproduction-ATI-Radeon-videokaarten RULEN! De beste prijs/prestatie verhouding ever :+ ...

* Bomberman bedankt TwisteR (voor de 25e keer) nogmaals :).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shittt

heb ik eindelijk de radeon 64 viv binnen
en geinstalleerd ,opgestart ,fuckzooi
is w98 in de soep ofzo kan met geen mogelijkheid de drivers installeren
en niks deed het meer...
dan maar w98 eropnieuw op...
nu kon ik wel de drivers installeren..maar wat nu ...
w98 werkt voor geen meter meer kan geen spellen spelen en elke keer slaat ie vast enzo...
help help ...

weet het echt niet meer..ik kon gelukkig weer op internet ,maar hoe lang ..

ik heb
mobo k7m asus
256 mb pc100
sblive

johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dat ruikt naar via problems, heb je die via drivers (4 in1??) al?
Ik heb het hele via-probleem niet zo gevold maar er is een fix voor, kijk eens op rage3d.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
De K7M heeft de AMD751 Northbridge dus het zal geen VIA probleem zijn (hoewel de Southbridge wel van VIA is maar das weinig van belang). Ik weet niet hoe jij de installatie gedaan hebt en ik heb zelf ook niet erg veel ervaring met de K7M maar ik zou eerst AGP op 1X zetten in het bios. Daarna ff kijken of (mocht je chipset rev. het ondersteunen) Superbypass disabled is ... je weet nooit en bij trouble shooten. Daarna de AMD AGP miniport driver installeren. Daarna de Radeon driver en daarna DirectX7.0a. Vooral die AGP op 1X zou erg belangrijk kunnen zijn.

Good luck en onthou, bij een PC gaat het zelden in 1 maal goed maar goed komt het (bijna) altijd >:)>:) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok ik zal eens proberen..
kan doorzoiets w98 ontregelt worden?
een vb. als ik een map opent en ik ga een paar mappen verder en als ik dan terug ga dan slaat die map vast..

ik hoop dat het in die 1* zit..
is toch rot, zit je al een aantal weken te wachten heb je hem thuis.........snikk....

johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
AGP instabiliteit komt meestal alleen naar boven bij 3D spul, niet in windows zelf ... hoewel ik weet nog wel dat ik ook een keer zoiets heb gehad toen ik Win2K installeerde. Ik weet niet meer bij welke kaart het precies was :+ maar ik kon telkens maar net in windows komen voordat de boel crashte. Een paar keer crashte ie bij de installatie van de (VIA) AGP driver ( *uche uche* ik dacht al dat het daar aan lag *D )maar na blijven proberen kwam ie er eindelijk doorheen :) . Gereboot en alle problemen waren daarna voorbij. Nu is Win2K ofcourse niet te vergelijken met Win9x maar het zou dus ook goed aan de miniport driver kunnen liggen die niet geinstalleerd is ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de superbypass op disabled
gezet maar dat helpt niet
kan in de bios nergens de speed op 1 zetten

ik heb de amd midi driver erop gezet.

het is echt vreemd ,voor dat ie kaart erinzat
had ik geen enkel probleem..

als ik nu iets wil opstarten dan doet ie het eerst wel en daarna niet meer en dan doet de rest het ook niet meer en dan moet ik hem weer opnieuw opstarten maar dat gaat niet want dan zegt ie dat het prog nog bezig is
dan maar weer een hard reset..
dan gaat ie weer scannen op de c schijf en vind ie weer een nieuwe fout,ik denk dat ie snel rot zal zijn ,mischien moet ik de oude video kaart maar erin zetten en kijken wat ie dan doet want als ie dan nog gek doe
dan dan dan......araggggrgrg
moet maar gaan slapen denk...\
moet zo weer gaan werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oja en de rage theater chip doet het ook niet
geeft een fout melding aan .....

en hij geeft een vraagteken bij pci system management bus,geen stuurprog. kan ik ook niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Vergeet je misschien het AMD Driver Pack te installeren ... Win98 kent de AMD751 chipset niet natuurlijk. Je kunt het hier downloaden:

http://www.amd.com/products/cpg/bin/

Twee plaatsen daaronder staat de 4.71 AGP driver. Mocht het nog niet werken, lees dan ook ff de readme (Driver Information), wie weet staat er iets in over de beste volgorde om het te installeren ...

Shit moet nu ook echt gaan slapen ... om 6.00u gaat me wekkertje al weer af ;( ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit probleem is toch alleen bij de via chipset??? Want ik heb er geen problemen mee gehad, ik heb dan ook een bx chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit probleem is toch alleen bij de via chipset??? Want ik heb er geen problemen mee gehad, ik heb dan ook een bx chipset.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.