De invloed van de HK op GoT in zn geheel

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 16:39 schreef ddc het volgende:
Dan toch maar weer ratio instellen? :+
Maar dan niet 'hard', maar bijvoorbeeld een extra pagina voor crew toegankelijk waarin ze in 1 oogopslag zien wie teveel hk post (is die pagina er nu niet ook al?). Dan kan daarvanuit gericht actie worden ondernomen :).
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14153612#14153612

Mijn post een stukje hiervoor, het 2e deel. Sommige mensen lurken in tech, en posten in HK.
Die mensen zou je het extratje HK ontnemen, terwijl ze ook echt wel iets aan de tech doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met LuNaTic eens dat de HK goed werk doet in _het_huidige GoT.

Dat het nivo algemeen omlaag gaat is ook m.i. meer een gevolg van de grote groei van het forum, dan van het bestaan van een HK.

Steeds meer mensen schaffen een computer aan (omdat het wel handig schijnt te zijn en ze nu goedkoop zijn), die niet de interesse en/of kennis hebben om hun eigen problemen op te lossen, die komen hier niet voor de HK (dan gaan ze wel naar een forum waar ze direct kunnen losbranden) maar om direct een oplossing aangedragen te krijgen.

[eigen boezem-mode]
Hoeveel van die mensen komen hiervan op GoT omdat wij ze hebben doorverwezen? Omdat wij er IRL genoeg van hebben om voor alle familie, vrienden, kennissen en andere vage aanhang de computer-expert uit te hangen en daar evenredig tijd aan kwijt zijn :( ?
[/eigen boezem-mode]

Door het laatste vind ik het dus ook nog eens leuk om eens off-topic te praten met iemand die zijn computer (en aanverwante artikelen) niet als black-box ziet. Inderdaad een community :) .

Dat bepaalde termen nu overal op GoT voorkomen is een triest feit. Dat die termen uit de HK komen niet.
Deze kunnen ook bijv. op school, voetbal of in de kroeg zijn geïntroduceerd en zo hun weg naar GoT hebben gevonden.
Bovendien lijkt het me ook dat de gemiddelde computergeïnteresseerde/gebruiker steeds jonger wordt, met de daarbij behorende (o.a. hormonale) problemen ;) .

Afschaffing van de HK zal dan m.i. er toch meer toe leiden dat deze termen/dit taalgebruik verspreid over de Tech-fora gaat worden en moeilijker te controleren zal zijn, wie regelmatig over de schreef gaat. Dit i.t.t. het verzamelen van alle 'onzin' in een HK-forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:56

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 21 juni 2002 18:50 schreef GA!S het volgende:
Hier ben ik het zo vre-se-lijk mee eens.

GoT is (bot gezegd, en toch ook weer niet) een _community_ en in die hoedanigheid heeft GoT het 'voorrecht' dezelfde problemen mee te mogen maken als die in onze huidige maatschappij ronddwarrelen.

En zoals in de IRL wereld is ook op GoT de beste oplossing de oplossing die de meeste moeite kost:
Je moet somehow de mensen veranderen.

Je kunt policies verzinnen wat je wilt (voor in dit geval de Huiskamer) maar zolang 20 man in een topic reageren met "Okee/whatever" heb je geen fuck aan je policies, aangezien je achter de feiten aaloopt en er (weer) een topic verziekt is dat op slot gaat en je policy heeft (weer) niet gewerkt aangezien er mensen zijn die zich eraan geergerd hebben :{

Een kei-hard moderatiebeleid ben ik opzichzelfstaand niet tegen, maar je zult er ook 'goeden' mee verliezen. GoT gaat ook vanaf het moment dat je ermee begint een vre-se-lijk zwaar halfjaar tegemoet waar _elke_ betrokken partij het _niet_ naar zijn zin heeft (Crew + bezoekers) (vandaar ik dus minstens terughoudend ben inzake een hard moderatiebeleid)

Maar helaas schijnt een (tijdelijke) Ban tegenwoordig nog de enige manier te zijn om (veel) mensen duidelijk te maken dat bepaalde zaken gewoon _niet_ gewenst zijn die onder common sense vallen ;(

Ps. Ik ben ook fel tegen het verdwijnen van de HK, maar die argumenten heb ik hier al gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Een ideale wereld bestaat niet, net zo min als een ideaal forum. Je moet daarom streven naar een gulden middenweg, een optimum. Als je daar in de buurt zit moet je niet gaan proberen om alsnog naar perfectie te gaan streven...

(m.a.w. if it ain't broke, don't fix it!)

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 01:54 schreef GA!S het volgende:
Een ideale wereld bestaat niet, net zo min als een ideaal forum. Je moet daarom streven naar een gulden middenweg, een optimum. Als je daar in de buurt zit moet je niet gaan proberen om alsnog naar perfectie te gaan streven...

(m.a.w. if it ain't broke, don't fix it!)
De vraag is dus hier of het kapot is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zaterdag 22 juni 2002 01:57 schreef Type het volgende:

[..]

De vraag is dus hier of het kapot is ;)
nou dan zal ik daar ook maar het antwoord op geven: NEE!

[HK-mode]
SLOTJEUH!
[/HK-mode]

>:) ;)

ps: sommige lopen zo te klagen over de HK-only posters. Ik vind het helemaal niet erg dat er hier ook mensen rondlopen die niet alleen maar over computers kunnen/willen lullen. Zo krijg je een wat prettigere doorsnede over meerdere lagen van de bevolking en niet een door n3rdz gedomineerde wereld. Nee, aan 3 Technische Universiteiten vol met contact gestoorde nerds hebben we meeeeeer dan genoeg (ja ik zit er zelf ook nog steeds ja). Mag af en toe best wat tegengas.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimanez
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 14:45
Ik heb deze hele discussie al een paar dagen zitten doorlezen en ben verbaasd over de reacties van iedereen.

Ikzelf ben al langer dan een jaar bezoeker van het forum, maar post bijna nooit iets, alleen in tentamen periodes eigenlijk, want dan is alles leuker dan dat saaie boek openslaan en te gaan leren. Dan zit er dus ook 7 dagen per week elk uur :(

Toegang tot de Hk heb ik dus ook niet, maar ik moet zeggen , nieuwsgierig ben ik er wel naar. Kan je zeggen haal ff die 150 posts, (of weet ik hoeveel het is), maar die gelegenheid is er helemaal niet. Ik vind dat velen van jullie daarover heen kijken.Momenteel zijn er zoveel mensen die hier rondhangen. Als er eens een topic wordt geopend en ik wil 1 minuut later reageren en ik druk bijv. refresh in dan staan er al 5 replies.(ok ff ietsjes overdreven, maar jullie begrijpen het punt wel)

Dan kan ik wel nutteloos gaan herhalen wat anderen zeggen, maar dat heeft naar mijn gevoel ook weinig zin. Wat ik dus min of meer ook wil duidelijk maken, er zullen zeker mensen zijn die alleen nog in HK posten, maar is dat alleen vanwege de HK, of is dat misschien ook dat ze zoiets hebben van , waarom nog reageren als de juiste replies toch al geplaatst zijn. Ik weet van mezelf dat ik het nutteloos vind om op iets te reageren waar al de juiste reacties zijn gegeven. Dus laat ik dat ook maar, dan maar geen HK. Feit is gewoon dat als je bijv maar twee keer per week even het forum opgaat dat je weinig techposts kan maken, er zijn al zoveel mensen die je voor waren. Maar goed dit is dus hoe ik het ervaar. Door de grote massa aan mensen is het voor mijn gevoel moeilijk om nuttige replies toe tevoegen, aangezien die al gedaan worden door anderen.

Hk lijkt mij daarom een nuttige toevoeging, om al het andere ff kwijt te zijn/af te reageren. Kan er gezegd worden ga naar FOK, maar sorry met alle respect voor FOK, het nivau daar is bedroefend, naar mijn mening. Lijkt mij dat dat in de HK minder erg is.(nogmaals ik heb er geen toegang tot dus kan het niet goed beoordelen).

Ook op GOT zie bijv. ik wel es serieuze persoonlijke topics. Doorgaans wordt daar dan serieus op gereageerd, iets wat je van FOK niet kan zeggen, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In tegenstelling tot Jimanez ben ik aboluut niet nieuwsgierig naar de HK.

Ik vind bovendien ook, dat de HK en in zekere zin ook de rest die in Generale Chat staat, hier niet echt thuishoren.
Deze fora zijn misschien het gevolg van verzoeken uit het verleden.

Als techforum is GoT uitstekend, maar hou het daar dan ook bij.
Als je nou puur kijkt naar de posts in LA en SM, dan zie je dat heel veel van die posts gaan over zaken, die in de Generale Chat staan.

Op het moment, dat GoT besluit om m.n. de HK af te schaffen en een strak moderatiebeleid voert, wanneer men zich op HK-niveau gedraagt in de techfora, zal in mijn ogen blijken, dat de aantrekkingskracht voor de HK-achtige acties snel zal verminderen.

Maar dat betekent, dat er zonder pardon OW's en bans moeten worden uitgedeeld aan diegenen, die zich hier wél aan schuldig maken.

GoT is voor mij een bron van informatie, waar ik vaak en met plezier gebruik van maak.
Ik raak echter steeds vaker geïrriteerd door imho nutteloze topics (én de daaruit voortvloeiende maatregelen) over breezersletjes ed.

Ik ben bang, dat de Generale Chat-fora niet zullen verdwijnen, maar ik wou toch even mijn mening geven (op verzoek van LuNaTiC ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 02:52 schreef Jimanez een zeer goed punt:
Kan ik het wel mee eens zijn. Toen ik zelf de HK nog niet inkon toendertijd waren er ook wat discussies rondom, maar dat kwam omdat het allemaal zo nieuw was. Toen heb ik idd ook dat argument aangehaald.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het bewonderenswaardig vind en van een goede instelling getuigen dat je die replies idd achterwege laat en idd alleen maar wat repliet als het wat toevoegt.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 20:53 schreef Compeutje het volgende:
In tegenstelling tot Jimanez ben ik aboluut niet nieuwsgierig naar de HK.

Ik vind bovendien ook, dat de HK en in zekere zin ook de rest die in Generale Chat staat, hier niet echt thuishoren.
Deze fora zijn misschien het gevolg van verzoeken uit het verleden.

Als techforum is GoT uitstekend, maar hou het daar dan ook bij.
Als je nou puur kijkt naar de posts in LA en SM, dan zie je dat heel veel van die posts gaan over zaken, die in de Generale Chat staan.

Op het moment, dat GoT besluit om m.n. de HK af te schaffen en een strak moderatiebeleid voert, wanneer men zich op HK-niveau gedraagt in de techfora, zal in mijn ogen blijken, dat de aantrekkingskracht voor de HK-achtige acties snel zal verminderen.

Maar dat betekent, dat er zonder pardon OW's en bans moeten worden uitgedeeld aan diegenen, die zich hier wél aan schuldig maken.

GoT is voor mij een bron van informatie, waar ik vaak en met plezier gebruik van maak.
Ik raak echter steeds vaker geïrriteerd door imho nutteloze topics (én de daaruit voortvloeiende maatregelen) over breezersletjes ed.

Ik ben bang, dat de Generale Chat-fora niet zullen verdwijnen, maar ik wou toch even mijn mening geven (op verzoek van LuNaTiC ;))
Mja kan ik me eigenlijk heel makkelijk mee af maken door deze reply er bij te pakken:
Op vrijdag 21 juni 2002 18:50 schreef GA!S het volgende:
* GA!S heeft alleen de openingspost van Luna gelezen en wil gewoon ff zijn mening geven:

GoT roels :P

Er zijn weingig fora waar sprake is van zo'n actieve communitie als op GoT. En IMHO is dat een DIRECT gevolg van ook het beschikbaar zijn van niet-computer gerelateerde sub-fora. De algemene deler is computers, daardoor kom je hier terecht, maar door fora als SG, W&L, HK, NST etc (ook het verschuiven van computers naar electronica in OCM en het lullen over non-computer audio in AV) blijf je hier hangen. Je kan hier onderhand over elk thema en op ieder niveau je ei kwijt.

Ik ben nog altijd erg tevreden over het niveau en vind dat er het afgelopen jaar echt goed gemod is en daardoor de algemene sfeer hier een stuk beter is dan tijdens de vorige "crisis" rondom het onzin-forum / de kroeg e.d.
GoT is inmiddels meer dan een informatiebron alleen. Laat ik het zo zeggen: het is altijd al meer dan dat geweest.

Een community met zoveel informatie, geweldig toch? Met personen waar jij iets mee hebt, nl gedeelde interesses in computers. Dat houdt niet alleen op bij de techfora, maar de behoefte om met elkaar daar over te praten blijft altijd bestaan.

En vandaar dat het doorverwijzen naar Fok! echt iets heel anders is, als je daar het publiek ziet.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:52
De HK staat eigelijk een beetje los van de tech-fora.

In de tech-fora lurk ik meer dan ik post.
Als ik een probleem heb dan vind ik de oplossing vaak met de search.

De hk is gewoon leuk en heeft denk ik niet invloed op het niveau van de tech-fora.
Ik zou het jammer vinden als er overwogen zou worden de hk op te heffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Volgens mij is de HK een goede toevoeging voor GoT. Mensen die hier voor de HK komen, en er in kunnen (op wat voor manier dan ook) zullen tzt ontdekken dat er meer is dan onzin spuien alleen en gaan eens rondkijken op de andere subfora. Zo heb ik het idee dat in NOS (waar ik voornamelijk rondhang) de laatste tijd veel (ex-)HK'ers hun met nieuwste probleempjes met Linux (en anderen) komen. Ik denk dat zoiets ook geld voor de andere die-hard tech fora, nieuwe mensen die in het begin wat moeite hebben met een non-HK houding van dat forum maar uiteindelijk wel geholpen worden en het er zelfs een beetje naar hun zin hebben).

Oftewel, de HK zorgt voor verbreding van de bezoekers die anders op non-tech buren als Fok! terecht waren gekomen, al dan niet door onvriendelijke reacties hier door HK-achtige posts in tech-fora.
Pagina: 1 2 3 Laatste