My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Het algehele niveau op GoT is gewoon gedaald en dat is het duidelijkste te zien in de HK omdat dat een platform bied voor alles wat je maar kwijt wil zolang het binnen de FAQ valt.
Dat het algehele niveau gedaald is heeft niets te maken met mensen die o zo graag de HK in willen maar meer met het feit dat GoT een begrip is geworden op internet en er dus mensen van allerlei pluimage registreren.
Met zo'n explosieve groei aan gebruikers kan je ook niet verwachten dat het enkel foutloos spellende, on-topic postende, niet-flamende, FAQ lezende nieuwkomers zijn.
Wat ik dus bedoel te zeggen is dat door de enorme toestroom van nieuwe gebruikers er ook een zooi mensen is bijgekomen die niet bijster intelligent zijn en soms amper een fatsoenlijke Nederlandse zin kunnen typen.
In de tech fora krijgen ze direct een slotje als een topic nergens over gaat bijvoorbeeld en leren ze dat wel af, zodra ze de HK bereikt hebben slaan bij sommigen de stoppen door omdat ze weten dat ze daar veel minder hard afgerekend worden omdat de regels in de HK veel soepeler zijn.
Die HK heeft een functie en die is diversiteit brengen op een tech gerelateerd forum. Zoiets als na een lange dag werken even een pilsje pakken en een voetbalwedstrijd kijken.
Verder vind ik dat er in de tech fora soms een massa hysterie bezig is. Lijkt je probleem maar enigszins op iets dat al een keer voorbij gekomen is dan volgt er direct een slotje, wordt er een grap gemaakt dan klaagt men direct over niveau. Is iemand een complete n00b dan is daar maar weinig geduld voor over het algemeen.
Vroeger verwees ik n00b vrienden die een tech gerelateerd probleem hadden naar GoT, nu doe ik dat niet meer omdat ik weet dat de kans groot is dat ze daar afgeblaft zullen worden of doorverwezen naar een topic waaruit een n00b niet op kan maken hoe hij zijn probleem nu op moet lossen. Ik heb het dan niet over simpele problemen, die zoek ik wel voor ze op.
Aan de ene kant bespeur ik dus een verharding in de tech fora en aan de andere kant een verwijzing voor iedere gebruiker die niet zelf zijn PC in 3.2 seconden in en uit elkaar kan schroeven naar de HK. En dat vind ik krom
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
techforum.tweakers.net en generalforum.tweakers.net?
Ik moet zeggen dat ik het niveau in de fora waar ik kom (SP en P&W), niet eens zo veel daalt... maar diegene hierboven (tenminste net nog wel
Er zijn altijd mensen waar je tegen kunt zeggen:
En die dat niet snappen, maar gewoon letterlijk de code nodig hebben. En als ze dus vragen "hoe doe je dat nu precies" in een reply, dan zou het in theorie gewoon een script request zijn..."Je moet een variable declaren en de hele listbox doorlopen, kijken of de string van de listbox gelijk is met het woord wat je zoekt, zo ja, dan heb je dus de index nu gevonden"
In spiellerij erger ik me maar aan een ding die 10 tallen GTA3 topics, die geopent worden, "het grote xx topic" met 15 pagina's etc. Maar dat probleem kun je niet verkomen, uiteraard kan ik m'n posts/pages veranderen, maar het principe blijft.
Ik vraag me ook af he, als je de topics van twee dagen of drie dagen ziet (dus meer dan standaard), of je dan minder dezelfde topics krijgt.
Verwijderd
Persoonlijk voel ik er weinig voor. Ten eerste vraag ik mij af, of GoT dat wel wilt gaan sponsoren. Het komt bij mij over als een soort hoekje waar je je kinderen in kunt dumpen met een doosje legoOp donderdag 20 juni 2002 15:13 schreef bazs2000 het volgende:
Ik hoop niet opdringerig over te komen met mijn vragen/opmerkingen maar ik zou graag willen weten wat jullie allemaal denken van Cheatah's opmerking en hoe jullie daar tegenover staan.
Die kloofvergroting heeft denk ik helemaal geen nut. Ik gebruik nu active topics en zo lees en post ik tech en zo lees en post ik HK. Dit vind ik gewoon fijn. Als je een HK ergens apart dumpt, vergroot dat inderdaad de kloof. Maar of dit nu een voordeel is, ik vraag het me af.
Mensen die puur en alleen voor HK komen, die blijven toch wel afgezonderd. Als je niet meer op postratio gaat letten, blijven ze ook wel uit de techfora. Maar als je een HK afscheiding ergens anders gaat maken, is dat gewoon ongemakkelijk voor het gros van de gebruikers, die niet in de HK wonen, maar zoals ik active topics gebruiken en/of gewoon veel techfora bezoeken.
Degenen die je ermee benadeelt, zijn de "gewone" gebruikers en de mensen die er geen last van ondervinden, zijn de HK-meubels.
Misschien heb ik het idee verkeerd geinterpreteerd, maar als dit de uitkomst zal zijn, vind ik dat in ieder geval niet wenselijk.
Verwijderd
Ff serieus, ik denk dat de HK moet blijven. Echter, sommige
mensen zouden er niet in moeten komen, en er nooit in moeten
kunnen komen. Ik bedoel, als GoT bekend wordt om z'n huiskamer,
wat krijg je dan? Juist... En ik noem geen namen

Hoe zit het met de kosten van de capaciteit die ingenomen word door onzinnige topics/posts?
Ik bedoel er waren al plannen om tweakers te laten betalen voor access op tweakers.net...omdat de kosten ook omhoog lopen natuurlijk.
Komt dat hier ook niet om de hoek kijken?
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
verder wil ik een quote van justmental uit het topic uit het GvF aanhalen:
waarmee ik niet wil zeggen dat ik niet met een dergelijke splitsing zou kunnen leven, maar ik zou het erg jammer vinden. Het komt echt over als een amputatie van een ziek been ofzo...Aan de ene kant het je het serieuze kennismanagement en aan de andere kant het gezellig samen zijn met mensen met dezelfde interessen.
Ik denk dat weinig mensen na een splitsing de oversteek zullen maken.
Gevolg een formele, misschien wel gespannen sfeer in het techgedeelte, aangezien daar niets SG-igs getolereerd gaat worden.
Maar het SG forum zal nog lastiger worden aangezien dat nog steeds de warez/pr0n/onzin beperkingen zal houden.
Ik voel niks voor het openscheuren van de community op deze manier.
Ook al willen veel mensen de HK liever niet zien, toch hoort het bij GoT naar mijn idee. Misschien niet als primaire core-bussiness, wel als deel van GoT.
wat dan een betere optie is, is voor mensen die echt 0,0 met de HK te maken willen hebben, is dit in je prefs in te stellen. Geen HK-topics in Active Topics ed...
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 09:31
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Dat LuNaTiC zijn baan kwijt raakt denk ik niet, hij zal vast een ander fora krijgen waar hij hopelijk met plezier zal modden.
Gathering of Tweakers is dacht ik een TECH forum en zoals Koffie al heel goed zei, waarom zou GoT een vorm van "ontspanning" moeten bieden.
ALS HK zou worden afgeschaft, denk ik niet dat je offtopic posts zal krijgen in de tech fora. Keihard optreden van moderators zal dat zo tegen gaan imo.
FOK is een goede vorm van "ontspanning" en ik denk dat de mensen die er alleen zijn voor de HK daar maar naar toe moeten gaan en hier moeten komen voor de computer related onderwerpen.
Interessant draadje en zal zeker blijven volgen
Verwijderd
Anders komen er idd in de techfora van die domme spamtopics, die hoef ik niet, die zijn voor Luna en zijn bende
En ik vind dat de HK moet blijven, GoT moet juist WEL een vorm van ontspanning bieden. Tweakers zijn tweakers en geen Fokkers, dus die willen daar (meestal) niet heen. Ten 2e zijn de die hard HKers toch wel bekend onder elkaar en hebben wij er imho geen last van in de techfora, omdat die daar toch niet komen
/me = voor HK
Bovendien gaat het me ook niet om het baantje als mod, dat staat er nu buiten
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
- We Are Borg
Ik lees net een reply:
Hier ben ik het helemaal mee eens. Je hebt ook een groep HK gebruikers die er af en toe komen voor de lol, maar hoofdzakkelijk zijn voor de tech. Zou de norm gewoon niet veel strenger kunnen worden en dan bedoel ik veel strenger. Noem even een norm: Een jaar geregd en minimaal 700 posts.Op donderdag 20 juni 2002 14:31 schreef Cheatah het volgende:
De HK was bedoeld voor mensen die zich tussen de tech-posts door even wilden ontspannen/uitleven. Van iemand die zijn sporen op GoT heeft verdiend, kan het me weinig schelen als ze even gek doen. Maar sommigen hebben een verschrikkelijke instelling, en die hebben volgens mij niets op GoT te zoeken.
Inderdaad, hoge eis. Maar het even snel techpost scoren valt weg, want 700 is veel + je zit vast aan het jaar. De serieuze GoT loopt hier al een tijd rond en heeft dus toegang. Even snel reggen zal er niet bij zijn, omdat niemand gaat voor dat een jaar wachten.
Just a idea
Hosting ed is allemaal gesponsored, daar hoef je je geen zorgen over te maken.Op donderdag 20 juni 2002 15:43 schreef The Real Falcon het volgende:
Oke ik wil hier ook even op inhaken.
Hoe zit het met de kosten van de capaciteit die ingenomen word door onzinnige topics/posts?
voor zover ik weet, is dat nog steeds nog helemaal niet aan de orde. Maak je daar dus ook maar niet druk omIk bedoel er waren al plannen om tweakers te laten betalen voor access op tweakers.net...omdat de kosten ook omhoog lopen natuurlijk.
Komt dat hier ook niet om de hoek kijken?
Verder is de HK niet alleen maar complete onzin maar vervult het de sociale functie die de techfora niet hebben. Wat voor cadeau geef je na een jaar verkering? Sja, als je echt niets weet te verzinnen is de feedback die je op zo'n topic krijgt in de HK echt wel nuttig hoor.
Bij sommige mensen komt hun kritiek op de HK eerder voort uit elitair gebral dan uit ervaring merk ik soms... Onderbouwing van zo'n mening zie ik zelden of nooit en ervaring schort het meestal ook aan (wordt meestal afgesloten met de dooddoener "de HK daar kom ik nooit want dat vind ik niks". Hoe kan je er dan over oordelen vraag ik me af.)
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
Verwijderd
Ik heb het al eerder gezegd, maar een aantal posts werkt contra productief. Tuurlijk mensen worden ontmoedigd, maar als iemand na een jaar nog maar 400 posts heeft, wil hij ook weleens kijken. Ik snap niet, waarom iemand 700 posts zou moeten maken. Iemand met 150 posts kan kwalititaief evenveel bij hebben gedragen, als iemand met 700 posts.Op donderdag 20 juni 2002 15:53 schreef We Are Borg het volgende:
Misschien een goed idee:
Ik lees net een reply:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens. Je hebt ook een groep HK gebruikers die er af en toe komen voor de lol, maar hoofdzakkelijk zijn voor de tech. Zou de norm gewoon niet veel strenger kunnen worden en dan bedoel ik veel strenger. Noem even een norm: Een jaar geregd en minimaal 700 posts.
Inderdaad, hoge eis. Maar het even snel techpost scoren valt weg, want 700 is veel + je zit vast aan het jaar. De serieuze GoT loopt hier al een tijd rond en heeft dus toegang. Even snel reggen zal er niet bij zijn, omdat niemand gaat voor dat een jaar wachten.
Just a idea
Ik zei het al eerder, mensen die alleen voor HK komen, hebben geen moeite met crap posten, maar geduld is vaak wel een probleem.
Ik denk dat de regtijd nu aardig lang is, voordat je erin mag en dit schrikt een hoop mensen af. Ik denk ook dat dit hooguit tot een half jaar kunt verlengen, hoewel ik de 4 maanden van nu al genoeg vind. Als er al iemand bereid is een half jaar alleen voor HK te wachten, dan is het een enkeling. Dat extra half jaar heeft denk ik echt geen nut meer.
- We Are Borg
True van de post, niet true denk ik van het jaar. Okee, de posts heb je gelijk in, maar welke idioot (niet als flame bedoelt) gaat een jaar op HK toegang wachten)Op donderdag 20 juni 2002 15:58 schreef Durden het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gezegd, maar een aantal posts werkt contra productief. Tuurlijk mensen worden ontmoedigd, maar als iemand na een jaar nog maar 400 posts heeft, wil hij ook weleens kijken. Ik snap niet, waarom iemand 700 posts zou moeten maken. Iemand met 150 posts kan kwalititaief evenveel bij hebben gedragen, als iemand met 700 posts.
Ik zei het al eerder, mensen die alleen voor HK komen, hebben geen moeite met crap posten, maar geduld is vaak wel een probleem.
Ik denk dat de regtijd nu aardig lang is, voordat je erin mag en dit schrikt een hoop mensen af. Ik denk ook dat dit hooguit tot een half jaar kunt verlengen, hoewel ik de 4 maanden van nu al genoeg vind. Als er al iemand bereid is een half jaar alleen voor HK te wachten, dan is het een enkeling. Dat extra half jaar heeft denk ik echt geen nut meer.
Verwijderd
Dezelfde idioot die ook een half jaar op de HK wilt wachtenOp donderdag 20 juni 2002 16:04 schreef We Are Borg het volgende:
[..]
True van de post, niet true denk ik van het jaar. Okee, de posts heb je gelijk in, maar welke idioot (niet als flame bedoelt) gaat een jaar op HK toegang wachten)
Ik denk echt dat een half jaar meer dan genoeg is. Als er al iemand is die er een half jaar op wilt wachten, dan mag hij ervan mij wel in, al is het alleen maar om hem te laten zien, waar hij nou zo gek voor was om een half jaar op te wachten
Verwijderd
ik weet alleen niet wat ik er nog bij moet typen, aangezien eigenlijk alles al wel gezegd is...
Een uitlaatklep is zo af en toe nodig, en de HK maakt een mooie uitlaatklep. Fijn, houden zo.
En als er problemen komen met mensen die veel gaan techposten om snel in de HK te komen, neem dan enig weet van de HK weg?
Bijv. de HK uit de FAQ halen, en de 'ondertitel' op de index van de HK veranderen, dus er niet NULL neerzetten, maar "welkom in de HK, het onzinforum van GoT" oid?
[is maar een ideetje
Verder niets dan lof, aangezien ik ook van mening ben dat het de rotzooi uit de techfora houdt, en dat een gunstig iets is voor GoT
Verwijderd
Een half jaar op een forum is LANG...
Ik zit hier nu meer dan een jaar, een paar daagjes meer, en ik heb al heel veel zien gebeuren...
Een jaar lang hier komen is iets waar je iets aan kan doen, iets dat je KAN verwaarlozen, en dat je het maar vol moet houden he, elke dag hier komen...
Dat is moeilijk, aangezien dit je niet overkomt, maar je hier tijd voor vrij moet maken en het anders verwaarloosd. En iets verwaarlozen op internet is makkelijk hoor
Nou, eerlijk gezegd wordt je vooral "nieuwsgierig" gemaakt door de posts die verwijzen naar HK topics... waardoor je toch echt wel een keertje wilt zien wat er gebeurd in die huiskamerOp donderdag 20 juni 2002 16:04 schreef We Are Borg het volgende:
[..]
True van de post, niet true denk ik van het jaar. Okee, de posts heb je gelijk in, maar welke idioot (niet als flame bedoelt) gaat een jaar op HK toegang wachten)
Een jaar is toch echt te lang hoor, vind ik dan. Nu is het gewoon net 1 maand langer dan een kwartaal, wat toch wel een mooie periode is om die tech posts te halen, en te wennen hoe het hier werkt op GoT...
Verwijderd
hmmja, GoT _hoeft_ niet hoorOp donderdag 20 juni 2002 16:27 schreef Type het volgende:
even een post die iets te maken heeft met Durden zijn posts hierboven e.d.
Een half jaar op een forum is LANG...
Ik zit hier nu meer dan een jaar, een paar daagjes meer, en ik heb al heel veel zien gebeuren...
Een jaar lang hier komen is iets waar je iets aan kan doen, iets dat je KAN verwaarlozen, en dat je het maar vol moet houden he, elke dag hier komen...
Dat is moeilijk, aangezien dit je niet overkomt, maar je hier tijd voor vrij moet maken en het anders verwaarloosd. En iets verwaarlozen op internet is makkelijk hoor
Ik kom alleen als ik tijd heb en omdat ik het leuk vind. Dat houdt in dat ik hier elke dag een uur of wat ben
Die 4 maanden voor de HK access is goed denk ik. 4 maanden ontmoedigd genoeg en als je 4 maanden op GoT zit en goede techposts gemaakt hebt, verdien je gewoon de HK. Of je daar dan wel of niet in wilt, moet je zelf uitmaken
Ik denk dat de meeste off topic replies wel voortkomen vanuit de HK, maar dat de HK zeker niet weg moet om de redenen die hier al genoemd zijn.
Maar aangezien GoT een techforum is, is het dan misschien niet handiger om HK techchat only te maken? Waarschijnlijk vallen dan minimaal 50% van de topics die er nu staan buiten de boot. Maar dat lijkt me alleen een kwestie van instelling, aangezien er ook niemand bezwaar tegen heeft wanneer een HK topic gesloten wordt?
Het voordeel van een "tech babble" kamer is mijn inziens dat je:
- het off topic gaan in andere fora beperkt houdt zoals nu
- mensen die alleen voor een Huiskamer achtige feel erbuiten houd, maar toch ontspanning bied voor iedereen die een beetje wil leuten
- de "vulling" die niks toevoegt of aan het posten krijgt, of weg ziet gaan.
Een goed idee (hoewel ik niet weet of dat technisch mogelijk is) is dan IRC kanaal huiskamer bijvoorbeeld als de huiskamer nu positioneren zodat men wel met de GoT users kan praten binnen tweakers over vanalles , maar er toch een drempel zit tussen "varia" op irc en "tech" op het forum.
Ik zal vast wat over het hoofd zien, of dat het al 20 keer voorgesteld is. Maar de invloed van een chatforum op de andere fora lijkt me dan compleet verdwenen.
edit op type: minder noemen van HK lijkt me wel een goed initiatief voor nieuwe users, maar voor iedereen die al iemand kent hier werkt dat niet, en de bestaande problemen los je er niet mee op.
Human Bobby
Verwijderd
Niet mee eens. Kijk, dat dit een techforum is, kan ik begrijpen, maar niet alles kan serieus zijn. Mensen hebben gewoon af en toe behoefte aan wat minder serieus. De HK is ervoor, om de wat minder serieuze dingen te kanaliseren en om zo de techfora te houden, waar ze voor bedoeld zijn. De onzin komt niet voort uit de HK, de HK kwam voort uit de onzinOp donderdag 20 juni 2002 16:41 schreef Justice het volgende:
okay ik lanceer ook even een ideetje.
Ik denk dat de meeste off topic replies wel voortkomen vanuit de HK, maar dat de HK zeker niet weg moet om de redenen die hier al genoemd zijn.
Mensen hebben er soms wel bezwaar tegen. Dat ze er (hier) niet over klagen wil niet zeggen dat ze het leuk vindenMaar aangezien GoT een techforum is, is het dan misschien niet handiger om HK techchat only te maken? Waarschijnlijk vallen dan minimaal 50% van de topics die er nu staan buiten de boot. Maar dat lijkt me alleen een kwestie van instelling, aangezien er ook niemand bezwaar tegen heeft wanneer een HK topic gesloten wordt?
En hoe wil je hier invulling aan geven? Dat als iemand met een serieus probleem komt, mensen hier iets minder serieus in gaan reageren, dat het dan maar gemoved moet worden. En dat de topicstarter die niet in de HK kan, dan maar pech heeftHet voordeel van een "tech babble" kamer is mijn inziens dat je:
- het off topic gaan in andere fora beperkt houdt zoals nu
- mensen die alleen voor een Huiskamer achtige feel erbuiten houd, maar toch ontspanning bied voor iedereen die een beetje wil leuten
- de "vulling" die niks toevoegt of aan het posten krijgt, of weg ziet gaan.
De Huiskamer op IRC is ook heel gezellig (Een goed idee (hoewel ik niet weet of dat technisch mogelijk is) is dan IRC kanaal huiskamer bijvoorbeeld als de huiskamer nu positioneren zodat men wel met de GoT users kan praten binnen tweakers over vanalles , maar er toch een drempel zit tussen "varia" op irc en "tech" op het forum.
In de Huiskamer is relatief gezien nog weinig slowchat (uitzonderingen, zoals de bikkel topics, daargelatenIk zal vast wat over het hoofd zien, of dat het al 20 keer voorgesteld is. Maar de invloed van een chatforum op de andere fora lijkt me dan compleet verdwenen.
[topic=528647]Op donderdag 20 juni 2002 16:51 schreef Durden het volgende:
In de Huiskamer is relatief gezien nog weinig slowchat (uitzonderingen, zoals de bikkel topics, daargelaten) en dit schijnt volgens mij ook helemaal niet door naar techfora. Spielerij is het enige subforum waarvan ik kan bedenken, waar dit soms wel plaatsvindt, maar dit heeft volgens mij weinig met de HK te maken.
[topic=529641]
Elk "groot" topic
zit vol met "fastchat" en HK achtige snelle replies toch? Ik vind het trouwens over het algemeen wel meevallen, dus in iedere optie kan ik me wel vinden, maar ik wilde het je niet onthouden.
En met de rest van je argumenten kan ik het ook niet echt oneens wezen, het is wel goed zo, maar het kan altijd beter
Human Bobby
Verwijderd
wat mij betreft geen goed idee. Dan wordt het NERDgehalte op GoT _nog_ hoger, dat lijkt me niet goed voor iedereen hieroOp donderdag 20 juni 2002 16:41 schreef Justice zijn ideetje:
Eens ergens anders over praten dan over computers mag soms best hoor
Verwijderd
Tsja, de "grote-" en opsomtopics zullen altijd een hekel punt blijven, zijn ze nou tech of HK. Tussen de "ik heb Norton" staan ook wel iets langere replies en betere onderbouwingen. Bij Spielerij komen die topics relatief gezien meer voor, waardoor het mij daar ook wat meer opviel. Maar je hebt helemaal gelijkOp donderdag 20 juni 2002 17:00 schreef Justice het volgende:
[..]
[topic=528647]
[topic=529641]
Elk "groot" topic
zit vol met "fastchat" en HK achtige snelle replies toch? Ik vind het trouwens over het algemeen wel meevallen, dus in iedere optie kan ik me wel vinden, maar ik wilde het je niet onthouden.
mag ook best, de vraag is: moet dat dan hier?Op donderdag 20 juni 2002 17:06 schreef ByMeSDy het volgende:
[..]
wat mij betreft geen goed idee. Dan wordt het NERDgehalte op GoT _nog_ hoger, dat lijkt me niet goed voor iedereen hiero.
Eens ergens anders over praten dan over computers mag soms best hoor
maarja dat was de originele vraag weer niet
Human Bobby
mijn mening:
allemaal zielige mannetjes die nog in de pubertijd moeten komen, of er nooit uit gekomen zijn.
Het enige wat ze kunnen is vrouwen uitmaken voor breezer sletjes, klagen over zogenaamde nerds (terwijl 90% van die lui onder de categorie nerd valt naar mijn mening) en alles afkraken wat ze niet bevalt.
Dit in combinatie met de rest van de posts doet mij denken dat het tweakers.net alleen om de pagevieuws te doen is.....overal zie je mensen 'tech posts' maken om die hk binnen te komen. ----------> de meest onzinnige antwoorden worden gepost.
Het algemene niveau is zwaar naar beneden gegaan, en de gezelligheid is voor een groot deel weg.
Modjes worden gedwonagen 'hard' in te grijpen door die 'nieuwe' groep, en gooien om de meest onzinnige dingen waarschuwingen naar oude gebruikers ( al moet ik toegeven dat het de laatste tijd weer wat beter gaat hiermee)
mijn mening....
p.s
tip voor de hk'ers: ga eens in een kroeg zitten en zoek real life vrienden, is veel beter voor de ontwikkeling
Verwijderd
De hokjesmentaliteit komt in de HK inderdaad voor en dat je hier tegen bent kan ik begrijpen. Jij maakt je echter schuldig aan hetzelfde door iedereen die in de HK komt, over een kam te scheren en ze maar gelijk zielige mannetjes te noemen. Of jij alles afkraakt wat je niet bevalt weet ik niet, maar nu doe je het iig wel. Een beetje het geval van de pot verwijt de ketel.Op donderdag 20 juni 2002 17:49 schreef xxxMaverick het volgende:
die hk is het dieptepunt......
mijn mening:
allemaal zielige mannetjes die nog in de pubertijd moeten komen, of er nooit uit gekomen zijn.
Het enige wat ze kunnen is vrouwen uitmaken voor breezer sletjes, klagen over zogenaamde nerds (terwijl 90% van die lui onder de categorie nerd valt naar mijn mening) en alles afkraken wat ze niet bevalt.
Ten eerste vraag ik mij af hoe je weet wat de intentie is van de post van iemand. Als iemand geen juiste oplossing geeft, wil dat nog niet zeggen dat hij maar wat zegt om de HK in te komen. Ten tweede valt dat wel mee. Als het te erg wordt, worden users erop aangesproken en hele topics worden getrashed (laatst nog een "goed" voorbeeld van in OCE).Dit in combinatie met de rest van de posts doet mij denken dat het tweakers.net alleen om de pagevieuws te doen is.....overal zie je mensen 'tech posts' maken om die hk binnen te komen. ----------> de meest onzinnige antwoorden worden gepost.
En je wilt dit aan de HK wijten? Lijkt me niet terecht. Het forum groeit, en hard. Daarmee gepaard zie je een algemene daling van het niveau en de massaliteit brengt inderdaad met zich mee dat de sfeer wat minder intiem wordt.Het algemene niveau is zwaar naar beneden gegaan, en de gezelligheid is voor een groot deel weg.
Een beleid geldt voor iedereen. Dat jij meer rechten denkt te hebben, omdat je er eerder bij was dan bijvoorbeeld ik, is geheel onterecht. Iedereen moet zich aan bepaalde regels houden, ongeacht je registratiedatum. Als jij voorbeelden hebt van "onzinnige waarschuwingen" naar oudere gebruikers, geef ze dan maar.Modjes worden gedwonagen 'hard' in te grijpen door die 'nieuwe' groep, en gooien om de meest onzinnige dingen waarschuwingen naar oude gebruikers ( al moet ik toegeven dat het de laatste tijd weer wat beter gaat hiermee)
[edit]
Typo
zeg 5 euro per maand.
en alleen die mensen krijgen toegang tot de hk en krijgen minder(tot geen) banners te zien.
stel dat er dan 1000 man betalen...
kunnen de mod's/admins/management ook nog een vergoeding krijgen voor hun werk.
er is wat geld voor server onderhoud enz enz
Verwijderd
Suggesties voor een betaalde content zijn er al vaker geweest, maar betalen voor een HK lijkt me geen goed plan. De HK is weliswaar een extraatje, maar bedoeld ter ontspanning en het schoonhouden van de techfora.Op donderdag 20 juni 2002 18:15 schreef [Airwolf] het volgende:
Misschien is het eens handig om een betaal versie van got te beginnen.
zeg 5 euro per maand.
en alleen die mensen krijgen toegang tot de hk en krijgen minder banners te zien.
stel dat er dan 1000 man betalen...
kunnen de mod's/admins/management ook nog een vergoeding krijgen voor hun werk.
er is wat geld voor server onderhoud enz enz
Als je voor de HK moet betalen, posten mensen wel onzin op de techfora. De mensen die voor GoT willen betalen, zijn denk ik juist degenen die zo blij zijn met het tech gedeelte, wat erg omvangrijk, behulpzaam en nuttig is. Ik denk dat de mensen die willen betalen, best (of zelfs graag
Bovendien verhef je de HK dan ook tot iets, wat belangrijk genoeg is om voor te betalen en de nuttige techhelp zou gratis blijven. Deze opwaardering van HK, of onderwaardering van tech, is in mijn ogen een beetje de omgekeerde wereld.
Dat bedoel ik niet helemaal...Op donderdag 20 juni 2002 18:22 schreef Durden het volgende:
*knip*
Als eerste plaats dat er gewoon betaald wordt voor zonder banners en voor serversponsering etc etc.
en als je dan betaald dat je dan de hk als extra krijgt.
Dit zal namelijk de drempel zo erg verhogen voor de hk dat je zoiezo geen niet-tweakers meer krijgt.
Verwijderd
Of je nou betaalt voor een pakket, waarbij je GoT sponsort, geen banners en weet ik veel wat krijgt + de HK, of dat je alleen voor de HK moet betalen, er moet volgens mij geen prijskaartje aan de HK komen. Ik maak in ieder geval uit je verhaal op, dat als je de HK inwilt, je moet betalen.Op donderdag 20 juni 2002 18:31 schreef [Airwolf] het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet helemaal...
Als eerste plaats dat er gewoon betaald wordt voor zonder banners en voor serversponsering etc etc.
en als je dan betaald dat je dan de hk als extra krijgt.
Mijn post sloeg op het idee dat ik vind dat de HK gratis moet blijven, de toegangsnorm valt altijd over te discussieren, hoewel ik denk dat deze ook wel streng genoeg is
[edit]
Dit verhoogt de drempel wel, maar ik denk niet dat het ten goede van het niveau in de techfora komt. Het gaat er niet om, dat de HK vol tweakers zit, maar dat de HK-opmerkingen uit de techfora blijven en ik denk dat je met een betaalde HK het tegenovergestelde bereikt.Dit zal namelijk de drempel zo erg verhogen voor de hk dat je zoiezo geen niet-tweakers meer krijgt.
mja ok je heb wel gelijk.Op donderdag 20 juni 2002 18:35 schreef Durden het volgende:
*knip*
Maar toch zou het een oplossing kunnen zijn.
Verwijderd
Verwijderd
Soms wel ja, maar hoe erg zou dat geweest zijn zonder de HKOp donderdag 20 juni 2002 19:04 schreef Tuxus het volgende:
Ik vind dat het niveau wel zakt door de HK. SOms kom je in een topic ineens breezer dit breezer dat tegen. DAt soort kleine dingen zijn best storend.
/me denkt dat hij teveel replied
Hier is een klein overzicht van de belangrijkste punten:
-Vrijwel iedereen is het er over eens, de HK heeft een puberale sfeer die wat getemperd mag worden.
-De meeste mensen weten zeker dat er meer onzin in de tech-fora gepost zal worden wanneer de HK gesloten zal worden.
-De HK bezit teveel 'die-hard' meubulair dat gestimuleerd moet worden om meer interesse te krijgen in de tech-fora.
- De trashcan zal vaker gebruikt moeten worden bij onzinnige topics, in plaats daarvan kan er ook sneller worden overgegaan tot het plaatsen van een slotje.
-Een "1xOW en dan oprotten" beleid.
-**LEES DIT** Streng beleid m.b.t. replies Moet ook voor de HK gelden.
-Regulars zouden teveel nadelen hebben in de HK maar lite-mods hebben een grote kans van slagen.
- De nieuwe forumsoftware moet een optie bieden dat je in de prefs de HK uit het zicht kan laten verdwijnen.
Als ik dingen vergeet dan moet je het zeggen.
Helaas neigt mijn post een beetje naar de problematiek van de HK zelf, hier kwam ik pas achter toen ik alles op spelfouten ging controleren, mijn excuses hiervoor.
Dit was even om aan te geven wat voor interessante punten er waren.
Dit omdat het topic al aardig groot is en er nog iets als overzicht moet zijn.
Inleiding
Mijn oordeel over de HK, zeer simpel de HK is voor de ontspanning van de tweaker.
Wat is een Tweaker?
Een Tweaker is een persoon die lekker met pc's rommelt, elk op zijn eigen manier.
Een Tweaker is ook iemand die andere Tweakers helpt om dien zijns problemen mee helpt op te lossen.
Wat kort inhoud een Tweaker vertoefd zich hoofdzakelijk in de Tech-Area.
Met de HK als extra erbij, voor ontspanning en non-pc zaken.
Posters
Je hebt een aantal soorten posters hier op GoT.
Voornamelijk, Tech-posters (soms HK) en HK-posters (geen Tech). zijn meer soorten! maar wil hier de aandacht op vestigen.
Tech-posters zijn IMO goed, zo hoort het. Ideaal dus.
HK-posters anderzijds is IMO niet goed. Ik leg uit.
HK-posterster verduidelijking
Als newbie op deze forum, dien je aan regels te houden!
Zo is de regel dat je in TECH geen rotzooi post, je dient een bijdrage aan de algehele GoT communitie te leveren.
En je dient aan een bepaalde netiquette te houden.
Als je hier niet aan kunt voldoen, is het jammer voor je maar je gaat dan maar ergens anders heen.
Deze user's worden er regelmatig uitgevist, als voorbeeld noem ik de Helpdeskers. User's die alleen maar antwoorden willen en nix geen moeite doen om een ander te helpen.
Met een waarschuwing worden sommige er wel beter op, maar lang niet alle.
Voor zover ik weet word hun 'vriendelijk verzocht ergens anders te vertoeven'.in vorm ban oid.
Nou de HK-posters, IMO zijn die personen gelijk aan newbie's die niets leveren aan de GoT-communitie.
Zij leveren geen hulp aan mede tweakers, in vorm van nuttige TECH-posts, als zij problemen hebben is het wel weer zo dat van ons verwacht word dat wij hun wel helpen!
Voor zover ik het zie, is het dat die HK-posters zelfs voorgetrokken worden tegenover Helpdeskers.
HK-posters mogen wel met hun non-TECH houding hier vertoeven en de Helpdeskers niet.
Waarom? Omdat deze HK-posters de sfeer in HK omhoog houden (sommigen).
Terwijl zo'n Helpdesker ook best een goeie HK-poster zou kunnen zijn.
Vergelijking
IMO behoord de groep HK-posters hetzelfde behandeld te worden als Helpdeskers.
Voeg je niets toe aan de rest van de GoT-Communitie, dan waarschuwing of verzoek tot je ergens anders te gaan vermaken.
Ik heb persoonlijk niets tegen HK-posters, ik ken ze niet IRL maar ze zullen merendeel goeie gasten zijn.
Maar IMO horen ze niet in een TECH-forum als GoT.
Er zijn hier andere forums voor, of ga IRCen.
Jaja, nogmaals
Nogmaals HK = voor ontspanning van de TECH-posters, niet om je levenstijl naar om te zetten.
Oplossing??
Mogelijkheid voor oplossing is (al eerder genoemd) valt het op, dan die persoon er op attent maken dat dit niet gewenst is.
Of zelfs die persoon opnieuw zich laten bewijzen voor de HK.
4 maand en techposts of zelfs 6 maand voor hun, nou dan is het niet lonend om je opnieuw te gaan bewijzen om in de HK te gaan. Als je alleen daar maar vertoefd, en je daarna toch weer eruit gegooid kan worden.
Bannen zou misschien idd. niet de oplossing zijn, ivm clones.
Afsluiter
tja dit is dus mijn visie.
nadeel, van lap tekst = je vergeet de helft. hoop dat dit duidelijk is.
Op donderdag 20 juni 2002 20:14 schreef Vae Victis het over zijn ei :):
Ik ben bijna helemaal met jullie eens.Op donderdag 20 juni 2002 19:43 schreef bazs2000 het volgende:
Echter, een aantal dingetjes.. de "1x OW" en you're out die geld volgens mij nu sowieso al. Er is echter een 24 uurs ban die een keer als waarschuwing dient. Uiteraard moet het ook aan de situatie hangen, plaats je iets verschrikkelijks met opzet (links naar sites die niet echt al te smakelijk zijn), of doe je iets dat toch wel weer redelijk meevalt, maar toch niet zonder een straf kan verdwijnen.
Uiteraard blijft een HK mod zijn werk op gevoel doen, zoals LuNaTic zelf al zei (dacht ik), als HK mod heb je toch minder strakke regels en komt echt heel erg veel op gevoel aan... er zijn maar een aantal regels over het posten van plaatjes e.d.
--
De HK heeft soms wat puberale sfeer, kan ik niet ontkennen
--
Er zou ook een bepaald tech-posts/nonsens-post ratio gemaakt kunnen worden.. minimaal 60% tech posts houden, of de HK verdwijnt (wel pas na 4 maanden en minimaal 150tech posts)
--
Als een clone ontdekt wordt dan krijg je sowieso al een IP ban, het hangt uiteraard wel van de situatie af zou ik zeggen, maar meestal kun je er toch wel van uitgaan denk ik...
Lijkt me ook wel een aardige. Of het principe van mijn "royal wing" of "gold wing" bij KLM, zoals een aantal eerdere posts.Mogelijkheid voor oplossing is (al eerder genoemd) valt het op, dan die persoon er op attent maken dat dit niet gewenst is.
4 maand en techposts of zelfs 6 maand voor hun, nou dan is het niet lonend om je opnieuw te gaan bewijzen om in de HK te gaan. Als je alleen daar maar vertoefd, en je daarna toch weer eruit gegooid kan worden.
Min conclusie:
een gebruiker meot de HK verdienen, en daarna nog steeds laten zien (op welke manier dan ook, zoals bijv. hier boven) dat hij de HK nog steeds waard is of als "bonus" mag houden.
Mijn dank.Op donderdag 20 juni 2002 19:43 schreef bazs2000 het volgende:
Wat ik nu altijd zo jammer vind in dit soort draadjes; de users waar het in feite om draait, het HK-meubilair, zie je hier nooit reageren. Er is laatst wel een draadje over de HK in de HK geweest (kan hem nu ff niet vinden), maar als ik het me goed herinner kwam daar ook niet veel zinnigs uit. Heeft iemand dat linkje nog?
Een eenduidige oplossing is er niet, dat zal in de praktijk moeten blijken. De post van Vae Victis bevat veel nuttige opmerkingen. De HK is teveel een gezellige kroeg, het wordt bijna een chatbox. En tijdens een chat wil het niveau nogal eens dalen.
Of de HK van invloed is op de rest van GoT: Ja.
Hier zie je dus dat de HK haar doel voorbijschiet. Het is bedoelt om een bepaald soort reply's weg te houden, en zorgt er tevens voor dat er ook weer een bepaald soort posts ontstaan.
Ik zit zelf te denken aan een oplossing waarbij de HK drastisch wordt ingekrompen. Nu is er altijd wel een topic dat je nog niet gelezen hebt, ook als HK-meubel. (Wat ik zelf ook een tijdje geweest ben
Even het idee in het kort:
• Een maximum aantal 'active' topics/posts in de HK
• HK wordt minder interessant (lees: saaier voor de meubels)
• HK blijft een leuke ontspanning voor de tech-posters, omdat deze misschien 1 keer in het uur de HK checken
• De écht foute users (die buiten de HK gaan zieken) krijgen een ban
Zo. Het is maar een gedachtenspinsel, maar misschien zit er wat nuttigs tussen.
dat zouden velen willen, en wordt al redelijk wat aan gedaan door bijv cu2/msn/breezersletjes topics te sluiten en daar wat van te zeggen.Op donderdag 20 juni 2002 19:43 schreef bazs2000 het volgende:
Dit topic heeft al voor een aantal goede ideeen gezorgd.
Hier is een klein overzicht van de belangrijkste punten:
-Vrijwel iedereen is het er over eens, de HK heeft een puberale sfeer die wat getemperd mag worden.
Echter heeft het HK een bepaald publiek waar dat gedrag uit voortkomt, en er zitten nou eenmaal veel pubers. Je kunt moeilijk die users opvoeden tot gezellige, volwassen HK-posters. Ook al zou dat de ideale situatie, het is niet haalbaar op het oh zo mooie anonieme internet (je kan er nog zoveel van zeggen, maar heeft weinig zin als ze waarschijnlijk al niet eens naar hun eigen moeder luisteren
eens-De meeste mensen weten zeker dat er meer onzin in de tech-fora gepost zal worden wanneer de HK gesloten zal worden.
Onhaalbaar, ik weet niet hoe je dit in gedachten hebt... allemaal een ICQ-tje sturen met: ej, je moet eens meer tech gaan posten, das hartstikke leuk!. Of gaan belonen met geld?-De HK bezit teveel 'die-hard' meubulair dat gestimuleerd moet worden om meer interesse te krijgen in de tech-fora.
Die snap ik niet helemaal... leg eens uit- De trashcan zal vaker gebruikt moeten worden bij onzinnige topics, in plaats daarvan kan er ook sneller worden overgegaan tot het plaatsen van een slotje.
Valt over te discussieren, maar ik zie dat niet echt zitten. Mensen maken soms ook fouten, en ik vind dat die mensen de mogelijkheid moeten hebben om dat ook te mogen maken. Echt kansloze gevallen haal je er snel genoeg uit, en mogen we naar eigen inzicht bannen. Het banbeleid is namelijk een richtlijn; bij goed gedrag heb je de ruimte om af en toe een foutje te maken. Maar ben je echt uit op ongein, dan heb je pech en versnellen we dat proces.-Een "1xOW en dan oprotten" beleid.
Als je je gewoon een beetje gedraagt naar de etiquette en normen en waarden, de regels op het forum moet het voor iedereen mogelijk zijn om leuk op GoT te posten. Daar ben ik van overtuigd, en dan moet het ver komen wil je echt gebanned worden. Dan is het gewoon je eigen schuld.
Ik zit daar flink over te denken, en gaat puntje van de HK/SG-vergadering worden. Heb net al 3 mensen een ban gegeven om duidelijk te maken dat HK neit een of ander onzin-vuilnisvat is waar je zomaar andermans topic mag verkloten met kansloze replies als 'ok'.-**LEES DIT** Streng beleid m.b.t. replies Moet ook voor de HK gelden.
Mwoh, is nog niet gezegd. Lite-mods hebben het voordeel dat ze kansloze topics kunnen sluiten, maar ik heb niet het idee dat daar _het_ grote probleem op dit moment ligt (als het niet zo is, moeten jullie dat maar zeggen. Ik heb het idee dat onzintopics vrij snel (genoeg) opgespoord worden en afgehandeld).-Regulars zouden teveel nadelen hebben in de HK maar lite-mods hebben een grote kans van slagen.
Verder kan een regular gewoon mensen wijzen op dingen die ze fout doen. Denk aan kansloze replies etc. Plaatjes of uitspraken die niet kunnen.
Ik zeg niet dat een van deze twee vormen gaan komen, maar het zal wel ter sprake komen.
Is altijd oke, verder is dit aan de devvers of dit mogelijk is.- De nieuwe forumsoftware moet een optie bieden dat je in de prefs de HK uit het zicht kan laten verdwijnen.
mooie opsomming, het meeste heb je wel genoemd denk ik.Als ik dingen vergeet dan moet je het zeggen.
Helaas neigt mijn post een beetje naar de problematiek van de HK zelf, hier kwam ik pas achter toen ik alles op spelfouten ging controleren, mijn excuses hiervoor.
Dit was even om aan te geven wat voor interessante punten er waren.
Dat is iets dat zeker niet komt.Op donderdag 20 juni 2002 20:40 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:
Lijkt me ook wel een aardige. Of het principe van mijn "royal wing" of "gold wing" bij KLM, zoals een aantal eerdere posts.
Op GoT komen geen statussen, voornamelijk je krijgt dan personen die dan kicken op die status.
En dan daar op gaan posten, dus ook rotzooi TECH.
Dus geen ideale oplossing, deze voorstel is al meerdere keren verworpen.
Idd.Min conclusie:
een gebruiker meot de HK verdienen, en daarna nog steeds laten zien (op welke manier dan ook, zoals bijv. hier boven) dat hij de HK nog steeds waard is of als "bonus" mag houden.
Mooie conclusie, maar amper haalbaar. Want dan zul je toch weer met ratio's en dergelijke zullen werken, en dat zie ik gewoon niet zitten.Min conclusie:
De dwangmatige replies in de techfora en andere rompslomp die je op je hals haalt (van boze gebruikers, kloontjes en meer) is veel groter dan de voordelen die je er mee boekt.
Want welke winst haal je er eigenlijk uit? Alleen het feit dat sommige HK-meubels van GoT gezuiverd worden. Hoezo gezuiverd eigenlijk, in de techfora had je er al geen last van, dus geen verlaging niveau. In de HK heb je er ook geen last van, vaak zijn het zelfs enorme sfeerverbeteraars.
Ik zie daarom het punt niet om dat zo krampachtig te gaan naleven.
Reactie op de comments dat er schijnbaar vraag naar is:
Reactie op feit dat je niet alle kansloze opmerkingen voorkomen kunnen worden:Maar HK hoort gewoon niet bij Tweakers. De EO gaat ook geen erotisch getint programma maken omdat er schijnbaar vraag naar is.. Gooi ze lekker door naar FOK ofzo. SG moet genoeg zijn. Zoals je ookal zegt, HK is tegenwoordig wel erg wannabee-achtig, meelullen en gemiddelde leeftijd van een stel BreAzzaahh-chicks.
Opmerking omtrend het beleid op GoT, zogenaamd politiek correct, 100% legaal etc. Echter zijn correct en al helemaal respect ontzettend ver te zoeken in de HK.Wil ook benadrukken dat het me niet om het modden gaat.. omdat ik ook wel zie dat je dergelijke dingen niet voorkomt, maar het feit dat je ze niet kan voorkomen zou reden moeten zijn de tent te sluiten so to speak.
Opmerking over het feit dat er best in draadjes af en toe geouwehoert kan worden. Zoals ik al las, in de HK moet je het ene topic nog debieler maken dan het andere. Moedigt elkaar aan. Om even een vergelijking te trekken. Een muur zonder graffity blijft langer hetzelfde dan een muur waar de eerste tags al op staan. [dombo HK-mode]Duhhhh.. als hij het over tietuh kan hebben dan weet ik ook nog wel een leukuhh.. huhuhuhuhhhhh[/dombo HK-mode]Het is maar net waar je als forum mee geassocieerd wilt worden.
Toch een beetje over de inhoud maar ok.. kernwoord is respect en voor de enorme losers die dat van huis uit niet hebben meegekregen (blame your parents):Ik geloof je wel.. been there.. maar in W&G zijn ook altijd een paar topics waarin gewoon erg veel geouwehoerd wordt.. maar er 1 vast topic voor aan per forum en dat wordt zo tering onoverzichtelijk dat iedereen er snel genoeg van heeft.
res·'pect (het ~)
1 eerbied uit hoogachting of angst
Wat een zaadomschrijving dan deze maar:
res·pec·'te·ren (ov.ww.)
1 blijk geven van respect (voor) => serieus nemen, voor vol aanzien, zijn pet afnemen voor, zijn hoed afnemen voor
De enkeling die dit gelezen heeft zal misschien denken, ja jij bent een ouwe lul. Klopt. Maar er hoewel ik ook verschrikkelijk veel ouwehoer, zit er een heel duidelijk verschil tussen, adrem, gevat, leuk dan geforceerd je best doen de meeste mensen per dag af te zeiken of platte opmerkingen te maken.. so easy.. Ben dan ook blij dat het niveau in mijn huiskamer anders ligt.
Nee, het heeft ook niets met statussen te maken, sorry voor de uitles hierboven die wat vaag was. M'n eerste uitleg was beter, en zal het even quoten voor de gemakkelijkheid:Op donderdag 20 juni 2002 20:49 schreef Vae Victis het volgende:
Dat is iets dat zeker niet komt.
Op GoT komen geen statussen, voornamelijk je krijgt dan personen die dan kicken op die status.
En dan daar op gaan posten, dus ook rotzooi TECH.
Dus geen ideale oplossing, deze voorstel is al meerdere keren verworpen.
Achteraf gezien is het dus zo iets als "ratios" die blijkbaar voor mijn tijd dat ik ergens anders kwam dan SP en P&W, al bestond, en afgeschaft is.Eigenlijk, misschien is dat wel een idee, zou je een systeem kunnen bedenken zoals met de "rankings" van KLM. Daar heb je van die klasses zoals Royal wing, Golden wing, en weet ik veel wat meer. Als je Golden Wing bent, moet je regelmatig vliegen, anders wordt je "gedegradeert" tot Royal wing.
Dus ongeveer zoals: Als je HK access hebt toch nog xx tech posts per week maken anders raak je je HK access kwijt?
Ik weet niet hoe maar misschien kunnen we als groep wel positieve resultaten behalen wanneer wij er echt achter staan.Op donderdag 20 juni 2002 20:44 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Onhaalbaar, ik weet niet hoe je dit in gedachten hebt... allemaal een ICQ-tje sturen met: ej, je moet eens meer tech gaan posten, das hartstikke leuk!. Of gaan belonen met geld?Of weer ratios in gaan voeren...
Dus niet met geld (als ik er genoeg van had dan zou ik niet te beroerd zijn om te delen.
Platspammen met ICQ'tjes (MSN-berichten
Ratio's al helemaal niet is mij in de loop van dit topic duidelijk geworden.
Dat zal teveel troep opleveren.
Tja, dat is wat lastiger en ik denk dat ik die maar van de lijst schrap.[..]
Die snap ik niet helemaal... leg eens uit
De achterliggende gedachte was dat wanneer een topic veel posts bevat die als crap kunnen worden beschouwd, dat deze dan gemoved zouden worden naar de Trashcan.
Topics die net de grens van waanzin hebben overschreden zouden in het vervolg sneller van een slotje voorzien kunnen worden.
Dit alles was wat lastig uit te leggen in 1 zin.
Ook hiervoor geldt dat de bewuste user al meer op zijn kerfstok moet hebben.[..]
Valt over te discussieren, maar ik zie dat niet echt zitten. Mensen maken soms ook fouten, en ik vind dat die mensen de mogelijkheid moeten hebben om dat ook te mogen maken. Echt kansloze gevallen haal je er snel genoeg uit, en mogen we naar eigen inzicht bannen. Het banbeleid is namelijk een richtlijn; bij goed gedrag heb je de ruimte om af en toe een foutje te maken. Maar ben je echt uit op ongein, dan heb je pech en versnellen we dat proces.
Daarmee bedoel ik niet dat diegene al OW's heeft ofzo, maar omdat diegene bekend staat om het posten van onzinnige replys op plaatsen waarvan vaststaat dat het daar niet de bedoeling is.
Jep, maar dan mag je ook verwachten dat de regulars vaker voor moraalridders uitgemaakt zullen worden.Verder kan een regular gewoon mensen wijzen op dingen die ze fout doen. Denk aan kansloze replies etc. Plaatjes of uitspraken die niet kunnen.
Althans, dit zie ik in mijn gedachten al gebeuren.
Dank u.mooie opsomming, het meeste heb je wel genoemd denk ik.
Ik heb nu ook lamme handjes van het typen.
P.S,
Alle typfouten die jullie zullen tegenkomen heb ik bewust laten zitten, ik wil weten of jullie nog scherp zijn.
Amper haalbaar?Op donderdag 20 juni 2002 20:57 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Mooie conclusie, maar amper haalbaar. Want dan zul je toch weer met ratio's en dergelijke zullen werken, en dat zie ik gewoon niet zitten.
Met behulp van users, en SM is het zeker zo dat als het van een user opvalt dat hij een HK-Poster is dat er wat aan te doen valt.
Dwangmatig? mijn eerdere voorstel was om dan die personen een nieuwe HK-access trial te geven. (mooooi woord nietDe dwangmatige replies in de techfora en andere rompslomp die je op je hals haalt (van boze gebruikers, kloontjes en meer) is veel groter dan de voordelen die je er mee boekt.
In vorm van weer 4 maand en techposts of zelfs langer (6 maand).
Dan is het niet interressant voor die personen om dit te doen.
Nogmaals Dwangmatig.
Als die personen het onder dwang zouden moeten doen om bij de GoT-communitie te horen, horen ze hier niet.
Geeeeen enkele TECH-poster post onder dwang, of vind dat enigszins onnprettig.
Als ze het dus niet leuk vinden, laten ze dan weg blijven.
En met bv een 6 maand trial is dat zo gedaan. Aangezien er zat andere forums zijn voor hun.
TECH-rotzooi posts -> wat doen we er nu mee?
SM en ... mbv users is dit snel op te lossen.
boze gebruikers, kloontjes en meer
clonnes bannen (IP), boze gebruikers, dienen zich maar bij de (hoe heet dat ook al weer??) ...@tweakers.net persoon hun beklag te doen. net als nu.
Lees mijn eerdere post hierboven, voor wat ik er van denk.Want welke winst haal je er eigenlijk uit? Alleen het feit dat sommige HK-meubels van GoT gezuiverd worden. Hoezo gezuiverd eigenlijk, in de techfora had je er al geen last van, dus geen verlaging niveau. In de HK heb je er ook geen last van, vaak zijn het zelfs enorme sfeerverbeteraars.
Ja, je hebt de bal nu aan het rollen gebrachtIk zie daarom het punt niet om dat zo krampachtig te gaan naleven.
bemiddelaar@tweakers.net
Volgens mij gaat de bemiddeling altijd naar de hele crew toe, zodat zij over je situatie beslissen.
deze post kan getrashed hoor
LuNaTiC heeft wel gelijk met wat ie zegt, maar:
Wat mij betreft ga je de HK veeeeel en veeeel strenger modden.
Al die onzin vind ik echt niet om aan te zien, en het erge is dat ik er soms zelf nog aan mee doe ook. (niet die allerergste, maar toch, je wordt soms een beetje meegesleept)
Wat het voor invloed heeft op de rest van GoT: tja, dat weet ik niet, moeilijk te zeggen, vast wel wat, misschien zelfs een boel.
Iedereen die zin heeft om onzin te posten, hoe z'n uitwerpselen eruit zien, maar dan nog net niet, omdat dat niet mag, doet dat maar in de HK. Dan zeg ik: ga lekker naar crapforum ofzo, je hoort hier niet.
Dus met een flink scherp en gloeiend heet mes nu die rotte plekken er keihard uitsnijden, voordat het te laat is!
(Ow fuck, dat was de vraag niet, maar ik ben toch blij dat ik t kwijt ben
Zo, zijn de typfoutjes eruit?Op donderdag 20 juni 2002 21:19 schreef Azrael een mooie dubbelpost.
Strenger modden is goed, maar dan moet er wel bekeken worden hoe dit op een goede manier aangepakt moet/kan worden.
Want het laatste wat wij willen is dat LuNaTiC de zelfde naam krijgt als Bulldog 1,5 jaar terug.
Het moet voor hem ook leuk blijven.
Edit:
Aan iedereen:
We gaan nu wel leuk van LuNaTiC uit, maar HlpDsK en Llewella zijn er ook nog.
In princiepe is er genoeg modforce om dit klaar te spelen.
Verwijderd
Want dat zie ik veel. Maatregel hier, maatregel daar, minder topics in de HK, een maximum instellen, zo wordt het saaier voor de meubels, een ratio weer in gaan stellen (kwalitatief goede posts == HK access) en weet ik niet wat allemaal:
HK-Meubels (waarvan ik er redelijk 1 ben) heeft op zich niemand last van. Buiten de HK zal een HK meubel niet extreem irritant zijn, en ik denk dat iedereen die de HK in kan ook wel in zijn kop geprent kan hebben dat HK == HK en de rest is serieus.
Verder: Posten in de HK is (dit is even een stukje vanuit mij persoonlijk, ik zeg niet dat dit voor iedereen zo is) voor iedereen toegankelijk. Iedereen kan er over (van) alles meepraten.
Als ik in /14 (P&W) rondhang, dan kan ik lezen en kijken en leuk leuk, en ik leer er, maar ik kan heel moeilijk meepraten, aangezien ik alleen verstand heb van Pascal, en een beetje PHP. Ik kan daar wel gaan posten, maar dan ben ik met mijn 'lage niveau' en weinig kennis daar alleen tot last. Dus beperk ik mij tot het lezen van de topics.
Daardoor zal mijn HK-tech ratio snel vervallen tot 80-20 of iets dergelijks, aangezien ik in de HK wel uit de voeten kan, maar in de meeste techfora de kennis niet heb mee te KUNNEN praten zonder iemand tot last te zijn. (dmv te weinig kennis)
Dan ben ik liever een HK meubel en lees ik in de tech fora, dan dat ik de techfora tot last ben omdat ik te weinig weet. En dan trekt mijn ratio scheef. Maar dit hoeft dus niet te komen omdat ik ALLEEN in de HK zit. Wel omdat ik veel in de HK post, maar dat wil niet meteen zeggen dat ik niet in de techfora kijk!
En aangezien dit ook nog steeds niet te controleren is, is het denk ik een verloren zaak om maatregelen te gaan roepen tegen HK-only (of bijna only) posters.
even persoonlijk: Ik post veel, heel veel in de HK, maar heb altijd 2 GoT windows openstaan als ik zit te GoT-en, een met de HK, en een met bijv. W&G en SP en P&W, waar ik veel lees, maar minder post.
In de HK zijn ook actievere, sneller lopende topics, en meer topics, dus er is meer te doen, dus men kijkt er sneller/vaker omdat er meer actie is... (W&G bijv. kan een dag lang helemaal dood zijn, bij de HK zal je dat niet ((snel)) zien gebeuren...)
Veel te lange post waarbij ik 500 keer hetzelfde zeg met veel nutteloze text ertussen...
Maar ik maak wel mijn punt duidelijk denk ik
Verwijderd
Ben ik het niet helemaal mee eens. Je kunt het van twee kanten bekijken, of de HK is er ter ontspanning van de tweaker, of de HK is er om de minder serieuze dingen aan bod te komen, opdat de techfora hiervan vrij blijven. Vanuit het tweede perspectief bekeken is hij er voor de tweaker die veelal tech postOp donderdag 20 juni 2002 20:14 schreef Vae Victis het volgende:
Nou mijn EI!
Inleiding
Mijn oordeel over de HK, zeer simpel de HK is voor de ontspanning van de tweaker.
Ben ik met je eens, met het verschil dat de HK er niet puur is voor de tweaker die wil ontspannen.Wat is een Tweaker?
Een Tweaker is een persoon die lekker met pc's rommelt, elk op zijn eigen manier.
Een Tweaker is ook iemand die andere Tweakers helpt om dien zijns problemen mee helpt op te lossen.
Wat kort inhoud een Tweaker vertoefd zich hoofdzakelijk in de Tech-Area.
Met de HK als extra erbij, voor ontspanning en non-pc zaken.
Je vergelijking tussen helpdeskers en HK-meubels vind ik niet geheel terecht. Ze voegen weliswaar niks toe, maar ze leveren ook geen negatieve bijdrage, iets wat helpdeskers wel doen. Nu versta ik onder helpdeskers, mensen die teveel makkelijke vragen stellen en daarbij de tijd verspillen van medeforum gebruikers. HK-meubels kom je buiten de HK niet tegen, dus ik heb daar geen bezwaar tegen.HK-posters
Nou de HK-posters, IMO zijn die personen gelijk aan newbie's die niets leveren aan de GoT-communitie.
Zij leveren geen hulp aan mede tweakers, in vorm van nuttige TECH-posts, als zij problemen hebben is het wel weer zo dat van ons verwacht word dat wij hun wel helpen!
Voor zover ik het zie, is het dat die HK-posters zelfs voorgetrokken worden tegenover Helpdeskers.
HK-posters mogen wel met hun non-TECH houding hier vertoeven en de Helpdeskers niet.
Waarom? Omdat deze HK-posters de sfeer in HK omhoog houden (sommigen).
Terwijl zo'n Helpdesker ook best een goeie HK-poster zou kunnen zijn.
Vergelijking
IMO behoord de groep HK-posters hetzelfde behandeld te worden als Helpdeskers.
Voeg je niets toe aan de rest van de GoT-Communitie, dan waarschuwing of verzoek tot je ergens anders te gaan vermaken.
Ik ben het met je eens, maar ik vind de HK toch wat multi-functionelerIk heb persoonlijk niets tegen HK-posters, ik ken ze niet IRL maar ze zullen merendeel goeie gasten zijn.
Maar IMO horen ze niet in een TECH-forum als GoT.
Er zijn hier andere forums voor, of ga IRCen.
Jaja, nogmaals
Nogmaals HK = voor ontspanning van de TECH-posters, niet om je levenstijl naar om te zetten.
Ik denk dat dit wel potentie heeft.Oplossing??
Mogelijkheid voor oplossing is (al eerder genoemd) valt het op, dan die persoon er op attent maken dat dit niet gewenst is.
Bannen zou misschien idd. niet de oplossing zijn, ivm clones.
Hier ben ik het niet mee eens. Ten eerste is een HK-post makkelijker gemaakt dan een techpost. Als je zo'n regel in zou stellen zou je denk ik weer onzin in techfora krijgen, of in ieder geval een opvallend aantal dubbelposts en "oops, quote in plaats van edit-knopje"Op donderdag 20 juni 2002 20:40 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:
[..]
[..]
--
Er zou ook een bepaald tech-posts/nonsens-post ratio gemaakt kunnen worden.. minimaal 60% tech posts houden, of de HK verdwijnt (wel pas na 4 maanden en minimaal 150tech posts)
--
Hier ben ik het dus niet helemaal mee eens. Je moet niet alleen aan de gebruiker denken, maar ook aan het, toch al zoveel besproken, niveau van GoT. Het forceren van techposts zal dit denk ik niet ten goede komen.[..]
Lijkt me ook wel een aardige. Of het principe van mijn "royal wing" of "gold wing" bij KLM, zoals een aantal eerdere posts.
Min conclusie:
Linkje zou je zelf moeten zoekenOp donderdag 20 juni 2002 20:42 schreef BreadFan het volgende:
[..]
Mijn dank.Ik heb het topic vrijwel helemaal doorgelezen, en je punten kloppen wel jah.
Wat ik nu altijd zo jammer vind in dit soort draadjes; de users waar het in feite om draait, het HK-meubilair, zie je hier nooit reageren. Er is laatst wel een draadje over de HK in de HK geweest (kan hem nu ff niet vinden), maar als ik het me goed herinner kwam daar ook niet veel zinnigs uit. Heeft iemand dat linkje nog?
Zolang dit zich tot de HK beperkt is de "schade" niet zo omvangrijk en goed te overzien. Dit is ook enigzins het doel van de HK.Een eenduidige oplossing is er niet, dat zal in de praktijk moeten blijken. De post van Vae Victis bevat veel nuttige opmerkingen. De HK is teveel een gezellige kroeg, het wordt bijna een chatbox. En tijdens een chat wil het niveau nogal eens dalen.
Hier ben ik het volstrekt met je oneens. Ik let altijd goed op waar ik zit en als ik tech post, geef ik zo serieus mogelijk antwoord. Misschien een paar uitzonderingen, maar dat komt absoluut niet door de HK.Of de HK van invloed is op de rest van GoT: Ja.In bepaalde punten positief, maar er kleven ook een aantal nadelen aan. Positieve punten zijn oa. het weghouden van onzin uit de rest van de fora. Negatief is dat men vaak nog in HK-stemming een post elders doet, en zo ontstaan offtopic discussies en nutteloze replys.
Ik weet dat het voor mijn niet geldt en veel verder dan individueel kan ik ook niet kijken. Ik zie weleens HK opmerkingen in techfora, maar daarentegen zie ik veel meer mensen die ook in de HK komen, wel serieus antwoorden. Het vervult zijn functie in mijn optiek in ieder geval goed.Hier zie je dus dat de HK haar doel voorbijschiet. Het is bedoelt om een bepaald soort reply's weg te houden, en zorgt er tevens voor dat er ook weer een bepaald soort posts ontstaan.
Dingen zoals techposts forceren en maximumaantal posts in de HK haalt de spontaniteit er wel uit. Als iedereen constant moeten denken: "oh jee, zometeen nog techposten", of: "oh nee, nu mag ik nog maar 9 posts doen", vervult de HK zijn functie als ontspannende factor ook niet meer volledig. Dit leidt er volgens mij wederom toe dat het niveau in de andere delen omlaag gaat. De HK is niet meer "bevredigend" genoeg. OW's uitdelen is een oplossing, maar wel een ongewenste. Voorkomen is beter dan genezen.Ik zit zelf te denken aan een oplossing waarbij de HK drastisch wordt ingekrompen. Nu is er altijd wel een topic dat je nog niet gelezen hebt, ook als HK-meubel. (Wat ik zelf ook een tijdje geweest ben) Als er bijvoorbeeld een maximum aantal topics gesteld wordt, heeft men dat op een bepaald moment wel gezien. In zo'n geval gaat men even verder kijken dan de HK, omdat daar toch niets gebeurt. En dan worden er techposts gedaan. Komen er HK-reacties buiten de HK, dan moet daar tegen opgetreden worden met OW's en bans. Dat lijkt me logisch.
Het hoort er idd niet bij, maar onzin hoort ook niet op een techforum. Er is een besluit genomen om de wat minder zinnige dingen te kanaliseren, om het doel van GoT (een serieus en degelijk platform voor de gevorderde computergebruiker te creeëren) te bereiken. Het hoort hier misschien niet, maar het doel heiligt in dit geval, denk ik, zeker de middelen.Op donderdag 20 juni 2002 21:01 schreef OzBoz het volgende:
Ik heb in dit draadje lang niet alles gelezen. Ook niet van plan want heb betere dingen te doen. Zoals Lunatic al zei hadden we het er met ICQ over. Ik zal wat comments van mijn kant even in dit topic copy-peesten. En zal mijn opmerkingen over het niveau bewaren voor het andere topic.
Reactie op de comments dat er schijnbaar vraag naar is:Maar HK hoort gewoon niet bij Tweakers. De EO gaat ook geen erotisch getint programma maken omdat er schijnbaar vraag naar is.. Gooi ze lekker door naar FOK ofzo. SG moet genoeg zijn. Zoals je ookal zegt, HK is tegenwoordig wel erg wannabee-achtig, meelullen en gemiddelde leeftijd van een stel BreAzzaahh-chicks.
Tsja, nu wordt het netjes in een hoekje geveegd, om zo de rest schoon te houden. Het ligt er maar net aan hoe je het bekijktReactie op feit dat je niet alle kansloze opmerkingen voorkomen kunnen worden:
Wil ook benadrukken dat het me niet om het modden gaat.. omdat ik ook wel zie dat je dergelijke dingen niet voorkomt, maar het feit dat je ze niet kan voorkomen zou reden moeten zijn de tent te sluiten so to speak.
Hier ben ik het wel mee eens.Opmerking omtrend het beleid op GoT, zogenaamd politiek correct, 100% legaal etc. Echter zijn correct en al helemaal respect ontzettend ver te zoeken in de HK.
Het is maar net waar je als forum mee geassocieerd wilt worden.
Ja, in dat topic misschien wel, dan gaan ze de rest vervuilenOpmerking over het feit dat er best in draadjes af en toe geouwehoert kan worden. Zoals ik al las, in de HK moet je het ene topic nog debieler maken dan het andere. Moedigt elkaar aan. Om even een vergelijking te trekken. Een muur zonder graffity blijft langer hetzelfde dan een muur waar de eerste tags al op staan. [dombo HK-mode]Duhhhh.. als hij het over tietuh kan hebben dan weet ik ook nog wel een leukuhh.. huhuhuhuhhhhh[/dombo HK-mode]
Ik geloof je wel.. been there.. maar in W&G zijn ook altijd een paar topics waarin gewoon erg veel geouwehoerd wordt.. maar er 1 vast topic voor aan per forum en dat wordt zo tering onoverzichtelijk dat iedereen er snel genoeg van heeft.
Ben het idd. mee eens dat veel topics in HK van het niveau zijn waarvan ik de nut niet van inzie.Op donderdag 20 juni 2002 21:19 schreef Azrael het volgende van wat hij dacht te denken.
Dit zal als hoofd oorzaak denk ik hebben dat er toch een leeftijds verschil is tussen de doorgaandse HK-er's.
Wat resulteerd in allerlei verschillende topic's, met resultaat van dat de oudere soms denkt wat is dit nou?
Of andersom, andere situatie's zijn der ook.
Bv, die suske en wiske avontuur van gisteren!
Over elke char weer een topic, dan denk ik ....
Waar uiteraard wel een slot opkwam, dus Lunatic: geen slecht woord over jou
ben u even vergeten wat mijn punt was
Jij bent (als ik het zo mag uitdrukken) een goed HK-meubel die anderen kan aansporen om mensen anders te laten posten.Op donderdag 20 juni 2002 21:22 had Type een goed punt.
Jij bent een veel gezien gezicht dat door de meeste mensen herkend word.
Een bekende zal meer voor elkaar krijgen dan iemand die al wel een jaar HK-access heeft maar zijn gezicht nooit laat zien.
Ditzelfde geldt voor Dreeke en nog een handjevol anderen.
Verder vind ik niet dat jij jezelf hoeft te verontschuldigen omdat je niets verkeerds doet.
De users waar het in dit topic om gaat is maar een relatief kleine groep dat in staat is de feer goed te verzieken op sommige plaatsen.
Verwijderd
- Techpostscorers. Ze willen de HK in.
- HK-ers (90% HK posts, 10% techposts) die ergens anders gaan vervelen.
Die mensen mogen wat mij betreft wegblijven. Daar hebben ze nou Fok! voor uitgevonden.
Verder flamen HK-ers sneller en weten ze minder. Ik heb geen problemen met goede techposters die zich een keer uitleven in de HK (doe ik overigens nooit; ik kan mijn tijd wel beter besteden. Wel lurk ik zo af en toe aan de HK), maar ik heb wel problemen met die-hard HK-ers.
Verwijderd
Iets waar ik ook een zware hekel aan heb:Op donderdag 20 juni 2002 21:34 schreef bazs2000 het volgende:
De users waar het in dit topic om gaat is maar een relatief kleine groep dat in staat is de feer goed te verzieken op sommige plaatsen.
• de users die niet weten waar de HK ophoudt...
ook al wordt een serieus topic met een serieus probleem in de HK gepost, dat betekent niet altijd dat je je lompe humor kan spuien
• de users die systematisch topics om zeep helpen (bijv elkaar constant quoten/allemaal hetzelfde zeggen)
dat wordt er niet gezelliger op...
Verwijderd
Even weer persoonlijk (aangezien ik een HK meubel ben... het is hard, maar ik heb het onder ogen gezienOp donderdag 20 juni 2002 21:36 schreef DaBit het volgende:
Die mensen mogen wat mij betreft wegblijven. Daar hebben ze nou Fok! voor uitgevonden.
Fok! vind ik een forum waar de 'humor' nog beneden HK en NA (nieuw Amsterdams) peil is...
Ik vind Fok! te boers, zoals ook sommige topics in de HK overigens, maar om nou te zeggen 'weg met de HK, laat ze maar naar Fok! oprotten' vind ik ook een beetje onzin.
Als ik echt alleen maar hier zou zijn voor de onzin, zou ik al lang op Fok! zitten, aangezien ik daar niet 2 (toen ik registreerde nog maar 2) maanden had moeten wachten voor ik onzin mocht rondgooien...
Fok! != HK
De mods hebben het met zoveel users op GoT inmiddels al druk zat met het normaal modden van hun forumpjes (en dan bedoel ik niet alleen topicjes sluiten etc, maar ook waarschuwingen, bans, bijsturingen, discussies), daarnaast vergeten mensen dat er ook veel achter de schermen gebeurt. De helpdesk topics nu zijn er nu ook bijgekomen, maar om ook nog eens actief op zoek te gaan naar heavy-HK-users zie ik niet zitten, en ga ik ook niet aan meewerken.Op donderdag 20 juni 2002 21:09 schreef Vae Victis het volgende:
[..]
Amper haalbaar?
Met behulp van users, en SM is het zeker zo dat als het van een user opvalt dat hij een HK-Poster is dat er wat aan te doen valt.
Omdat ik simpelweg de meerwaarde zoals ik net heb uitgelegd niet voldoende vindt om zo iemand aan te pakken. En zoals Type goed uitlegt, maar iedereen niet echt meeneemt: HK gebruik is wel iets anders dan techfora gebruik. Ik zou zeggen: lees zijn verhaal, en trek daar lering uit.
toch blijf ik erbij: ik zie niet zo in waarom er weer allerlei regelingetjes bij moeten voor mensen die misschien weinig bijdragen, maar aan de andere kant ook niemand lastigvallen. Nou jammer dan als ze weinig tech posten, maar de grote tegenstanders van de HK komen er toch niet en hebben toch geen last van die users, die nogmaals nog vaak sfeer bijdragen in de HK. Een niet te vergelijken geval met een helpdesker, die vaak de irritatie van menig techposter op hun hals haalt.Dwangmatig? mijn eerdere voorstel was om dan die personen een nieuwe HK-access trial te geven. (mooooi woord niet)
In vorm van weer 4 maand en techposts of zelfs langer (6 maand).
Dan is het niet interressant voor die personen om dit te doen.
Nogmaals Dwangmatig.
Als die personen het onder dwang zouden moeten doen om bij de GoT-communitie te horen, horen ze hier niet.
Geeeeen enkele TECH-poster post onder dwang, of vind dat enigszins onnprettig.
Als ze het dus niet leuk vinden, laten ze dan weg blijven.
En met bv een 6 maand trial is dat zo gedaan. Aangezien er zat andere forums zijn voor hun.
TECH-rotzooi posts -> wat doen we er nu mee?
SM en ... mbv users is dit snel op te lossen.
boze gebruikers, kloontjes en meer
clonnes bannen (IP), boze gebruikers, dienen zich maar bij de (hoe heet dat ook al weer??) ...@tweakers.net persoon hun beklag te doen. net als nu.
Mwoh, het is een topic om wat meningen te peilen. Ik vind het altijd wel interessant hoe iedereen er over denkt. Uiteindelijk probeer je het voor iedereen leuk te houden, en is het belangrijk dat je merkt wat er speelt. Deels merk je dat direct als je op het forum mod, deels vind ik het belangrijk om dat direct in een draadje als dit te vragen. Goed onderbouwde kritiek, daar kunnen we wat mee.Ja, je hebt de bal nu aan het rollen gebracht
<hr>
dat is niet echt het probleem, met alles wordt rekening gehoudenOp donderdag 20 juni 2002 21:15 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:
Klein dingetje.. een clone bannen kun je niet zomaar doen.. stle je voor dat hij alleen van een of andere instelling post (bieb, school, e.d.), dan is die hele instelling afgesloten...
bemiddelaar@tweakers.net
Volgens mij gaat de bemiddeling altijd naar de hele crew toe, zodat zij over je situatie beslissen.
<hr>
Mja er zijn bij de userpoll bijv gemengde geluiden geweest over de strengheid van modden; het is zaak een beetje een middenweg te vinden. Ik geloof toch wel dat het nu aardig gaat, de echte crap wordt wel geweerd, het hangt er een beetje af hoe het topic verloopt.Op donderdag 20 juni 2002 21:19 schreef Azrael het volgende:
Wat ik denk:
LuNaTiC heeft wel gelijk met wat ie zegt, maar:
Wat mij betreft ga je de HK veeeeel en veeeel strenger modden.
Al die onzin vind ik echt niet om aan te zien, en het erge is dat ik er soms zelf nog aan mee doe ook. (niet die allerergste, maar toch, je wordt soms een beetje meegesleept)
Wat het voor invloed heeft op de rest van GoT: tja, dat weet ik niet, moeilijk te zeggen, vast wel wat, misschien zelfs een boel.
Iedereen die zin heeft om onzin te posten, hoe z'n uitwerpselen eruit zien, maar dan nog net niet, omdat dat niet mag, doet dat maar in de HK. Dan zeg ik: ga lekker naar crapforum ofzo, je hoort hier niet.
Dus met een flink scherp en gloeiend heet mes nu die rotte plekken er keihard uitsnijden, voordat het te laat is!
(Ow fuck, dat was de vraag niet, maar ik ben toch blij dat ik t kwijt ben)
Verder als je het er echt niet mee eens bent, is er altijd SM om te melden. Users die kritiek op het niveau hebben, maar zelf amper daar bijv posten, mogen dat als een verloren kans zien om zelf actief aan het niveau bij te dragen.
<hr>
Sterker nog, dan zou ik sterk overwegen om er mee te kappen. Ik vind het erg bewonderenswaardig hoe Bulldog destijds gemod heeft, maar ik zou denk ik snel mijn plezier verliezen.Op donderdag 20 juni 2002 21:22 schreef bazs2000 het volgende:
[..]
Zo, zijn de typfoutjes eruit?
Strenger modden is goed, maar dan moet er wel bekeken worden hoe dit op een goede manier aangepakt moet/kan worden.
Want het laatste wat wij willen is dat LuNaTiC de zelfde naam krijgt als Bulldog 1,5 jaar terug.
Het moet voor hem ook leuk blijven.
En nogmaals, _zo_ slecht gaat het nou ook weer niet dat er ineens een drastische stijging van het niveau moet komen. Oke, het ligt soms onder de maat maar we moeten er ook weer niet TE dramatisch over doen. Het hoeft ook geen SG-kloon te worden ofzo
Huh denk je, dat meen je niet... Klinkt tegenstrijdig, maar het is echt zo. De topics waren in den beginne en later een stuk onzinniger dan nu. Dat kon toen makkelijk, minder mensen en meer acceptatie. Op een gegeven moment was men er toen wel over eens dat het strenger moest. Dat is in al die tijd toch wel goed gegaan imho (bijv mededelingtopics etc, doe maar een search in LA van toendertijd).
absoluutEdit:
Aan iedereen:
We gaan nu wel leuk van LuNaTiC uit, maar HlpDsK en Llewella zijn er ook nog.
In princiepe is er genoeg modforce om dit klaar te spelen.
<hr>
en verder wil ik zeggen dat dit topic zn oorspronkelijke doel verloren heeft, maar dat is niet echt erg
het zijn twee verschillende fora met verschillende culturen. Twee verschillende communities waar lang niet iedereen zich thuisvoelt.
Niet iedereen kan op beide fora overweg... vind dus ook niet dat je zomaar kunt zeggen: GoT alleen voor de techfora, en voor onzin ga je maar naar fok!. Dan vergeet je voor het gemak maar ff hoe een community werkt
Maar ik zou het dus niet verkeerd vinden als de HK dus verdwijnt, en dat er dan ERG STRENG gemod wordt in de techfora op offtopic geblaat.
Dit zal in het begin wel erg moeilijk worden, maar ik denk wel dat uiteindelijk het niveau van GoT een stuk hoger komt te liggen
mmm, daar zeg je wat..Op donderdag 20 juni 2002 21:43 schreef LuNaTiC het volgende:
Verder als je het er echt niet mee eens bent, is er altijd SM om te melden. Users die kritiek op het niveau hebben, maar zelf amper daar bijv posten, mogen dat als een verloren kans zien om zelf actief aan het niveau bij te dragen.
Weet je wat het is, er zijn zoveel van die topics in de HK dat ik er een beetje moedeloos van wordt, om dat allemaal in SM te gaan melden, dan ben ik uren bezig vrees ik...
Het is ook zo dat heel veel topics in de HK automatisch naar beneden zakken, en dat het dan maar gelaten wordt..
Ik wil het wel eens wat actiever doen, SM posten, als ik wat meer tijd heb (nu tentamens
Maar vanavond heb ik eens voor de lol vanaf de slotjes naar boven gescrolld, ik schrok echt, wat een junk dat daar allemaal stond, en ik was wel ff bezig voordat ik boven was...
Maar wat ik me dan afvraag: mis je de HK zelf dan ook nietOp donderdag 20 juni 2002 21:55 schreef Cutebritney het volgende:
Ik vind dat de HK moet verdwijnen. Of dat de drempel om erin te kunnen komen veel hoger gelegd wordt. (bijv. alleen de die-hards, zeg 1000+ posts)
Maar ik zou het dus niet verkeerd vinden als de HK dus verdwijnt, en dat er dan ERG STRENG gemod wordt in de techfora op offtopic geblaat.
Dit zal in het begin wel erg moeilijk worden, maar ik denk wel dat uiteindelijk het niveau van GoT een stuk hoger komt te liggen
Verder mag je ook altijd (totdat ik hard schreeuw: DONDER OP MET JE GEZEIK!!!!)
Ik zeg niet dat ik dan alles op slot ga doen, maar mochten er dan kansloze topics tussenzitten, dan scheelt het toch weer een beetje.
Misschien denken mensen er dan wel een beetje aan oid... van een beetje "volwassen" iemand kan ik toch hopelijk wel verwachten dat ze dan wat rustiger aan gaan doen?
Want kom op, topics zoals deze (3 van de 2 cijfer tellende aantal van de laatste dagen):
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/530241
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/529606
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/529485
Dan denk ik toch ook..sorry, maar is dit nou "HK-nuttig"?
Er is echt een verschil tussen huiskamer onzin, en zelfs zoals iemand anders het verwoorde onzin onder het NAP...
Ik bedoelde niet eens zozeer de slotjes, meer dat gele wat daar nog boven stond.Op donderdag 20 juni 2002 22:02 schreef LuNaTiC het volgende:
nou dat is toch een teken dat er toch heel wat crap gesloten wordt
Ah ok, totdat je mij uit wanhoop zelf maar modrechten geeftVerder mag je ook altijd (totdat ik hard schreeuw: DONDER OP MET JE GEZEIK!!!!)op ICQ suggesties doen.
Nee, ik doe t wel in SM, dan kan je er in ieder geval niet omheen
Mja, maar zie je die zelf niet ookIk zeg niet dat ik dan alles op slot ga doen, maar mochten er dan kansloze topics tussenzitten, dan scheelt het toch weer een beetje.
Ik denk dat je meer in de HK zit dan ik en ik zie toch een hoop dingen die imo dicht kunnen...
Maar ik zal de modforce wel wat overschatten
Die weten nl geen grens of maat met bepaalde rages of onzintopics te houden, die posten gewoon maar.
Daar was al een policy voor: als je merkt dat een rage niet meer leuk is, hou er dan mee op.
Maar blijkbaar moeten ze eerst een expliciet verbod hebben omdat ze niet kunnen of willen ophouden met irritante rages.
Dat is helaas een neveneffect van irritant kuddegedrag. Jouw voorstel zou in een ideale situatie van leuke en volwassen gedragende users perfect werken, maar gaat hier jammer genoeg niet op.
Maar een sticky over 'forumvervuilende' replies gaat er denk ik wel komen. Al is daar moeilijk invulling aan te geven, aangezien grenzen opzoeken ook een favoriete hobby is van veel mensen (helaas).
Verwijderd
Die sticky's zijn er al. Maar de grenzen worden erg vaak afgetast.Op donderdag 20 juni 2002 22:17 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:
En als er nou eens een sticky boven de huiskamer komt waarin vriendelijk gevraagd wordt om de topics toch wel wat plezierig te houden, en niet te veel onzin te posten, zodat de sfeer goed en leuk blijft?
Misschien denken mensen er dan wel een beetje aan oid... van een beetje "volwassen" iemand kan ik toch hopelijk wel verwachten dat ze dan wat rustiger aan gaan doen?
Daarom zijn deze ook op slot. Je kunt moeilijk het niveau van een forum meten aan de hand van de dingen die niet getolereerd wordenWant kom op, topics zoals deze (3 van de 2 cijfer tellende aantal van de laatste dagen):
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/530241
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/529606
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/529485
Dan denk ik toch ook..sorry, maar is dit nou "HK-nuttig"?
Er is echt een verschil tussen huiskamer onzin, en zelfs zoals iemand anders het verwoorde onzin onder het NAP...
Jup, heb je gelijk in. Jij bent idd een HK-meubel (that is..Op donderdag 20 juni 2002 21:22 schreef Type het volgende:
HK-Meubels (waarvan ik er redelijk 1 ben) heeft op zich niemand last van. Buiten de HK zal een HK meubel niet extreem irritant zijn, en ik denk dat iedereen die de HK in kan ook wel in zijn kop geprent kan hebben dat HK == HK en de rest is serieus.
Daar heb ik ook geen kritiek op hoor. Grappen zijn gewoon leuk, dat moet kunnen. Maar 40x 'ok' of 'Hoi :)' lezen is nogal.. uhm, kinderlijk.Op donderdag 20 juni 2002 21:29 schreef Durden het volgende:
Linkje zou je zelf moeten zoeken. Ik weet niet of ik HK-meubulair bij uitstek ben, maar ik post er meer dan in de techfora. Ik lees gewoon zoveel mogelijk, als er in de techfora nog geen oplossing staat ergens en ik weet het post ik het, maar een grap in de HK is wat sneller geplaatst.
De HK is niet bedoeld als chatbox dacht ik hoor.Zolang dit zich tot de HK beperkt is de "schade" niet zo omvangrijk en goed te overzien. Dit is ook enigzins het doel van de HK.
Ik kom zelf behoorlijk veel in SG, en daar zie je geregeld opmerkingen staan die HK-waardig zijn, maar niet SG. Soms zelfs met [HK-modus]-tag erbij. Op zich niet erg als dat een keertje gebeurt, maar dan gebeurt niet 'een keertje'.Hier ben ik het volstrekt met je oneens. Ik let altijd goed op waar ik zit en als ik tech post, geef ik zo serieus mogelijk antwoord. Misschien een paar uitzonderingen, maar dat komt absoluut niet door de HK.
Tot op zekere hoogte vervuld de HK zijn taak ook goed. Maar ik heb wel het idee (zoals ik al zei) dat de HK zijn doel voorbij geschoten is.Ik weet dat het voor mijn niet geldt en veel verder dan individueel kan ik ook niet kijken. Ik zie weleens HK opmerkingen in techfora, maar daarentegen zie ik veel meer mensen die ook in de HK komen, wel serieus antwoorden. Het vervult zijn functie in mijn optiek in ieder geval goed.
Ja, het haalt het spontane eruit, dat ben ik met je eens. Maar je bekijkt het nu van een andere kant dan waar de HK voor bedoeld is. Je zegt: "oh jee, zometeen nog techposten", waaruit blijkt dat jij GoT vanuit de HK bekijkt. GoT is bedoeld om te tech-posten, en dan kan je "zometeen nog even naar de HK".Dingen zoals techposts forceren en maximumaantal posts in de HK haalt de spontaniteit er wel uit. Als iedereen constant moeten denken: "oh jee, zometeen nog techposten", of: "oh nee, nu mag ik nog maar 9 posts doen", vervult de HK zijn functie als ontspannende factor ook niet meer volledig. Dit leidt er volgens mij wederom toe dat het niveau in de andere delen omlaag gaat. De HK is niet meer "bevredigend" genoeg. OW's uitdelen is een oplossing, maar wel een ongewenste. Voorkomen is beter dan genezen.
Als de HK niet bevredigend genoeg meer is, gaan de mensen die puur voor de HK komen wel naar Fok!. Want daar is Fok ook voor bedoeld, en daar is niks mis mee toch?
En GoT != HK. De sfeer van GoT past niet bij de sfeer van de HK, het zijn echt twee werelden. En dat zou dichter bij elkaar moeten komen. (Lees: Het niveau in de HK moet omhoog)Op donderdag 20 juni 2002 21:42 schreef Type het volgende:
Even weer persoonlijk (aangezien ik een HK meubel ben... het is hard, maar ik heb het onder ogen gezien)
Fok! vind ik een forum waar de 'humor' nog beneden HK en NA (nieuw Amsterdams) peil is...
Ik vind Fok! te boers, zoals ook sommige topics in de HK overigens, maar om nou te zeggen 'weg met de HK, laat ze maar naar Fok! oprotten' vind ik ook een beetje onzin.
Als ik echt alleen maar hier zou zijn voor de onzin, zou ik al lang op Fok! zitten, aangezien ik daar niet 2 (toen ik registreerde nog maar 2) maanden had moeten wachten voor ik onzin mocht rondgooien...
Fok! != HK
Ik denk ook niet dat er in dit topic op users als jou gedoeld wordt, jij bent zeg maar zo'n spreekwoordelijke uitzonderering die één of andere regel bevestigd.
Juist ja, die usersOp donderdag 20 juni 2002 21:39 schreef Type het volgende:
ook al wordt een serieus topic met een serieus probleem in de HK gepost, dat betekent niet altijd dat je je lompe humor kan spuien
• de users die systematisch topics om zeep helpen (bijv elkaar constant quoten/allemaal hetzelfde zeggen)
Ja, da's echt een dagtaak.Op donderdag 20 juni 2002 21:57 schreef Azrael het volgende:
mmm, daar zeg je wat..
Weet je wat het is, er zijn zoveel van die topics in de HK dat ik er een beetje moedeloos van wordt, om dat allemaal in SM te gaan melden, dan ben ik uren bezig vrees ik...
Het is ook zo dat heel veel topics in de HK automatisch naar beneden zakken, en dat het dan maar gelaten wordt..
GoT down... dat krijg je met die posts hier
Tja ik ben ook iemand die zo nu en dan een techpost maakt en dat bij GC en HK veel vaker doe. Maar dat wil niet zeggen dat mijn postratio repersentatief is voor mijn rondhangratio (om over kwaliteit en intentie maar te zwijgen, alhoewel die best wel zal fluctuerenOp donderdag 20 juni 2002 21:22 schreef Type het volgende:
Als ik in /14 (P&W) rondhang, dan kan ik lezen en kijken en leuk leuk, en ik leer er, maar ik kan heel moeilijk meepraten, aangezien ik alleen verstand heb van Pascal, en een beetje PHP. Ik kan daar wel gaan posten, maar dan ben ik met mijn 'lage niveau' en weinig kennis daar alleen tot last. Dus beperk ik mij tot het lezen van de topics.
Daardoor zal mijn HK-tech ratio snel vervallen tot 80-20 of iets dergelijks, aangezien ik in de HK wel uit de voeten kan, maar in de meeste techfora de kennis niet heb mee te KUNNEN praten zonder iemand tot last te zijn. (dmv te weinig kennis)
Dan ben ik liever een HK meubel en lees ik in de tech fora, dan dat ik de techfora tot last ben omdat ik te weinig weet. En dan trekt mijn ratio scheef. Maar dit hoeft dus niet te komen omdat ik ALLEEN in de HK zit. Wel omdat ik veel in de HK post, maar dat wil niet meteen zeggen dat ik niet in de techfora kijk!
En aangezien dit ook nog steeds niet te controleren is, is het denk ik een verloren zaak om maatregelen te gaan roepen tegen HK-only (of bijna only) posters.
Het is inderdaad gemakkelijker om in een van de GC fora te posten dan in een techforum, omdat je veel sneller mee kunt praten over een GC-onderwerp dan een techonderwerp. Daardoor zijn er ook veel meer 'potentieel interessante' topics daar.
Daar kan ik me ook wel in vinden, maar dat is eigenlijk een mentaliteits/intentie kwestie (en waarschijnlijk telt de anonimiteit van internet daar ook in mee). Die begrijpen het eigenlijke doel niet echt van de HK. Ontspanning is nou eenmaal niet gelijk aan onzin, alhoewel je je met onzin wel kunt ontspannen. Het lijkt trouwens ook wel dat sommige users ook geen moeite willen doen voor een post, die typen een paar (loze) woordjes en zijn dan klaar.Op donderdag 20 juni 2002 21:39 schreef Type het volgende:
[..]
Iets waar ik ook een zware hekel aan heb:
Waarschijnlijk is dit alles ook wel een van de grootste invloeden van de HK buiten de HK (naast oa het techposts scoren). Wat ik nu wel merk (met name in SG (liefdetopcs vnl) dat er wel HK-gedrag posts gemaakt worden).
Het moet IMHO gewoon weer duidelijk gemaakt worden waar de HK eigenlijk voor bedoeld is en wat mij betreft mag er wel wat harder op gemodereerd worden (dit topic bijvoorbeeld had wat mij betreft ook niet gehoeven ;): http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/529163).
Als iemand echt bullshit wil blaten kan dat ook via een chatmedium zoals IRC (of een groot blaat topic
Verwijderd
Inderdaad,met mijn punt bedoelde ik dan ook dat het verschil in postdrempel zo hoog is, dat scheve ratio's tussen HK en tech, niet meteen de waarde van iemand weergeven. Mensen daarop beoordelen lijkt me dan ook niet wenselijk.Op donderdag 20 juni 2002 22:28 schreef BreadFan het volgende:
[..]
Daar heb ik ook geen kritiek op hoor. Grappen zijn gewoon leuk, dat moet kunnen. Maar 40x 'ok' of 'Hoi :)' lezen is nogal.. uhm, kinderlijk.
De HK is niet bedoeld als chatbox dacht ik hoor.Ik weet dat het er nogal druk is, en dat dat veel en snelle reacties oplevert, maar op een bepaald moment wordt de post-drempel wat laag, en post men maar raak. Dit levert nogal eens ondoordachte replys op, die tegen de FAQ's in gaan.
Ik bekijk het vanuit de HK-meubels inderdaad. Dat GoT bedoelt is voor tech weet ik ook wel[..]
Ja, het haalt het spontane eruit, dat ben ik met je eens. Maar je bekijkt het nu van een andere kant dan waar de HK voor bedoeld is. Je zegt: "oh jee, zometeen nog techposten", waaruit blijkt dat jij GoT vanuit de HK bekijkt. GoT is bedoeld om te tech-posten, en dan kan je "zometeen nog even naar de HK".
Zoals LuNaTiC zei, dan ga je voorbij aan het principe van een community.Als de HK niet bevredigend genoeg meer is, gaan de mensen die puur voor de HK komen wel naar Fok!. Want daar is Fok ook voor bedoeld, en daar is niks mis mee toch?
En Vae Victis pakt de bal van LuNaTiC, en dribbelt naar de andere kant van het veld.Op donderdag 20 juni 2002 21:43 schreef LuNaTiC het volgende:
Woei, het lijkt wel W&L, maar here it goes
* Vae Victis Victis scoooort.
the crowd goes wild.
Druk druk druk.De mods hebben het met zoveel users op GoT inmiddels al druk zat met het normaal modden van hun forumpjes (en dan bedoel ik niet alleen topicjes sluiten etc, maar ook waarschuwingen, bans, bijsturingen, discussies), daarnaast vergeten mensen dat er ook veel achter de schermen gebeurt. De helpdesk topics nu zijn er nu ook bijgekomen, maar om ook nog eens actief op zoek te gaan naar heavy-HK-users zie ik niet zitten, en ga ik ook niet aan meewerken.
Ja, als mod er komt veel bij kijken.
Zeker bij een forum als GoT, veel gebruikers.
Gebruikers die aan je kop zeuren, en tevreden gesteld willen worden.
Somebody GoT's to do the job.
Type zie ik ook vaak buiten de HK, vaker zelfs aangezien ik zelden in de HK zit.Omdat ik simpelweg de meerwaarde zoals ik net heb uitgelegd niet voldoende vindt om zo iemand aan te pakken. En zoals Type goed uitlegt, maar iedereen niet echt meeneemt: HK gebruik is wel iets anders dan techfora gebruik. Ik zou zeggen: lees zijn verhaal, en trek daar lering uit.
Tegen 'zijn' soort gebruikers heb ik niets, hij posts zelfs vrij veel buiten HK.
Ik vind Type zelfs niet een rasechte HK-er in de trand van daarbuiten zie je hem niet.
HK is idd. iets anders dan tech. maar imo moet HK geen streven zijn.
Daar moet ik je wel gelijk in geven. HK-posters zijn niet zozeer gelijk aan helpdeskers dat ze tech-ers irriteren.toch blijf ik erbij: ik zie niet zo in waarom er weer allerlei regelingetjes bij moeten voor mensen die misschien weinig bijdragen, maar aan de andere kant ook niemand lastigvallen. Nou jammer dan als ze weinig tech posten, maar de grote tegenstanders van de HK komen er toch niet en hebben toch geen last van die users, die nogmaals nog vaak sfeer bijdragen in de HK. Een niet te vergelijken geval met een helpdesker, die vaak de irritatie van menig techposter op hun hals haalt.
Ik zie HK-posters gelijk als newbies die hier op GoT komen om in de HK te komen!
Dus ook precies de personen die we trachten te weren. (toch?)
Vind ik zeer goed planMwoh, het is een topic om wat meningen te peilen. Ik vind het altijd wel interessant hoe iedereen er over denkt. Uiteindelijk probeer je het voor iedereen leuk te houden, en is het belangrijk dat je merkt wat er speelt. Deels merk je dat direct als je op het forum mod, deels vind ik het belangrijk om dat direct in een draadje als dit te vragen. Goed onderbouwde kritiek, daar kunnen we wat mee.
Probeer Tracht dan ook een beetje mee te discussieren.
Ik zou het mooi vinden als er al helemaal niet van die topics zou zijn.Op donderdag 20 juni 2002 22:02 schreef LuNaTiC het volgende:
nou dat is toch een teken dat er toch heel wat crap gesloten wordt
Verder mag je ook altijd (totdat ik hard schreeuw: DONDER OP MET JE GEZEIK!!!!)op ICQ suggesties doen.
Ik zeg niet dat ik dan alles op slot ga doen, maar mochten er dan kansloze topics tussenzitten, dan scheelt het toch weer een beetje.
weet het is de ideale beeld, dat overal zou moeten gelden.
Zo nou heb ik jou beantwoord, ik ga nu iemand anders lastigvallen.
Vind het overdreven om meteen de HK af te schaffen.Op donderdag 20 juni 2002 21:55 schreef Cutebritney het volgende:
Ik vind dat de HK moet verdwijnen. Of dat de drempel om erin te kunnen komen veel hoger gelegd wordt. (bijv. alleen de die-hards, zeg 1000+ posts)
Oke ik zou hem niet missen, maar tis gewoon een relax station. Waar je je EI kwijt kan.
Voor als je even geen tech wilt zien.
Ja de drempel kun je wel omhoog blijven gooien.
Je blijft bezig dan.
Beter is om dan gewoon een nieuwe trial periode van 6 mnd te geven.
Raken ze wel ontmoedigd. maar dat is mijn menig
Ja uiteraard zijn ze daarom ook op slot. Maar moet je eens gaan tellen. Vandaag 20 slotjes, gisteren ~20 slotjes. Helaas kun je niet zien wanneer een topic begonnen was, anders zou je zien dat er meer slotjes zijn per dag dan topicsOp donderdag 20 juni 2002 22:22 schreef Durden het volgende:
[..]
Die sticky's zijn er al. Maar de grenzen worden erg vaak afgetast.
[..]
Daarom zijn deze ook op slot. Je kunt moeilijk het niveau van een forum meten aan de hand van de dingen die niet getolereerd wordenEr zullen altijd mensen blijven, die de bedoeling niet helemaal snappen en daarom zijn er mods om het intern te regelen. Bovenstaand is niet HK-nuttig, en daarom voorzien van een slotje
Misschien is het sowieso een idee om minimaal xxx aantal characters in een post te hebben, en ander sgaat de post neit door. Uiteraard zal dat wel weer problemen geven met lui, zoals LuNaTic al zei.. af en toe is het gewoon triest.. al leek het me wel al een goede methode (maar dan krijg je dingen zoals: "ikkkkk ben blijjjjj, jiij oook?", zoals een van de gesloten topics..
Volgens mij is het HK<->GoT echt iets van geven en nemen, zeer lastig om er een juiste "mix" van (mee) te maken... zonder HK krijg je "ellende", met HK krijg je ook "ellende"...
Maar even terug naar het onderwerp, vindt je zelf dat er veel invloed van de HK buiten de HK is, en dan niet in General Chat (vooral SG), maar in de andere fora?
Ik had het over de mensen die puur voor de HK komen.Op donderdag 20 juni 2002 22:36 schreef Durden het volgende:
[..]
Zoals LuNaTiC zei, dan ga je voorbij aan het principe van een community.
Voor de rest ben ik het met je eens.
ik heb lid geworden om te helpen
eenmaal lid vertelde me iemand over de HK, mar toen moest ik nog een maandje wachten voor access
Verwijderd
[even offtopic/persoonlijk]Op donderdag 20 juni 2002 23:11 schreef ThaHandy het volgende:
Toen ik lid was van GoT wist niet eens van de huiskamer af
ik heb lid geworden om te helpen
eenmaal lid vertelde me iemand over de HK, mar toen moest ik nog een maandje wachten voor access(wat toen 150/60)
Dat was bij mij hetzelfde effect, ik had de FAQ gelezen, maar heb over de HK heen gelezen.
Ik wist van SG, en dat zag ik op een gegeven moment, dus dacht ik "leuk, cadeautje
Van de HK wist ik niet, ik ging dus ook niet spammen om erin te komen, [/persoonlijk]
daarom denk ik dat de HK/mogelijkheid en voorwaarden tot HKrechten uit de FAQ halen niet heel slecht hoeft te zijn als er toch maatregelen genomen zouden moeten worden.
Verwijderd
Ik vind dat de bullshit topics erg snel worden gesloten en goed worden opgevangen. Het is triest dat er tijd aan besteed moet worden, maar het wordt gelukkig goed opgevangen door de mods.Op donderdag 20 juni 2002 23:07 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:
knip
[..]
Nee, ik vind dat wel meevallen. Over het algemeen is de toon serieus. Ik heb wel uitzonderingen gezien, maar ik kan moeilijk voorbeelden gaan geven, omdat die in TC staanMaar even terug naar het onderwerp, vindt je zelf dat er veel invloed van de HK buiten de HK is, en dan niet in General Chat (vooral SG), maar in de andere fora?
Das mooiOp donderdag 20 juni 2002 23:10 schreef BreadFan het volgende:
[..]
Ik had het over de mensen die puur voor de HK komen.
Voor de rest ben ik het met je eens.
Dat zeg je helemaal goed. Dat is ook de reden dat de serieuzere tweaker die de poep en pies-humor voorbij is gegroeid zich niet thuis voelt in de HK.Op donderdag 20 juni 2002 21:45 schreef LuNaTiC het volgende:
het zijn twee verschillende fora met verschillende culturen. Twee verschillende communities waar lang niet iedereen zich thuisvoelt.
Er wordt erg in het voordeel gewerkt van de groep mensen die hahahahah-grappig zijn en zich schijnbaar niet kunnen gedragen in de normale topics. Kortom, mensen die je liever kwijt bent dan rijk.
Dan vraag ik mij af waarom het schijnbaar niet erg is dat er legio serieuzere tweakers en tweakerinnen zich dood lopen te ergeren aan de vreselijk domme, botte, kortzichtige, beledigende opmerkingen in de HK. Volgens mij wordt het een beetje teveel van de verkeerde kant belicht. In het voordeel van de verkeerde groep, nu weet ik ook wel dat een HK-poster zich al in een soort slachtofferrol bevindt, weet niet of dat ten koste moet gaan van de rest van de community. De mensen die wel weten waar grenzen liggen, wat respect is en hoe je je dient te uiten.
Nog iets.. als de HK blijft bestaan, waarom die techpost limiet er dan niet af, scheelt nog meer onzin in de techfora. Verder zit eerder genoemde groep dan meteen veilig in hun hokje. Zonder eerst mensen uit de techfora gestoord te hebben. Ik zou in elk geval niet weten wat een quota van techpost nog zou toevoegen tot het niveau. Alsof heel NL naar de HK trekt. Die hebben FOK en weet ik al niet meer since ze geen binding hebben met de community ensich.
Zulke mensen ben je idd liever kwijt dan rijk. Mensen die niet in normale topics normaal kunnen replyen, mogen ook linea recta van mij opdonderen, want daar erger ik me ook aan.Op vrijdag 21 juni 2002 00:24 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Dat zeg je helemaal goed. Dat is ook de reden dat de serieuzere tweaker die de poep en pies-humor voorbij is gegroeid zich niet thuis voelt in de HK.
Er wordt erg in het voordeel gewerkt van de groep mensen die hahahahah-grappig zijn en zich schijnbaar niet kunnen gedragen in de normale topics. Kortom, mensen die je liever kwijt bent dan rijk.
Volgens mij willen de mensen die echt tegen de HK zijn, helemaal geen dergelijk forum erbij, en hebben zelf dus al genoeg aan hun stekkie (in jouw geval /13). Met andere woorden: ze willen niks met de HK te maken hebben, liever dat het zelfs afgeschaft worden omdat ze al genoeg hebben.Dan vraag ik mij af waarom het schijnbaar niet erg is dat er legio serieuzere tweakers en tweakerinnen zich dood lopen te ergeren aan de vreselijk domme, botte, kortzichtige, beledigende opmerkingen in de HK. Volgens mij wordt het een beetje teveel van de verkeerde kant belicht. In het voordeel van de verkeerde groep, nu weet ik ook wel dat een HK-poster zich al in een soort slachtofferrol bevindt, weet niet of dat ten koste moet gaan van de rest van de community. De mensen die wel weten waar grenzen liggen, wat respect is en hoe je je dient te uiten.
ik zou zeggen: tsjah, kom er dan niet; maar toch hoor je klachten van mensen die er tegen zijn, er blijkbaar toch komen aangezien ze wel weten hoe het binnen de HK zich afspeelt (ofzo
de gedachte is idd dat het veel meer mensen aantrekt dan het nu al doet. Bovendien is een lange registratietijd erg effectief tegen kloons die alleen maar willen kutten in de HK; zo ging dat in de onzinfora die nu wijlen zijn ook.Nog iets.. als de HK blijft bestaan, waarom die techpost limiet er dan niet af, scheelt nog meer onzin in de techfora. Verder zit eerder genoemde groep dan meteen veilig in hun hokje. Zonder eerst mensen uit de techfora gestoord te hebben. Ik zou in elk geval niet weten wat een quota van techpost nog zou toevoegen tot het niveau. Alsof heel NL naar de HK trekt. Die hebben FOK en weet ik al niet meer since ze geen binding hebben met de community ensich.
Verwijderd
edit: of er wordt niet gemod
of jullie defenitie van 'not done' of geen pr0n is anders
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14149541#14149541
Die had ik verwacht. Maar ik geloof dat dit forum een community gevoel tot stand moest brengen. Mensen met een zelfde eigenschap. Het kutten met computers. Niet het praten over kutten. De HK hangt er gewoon bij als een nare ziekte die in feite niets toevoegt. Een lapmiddel. Een EO Jongerendag met een darkroom.. 'dan -kom- je er toch niet'.Op vrijdag 21 juni 2002 00:32 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
ik zou zeggen: tsjah, kom er dan niet; maar toch hoor je klachten van mensen die er tegen zijn, er blijkbaar toch komen aangezien ze wel weten hoe het binnen de HK zich afspeelt (ofzo)
Ik vind het gevaarlijk om vergelijkingen met IRL zaken te maken, omdat de vergelijkingen nooit volledig op kunnen gaan.Op vrijdag 21 juni 2002 00:45 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Die had ik verwacht. Maar ik geloof dat dit forum een community gevoel tot stand moest brengen. Mensen met een zelfde eigenschap. Het kutten met computers. Niet het praten over kutten. De HK hangt er gewoon bij als een nare ziekte die in feite niets toevoegt. Een lapmiddel. Een EO Jongerendag met een darkroom.. 'dan -kom- je er toch niet'.
Een community als GoT vind ik toch anders dan de EO.
Zoals Durden al zei; de HK kwam min of meer voort uit onzin, het is dus denk ik een perfect middel om de meeste bullshit uit de techfora te houden. Of wou je beweren dat dit niet het geval is
Goed, ik weet nu onderhand dat je van de HK afwilt, maar je vergeet nog steeds dat je dan de problematiek niet oplost... verre van zelfs.
Stel; de HK wordt afgeschaft. Ik ben nu benieuwd naar je ideale scenario (en naar het waarschijnlijke scenario).
Je bent hier zelf ook al heel lang op GoT, en hebt waarschijnlijk ook de ondergang van meerdere onzinfora meegemaakt. Het is niet meer reeeel om uit te gaan van de tijd daarvoor. Dat GoT alleen nog maar uit hobbyisten bestond, uit echte tweakers. Waar je alleen maar over computers lulden, maar tussen de regels ook tijd voor offtopic gelul was.
Waar het niveau nog hoog was en het gemeenschappelijke doel en de wil hetzelfde was. Je zit nu in een totaal andere situatie door de grote groei van GoT. 'Vroeger was alles beter', maar je moet uitgaan van vandaag en roeien met de riemen die je hebt.
En het forum GoT wat jij voor ogen hebt, is een beetje in de tijd blijven hangen. En hoe graag iedereen het ook zo zou zijn... het is geen reeel beeld meer. Dat kun je met de huidige DB gewoon niet meer tot stand krijgen. Of denk je dat je dat oa door de HK af te schaffen wel weer gebeurt?
Dat je het niveau + sfeer weer goed en hoog krijgt, zoals we dat allemaal willen? Ik denk van niet. En ik kijk nu zoals het vandaag is, en ik ben nog steeds van mening dat de HK (ook al is het jammer, je _kunt_ gewoon niet terug in de tijd) een hoop bullshit weghoudt in de _huidige_ situatie.
Mislukkingen in het verleden met onzinfora afschaffen zeggen al genoeg.
Als je echt jouw ideale GoT wilt realiseren, zou je een BC4 moeten genereren, iedereen opnieuw laten registreren, en zelf mensen selecteren.
Over het BC4 verhaal: daar doelde ik ook op in mijn post in het topic met het sollicitatieverhaal in het GvF (als hele radicale oplossingOp vrijdag 21 juni 2002 01:21 schreef LuNaTiC een heel realistisch verhaal
En als we er nou voor zorgen dat we het oude GoT forum, dus met het oude, veel hogere, niveau weet terug krijgen?Op vrijdag 21 juni 2002 01:21 schreef LuNaTiC het volgende:
Want GoT is bedoeld als een forum waar veel kennis aanwezig is en waar mensen komen die veel van pc's weten, de mensen die willen chatten en andere meuk gaan maar naar geileMSNsletten.nl of naar fok! toe...
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Chatten over andere onderwerpen kan misschien best op Fok!, maar mensen willen onder hun eigen community met elkaar daar over babbelen. Omdat je de mensen hier gewoon stukken beter kent en gedeelde interesses hebt. En vandaar de behoefte aan een HK en SG.
Ervoor zorgen dat we het oude GoT forum, weer terugkrijgen, is een illusie zoals ik al in mn post probeerde duidelijk te maken. Je moet niet in het verleden willen blijven hangen of dat geheel terug te krijgen. Dat zou mooi zijn, maar never haalbaar, zeker niet met de argumenten en ideeen die ik tot nu toe hier heb gezien (met als belangrijkste: de afschaffing van de HK, waar het hier dus om draait).
De situatie is nu eenmaal heel anders nu, daar moet je op inspelen.
Kunnen we dan niet een apart forum oprichten, zoals "GoT for advanced users" ofzoOp vrijdag 21 juni 2002 02:21 schreef LuNaTiC het volgende:
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
dan krijg je dat leuke pns probleem, dat iedereen daar wil posten..... wnat zij weten het tenminste.Op vrijdag 21 juni 2002 02:36 schreef Beaves het volgende:
[..]
Kunnen we dan niet een apart forum oprichten, zoals "GoT for advanced users" ofzo
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Daar wil ik wel even op reageren! Naar mijn mening hebben heel veel tweakers zich aangemeld via vriendjes die alleen maar in de HK komen.LuNaTiC:
Of wou je beweren dat dit niet het geval is
Je ziet bij een klasgenoot hoe leuk het is in de huiskamer en meld je dan ook maar even aan. Je snapt wel wat ik bedoel denk ik.
Nu lijkt het soms wel andersom, en dat is jammer. Maar in dat opzicht is GoT dus z'n doel voorbij. Nu is het maar voor iedereen toegankelijk ? Het Computer!Totaal forum heeft straks nog een hogere kwaliteit dan dit forum als iedereen zich maar blijft aanmelden terwijl ze niks van computers afweten.Je bent hier zelf ook al heel lang op GoT, en hebt waarschijnlijk ook de ondergang van meerdere onzinfora meegemaakt. Het is niet meer reeeel om uit te gaan van de tijd daarvoor. Dat GoT alleen nog maar uit hobbyisten bestond, uit echte tweakers. Waar je alleen maar over computers lulden, maar tussen de regels ook tijd voor offtopic gelul was.
Beetje krom, maar wat je zegt komt hier op neer: "Vroeger werden er geen moorden gepleegd, dus waren straffen niet nodig. Tegenwoordig is het normaal dus moeten we straffen ook maar afschaffen."Waar het niveau nog hoog was en het gemeenschappelijke doel en de wil hetzelfde was. Je zit nu in een totaal andere situatie door de grote groei van GoT. 'Vroeger was alles beter', maar je moet uitgaan van vandaag en roeien met de riemen die je hebt.
Waarom kan dit selecteren nu ook niet plaatsvinden voortaanAls je echt jouw ideale GoT wilt realiseren, zou je een BC4 moeten genereren, iedereen opnieuw laten registreren, en zelf mensen selecteren.
Luna, niet om het 1 of ander hoor, maar in dit topic vraag je ons om meningen en suggesties.Op vrijdag 21 juni 2002 00:32 schreef LuNaTiC het volgende:
Die doen wij (en wmb zitten er goede tussen) maar jij zegt alleen maar dat die dingen niet gaan en mogelijk zijn (met een goede onderbouwde redenen)... opzich niks mis mee, maar kan jij ook niet met een voorstel komen of een voorstel pakken en daar dieper op in gaan ?
Het punt is alleen, hoe kun je dit effect voorkomen/tegengaan?Op vrijdag 21 juni 2002 08:13 schreef ddc het volgende:
[..]
Nu lijkt het soms wel andersom, en dat is jammer. Maar in dat opzicht is GoT dus z'n doel voorbij. Nu is het maar voor iedereen toegankelijk ? Het Computer!Totaal forum heeft straks nog een hogere kwaliteit dan dit forum als iedereen zich maar blijft aanmelden terwijl ze niks van computers afweten.
Een soortemet van vragenlijst zou dit soort mensen niet kunnen afvangen.
Ik geef dit als voorbeeld omdat ik even niets anders weet.
Stel dat er een vragenlijst geïntegreerd zal worden in de aanmeldprocedure, hoe gaat deze er dan uitzien?
Je kunt geen specialistische vragen stellen, NOS-vragen, PNS-vragen en dergelijke vallen dus af.
Dan zouden het algemene vragen moeten zijn, maar hoe bepaal je dat iemand die niet weet wat con/con doet met een pc zich niet kan aanmelden? (om even een voorbeeld te geven)
Dit persoon kan wel alles weten over Linux en casemodden.
Omgekeerd kan ook, je kunt hier dus geen vragen gaan stellen.
Hoe bepaal je dat iemand technisch genoeg is om mee te mogen doen?[..]
Waarom kan dit selecteren nu ook niet plaatsvinden voortaan
De newbie een ICQ-sessie laten houden met Kees of Nelske?
Ook dit is dus geen optie, hier gaat het zelfde op als voor de vragenlijst en dat idee is ook niet geschikt om te lanceren.
LuNaTiC vraagt om onze meningen omdat hij wil weten hoe wij tegen de situatie aankijken.Op vrijdag 21 juni 2002 08:42 schreef [Airwolf] het volgende:
[..]
Luna, niet om het 1 of ander hoor, maar in dit topic vraag je ons om meningen en suggesties.
Die doen wij (en wmb zitten er goede tussen) maar jij zegt alleen maar dat die dingen niet gaan en mogelijk zijn (met een goede onderbouwde redenen)... opzich niks mis mee, maar kan jij ook niet met een voorstel komen of een voorstel pakken en daar dieper op in gaan ?
Dat hij niet overal een positief antwoord op kan geven is een ander verhaal.
Deze discussie heeft mij veel geleerd, met name dat het moeilijk is om met een goede oplossing van een lastig probleem te komen.
Ja dat snap ik ook wel, maar het komt bij zo over van dat ie van ons de perfecte oplossing wil horen... maar zelf geen voorstellen doet. Of misschien ligt dat aan mij hoor (dat kan ook)Op vrijdag 21 juni 2002 09:29 schreef bazs2000 het volgende:
LuNaTiC vraagt om onze meningen omdat hij wil weten hoe wij tegen de situatie aankijken.
Dat hij niet overal een positief antwoord op kan geven is een ander verhaal.
Deze discussie heeft mij veel geleerd, met name dat het moeilijk is om met een goede oplossing van een lastig probleem te komen.
Tuurlijk niet alles kan werken, maar wij kunnen ook niet alles weten.
Ik vraag gewoon om meningen hoe iedereen er tegenaan kijkt. Een stapje verder is kijken of iemand misschien weet wat we kunnen doen om dat met zn allen te verhogen.
Ik geef daar alleen weer een kritische blik op (ik kan ook alle ideeën de hemel inprijzen; maar je schiet daar niets mee op. Als jij vraagt om je website te beoordelen, is het ook goed om er kritisch naar te kijken en de zwakke punten uit te lichten; heb je denk ik meer aan dan dat ik zeg: ja mooi, niks meer aan doen).
Oorspronkelijk was dit topic niet eens voor oplossingen ed. Het enige wat ik wilde weten is: wat denken jullie dat de invloed van de HK is op de rest van GoT.
Niet zozeer hoe we het niveau in het algemeen kunnen opschroeven. Of dat de HK dicht zou moeten. ofzo. Want dit wordt oa in het GvF besproken.
Dat de discussie toch deze kant opgaat, is ook niet erg. Zitten toch veel nuttige punten tussen. Meedenken wordt alleen maar gewaardeerd, maar als ik suggesties tot oplossingen kritisch probeer te weerleggen, is dat niet om jullie te pesten ofzo
Eeh, ja, kan ik best met je eens zijn. Maar die quote die je aanhaalt hierboven sloeg op een groter deel: ik hoop dat de HK nu toch een hele hoop bullshit weghaalt. Daar voldoet ie dus in zn functie. Of niet?Op vrijdag 21 juni 2002 08:13 schreef ddc het volgende:
[..]
Daar wil ik wel even op reageren! Naar mijn mening hebben heel veel tweakers zich aangemeld via vriendjes die alleen maar in de HK komen.
Je ziet bij een klasgenoot hoe leuk het is in de huiskamer en meld je dan ook maar even aan. Je snapt wel wat ik bedoel denk ik.
Tsjah daar doe je niets aan dat GoT nog steeds een openbaar forum is, en waarschijnlijk blijft. Als het aan sommige crewleden lag, dan komt er vandaag nog een ledenstop om alles nog te saneren. Maar het overgrote deel is hier tegen om GoT zo elitair te maken. GoT is openbaar en moet dat blijven. Het blijft misschien zo met de kraan opendweilen, maar goed het moet maar. De rotste appels worden nu wel gevonden, ook al is dit niet de meest zaligmakende oplossing.Nu lijkt het soms wel andersom, en dat is jammer. Maar in dat opzicht is GoT dus z'n doel voorbij. Nu is het maar voor iedereen toegankelijk ? Het Computer!Totaal forum heeft straks nog een hogere kwaliteit dan dit forum als iedereen zich maar blijft aanmelden terwijl ze niks van computers afweten.
Leuke vorm van interpretatieBeetje krom, maar wat je zegt komt hier op neer: "Vroeger werden er geen moorden gepleegd, dus waren straffen niet nodig. Tegenwoordig is het normaal dus moeten we straffen ook maar afschaffen."
Nee, dat bedoelde ik dus niet
Ik zeg verder nergens dat er geen straffen mogen worden gegeven
En niet iedereen is het met me eens, maar de HK heeft er mijn insziens toch voor gezorgd dat veel bullshit geweerd wordt uit techfora. En dat kun je toch uitleggen als bijdrage aan het niveau (of bijdrage aan het voorkomen van ergere daling van het niveau).
Tsjah zoals bazs2000 al zegt: beetje onhaalbaar, arbeidsintensief, erg elitair en stuit op veel verzet als we het over een openbaar forum hebben....Waarom kan dit selecteren nu ook niet plaatsvinden voortaan
Alleen al omdat degenen die zo'n beetje alleen voor de HK komen, dan toch wel naar de andere (tech-)fora gaan. Het aantal dagen geregistreerd zou wat mij betreft nog wel iets omhoog kunnen. Een half jaar is echt niet overdreven.
Als je hier namelijk hoofdzakelijk komt voor de techfora, zoals het naar mijn mening hoort, gaat dat half jaartje snel genoeg voorbij.
De HK is een hele leuke/gezellige bijkomstigheid en moet zeker niet verdwijnen. Dan daalt het niveau in de tech-fora echt als een baksteen.
Maar dan niet 'hard', maar bijvoorbeeld een extra pagina voor crew toegankelijk waarin ze in 1 oogopslag zien wie teveel hk post (is die pagina er nu niet ook al?). Dan kan daarvanuit gericht actie worden ondernomen
Verwijderd
Dat gebruik je toch niet als argument hoop ik? Er moet dan gewoon tijdelijk wat meer en harder gemodereerd worden, maar dat het 'nog erger' zou worden als de HK verdween, vind ik een slechte reden, aangezien de mensen die het niveau verknoeien gewoon niet op GoT horen. Niet in de tech-fora, en ook niet in de HK.Op vrijdag 21 juni 2002 11:48 schreef PromWarMachine het volgende:
De HK is een hele leuke/gezellige bijkomstigheid en moet zeker niet verdwijnen. Dan daalt het niveau in de tech-fora echt als een baksteen.
En ik vind dat iemand die geen nuttige dingen doet in de tech-fora, ook niet in de HK hoeft te komen, maar om weer continue te gaan checken op ratio's, dat zou ik ook fout vinden. Maar af en toe eens een zooitje meubels een temp HK-ban geven, dat zou geloof ik geen kwaad kunnen?
Misschien dat ze dan pas beseffen dat er meer is dan alleen de HK, en dat de HK geen vanzelfsprekend privilege is (of eigenlijk zou moetn zijn)?
Pcies, probeer ik ook te zeggen, ongeveer danOp vrijdag 21 juni 2002 16:46 schreef Cheatah het volgende:
En ik vind dat iemand die geen nuttige dingen doet in de tech-fora, ook niet in de HK hoeft te komen, maar om weer continue te gaan checken op ratio's, dat zou ik ook fout vinden. Maar af en toe eens een zooitje meubels een temp HK-ban geven, dat zou geloof ik geen kwaad kunnen?
HK, is een extra. niet een streven, ook niet een eiland waar je je vrije tijd kan vertoeven.Misschien dat ze dan pas beseffen dat er meer is dan alleen de HK, en dat de HK geen vanzelfsprekend privilege is (of eigenlijk zou moetn zijn)?
Voor die HK-posters geen temp-ban maar gewoon weer die 4 maand periode, of zelfs 6 of langer.
Dan zie je ze echt niet terug. ja, ik blijf bij mijn punt.
Verwijderd
i.m.o. is een community een verzameling mensen die elk vanuit zijn/haar "sterke" kant een bijdrage levert aan de community en tegelijk misschien ook een beroep doet op de sterke kanten van de anderen voor zijn/haar eigen vragen/wensen.
De HK is daarbij een plaats voor ontspanning, waar ook een aantal mensen (zie o.m. Type) hun sterke kanten inzetten om een gezellige sfeer te maken.
Wanneer het verloop of de inzet van de communityleden scheef gaat lopen, op één forum komt nadrukkelijk veel aandacht te liggen ontspoort het doel van de community.
Na de evenwichtige start van GoT is het aantal gebruikers exponentieel gegroeid, waarbij het de vraag is of de nieuwe toevloed wel de doelgroep van GoT is (nivo/leeftijd etc). Dit kost NU al nogal mod-force om deze in het gareel te houden
Na verloop van tijd krijgt ook die nieuwe groep HK access.
[advocaat van de duivel mode]
Wanneer er een te groot deel GoTters zich na verloop van tijd primair richt op de HK, daar blijft hangen, ontstaat er een scheefgroei van members die een ongewenste druk op het forum leggen en de beeldvorming op de totale community nadelig beinvloeden.
[einde advocaat mode]
Of dit een doem-scenario is/wordt kunnen de databeest-bezweerders kees en acm beter overzien.
Ik heb geen flauw idee of het aantal ongewenste HK meubels (zoals hierboven is benoemd) groeiend is of niet.
Het creeëren van een hoekje waarin notaire raddraaiers de minste schade aanrichten (als de HK zo getypeerd zou moeten worden) vind ik eerlijk gezegd een actie van machteloosheid die ongewenst is.
Overigens valt het mij op dat er een zo grote kloof bestaat in beleving van FOK versus GoT dat dit blijkbaar voor de HK-blaters niet gezien wordt als een aanvaardbaar alternatief.
Persoonlijk is de HK (in deze vorm) voor mij geen forum wat ik zou missen als het er niet meer zou zijn
GoT roels
Er zijn weingig fora waar sprake is van zo'n actieve communitie als op GoT. En IMHO is dat een DIRECT gevolg van ook het beschikbaar zijn van niet-computer gerelateerde sub-fora. De algemene deler is computers, daardoor kom je hier terecht, maar door fora als SG, W&L, HK, NST etc (ook het verschuiven van computers naar electronica in OCM en het lullen over non-computer audio in AV) blijf je hier hangen. Je kan hier onderhand over elk thema en op ieder niveau je ei kwijt.
Ik ben nog altijd erg tevreden over het niveau en vind dat er het afgelopen jaar echt goed gemod is en daardoor de algemene sfeer hier een stuk beter is dan tijdens de vorige "crisis" rondom het onzin-forum / de kroeg e.d.
de betaler vervuilt