De invloed van de HK op GoT in zn geheel

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Oke, laat ik eerst even zeggen dat dit draadje gewoon eentje is om meningen te peilen. Geheel voor de eigen mening, je hoeft hier geen enkele conclusies aan te verbinden.

Aanleiding was o.a. de userpoll, [topic=511984/1/25] , en een goed gesprek met OzBoz op ICQ :P.

Over de HK dus ;)

We zitten de laatste tijd natuurlijk allemaal af te vragen hoe het nou met niveau zit op GoT. Op een gegeven moment was het zo erg dat we het GvF er bij moesten maken om het allemaal niet erger te laten worden. In zowel het GvF als in LA hebben we geprobeerd te kijken waar dat nou allemaal aan ligt.

Ook kwam de HK daar ter sprake. Het viel me eigenlijk bij de userpoll op dat de meningen fifty-fifty verdeeld waren over de invloed van de HK op GoT. De ene helft vond dat het algehele niveau lager werd, door meer offtopic reply. Deze zouden voortkomen uit 'HK-gedrag'.

Aan de andere kant vond de andere helft dat HK een forum was dat juist veel rotzooi uit de techfora houdt. Gezien het verleden met de ondergang van andere onzinfora, zouden zij bij een evt afschaffing van de HK weer hetzelfde zien: veel rotzooi in de techfora, veel slotjes door offtopic gelul; kortom een daling van het niveau.

Mijn mening komt aardig overeen met bovenstaande alinea (laat ik maar even uit de wereld helpen; ja dat lijkt logisch, maar dat is dus niet omdat ik bang ben mn baantje te verliezen :+). GoT zonder zoiets als de HK maakt het niveau denk ik nog lager dan een GoT mét HK.

Het argument dat veel pubers en andere lui die eigenlijk niet op GoT thuishoren, hier op GoT komen omdat ze gehoord hebben van de HK, daar kan ik me enigszins wel wat bij voorstellen natuurlijk. Toch vallen de meesten door de toegangsregeling wel aardig door de mand. Ik denk dan ook dat niet zozeer de HK alleen voor die aantrekkingskracht zorgt, maar GoT als community in zijn geheel.

GoT groeit nou eenmaal uit zijn voegen, en dat gaat meer op een exponentiele manier dan lineair... Ik denk dat die algehele groei meer verantwoordelijk is, dan de HK zelf. Misschien is het er een factor in... maar toch denk ik dat GoT beter af is mét zoiets als de HK, dan zonder iets.

Ik zou zeggen; brand los. :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 12:27 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik heb er eigenlijk nix aan toe te voegen :?

Edit: toch wel wat:
Ik denk dat de HK wat meer sfeer brengt op GoT :) Het word denk ik ERG saai en zonder humor is de techfora als de HK weg zou gaan, en je niet off-topic mag reageren. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Voor mij is GoT beter af met HK dan zonder.

Ik kom hier voor de techfora, maar vind het ook leuk om af en toe een beetje te ouwehoeren. Maar dan wel nog een klein beetje op niveau, niet zo laag als [vul zelf maar in].

Het enige probleem wat ik opmerk:
ik heb het idee dat nieuwe users snel techposts maken om HK access te krijgen. De dagen-geregistreerd limiet helpt hier gelukkig wel iets tegen. Oplossing: nutteloze posts verwijderen/niet meetellen en misschien het aantal dagen geregisreerd nog wat omhoog

Maar nogmaals: lang leve de mogelijkheid om lekker te beppen in de HK en serieus te blijven in de techfora

edit:

en ik ben absoluut voor die typische HK topics:
- Mooie meiden topic deel X :9~
- Leslie topics :9~
- Uit/Aan/Verliefd topics :) en ;) en :(

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Nou, in mijn geval is het zo dat als ik me een beetje verveel en ik de neiging heb rare dingen te gaan posten, dat ik dan ff op Tweakers Huiskamer klik en dat ik het daar dan doe (en ja.. dat hebben jullie gemerkt deze week :P) terwijl ik zonder HK zulke posts waarschijnlijk wel in serieuze techtopics, of SG-topics zou doen. Ik denk dat het dus zeker niets is om de boel af te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Je vat het hier al aardig samen: Zonder HK is komt er meer onzin in de techfora.
Echter het zal nooit zo zijn dat alle kutzooi die nu in de HK staat, ook dan in de techfora uitkomt. De HK nodigt gewoon uit tot zut en begint een doel opzich te worden.

Dat het een doel opzich wordt is natuurlijk niet verwonderlijk. Iedereen 'trekt' wel naar één of twee subfora toe, wat hij als z'n huis gaat beschouwen.

Ik kan dan ook niet echt gaan roepen van : dit moet er gebeuren. Ik merk alleen dat mensen steeds meer uit de HK gaan 'ontsnappen', vaak naar LA of SG. De HK is staat niet echt 'apart' van de rest van het forum maar onderdeel van het forum, en als men eruit gaat, past men de stijl niet aan.

Echter een zaligmakende oplossing is daar ook niet echt voor: De HK afscheiden ( niet in topiclist :? ) wil je niet maar je wil ook niet alle grappige reply's uit tech bannen.
'tismoeilijk allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
Ik vind ook dat de HK een positieve werking heeft.. Het houdt gewoon zoals al eerder gezegd voor een groot deel de rotzooi uit de techfora vandaan.. Ik kom natuurlijk op GoT vanwege de techfora, maar HK hoort er gewoon bij :)

Denk dat het 'pubers die alleen komen voor de HK' gehalte wel meevalt.. Ze moeten toch eerst een paar maanden geregistreerd zijn en 150 techposts hebben, dan gaan ze toch liever naar fok ofzo toe denk ik.. Misschien wat meer controle op users die écht (vrijwel) alleen maar voor HK komen en vrijwel nooit in de techfora posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Ik kan de gevoelens van Lunatic helemaal onderschrijven. Ik deel zijn standpunt volledig, GoT met HK voorkomt rotzooi in de tech fora :o

Naast HK hebben we gelukkig ook de IRC kanalen, waar je een hoop frustraties van je af kan schrijven :)

Dus naast HK, ook meer nadruk gaan leggen op IRC, ook al staat het los van GoT.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 10-10 13:32

Basszje

Reisvaap!]

HK is relaxed idd om in rond te hangen. En dat niet iedereen in de HK mag helpt ook in de HK zelf een hoop IMO.

Er zitten iig weinig hersenloze / onrespectvolle mensen in de HK en op GOT, daarom kan het ook zwaar gezellig blijven.

En inderdaad voor de broodnodige humor, onderlinge gein. Dus je ontlast ook de tech fora op deze manier.

Gewoon lekker zo houden dus :) .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 21:12
Ik denk ook dat bij veel GoT'ers (zijn het dan GoT'ers?) de HK een doel op zich is. De HK boeit mij eigenlijk niet, ik kom er praktisch nooit.
Ik denk ook dat, als de HK verdwijnt er niet meer off-topic gezever gaat komen in de tech-fora, daar zijn er immers regulars en (lite-)mods die de boel toch een beetje in het oog houden en op tijd aan de rem trekken. In de tech-fora mag er wel eens off-topic gepraat worden, en dat off-topic niveau is toch al hoger dan het gemiddelde HK - topic.
Als er mensen zijn die willen zeveren en de HK als doel en 'home-forum' hebben, dan horen ze imho niet thuis op GoT. Er zijn immers andere fora waar ze dat kunnen doen.

Als de HK blijft, is het misschien toch een idee om de toegangsvoorwaarden wat strenger te maken. Misschien zou het ook niet slecht zijn om de mensen die HK-toegang hebben geregeld te evalueren.
Bv: mensen die HK - toegang gekregen hebben en daarna enkel nog maar in de HK posten verliezen hun HK-toegang.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 19:00

BrZ

GoT groeit nou eenmaal uit zijn voegen, en dat gaat meer op een exponentiele manier dan lineair...
http://www.tweakers.net/plan/163
Het groeit lineair hoor ;)

Maar goed, over de HK...

Ik heb alle onzinfora zien komen en gaan (ok, de HK is er nog ;)), en heb ook duidelijk de invloed gemerkt toen er 1 wegging. Vooral na het verdwijnen van het eerste onzinforum (het tweakers over tweakers onzinforum) merktte je dat het algemene niveau van GoT naar beneden ging. Vooral in SG was het te merken, dat was immers de enige plaats om op GoT niet over computers te lullen.

Ongeveer hetzelfde gebeurde bij het verdwijnen van de kroeg.

Maar wat mij vooral opvalt is dat het niveau van de HK een stuk hoger ligt dan dat van de kroeg, het offtopicforum en de laatste tijd van het onzinforum. Toen was het gemiddelde niveau van een topic "ik moet poepen"...

De grootste reden dat dit nu niet zo is met de HK zijn denk ik toch de toegangseisen, de mensen die er in kunnen zitten allemaal een redelijk tijdje op GoT (4 maanden) en hebben dus al een meuk techposts gemaakt. Daardoor geloof ik eigenlijk niet dat de HK "fout" volk aantrekt.

In het algemeen denk ik eigenlijk dat GoT niet meer zonder HK zou kunnen, want als hij weg zou gaan ben ik echt bang dat hetzelfde gaat gebeuren als de vorige 2 keren: offtopic geblaat in techposts...

En verder zie ik eigenlijk ook geen reden waarom de HK wel weg zou moeten.. Er is geen sprake van rellen zoals toen bij het einde van het onzinforum (enorme flame-wars)
En de mensen die de HK maar niets vinden, tja, boeie, dan kom je er gewoon niet en de mensen die er wel komen, daar heb je eigenlijk helemaal geen last van verder..

Zoow, beetje loos lulverhaal geworden eigenlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Op donderdag 20 juni 2002 12:54 schreef whoami het volgende:

Bv: mensen die HK - toegang gekregen hebben en daarna enkel nog maar in de HK posten verliezen hun HK-toegang.
Daar ben ik het niet mee eens, dan krijg je dat mensen domme overbodige techposts gaan doen om in de HK te mogen blijven, en dat wil je niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:01

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

slechte invloed van de HK op andere fora merk ik niet, het is goed geisoleerd daar en weinig HK gedrag komt op andere fora voor, hooguit zit er een trashcan-gevolg aan; zo heb ik enige dagen terug op een check-thread gereageerd in de HK, eigenlijk had die in W&G moeten staan, maar daar zijn dat soort checks niet meer toegestaan.
nu was de topicstarter een goede W&G-bezoeker en dus antwoord ik graag daarop (anders zou ik daar gewoon weggebleven zijn), maar eigenlijk wel jammer dat dat niet in W&G kan.

verder is er wel een specifieke ergernis, dat ik merk dat er een enorme kloof tussen wat ik zie als de HK-bezoekers en he ikzelf denk.
ik kan weinig respect voor hen opbrengen, de constante rages en cliche-response-gedrag.
vooral het ontbreken van enige betrokkenheid (zoals die bv. in de Kroeg wel was) en ook realistische zelfcontrole.

ik kan hoogstens zeggen dat ik een enorme bewondering heb voor de Moderator HK, die zijn werk uitstekend doet, en wiens replies en opmerkingen in LA ik zeer waardeer.

ik vraag me wel degelijk af waar de link tussen tweakers en de HK ligt, ik zie minstens 75% van de posters in de HK niet als tweakers en heb sterke twijfels bij hun technische kennis, makkelijk hoax-gedrag lijkt er regel te zijn ...

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik denk dat de HK op zich een aardige toevoeging voor GoT is. In het verleden is het een aantal keer geprobeert zonder, en daar zijn we/jullie (whatever) steeds op terug gekomen.
Ik erger me wel blauw aan het scoren van techposts en hkopmerkingen buiten de hk. Hoewel ik het zo af en toe in een al opgelost topic wel vind moeten kunnen. Mits het en binnen de perken blijft.
Het probleem is echter dat als je strenger gaat modden op hkposts buiten de hk, men weer verwijst naar de zonet genoemde offtopic postings. 'Zij mogen het ook.' En daarom zou het posten van gezellige offtopic eigenlijk weer niet moeten kunnen, alleen het nadeel van zo'n verbod is dat je een groot deel van de sfeer verpest.

Conclusie, ik heb geen flauw idee wat er aan gedaan kan worden. De hk zie ik als leuke aanvulling bij tweakers. Maar hkpostings buiten de hk zijn zeer onprettig, maar een principieel verbod erop ook.

* ArthurMorgan is confused en vlucht naar #hk

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 12:57 schreef m-m het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens, dan krijg je dat mensen domme overbodige techposts gaan doen om in de HK te mogen blijven, en dat wil je niet hebben.
Ik denk dat dat het enige probleem is, de HK zelf is wel goed in de hand te houden, het kost wel een hoop tijd en werk, maar het lukt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

is het niet een idee de ratio tech/HK weer te gaan vergelijken? Er zijn nu mensen die als ik op hun naam klik geeneens 100 reply's in tech hebben in 60 dagen. Das weinig behulpzaam terwijl aan de grote hoeveelheid HK posts wel te zien is dat ze veel op GoT zijn

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Ik denk dat HK een (van de?) reden is dat Endoria geen plaatjes meer serveert.
Als GoT/T.net een betaalde dienst wordt wil ik daar geen HK of iets dergelijks in zien.

Je zou nu eventueel de posts in HK na een maand kunnen verwijderen.

Tis leuk dat het er is (uitlaatklep), maar heeft geen toegevoegde waarde aan Tweakers.net.

Er zitten ook een hoop 18+ topics in onder het mom "geen pron" maar dat kan eigenlijk niet zo.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Laatst online: 13:51
Wat ik voor mezelf merk, is dat als ik in de HK ben geweest snel de neiging heb om m'n tech-posts minder serieus te maken.

Ik moet dan echt even bij mezelf denken: "Oh, wacht, even serieus nu.".

Misschien hebben andere dat ook, maar vergeten die terug te schakelen naar "serieuze stand" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 13:02 schreef D2k het volgende:
is het niet een idee de ratio tech/HK weer te gaan vergelijken? Er zijn nu mensen die als ik op hun naam klik geeneens 100 reply's in tech hebben in 60 dagen. Das weinig behulpzaam terwijl aan de grote hoeveelheid HK posts wel te zien is dat ze veel op GoT zijn
Klopt, maar zolang ze in HK blijven heb je er weinig last van.

Je zult je alleen maar meer ergeren als blijkt dat zij nu verplicht tech moeten gaan posten. Een verplichte techpost zal uitnodigen voor hen om bullshitreplies en nietszeggende oneliners te plaatsen om hun ratio op te schroeven.

Ik weet niet wat jij dan liever hebt; of dat ze niemand kwaad doen in de HK, óf dat ze onzin in techfora gaan plaatsen. Zolang ze in de HK niet vervelend zijn en sfeer maken, is dat ook een positiefs iets in mijn ogen.

Ook al zouden ze technisch gezien hier niet echt thuishoren.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 13:05 schreef LuNaTiC het volgende:

[KNIP]
Inderdaad, ik denk dat het afschaffen van die ration errug goed geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Laatst online: 14-10-2020
Ik wil me eigenlijk voor een groot deel bij de post van RM-rf aansluiten. Zoals BrZ zei is het weghalen van de HK niet echt een ideale oplossing, maar het niveau in de HK is ook niet altijd geweldig te noemen.
Een reden waarom ik zelf niet regelmatig in de HK kom, is het gebrek aan zelfregulerendheid. Rages lopen verschrikkelijk snel, en de meeste mensen snappen niet snel genoeg wanneer het grappige ervan af is, zoals bijvoorbeeld het schreeuwen om foto's in topics, terwijl daar absoluut geen reden toe is. Een eerste keer is zoiets nog leuk te noemen, maar het grappige gaat er snel vanaf.
Ik weet dat dat soort gedrag er is, en dat is dan ook de reden dat ik er weinig kom, probleem is alleen dat als ik er kom, dat beeld iedere keer bevestigd, of soms zelfs versterkt wordt. Daar komt bij (wat erkend wordt door modjes) dat een aantal mensen in de HK de neiging hebben om grenzen op te zoeken.

Persoonlijk denk ik niet dat er echt een eenvoudige oplossing is om een beetje niveau te houden in de HK, alhoewel gezegd mag worden dat de mods daar prima werk doen, en proberen het een beetje op peil te houden :) :*

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op donderdag 20 juni 2002 13:05 schreef LuNaTiC het volgende:
Je zult je alleen maar meer ergeren als blijkt dat zij nu verplicht tech moeten gaan posten. Een verplichte techpost zal uitnodigen voor hen om bullshitreplies en nietszeggende oneliners te plaatsen om hun ratio op te schroeven.
Hmm, die kun je dan toch deleten, zoals volgens mij steeds vaker voorkomt.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ

BrZ

Op donderdag 20 juni 2002 13:02 schreef D2k het volgende:
Ik denk dat je dat juist niet moet doen... want toen dat wel gedaan werd zag je de huiskamermeubels de meest onzinnige techposts maken om geen gezeik te krijgen... dan ben je beter af doro ze lekker in de HK te laten waar ze verder niemad lastig vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op donderdag 20 juni 2002 13:08 schreef PipoDeClown het volgende:

[..]

Zover ik weet worden posts eigenlijk niet gedelete, alleen in extreme gevallen. Dit om leesbaarheid en dergelijke te waarborgen. In een ander geval wordt iets verplaatst naar de trashcan, maar in dat geval tellen de posts niet meer als techposts.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 13:08 schreef PipoDeClown het volgende:

[..]

dan mag je ze wel een fulltime baan aanbieden denk ik. Daarbij komt dat men dan gaat proberen om een techpost te maken die nog net kan, maar waar de topic starter ws nog weinig aan heeft. (Ja, ik ben er (ook) van overtuigd dat een zeer groot deel van de hkbezoekers weinig verstand van hardware of software heeft, en dus de naam tweaker ook niet echt verdiend.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik persoonlijk vind de invloed van HK niet zo bijzonder groot op de techfora. Wel vind ik dat GoT zijn ziel als techforum heeft verkocht door er een 2de fokforum in de ergste soort bij te plaatsen.

Zo is voor mij de gedachte van GoT techforum veranderd, naar typisch standaard forum, en is de onderscheidende factor tov andere fora wel verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op donderdag 20 juni 2002 13:10 schreef BrZ het volgende:

[..]

toen dat wel gedaan werd zag je de huiskamermeubels de meest onzinnige techposts maken om geen gezeik te krijgen... dan ben je beter af doro ze lekker in de HK te laten waar ze verder niemad lastig vallen :)
Mja, maar ben je dat soort mensen dan niet liever kwijt dan rijk vraag ik me af? Want in het tech gedeelte hebben ze dan blijkbaar niets nuttigs toe te voegen, dus zou de HK dan een soort van 'dumpplek' worden voor mensen die het in de HK prima kunnen vinden, maar de rest van GoT niet echt denderend vinden?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 10:37
Op donderdag 20 juni 2002 13:13 schreef Renegade het volgende:
Mja, maar ben je dat soort mensen dan niet liever kwijt dan rijk vraag ik me af? Want in het tech gedeelte hebben ze dan blijkbaar niets nuttigs toe te voegen, dus zou de HK dan een soort van 'dumpplek' worden voor mensen die het in de HK prima kunnen vinden, maar de rest van GoT niet echt denderend vinden?
Wat wil je dan. Iedereen die het afgelopen 3 maanden alleen in de HK gepost heeft, of iedereen met een ernstig negatieve tech/hk ratio, een ban aansmeren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Renegade: oke, goed.

Maar hoe wil je dat aanpakken. Je hebt nl maar 2 alternatieven: de mensen plichtmatig tech te laten posten, of gewoon bannen van het forum.

Meer zijn er in dat geval neit. Aan beiden zitten nadelen, de eerste is: onzinposts, verlaging van niveau.

Tweede is: kloontjes ed, race voor de HK. Nog meer onzinreplies.

En daarnaast: wie moet je waarvoor bannen. Komt denk ik een aardige willekeur bij kijken, waar je gewoon niet aan kan beginnen (waar ik zelfs niet aan zou willen beginnen).

Kortom: zolang ze niet vervelend zijn, beetje sfeer maken (das namelijk ook iets heel positiefs in mijn ogen), de techfora niet vervuilen... laat ze lekker.

Zijn ze wel vervelend, dan zijn ze vroeg of laat toch wel de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ

BrZ

Op donderdag 20 juni 2002 13:13 schreef Renegade het volgende:

[..]

Tja, daar zit wat in, maar hoe wil je dat bepalen?
Op die ratio gaan letten veroorzaakt dus loze techposts.. Dan kan je ze wel gaan bannen als dat zich voordat, maar ik heb het idee dat je jezelf heel veel werk bespaard door ze te laten gaan, zolang ze maar geen overlast veroorzaken.

HK weg is eik wel een goed idee, zijn we eindelijk van LuNaTiC af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf redelijk veel in HK, maar reageer ook serieus in techfora. Ik weet waar je ff kunt kloten en waar van je verwacht wordt om serieus te antwoorden. In dat opzicht helpt de HK wel.

De HK laten verdwijnen zou absoluut niet helpen, want het probleem is nu eenmaal gecreeerd. Er zijn mensen aangetrokken door de HK en als die wordt weggehaald, gaan ze ongetwijfeld op de rest van het forum HK achtige replies geven. De HK is als uitlaatklep in het leven geroepen, maar het is voor sommigen ook een doel geworden. Afschaffen van de HK is in mijn ogen dan een maatregel, die ervoor zorgt dat het niveau wel naar beneden gaat.

Ik snap mensen die anti-HK zijn wel, maar de afschaffing ervan zou denk ik veel meer ongewenste crap produceren dan nu het geval is. Nu zit het in een subforum en blijven techfora relatief gezien serieus. Misschien had de HK nooit in het leven geroepen moeten worden, maar nu het er is zou verdwijnen voor meer problemen zorgen, dan voor het voortbestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het over het algemeen met Luna's openingstopic eens.

Twee dingen zou ik willen toevoegen. Als eerste merk ik dat hier en daar de [HK mode] tag wordt ingevoerd, buiten de HK. Dat is op zich niet erg, de hele tijd over computers lullen in de techfora wordt ook irritant, een offtopic reply moet kunnen (NOS-achtig), maar als een serieus topic in NSTM gevolgd wordt door een:
[HK mode]
PICS!!!!1
[/HK mode]
Dan vind ik dat ergerlijk... Daar zou wat aan gedaan mogen worden - HK is HK-only, daarbuiten is het geen HK.

Tweede, die ratio. Afschaffing van de ratio i goed, voorkomt gespam in de techfora, echter.... Ik denk dat het wel goed is om daar op te blijven letten. Dus niet met computerachtige ratio's werken, maar gewoon kijken wat een user de afgelopen dagen/weken heeft "toegevoegd" (inhoudelijk) aan de techfora. Je kan natuurlijk niet wekelijks alle users handmatig bij langs gaan, maar dit kan bv. via SM gedaan worden (als het een user opvalt dat een andere bijzonder weinig te melden heeft) of als het een van de modjes zelf opvalt. Zeker niet compleet, maar het zou wel een goed begin zijn. Ik vond die ratio maar niks, maar als iemand nik meer heeft toe te voegen aan de techfora vind ik dat je alsnog mag zeggen dat hij/zij hier "niet gewenst" is.

Daarnaast is HK natuurlijk een leuke toevoeging, zoals LuNa al meldde. O+ @ HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op donderdag 20 juni 2002 13:16 schreef PieterJ het volgende:

[..]

Wat wil je dan. Iedereen die het afgelopen 3 maanden alleen in de HK gepost heeft, of iedereen met een ernstig negatieve tech/hk ratio, een ban aansmeren :?
Waarschuwen, dan hun techposts nakijken en evt een ban ja. N00bs worden ook aangesproken op hun helpdeskbeleid. Een HK'er draagt net zo goed niets bij aan het forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Op donderdag 20 juni 2002 13:23 schreef Glimi het volgende:

[..]

Waarschuwen, dan hun techposts nakijken en evt een ban ja. N00bs worden ook aangesproken op hun helpdeskbeleid. Een HK'er draagt net zo goed niets bij aan het forum!
:*
zo zei ik het net ook op irc tegen Luna

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Ik vraag me af of de harde kern enig verschil merkt van hun stekkie met, of zonder 'onzin'forum.

Zelf merk ik bijv aan NSTM en SG echt een waanzinnige verbetering. Deze twee fora reguleert zichzelf bijna, afgezien van een aantal moves en wat toezicht op gevoelige draadjes). Het is zelfs zo dat ik meer draadjes van HK naar SG moet moven, dan andersom.

weet niet hoe dat in de techfora zit, maar in GC merk ik de goede uitwerking wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op donderdag 20 juni 2002 13:24 schreef D2k het volgende:

[..]

:*
zo zei ik het net ook op irc tegen Luna
GMTA :P
[edit]LuNaTiC: kom eens kijken in P&W en barst in huilen uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Wat ik nu ga zeggen zal door veel mensen niet gewaardeerd worden maar ik doe het lekker toch. :P

Geef een zooi mensen een ban waarvan vaststaat dat ze alleen maar komen voor de HK.
Ik kom af en toe mensen tegen die bijna geen techposts meer maken.

Als je op hun username klikt dan is de lijst soms leeg maar vaak halfgevuld.
Oftewel, HK-spammers.
Als die nu eens een keer van het forum worden getrapt dan gaat het een beetje de goede kant op.
Ze hebben geen nut hier en dus mogen ze weg (laat ze maar naar een ander forum gaan).

Wij hebben thuis kippen om er beter van te worden, leggen ze geen eieren meer, dan gaat de kop eraf en worden ze gebakken, we hebben immers toch niets meer aan ze. :9

Verder moet iedereen die zich vaak schuldig maakt aan zinloze techposts en nog geen HK-access heeft bij voorbaat al een ban krijgen.
Blijven ze onzin posten?
Hoppa, een forumban, geen troep op GoT.

Het is toch al zo dat GoT veel users heeft en dat er een dikke 5% alleen maar crap post.
Misschien is het tijd voor de grote schoonmaak zoals je dit thuis ook doet wanneer de lente aanbreekt.

We willen allemaal het niveau hoog hebben maar dat gaat niet lukken met een zooi schorum op het forum.
En geef toe, veel van de eerdere pogingen om het niveau omhoog te halen is jammerlijk mislukt.
Alleen de harde aanpak is nog niet geprobeerd, ik zou zeggen "begin daar maar mee want anders word het niets".

Ik probeer met mijn post iets over te brengen, niet om een aantal mensen onderuit te halen.
Op donderdag 20 juni 2002 13:19 schreef LuNaTiC het volgende:
Renegade: oke, goed.

Maar hoe wil je dat aanpakken. Je hebt nl maar 2 alternatieven: de mensen plichtmatig tech te laten posten, of gewoon bannen van het forum.

Meer zijn er in dat geval neit. Aan beiden zitten nadelen, de eerste is: onzinposts, verlaging van niveau.

Tweede is: kloontjes ed, race voor de HK. Nog meer onzinreplies.
Bannen in de vorm van een IP-ban.
Dan zie je de meeste al niet meer terug. :)
Wie er dan alsnog in slaagt om een cloon aan te maken zal hopelijk zijn/haar gedrag aanpassen in de hoop dat diegene niet weer gebanned zal worden. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik vind de HK wel best... post er zelf ook welles in, niet zo vaak maar ok...

Waar ik me aan erger is dat mensen hier komen om naar de hk toe te gaan.

Ik had 1000 techposts en toen kwam ik erachter dat er een hk was uberhaupt :).

ik heb zoiets wat mij betreft mag iemand wel 500 techposts hebben voordat die in de hk mag, dan is het veel moeilijker en duurt het veel langer voordat je access heb. Op die manier denk ik dat een hoop mensen al afvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 10:37
Op donderdag 20 juni 2002 13:24 schreef Glimi het volgende:

[..]

Waarom :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
bazs2000: je reply komt bij mij erg tegenstrijdig over voor mn gevoel ;)
We willen allemaal het niveau hoog hebben maar dat gat niet lukken met een zooi schorum op het forum.
die zitten in de HK, heb je geen last van en vervuilen verder niks, kortom, heeft geen invloed op de niveau van de techfora.

Je kunt niet zomaar mensen willekeurig bannen... als dat ingevoerd zou worden, zou ik dat weigeren. Gaat nl tegen mn principes in.

Je wilt wat doen aan het niveau van de techfora toch? Zorgen dat die hoogwaardig in zijn replies blijft? De users waar jij het over hebt, zijn daar helemaal geen factor in.

Ik zie dan ook niet echt in waarom je die hard zou moeten aanpakken.

Dit draadje gaat over de invloed van HK op techfora, niet over de soort users die jij aanhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 13:28 schreef [Airwolf] het volgende:
Ik vind de HK wel best... post er zelf ook welles in, niet zo vaak maar ok...

Waar ik me aan erger is dat mensen hier komen om naar de hk toe te gaan.

Ik had 1000 techposts en toen kwam ik erachter dat er een hk was uberhaupt :).

ik heb zoiets wat mij betreft mag iemand wel 500 techposts hebben voordat die in de hk mag, dan is het veel moeilijker en duurt het veel langer voordat je access heb. Op die manier denk ik dat een hoop mensen al afvallen.
Ben ik het helemaal niet mee eens. De postlat hoger leggen, zal leiden tot een race met posts en dan is het hek van de dam. De kwaliteit van de replies zal dan zo drastisch achteruit gaan, daar is niemand bij gebaat.

Wat er laatst is gebeurd, de registratietijd verlengen, heeft denk ik een positief effect gehad. De lat is nu hoger gelegd en mensen die zich nu registreren voor HK mogen eerst 4 maanden wachten. Velen hebben het geduld niet en anderen die dat wel hebben, raken misschien ook wel gehecht aan een of meerdere techfora ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 13:24 schreef Glimi het volgende:

[..]

nogmaals: de users die jullie bedoelen zijn daar geen factor in, ze hangen immers alleen maar in de HK rond.

Dat verschijnsel dat jij nu aanhaalt, wijt ik eerder aan de algemene groei en bekendheid van dit forum. Die je van de buurman hebt gehoord: daar weten ze alles en je krijgt zo lekker snel antwoord. Niet zozeer aan de HK, denk ik.

Nou goed, bij jullie is het blijkbaar dus niet zo dat het verbetert (zoals in GC wel het geval is), toch denk ik dat de HK weghalen geen zin heeft, het zou waarschijnlijk nog erger worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Op donderdag 20 juni 2002 13:32 schreef Durden het volgende:

[..]

Ben ik het helemaal niet mee eens. De postlat hoger leggen, zal leiden tot een race met posts en dan is het hek van de dam. De kwaliteit van de replies zal dan zo drastisch achteruit gaan, daar is niemand bij gebaat.

Wat er laatst is gebeurd, de registratietijd verlengen, heeft denk ik een positief effect gehad. De lat is nu hoger gelegd en mensen die zich nu registreren voor HK mogen eerst 4 maanden wachten. Velen hebben het geduld niet en anderen die dat wel hebben, raken misschien ook wel gehecht aan een of meerdere techfora ;)
Dan ben ik het ook niet met jou eens. :)

Als je de lat nog hoger ligt en mensen zien dat ... dan zullen de mensen die alleen voor de hk komen het niet gaan proberen.

Een gemiddelde post count is toch zoeen max 10 per dag dus dat betekent dat je ook nog 50 dagen constant moet posten en ik denk dat veel mensen dat er niet voor over hebben.

En dat is dus precies wat jij daarna zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

LuNaTiC,

De groep die ik aanhaal klooien ook in de techfora.
Die moeten weg, ik zeg het misschien op het bijzonder botte manier maar ergens moet je toch toegeven dat ik gelijk heb.

Ik heb vanmorgen in SM melding gemaakt van een figuur dat alleen maar onzinnige replys maakt, maar ik weet er nog veel meer te vinden die hetzelfde doen.

Dit zijn over het algemeen users die 2 á 3 maanden geregged zijn hier maar nu al weten hoe het niet moet maar daar niets mee doen.
Maar als ze zelf een topic maken dan moet er normaal geantwoord worden omdat het topic anders te klein is.

Die groep mensen bedoel ik.
Ik zal mijn ogen openhouden en deze mensen eruit filteren.
Dan mogen jullie beslissen wat jullie ermee gaan doen. :)

Ik hoop het nu wat duidelijker geformuleerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op donderdag 20 juni 2002 13:19 schreef LuNaTiC het volgende:
Op donderdag 20 juni 2002 13:19 schreef BrZ het volgende:
Dan kan je ze wel gaan bannen als dat zich voordat, maar ik heb het idee dat je jezelf heel veel werk bespaard door ze te laten gaan, zolang ze maar geen overlast veroorzaken.
Hmm, ik weet het, ik resumeer ook alleen maar, en geef mijn mening, een echte oplossing is lastig in dit verhaal. Het is (voor zover ik kan overzien) inderdaad zo dat er een hele sterke scheiding is. Wat ik typisch vind is dat je veel subfora-regulars (mensen die een vast honk hebben), vaak van mening zijn dat de HK wel weg kan, misschien dat dit mede veroorzaakt wordt door het feit dat zulke regulieren een honk hebben, waar ze bekend zijn, en ten dele hun off-topic ei in kwijt kunnen? Zij voelen zich thuis op hun honk, scharrelen af en toe ergens anders, en hebben geen behoefte aan een extra'tje als de HK.

Wat enigzins scheef is, is dat van nieuwe mensen een bepaald niveau/zelfwerkzaamheid wordt verwacht, maar dat je dat (ten dele) aan de kant kunt schuiven in de HK. Als de HK inderdaad de 'dumpplek' is zoals ik eerder aanduidde, is het dan niet gewoon ten dele gemakzucht om de HK te laten voortbestaan, en is het dan niet juist om te zeggen, we willen forumwijd een niveau, dus in de HK kan OT gepraat worden, maar zodra mensen te ver gaan krijgen ze 1 waarschuwing, en weten ze zich niet meer te gedragen, dan "bye bye HK-access"?

disclaimer: Ik heb absoluut niet alle antwoorden op de vragen ofzo, en met de HK heb ik ook geen problemen, maar dit zijn gewoon wat dingen die me door mijn hoofd heen schieten :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 11:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Deze reply is geheel op persoonlijke titelm en staat los van mijn functie binnnen GoT!

Wat mij betreft mag de HK per direct dicht. Weg, sluiten, over, finito, einde klaar!

Ik zie geen enkele meerwaarde in de HK, zeker niet voor een tech forum als HK.
IMHO is het gros van de HK bezoekers allemaal spelende kindjes die heel hard gaan huilen als er eens een slotje gezet word.

Nu vraag je je af, maar we hebben toch het 'recht' om lekker ontspannen met elkaar te babbelen :?
Ja hoor, in SG kun je (tot beperkte matge) uitleven.
Mja .. maar ik wil onzin!
Mooi, dan sluit je je IE venster eventjes, opent een nieuwe en surft naar een willekeurig onzin forum (ik noem een Fok!). Logt in, en onzint je helemaal suf.

Mocht tijdens het onzinnen je PC crashen, log je weer netjes in op GoT en post je problematiek.

Ik zie geen enkele toegevoegde waarde voor de HK. Het is zelfs in het verleden gebleken hoe groot de "dank" is , als je na een heftige rel de TOTF/Kroeg/HK (tijdelijk) sluit.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Op donderdag 20 juni 2002 13:34 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

Als je de lat nog hoger ligt en mensen zien dat ... dan zullen de mensen die alleen voor de hk komen het niet gaan proberen.

Een gemiddelde post count is toch zoeen max 10 per dag dus dat betekent dat je ook nog 50 dagen constant moet posten en ik denk dat veel mensen dat er niet voor over hebben.

Precies, ik heb dit ook al eerder aangegeven in andere LA-topics.
De HK-access moet niet meer bepaald worden aaan de hand van postcount+regtijd, nee, dit moet alleen bepaald worden aan de hand van de regtijd.
Zet die voor de grap op 150 dagen em moet je eens zien wat dit scheelt.

Dan ben je meteen de mensen kwijt die nog even snel wat crap posten omdat ze wel de dagen hebben maar nog niet de posts.
Zou dat dan niet beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 13:35 schreef bazs2000 het volgende:
LuNaTiC, etc
aha, maar die nuancering is wel degelijk heel belangrijk, want dat zei je eerder er niet bij.

Want dan heb je het over andere mensen, en ik ben met je eens dat die hier niet thuishoren. Onzinreplies moet je nergens tolereren, en zo iemand moet daar idd op aangesproken worden.

Als je die dingen meldt, wordt er wel wat meegedaan. Blijft zo iemand doorgaan, is het snel genoeg over met hem. Ik zie dus niet in waarom er iets moet veranderen in het beleid, aangezien het eigenlijk al beleid is.

Maar dan moeten dat soort gevallen wél gemeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 13:34 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

Je onderschat de HK geest ;) Mensen die hier puur voor de HK komen, zijn veelal nog niet zulke oude mensen (15/16 jaar) die het van een vriendje of whatever oppikken. Bullshitreplies in techfora hebben ze denk ik weinig moeite mee, maar geduld is iets wat niet veel mensen op kunnen brengen.

Bovendien vind ik het niet eerlijk. Iemand met 150 replies kan kwalitatief zoveel beter zijn dan iemand met 500 replies. Mensen puur op postcount beoordelen, bij zulke hoge aantallen is in mijn ogen niet redelijk. 150 posts is een redelijk getal om vanuit te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

De twee quotes bij "over de huiskamer" van GaMeOvEr en Exirion vind ik duidelijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
offtopic:
Ik zit me net eigenlijk te realiseren hoe weinig klachten je in LA ziet over slotjes in de HK :? :o

Heb net even de geschiedenis op 45 dagen gezet, en er zijn bijna geen klachten. Misschien interessant om eens te bekijken waarom dit zo is?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 13:39 schreef bazs2000 het volgende:
De HK-access moet niet meer bepaald worden aaan de hand van postcount+regtijd, nee, dit moet alleen bepaald worden aan de hand van de regtijd.
Zet die voor de grap op 150 dagen em moet je eens zien wat dit scheelt.
Hee, ik had nog een account van een jaar geleden op GoT... Laat ik die eens proberen. Hee, een HK... * Spam *.

Nee dankje. :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 13:40 schreef Renegade het volgende:
offtopic:
Ik zit me net eigenlijk te realiseren hoe weinig klachten je in LA ziet over slotjes in de HK :? :o

Heb net even de geschiedenis op 45 dagen gezet, en er zijn bijna geen klachten. Misschien interessant om eens te bekijken waarom dit zo is?
mja dat kan ik je wel vertellen.

Toen ik net mod werd, kwamen ze wel iets vaker voor. Vooral om het uitproberen. Echter in al die tijd dat ik hier nu zit, is wel aardig duidelijk geworden dat wij het not done vinden als je al gaat klagen over een slotje in de HK.

Daarnaast denk ik/vind ik (>:)) dat verreweg de meeste slotjes die wij zetten gewoon terecht zijn ;)

mja en klagen over een slotje die je krijgt in de HK, is wel iets anders dan een probleem in de techfora :+

Al ontkracht de weinige klachten over slotjes in de HK wel de theorie van koffie dat het maar allemaal spelende kindjes die heel hard gaan huilen als er eens een slotje gezet word zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 13:36 schreef Koffie het volgende:
Ik denk dat dit gewoon niet realistisch is. GoT rules gewoon, ga daar maar van uit :P De overstap van dit naar een ander forum maak je niet zo snel. De HK heeft nu eenmaal mensen aangetrokken en als de HK weg is, gaan ze ergens anders offtopic zeveren.

Zoals ik al eerder zei: misschien had de HK nooit in het leven geroepen moeten worden, maar hem nu sluiten zou denk ik voor meer problemen zorgen, dan als je hem openlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Op donderdag 20 juni 2002 13:41 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Hee, ik had nog een account van een jaar geleden op GoT... Laat ik die eens proberen. Hee, een HK... * Spam *.

De kans dat dat voorkomt is _zo_ klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Op donderdag 20 juni 2002 13:41 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Maar zoveel mensen zijn er niet die dit hebben. :)

En LuNaTiC, je hebt gelijk, ik had die nuancering er meteen in moeten zetten.
Ik had dat verhaal in gedachte en wilde dit posten.
Helaas vergat ik in de gauwigheid de nuancering aan te brengen die ik in gedachte had.

Sorry dus. :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 13:40 schreef Renegade het volgende:
offtopic:

1. Omdat het niet mag (zie LA-FAQ)
2. Omdat bijna alle slotjes redelijk zijn :)

[edit]
Ik loop achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op donderdag 20 juni 2002 13:43 schreef LuNaTiC het volgende:
Daarnaast denk ik/vind ik (>:)) dat verreweg de meeste slotjes die wij zetten gewoon terecht zijn ;)
Hmmm, daar durf ik nog wel over te twijfelen, want als je de slotjes in bijvoorbeeld P&W bekijkt, zijn die ook vaak terecht, maar zal er toch snel een topic geopend worden. Maar het lijkt me beter om deze conversatie voor een andere keer te bewaren, wat jij Lunatic? ;)
Op donderdag 20 juni 2002 13:45 schreef Durden het volgende:

[..]

1. Omdat het niet mag (zie LA-FAQ)
Ehm, eigenlijk eens een keer vluchtig doorgelezen, maar nog nooit een topic geopend in LA om over een slotje te klagen :P
2. Omdat bijna alle slotjes redelijk zijn :)
Zie antwoord op Luna in deze reply ;)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel zielig als je al zou gaan klagen over waarom je topic over "Hoe groot zijn jouw teennagels" gesloten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Op donderdag 20 juni 2002 13:36 schreef Koffie het volgende:
Wat mij betreft mag de HK per direct dicht. Weg, sluiten, over, finito, einde klaar!

Ik zie geen enkele meerwaarde in de HK, zeker niet voor een tech forum als HK.
IMHO is het gros van de HK bezoekers allemaal spelende kindjes die heel hard gaan huilen als er eens een slotje gezet word.
das nauurlijk een vrij haastige generalisatie, die groep hangt er ook rond maar is volgens mij nog geen kwart van de HK-gangers.
Nu vraag je je af, maar we hebben toch het 'recht' om lekker ontspannen met elkaar te babbelen :?
Ja hoor, in SG kun je (tot beperkte matge) uitleven.
Mja .. maar ik wil onzin!
Ik dacht dat het juist de bedoeling was van de HK om er niet een Onzin-forum van te maken, maar een plek om te ontspannen. Onzintopics heb je ook in de HK, maar het is zeker geen onzinforum. Er worden leuke initiatieven geboren en leuke dingen besproken. Topics als "Hoe vaak kijk jij uit het raam per week" zijn er ook wel, maar om te zeggen dat de HK een grote kleffe brei met dat soort topics is, is wederom een onterechte generalisatie.
Mooi, dan sluit je je IE venster eventjes, opent een nieuwe en surft naar een willekeurig onzin forum (ik noem een Fok!). Logt in, en onzint je helemaal suf.
Persoonlijk kan ik me niet echt vinden in noch het publiek van Fok! noch het publiek van Onzinforum.nl (sorry Jug :P).
Mocht tijdens het onzinnen je PC crashen, log je weer netjes in op GoT en post je problematiek.
en ik maar denken dat GoT als helpdesk gebruiken niet mocht :P
Ik zie geen enkele toegevoegde waarde voor de HK. Het is zelfs in het verleden gebleken hoe groot de "dank" is , als je na een heftige rel de TOTF/Kroeg/HK (tijdelijk) sluit.
Dat laatste kan ik niet over meepraten, maar ik zie wel degelijk de toegevoegde waarde van de HK. Ik denk dat ik zelf gewoon wel goed actief ben in de techforums, maar ik kom ook in de HK. Met mij vele anderen. Prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Als we het specifiek over de invloed van de HK hebben op GoT in zijn geheel en zoals in de eerste posts wordt gezegd op de TechFora kan ik zeggen dat dat naar mijn mening niet zo is...

Ja, er wordt weleens off-topic gesproken in de TechFora, maar dat is vaak alweer snel voorbij, want over het algemeen zijn dat maar 2 à 3 replies achter elkaar en anders grijpen de Lite-Mods in :)

Van mij mag de HK wel blijven aangezien ik er niet heel erg veel kom... Af en toe kijk ik er eens of er wat van mijn gage bij zit, maar over het algemeen niet...

Het geeft weleens wat afwisseling en voor sommige berichten van GoT-ers onder elkaar kan het soms wel handig zijn, zie o.a. de berichten over: Zelfmoord vriend, (toch niet) gestolen motor ;) , etc...

Concluderend: de HK heeft naar mijn idee geen invloed op de rest van GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 13:46 schreef Renegade het volgende:

[..]

Hmmm, daar durf ik nog wel over te twijfelen, want als je de slotjes in bijvoorbeeld P&W bekijkt, zijn die ook vaak terecht, maar zal er toch snel een topic geopend worden. Maar het lijkt me beter om deze conversatie voor een andere keer te bewaren, wat jij Lunatic? ;)
hehe goed, dat argument is dus blijkbaar niet helemaal relevant hier :P

blijft voor mij alleen maar over dat a) mensen wel weten dat klagen over HK-slotjes gewoon triest is (omdat het bv maar een extraatje is, en bovendien is moderatie op gevoel, dus weinig harde argumenten waarom een slotje ontrecht is) en b) mensen graag hun probleem in techfora zien worden opgelost, en vandaar denken: ej ff klagen, niet geschoten is altijd mis.

verder: discussie voor andere keer idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
wat veel mensen hier vergeten is dat mensen misschien minder zijn gaan posten of minder tijd op dit forum zijn, en dat ze daardoor in de laatste 100 dagen niet tot 100 posts komen? Dat heeft dan niks te maken met HK opzoeken en dan vind ik ook niet dat zo'n iemand op het matje geroepen moet worden aangezien ze niks verkeerd doen.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens, Koffie, is het niet zo dat veel HK'ers niks op fok! te zoeken zouden hebben? Het zijn [generalisatie] een stelletje ubergeek nerds zonder social life die over van alles en nog wat en computers willen lullen. Op fok! is daar niks aan, maar HK is echt een heaven-on-earth voor die mensen! Iedereen praat over computers, je mag lullen over je ideale computer zonder slotjes, men kijkt je niet vreemd aan als je een computer boven een meisje stelt, etc. [/generalisatie].

Dus fok!'s onzin en de HK zijn wel degelijk anders - HK is echte tweaker-ontspanning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

ff een ideetje lanceren :)

Er zijn ook mensen die alleen maar HK posten en daar de sfeer ook een beetje leuk houden. Om die er nou uit te zetten gaat wat ver imho. De groep die bijna alleen maar HK postsen en irri zijn is dan een groter probleem. Voor dat soort mensen zou de '1 OW = opkrassen' regel wel aardig zijn denk ik wel eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja ik denk zelf dat hoe ongelukkig het ook mag zijn of momenteel is volgens de users, (niet allemaal natuurlij).
De HK nodig is om de rest van de fora's schoon te houden van onzin en rommel.

een groot deel van de users is zo rond de 16 jaar en zoals ik ook nu lnagzamerhand zelf bergijp is die groot bij het minste of geringste akefietje, wat ze meemaken of wat dan ook, zichzelf zo ongveer verplicht om dit aan iemand kwijt te kunnen.
Gewoon opscheppen dus, niet dat dit ten allere tijden gebeurd, soms zit er gewoon een topic bij warbij ik mijzelf suf lach of er uren mee bezig ben om het te begrijpen.

stel we zouden de HK nu meteen weghalen, wat za er gebeuren???

dit zijn de mogenlijkheden waar ik momenteel aan denk.

1: iedereen stopt met die onzin en gaat serieus aan de slag met GoT. (dit is het idiaal beeld natuurlijk)
2: SG word de uitlaatklep van alle Hk'ers
3: De users die vaak of alleen maar posten in de HK verdwijnen. (dit is de oplossing voor simmige omdat je hier de users weghaald die geen waarde hebben voor het tech)
4: de overige for'as worden sterk vervuild omdat men van ellende niet meer waat waar ze hun pruttel kwijt moeten. (met gevolg dat GoT een grote bende zou worden)

5: een klein deel van de Hk'ers gaat zich verdiepen in het serieus posten en het overgrote deel maakt er een zooite van op GoT.

Dit zijn volgens mij de meest voorde haand liggende gevolgen van de sluiting van de HK.
En als hoogstwaarschijnlijke word het dus nummer 5.
dit omdat iedereen een uitlaatklep moet hebben om hun verhalen kwijt te kunnen, betergezegd om hun pas ontdenkte dingetjes, onzin enz enz enz te kunnen pronken aan iedereen.

en als je dus deze uitlaatklep weghaald dan moeten ze het kwijt,
een klein deel zal dat ergens anders doen,
maar het overgrote deel zal dit doen po de andere fora's op GoT.

ik maak nog geen keuze al shet gaat om de HK weg te doen of hem te houden.
ik ben van mening dat men hierover flink moet vergaderen omdat de meningen hierover verschillen, maar ook omdat het effect van het weghalen van deze uitlaatklep ene zeer groot effect op de rest van GoT gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op donderdag 20 juni 2002 13:53 schreef beelzebubu het volgende:
Overigens, Koffie, is het niet zo dat veel HK'ers niks op fok! te zoeken zouden hebben? Het zijn [generalisatie] een stelletje ubergeek nerds zonder social life die over van alles en nog wat en computers willen lullen. Op fok! is daar niks aan, maar HK is echt een heaven-on-earth voor die mensen! Iedereen praat over computers, je mag lullen over je ideale computer zonder slotjes, men kijkt je niet vreemd aan als je een computer boven een meisje stelt, etc. [/generalisatie].

Dus fok!'s onzin en de HK zijn wel degelijk anders - HK is echte tweaker-ontspanning!
Heel erg ver gaande modus:
Dat kan wel zo zijn, maar waarom zou een techforum daar de ruimte toe moeten bieden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 13:55 schreef Koffie het volgende:
Dat kan wel zo zijn, maar waarom zou een techforum daar de ruimte toe moeten bieden ?
Ijzersterk punt. ;). Het enige wat ik er tegen in kan brengen is: omdat er behoefte aan is. Vanuit bezoekersaantal/exploitatief oogpunt is het aantrekkeljk om zo'n soort forum te hebben.

Geef toe: de hele dag over netwerken lullen gaat ook vervelen. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 13:55 schreef Koffie het volgende:

[..]

Misschien had dat ook niet gemoeten, maar het is er nu. Denk je echt dat de HK sluiten een positieve invloed heeft op de rest van GoT :?

Het gaat er niet om, of je ervan afwilt, omdat je tegen het principe bent, maar het gaat erom wat voor effect het zou hebben op de rest van GoT. Ook maar even plat gesteld: stel de HK gaat dicht en mensen gaan bullshit posten in NT/PNS, wat heb je dan liever :? De fora schoonhouden en ruimte bieden aan een forum, wat helemaal niet het doel is, of onzin in de techfora :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 12:30 schreef Plague het volgende:

[..]

Ik heb er eigenlijk nix aan toe te voegen :?

Edit: toch wel wat:
Ik denk dat de HK wat meer sfeer brengt op GoT :) Het word denk ik ERG saai en zonder humor is de techfora als de HK weg zou gaan, en je niet off-topic mag reageren. :?
daar ben ik het ook mee eens
maar het verhaal van LUNATIC klopt ook wel
zonder HK krijg je meer onzin en "rotzooi" in de techfora
en met HK word het wel gezelliger
soms (ja soms) is het niveau wel laag in de HK maar dat maakt het juist "1337" :9 :P

ik ben het er niet mee eens dat mensen hierheen komen speciaal voor de HK
want ik denk dat ze dan wel een ander onzin forum opzoeken
omdat je natuurlijk niet voor niets in de HK terecht komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Nou, ik denk dat de HK een goed iets is, wat idd de rotzooi uit de rest van het forum voorkomt, als het goed is. ;)
Maar het is niet altijd goed, sommige userts hebben volgens mij niet door dat de techforums een serieuse zaak is waar onzin replys niet zijn gewenst. Misschien denken ze dat omdat het in de HK ook zo los is, en dat ze die 2 dingen niet van elkaar kunnen onderscheiden. Dat zorgt er dus voor dat langzaam maar zeker het reply-niveau daald in de rest van de forums.
Zelf kom ik (behalve HK) vaak in SP, LA en kom regelmatig langskijken in I&T.
In SP merk ik het heel goed, dat sommige users denken dat je daar je net zo mag gedragen als de HK. Andere users zien dat en gaan daardoor ook wat meer onzin blaaten en dat gaat telkens zo verder.. ;(
In LA is het soms ook wat losser, maar dat is ook geen techforum. ;)
In I&T is het eigenlijk prima voor elkaar, maar dat komt onder andere ook doordat het voor iedereen overduidelijk is dat je onzin-replys niet moet flikken in I&T, dit sticky topic staat er namelijk boven:
[topic=497601/1/100] :)

Mja, zo ervaar ik het dus. :)
Misschien dat het al gezecht hierboven is, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de replys niet heb gelezen. :o

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Precies wat Durden zegt. Het gaat hier niet zozeer of je uit in principe de HK weg wilt hebben, dan bekijk je het vanuit het verkeerde uitgangspunt.

Het gaat erom wat er zou gebeuren als het weg zou gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op donderdag 20 juni 2002 14:00 schreef sjakievdboomhut het volgende:

[..]

ik ben het er niet mee eens dat mensen hierheen komen speciaal voor de HK
want ik denk dat ze dan wel een ander onzin forum opzoeken
omdat je natuurlijk niet voor niets in de HK terecht komt
Moet je van sommige mensen maar eens op hun naam klikken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 14:02 schreef OProg het volgende:

[..]

Moet je van sommige mensen maar eens op hun naam klikken :X
ik neem aan dat je hiermee "mij" bedoelt *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-10 22:07

Wokschotel

Op 6 wielen

De HK opzich is niet verkeerd, wel het gedrag dat het met zich meebrengt. De HK-metaliteit ('niet nadenken maar posten, onzin maakt niet uit, nablaten van anderen') heeft zijn weerslag op andere fora en zorgt in ieder geval niet voor een verhoging van het niveau. Ik heb het idee dat de HK en de techfora een eigen leven lijden en de HK vooral pubertjes aantrekt die net zo goed naar Fok! kunnen en geen enkel begrip hebben van de nettiquette, die ook hier geldt. Het is dus niet de HK zelf, maar de verkeerde mentaliteit die daar aanwezig is die ik al net even beschreef.

Ik zie wel hoe het verder verloopt, van mij mag de HK wel verdwijnen en een groot aantal gebruikers daarin ook.

Dit was mijn laatste post, ik ga nu een week vakantie in Griekenland vieren :9

Succes d'r mee en tot over een week :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 14:05 schreef Wokschotel het volgende:
De HK opzich is niet verkeerd, wel het gedrag dat het met zich meebrengt. De HK-metaliteit ('niet nadenken maar posten, onzin maakt niet uit, nablaten van anderen') heeft zijn weerslag op andere fora en zorgt in ieder geval niet voor een verhoging van het niveau.
De vraag is of dit afneemt als je de HK dichtgooit. Ik denk van niet, ik denk zelfs eerder dat het daar gaat toenemen als de primaire uitlaaklep daarvoor bedoeld eenmaal weg is. Is het dichtdoen van de HK dús de oplossing om dit soort replies tegen te gaan? Mijn insziens niet.
Dit was mijn laatste post, ik ga nu een week vakantie in Griekenland vieren :9

Succes d'r mee en tot over een week :)
Doe geen dingen wat ik ook niet zou doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op donderdag 20 juni 2002 13:59 schreef Durden het volgende:
[..]
Ook maar even plat gesteld: stel de HK gaat dicht en mensen gaan bullshit posten in NT/PNS, wat heb je dan liever :? De fora schoonhouden en ruimte bieden aan een forum, wat helemaal niet het doel is, of onzin in de techfora :?
Net zoals ergedaan is toen de kroeg gesloten werd; keihard optreden.
Dan heb ik het dus over het feit indien de HK niet meer zou bestaan, en er toch onzin in de tech fora gepost word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op donderdag 20 juni 2002 14:02 schreef LuNaTiC het volgende:
Lijkt me ten dele afhankelijk van de inspeling op het einde van de HK in de andere subfora. Zolang er een geintje tussendoor kan worden gemaakt, zullen de meeste mensen denk ik geen probleem ermee hebben, maar wat je zag was dat mensen geen maat meer konden houden, en dat daardoor de problemen ondergesneeuwd raakten in de off-topic reply's. Als de mods een wat strakker beleid zouden hanteren (eventueel met ondersteuning van bijvoorbeeld lite-mods, regulars), kun je denk ik de stroom uit de HK tot op zekere hoogte opvangen, maar ongetwijfeld zullen er een aantal zijn die dan gaan klooien op de andere subfora, of zullen vertrekken.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja das de mentaliteit van pubers om het maar zo te zeggen.
daar kun je niet veel aan doen helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 14:07 schreef Koffie het volgende:

[..]

Net zoals ergedaan is toen de kroeg gesloten werd; keihard optreden.
Dan heb ik het dus over het feit indien de HK niet meer zou bestaan, en er toch onzin in de tech fora gepost word.
En wat heb je liever, dat je keihard op moet treden
edit:
en dat GoT vervuild wordt
, of een HK :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 14:07 schreef Renegade het volgende:

[..]

Lijkt me ten dele afhankelijk van de inspeling op het einde van de HK in de andere subfora. Zolang er een geintje tussendoor kan worden gemaakt, zullen de meeste mensen denk ik geen probleem ermee hebben, maar wat je zag was dat mensen geen maat meer konden houden, en dat daardoor de problemen ondergesneeuwd raakten in de off-topic reply's.
Juist, als er eenmaal wat offtopic grapjes worden gedropt, moet dat in principe kunnen. Vroeger, toen GoT ook wat kleiner was, kon dat ook gemakkelijker, was het meer geaccepteerd, en makkelijker te reguleren en in de hand te houden.

Als je reeeel kijkt naar de omvang van GoT, en het soort gebruikers, weet je dat dat nu niet meer is. En daarom heeft het ook een andere behandeling nodig. Mijn insziens niet het volgende:
Als de mods een wat strakker beleid zouden hanteren (eventueel met ondersteuning van bijvoorbeeld lite-mods, regulars), kun je denk ik de stroom uit de HK tot op zekere hoogte opvangen, maar ongetwijfeld zullen er een aantal zijn die dan gaan klooien op de andere subfora, of zullen vertrekken.
Ik kan me die zero-tolerance toendertijd in SG nog wel herinneren. Zoveel slotjes wegens onzin/offtopic geblaat, volgens mij is dat voor niemand leuk.

Als ik op de manier zou moeten worden als toendertijd door oa Bulldog is gedaan...

Nou count me out in dat geval, want daar pas ik voor. Ik zie niet in wat daar leuk aan kan zijn...

edit: of zoals Durden dat in één zinnetje kan zeggen zoals ik hierboven met een heel verhaal probeer duidelijk te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

is het trouwens niet een idee om gewoon elke mod automatisch ook toe te staan om in de HK met slotjes te smijten? Ik wil er LuNaTiC niet mee beledigen maar op zich heb je om de HK te modden mijns inziens geen specifieke kennis van een onderwerp nodig, behalve de HK-FAQ en een beetje gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon makkelijk doen, en dat voorkomt ook natuurlijk een keihard beleid waarbij de users jullie minder gaan waarderen.

openhouden dus, dat scheeld een hoop extra modwerk!

bednke maar eens wat een werk het is om al die die Hk topics de moeten verwijderen uit d eandere fora's!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 14:12 schreef m-m het volgende:
is het trouwens niet een idee om gewoon elke mod automatisch ook toe te staan om in de HK met slotjes te smijten? Ik wil er LuNaTiC niet mee beledigen maar op zich heb je om de HK te modden mijns inziens geen specifieke kennis van een onderwerp nodig, behalve de HK-FAQ en een beetje gevoel.
(no offence taken ;))

Ervaring leert juist dat het des te moeilijker is om op gevoel te modden, en bijna alle mods die ik spreek durven niet in de HK te modden.

Modden op gevoel en sfeer aanvoelen is misschien nog wel moeilijker dan puur modden op grond van de policy en regeltjes (scriptrequest --> slotje... [insert willekeurig HK-topic] --> openlaten, of slotje?)

Overigens heb ik er totaal geen problemen mee als een GM een kansloos topic dichtsmijt, alleen ik hoor zoveel dat ze dat moeilijk kunnen beoordelen.

Verder heeft dit eigenlijk niet echt veel met de discussie te maken waar we nu mee bezig zijn ;) Het gaat nu om het niveau op techfora mbt de HK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op donderdag 20 juni 2002 14:11 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik kan me die zero-tolerance toendertijd in SG nog wel herinneren. Zoveel slotjes wegens onzin/offtopic geblaat, volgens mij is dat voor niemand leuk.
Klopt, en dat ben ik geheel met je eens. GoT is ook gigantisch gegroeid in de tussentijd, maar om users nou maar op een plek te verzamelen, omdat ze anders te lastig doen op andere plekken, is als je erover nadenkt eignelijk ook wel een krom idee. Zoiets als een drugspand bouwen waar mensen mogen spuiten, zodat de rest van de stad/het dorp er geen last van heeft (ik bedoel en vind het niet zo extreem als ik het hier stel, om dat even duidelijk te maken :*). Maar de vraag is in principe heel simpel, zoals je zelf ook al zegt :P
edit: of zoals Durden dat in één zinnetje kan zeggen zoals ik hierboven met een heel verhaal probeer duidelijk te maken :+
Tsja, dat lijkt me dan weer meer een discussie voor de mods onderling dan de users :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 14:39

Crazy D

I think we should take a look.

Op donderdag 20 juni 2002 14:02 schreef LuNaTiC het volgende:
Dan gaat er een aardige groep gebruikers doorverhuizen naar de buurtjes van Fok >:)
Nah kwee nie, ik denk eigenlijk dat er niet zo heel veel meer onzin in de techforums zal worden gepost. Iig, als ik een kijkje neem in de HK dan staan er een stoot topics waarbij je wel een mega blinde en domme }:O moet zijn om die in de techfora te posten. Er zal misschien wel iets meer offtopic geintjes gemaakt worden, maar ik geloof niet dat dat er zoveel meer zullen zijn dan nu.
En misschien is het wel een leuk experiment: HK sluiten, en iedereen die z'n onzin voortaan in de techfora's propt, bannen :) Hou je vanzelf weer een groep users over die alleen voor de techfora komen, en tegen die tijd valt er wel weer te praten over een nerd-only HK (nofi maar volgens mij zijn er wel wat "harde kern" HK gebruikers die het woordje tech nauwelijks kunnen schrijven...).

Ik geloof niet dat de HK echt een negatieve invloed heeft op de rest van GoT. Hier en daar misschien een loze techpost om posts te scoren, maar dat hou je toch wel ook zonder HK of zonder HK-toelatingseisen.
Ik denk op zich dat de HK wel goed is voor GoT (iig voor de bezoekers ;)). Lekker de grootste onzin lullen met mede-nerds, wat imho toch een ander sfeertje geeft dan op "gewone mensen fora".
Op donderdag 20 juni 2002 14:18 schreef Renegade het volgende:
Zoiets als een drugspand bouwen waar mensen mogen spuiten, zodat de rest van de stad/het dorp er geen last van heeft
:D das dezelfde reden als dat er op verschillende plaatsen voetbalveldjes zijn, zodat de jeugd niet op de stoep ouwe mensen omver trappen ;) Met een aparte plek is op zich niks (hanggroepjongeren krijgen toch ook vaak een eigen plekkie... :))

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Crazy_D:

het gaat er niet echt om dat topics in de techfora worden geplaatst zoals ze nu in HK worden gezet.

Nogal logisch dat niemand in P&W een topic opent zoals: Ik zag een Koe en die zei Boe.

Nogal logisch :P Je zal wel zien dat offtopic geblaat in techdraadjes, en vooral ook SG ontzettend zal toenemen. Nou is voor de sfeer sommige offtopic posts best goed, maar met de huidige omvang van GoT niet meer te realiseren.

Mensen kunnen de maat dan niet meer houden, en om dat te onderschrijven hoef je alleen maar te kijken wat er destijds gebeurde bij de sluiting van de andere onzinfora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 17:50

Sponge

Serious Game Developer

Tsja, ik heb nu een week of 4-5 HK access denk ik... dus ik kan natuurlijk (edit:) niet :) mee praten over de geschiedenis hiervan.

Als je in SG topics dingen zit te lezen, krijg je af en toe wel replies van mensen waarvan ik echt het gevoel heb dat ze nog denken dat ze in HK zitten: onzin replies.

Een beetje onzin kun je ook wel verwachtten zo nu en dan in SG, maar toch is het zeker ook bedoeld voor "serieuze non-tech problemen".

Maar... we hebben het hier over GoT in zijn geheel. Ik heb inderdaad dat topic gelezen waarin de HK gebruikers worden afgekraakt dat ze geen vriendin hebben , en weet ik veel wat er in stond. (Terwijl het alleen maar ging "wat kan ik daar verwachten")(Hier)

in Spiellerij, of P&W kom je volgens mij nooit wat tegen over de HK(?), ik kom zelf nooit in de andere fora, dus ik heb geen idee hoe het daar aan toe gaat met de serieuze of onzin replies.

Trouwens, zelf ben ik te serieus om onzin topics te gaan posten in de HK, ik geef ook alleen maar replies op de toch wat "serieuzere" topics (zover dat kan daar :P)... en ik denk dat er ook veel meer zijn die alleen maar in de huiskamer rond kijken en er niet "wonen"

Denk dat de HK toch wel het beste kan blijven anders krijg je vast die mensen die NU toegang hebben, dat ze rond gaan klooien in andere fora op GoT, of ergens anders naar toe gaan (niet dat dat waarschijnklijk erg is :+)

Eigenlijk, misschien is dat wel een idee, zou je een systeem kunnen bedenken zoals met de "rankings" van KLM. Daar heb je van die klasses zoals Royal wing, Golden wing, en weet ik veel wat meer. Als je Golden Wing bent, moet je regelmatig vliegen, anders wordt je "gedegradeert" tot Royal wing.

Dus ongeveer zoals: Als je HK access hebt toch nog xx tech posts per week maken anders raak je je HK access kwijt? Misschien nog een ideetje :? *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel je eens voor dat de HK een weekje op slot gaat.

Als je nu bijna een hartaanval krijgt, dan hoor je wat mij betreft niet op GoT.
___

Okay, en nu even serieus:

Ik vind niet dat de HK weg moet, maar ik weet wel dat er 2 eilanden bestaan op GoT, namelijk HK en niet-HK. Ik heb in GvF al eens voorgesteld om de ruimte tussen de tech-fora groter te maken. Een apart subdomein of iets dergelijks, een aparte database, en een apart stukje forum om de problemen (SM/LA) af te handelen. Dat alles om de HK wat verder bij de tech-fora vandaan te houden.

De HK was bedoeld voor mensen die zich tussen de tech-posts door even wilden ontspannen/uitleven. Van iemand die zijn sporen op GoT heeft verdiend, kan het me weinig schelen als ze even gek doen. Maar sommigen hebben een verschrikkelijke instelling, en die hebben volgens mij niets op GoT te zoeken.

Daar de HK een extra'tje is, wil ik er ook voor kunnen kiezen dat ik er geen gebruik van wil maken, en er eigenlijk ook niet veel over wil horen. Maar zowel in SM als in LA staan vaak topics over de HK. Logisch, want het is een groot forum. Maar door die topics is het beeld dat ik van de HK heb heel wat minder goed dan het misschien eigenlijk is, wie zal het zeggen? Feit is dat ik er niets mee te maken wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 11:01

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 20 juni 2002 13:35 schreef Renegade het volgende:

[..]

Wat ik typisch vind is dat je veel subfora-regulars (mensen die een vast honk hebben), vaak van mening zijn dat de HK wel weg kan, misschien dat dit mede veroorzaakt wordt door het feit dat zulke regulieren een honk hebben, waar ze bekend zijn, en ten dele hun off-topic ei in kwijt kunnen?
vind ik een hele goede opmerking die waarschijnlijk juist is; maar het heeft ook een Dark-side;
die regulars die een eigen honk hebben voelen zich ook verantwoordelijk hiervoor, niemand pist tegen zn eigen voordeur.
met de HK mis ik dat juist, er is weinig ruimte voor mensen die betrokken zijn.

ik zou an sich geen enkel probleem hebben met 'HK-meubels' die als regulars zouden functioneren: mensen die ook van binnenuit proberen te corrigeren,
mensen als Sjef Hoelenpappers, Hazes, misschien BAZZA.
maar de vraag is eigenlijk of deze mensen zelf de behoefte voelen daartoe; of dat ze misschien zelfs angst zouden hebben uit-de-gratie van de default-HK-er te geraken..
...eventueel met ondersteuning van bijvoorbeeld lite-mods, regulars
het idee van regulars in de HK vind ik heel erg interessant, maar ik durf dat niet als haalbaar in te schatten.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 19:49
Mjah, van mij mag de HK gewoon blijven... Ik blijf het zien als een soort uitlaatklep..

En zoals eerder al diverse keren geschreven: De geschiedenis laat gewoon zien dat als je geen HK-achtig forum hebt, er veel onzin wordt gepost in de techfora, maar met name de andere GC-fora..

Oplossing is om ook daar hard tegenin te gaan, maar ik verwacht gewoon dat daar alleen maar een grimmige sfeer door ontstaat, wat je dus ook niet wilt..

Maar enigszins niveau eisen in de HK is wel goed.. Als je echt alleen maar onzin wilt posten, dan hoor je hier denk ik ook niet thuis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
mja in de userpoll zag ik ook een hoop geluiden richting regulars en lite-mods.

Natuurlijk ga je daar over nadenken, maar er zitten een hoop zwakke plekken op.

Het belangrijkste is, dat je een minder afgebakend terrein hebt om als regular op te treden, dan in techfora. Wat ik bedoel, in techfora kun je elkaar makkelijk wijzen op topictitels, beginstart etc etc. Bij de HK heb je dat wat minder.

Maar op zich is het geen slecht idee om het flink te gaan overwegen.

Dan gaat het vooral een beetje dat die regulars mensen gaan wijzen op dingen waar mensen zich nu aan irriteren: ik doel op nutteloze posts als 'oud :Z', 'ok', het disrespect voor vrouwen in het algemeen, etc.

Binnenkort is er een vergadering voor SG/HK, dus dan zal ik het zeker de revue laten passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Op donderdag 20 juni 2002 14:31 schreef Cheatah het volgende:
Ik vind niet dat de HK weg moet, maar ik weet wel dat er 2 eilanden bestaan op GoT, namelijk HK en niet-HK. Ik heb in GvF al eens voorgesteld om de ruimte tussen de tech-fora groter te maken. Een apart subdomein of iets dergelijks, een aparte database, en een apart stukje forum om de problemen (SM/LA) af te handelen. Dat alles om de HK wat verder bij de tech-fora vandaan te houden.
Als ik het bij het verkeerde eind heb corrigeer me dan. :)

Als ik het goed begrijp dan bedoel je dat er een apart, losstaand forum moet komen dat in het geheel niets meer te maken heeft met GoT maar wat wel door GoT gebruikt zal worden?

Dat zou ook een goed idee zijn, alle users die nu in de HK komen zullen dan daar heen gaan om zich uit te leven en op GoT zelf zal het rustig blijven.
Met een eigen SM/LA blijft dan ook dit gescheiden van elkaar.

Hier kan zelfs ik mij in vinden, immers kan alles beter geregeld worden wanneer het een kleiner forum is dan wanneer het op een groot forum gebeurt. :)

Nog even voortbordurend op de kleine discussie of de HK dicht zou moeten ja of nee heb ik het volgende te zeggen.

De HK zou een extraatje moeten blijven, er zal alleen kritischer naar de topics en de users gekeken moeten worden.
Dit om alles beter in goede banen te kunnen leiden.
Wat dat betreft wijk ik niet af van mijn eerdere uitspraken.

Alleen, LuNaTiC moet het hier ook mee eens zijn, wat de last die op zijn schouders rust zal zwaarder worden.
Ik weet namelijk nog goed dat Bulldog de grote boeman was toen hij een streng beleid uitvoerde.
Dit was toen ik niet geregistreerd was maar al wel veel topics las.
Ik ben hier al sinds oktober 2000 maar heb mij pas in maart 2001 geregistreerd.

Ik heb dus al veel gezien en gelezen. :)
Het kan nooit zo gaan als toen, want dat beleid zou nu nooit van de grond komen maar er kan wel iets gedaan worden dat erop lijkt.

En nu weer even terug naar een 'losgeknipte' HK.
Als dit doorgevoerd zou worden dan zou dat moeten betekenen dat er geen link meer kan bestaan in de Index.html van GoT die naar de HK leidt.

Anders zal niemand het idee krijgen dat de HK iets aparts is, en dat idee wil je natuurlijk wel krijgen bij zoiets.

Edit:

Wanneer komt de dag dat ik een reply post die vrij is van typfouten? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ikzelf vind de HK wel een goed iets...

Jullie zullen er niet aan moeten denken, mij los te laten lopen in de tech-fora :+

Ik ben hier zoals iedereen begonnen zonder HK uiteraard... GoT was leuk en leerzaam etc en je had er wat aan...
Nu ik hier alweer een tijdje rond loop heb ik toch wel het idee dat het niveau van de tech-fora ietsjepietsje te hoog ligt voor mij :P

Als je de HK weghaald, dan denk ik dat er idd veel off-topic gepost gaat worden in de tech-fora...

Als ik naar mezelf kijk en de HK zal er niet meer zijn ofzo, denk ik dat ik wel weer actiever mee ga doen in enkele fora zoals P&W... (niet dat D2k dat leuk gaan vinden, maar goed :* )

Enneh, wat is nou eigenlijk het nut van dit topic??? Gooi er uit hoe je over de HK denkt ofzo? :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 17:50

Sponge

Serious Game Developer

Nee, eerder hoe de mensen hier denken over de invloed (positief of negatief) van de HK over de andere fora van GoT (zie topic titel! :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Laatst online: 11-10 21:12
Op donderdag 20 juni 2002 14:49 schreef Osiris het volgende:

Nu ik hier alweer een tijdje rond loop heb ik toch wel het idee dat het niveau van de tech-fora ietsjepietsje te hoog ligt voor mij :P
Normaal gezien zou je verwachten dat jouw niveau samen met GoT stijgt als je hier zoveel bijgeleerd hebt :?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 13:53 schreef OProg het volgende:
ff een ideetje lanceren :)

Er zijn ook mensen die alleen maar HK posten en daar de sfeer ook een beetje leuk houden. Om die er nou uit te zetten gaat wat ver imho. De groep die bijna alleen maar HK postsen en irri zijn is dan een groter probleem. Voor dat soort mensen zou de '1 OW = opkrassen' regel wel aardig zijn denk ik wel eens...
*agree*
Ik vind de HK een best aardig forum, voor als je even geen zin hebt in tech gedoe, of als je iets leuks wilt laten zien.
Een aantal mensen die veel in de HK posten is niets mis mee, zolang ze maar niet met al die irri rages enzo mee gaan doen. Een goed voorbeeld van iemand die veel in de HK zit, maar niet vervelend doet vind ik Type. Hij heeft altijd goede replies, en doet niet mee aan al die oh zo vervelende rages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 14:47 schreef LuNaTiC het volgende:
het disrespect voor vrouwen in het algemeen
Volgens mij meer 'platvloersheid'. En dat krijg je met zo'n stelletje (nofi) [generalisatie] stelletje social-life-loze ubergeek nerds [/generalisatie] die nog nooit een vrouw hebben gezien. ;).

Echt disespect valt volgens mij wel mee hoor. :*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 14:58 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Volgens mij meer 'platvloersheid'. En dat krijg je met zo'n stelletje (nofi) [generalisatie] stelletje social-life-loze ubergeek nerds [/generalisatie] die nog nooit een vrouw hebben gezien. ;).

Echt disespect valt volgens mij wel mee hoor. :*.
mja, misschien heb je wel gelijk. Zal vast ook wel door de leeftijd komen enzo, maar vrouwen overal slet, of 'dat mokkel' (die kwam ik net weer tegen), vind ik een beetje jammer en nogal onnodig.

Ik weet dat er meer mensen zich aan ergeren, en daar mag best wat van gezegd worden. Soms ben je als modje best opvoedend bezig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 14:57 schreef whoami het volgende:

[..]

Normaal gezien zou je verwachten dat jouw niveau samen met GoT stijgt als je hier zoveel bijgeleerd hebt :?
Hmm, daar heb je een punt...

Even denken hoe ik me hier onderuit lul... :{

Ik kan nu een beetje PHP *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 15:00 schreef LuNaTiC het volgende:
mja, misschien heb je wel gelijk. Zal vast ook wel door de leeftijd komen enzo, maar vrouwen overal slet, of 'dat mokkel' (die kwam ik net weer tegen), vind ik een beetje jammer en nogal onnodig.
Met dat ge-'slet' heb je inderdaad gelijk. Komt natuurlijk door die BrEeZaH-gekte. |:(. Om iedereen nou meteen een 'slet' te noemen is inderdaad onvriendelijk, daarin heb je gelijk. 'Mokkel' ben ik nog niet tegengekomen.

Achja, ik vind 't wel best dat die topics nu dichtgaan. Volgens mij waait dat ge-'slet' op alles met een breezer-luchtje wel over. 't Is toch stoerdoenerij, dus... ;). (Wat niet wil zeggen dat je er niks tegen hoeft te doen - maar meer als 'komt wel goed').
Ik weet dat er meer mensen zich aan ergeren, en daar mag best wat van gezegd worden. Soms ben je als modje best opvoedend bezig :+
Papa LuNa? :Y).
Pagina: 1 2 3 Laatste