[OS/2 Warp] Zijn er nog gebruikers?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:03
Op maandag 24 juni 2002 10:13 schreef Jackabuzah het volgende:

[..]

Het windows onder OS/2 draain is niet 'foei', eerder knap om zo'n os te emuleren :)
En innotek staat in vrij hoog aanzien bij veel os/2ers.
Wat ik dus bedoel is dat Virtual PC niet op Linux wil draaien, en dat ik dus niets aan dat programma heb.
Daarnaast kan me het hele windows platform gestolen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
1: Voor OS/2 Warp heb je Sci-tech display doctor nodig voor je vid. drivers, die is nie gratis.

2: Veel OS/2 software is shareware.

3: Er zijn weinig drivers voor OS\2 Warp, meer voor Ecs.

Dus ik denk dat je beter Ecs kan kopen (inkoopactie) dan OS/2. Ecs heeft dus veel voordelen, is een beetje duur (je krijgt er een office pakket bij). Maar is erg stabiel. En kan 16 bit windows software draaien (winos2).

(dit is een soort van samenvatting :))

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee

laten we het een beetje centraal gaan houden!.

Wat we serieus moeten gaan uitzoeken is dit...

1. Welke versie willen we (minimaal) nemen.
Ik hoor verschillende dingen. Ecomstation of minimaal merlin. Hier moeten we uitsluitsel over krijgen.

2. Hoe gaan we er op legale en goedkope wijze aan komen?
Ik zag iemand die het bij een blad had, dit zou een uitkomst zijn maar ik ben bang dat het niet volkomen legaal is om het te kopieren (dat blad heeft er vast ook geld voor betaald?). Mocht dit wel zo zijn, kan je met 'bewijs' komen, en dan kunnen we er wat van maken.

Een inkoopactie van 2e hands versies zou ook perfect zijn, misschien kunnen er wat advertenties geplaatst worden ofzo?

3. Hoeveel mensen gaan ermee doen?
Dit puur ter informatie van een eventuele inkoopactie.

Graag reacties, dan kunnen we nu iets gestructureerds opzetten, als we genoeg info hebben kunnen we misschien een definitief en iets meer georganiseerd topic maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 24 juni 2002 23:04 schreef HAL-9000 het volgende:
Okee

laten we het een beetje centraal gaan houden!.

Wat we serieus moeten gaan uitzoeken is dit...

Ik hoor verschillende dingen. Ecomstation of minimaal merlin. Hier moeten we uitsluitsel over krijgen.

Ik zag iemand die het bij een blad had, dit zou een uitkomst zijn maar ik ben bang dat het niet volkomen legaal is om het te kopieren (dat blad heeft er vast ook geld voor betaald?). Mocht dit wel zo zijn, kan je met 'bewijs' komen, en dan kunnen we er wat van maken.

Een inkoopactie van 2e hands versies zou ook perfect zijn, misschien kunnen er wat advertenties geplaatst worden ofzo?

Dit puur ter informatie van een eventuele inkoopactie.

Graag reacties, dan kunnen we nu iets gestructureerds opzetten, als we genoeg info hebben kunnen we misschien een definitief en iets meer georganiseerd topic maken?
Als eComstation betaalbaar (€25 of lager- ben niet rijk) te krijgen is, count me in.
Maar Merlin is nu bijna klaar met installeren op een testsysteem hier (IBM Aptiva 2168-142), dus als het daarom gaat ben ik al voorzien.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kleine update:

OS/2 Warp 4 houdt niet van Realtek NICs :( - misschien relevant voor meer mensen.

* dion_b wandelt ff naar de kelder voor een van z'n Digital Tulip NICs

Bovendien is het door constante geswap traag als modder op een P100 met 16MB RAM

edit:

Update 2: Digital kaartje bleek brak, sys blijkbaar onherstelbaar om zeep (boot mislukt halverwege met mededeling dat het niet verder kan door kritieke systeemfout). Opnieuw aan het installeren (met 3Com 509C erin- ISA, 10Mb, maar eentje waarvan de werking zeker bekend is).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik had het ook gehoord van realtek kaartjes,
gelukkig heb ik nog een 3com isa kaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:03
SiS900, drivers staan op de CD van mn ECS K7S5A
Savage4, drivers staan als het goed is nog op de S3 site
Terratec 1024 XFire: weet ik zo niet

Maareh: ik ga niet verder prutsen met deze PC, ik pak mn doos erbij:

Moederborddoos
Rectron rt4si
SiS 496/497 chipset
64MB FastPage RAM
AMD 486DX2-66 zonder heatsink of fan
2.5GB Seagate 4500RPM schijf
Realtek RTL8139C
S3 Trio64V2

doos heeft Warp 3 al geboot, maar heb nog geen enkele driver geprobeerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:36

Rincewind

Take me in your arms tonight

Op maandag 24 juni 2002 23:04 schreef HAL-9000 het volgende:
1. eComstation is het beste maar het leukste lijkt me gewoon warp 4 aan de praat te krijgen :)
2. Tja, da's lastig. eComstation is duur en Warp 4 is lastig te krijgen.
3. In ieder geval ikke :)

Tot op heden nog geen warp 4 gevonden....

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 25 juni 2002 12:45 schreef Rincewind het volgende:

[..]

1. eComstation is het beste maar het leukste lijkt me gewoon warp 4 aan de praat te krijgen :)

Ik heb het vrij vaak op eBay.de langs zien komen. Meestal gaat het voor €50 ofzo de deur uit (mits origineel en compleet), al is dat dan wel de Duitse versie :+

eBay.com (USA) zie je het ook af en toe, maar wederom niet goedkoop, plus dat je dan nog hoge vervoerskosten hebt.

Trouwens, stom detail van Warp 4:
Het blijk niet native de hardware van nota bene IBM systemen van 6 maanden voor z'n release te supporten (ik denk hier aan de Trident 9680XGi van de Aptiva waar ik het op test). Wel zijn er uiteraard drivers te downloaden.

Ander relevant punt:
Als je Warp 4 te pakken krijgt, moet je nog boot/install flops maken. Dit gaat NIET onder WinXP (waar het op de eerste flop op 99% afbreekt) of Win9x (waar het doet alsof de flop stuk is), dus boot een systeem met een Win98 of DOS bootdisk en draai dan CDINST.BAT vanaf de OS/2 CD (dit maakt 1 bootflop en 2 install flops aan). Niet MAKEDSKS.BAT draaien, die maakt disks voor een floppy-only install :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:51

CBA

een vat, een vat, een vat !

OS/2 Warp, amaai lang vervlogen tijden, het héél traag opstarten en traag werken in verglijking met windows vond ik het grootste nadeel.

Natuurlijk ook het probleem met drivers en dergelijke ...

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een mailtje wat ik net binnen kreeg, een goed teken! Fijn dat er enthousiaste en behulpzame mensen zijn.
Hey hallo..

ik ben in het OS/2 GG bestuur de 'guru' op het gebied van alles
eigenlijk...
lijkt me leuk om jullie met raad en daad bij te staan en misschien een keer
een 'meeting' te organiseren om e.a uit te leggen ofzo..

laat horen wat jullie ideen zijn !

Met Vriendelijke Groet
Bart van Leeuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Laatst online: 14:10

SambalBij

We're all MAD here

Op dinsdag 25 juni 2002 12:57 schreef dion_b het volgende:

Ander relevant punt:
Als je Warp 4 te pakken krijgt, moet je nog boot/install flops maken. Dit gaat NIET onder WinXP (waar het op de eerste flop op 99% afbreekt)
Dat idee begon ik ook te krijgen dat ik inmiddels een stuk of 6 floppen had afgeschreven :)

Even de images met rawrite op flop zetten wou een stuk beter.

Niet dat ik daar uiteindelijk veel mee op schoot, de schijf access naar m'n IDE schijf is niet vooruit te schoppen (ondanks dat ik die Dani versies van IBM1S506.ADD en die OS2DASD dinges erop had gezet) en bovendien ziet ie maar 8 gig van de schijf. Na veel pijn en moeite het eerste deel voor elkaar gekregen, gaan we rebooten. OS/2 !! SYSnnnnn twee maal. Goed, poging twee, dan maar HPFS ipv FAT. weer herstarten.... vage melding over het niet kunnen benaderen van de schijf enz enz 'system halted'
Toen heb ik het voor nu maar even opgegeven...
Ik kan het nog eens proberen op een SCSI schijf te installeren, zien of dat wel gaat...
Ik ben eigenlijk bang dat deze PC echt te modern is. i845 chipset, symbios scsi controller, sb live, ati radeon 8500 videokaart...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 12:45 schreef Rincewind het volgende:

[..]

Ik heb hier Warp 4 liggen en ben wel bereid om iedereen die het eens wil proberen een copie te bezorgen, als dit tenminste mag. Ik wil er niets aan verdienen dus gewoon wat de kosten voor mij zijn die wil ik terug. Maar nogmaals ik weet niet of dit op deze manier geoorloofd is.

Groetjes,

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:39
Ik ben nu bezig met het installeren van OS/2 Warp (v3) op m'n oude compaqje... Ben benieuwd wat het word :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Hmm misschien toch maar weer eens Warp4 proberen.
Nu maar hopen dat ik drivers voor een Voodoo3, AWE64 / Live! ergens kan vinden.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Goed! Het is gebeurd :)
* Liegebeest does the happy dance

Aanvankelijk stond het volume van m'n speakers (software matig) op z'n allerhoogst en d'r was geen andere manier om't te wijzigen, dus ik heb twee minuten met keiharde herrie uit m'n speakers geprobeerd het volume lager te krijgen :D Vervelend genoeg bleeft het systeem steeds het laatst afgespeelde geluid afspelen... Zal nog'ns kijken naar m'n geluidskaart drivers *grinnik*

Ik moet nu alleen nog nakijken hoe ik de kleurdiepte van de monitor in kan stellen, want DuneII op 16 kleuren zuigt schapenballen :P

Oh ja! En het toetsenbord anders instellen lijkt me ook wel nuttig :) Steeds een paar minuten moeten zoeken naar het juiste leesteken is ook niet alles *grijns* de dubbele punt is bijvoorbeeld de ">" op m'n keyboard...

Laat nog weten hoe het verder gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerok
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 21:36

zerok

geen

toch grappig.
ben net uit italie terug en heb daar een beetje met de trein rond gereisd. Daar zag ik een kaartjes machine die gecrashed was en opnieuw opgestart werd. Ik verwacht ms te zien of zo zie ik opeens os2 warp :) Ik kan nu eindelijk zeggen dat ik ook eens met os2 gewerkt heb ;)

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal

als lid van de OS/2 GG van de HCC wil ik jullie graag met raad en daad bij staan..

ook is er vast wel wat te regelen op het gebied van licenties als het alleen om proberen en/of spelen gaat...

laat maar weten wat jullie plannen zijn..

Simpson/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kunt u een concreet voorstel doen, vooral ivm de aanschaf van os/2.

dan kunnen we gezamenlijk inkopen en dan het met ze allen weer eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Daar zie ik idd wel wat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Nah... Deed gister maar een herinstall omdat m'n SB Pro het bij de spelletjes gewoon niet wilde doen :( Onder OS/2 zelf wel gewoon *vreemd* En ik weet zelf absoluut niet genoeg van OS/2 om dit netjes te troubleshooten...

Aniway... Ik ben d'r dan ook achter gekomen dat als je een herinstall doet je beter de schijf _wel_ kan formatteren :) De install van gisteravond is gewoon over de oude heengeplempt, waarbij de originele fouten zijn blijven staan *grr*

Nou goed... Volgende donderdag heb ik weer tijd, dus ga ik weer drie uurtjes installen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooit gedraaid in '95 voor een half jaar. Het was vrij grappig op dat moment en ik had al in geen tijden meer met GUI gewerkt (Windows 2.0 was de laatste dat was wel tijde geleden ik schat zo in '90). Daarna dus Windows 95 erop. Die MSDOS van OS/2 was gewoon klote om het maar 'ns recht voor z'n raap te zeggen. Ik was dus ook bij dat ik daarna Windows 95 erop zat ik heb in die tijd daarna alleen maar MSDOS 6.2 gedraaid :)

Zag nog 'ns iemand op de HCC ermee pielen. Tja, fijn. Ik vond er op dat moment vrij weinig aan. Wat voor leuke software is er momenteel voor OS/2 en wat kost OS/2 tegenwoordig? Isde MSDOS support verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:07

pietje63

RTFM

zijn we nog niet toe aan os/3 dan :D

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:44
Op vrijdag 26 juli 2002 23:36 schreef dystopia het volgende:
Die MSDOS van OS/2 was gewoon klote om het maar 'ns recht voor z'n raap te zeggen. Isde MSDOS support verbeterd?
Ik denk dat je niet de instellingen van de dosbox ontdekt hebt, want de MSDOS support van OS/2 was en is onovertroffen. Ik kon er spelletjes onder spelen die het onder gewoon DOS niet deden wegens te weinig geheugen! Je moest alleen wel ff instellen hoeveel high memory zo'n boxje toegewezen kreeg, of 'ie toegang had tot de hardware timer, hoeveel priority hij had, of hij direct de geluidskaart mocht benaderen enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 11:15 schreef reinouts het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet de instellingen van de dosbox ontdekt hebt, want de MSDOS support van OS/2 was en is onovertroffen. Ik kon er spelletjes onder spelen die het onder gewoon DOS niet deden wegens te weinig geheugen! Je moest alleen wel ff instellen hoeveel high memory zo'n boxje toegewezen kreeg, of 'ie toegang had tot de hardware timer, hoeveel priority hij had, of hij direct de geluidskaart mocht benaderen enz...
Zou best kunnen ik was en ben vrij OS/2 noob. Het bakje had 8 MB RAM. Ik draaide toen bijv. Battle Isle '95 op mijn 80286. Dat draaide wel okay, maar ja, PC speaker. Mijn P75 had een heuse soundblaster. Spelletje kopieren op diskette en gamen maar.. not. Het draaide soms niet eens. Het vreemde was dat als ik een paar keer MSDOS had gedraaid en 'm weer had afgesloten het spel dus totaal niet draaide, of het geluid deed het niet. Bij een fresh boot kon ik gewoon in de meeste gevallen het spel wel draaien.

Later toen ik Windows 95 + MSDOS 6.22 draaide heb ik heel prettig Battle Isle II gespeeld. Was op dat moment echt goddelijk want ik kon eindelijk fatsoenlijk gamen. Veel spelletjs draaide m'n Tulip (no comment ;)) 80286 AT nl. niet.

Waar kon je dat dan instellen? Want volgens mij had je daar nog 2 modes ook: de MSDOS in OS/2 zelf en de volledige fullscreen MSDOS mode. Die laatste gebruikte ik altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, net geregged, misschien kan ik iets uit de doeken doen over OS/2;). Zelf ben ik ooit met versie 2.1 begonnen, daarna 3.0, daarna een tijd niks, vorig jaar heb ik eComStation gekocht.

Waar zal ik beginnen? Prijzen, jullie willen tenslotte OS/2 proberen;). OS/2 Warp (3.0) was een tijdje te koop voor 5 piek in een winkel hier in Groningen. Nu moet je er wat meer voor neertellen, maar bij Mensys zijn de setjes nog steeds voor 27 Euro te krijgen ([url="http://www.mensys.nl"]www.mensys.nl[/url]). Warp 4 is een heel ander verhaal en is zo duur dat je bijna net zo goed eComStation aan kunt schaffen. Het maffe is dat een Australisch blad Warp 4 een keer legaal bij de cover CD van hun blad hebben gehad ( [url="http://eepjm.newcastle.edu.au/os2/APCJuly2000.html"]http://eepjm.newcastle.edu.au/os2/APCJuly2000.html[/url] ), misschien zijn die nummers nog na te bestellen. eComStation is 431 Euro ([url="http://www.mensys.nl"]www.mensys.nl[/url]).

Nu wat over OS/2 zelf. OS/2 Warp 3 + service pack 40 + SciTech Display Docter (de IBM licensed versie was altijd gratis te downloaden) draaide op mijn oude PC (PII 366, 256MB RAM, Voodoo3) als een zonnetje, op mijn Athlon XP1800+ heb ik het nog niet geprobeerd. De meeste huidige applicaties draaien ook nog onder Warp3 (ik heb bijv. de beta van Mozilla nog gedraait). "The downside" is dat Warp 3 geen netwerksupport heeft (behalve modem dailup). Daarvoor moet je minimaal Warp 3 Connect hebben.Ook voor Warp 4 zijn een hele zooi servicepacks gekomen, en vanaf pack 13 (meen ik me te herinneren) is gebruikt Warp 4 de Warp Server for eBussiness kernel. Met FixPack 15 ben je redelijk up to date (kernel versie 4.50). Na Fixpak 15 was het alleen mogelijk updates te krijgen door een abonnement te nemen, mensen die dat hebben hebben Convencience Package 1 (kernel 4.51) en convenience package 2 gekregen. eComStation wordt door een ander bedrijf ontwikkeld (Serenity Systems) en versie 1.0 is eigenlijk een OEM versie van de eerste convenience package + veel extra applicaties. De nare kant van het verhaal is dat IBM de ontwikkeling aan OS/2 aan het einde van 2002 eigenlijk stop zet en alleen grote bedrijven met veel geld nog updates hoeven te verwachten. Serenity Systems heeft geen toegang tot de OS/2 broncodes, dus is van IBM afhankelijk. Now you can do the math.

Hoe is OS/2 / eCS deze dagen met Linux/BSD/... te vergelijken? In 1995 was OS/2 vergeleken met Win95 erg modern, in 1996 is versie 4.0 verschenen en daarna is de ontwikkeling niet meer veel verder gegaan en OS/2 op dat niveau gebleven. eComStation draait de meeste huidige hardware nog wel, maar als je wat specialere apparaten hebt heb je pech. Aan de ene kant is het beter dan bijvoorbeeld NT (de workplace shell) aan de andere kant is het niet multi-user, ziet er ouderwets uit, er zijn niet veel applicaties, niet erg stabiel als je het nu vergelijkt met Linux of zelfs NT (een programma kan soms het hele systeem plat gooien). En technisch gezien is het moeilijk OS/2 aan te passen op de huidige eisen...

In het begin was ik erg enthousias over eComStation, OS/2 Warp 3 is leuk om wat mee te prutsen (hoewel je eerst de installdisks kan gaan upgraden), maar om nou een paar honderd euro uit te gaan geven is zonde. Dan toch liever Linux of BSD.

BTW. het heeft niet veel zin om contact op te nemen 75% kent OS/2 (waarschijnlijk) niet of denkt dat het al niet meer bestaat, 24% wil er van af, 1% houdt er nog van. (groffe schatting;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een nieuw vlammetje in dit topic: Ik speel al een aantal maanden met de gedachten om zélf drivers voor OS/2 te schrijven. Ray Gwinn (zie www.gwinn.com) heeft zichzelf het OS/2-walhalla ingeprogrammeerd met zijn SIO comm drivers. Eenieder die onder OS/2 ooit zijn COM-poorten normaal aan de praat heeft willen krijgen kon hier gewoon niet omheen omdat de IO ondersteuning die IBM meeleverde te brak was. Over het algemeen zijn fabrikanten als ATi en nVidea best bereid om datasheets te leveren waarmee bijvoorbeeld linux drivers geschreven kunnen worden.
Als er iemand is die het naadje van de kous weet, documentatie heeft of misschien zelfs ervaring, dan houd ik me aanbevolen. Dan zou een lang gekoesterd plan eindelijk realiteit kunnen worden :)
Verder ben ik blij dat mijn bank nog met OS/2 werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Toch maar weer eens verder prutsen ermee... Nadat het op mijn desktop pc wegens moderne hardware niet wilde draaien (schijven ed werden gewoon niet goed herkend) heb ik nu een laptop die als het goed is perfect ondersteund wordt door Warp 4.0 (IBM Thinkpad 600) en waarvoor alle drivers voor OS/2 van de IBM supportsite nog gewoon zijn te downloaden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

os/2 draait bij ons op het lab nog alle analytische apparatuur (never change a winning team) ik denk versie 2.0 maar ik wil best een keer een nieuwe versie proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Operations schreef op 10 augustus 2002 @ 12:20:
Toch maar weer eens verder prutsen ermee... Nadat het op mijn desktop pc wegens moderne hardware niet wilde draaien (schijven ed werden gewoon niet goed herkend)
Als je het bestand ibmdasd.exe (of zo, ik heb het hier nog wel ergens) downloadt, dan kom je waarschijnlijk een stuk verder, daar staan wat bestanden in waarmee ook grotere harde schijven worden ondersteund. Als je het niet kunt vinden, mail me dan even.

ftp naar service.boulder.ibm.com en je vindt een schat aan informatie in /ps/products/os2 en verder

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2002 13:11 . Reden: ftp voor info/support ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello OS/2 ers,

Heb juist eCom$tation 1.0 geinstalleerd, supersnel :)
Liep veel vlotter dan OS/2 warp 4, deze gaf teveel problemen op mijn iets te moderne PC...

monty 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier vind je veel over de problemen die je te wachten staan:
http://www.sjoerd-visser.demon.nl/os2/index.html

Ik heb een jaar geleden eens OS/2-Warp3 geïnstalleerd (naast Win98, Linux, BeOS, QNX, Win2k).

Het heeft mij totaal wel een week gekost! Misschien wel 40 uur knoeien! Warp3 is zeer nukkig als het om de positie en grootte van de partitie gaat.

De toen nog gratis Scitech/IBM-display-driver - die je nu voor veel geld moet kopen - heb ik helaas nooit aan de praat gekregen, en een resolutie van 600x400x16kleuren (of zo) is natuurlijk nix.
En dan blijk je ook nog eens niet te kunnen internetten via een kabelmodem (natuurlijk ook niet via een winmodem)...
Dus heb ik het maar opgegeven.

Ik heb Warp3 als een compleet pakket met 4 extra software-cdroms gekocht voor 30 gulden. Later vond ik een Warp3-cdrom-set voor slechts één gulden vijftig per cdrom in een rommelwinkel.
Áls je het aan de praat krijgt is Warp3+Fixpaks dus een spotgoedkoop OS.
Warp4 of eCS is als experiment gewoon te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad,

O$/2 is een bitch om te installeren en aan de praat te krijgen, maar eens het erop staat is het superstabiel, ik werk er professioneel nog dagelijks mee, en ik kan uit ervaring zeggen dat de O$/2 zelf nog NOOIT gecrasht is, wel mijn applicatie software 2x , maar dan is enkel dit programma afgesloten (zoals via de taskmanager van NT), verschil hierbij is wel dat de O$/2 blijft draaien, wat van de kl..te window$ niet gezegd kan worden :( !

Daarbij is O$/2 veel sneller, je kan het vergelijken met de o zo stabiele en snelle DO$, maar met een grafische interface erbij, getimed op een PII 233 Mhz (64mb), juist 5 sec. om op te starten tot de desktop.

Indien je gaat experimenteren met O$/2 of ecom$tation, best een 2de verwisselbare HD gebruiken, heb juist mijne XP opgeblazen door de installatie van ecom$tation, deze werkt namelijk met "volumes" ipv. partities :|

Ook spijtig dat er geen software of hardware voor is, dit is de doodsteek van dit prachtig OS. Heb zelf een topcom ADSL 850 modem en hier zijn natuurlijk geen O$/2 drivers voor. (is trouwens moeilijk te vinden : ADSL modems via USB voor O$/2 of linux)

cu

Monty 8)

• NaliXL
  • Laatst online: 07-07 19:22
Jackabuzah schreef op 20 juni 2002 @ 21:19:
[...]

Tuurlijk, je moet bedenken dat ze zonder dat geld nergens zijn gekomen. En ook MS werkte mee aan OS/2 :(.
MS is halverwege uit het project gestapt, alle goede ideën met zich meenemend, en heeft in alle haast Windows 95 op de markt gezet. IBM bleef zitten met de rechten op W3.x en een ge-blunderd OS...

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• NaliXL
  • Laatst online: 07-07 19:22
Heb overigens ook een aantal weken terug eens wat geëxpirimenteerd met OS/2 (merlin). Ik wilde een servertje inrichten. Heb 'n oud bakkie (P166 met 24M geheugen), en linux is me wat te ingewikkeld om kaal te installeren. Windows NT 4 is natuurlijk niet vooruit te branden op zoïets, en bovendien heb ik het niet in mijn bezit, dus toen maar OS2 Merlin erop gepleurd. Valt dat ff vies tegen! De grafische interface die ik me herinnerde van onze eerste PC waar ik als klein kind aan werkte, is nou troep vergeleken bij al het andere, zelfs (zeker imho) bij windows 95. Eerstvolgende stap : drivers. Ik op zoek naar een centrale plaats om drivers/configuratie te regelen. Nergens te bekennen :( . Uiteindelijk maar windows 95 erop gepleurd, daar draaien PHP, MySQL en Apache ook mee, en aangezien ik de boel toch alleen voor mezelf gebruik totdat we ADSL krijgen over een paar weekjes, vind ik het best...

In ieder geval : Ik heb er een beetje de balen van. Maar goed, je kan ook weer niet alles verwachten van zo'n oud OS. Maar als iemand Ecomsys weet te regelen voor een prijs van plusminus €10, count me in, ik wil altijd wel een tweede poging. Zo is 't ook gegaan met linux, en eindelijk heb ik de eerste distro waar ik helemaal tevreden mee ben (Mandrake 8.2).

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Verwijderd

Lijkt mij ook wel wat hoor. Mits de kosten acceptabel zijn.

• TommyB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 20:08
Ik heb zelf nog os/2 warp 3 liggen. Ik weet dat VMWare OS/2 (nog) niet kan runnen. Is het iemand wel gelukt om het in bochs te runnen?

Verwijderd

VMWare ondersteunt nog geen O$/2 of ecom$tation.

Virtual PC v.5.0 van Connectix ondersteunt OS/2 wel, heb het trouwens al eens uitgeprobeerd en het werkte perfect, zelfs onder XP.

Monty 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 02:23:
Even een nieuw vlammetje in dit topic: Ik speel al een aantal maanden met de gedachten om zélf drivers voor OS/2 te schrijven. Ray Gwinn (zie www.gwinn.com) heeft zichzelf het OS/2-walhalla ingeprogrammeerd met zijn SIO comm drivers. Eenieder die onder OS/2 ooit zijn COM-poorten normaal aan de praat heeft willen krijgen kon hier gewoon niet omheen omdat de IO ondersteuning die IBM meeleverde te brak was. Over het algemeen zijn fabrikanten als ATi en nVidea best bereid om datasheets te leveren waarmee bijvoorbeeld linux drivers geschreven kunnen worden.
Als er iemand is die het naadje van de kous weet, documentatie heeft of misschien zelfs ervaring, dan houd ik me aanbevolen. Dan zou een lang gekoesterd plan eindelijk realiteit kunnen worden :)
Verder ben ik blij dat mijn bank nog met OS/2 werkt :+
Jij gaat drivers schrijven? Mooi, dan heb ik een verzoek. 'k heb warp4 draaien op m'n laptop met zo'n 3com mini-PCI NIC. Samen met Win2K en linux. Warp moet het "stand-alone" doen want er zijn geen drivers. En dat terwijl OS/2 zo mooi tot zijn recht komt in het netwerk...
Enne, welke bank? Ik ben bij een bank ingehuurd om de laastse OS/2 applicaties naar een ander platform te poorten.
Vroeger had de vakbond het weleens over "besmet werk". Dit voelt net zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyB
Ik heb virtual pc 4.0 trial (www.connectix.com) uitgeprobeerd. OS/2 werkt best wel goed daarin (beetje langzaam alleen :)). Helaas ondersteund OS/2 Warp 3.0 alleen dial-up modems met slip, dus ik krijg m'n routertje via m'n netwerkkaart niet aan de praat :(. Even kijken hoe ik nu de fixpacks moet installen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben op zoek naar een tool om in Linux OS/2 te installeren.

Heb een VMware versie (beta) met OS/2 ondersteuning, deze is voor 2.2 kernels, heb geen zin om mijn kernel te downgraden, hardware !!!

Bochs, daarmee wil het niet, heeft er iemand anders ideen.

Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyB
VMWare kan geen OS/2 draaien, Virtual PC van Connectix (www.connectix.com) wel, maar is er alleen voor Windows en MacOS.

Je zou een nieuwere versie van VMWare kunnen dloaden, daarin windows met Virtual PC installen, en dan OS/2 erin draaien... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al geprobeert, knalt eruit, vmware geeft een error op de cdrom..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Gadsiedamme, wat heb ik met OS/2 veel geknutseld.
Dat is liefde die nooit meer vergaat.

Ik heb nog het orginele set van OS/2 Warp 4.0 liggen.
Recentelijk geprobeerd om het te installeren onder VMware, maar dat wil helaas niet lukken.
Enorm jammer.

Ik zou graag Ecommstation eens willen bekijken, alleen is dat nergens voor een fatsoenlijke prijs te bemachtigen.

brrr. het begint me weer te jeuken, alleen als ik er weer aan denk.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de eCom$tation kandidaten, volgende link in de ezel:

<!-- ed2k://|file|eComStation_1.0_(_WARP_5_-_Ingles_-_English_)_por_MACACO.rar|408506388|07c894ab4f625eefc3e7a177ca77f4fb|">eComStation_1.0_(_WARP_5_-_Ingles_-_English_)_por_MACACO.rar

Monty 8) -->
<font color="blue"> Juist en dat valt dus onder de categorie Warez :/
Bij deze een krijg je dus een Officiele Waarschuwing van me.</font>

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2002 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Ja ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen laats bij mijn werk (vakantiewerk) een kassa het begaf kwam zo'n gast van ICL en die hing daar een monitor aan de pc van de kassa.. en toen zag ik ineens dat die ook OS/2 draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook een kopie hebben! Als er een inkoopactie komt, reken mij dan maar in!

Effe kieke of ik het aan de praat krijg op een 486 DX 75 Mhz. :Y) B)

Hopen dat die heren van IBM een sportieve instelling hebben en het gewoon gratis weggeven.... <:) Je mag altijd hopen he :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 07:58:
[...]

Jij gaat drivers schrijven? Mooi, dan heb ik een verzoek. 'k heb warp4 draaien op m'n laptop met zo'n 3com mini-PCI NIC. Samen met Win2K en linux. Warp moet het "stand-alone" doen want er zijn geen drivers. En dat terwijl OS/2 zo mooi tot zijn recht komt in het netwerk...
Ik zou je adem niet inhouden tijdens het wachten op mijn drivers ;) Dat gaat nog een hele tijd duren in verband met werkdruk, gezinssituatie en wat dies meer zij... 3com mini-PCI NIC? Die ken ik niet, maar ik neem aan dat met wat stoeien met andere drivers, gebaseerd op een zelfde chip, er toch wel wat resultaat moet zijn te behalen.
Enne, welke bank? Ik ben bij een bank ingehuurd om de laastse OS/2 applicaties naar een ander platform te poorten.
Vroeger had de vakbond het weleens over "besmet werk". Dit voelt net zo
Kan ik me indenken, dat besmette werk gevoel... Mijn bank? Da's de Chevy Chase bank. (Ik woon in Amerika. Elke zichzelf respecterende financiële instelling (banken, verzekeringsbedrijven enz.) gebruikt hier nog OS/2. Ze hebben er toen nog niet duidelijk was wie van de twee (IBM/MS) succes zou hebben, flink in geïnvesteerd en zoals bekend support IBM hun grote klanten uitstekend als ze OS/2 gebruiken.)

Verwijderd

TommyB schreef op 23 augustus 2002 @ 12:39:
Ik heb virtual pc 4.0 trial (www.connectix.com) uitgeprobeerd. OS/2 werkt best wel goed daarin (beetje langzaam alleen :)). Helaas ondersteund OS/2 Warp 3.0 alleen dial-up modems met slip, dus ik krijg m'n routertje via m'n netwerkkaart niet aan de praat :(. Even kijken hoe ik nu de fixpacks moet installen....
Als ik me goed herinner, terugdenkend aan lang vervlogen tijden (opa spreekt :+ ), is er een upgrade internet connection kit voor 3.0 waarmee je wél PPP kunt gebruiken. Even Googlen naar "IBM OS/2 Internet Access Kit" levert je waarschijnlijk wel iets bruikbaars op.

-edit: oeps, niet goed gelezen en het router gedeelte gemist... Ik heb nooit de gelegenheid gehad om met 3.0 uitgebreid net te werken, dus daar schiet mijn kennis helaas te kort. . .

• TommyB
Heeft die IBM OS/2 Internet Access Kit ook ondersteuning voor Gateways?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuyungcow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02-2004

fuyungcow

Drinken en Roken is ook sport

Het is jammer dat een topic (zo uit me hoofd) uit juni doodbloed ik maakte net een grap tegen iemand over os/2 en toen dacht ik is te kijken op got of er iets te vinden is over dit os heb het toen ooit bij me vobis pc gekregen 486dx266 en jah wat zijn mijn ervaringen het is een vet os wat alleen onder een te hoge druk op de markt is gegooit het is een beta die gold is gegaan. 1 van de dingen die ik ook al in dit topic vond was bijv de floppy benadering kewl man in een dos box een cpbackup restoren van 30 floppen en ondertussen een wav track afspelen van +/- 50 mb (jah dat is 1 nummer op 44khz 16bit stereo) zonder dan ook maar 1 hapering in mijn wav nou dat was vet kewl.. _/-\o_
Later in de win95 tijd heb ik nog is van een target ofzo of een bbs os/2 merlin beta gevonden met 50 diskettes ofzo maar jammergenoeg dee die het niet. de install stopte na disk 30 ofzo omdat die brak was.. Het zou toen je van HET worden want het had namelijk standaart Voice herkening en zou in staat zijn je vet goed en snel te verstaan. Maaja afgelopen jaren heb ik de bekende scene's afgezocht voor versie 4 maar nooit ergens gevonden ook heb ik toen wel op got gekeken maar nix te vinden jammergenoeg en nu ineeens vind ik een hoop lui die het zelfde gevoel hebben als ik : ja os/2 4 die wil ik nog wel is zien!
En dat heb ik dus ook. Maar wat ik hier mis is mensen die dit dus hebben draaient gekregen en die fixes hebben gedownd en geinstald want wat ik zo allemaal lees is het best mogelijk om dat ding op een moderne pc aan de gang te krijgen (naja modern) Wat ik leuk zou vinden als al die mensen die aan dit topic meedeeden hun bevindingen is opschreven als ze er dan zijn ik zag al iemand die dus die shit wel had en zo maar bevindingen nee..... of je zag wel bevindingen maar dan niet met hardware specs en hoe ze het gedaan hebben alleen mensen die tot de helft kwamen. het moet toch mogelijk zijn (8> Mischien dat er ook iemand is die me kan uitleggen wat het verschil en doelgroep is tussen warp4 en estation
Laat ik het zo stellen ik ben altijd in voor een vaag os wat eigelijk bijna niemand draait ik weet bijv ook nix van uix ofzo maarja das weer een ander topic
Ik hoop dat er nog mensen reageren...

Greetz

Ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Dat banken gebruik maken van OS/2 komt meer omdat ze de terminal emulatie (vaak nog via Communications Manager/2) naar de IBM VM system gebruiken voor hun bankzaken. Deze emulatie is tegenwoordig ook te verkrijgen als losse applicatie (Personal... ofzoiet) voor Windows.

Op een gegeven moment heeft IBM de Net computer bedacht die net als de oude alleen-tekst-domme-terminals als terminal moest dienen voornamelijk draaiende Java apps. Ik denk dat eComstation een beetje een combinatie is van OS/2 en zoon terminal maar dan voor PC's.

Ik hoop dat IBM OS/2 een keer als "open software" releasen.

Toendertijd zelfs Object Desktop van Stardock gekocht.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoeeiii, lijkt me idd interessant. Kreeg gisteren een doos oude diskettes met OS/2 v2.1 met boek.
Maar heb idd de Warp 3 CD liggen en was zowiezo al van het weekend van plan wat te gaan bouwen op een oude PC.

Mocht er idd een inkoopactie komen, ben ik geinteresseerd in beide versie's (behalve natuurlijk als een pakket dik 100 euro's kost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:05
Riemer Reinalda schreef op 21 juni 2002 @ 01:29:
[...]

OS/2 van IBM en Windows van Microsoft:

het is enigzins te vergelijken met VHS (JVC) en V2000 (Philips): niet het beste produkt heeft gewonnen, maar het produkt met de beste marketing.

En ik als OS/2'er (certified enzo) vind dat best jammer |:(

Ondertussen toch maar bezig met MCSE 2000 >:)
Hoi Riemer ;)

Leuk om weer eens een ETC-er electronisch te ontmoeten. 6 Pagina's terug ofzo vroeg iemand of jij in OS2028 te vinden was. Vast wel ;).
Groeten,

Uw SysOp
(2:283/708 )
----
>:)

P.S. Ons mooie ETC-BBS (2:283/708 @ fidonet) draaide eerst MS DOS 6.22 met DesqView, daarna OS/2 Warp 3.0 met BinkleyTerm, WME en FMail. Ging geweldig! Ohja, en GiGo (Garbage In, Garbage Out 8)) voor de mail naar de internet gateway tossen. Wat was dat leuk toendertijd!

P.P.S. nog fido mensen die zich die heerlijke stammenoorlog herinneren tussen de Frontdoor / FM versus GoldED nog herinneren? GoldED SUCKS >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
* DSmarty draait op een wat ouder werkstation nog OS/2 Merlin.

Werkt nog steeds prima !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zaphod_b schreef op 20 september 2002 @ 10:25:
[...]

P.P.S. nog fido mensen die zich die heerlijke stammenoorlog herinneren tussen de Frontdoor / FM versus GoldED nog herinneren? GoldED SUCKS >:)
Ja en JA! :+ Maar gelukkig waren er BinkleyTerm/2, Squish/2 en TimEd/2! Niet klein te krijgen!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoppelijk zijn er nog mensen die het optijd lezen !

HET europese evenement op het gebied van OS/2 is dit jaar in Arnhem !
8-9-10 november

kijk op http://warpstock.os2.org ! (op dit moment wel voor onderhoud down)
voor alle informatie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 21:06:

HET europese evenement op het gebied van OS/2 is dit jaar in Arnhem !
8-9-10 november
Mischien toch er nog even naar toe. oude liefde vergaat niet.

Intussen draait Warp hier weer vrolijk op een IBM TP380XD laptoppie. ;)

Blijft leuke hobby.
Helaas wordt het wel ver zoeken naar recente software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nostalgie, nostalgie.... heh heh waar blijft de tijd....
In tussen ben ik omringd met jongens (en meiden!) van de "klik-genereratie" en dat terwijl ik me nog heel goed kan herinneren dat m'n pa thuis kwam met een IBM XT bak van zo'n 20 kilo!
DOS, Kings Quest, etc... zucht goeie ouwe tijd.

Dit OS/2 verhaal heeft me weer es aan ut denken gezet: waar had ik die floppies ook al weer?!? Was toch wel heel benieuwd hoe het er allemaal uit zag. Heb het dus maar ff op een 486 DX geknald: lachuh! 2.1 draait als een zonnetje! Nu nog ff kijken of ik wat leuks me kan....

Overigens kwam ik ook nog een ZX Spectrum 48k tegen: voor mij de eerste. Zijn daar nog mensen bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkselFris schreef op 10 oktober 2002 @ 21:54:
[...]

Mischien toch er nog even naar toe. oude liefde vergaat niet.

Intussen draait Warp hier weer vrolijk op een IBM TP380XD laptoppie. ;)

Blijft leuke hobby.
Helaas wordt het wel ver zoeken naar recente software.
Nouja dat valt ook wel mee , het ligt er aan wat je zoekt,

maar er is behoorlijk wat up to date software beschikbaar.

er zijn prima divx en mp3 players,
de meeste video en geluidskaarten worden ondersteund,
branden van CD's gaat beter als onder windows,
en belangrijke opensource software is er gewoon voor OS/2
The Gimp, Mozilla, Gphoto2

ik zou gewoon inderdaad eens langs komen ;-)

B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:58
2002-10-11 14:13:59
1 Million DEMO disks
I know many of you have been waiting for this day and I want you to be the first to know (officially): 75,000 copies of the eComStation demo will hit the street of Germany on October 16th - as part of a DVD insert inside the German version of the PC Magazine. . . .
Zie ook http://en.ecomstation.ru/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Hoe is de ondersteuning van USB?
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 22:16:
Overigens kwam ik ook nog een ZX Spectrum 48k tegen: voor mij de eerste. Zijn daar nog mensen bekend mee?
Ja :), wat je allemaal in 48K kon doen en dan die Microdrives erbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 14:05:
[...]

branden van CD's gaat beter als onder windows,
Nouja, makkelijker en beter dan met Nero @ WinXP word het echt niet ....

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dethroned schreef op 11 oktober 2002 @ 16:30:
[...]

het verschil is dat het al een jaar of 5 net zo makkelijk gaat als dat het nu eindelijk onder windhoos gaat ;-)

B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Dethroned schreef op 11 oktober 2002 @ 16:30:
[...]
En dan nog ligt het aan Nero en niet aan Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PipoDeClown schreef op 11 oktober 2002 @ 16:25:
Hoe is de ondersteuning van USB?
Het ligt er aan wat je wil doen..

meeste storage apparaten worden ondersteund, HDD's, memory keys, CD-RW.
Digitale foto cameras, zowel MSD als protocol gestuurde.
Keyboards en muizen, modems en printers werken prima.

andere dingen wordt aangewerkt o.a. door gebruik van linux source..

B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Er blijkt hier toch nog wel enthousiasme/interesse te zijn voor OS/2..
van de mensen die zo enthousiast zijn zou ik graag willen weten waarin ze geintereseerd zijn. Ik ben bestuurslib van de OS/2 Gebruikers Groep van de HCC en ook ontwikkelaar van verschillende OS/2 software voor netlabs http://www.netlabs.org...

uiteraard wil ik de mensen hier met problemen helpen !

Groetjes Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
bij mij op me werk draaien 2 CNC computergestuurde frees machines allebei op OS/2 warp. ze crashen nooit eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 14:05:
[...]

Nouja dat valt ook wel mee , het ligt er aan wat je zoekt,

maar er is behoorlijk wat up to date software beschikbaar.

B
Nou je probeert natuurlijk altijd de software te zoeken die je toen ook gebruikte.
En dan zie ik "last updated" datums staan, van een paar jaar geleden.
Maar goed het meeste draait nog wel goed.
Maar eerlijk, veel software leveranciers zijn verdwenen of ontwikkelen nu voor het Windows platform.

Ik wist trouwens niet dat The Gimp ervoor OS/2 is.
is dit een native OS/2 application? damn dan is dat wel gaaf.
Mozilla is ook best gaaf, het heeft echt jaren geduurd voordat OS/2 weer een
up to date browser had.

Heeft iemand nog een goede tip voor Freeware sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

Ik blijf het jammer vinden dat die ecomstation zo vreselijk duur is.
Veel te duur om even mee te knoeien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkselFris schreef op 12 oktober 2002 @ 23:26:
[...]

Ik blijf het jammer vinden dat die ecomstation zo vreselijk duur is.
Veel te duur om even mee te knoeien. :)
de nieuwe 1.1 versie wordt straks in een kale versie leverbaar,
dit gaat de prijs aardig drukken, 89 euro is weer richting een probeer prijsje ;-)
tevens kan ik voor geintereseerde een demo CD ter beschiking stellen.

B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkselFris schreef op 12 oktober 2002 @ 23:23:
[...]

Nou je probeert natuurlijk altijd de software te zoeken die je toen ook gebruikte.
En dan zie ik "last updated" datums staan, van een paar jaar geleden.
Maar goed het meeste draait nog wel goed.
Maar eerlijk, veel software leveranciers zijn verdwenen of ontwikkelen nu voor het Windows platform.

Ik wist trouwens niet dat The Gimp ervoor OS/2 is.
is dit een native OS/2 application? damn dan is dat wel gaaf.
Mozilla is ook best gaaf, het heeft echt jaren geduurd voordat OS/2 weer een
up to date browser had.

Heeft iemand nog een goede tip voor Freeware sites?
The gimp is native, Xfree is namelijk geport naar OS/2, je kan ook alle apps van je luniks box draaien met een remote x server.

http://www.os2.org is een goed begin voor nieuws,
op http://www.netlabs.org is een hoop opensource software te vinden, helaas is de server dit weekend down maar dat moet morgen opgelost zijn
http://hobbes.nmsu.edu is een belangrijke bron van free en shareware ..

b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

We gaan ook eens naar ecomstation kijken... zodra ie binnen is ;)
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 16:07:
[...]

The gimp is native, Xfree is namelijk geport naar OS/2, je kan ook alle apps van je luniks box draaien met een remote x server.
Draait inmiddels xfree ook rootless op os/2, of heb je een window met daarin al je x applicaties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Operations schreef op 13 oktober 2002 @ 16:21:
We gaan ook eens naar ecomstation kijken... zodra ie binnen is ;)

[...]

Draait inmiddels xfree ook rootless op os/2, of heb je een window met daarin al je x applicaties??
Xfree draait als een apparte fullscreen applicatie, er zijn wel X-Server beschikbaar om het in PM te draaien, maar voorloppig zijn de fullscreen servers beter, OS/2 is standaard een single user systeem, dus alles draait als 'root'

het huidige niveau van Xfree is 4.2.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

ja met 'rootless' bedoel ik dus zonder 'root window' zegmaar de achtergrond, dat heeft niks met root users te maken :)

Straks eens kijken of, in tegenstelling tot warp4, ecs wél op mijn workstation wil draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om er even midden in te vallen, ik heb geen ervaring met OS/2, maar vind het wel heel interresant. Heb hiero v.3.0 op cd, maar heb het nog niet met succes kunne installeren :'( .

Ga het maar ff proberen op me huidige server, draait nu NT4 Server SP6 :r maar ja moet toch wat.

Post wel weer met de resultaten.

P.S.

Hij komt dan op een P200MMX met enkel SCSI apparatuur te draaien :P
Verder 128Mb RAM, 540Mb en 4,3Gb HDD's. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 17:06:
Om er even midden in te vallen, ik heb geen ervaring met OS/2, maar vind het wel heel interresant. Heb hiero v.3.0 op cd, maar heb het nog niet met succes kunne installeren :'( .

Ga het maar ff proberen op me huidige server, draait nu NT4 Server SP6 :r maar ja moet toch wat.

Post wel weer met de resultaten.

P.S.

Hij komt dan op een P200MMX met enkel SCSI apparatuur te draaien :P
Verder 128Mb RAM, 540Mb en 4,3Gb HDD's. :D
warp3 is waanzinnig antiek ;-)
maarja als je het al hebt is het wel te proberen,
de specs zouden geen probleem mogen zijn.
als je problemen hebt geef maar een gil zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Ik had al ooit problemen met een warp3 install nadat mijn 2,5gb schijf werd vervangen voor een 4,3. Toen zag de installer de schijf niet goed meer. Maar dat waren wel ide schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuck, hij ondersteunt de Adaptec 2940AU niet uit de box...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 17:25:
Fuck, hij ondersteunt de Adaptec 2940AU niet uit de box...
daar was ik al een beetje bang voor..
je moet dan boot diskettes aanpassen..
van http://hobbes.nmsu.edu 7800fam.exe download
en de config.sys op de tweede disk aanpassen zodat die basedev=aic7870.add bevat..
en die aic7870.add op de disk kopieren
je kan in problemen komen met diskspace op de diskettes
het wissen van wat sony bestanden is vaak voldoende..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 17:32:
[...]

daar was ik al een beetje bang voor..
je moet dan boot diskettes aanpassen..
van http://hobbes.nmsu.edu 7800fam.exe download
en de config.sys op de tweede disk aanpassen zodat die basedev=aic7870.add bevat..
en die aic7870.add op de disk kopieren
je kan in problemen komen met diskspace op de diskettes
het wissen van wat sony bestanden is vaak voldoende..
Ik heb de drivers al binnen, maar ik dan wel ff de diskettes aanpassen. Moet ik wel weer ff rebooten (zit in Mandrake 9.0 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

code:
1
2
3
4
5
The file IMP specified in the PROTSHELL statement on
line 275 of the CONFIG.SYS file does not contain a valid program.
Line 275 is ignored.
The system is stopped. Correct the preceding error and
restart the system.

Tot zover de meldingen bij het starten van de eCS 1.00 installatie cd op mijn laptop. Iemand die deze melding kent. google levert niets op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schijn geen config.sys op floppy 1 of 2 te hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 18:12:
Ik schijn geen config.sys op floppy 1 of 2 te hebben :(
is er een floppy 3 ??

ik weet niet meer of warp 3 CD nou 2 of 3 floppies heeft

als het er 3 zijn dan geld het verhaal voor 3 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope 2 floppy's maar ik heb de setup al draaiend, alleen kan ik op de 2e schijf schijnbaar geen opstartbare partitie maken. (komt door SCSI ID 5???).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kolere, moet je eens bij Mensys.nl gaan kijken, eCS kost gewoon 449 euro! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrostbite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05-2022

Phrostbite

Koud he?

Ik vond net de orginele v3 en de bonuspak cd en ik begin er niet aan dus.....voor een Tweaker in Leeuwarden gratis af te halen.

P4 1.6gHz@1617mHz,Via P4X266A,512mb Kingston,Asus V7100T,IIyama VisionMaster 21"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 18:25:
Nope 2 floppy's maar ik heb de setup al draaiend, alleen kan ik op de 2e schijf schijnbaar geen opstartbare partitie maken. (komt door SCSI ID 5???).
ik werk met iets wat 2 versies nieuwer is dus ik weet het eerlijk gezegd niet, maar het zou mij niet verbazen....
misschien bootmanager op de 1e installeren en dan op de tweede een opstart partitie maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 19:08:
Kolere, moet je eens bij Mensys.nl gaan kijken, eCS kost gewoon 449 euro! |:(
nieuwe versie eind van het jaar verwacht kost rond de 100 euro ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed id, maar ik geloof niet dat dat kon, ik ga maar weer ff kijken, btw hij ziet die 4,3Gb SCSI schijf dus mooi wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 19:27:
[...]

nieuwe versie eind van het jaar verwacht kost rond de 100 euro ofzo
Kijk dat komt in de buurt, maar dan nog weet ik niet of eCS station de moeite waard is van het aanschaffen (voor alleen de hobby dan he).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 19:30:
[...]

Kijk dat komt in de buurt, maar dan nog weet ik niet of eCS station de moeite waard is van het aanschaffen (voor alleen de hobby dan he).
dat is een duidelijk argument.. ik zou zeggen kom kijken op warpstock in arnhem..
dan kan je zien of het wat is... en het eventueel daar ook aanschaffen

http://warpstock.os2.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De persoon die met versie 1.0 problemen heeft om te installeren! Selecter in het advanced preboot menu (te krijgen door op 2 te drukken waneer je van CD 1 boot) voor Legacy VGA en deselecteer de optie Desktop.

Dit zal hem wel moeten laten opstarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reactie op prijs van eComStation.

Er komt een goedkopere versie aan met minder applicaties....
Ik zal zeggen koop Windows en Office XP....
Loopt volgens mij ook aardig in de papieren....
eComStation 1.0 zit namelijk ook een vollgedige versie van Lotus Smartuiste bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 19:59:
De persoon die met versie 1.0 problemen heeft om te installeren! Selecter in het advanced preboot menu (te krijgen door op 2 te drukken waneer je van CD 1 boot) voor Legacy VGA en deselecteer de optie Desktop.

Dit zal hem wel moeten laten opstarten!
Helaas, ook dan krijg ik exact dezelfde melding als hierboven.
Ik heb ook al geprobeert vanaf die cd de bootfloppies aan te maken, zowel met de nieuwe als de oude (IBM) installer. Bij die nieuwe floppies krijg ik ook dan dezelfde melding, bij die oude installer krijg ik disk 1 niet goed aangemaakt.
Ik heb een beetje het idee dat die cd niet in orde is. Het is ook niet een helemaal nette versie ;) (500 euro voor een os om wat mee te spelen en te proberen vind ik het effe te ver gaan, wellicht als ie flink goedkoper wordt...)

Ik probeer btw te installeren op een IBM Thinkpad 600. op m'n P4 clone werkstation krijg ik overigens dezelfde foutmelding.
Ik probeer Warp4 wel weer eens een keer op die laptop, misschien kan ik die vanaf deze eCS cd updaten met wat nieuwere software en ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben werkelijk heel benieuwd naar die nieuwe versie, het zou wel eens iets leuks voor thuis kunnen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 20:40:
Ik ben werkelijk heel benieuwd naar die nieuwe versie, het zou wel eens iets leuks voor thuis kunnen zijn ;)
zoals ik al zei naar warpstock komen ! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 19:40:
[...]
dat is een duidelijk argument.. ik zou zeggen kom kijken op warpstock in arnhem..
dan kan je zien of het wat is... en het eventueel daar ook aanschaffen
http://warpstock.os2.org
Hoeveel bezoekers worden er verwacht?
Wat is de spannendste dag?
En als ik er een cdtje aan overhou vind ik die 15 EUR wel waard en de moeite om er naar toe te fietsen :P

edit: En waarom is die site zo t*r*ng t*f*s langzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kep vorig jaar nog OS/2 Warp 3.0 gekocht voor 5 piek op de rommelmarkt, jammer genoeg iets te oud, standaard geen netwerk support enzo, beetje vergelijkbaar met win3.1. Kep nooit meer aan 4 kunnen komen, dus toen is het eigelijk wel opgehouden.
Pagina: 1 2 3 Laatste