[OS/2 Warp] Zijn er nog gebruikers?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of er hier op GoT ook OS/2 Warp gebruikers zijn.

Dit naar aanleiding dat ik voor de verhuizing alles aan het opruimen ben en ik nog een set 0S/2 WARP CD's tegenkwam :). Misschien wil ik het nog gaan gebruiken op een 486, en vroeg me af of er nog fanatieke OS/2 gebruikers zijn die me evt kunnen bijstaan als ik vragen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
Hehe, nostalgie :P

Heb het ook nog gedraaid op mn 486. Helaas wou ie niet installeren op mn Duron. Misschien dat ie het nu wel beter doet nu ik een SiS 735 mobo heb, maar reken er maar niet op.

Waren nog eens goede tijden: een OS wat echt goede multitasking had: printen, floppy kopieren en tegelijk zonder vertraging nog andere dingen doen. Kon je met Windows 3.1 of Windows 95 wel vergeten in die tijd op je 486 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 09:14
/me niet

maar heb uit de tijd van win9x een keer een versie gezien van OS/2, en dat was vergeleken met win9x :9~ :9~ :9~

heb eigenlijk nooit de moeite genomen om het te testen, ik denk dat je vooral stuit op hardware/drivers problems als je het nog gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
daar ben ik inderdaad ook bang voor, ik kan me herinneren dat ik het 6 jaar geleden ofzo geprobeerd hebt, en dat ik inderdaad mijn cdrom en geluidskaart niet aangesproken kreeg

maar nu ben ik wat handiger ermee geworden, en het internet is natuurlijk veel beter toegankelijk en uitgebreider als in die tijd.

nostalgie inderdaad :)

maar, zijn er nog hele recente versies die tegen linux en de bsd's (windows?) kunnen opknokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Loesberg
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
Je hebt natuurlijk OS/2 Warp Connect en OS/2 4.x die
redelijk recent zijn. Ik heb nog originele dozen met
OS/2 2.x, OS/2 voor Windows, OS/2 Warp Connect en OS/2 Warp v4.x
Ik vraag me af of IBM het kwalijk zou vinden als er in het "post OS/2 tijdperk" kopieen zouden worden gemaakt.
Mischien de moeite waard om eens te vragen.
OS/2 is namelijk voor de hobyist nog best leuk.

HP9000 715/50, 192Mb, 3 x 2Gb, HP-UX 10.20, 21" HP A1097C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik herrinner me nu,

ik heb een ibm servertje, en daar stond origineel ook os/2warp op. Dat heb ik er gelijk afgeknikkerd en freebsd op gezet,

maar dit moet toch 100% compatible zijn met os/2 warp? Het is de IBM PC server 320, nu met dual 133 en 48 meg ram. (zou ik daar de laatste os/2 versie op kunnen draaien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08 07:42

MadCow*

<= icon space for rent

ik wil ook wel eens OS/2 Warp in actie zien
nog ff geduld tot na de verhuizing, dan kunnen we samen
gaan prutsen ;)

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haha, is goed madcow! doen we

de nieuwe hebben wel tcp/ip geloof ik, vroeger nie volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons op de zaak (een van de grootste verzekeringsmaatschapijen van NL) is ongeveer 2 maanden de laatste OS/2 server uitgezet.

Ze werden bij ons op het laatst voornamelijk nog gebruikt als loginserver voor Win95 laptops, omdat de lokale beveiliging van Win95 niet echt super is ( :) )

Het draaide bij ons trouwens zo snel als dikke stront door een theezeefje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobco
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Niet meer gebruikt sinds 3.0 Ik moet zeggen dat ik een hele poos bezig bent geweest om af te kicken van de WorkPlaceShell, zeker in combinatie met OpenDesktop van Stardock.

Mijn eerste OS/2 ervaring was met 2.1 op een 486 met 8MB RAM. Draaide als een zonnetje. De laatste OS/2 machine was een P150 met 64MB, vloog als een melkwegstelsel :). Voor mij was de keus voor OS/2 destijds vrij gemakkelijk omdat het, naast iets als DESQView, enige consumenten OS was dat echte multitasking bood.

With the light in our eyes, it's hard to see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Als ik eens een OS/2 CD'tje redelijk goedkoop kon vinden, zou ik het best wel eens willen proberen, eigenlijk :). Lijkt me wel grappig om eens mee te experimenteren. Hetzelfde geldt voor Novell trouwens, en voor GNU/Lesbian Linux >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:13

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik heb in de tijd van Win3.11 en de beta's van '95 wel een tijdje met OS/2 gedraaid. Multitasking. DUH.

Sowieso, standaard geinstalleerd met lage resolutie, ff een paar files kopieren vanaf een SCSI-CD-Rom naar een SCSI-disk. De rest staat stil en veel meer kunje niet doen omdat het kopieerdialoog zo'n beetje de helft van je scherm in beslag neemt.

Nu had ik niet voor niets een MACH32 kaart met 2Mb. Dus hop, hogere resolutie. Maar daar heeft IBM wat op bedacht: men make dan gewoon de dialoogschermen weer groter. Dus nog steeds je halve desktop vol met 1 kopieer dialoog. En niet echt verwachten dat je andere taken nog een beetje tijd overhouden.

Ik wil eigenlijk nog wel eens op een wat ouder systeem weer gaan spelen met OS/2 Warp. Ik heb daar nu alles zo'n beetje op draaien puur om te spelen: RedHat Linux, BeOS, Win98SE . . . en de planning om daar dus nog OS/2, een BSD variant en evt. zelfs Novell op te zetten.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:36

Rincewind

Take me in your arms tonight

Op donderdag 20 juni 2002 11:30 schreef Bobco het volgende:
Niet meer gebruikt sinds 3.0 Ik moet zeggen dat ik een hele poos bezig bent geweest om af te kicken van de WorkPlaceShell, zeker in combinatie met OpenDesktop van Stardock.

Voor mij was de keus voor OS/2 destijds vrij gemakkelijk omdat het, naast iets als DESQView, enige consumenten OS was dat echte multitasking bood.
Ach, die goeie ouwe tijd. Mijn ervaringen met OS/2 stammen al vanaf 2.1 en toen was ik al verkocht. Toen WARP uitkwam heb ik een tijdje m'n BBS en mailer erop gedraaid (P100). Dezelfde config onder win95 was erg :r Onder WARP kon ik, zeker met OpenDesktop, nog zat ander werk doen. Desqview i.c.m. Qemm kwamen in de buurt maar waren alleen dos-based en geen gui en om nou Frontdoor (mailer) en RA (BBS-pakket) in desqview te draaien was geen makkelijke optie...

Ik zou maar wat graag weer eens met de laatste versie van OS/2 willen spelen. Maar het is te duur voor een 'gewone' consument en voor zover ik weet zijn er ook geen preview versie's :'(

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is het een idee om een topic te openen voor mensen die er weer mee willen experimenteren, daar links naar help sites en tutorials posten en dat mensen daar centraal vragen kunnen stellen, zeker de mensen die er vroeger veel mee hebben gewerkt zijn dan heel nuttig (als ze de vragen willen beantwoorden)

dit zodat we met iedereen die ermee wil experimenteren een goede resource kunnen bieden, en we gezamenlijk kunnen experimenteren en ideeen kunnen opdoen.

ik heb er zelf geen ruime ervaring mee, maar je moet je grenzen verleggen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Op donderdag 20 juni 2002 12:06 schreef HAL-9000 het volgende:
is het een idee om een topic te openen voor mensen die er weer mee willen experimenteren, daar links naar help sites en tutorials posten en dat mensen daar centraal vragen kunnen stellen, zeker de mensen die er vroeger veel mee hebben gewerkt zijn dan heel nuttig (als ze de vragen willen beantwoorden)

dit zodat we met iedereen die ermee wil experimenteren een goede resource kunnen bieden, en we gezamenlijk kunnen experimenteren en ideeen kunnen opdoen.
Goed idee. Probleem is dan wel dat niet iedereen over een Warp-cd beschikt en dus mee kan freubelen :) Ik geloof niet dat IBM OS/2 Warp al open source heeft gemaakt.... Zelfs ik heb een jaartje geleden de hele meuk weggegooid en alleen nog wat kleine dingen bewaard. Ik heb nog wel zo'n dik OS/2 vierkant notitieblok naast m'n beeldscherm staan :P

Alvast wat links:
http://www.os2ss.com/
http://www-3.ibm.com/software/os/warp/
http://www.teamos2.org/ (was vroeger een actieve OS/2 usersgroep. Ben ik zelfs nog lid van geweest :)
http://www.os2ezine.com/

[links added]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er cd's van:

ik heb zelf een cd setje van OS/2 Warp Versie 3. (ik mis geloof ik de opstartdiskette :(

is het misschien een idee om via een nederlandse os/2 gebruikersgroep een inkoopactie te houden, en dan met ze allen ermee te experimenteren? (die setjes zijn niet zo duur geloof ik)

misschien kunnen we hier informeren: http://www.hobby.nl/~os2-gg/

Hoe gaan we incalculeren hoeveel mensen er mee willen doen met het 'projectje' ?

we moeten het volgende weten:
- hoeveel mensen doen er mee
- op wat voor systemen gaan de mensen het zetten
- zijn er os/2 guru's hier die kunnen helpen
- hoeveel kost een os/2 warp versie om mee te kloojen

als er genoeg animo voor is wil ik het wel organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
OS/2 ofwel Ecomstation kost nog altijd iets van 500 guldens :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn os/2 warp versie een keer op een beurs gekocht voor misschien 20 piek... (wel legaal natuurlijk, met licentie dinges enzo...)

is versie 3.0 heel oud dan?

edit:

Dit mailtje weggedaan naar iemand van de gebruikersgroep:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Goedendag meneer,

Enkele mensen van het forum gathering.tweakers.net (GoT)
 hebben interesse gekregen in OS/2 warp. Wij willen samen
 gaan experimenteren met os/2. De meeste mensen zullen er
 weinig van weten, of het vroeger soms gebruikt hebben. 

Ons eerste grote probleem is de aanschaf van os/2 warp.
 Aangezien het een commercieel programma is en wij ons
 netjes aan de regels willen houden willen wij het
 gezamenlijk kopen. Is er een mogelijkheid om het via een
 inkoopactie via uw gebruikersgroep te bestellen?

Het idee is nog in een vroeg stadium, maar is er wel wat
animo voor.

Ik hoor graag van u,

Met vriendelijke groet,

M. van der Veeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 12:32 schreef HAL-9000 het volgende:
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Ik heb versie 4.0 nog wel liggen geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Op donderdag 20 juni 2002 12:32 schreef HAL-9000 het volgende:
Weet je nog van toen Escom nog niet failliet was en het nog geen Commodore heette? Uit die tijd was OS/2 warp 3.0: 1994 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 12:59 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Weet je nog van toen Escom nog niet failliet was en het nog geen Commodore heette? Uit die tijd was OS/2 warp 3.0: 1994 :P
hahaha! maar, dat is toch ook leuk :)

ok ok... we moeten een nieuwere versie hebben... :)

maar hoeveel animo is er nu voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ik heb Warp 3.0 al, 4.0 beta (AKA Merlin) heb ik ook, maar dan mag ik 50 floppies gaan formatteren (heb alleen de floppy images :P, en tussen mn diskettes 50 stuks vinden die ook in XDF zonder bad sectors formatteren is al helemaal een hel)

Hangt ervan af welke versie het gaat worden. Als het om EcomStation gaat, heb je mij binnen. Als het om OS/2 Merlin gaat, doe ik ook mee. Gaat het om een oudere versie: jammer maar helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, even kijken dan... hoop dat er nog meer mensen mee gaan doen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 04:00
Lijkt me ook wel eens leuk om uit te proberen eigenlijk. Zelf weet ik nog een doos te liggen bij ons ma thuis, OS/2 Warp 2.0 geloof ik, dus al oud.

Kregen we toen bij onze Pentium 90 (1995 ofzo) wel even gedraait, maar was traag als strond. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Op donderdag 20 juni 2002 13:38 schreef _JGC_ het volgende:
en tussen mn diskettes 50 stuks vinden die ook in XDF zonder bad sectors formatteren is al helemaal een hel)
Ik ken het gevoel. Vroeger had je van die no-name floppies waarbij de helft bagger was voor gebruik met XDF.... Toen toch maar een zwik Sony's gekocht :)
Hangt ervan af welke versie het gaat worden. Als het om EcomStation gaat, heb je mij binnen. Als het om OS/2 Merlin gaat, doe ik ook mee. Gaat het om een oudere versie: jammer maar helaas :(
Ik sluit mij hier helemaal bij aan: Merlin of hoger a.u.b :)

BTW, mijn zoontje heet Merlijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 04:00
Op donderdag 20 juni 2002 13:51 schreef Rincewind het volgende:
Wheheheh LOL! :D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

toch niet van de os/2 warp versie mag ik hopen... want dat getuigd van serieuze ongezonde obsessie :) :p ;)

gave naam trouwens

edit: os/2 warp merlin gaat 226 euro kosten ofzo :( moeten anderen oplossing hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_

[..]

Ik ken het gevoel. Vroeger had je van die no-name floppies waarbij de helft bagger was voor gebruik met XDF.... Toen toch maar een zwik Sony's gekocht :)
[..]

Doosje SONY floppen kan je hier niet eens 1.44MB RAW data op schrijven zonder filesystem, altijd foute disks.
Sony is gewoon k*t.

* _JGC_ gebruikt gewoon oude driverfloppen, die doen het vaak 1 of 2 keer en dan heb je ze ook niet meer nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Op donderdag 20 juni 2002 13:55 schreef HAL-9000 het volgende:
toch niet van de os/2 warp versie mag ik hopen... want dat getuigd van serieuze ongezonde obsessie :) :p ;)
Nope. Merlijn is een aantal jaren jonger dan Merlin en toen we een naam zochten was OS/2 al van de horizon verdwenen :)
edit: os/2 warp merlin gaat 226 euro kosten ofzo :( moeten anderen oplossing hebben
Oeps. Daar was ik al bang voor. Zou jammer zijn als het hier op vastloopt. Is er geen deal te maken waarbij we OS/2 'ter evaluatie' kunnen krijgen ? Misschien de pr-afdeling van IBM eens een schopje geven ? Kunnen ze reclame maken dat ze 'de tweakers van nederland' sponsoren *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
Gaat het btw lukken om dit te triple booten naast linux en xp? Bij voorkeur vanuit een linux bootloader (lilo of grub).

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Op ebay staan ook nog een aantal exemplaren, stukken goedkoper dan die 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Op donderdag 20 juni 2002 14:16 schreef riotrick het volgende:
Gaat het btw lukken om dit te triple booten naast linux en xp? Bij voorkeur vanuit een linux bootloader (lilo of grub).
Ja. Ik heb vroeger Win95, Win311/dos, Linux en OS/2 (allemaal verschillende partities) op een machine gehad. Ik weet alleen niet zeker meer of dat via lilo of de bootmanager van OS/2 was. Da's iets om uit te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 14:16 schreef riotrick het volgende:
Ja moet kunnen.

Heb zelf Warp 4.0 wel eens multiboot gehad met o.a. Linux, NeXTSTEP, Win98, WinNT en BeOS. Alleen gebruikte ik geen lilo (grub was er toen nog niet) maar linload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
laten we ibm aanschrijven, goed idee?

ter promotie enz enz enz.

wie wil een 'slijmbrief' maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Tegemwoordig heb je Ecomstation, de opvolger :).
http://www.ecomstation.com/

Best grappig, en de os/2 gebruikersgroep bestaat nog steeds!
http://os2-gg.hobby.nl/

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Op donderdag 20 juni 2002 14:25 schreef HAL-9000 het volgende:
laten we ibm aanschrijven, goed idee?

ter promotie enz enz enz.

wie wil een 'slijmbrief' maken?
Je moet met lilo kunnen booten, dat weet ik wel zeker.
Ibm is een beetje aan het zeuren over hun os/2, binnenkort is er geen eens support meer voor os/2 van IBM.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 10:28 schreef HAL-9000 het volgende:

maar, zijn er nog hele recente versies die tegen linux en de bsd's (windows?) kunnen opknokken?
EComstation dus :)

Op de HCC dagen kon je er mee spelen :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.ecomstation.com/images/screenshots/blue-ecs01.jpg

Het is alleen heel duur om te kopen en in de warez scene vrijwel niet te krijgen helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Op donderdag 20 juni 2002 15:24 schreef svdmeer het volgende:

Het is alleen heel duur om te kopen en in de warez scene vrijwel niet te krijgen helaas :(
Domme opmerking ;), het is duur omdat er veel productie kosten (werkuren) aanzitten, het is niet open-source ofzo. Erg jammer, maar dat kan ook niet:

MS is eigenaar van een stukje belangrijke code in OS/2.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Op donderdag 20 juni 2002 15:21 schreef Jackabuzah het volgende:
is er geen eens support meer voor os/2 van IBM.
IBM geeft geen support meer op de client, want dat is ecomstation geworden.

De support blijft voorlopig voor OS/2 Warp server Ecommerce.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

En ik gebruik dus (zo nu en dan ;)) OS/2, maar dat is puur uit nostalgiteit. Ik heb hier OS/2 W4 draaien, en draait als een tierelier op een P90 met 64MB :)

En zoals Rincewind al schreef: mijn BBS en mailer (Remote Acces en Frontdoor) draaiden perfect onder OS/2 op een 486Dx4-100 met maar 32MB. Woei, dat waren nog eens tijden :)

Linkje naar een goede OS/2 dealer: www.mensys.nl >:)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Moet je bedenken dat al die idioote geldautomaten op OS/2 draaien :).

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Op donderdag 20 juni 2002 14:21 schreef Rincewind het volgende:
bootmanager van OS/2 was.
Kon gewoon met de bootmanager van OS/2. Nu zal ik kiezen voor de Bootmagic van PowerQuest *D (opvolger enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Op donderdag 20 juni 2002 16:04 schreef Jackabuzah het volgende:
Moet je bedenken dat al die idioote geldautomaten op OS/2 draaien :).
Was: ABN AMRO is inmiddels gestopt, zag laatst een ABN geldautomaat met een BSOD stilstaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
Op donderdag 20 juni 2002 16:06 schreef Riemer Reinalda het volgende:

[..]

Was: ABN AMRO is inmiddels gestopt, zag laatst een ABN geldautomaat met een BSOD stilstaan >:)
Ik heb ook al postbank geldautomaten gezien die NT4 draaien.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChecKege
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:31
Heb het vroeger wel veel gebruikt naar volle tevredenheid. Heb een paar maandjes geleden nog geprobeerd of ik OS/2 Warp V3 en V4 op mijn computer (via KT133 chipset) aan de gang kon krijgen. Ben een heel eind gekomen, maar op een gegeven moment toch maar weer gestopt. (moest teveel sleutelen om de boel goed draaiend te krijgen. Zijn trouwens op internet genoeg sites te vinden van mensen die zelf aan het sleutelen gegaan zijn (en dus ook echt zelf drivers herschreven hebben om nieuwe hardware goed te ondersteunen) (al dan niet met hulp van IBM))

OS/2 Bootmanager gebruik ik trouwens nog steeds! :)

"The generation of random numbers is too important to be left to chance." - Robert Coveyou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Kheb OS/2 een paar jaar gesupport en Warp Server admin gespeeld. Twas echt fantasties. Kwist alles te vinden.
Vooral gedistribueert installeren van werkstations gaat geweldig met CID.
En die mogelijkheden: XWindows, native Windows95 applicaties (via geporte API's geen emulatie), objectgeorienteerde WorkPlaceShell (+ObjectDesktop = eComstation) maar je kon ook naar commandline booten met Alt-F2 om even snel wat aanpassingen te maken.

Als IBM nou nog zou ontwikkelen (drivers enzo) en beetje meer reclame zou maken wordt het nog wel wat.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

ik heb os/2 v3.0 op cd hier ook nog liggen, nieuw in doos, met alle verpakkingen en het celofaan er nog omheen :) jaja :) je moet wat als het anders allemaal weggegooid wordt op je werk :) toch maar een keer installen op mn p100 :)

Chriet Titulaer is de man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik had niet verwacht dat er nog zoveel enthousiasme over was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Oude tijden herleven :).

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leuk toch!

maar komt er nog wat van het (semi) originele idee van dit draadje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Waarom zou je IBM mailen? Om te vragen welke bootloader je nodig hebt om naast OS/2 ook linux/windows te draaien? Die vraag is al beantwoord :).

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Kan je die installdisk images van OS/2 ook schrijven met dd? Heb nml totaal geen zin om naar DOS te booten (alwaar ik mn SCSI CD-ROM drivers mag installeren).

* _JGC_ draait linux en gaat Warp 3.0 ff proberen met VMWare, heb je internet en alles er nog gewoon bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Laatst online: 11-09 14:51

SambalBij

We're all MAD here

os/2 is cool :)
a long long time ago....
ik heb ergens nog een hele grote stapel OS/2 Warp 3 floppen liggen (OS, Bonuspak, drivers) en ook nog een twijfelachtige versie ( ;) ) van Warp 4 op CD.
Helaas zijn m'n pc's een beetje te modern om het te draaien.
Warp 3 kon ik niks meer mee nadat ik lang geleden ooit eens een 2,5 GB schijf verving voor een 4,3 GB. Die zag ie niet meer :(

Ik heb recentelijk Warp 4 uiteindelijk wel aan de gang gekregen, maar geen goede video ondersteuning voor elkaar gehad... (welke kaart wordt het beste ondersteund?? ATI Radeon 8500, Matrox G450 DH of een Geforce-DDR??)

Wil er wel weer eens mee gaan spelen eigenlijk, windows is ook maar zo gewoontjes, en linux is voor mij ook inmiddels een standaard OS geworden.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, dat is ook het leuke :)

linux en windows zijn te gewoon... daarom draai ik freebsd, is toch weer ietsje aparter ;) (en beter !)

maar, os2 is wel leuk om weer te proberen jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 17:33 schreef Jackabuzah het volgende:
Waarom zou je IBM mailen? Om te vragen welke bootloader je nodig hebt om naast OS/2 ook linux/windows te draaien? Die vraag is al beantwoord :).
we wilden de pr afdeling van ibm mailen of me misschien (mischien?) een paar os/2 cd'tje mochten hebben voor dit 'hoe up to date is os/2warp' projectje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
*** VMware Workstation internal monitor error (bug 1254) ***
This bug generally occurs when attempting to run an OS/2 guest operating system. This operating system is not supported by VMware Workstation at this time.
Heb ik daar nou 20 pornobanners voor moeten wegklikken :(
Stomme VMWare :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

In vmware wil ie niet echt, heb ik ook al eens geprobeert...
Ga hem zo eens proberen te installeren :) kijken of en hoe dat draait op een P4
Kon de cd niet vinden dus maar ff opnieuw gedow^H^H^Hkocht ;)

toch jammer eigenlijk dat ibm os/2 min of meer dood heeft laten gaan, rond 1995 toen zowel Warp3 als Win95 recent waren was os/2 veruit superieur... Ik zou wel eens willen wat we nu gedraait zouden hebben als IBM was blijven doorontwikkelen, hoe 'Warp XP' geweest zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ah, heerlijk, dat installatiediskette updaten :)

Als je met OS/2 aan de slag gaat: ftp://ftp.software.ibm.com/ps/products/os2/os2ddpak_cur/idedasd.exe
die update zal je moeten gebruiken. Warp 3 gaat al niet eens met disks groter dan 2GB om :(

Update:
shit, eerst verlangt ie al dat ik de >64 MB optie op OS/2 in mn BIOS zet, anders reboot ie gewoon.
Vervolgens is mn disk1 corrupt nadat ie probeert CLOCK01.SYS te laden...

Moet maar ff wat updates zoeken voor disk1 geloof ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Laatst online: 18:01

WHiZZi

Museumdirecteurtje

woehaaa

Nostalgie.. OS/2 heb ik ook gedraait op mijn 386 vroeger (OS/2 2.1 > 2.11 en later 3.0)

En heeeel toevallig heb ik laatst OS/2 3.0 op mijn P133 geinstalleerd en het werkte gewoon. Alleen geen TCP/IP ondersteuning oid kunnen vinden.. Inmiddels heb ik op die P133 DOS 6.22 en Win 3.11 (/me houdt van nostalgie). 8-)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Op donderdag 20 juni 2002 19:55 schreef WHiZZi het volgende:
woehaaa
En heeeel toevallig heb ik laatst OS/2 3.0 op mijn P133 geinstalleerd en het werkte gewoon. Alleen geen TCP/IP ondersteuning oid kunnen vinden..
Je had OS/2 Warp 3 in een aantal smaken:

1) zonder netwerk
2) met netwerk (Warp 3.0 Connect)
3) zie bovenstaande, maar met built in Win/os2 support en zonder winOS2, dan moest je je eigen win 3.11 diskettes gebruiken >:)
Had met licentieredenen te maken, toen al :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.ecomstation.com/images/screenshots/ecs2.jpg

ziet er toch wel erg flex uit moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Op donderdag 20 juni 2002 18:26 schreef HAL-9000 het volgende:

[..]

we wilden de pr afdeling van ibm mailen of me misschien (mischien?) een paar os/2 cd'tje mochten hebben voor dit 'hoe up to date is os/2warp' projectje :)
Lukt je niet, OS/2 wordt nog steeds verkocht, en IBM is erg vervelend in dit soort questies, ze kijken zelfs maillists na of er niet os/2tje illigaal worden gekopieerd/gedownload.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Op donderdag 20 juni 2002 20:08 schreef Riemer Reinalda het volgende:

[..]

Je had OS/2 Warp 3 in een aantal smaken:

1) zonder netwerk
2) met netwerk (Warp 3.0 Connect)
3) zie bovenstaande, maar met built in Win/os2 support en zonder winOS2, dan moest je je eigen win 3.11 diskettes gebruiken >:)
Had met licentieredenen te maken, toen al :X
Tuurlijk, je moet bedenken dat ze zonder dat geld nergens zijn gekomen. En ook MS werkte mee aan OS/2 :(.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Op donderdag 20 juni 2002 21:14 schreef M4RTiN het volgende:
[afbeelding]

ziet er toch wel erg flex uit moet ik zeggen!
Bij mij werkte ICQ niet, en toen moest ik zo'n textversie van ICQ gebruiken, best leuk :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is inderdaad jammer dat er geen up to date versie van is, het had veel potentie imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Op donderdag 20 juni 2002 23:47 schreef HAL-9000 het volgende:
het is inderdaad jammer dat er geen up to date versie van is, het had veel potentie imo
OS/2 van IBM en Windows van Microsoft:

het is enigzins te vergelijken met VHS (JVC) en V2000 (Philips): niet het beste produkt heeft gewonnen, maar het produkt met de beste marketing.

En ik als OS/2'er (certified enzo) vind dat best jammer |:(

Ondertussen toch maar bezig met MCSE 2000 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op vrijdag 21 juni 2002 01:29 schreef Riemer

Traitor! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Op donderdag 20 juni 2002 23:47 schreef HAL-9000 het volgende:
Ik zou je maar eens aanmelden bij de maillist van de OS/2 GG. Daarnaast is Ecomstation wel aardig up-to-date (het is nog steeds een soort os/2).

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobco
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Op donderdag 20 juni 2002 16:56 schreef HAL-9000 het volgende:
ik had niet verwacht dat er nog zoveel enthousiasme over was :)
Laat ik het zo zeggen: OS/2 had eigenlijk verkocht moeten worden door de Bond tegen het Vloeken :) Het heeft mij in in ieder geval nooit de aggresieve neigingen bezorgd die ik nog wel eens krijg van welke windows-variant dan ook. Ik vind het nog altijd eeuwig jammer dat OS/2 het niet gered heeft.

With the light in our eyes, it's hard to see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Hier in NL is de nl.comp.os.os2 groep compleet uitgestorven, wordt zo nu en dan eens een charter gepost en dat ist :(

Ik haal op dit moment mn hulp in comp.os.os2.setup.misc, alwaar ze alles echt gewoon goed kunnen uitleggen.

Tis nogal eens een waslijst die ik moet aanpassen: eerst een reep geheugen eruittrekken, dan OS/2 installeren met een hele aangepaste disk 1, dan fixpack nr 40 ofzow installeren, dan een hele zwik patches van een behulpzame dame installeren en dan die DIMM weer terug. Damn, das nog rottiger dan Linux :(

BTW: Weet iemand ook of ik met Linux HPFS kan lezen en schrijven? Anders laat ik de boel maar zoals het is en bouw ik wel ff een 486 inelkaar met een realtek PCI netwerkkaartje, een 540MB harddisk en 64MB RAM. Heb nog nooit een OS zo hard zien vliegen op een 486 als OS/2, en toen had ik maar 16MB RAM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik was aan het zoeken naar een alternatieve OS voor m'n IBM laptop (DX4 uit 1995)- ging een maand ofzo terug nog een topic over, toen kwam Warp ook als een van de opties naar boven. Nu blijkt een collega van me Warp4 te hebben liggen alleen hij kan het niet vinden (de rommel op zijn appartement is legendarisch :z ), maar misschien dat ik binnenkort wat ervaringen kan melden...

Het zou trouwens niet m'n eerste keer OS/2 zijn- de allereerste PC bij m'n moeder in huis was een IBM PS/2-70 (i386DX-16, 4MB RAM, 60MB HDD) met OS/2 1.0 erop. Ik heb de originele installatie floppen nog liggen (al betijwfel ik ten zeerste of ze 14 jaar na dato nog een beetje werken :'( )
Vooral die file manager van OS/2 was :9~ - zelfs toen ik zelf bijna alleen DOS gebruikte (tja, je bent jong en gamet wat, en Ultima 6 en Wing Commander vertikten het om onder de DOS box van OS/2 te draaien) heb ik nog vaak genoeg naar OS/2 geboot om met bestanden te schuiven. Ook was DisplayWrite stukken beter dan die brakke oude WP gevallen.
* dion_b is al z'n hele leven WP 5.1 hater :( :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 01:29 schreef Riemer Reinalda het volgende:

je bedoelt RHCE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Linux kan HPFS lezen. Om te schrijven heb ik ooit iets gedownload. Volgens mij een stukje C source dat dan een kernel module moet worden. Dat was in mijn "early linux days". I heb het nooit durven uitproberen. Gewoon een FAT partitie maken waar alles & iedereen in kan lezen en schrijven.

Op mijn laptop heb ik Win2k, SuSE linux en Warp4 draaien. Alle 3 booten met lilo. Let op: lilo config biedt aan om OS/2 te booten, dat lukt niet. Als je de OS/2 HPFS uitscheldt voor een DOS/windows partitie werkt-ie wel.

In die laptop (van de zaak) zit een hele mooie NIC.... Een 3com mini-pci. Te mooi voor OS/2. Geen drivers te vinden.
Voor linux in 1-ste instatie ook niet maar daar vond ik drivers op 't net. Ook in C source trouwens, maar dat is toen gelukt.

Zijn er nog echte bikkels die op basis van die source een OS/2 driver kunnen sleutelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de weg: Who needs VMWare?
Kijk hier eens: http://www.innotek.de/company/press/index_e.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Op vrijdag 21 juni 2002 11:26 schreef dr_te_z het volgende:
Bij de weg: Who needs VMWare?
Kijk hier eens: http://www.innotek.de/company/press/index_e.html
Foei, hoe durf je het om me te beschuldigen van Windows onder OS/2 te draaien of OS/2 onder windows te draaien ;)

Maar ff verder in deze post, anders wordt het zo'n troep:
Ik heb OS/2 Warp 3.0 eindelijk kunnen installeren op mn 486DX2-66 met 64MB RAM, lekker vlot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet me goed dat OS/2 toch weer een hoop stof voor discussie oplevert :)
Ik mag het voor mijn werk bij mijn huidige bedrijf niet (meer) gebruiken :( wel balen want dat dos met die raampjes is echt om gek van te worden.

Hier wat handige linkjes voor de geinteresseerden:

http://www.os2voice.org
http://www.warpdoctor.org
http://www.os2world.com
http://hobbes.nmsu.edu

OS/2 software haal ik altijd bij Mensys, geweldig bedrijf met mensen die nog weten wat een OS is.

http://www.mensys.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 22:05
Op vrijdag 21 juni 2002 01:29 schreef Riemer Reinalda het volgende:

[..]

En ik als OS/2'er (certified enzo) vind dat best jammer |:(
ik weet het niet zeker, maar schreef jij ook jaren geleden in OS2.028/fidonet ? (volgens mij herken ik je naam daar namelijk van:)

[edit] en nog even on-topic. Ik heb zelf tot ik denk +/- 1998 met OS/2 2.1 / OS/2 Warp gewerkt/ontwikkeld. Daarna is het toch echt de bittenbak in gegaan en vervangen door NT3.5/NT4/Win2K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Heb hier mijn PC DEMOpkg gevonden met oa. OS/2 Warp 4.0, TCP/IP for OS/2 4.1, DB2 5.0 voor OS/2 en WinNT, Lotus Notes 4.6 server/client en domino (webserver die vanuit notes database een html pagina creeert en serveert, harstikke interactief dus), Lotus SmartSuite, ViaVoice (stemherkenning/dictation), ADSM backup software server/client, NetFinity Manager/Services 5.1, etc etc.

Het pakketje is alleen van 1998 ofzo en "IBM internal use only" >:)

nog een paar linkjes:
[url="http://www.netlabs.org/"]OS/2 Netlabs[/url]
[url="http://www.osnews.com/phorum/list.php?f=11"]OS/2 Forum[/url]
[url="http://www.os2.org/"]OS2.org[/url]
[url="http://www.unixos2.org/"]UnixOS2[/url]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leuk om al die nostalgie te zien :)

jammer dat het niet echt potentie en toekomst meer heeft, anders had de pc-wereld er waarschijnlijk heel anders uit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

code:
1
2
OS/2 !! SYS03147
OS/2 !! SYS02027

Dat zegt ie als ik na het eerste deel van de installatie (het booten van flop en het kopieren van cd) de machine herstart.
Enig zoeken met google geeft aan dat dat iets betekend als 'SYS3147: The OS2LDR.MSG file is invalid.'

Voor de rest wordt ik niet echt veel wijzer wat er precies aan de hand is. Die file bestaat gewoon en kan ik ook gewoon openen (vanuit windows)

Ik probeer btw Warp4 te installeren op een Asus P4B, P4-1600, 512MB, Maxtor 30GB schijf pri.slave.
Het wordt geinstalleerd op een 2000MB partitie helemaal aan het begin van die schijf.
Wat ik wel merk is dat tijdens de installatieprocedure het ding stronttraag is, en het HDD lampje op een gegeven moment constant brand. Op de bootfloppy heb ik de IBM1S506.ADD vervangen door die DANIS506.ADD.

Heeft een van de aanwezige OS/2 guru's wellicht een aanwijzing in de goede richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Is je partitie Bootable en Active?

Opstarterten van floppy naar commandoregel (kweet niet meer of dat kan met de die default floppies) en Sysinst uitvoeren (of was het nou Sysinstx).

Misschien dat je ook nog in de Config.sys even een Basedev= moet veranderen met die driver.

Er was eens lang geleden iemand die men als guru beschouwde maar is nu het meeste domweg vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb destijds ook os2 warp gekocht.
Ik heb het geprobeerd te installeren op mijn oude 386sx33 met 2 mb geh. en 120 mb hd.

Dat was niet echt een success. :+

ja dat waren nog eens tijden.
Die 2 mb ff upgraden naar 4mb en je was meteen fl 200,- armer.

Om games te spelen gebruikte ik toen altijd ms dosshell. Iets later kreeg ik win 3.11 met 32bits schijfbesturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 21 juni 2002 10:10 schreef dion_b het volgende:
Ik was aan het zoeken naar een alternatieve OS voor m'n IBM laptop (DX4 uit 1995)- ging een maand ofzo terug nog een topic over, toen kwam Warp ook als een van de opties naar boven. Nu blijkt een collega van me Warp4 te hebben liggen alleen hij kan het niet vinden (de rommel op zijn appartement is legendarisch :z ), maar misschien dat ik binnenkort wat ervaringen kan melden...
Kleine update:

OS/2 Warp 4 installatie CD is binnen, ik ga morgen kijken of hij op m'n testbak (P60, i430LX, 1.2GB HDD, 104MB RAM, Aztech soundcard (SB16 compatible) met CDRom op Matsushita/Panasonic interface) gaat draaien. Ik verwacht de RAM tot onder 64MB te moeten beperken (geen optie in BIOS voor OS/2 support boven 64MB) en lol met de CDRom.

Als dat niet lukt kan ik overmorgen een overtollige IBM Aptiva (P100) ophalen bij m'n moeder, daar moet het zeker op lukken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
die 64MB support voor OS/2 was voor OS/2 2.1 en lager, dus daar heb je niets mee te maken.
Waar OS/2 warp 3 last van had hier is dat ik met 512MB gewoon teveel RAM heb, is pas sinds fixpack nummer 40 ofzo gefixt. Als je dan die OS/2 64MB support aanzet, kan Warp 3 ook niets meer met die > 64MB, dus ziet ie gewoon 64MB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Op vrijdag 21 juni 2002 14:07 schreef sverzijl het volgende:

[..]

ik weet het niet zeker, maar schreef jij ook jaren geleden in OS2.028/fidonet ? (volgens mij herken ik je naam daar namelijk van:)
[offtopic]
Klopt Simon, ik heb jaren Home Sweet Terminal BBS gedraaid. BTW Rincewind zat ook in Fido 8-)
[on topic]

Ik heb tot/met 2001 nog met OS/2 gewerkt (server en client in business) maar was toen al aan het switchen naar NT en AIX en ben bezig met de 2000 papiertjes (moet er nog een paar :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Op zondag 23 juni 2002 14:35 schreef Riemer Reinalda het volgende:
[offtopic]
Klopt Simon, ik heb jaren Home Sweet Terminal BBS gedraaid. BTW Rincewind zat ook in Fido 8-)
[on topic]
Klopt als een bus B-) Ik herkende je naam idd ook al.

On topic again: Ik ben bang dat het niet mogelijk is om 'even' Warp te krijgen van IBM. Ik ga een poging via mijn werk doen maar ik hou mijn hart vast....

Morgen weet ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een mailtje wat ik terugkreeg op mijn verzoek naar die os/2 gebruikersgroep:

dit was het mailtje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Hallo,

Enkele mensen van het forum gathering.tweakers.net (GoT)
 hebben interesse gekregen in OS/2 warp. Wij willen samen
 gaan experimenteren met os/2.

De meeste mensen zullen er weinig van weten, of het vroeger
 soms gebruikt hebben.
Ons eerste grote probleem is de aanschaf van os/2 warp.
 Aangezien het een commercieel programma is en wij ons
 netjes aan de regels willen houden
 willen wij het gezamenlijk kopen. Is er een mogelijkheid
 om het via een inkoopactie via uw gebruikersgroep te
 bestellen?

en dit was de reply
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Leuk om te lezen dat jullie interesse hebben in OS/2! Via
 de gebruikersgroep loopt momenteel geen actie meer voor de
 aanschaf van eComStation (de nieuwste versie van OS/2, ook
 wel eCS). Dat neemt niet weg dat -als je de nieuwste
 versie wil kopen- je kan proberen om bij Mensys (de
 Nederlandse distributeur) te informeren naar mogelijke
 korting bij aanschaf van meerdere pakketten tegelijkertijd
 (zie voor contact-informatie [url="http://www.mensys.nl"]www.mensys.nl[/url]).

Andere, goedkopere mogelijkheden zijn het aanschaffen van
 een 2e hands pakket OS/2 Warp 4 en daarop de meest recente
 fixpaks (vrij te downloaden) installeren om het technisch
 min of meer op het huidige niveau te brengen. Datzelfde
 kan ook nog met Warp 3, maar dan zit je echt aan het einde
 van een ontwikkelingslijn en met een wat gedateerde (maar
 wel zeer functionele) grafische interface (waarvan je
 overigens de 'looks' kunt aanpassen).
Vervelend is wel dat zowel versie 3 als 4 niet 'out of the
 box' zijn te installeren op moderne PC's met grote harde
 schijven. Daarvoor zijn nieuwe opstartdiskettes met
 recente drivers nodig. Bij eCS  is dat uiteraard *niet*
 nodig. Eventueel is er wellicht iets te bedenken om jullie
 bij de eerste stappen op weg te helpen. Daarom stuur ik
 jouw vraag (en mijn antwoord) ook alvast door naar de
 voorzitter van onze gebruikersgroep.

Laat gerust weten als daar belangstelling voor is. Dan
 kunnen we zien wat er te regelen valt.

met vriendelijke groet,

Hans Hockx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Op maandag 24 juni 2002 08:40 schreef HAL-9000 het volgende:
Dit is een mailtje wat ik terugkreeg op mijn verzoek naar die os/2 gebruikersgroep:

<knip>
Andere, goedkopere mogelijkheden zijn het aanschaffen van
een 2e hands pakket OS/2 Warp 4 en daarop de meest recente
fixpaks (vrij te downloaden) installeren om het technisch
min of meer op het huidige niveau te brengen.
</knip>

<knip>
Vervelend is wel dat zowel versie 3 als 4 niet 'out of the
box' zijn te installeren op moderne PC's met grote harde
schijven. Daarvoor zijn nieuwe opstartdiskettes met
recente drivers nodig.
</knip>
Tja, maar dat wisten we eigenlijk al. Ik denk dat we eens moeten inventariseren hoeveel mensen er interesse hebben en eens op het net moeten gaan speuren naar een of andere dealer met een restpartijtje OS/2 Warp 4 cd's. Maken we er een gezamelijke OS/2 Warp4 inkoopactie van :D

Ik ga vandaag eens even kijken hoeveel fixpacks we moeten hebben om OS/2 aan de praat te krijgen. Gelukkig heb ik 'nog' een wat oudere pc en nog een paar 2GB hd's op de plank :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik heb nog iets leuks:

Een tijd terug zat er bij een australisch blad een gratis versie van OS/2 w4, laat ik nou net dat cdtje hebben. :)
IBM wil eigenlijk er niets meer van weten. (het mag gekopieerd worden)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Laatst online: 17:47

xychix

FreeBSD Rules !

bij ons op de ontwikkel afdeling worden net de laaste machines met OS2 weggehaald !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Op maandag 24 juni 2002 09:42 schreef xychix het volgende:
bij ons op de ontwikkel afdeling worden net de laaste machines met OS2 weggehaald !
Pak ze weg en begin een verkoop actie :).

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Op maandag 24 juni 2002 09:24 schreef Jackabuzah het volgende:
Ik heb nog iets leuks:

Een tijd terug zat er bij een australisch blad een gratis versie van OS/2 w4, laat ik nou net dat cdtje hebben. :)
Is het zo'n 30 dagen testversie ? Dan heb je er niet veel aan. Als het de complete release is dan verbaast het mij dat het gecopieerd mag worden... :? Weet je dat heeeel zeker ? Zo ja, dan kunnen we misschien een GoT OS/2 cd maken c.q. opzetten voor de testers :9 Inclusief alle benodigde fixpacks en alternatieve boot flops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 24 juni 2002 09:24 schreef Jackabuzah het volgende:
Oja? Geef eens een URL dat deze stelling onderbouwt..

OS/2 Warp is overigens nog steeds te koop bij IBM:

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Op maandag 24 juni 2002 09:47 schreef Rincewind het volgende:

[..]

Is het zo'n 30 dagen testversie ? Dan heb je er niet veel aan. Als het de complete release is dan verbaast het mij dat het gecopieerd mag worden... :? Weet je dat heeeel zeker ? Zo ja, dan kunnen we misschien een GoT OS/2 cd maken c.q. opzetten voor de testers :9 Inclusief alle benodigde fixpacks en alternatieve boot flops.
Het is de volledige, ik heb hem gekopieerd gekregen (dus iemand anders heeft em gekopieerd) en ik heb ook fixpak 7.
Ik heb zelfs de aangepaste bootflops. En hij werkt aardig.
En volgens mij is hij legaal (het werd gratis verspreid bij een australisch blad).

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Op maandag 24 juni 2002 09:49 schreef BalusC het volgende:

[..]

Oja? Geef eens een URL dat deze stelling onderbouwt..

OS/2 Warp is overigens nog steeds te koop bij IBM:

:)
Op de os2gg maillist werd gezegd dat die kopie die ik heb liever niet via de maillist besproken zou mogen worden, IBM had het er moeilijk mee.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Op vrijdag 21 juni 2002 11:57 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Foei, hoe durf je het om me te beschuldigen van Windows onder OS/2 te draaien of OS/2 onder windows te draaien ;)

Maar ff verder in deze post, anders wordt het zo'n troep:
Ik heb OS/2 Warp 3.0 eindelijk kunnen installeren op mn 486DX2-66 met 64MB RAM, lekker vlot :)
Het windows onder OS/2 draain is niet 'foei', eerder knap om zo'n os te emuleren :)
En innotek staat in vrij hoog aanzien bij veel os/2ers.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimm9mm
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-04-2019
Ik moest op stage een applicatie van OS/2 porten naar Java... eerlijk gezegd: Wat een traag klote platform (no offence ppl). Net zo triest als windows 3.x.

Nee, voor nostalgie kijk ik toch liever naar Unix en BeOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Om het nog leuker te maken:

<quote>
Fixpacks zijn distributies die uw bestaande systeem aan de eisen van de tijd aanpassen en fouten (bugs) in de oorspronkelijke distributie (GA, General Availability versie) corrigeren.

Fixpacks zijn cumulatief.
Fixpacks zijn t/m 31-1-2001 nog gratis.

</quote>

Gevonden op een site en we moeten dus ook betalen voor de fixpacks zoals ze nu te krijgen zijn :'( Zoiets flikt zelfs Microsoft niet (NOFI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 10:18 schreef Grimm9mm het volgende:
Ik moest op stage een applicatie van OS/2 porten naar Java... eerlijk gezegd: Wat een traag klote platform (no offence ppl). Net zo triest als windows 3.x.

Nee, voor nostalgie kijk ik toch liever naar Unix en BeOS
Grapjas :+ dat lag dan waarschijnlijk aan de machine waar je het op draaide. Win 3.x en OS/2 kan je met goed fatsoen echt niet met elkaar vergelijken |:(
Pagina: 1 2 3 Laatste