Toon posts:

[Copyrigth] Naam al geregistreerd

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 573 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

of ze zijn druk bezig een grote zaak voor te bereiden, of ze laten het er maar bij zitten :D (denk ik)

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

het hele verhaal gelezen en krijg de indruk dat je stevig de balen zou krijgen als ze er niet meer op terug komen...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de hoop op een antwoord al opgegeven, maar ze hebben weer een mailtje gestuurd:

[begin]
Dear Mr. Nguyen:

We have been conferring with our client regarding a proposal that would
hopefully be mutually beneficial. This is just to remind you that we have
not forgotten the issue of our client's registered mark being used as part
of your domain name and in your website.

At this stage, we are considering a proposal by which you would license the
use of our mark, especially with respect to any business you may be
conducting with the U.S. We would expect a royalty for the use of our mark
in that regard.

We will be in touch with you again in due course.

Juan Carlos A. Marquez
703-641-4289
jmarquez@reedsmith.com
Reed SmithLLP
3110 Fairview Park Drive, Suite 1400
Falls Church, Virginia 22042
Fax 703-641-4357
[eind]

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-08 21:58

Qwerty-273

Meukposter

Maar dan moet je wel oppassen dat je niet aan die naam blijf vast zitten voor een bepaalde periode. Voordat je ook maar ergens mee akkoord gaat, of een advocaat nemen.. Maar beter gewoon even met contract dan langs rechtshulpwinkel gaan en alles beetje doornemen :)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Topicstarter
ff voor de duidelijk:

ik ben niet van plan om maar 1 cent te betalen aan ze, ik richt me helemaal niet de VS en heb geen commerciële site.

Het enige wat ik hier aan over zou willen houden is wat geld voor de verkoop van de domeinnaam :p

Verwijderd

Ze maken je niets, ik heb hetzelfde gehad met een amerikaans bedrijf, die keek mooi op de fikken toen ik 10000 dollar voor het domein vroeg en ze haakte gelijk af, je moet zer terugpesten met zeer hoge bedragen!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. :)

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• -bolio-
  • Laatst online: 07:48

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Ik heb van dt soort zaken totaal geen verstand, maar gezien het feit dat ze voorstellen aan jou om tegen vergoeding toch gebruik te mogen maken van de naam, lijkt het wel alsof ze zelf hebben uitgevonden dat ze geen poot hebben om op te staan.

• Luke!
  • Laatst online: 12-07 10:50

Luke!

#Treinbaas
Nog enige vooruitgang?

Verwijderd

Topicstarter
nee nog niks gehoord verder, krijg trouwens net bericht dat het weer bijna tijd is om de domainnaam te verlengen..

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik zou hem lekker weer registreren. Bij geregistreerde merknamen kun zou je eventueel een probleem kunnen krijgen. Ik weet niet hoe dat in de USA geregeld is (gezien zijn Engels in het eerste mailtje vraag ik me af of ie het uberhaupt spreekt), maar hier kun je algemene zelfstandige naamwoorden niet laten registreren bij het merkenbureau. Gezien het feit dat de naam vreselijk niet-orgineel is en zo algemeen als een bakje boter, lijkt het mij onwaarschijnlijk dat ze er ook maar iets aan kunnen doen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Gewoon registratie verlengen als je dat wil, je staat helemaal in je recht wat de domeinnaam betreft. (over bedrijfs namen en de regels die daaraan zitten kan ik niks zeggen)

Voor een domeinnaam geldt: first come, first serve.

Ze kunnen je niks maken op de domeinnaam, daarvoor hadden ze em eerder moeten registreren dan dat jij deed. en ik denk dat het zelfs stom zou zijn om nu niet te verlengen,aangezien je weet dat iemand er intresse in zou kunnen hebben, $$$ >:)

Verder zou ik de mail niet zo serieus nemen. Een bedrijf zal altijd via de post, fax of tel. hebben gewerkt, en de mail ziet er ook heel erg fake uit.
Een bedrijf zou niet een email sturen voor zoiets en al helemaal niet in verschrikkelijk slecht en fout engels.

mobileuniverse.com is niet van siemens, mobile-universe.com wel,en anders zou siemens ook wel een aanbod hebben gedaan. ik denk zelfs dat er nog een kans bestaat dat het mobileuniverse.com bedrijfje em van je af probeerd te pikken in de hoop dat siemens geen tijd heeft om een bod te (willen) doen. wat hun bedrijfje niet zou kunnen betalen. oftewel houden die naam, of eerst contact opnemen met siemens voor een bod van hun kant :P

Ook zou ik niet weten waarom je de diensten die je op die site aanbied niet aan zou mogen bieden. (staat niets illegaals op).

P.s. Site ziet er goed uit ;)

Verwijderd

heb effe doorgelezen
en hoop dat je het er goed vanaf brengt!!!

Verwijderd

nog enig nieuws van het battelfield ?? :)

• Gerwin
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 19:38:
nog enig nieuws van het battelfield ?? :)
Ik ben ook reuze benieuwd of er al iets gebeurt is :)

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• wielhelm
  • Laatst online: 10:06

wielhelm

80/86 ST bladebladed

.net is al doorgelinkt naar .com maarre hoeveel heeft het opgebracht?

Verwijderd

Ik kom nog altijd op de orginele site uit, het feit dat er nu hier toch niets meer besproken word denk ik dat er een overeenkomst is...

• Peetman
  • Laatst online: 00:30

Peetman

Tjah....

Bij mij rijst het vermoeden dat er helemaal geen overeenkomst is gesloten, meer dat ze hebben afgehaakt. De mails komen imho zeer onprofessioneel over, ik zou het niet durven om zulke teksten de deur uit te sturen. Ik vind het trouwens vreemd dat als siemens de eigenaar van dat bedrijf(je) en bijbehorende domeinnaam is, dat zij de Ts niet benaderd hebben met het verzoek.

Verwijderd

Topicstarter
er is idd nog geen overeenkomst
ik wacht nog altijd op nieuwe reactie van ze, ze zijn niet zo vlot met antwoorden zoals je hebt kunnen lezen..
heb ondertussen het domein weer voor een jaar verlengd

Verwijderd

ze hebben het gewoon zo gelaten denk ik!
de lafaards :7

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 22:27
Hahaha, wat een onzin. Ik heb als fotograaf ook te maken met auteursrecht ed, maar dit is wel grappig.

Ten eerste hadden hun zelf het domein moeten registreren, ze kunnen daar geen claim op doen. Ten tweede zitten zei in de VS met heel andere wetten. Jij hebt hier in Nederland weinig te vrezen. Het Amerikaanse recht is niet automatisch Europees recht. Laat je niet intimideren door een formeel getint briefje, kan grote onzin zijn.

Ga met deze gegevens naar een rechtswinkel (=gratis) of kijk eens of Hans Hermans je hiermee kan helpen. Hij is journalist en houd zich bezig met auteursrecht. Hij publiceert elke maand een artikel over dit onderwerp in de Focus. Domeinnaam registratie kan ook voor de fotograaf relevant zijn, dus waarschijnlijk kan hij je wel helpen. (mijn domeinnaam is met .com ook een mode-winkel in de VS!)

Succes!

Verwijderd

wielhelm schreef op 26 november 2002 @ 09:22:
.net is al doorgelinkt naar .com maarre hoeveel heeft het opgebracht?
het is mobile-universe.net en niet mobileuniverse.net/com

en die is nog niet doorgelinkt

• EricV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03-2024

EricV

Telematicus collosus

Jeetje, duurt wel erg lang voordat er weer een reply komt. Nog nieuws? ;)

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 20:52

cemtex

Version 1.1.1

ben ook wel nieuwsgierig geworden , hoe is het afgelopen ?

Verwijderd

Lijkt me handig om te doen voorkomen of je site steeds beter gaat lopen. Dus af en toe (en met toenemende frequentie) onder andere gebruikersnamen inloggen en flink wat posten in op die lege forum mappen.
Dan lijkt het of het steeds beter gaat met je site :Y) }) :Y)
En dan zullen ze ook meer willen/moeten bieden. :+
Ook updaten/veranderen van de site kan hier vast in helpen.

Stond al genoemd maar het is natuurlijk super als je ze zover krijgt dat je een banner van hun site plaatst en zo nog jaren lang geld kan vangen. Als je dan erg veel bezoekers gaat genereren zullen ze je uiteindelijk alsnog willen uitkopen :+

Succes iig en poot stijf houden :X

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb inderdaad al erg lang niks van ze gehoord, maar dat was de vorige keer ook zo.
Blijkbaar ligt de prioriteit hier niet zo hoog voor ze.

Ik was toevallig net van plan om te restylen. Heb eerlijk gezegd weinig aan de site gewerkt de laatste tijd, weinig tijd gehad. Ondanks dat is het aantal bezoekers toch weer groter geworden, dus dat gaat de goede kant op.

Ik ga er voor nu maar vanuit dat ik deze domein blijf gebruiken, als zij dan alsnog ergens mee komen is dat mooi meegenomen, maar de domein opgeven doe ik niet zomaar

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Linh, ik denk dat ze gewoon zoiets hadden van: "We kunnen het altijd proberen, misschien is het wel iemand die totaal geen verstand heeft van zaken".
Nu komen ze erachter dat jij niet zoiemand bent en dan weten ze ook wel dat het teveel geld gaat kosten om het domein over te nemen. :)

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 28 January 2003 @ 07:53:
Linh, ik denk dat ze gewoon zoiets hadden van: "We kunnen het altijd proberen, misschien is het wel iemand die totaal geen verstand heeft van zaken".
Nu komen ze erachter dat jij niet zoiemand bent en dan weten ze ook wel dat het teveel geld gaat kosten om het domein over te nemen. :)
Ja zou kunnen, maar dan hadden ze geen advocatenkantoor ingeschakelt denk ik. Tenzij ze dat gedaan hebben om me proberen bang te maken (wat niet gelukt is :p)

Verwijderd

Ik heb in het verleden meerdere keren met domain dispute's te maken gehad.

een paar dingen:
- Vraag *nooit* om geld en als je er op aan gaat sturen, zorg dan dat de andere partij begint over kopen/verkopen van het domein.
- Maak duidelijk dat je je niet op hun (US) markt richt en als jullie produkten niet hetzelfde zijn, maak dit dan ook duidelijk.
- Laat je niet imponeren door officiele taal.
- Betaal geen cent.

Vroeger was het zo dat de enige manier waarop iemand een domeinnaam op kon eisen... een uitspraak laten doen door de ICANN (www.icann.org). Kijk even naar de sectie UDRP op http://www.icann.org/udrp/

Volgens mij zijn er nu meerdere organistaties zoals de WIPO (http://arbiter.wipo.int/domains/) en is de ICANN veranderd in een soort overkoepelende club. Ik weet niet precies hoe dit nu allemaal in z'n werk gaat maar het is niet zo moeilijk uit te zoeken lijkt me.

Als ze dit in werking zetten, zorg er dan wel voor dat je alle emails beantwoordt en vasthoudt aan je standpunt. Laat ook blijken dat je een oplossing wilt. Negeren werkt in je nadeel.
Ik ken iemand die hield er een iets andere strategie op na. Als iemand over zijn domains begon te zeuren, dan ging hij even naar de KvK om een handelsnaam aan zijn lijst toe te voegen en vervolgens was hij degene die als eerste een klacht indiende bij de ICANN om de domainnaam van de tegenpartij op te eisen. Hij draaide de boel dus gewoon om.
Het is maar wat je met je vrije tijd doet :)

Maar goed, destijds hoefde je hoeft niet bang te zijn voor de ICANN. De ICANN was over het algemeen best neutraal en keek niet naar verhoudingen US vs. de rest van de wereld of Multinational vs. hobbyist.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 12:28:
[...]

Ja zou kunnen, maar dan hadden ze geen advocatenkantoor ingeschakelt denk ik. Tenzij ze dat gedaan hebben om me proberen bang te maken (wat niet gelukt is :p)
Geloof me, ik werk iedere dag met Amerikanen en elk bedrijf heeft jurist op de loonlijst waarvoor ze werk aan het zoeken zijn. Gewoon een hoop blabla. Niet teveel van aantrekken.
Met domainnames is het een iets ander verhaal maar als iemand uit de US je voor het gerecht wil hebben, kunnen ze dat echt niet doen. Wij wonen hier in Nederland en vallen onder Nederlands recht. Als ze wat willen, moeten ze hier naartoe komen.
De meeste zaken halen hier echter de rol niet eens. We zijn hier gelukkig niet in Amerika.

Ik had een tijdje geleden ook zoiets. Ik zou door mijn uitspraken over een bepaald bedrijf schade aangericht hebben. (Onzin maar goed) Krijg ik een pak van 20cm dik aan papierwerk op m'n mat waarin ze al m'n assets opeisde. Knappe Amerikaan die dat voor elkaar krijgt :)

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:24

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Misschien tijd om toch die brief op te stellen met een ultimatium erin, zodat je er straks geen omkijken meer naar hebt. Zo blijf je steeds wachten op een antwoord van hun.

Verwijderd

even wat offtopic info... misschien leuk om te lezen wie die advocaat nu eigenlijk is.

Juan Carlos A. Marquez
Partner
jmarquez@reedsmith.com Falls Church
703.641.4289
fax 703.641.4340

Juan Carlos A. Marquez joined Hazel & Thomas, P.C. in 1996. That firm merged with Reed Smith Shaw & McClay LLP in 1999, forming Reed Smith LLP, where Mr. Marquez currently focuses his practice on intellectual property and licensing.

He has experience in all phases of patent protection including preparation of original patent applications; preparation of patentability, infringement and validity opinions; client counseling; licensing; litigation support; and prosecution. Mr. Marquez also has experience in the protection of trademarks and copyrights including client counseling on handling of intellectual portfolios; and trademark prosecution.

Prior to Hazel & Thomas, Mr. Marquez worked as a patent attorney focusing on the preparation and prosecution of patent applications, primarily on behalf of Japanese high-technology clients, and providing litigation support on patent-related matters. His work experience encompasses various electrical engineering and related subject matters, including semiconductor device structures and circuits; semiconductor manufacturing processes and systems; computer-based circuits and devices; computer software applications; networked telecommunication systems; optics- and laser-based devices and systems; image analysis and pattern detection; and industrial robots and manufacturing systems.

Prior to becoming a patent attorney, Mr. Marquez was a project engineer with the Delco Electronics Division of General Motors Corporation in the Advanced Instrumentation Engineering Group, and was involved in a variety of technologies including TFT-LCD instrumentation systems; vacuum-fluorescent displays; and LCD backlighting.

Mr. Marquez earned his B.S. in electrical engineering in 1986 from General Motors Institute, and his J.D. in 1991 from Georgetown University Law Center. He is admitted to the Bars of the District of Columbia and the Commonwealth of Pennsylvania, and the U.S. Patent and Trademark Office. He is a member of the American, District of Columbia and Pennsylvania Bar Associations, as well as the Institute of Electrical and Electronic Engineers.

bron: http://www.reedsmithhazel...attorneys/bio.asp?ID=1427

Verwijderd

misschien een idee, maar biedt aan hun logo en link op jouw site te plaatsen en laat hun lekker betalen....

doen ze ook bij drivers.com dacht ik

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 15:44 ]

Pagina: 1 2 Laatste