Ik zit zelf nu in 4VWO(en heb vanochtend gehoord dat het volgnd jaar 5vwo is
) en ik heb nu dus ANW(algemene natuurwetenschappen) en bio.. De evolutie theorie wordt daar heel erg onderwezen en word als een feit gepresenteerd.. dit zet je soms wel is aan het denken maar ik ben het toen gewoon voor mezelf extra gaan onderzoeken en naar van die dingen gekeken als: is de bijbel wel echt het word van God, zijn de profetieen erin wel voor de uitkomst ervan opgetekend, is evolutie nou wel of niet waar. En na dit gedaan te hebben kwam ik tot de conclusie dat er een God is en dat de manier waarop Jehovah's Getuigen die aanbidden de juiste is..
Dingen als de big bang theorie.. Dat er ooit een singulariteit is geweest dat weet ik niet.. Het is wel zo dat door de roodverschuiving(of was het nou blauwverschuiving?
) is bewezen dat het heelal uitdijt.. Dus het moet ooit is kleiner zijn geweest dan nu. Maar daar blijkt volgens mij niet uit dat er geen God is..
En de evolutie theorie zou verklaren hoe het leven van 'bacterie' via 'aapmens' naar 'mens' is gegaan.. maar het verklaart niet hoe het leven dan is ontstaan.(JG geloven btw niet dat God de evolutie in gang zou hebben gezet) Dingen als spontane generatie/mutatie en dat soort dingen zijn nog steeds niet bewezen(het experiment van Miller is bv later door hem zelf niet kloppend verklaar wegens de reducerende atmosfeer)..
Dingen als de big bang theorie.. Dat er ooit een singulariteit is geweest dat weet ik niet.. Het is wel zo dat door de roodverschuiving(of was het nou blauwverschuiving?
En de evolutie theorie zou verklaren hoe het leven van 'bacterie' via 'aapmens' naar 'mens' is gegaan.. maar het verklaart niet hoe het leven dan is ontstaan.(JG geloven btw niet dat God de evolutie in gang zou hebben gezet) Dingen als spontane generatie/mutatie en dat soort dingen zijn nog steeds niet bewezen(het experiment van Miller is bv later door hem zelf niet kloppend verklaar wegens de reducerende atmosfeer)..