Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features
.edit: linkje erbij [topic=525572]
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
[topic=518448/1/25]
Raku
Zoek ook in LA naar de klachten over het nivo in PNS
Verwijderd
2. Het topic staat nog steeds in PNS en is dus -niet- verplaatst;
3. Crossposten doen we inderdaad niet aan. En niet alles staat in een Faq maar der staat zoveel niet in de Faq.
Titel gefixtOp zaterdag 15 juni 2002 21:58 schreef D2k het volgende:
SM -> LA en titel gefixt
Link: [topic=525572]
Lijkt mij idd dat het Predator niet helemaal duidelijk was dat het op een ander forum was, en niet een ander topic op GoT. Helaas weet ik niet precies of een UT-server in [forum=19] hoort of in [forum=12]. Maar ik denk niet dat het erg wordt gevonden als je er eentje opent die niet in [forum=24] staat. :)[quote]
Op zaterdag 15 juni 2002 22:02 schreef ItSnows het volgende:
D2k had de titel aangepast. Weet niet wat het was, maar misschien was het idd al een fout van de topicstarter2. Het topic staat nog steeds in PNS en is dus -niet- verplaatst;
Het was een link naar een ander forum en niet een ander topic op GoT.3. Crossposten doen we inderdaad niet aan. En niet alles staat in een Faq maar der staat zoveel niet in de Faq.
uhm de titel was "klachten"Op zaterdag 15 juni 2002 22:03 schreef Compubiter het volgende:
[..]
Titel gefixtIk zie geen verplaatsing, alleen een slotje.
De titel is: "[PNS] klachten over verplaatsing", terwijl hij niet verplaatst isOp zaterdag 15 juni 2002 22:03 schreef D2k het volgende:
[..]
uhm de titel was "klachten"
Verwijderd
Dat is nog steeds crosspostenOp zaterdag 15 juni 2002 22:03 schreef Compubiter het volgende:
Het was een link naar een ander forum en niet een ander topic op GoT.
Maar ja, dat was niet de basisreden voor het sluiten
ej tis al laatOp zaterdag 15 juni 2002 22:05 schreef Compubiter het volgende:
[..]
De titel is: "[PNS] klachten over verplaatsing", terwijl hij niet verplaatst is![]()
Tevens wil ik ook even kwijt dat het goed opstellen van een gameserver even moeilijk is als het opstellen van een Windows NT of Windows 2k server
Jij gaat toch ook geen berichten op een nederlands forum in het engels typenOp zaterdag 15 juni 2002 22:00 schreef ]-[Skinlab]-[ het volgende:
je had net zo goed de tekst kunnen copy/pasten. Zo lijkt het of je zo snel mogelijk zonder veel moeite aan een antwoord wil komen.
Zoek ook in LA naar de klachten over het nivo in PNS
Kan dit topic dan wel worden geopend in [forum=12] of in [forum=19]. Uit de reactie van IceStorm in [topic=518448/1/25] begrijp ik dat het opzetten van een Gameserver in SP hoort.Op zaterdag 15 juni 2002 22:05 schreef ItSnows het volgende:
[..]
Dat is nog steeds crossposten
Maar ja, dat was niet de basisreden voor het sluiten
De reden van sluiting is dat er te veel topics worden geopend in [forum=24] die eigenlijk basic zijn. Nu kan zo'n topic wel verplaatst worden, maar zo leer je het beter dan dat dat soort dingen voor je gedaan worden.Op zaterdag 15 juni 2002 22:11 schreef ~X-Treme~ het volgende:
Ik had wel verwacht dat iets wat een SERVER is ook thuis hoort in het enige topic waarvan ik kan zien dat het ook over servers gaat.
Tevens wil ik ook even kwijt dat het goed opstellen van een gameserver even moeilijk is als het opstellen van een Windows NT of Windows 2k server
Verwijderd
Afhankelijk van de kwaliteit van de post kan dat jaOp zaterdag 15 juni 2002 22:15 schreef Compubiter het volgende:
Kan dit topic dan wel worden geopend in [forum=12] of in [forum=19]. Uit de reactie van IceStorm in [topic=518448/1/25] begrijp ik dat het opzetten van een Gameserver in SP hoort.
Neen. Als het over games gaat hoort zoiets in SP. Consoles ed. horen ook in SP en niet in GTOp zaterdag 15 juni 2002 22:11 schreef ~X-Treme~ het volgende:
Ik had wel verwacht dat iets wat een SERVER is ook thuis hoort in het enige topic waarvan ik kan zien dat het ook over servers gaat.
Ben ik het niet mee eensTevens wil ik ook even kwijt dat het goed opstellen van een gameserver even moeilijk is als het opstellen van een Windows NT of Windows 2k server
[..]
Nee. En je post ook geen vraag in het nederlandse op een engels forum. Dat vertaal je eerst voor je het postJij gaat toch ook geen berichten op een nederlands forum in het engels typen![]()
![]()
Trieste zaak danOp zaterdag 15 juni 2002 22:02 schreef ItSnows het volgende:
[..]
En niet alles staat in een Faq maar der staat zoveel niet in de Faq.
Iets wat niet in de faq staat kun je dan ook moeilijk verbieden. Geef dan die admin of wie dat ook doen dan eens een kick zodat ze die FAQ ff bijwerken

Ook simpele vragen hoor thuis in het topic waar de vraag over gaat, in dit geval dus servers.[..]
De reden van sluiting is dat er te veel topics worden geopend in [forum=24] die eigenlijk basic zijn. Nu kan zo'n topic wel verplaatst worden, maar zo leer je het beter dan dat dat soort dingen voor je gedaan worden.
Verander ander de naam "Network Troubleshooting" in Non-Professional Networking & Servers of zoiets
Heb je de FAQ wel gelezenOp zaterdag 15 juni 2002 22:22 schreef ~X-Treme~ het volgende:
Ook simpele vragen hoor thuis in het topic waar de vraag over gaat, in dit geval dus servers.
Verander ander de naam "Network Troubleshooting" in Non-Professional Networking & Servers of zoiets
Verder is dit voorstel volgens mij al vaker gedaan, maar ik heb die discussie nooit gevolgd.
Verwijderd
Op het moment dat zoiets word toegevoegd in een Faq moet je ook alle andere niet gewenste dingen toevoegen en dan krijg je een Faq met 1500 pagina's. Een beetje gezond verstand en zelf nadenken mag dan ook wel weer van users verwacht worden lijkt me.Op zaterdag 15 juni 2002 22:22 schreef ~X-Treme~ het volgende:
Trieste zaak dan
Iets wat niet in de faq staat kun je dan ook moeilijk verbieden. Geef dan die admin of wie dat ook doen dan eens een kick zodat ze die FAQ ff bijwerken
"Spielerij Games en alles wat daar mee te maken heeft kun je hier bespreken"
Dus ook gameservers
Als je een vraag hebt over de internet-delen fuktie van windows 98 dan stel je die toch ook bij network-troubleshooting of zoiets, dat doe je toch ook niet bij Windows Operated Systems, terwijl het wel een build-in programma van windows 98 isOp zaterdag 15 juni 2002 22:24 schreef Compubiter het volgende:
[..]
Heb je de FAQ wel gelezenDaar staat namelijk duidelijk welk topic waar hoort.
Verder is dit voorstel volgens mij al vaker gedaan, maar ik heb die discussie nooit gevolgd.
Alle subfora hebben een FAQ om aan te geven wat wel en wat niet in dit forum hoort.Op zaterdag 15 juni 2002 22:30 schreef ~X-Treme~ het volgende:
[..]
Als je een vraag hebt over de internet-delen fuktie van windows 98 dan stel je die toch ook bij network-troubleshooting of zoiets, dat doe je toch ook niet bij Windows Operated Systems, terwijl het wel een build-in programma van windows 98 is
De beloofde discussie over Non-Professional Networking & Servers: [topic=520653/1/100]
Een quote van Predator uit dat topic:
Ze gaan op slot ipv move om users "aan te moedigen" om zelf eerst es na te denken en de FAQ es door te nemen.
Windows Operated Systems: Als Windows niet doet wat jij wil ligt hier de oplossing.Op zaterdag 15 juni 2002 22:29 schreef ItSnows het volgende:
[..]
Op het moment dat zoiets word toegevoegd in een Faq moet je ook alle andere niet gewenste dingen toevoegen en dan krijg je een Faq met 1500 pagina's. Een beetje gezond verstand en zelf nadenken mag dan ook wel weer van users verwacht worden lijkt me.
"Spielerij Games en alles wat daar mee te maken heeft kun je hier bespreken"
Dus ook gameservers
dus ook problemen met Windows 2k/NT servers etc. die nu bij PNS staan en zo horen de problemen met linux/os2/unix servers bij Non-Windows Operated Systems thuis
Op zaterdag 15 juni 2002 22:36 schreef ~X-Treme~ het volgende:
[..]
Windows Operated Systems: Als Windows niet doet wat jij wil ligt hier de oplossing.
dus ook problemen met Windows 2k/NT servers etc. die nu bij PNS staan en zo horen de problemen met linux/os2/unix servers bij Non-Windows Operated Systems thuis
Uit de WOS-FAQ.Welke topics kan ik hier nu plaatsen?
Elk topic dat iets met Windows te maken heeft. Topics zoals "windows doet dit en dat niet" en "windows boot niet meer". Topics met betrekking tot Office onderdelen, Internet Explorer, Outlook, Exchange en IIS horen in Software Algemeen, hetzelfde geldt voor vragen met netwerkproblemen, die horen in Network Troubleshooting. Voordat je begint aan een topic, kijk eerst eens in de search of het antwoord daar al niet instaat. Voor de rest is alles welkom. Zo niet, dan wordt het alsnog verplaatst naar het goede forum. Gebruik ook een beetje je eigen inzicht waar je topic het beste thuishoort.
In de [WOS] staat dat inderdaad. Maar zoiets staat niet in [PNS] en dus mag je zoiets daar posten. Anders moeten die problemen met Win 2k/NT servers ook naar [NT]
En ja, ik heb de FAQ gelezen en toch leek PNS mij het meest geschikte topic. Omdat die nerds uit PNS zichzelf zo hoog inschatten en het creëren van goede fatsoenlijke vlot lopende gameserver te min voor zichzelf vinden en daarom niet weten hoe moeilijk het kan zijn om een goede server op te stellen. Dit kan namelijk even moeilijk zijn als het opstellen van een NT of 2K serverZe gaan op slot ipv move om users "aan te moedigen" om zelf eerst es na te denken en de FAQ es door te nemen.
Gewoon niet alle servers horen daar. Als je klikt op mijn naam zul je zien dat ik nooit in PNS of NT komt, omdat dat niet mijn sterkste punt is en dus weet ik niet waarom Win2K servers daar wel staan.En vergeet vooral niet de volgende stelling:
"Server != Advanced"
Waarmee bedoeld wordt, een PC die Windows2000 Advanced Server draait, de hele dag een beetje Word documenten opslaat en internet deelt voor 2 users is dus niet meteen advanced!
Mocht je de discussie over PNS willen houden, kunnen je even zoeken in LA, want er staan er genoeg. Vooral klachten van mensen die zich ergeren aan het lage niveau en de veel verkeerd geplaatste topics.
[topic=463093/1/100]
A) Je post een link naar een ander engels forum.
Je bent dus zelf nog te lui om even je probleem in het Nederlands te vermelden hier op GOT.
Dat noem ik gewoon lui.
Wat is er nu Professional aan een gameserver...
Moet dat nu echt in de FAQ vermeldt worden ?

Zelfs al had ik jouw topic gemoved naar [SP] dan hadden ze hem waarschijnlijk wel dichtgedaan om reden A)
Als ik mod was had je een OWOp zaterdag 15 juni 2002 22:43 schreef ~X-Treme~ het volgende:
En ja, ik heb de FAQ gelezen en toch leek PNS mij het meest geschikte topic. Omdat die nerds uit PNS zichzelf zo hoog inschatten en het creëren van goede fatsoenlijke vlot lopende gameserver te min voor zichzelf vinden en daarom niet weten hoe moeilijk het kan zijn om een goede server op te stellen. Dit kan namelijk even moeilijk zijn als het opstellen van een NT of 2K server

Hou die beledigingen voor jezelf aub.
Sorry hoor, maar dat is geblaat van de bovenste plank.
Zwijg als je geen flauw benul hebt waarover je spreekt.
Zegt er een wat![..]
Als ik mod was had je een OW
Sorry hoor, maar dat is geblaat van de bovenste plank.
Zwijg aub als je geen flauw benul hebt waarover je spreekt.
[einde discussie]
Als jij dan zo vriendelijk zou willen zijn mijn topic even naar SP te verhuizen en weer te openen (als dat kan).
Dan is iedereen weer tevreden en zal ik over jullie ophouden, ok?
Lekker argumentOp zaterdag 15 juni 2002 23:07 schreef ~X-Treme~ het volgende:
[..]
Zegt er een wat!
Tuurlijk, omdat je het zo lief vraagAls jij dan zo vriendelijk zou willen zijn mijn topic even naar SP te verhuizen en weer te openen (als dat kan).
^^^^^ Je hebt hem zelf net nog gequoteZe gaan op slot ipv move om users "aan te moedigen" om zelf eerst es na te denken en de FAQ es door te nemen.
Bovendien zou hij als hij verplaatst wordt nog steeds niet in het Nederlands zijn.
Op zaterdag 15 juni 2002 23:07 schreef ~X-Treme~ het volgende:
[..]
Zegt er een wat!
[einde discussie]
Als jij dan zo vriendelijk zou willen zijn mijn topic even naar SP te verhuizen en weer te openen (als dat kan).
Nee, ik move jouw topic niet.
Je kan beginnen met een nieuw topic in SP waar je duidelijke Nederlandse uitleg post over je probleem & wat je al geprobeerd hebt.
Let's try.........Op zaterdag 15 juni 2002 23:11 schreef Predator het volgende:
[..]
[..]
Nee, ik move jouw topic niet.
Je kan beginnen met een nieuw topic in SP waar je duidelijke Nederlandse uitleg post over je probleem & wat je al geprobeerd hebt.
Als ik in SP geen antwoord krijg, dat wil zeggen dat dus het niveau waarschijnlijk te laag is in SP, kan jij mij dan vertellen hoe ik de probs op moet lossen Predator?
Als ik het goed begrepen heb is Professional (veel)moeilijker dan Advanced. Dus zou iemand als jij van PNS een Advanced vraag makkelijk moeten kunnen beantwoorden.
Of niet? Zo niet, dan zou ik toch enigzins gelijk hebben met die opmerking een paar posts hoger. Of niet?
Dat slaat weeral echt nergens op.Op zaterdag 15 juni 2002 23:13 schreef ~X-Treme~ het volgende:
[..]
Let's try.........
Als ik in SP geen antwoord krijg, dat wil zeggen dat dus het niveau waarschijnlijk te laag is in SP, kan jij mij dan vertellen hoe ik de probs op moet lossen Predator?
Als jij mij gaat vragen hoe je een bepaalde move doet in UT...
Als ik dat niet weet, ben ik dan dom
Is mijn niveau te laag dan

Zie antwoord boven deze quote.Als ik het goed begrepen heb is Professional (veel)moeilijker dan Advanced. Dus zou iemand als jij van PNS een Advanced vraag makkelijk moeten kunnen beantwoorden.
Of niet? Zo niet, dan zou ik toch enigzins gelijk hebben met die opmerking een paar posts hoger. Of niet?
Denk jij trouwens echt dat jij meer kans maakt in PNS voor een oplossing van jouw probleem ?
Je gaat toch in [forum=11] ook niet gaan vragen hoe je samba configureerd ?
Het is geen move, het is duidelijk een configuratieprobleem (Tenzij je met move iets anders bedoeld als ik).Op zondag 16 juni 2002 09:05 schreef Predator het volgende:
[..]
Dat slaat weeral echt nergens op.
Als jij mij gaat vragen hoe je een bepaalde move doet in UT...
Als ik dat niet weet, ben ik dan dom
Is mijn niveau te laag dan
Samba heeft ook totaal niks met windows te maken. Maar in dit geval gaat het over een server. In SP heb ik tot nu toe geen enkele (nuttige) reactie gehad, dus neem ik aan dat daar nooit over servers wordt gepraat of het niveau is daar toch net iets te laag. Als ze het dan bij de "advanced" groep niet weten, dan moet ik toch bij de "professionele" groep zijn, of niet?Op zondag 16 juni 2002 09:05 schreef Predator het volgende:
[..]
Zie antwoord boven deze quote.
Denk jij trouwens echt dat jij meer kans maakt in PNS voor een oplossing van jouw probleem ?
Je gaat toch in [forum=11] ook niet gaan vragen hoe je samba configureerd ?
Nog iets:
Als ik gameservers op ga zetten omdat het mijn beroep is, dan is het wel een zaak voor in PNS, omdat het dan professioneel is. Maar als ik exact dezelfde server op zou bouwen als dat ik bij professioneel zou doen, maar nu voor eigen gebruik zou gebruiken, dan is het ineens advanced?
Het enige verschil tussen Advanced en Proffesional is dus gewoon diegene die de server uiteindelijk gebruikt. Maar alleen omdat ik gameservers voor mijn beroep zou opzetten is het proffesioneel, terwijl het probleem exact hetzelfde is, of het nou professioneel opgesteld is of advanced.
Verwijderd
Snap je het gewoon niet (dan hoor je niet op GoT thuis) of wil je het niet snappen (idem)?Op zondag 16 juni 2002 12:10 schreef ~X-Treme~ het volgende:
-bla-

Predator geeft net aan dat je topic niet in PNS hoort en dat ie in SP misschien mag. Einde discussie dus! Ga in SP eens je topic in fatsoenlijk NL overtypen, eerst FAQ lezen en doen wat er van je geeist wordt voordat je een topic opent (hint: google, search). Daarna ga je een mooi topic maken en klaar is XTreme.
Wat begrijp je hier niet van? Het is zooooooo simpel!
Verwijderd
Bij deze reageert deze mod erop, zonder dat er iets gezegd is. Kom op zeg, dergelijke kinderachtige uitlatingen ga je maar ergens in de zandbak maken, maar niet op GoT.Op zaterdag 15 juni 2002 23:07 schreef ~X-Treme~ het volgende:
[..]
Zegt er een wat!
[einde discussie]

Bij deze verwacht ik dan ook niet meer dergelijke uitlatingen van je te zien.
Hiermee duidt ik aan dat games & gameservers (want dit ligt veeeeeeeeeeel dichter bij SP dan waar anders) iets voor gamers is.Op zondag 16 juni 2002 12:10 schreef ~X-Treme~ het volgende:
[..]
Het is geen move, het is duidelijk een configuratieprobleem (Tenzij je met move iets anders bedoeld als ik).
[..]
Indd, een gameserver ook niets met PNSSamba heeft ook totaal niks met windows te maken.
Gaan we nu het niveau van SP in twijfel trekkenMaar in dit geval gaat het over een server. In SP heb ik tot nu toe geen enkele (nuttige) reactie gehad, dus neem ik aan dat daar nooit over servers wordt gepraat of het niveau is daar toch net iets te laag.
Moet ik ItSnows roepen ?
PNS != alle vragen waar je niet direct een antwoord op krijgt
Dat is 2x hetzelfdeAls ze het dan bij de "advanced" groep niet weten, dan moet ik toch bij de "professionele" groep zijn, of niet?
Zelfs al was het je beroep dan was het nog altijd SPNog iets:
Als ik gameservers op ga zetten omdat het mijn beroep is, dan is het wel een zaak voor in PNS, omdat het dan professioneel is. Maar als ik exact dezelfde server op zou bouwen als dat ik bij professioneel zou doen, maar nu voor eigen gebruik zou gebruiken, dan is het ineens advanced?
Het enige verschil tussen Advanced en Proffesional is dus gewoon diegene die de server uiteindelijk gebruikt. Maar alleen omdat ik gameservers voor mijn beroep zou opzetten is het proffesioneel, terwijl het probleem exact hetzelfde is, of het nou professioneel opgesteld is of advanced.
Er is geen mens in PNS die zit te wachten op een topic over een gameserver laat staan dat deze personen gameservers installeren.
Gameservers worden opgezet door gamers en die vind je in SP