Op woensdag 19 juni 2002 02:01 schreef blouweKip het volgende:
[..]
Mm, games draaien bij mij of even snel of sneller (wat betreft de native games die ik heb)
Het gekke is dat ik van iedereen hoor hoe stabiel xp is, maar dat het gek genoeg bij mij niet zo is en gek genoeg bij mn huisgenoot ook niet (wij zullen wel de enige zijn)
[..]
RTCW draait bij mij ontiegelijk kut op Linux. Over welke games heb jij het zoal? Mijn uptime van Windows XP is 35 dagen geweest. Toen moest ik rebooten voor een hardware update. Daarna ging ik nogal veel RTCWen en tegenwoordig GTA3 en daar crashed-ie op. Uptime momenteel: 9 dagen en 10 uur en nergens last van.
Waar ik wel last van heb met MSIE is dat ik een browser window die al een tijdje open staat heel traag doet qua display. Ik laat nogal 'ns wat open staan omdat ik met een x dingen tegelijk bezig ben. Vroeger toen ik nog dialup had deed ik mijn grote antwoorden op fora offline en howto's die ik las ook offline. Dan liet ik ze staan en Mozilla. En dat vrat geheugen en het ging steeds trager. MSIE heeft dat ook in mindere mate. Hoe dat nu met Mozilla zit weet ik niet. Ik heb het dan dus over enkele dagen tot een halve week browser windows open laten staan.
Ik heb slechts 2 keer een echte vastloper gehad (geen id of dat een kernel panic ofzo was), verder heb ik op andere pc's wel eens een keer een kernel panic gehad toen ik een van die vroege 2.4 kernels zelf had gecompiled
[..]
Da's bijzonder weinig dan. En natuurlijk ook fijn

Mee eens, ik heb kde 1.x ook gebruikt, net zoals gnome 1.0 en wat andere wm's, sinds ik gnome gebruik (paar jaartjes) is het er zeker wel eens uitgeknald, al lag dat eerder aan x, toch is het aantal keren dat dat gebeurde verhoudingsgewijs laag bij het aantal bsod's wat ik in dezelfde tijd bij windows heb gezien (en aangezien we het over oude wm-versie shebben tel ik dus ff win2k en 98 daarbijop, aangezien er toen geen xp was)
[..]
In die tijd gebruikte ik KDE ook met groot plezier aangezien de '98 en ME versies toen crashde. maar da's in het verleden en ik vind dat je dus nu qua desktops ook recente versies met elkaar moet vergelijken.
Ik denk op zich dat alle os blijven doorontwikkelen, maar ik denk dat linux iig "onder de motorkap" in veel (belangrijke) opzichten volwassener is dan xp, en zeker, op gui en applicatie gebied is nog veel fragmentatie door het gebrek aan support, maar dat trekt langzaam wel bij, nu moet alleen de overheid ervoor zorgen dat de marktwerking blijft bestaan (lees: koppelverkoop tegen gaan, etc) en dan evolueert t geheel vanzelf...het grote voordeel van linux in dat opzicht is dat het beter in staat is om aan de vraag te voldoen, terwijl microsoft slechts brood ziet in een aanbodgestuurde markt (wat dus weer innovatie tegen gaat)
[..]
Op een gegeven moment barst de bom en zal in rap tempo het 'gewone' volk kennis maken met Linux. Maar niet met de motorkap. Dit alles aangezien de mens een kuddedier is en je nu ook al een soort opmars ziet van Linux. Wat ik nog zie gebeuren is een afsplitsing in Linux waarbij 1 deel voor de servermarkt bedoeld is en een ander deel voor die workstation/desktop markt. Je ziet het nu al een beetje qua distributies en de preemptive patch zal dan enabled worden op de workstation versie maar niet op de server versie.
Tja, maya personal learning edition, unreal editor en spss heb ik helaas niet werkend met wine en vmware is opzich snel genoeg (al vind ik win4lin wel interessant omdat het goedkoper is)
Vervelend. Misschien dat ze in de toekomst wel werken. Ik kon eerst MSIE 4.0 ook voor geen meter aan de praat krijgen onder Linux. Tijdje daarna wel.
Keuze, ik kan IE er niet uithalen, mozilla wel, en in mandrake kun je alles uitzetten als je wilt..
Spijtig. Alleen wil de gemiddelde gebruiker IE helemaal niet eruit. Het werkt lekker, stabiel, ze zijn eraan gewend, etc. Jij misschien wel, maar jij bent geen gemiddelde gebruiker. Je bent een uitzondering op de zaak en het gaat in het leven nou eenmaal niet zoals jij altijd wenst. Ietswat lullig misschien maar de meerderheid heeft stem. Dus moet je je (als Mozilla/Linux) op de massa richten niet op de guru's.
Overigens, Mandrake heeft ook vanalles standaard enabled dat de gemiddelde gebruiker niet wil; mochten ze het wel willen mogen ze uitzoeken hoe je het aan kunt zetten.
Onzin, ik weet zeker dat wanneer IE 6 uit windows wordt gehaald en er mozilla voor in de plaats wordt gezet dat dan iedereen mozilla zal gebruiken...waarom: omdat er geen sparke is van keuze...ik weet nog wel dat destijds IE 3.x en 4.x uit waren...die waren echt een ramp vergeleken met de netscape alternatieven, toch werden ze veel gebruikt omdat het mee werd geinstalleerd, als je aan de gemiddelde internetter zou vragen of hij/zij 50% minder zou willen betalen voor windows xp zonder IE dan weet ik zeker dat het grooste deel ja zegt (als ze xp al kopen), ik vind het vededigen van gebrek aan keuze ook een beetje vreemd aangezien dat betekent dat jij niet doorhebt dat keuze de enige motor achter innovatie is...de mensen die minder keus willen omdat in hun ogene "iedereen dat wel wil" zouden zich prima thuisgevoeld hebben in de planeconomie van de ussr, de enige plek waar net zulke monopolies waren....heeft hun economie niet zoveel goed gedaan!
[..]
Ik weet zeker dat wanneer je dat nu zou doen iedereen zich blauw zo zoeken naar MSIE op hun systeem. Mozilla zegt hen niks. Netscape sommige misschien enigzins. Mozilla is totaal anders, m.i. vooral dat Mail ding.
Destijds kon je kiezen tussen IE en Netscape. Dialup ISP's boden de keus gewoon aan bijv. In het begin won Netscape dat maar Communicator in vergelijking met MSIE 4 was al gauw een verloren strijd voor Netscape. Tel daarbij 5 op en het uitblijven van verbeteringen aan Communicator en de slag is gewonnen. Daarvoor had Netscape Mosaic verslagen. Al gauw kwam toen MSIE als een paddenstoel uit de grond en rond die tijd werd Netscape (of beter: Communicator) verslagen. Btw: Netscape 3 vond ik idd veel fijner dan MSIE 3. Netscape 3 heb ik altijd een geweldige, snelle browser gevonden zonder bullshit eromheem.
In het geval van gratis software (waarbij gratis absoluut moet worden gezien aangezien dat realistischer is dan te zeggen: XP kost geld; terwijl er niet voor wordt betaald) maakt keuze niet zo zeer uit aangezien je er toch niks voor dokt. Als je dan voor iets anders kiest, al dan niet gedownload, heb je niet betaald voor iets dat je dan niet gebruikt.
Ten eerste is dit bij windows niet het geval, ten tweede is het een misvatting dat de gemiddelde consument te dom is voor concurrentie ten derde bevesitigd deze quate mijn vermoeden van hierboven
Het is wel het geval bij Windows. Om lokaal je bak te onderhouden kun je prima Deze Computer gebruiken. Als alternatief heb je de Verkenner. En dan kun je nog altijd de console/CMD usen of zoals ik heb gedaan OpenSSH erop gooien en dan via CMD remote je bak onderhouden. Dat is de keuze die je hebt. Er zijn verder zat 3rd party tools.
De gemiddelde consument gebruikt echter wat hij voorgeschoteld krijgt en de gemiddelde consument interesseert zich geen zak van welke maker welk programma is om maar een voorbeeld te noemen. Als het maar werkt. Functionaliteit komt op de 2de plaats, stabiliteit op de korte duur 1ste. Dus geen uberhoge uptimes maar gewoon dat-ie niet spontaan crashed. Overzichtelijkheid en gebruikersvriendelijkheid staan ook hoog in het vaandel. En XP is voor dagelijks gebruik een stabiel OS. Stukken stabieler dan de voorgangers.
Wanneer jij dus 4 browsers in je OS pleurt maak je het alleen maar moeilijker voor de gewone gebruiker. Voor de gevorderde niet nee. Maar dat is slechts een klein percentage en die lui passen zich maar fijn aan aan de massa.
Niet als de president van een bepaalde natie zeer gebrekkige kennis van marktmechanismen heeft, in de vs zijn er zat mensen/bedrijven die er last van ondervinden, maar zonder een goede overheid die doorheeft wat voor een scahde de huidige situatie met zich meebrengt komt je niet ver.
[..]
Over Bush & co laat ik me liever niet uit...
Tja, mozilla laat bij mij de pagina's beter en sneller zien en start sneller op...flink subjectief dus
Statistieken en testen zullen wel de waarheid aan het licht brengen.
Idd. Vreemd. Maar goed. Ik heb daar niet zo'n last van dat soort menutjes kom ik toch niet tegen. Verder doe ik niet aan webdesigning dus weet ik er niet alles van. Zal vast ook iets zijn dat Mozilla weer niet correct laat zien.
verder ziet iedere pagina er in mozilla prima uit, ik kom af en toe opzettelijk afgesloten pagina's tegen maar die negeer ik of ik mail de webmaster (wat soms wel helpt)
Mijn ervaring is anders. Op een ander forum waar ik dagelijks kom dat VBB draait ziet het er verdomd verneukt uit.