Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09
Welkom bij de GoT Digiphoto Contest!

Thema van deze testronde is "Water"

Heb je vragen en opmerkingen dat niks met de contest te maken heeft? Stuur deze dan naar Moody. Hij is de organisator.
De modjes proberen zich niet met deze contest te bemoeien. Zolang het conform de GOT-regels blijft.

Kleine aanpassing van de regels voor deze testronde:

- Foto's kunnen worden ingezonden tot en met 25 juni
- Daarna komen 5 dagen om te beoordelen
- De winnaar zal geen officiële winnaarstitel krijgen, omdat het hier gaat om een testronde.

Let op: Alle deelnemers moeten eerst onderstaande regels doornemen, voordat ze beginnen met de wedstrijd.

G.D.C. Regels v0.9
-> ook hier te downloaden

Regels betreffende het bewerken van de fotos

Resolutie van de geposte foto moet 640x480 zijn in GOT, met een link naar een groter onbewerkt, originele plaatje (minimaal 800x600). Kleiner biedt te weinig mogelijkheden qua detaillering en groter zal ten koste gaan van de lay-out en modem-gebruikers.

De grotere plaatje is bedoeld om te controleren in hoeverre je de foto had bewerkt. Je hoeft je originele dus niet te resizen tot een groter formaat.

Fotos dienen opgeslagen te zijn in het JPEG-formaat. Verstandig is om de compressie zo laag mogelijk te houden. Quality 8 of 10 is aan te raden wanneer men Photoshop gebruikt.

Omdat het vooral gaat om fotografeertechnieken, wordt foto-bewerking alleen in beperkte mate toegestaan. Dit om deelnemers met kwalitatief mindere cameras een kans te geven om hun foto er duidelijker/helderder uit te laten zien. De enige opties die in Photoshop (of vergelijkbaar programmas) mogen worden gebruikt zijn:

- Verscherping-> bv met Sharpen
- Mode -> Grayscale
- Kleurverbetering->bv met levels of contrast.
- Image -> imagesize -> 640x480

Omdat een goede compositie ook zeer belangrijk is voor een foto, is croppen slechts toegestaan in kleine mate.

Complete retoucheringen zijn niet toegestaan. Je bent verplicht om, indien je foto door de voorselectie is gekomen, je originele onbewerkte foto in te zenden. De organisatoren kunnen checken of je deze bewerkt hebt of niet. Zend dus wel de originele in, anders kunnen er maatregelen getroffen worden!

Regels betreffende het posten van de fotos

Om het eenvoudig te houden, mogen alleen fotos van digicams worden gepost. Ook omdat deze wedstrijd een onderdeel is van Gadget Talk en analoge cameras simpelweg geen gadgets zijn.

Een volledige ronde zal een maand duren en standaard beginnen op elke eerste dag van de maand (met uitzondering van deze testronde)

Een ronde bestaat uit een postperiode van 20 dagen en een beoordelingsperiode van 10 dagen (de winnaar wordt bekend gemaakt op de laatste dag van de betreffende maand)

In de postperiode mogen deelnemers fotos posten die in het desbetreffende thema valt en waarvan zij denken dat deze een kans maakt om te winnen. Er worden alleen posts getolereerd waarin een ingezonden foto staat. Posts met vragen, opmerkingen e.d. moeten in het topic GoT Digiphoto Contest [vragen]

Zet bovenaan je post de titel van de foto. Gebruik voor de duidelijkheid dikke letters. Een goed bedachte titel zou de beoordeling van je foto hoger kunnen laten uitvallen.

Hieronder de code om dikke letters te maken:
code:
1
[b]titel[/b]

Deelnemers mogen de post met hun foto zovaak editen als ze willen, maar de definitieve versie van hun inzending moet gepost zijn op de 20e dag van de betreffende maand.

Elke wedstrijd zal worden in een nieuwe post. Dit in verband met de overzichtelijkheid.

Regels betreffende het beoordelen van de fotos

Op de 21e dag van de maand zorgt een moderator ervoor dat er niet meer ge-edit kan worden en begint de beoordelingsperiode.

Alle fotos zullen worden verzameld in deze beginpost. Daarna kan iedereen de fotos beoordelen. Om het beoordelen niet te ingewikkeld te maken, werken we het een puntensysteem. Deze wordt hieronder uitgelegd.

Maak een top-5 van fotos die jij het beste vindt.

- De nummer 1 uit je lijstje krijgt 10 punten
- De nummer 2 uit je lijstje krijgt 5 punten
- De nummer 3 uit je lijstje krijgt 3 punten
- De nummer 4 uit je lijstje krijgt 2 punten
- De nummer 5 uit je lijstje krijgt 1 punt

Let bij het beoordelen op o.a de volgende zaken:

- Thema-verwantheid
- Originaliteit
- Compositie
- Sfeer
- Digicam v/d deelnemer
- Leeftijd v/d deelnemer

Iedereen mag eenmaal een beoordeling posten. Uiteraard is het niet mogelijk om je eigen foto te vermelden in je top-5. Ook is het niet toegestaan om je beoordelingspost te editen.

Informatie betreffende de uitslag

Op de laatste dag van de maand worden alle punten opgeteld en zal de uitslag bekend worden gemaakt in deze post.

De winnaar mag zich 'GoT Digiphoto Contest Winner' noemen van de betreffende maand.

Omdat de eer zo groot is, is er besloten om geen prijzen weg te geven ;)

Tips betreffende het maken van de fotos

Denk goed aan de volgende zaken wanneer je een foto gaat maken bedoeld voor deze wedstrijd.

- Spelen met instellingen kan zorgen voor mooie/originele effecten in een foto
- Een goede compositie
- Croppen (uitknippen van een stukje foto) is een goede manier om jouw bedoelde compositie te laten zien.
- Zoomen kan erg handig zijn, maar gebruik alleen optische zoom. Digitale zoom veroorzaakt kwaliteitsverlies.

Elke maand zal een ander thema worden gehanteerd. De deelnemers mogen zelf invulling geven aan dit thema. Je mag zelf weten of je een normale foto of een macro maakt.

Regels betreffende de opmaak van posts

Copy/paste deze lijstjes om alles zo overzichtelijk mogelijk te maken.

Het posten van je foto:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[b]Titel van de foto[/b]

[b]Titel van de foto[/b]
[url=http://www.jewebspace.nl/inzending_juni_groot.jpg][img]http://www.jewebspace.nl/inzending_juni_klein.jpg[/img][/url]

Leeftijd:
Camera: 
Megapixels:

Het beoordelen van de foto's
code:
1
2
3
4
5
1. Naam van de poster van de beste foto
2. Naam van de poster van de 1 na beste foto
3. Naam van de poster van de 2 na beste foto
4. Naam van de poster van de 3 na beste foto
5. Naam van de poster van de 4 na beste foto

Nuttige links

http://www.dpreview.com
http://www.megapixel.net/
http://www.pcphotoreview.com/
http://www.steves-digicams.com
http://www.imaging-resource.com

Suggesties of verbeteringen aangaande de regels graag mailen naar martijn2k@hotmail.com of vermelden in dit topic.

Dan wens ik jullie veel plezier en dat de beste moge winnen!

--------
Adminbreak: de regels omtrent het formaat van de foto's aangepast opdat deze GOT-correct zijn.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
athlonkmf, zou je het misschien willen instellen zodat ik de beginpost weer kan editen?

dit ivm met het toevoegen/aanpassen van regels e.d.

alvast bedankt!

trouwens...goed dat je de resolutie hebt aangepast, ik zat te slapen :z

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op zaterdag 15 juni 2002 20:38 schreef Mooooody het volgende:
athlonkmf, zou het het misschien zou willen instellen dat ik de beginpost weer kan editen?

dit ivm met het toevoegen/aanpassen van regels e.d.

alvast bedankt!

trouwens...goed dat je de resolutie heb aangepast, ik zat te slapen :z
Stuur dat maar naar me toe via email, dan zal ik het veranderen. Ik kan die instellingen niet meer veranderen zodat je het kan editen. Het lijkt me ook handig als je voorlopig een ICQ-adres hier laat. Dan kunnen mensen met vragen direct aan je vragen, in plaats van dat ze bij mij komen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Op zaterdag 15 juni 2002 20:40 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Stuur dat maar naar me toe via email, dan zal ik het veranderen. Ik kan die instellingen niet meer veranderen zodat je het kan editen. Het lijkt me ook handig als je voorlopig een ICQ-adres hier laat. Dan kunnen mensen met vragen direct aan je vragen, in plaats van dat ze bij mij komen.
heb msn en daar moeten de mensen het maar mee doen :)
(vind ik een stuk handiger, omdat ik vaak van pc wissel)

mijn email-adres staat in de post en iedereen mag me toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

loopt niet echt storm he :(

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 17:26
Ik wil wel mee doen alleen ik heb hier tot nu toe alleen maar mijn standaart batterijtje van mijn minolta F100 en die is bijna leeg (de gpPowerbank rapid moest nog binnen komen :( )

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 13:33 schreef Firecow het volgende:
teveel regels en gedoe er omheen, denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Een aantal mensen willen hun mooiste foto's bewaren tot de eerste contest. dat is een probleem.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Heb m'nhele fotoarchief doorgespit maar kon geen mooie/orginele foto met water als hoofdthema vinden...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die foto van Method met het opspattende water bij het IJsselmeer wint toch :Z :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op zondag 16 juni 2002 14:04 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Die foto van Method met het opspattende water bij het IJsselmeer wint toch :Z :)
Moet ie het wel eerst plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source

[..]

Ik woon ook aan het ijselmeer (nou ja aan de onderkant van flevoland :P maar wel in de provincie utrecht ra ra welk plaatje is dat (er is er maar ééntje) )
Misschien kan ik ook wel een opstattend stukje water fotograferen ;)

[edit]
De originele foto's moeten exif info bevatten (is wel net zo eerlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp is de postperiode eigenlijk een pre-periode? :+

Als ik mn Canon A40 binnenheb doe ik ook mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
de vele regels zijn nodig om misverstanden te voorkomen en alles duidelijk te maken...

er zijn nog geen vragen geweest, dus alles is duidelijk :)

zo'n wedstijd kan alleen een succes worden als er echt mensen zijn die het leuk vinden om foto's te maken en die er speciaal elke maand een dagje (paar uurtjes) opuit gaan om een foto te maken in het betreffende thema...

je archief doorspitten op zoek naar water-foto's is natuurlijk een idee, maar niet de leukste oplossing...

we wachten het wel af, als er volgende week nog niets staat, heb ik mijn best gedaan... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Op zondag 16 juni 2002 17:56 schreef Mooooody het volgende:
de vele regels zijn nodig om misverstanden te voorkomen en alles duidelijk te maken...

er zijn nog geen vragen geweest, dus alles is duidelijk :)

zo'n wedstijd kan alleen een succes worden als er echt mensen zijn die het leuk vinden om foto's te maken en die er speciaal elke maand een dagje (paar uurtjes) opuit gaan om een foto te maken in het betreffende thema...

je archief doorspitten op zoek naar water-foto's is natuurlijk een idee, maar niet de leukste oplossing...

we wachten het wel af, als er volgende week nog niets staat, heb ik mijn best gedaan... :z
Vergeet niet dat de originele Exif info moeten bevatten.
Dan heb je namelijk gelijk camera specs, zoom etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Op zondag 16 juni 2002 18:02 schreef klaasbram het volgende:

[..]

Vergeet niet dat de originele Exif info moeten bevatten.
Dan heb je namelijk gelijk camera specs, zoom etc...
ja, ik het de beginpost niet meer editen, omdat athlonkmf erin heeft gesnuffeld, maar het idee is goed en ik zal het hem zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 14:43 schreef elguapo het volgende:
{..}

Als ik mn Canon A40 binnenheb doe ik ook mee!
Second that :P ALS ik die heb ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 22:19

Potatoman

koniwa

Na, ik ga toch niet meedoen met die contests waarschijnlijk, maar hier ff een plaatje voor jullie om op te oefenen :P
Komt van een Olympus C21, 2.1 Megapixel
Genomen zonder zoom etc. 640x480 versie contrast en helderheid wat mee geknoeid.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rheide/1t.jpg
Origineel, 1600x1200,400kb

The cyclographing developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Ik ben er toch maar even op uit getrokken en heb in de schuur deze foto van de wasbak gemaakt met mijn Minolta Dimage S304. Ik vind vooral de compositie en het kleurgebruik erg mooi gelukt. Doordat ik het natuurlijke licht gebruikte en dus een lange sluitertijd is de foto "zacht" uitgevallen.

Geen zand in wasbak
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/PICT0159_small.jpg
Orgineel: 2048x1536 - 590 KB

Leeftijd: 17
Camera: Minolta Dimage S304
Megapixels: 3,1

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Ik ga igg mijn foto insturen, alleen nog geen tijd gehad een foto te maken

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
  • Laatst online: 01-09 21:18
Op zondag 16 juni 2002 20:56 schreef Johnny64 het volgende:
Ik ben er toch maar even op uit getrokken en heb in de schuur deze foto van de wasbak gemaakt met mijn Minolta Dimage S304. Ik vind vooral de compositie en het kleurgebruik erg mooi gelukt. Doordat ik het natuurlijke licht gebruikte en dus een lange sluitertijd is de foto "zacht" uitgevallen.

Geen zand in wasbak
[afbeelding]
Orgineel: 2048x1536 - 590 KB
Pardon??? Haha, maar verneuk dit topic nou ff niet, ik wil hier eigenlijk wel ff wat leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
[Newbie modus]Wat is exif info?[/Newbie modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op zondag 16 juni 2002 23:06 schreef -CKY2K- het volgende:
[Newbie modus]Wat is exif info?[/Newbie modus]
Informatie dat in je foto's zijn opgeslagen over je camerasettings e.d.

Doe eens een search naar exif-reader dan vind je wel wat freeware daarop. ACDSee had het ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Op zondag 16 juni 2002 23:20 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Informatie dat in je foto's zijn opgeslagen over je camerasettings e.d.

Doe eens een search naar exif-reader dan vind je wel wat freeware daarop. ACDSee had het ingebouwd.
Rechtsklik op een plaatje in windows en voilá
werkt bij XP in ieder geval maar bij ME ook wel dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Maareh zet je camera dat er automatisch in? Als ik in explorer op mijn foto sta met mijn pointer dan staat er wel welke resolutie en welke camera en zo, maar geen instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Op zondag 16 juni 2002 23:22 schreef klaasbram het volgende:

[..]

Rechtsklik op een plaatje in windows en voilá
werkt bij XP in ieder geval maar bij ME ook wel dacht ik
Indeed, wel bij advanced summary ja, maar dan staat ook de shutterspeed en alles erbij, leuk wist ik niet, weer wat slimmer geworden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xonide
  • Laatst online: 20-12-2024
Schuimende zee

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/060602/Resiz16000.jpg

Leeftijd: 19
Camera: kodak DX3500
Megapixels: 2.2

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

nice one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Begint al ergens op te lijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Laatst online: 25-10-2024
Zwevende druppel
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/060602/Zwevende-druppel.jpg

Leeftijd: 19
Camera: Canon Digital Ixus V2
Megapixels: 2 Mpix
Foto: Onbewerkt

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

ook 1 van mij

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/agulien/druppel.jpg

camera: fuji 1300
leeftijd: 17
pixels: 1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep_k
  • Laatst online: 11-09 04:57

joep_k

......

Van die druppel macro's kan ik eigenlijk nietmeer zo gecharmeerd meer van raken.
Maar die schuimende zee vind ik wel erg mooi.

Hoe zit het met je 602 eigenlijk firecow?

hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Op maandag 17 juni 2002 00:44 schreef joep_k het volgende:
Van die druppel macro's kan ik eigenlijk nietmeer zo gecharmeerd meer van raken.
Maar die schuimende zee vind ik wel erg mooi.

Hoe zit het met je 602 eigenlijk firecow?
donderdag als alles mee zit >:)
ze zouden me bellen als hij binnen was
donderdag verwachten ze hem vertelde ze me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Bushfalls

Afbeeldingslocatie: http://niels.nu/pic/digicam/Dsc00618.jpg

Origineel (1600x1200)

Leeftijd: 22
Camera: Sone DSC-P50
Megapixels: 2.1

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, regeltjes niet helemaal gelezen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Op maandag 17 juni 2002 01:08 schreef Takkie het volgende:
Hmz, regeltjes niet helemaal gelezen :?
Jaja, rustig, ben al bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 01:09 schreef Hydra het volgende:

[..]

Jaja, rustig, ben al bezig ;)
was nofi hoor 't is ook al laat enzo, hoop wel dat je er een linkje naar de grote (hoe groot?) versie bij zet, is mooie foto, mooie waterval ook trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Op maandag 17 juni 2002 01:10 schreef Takkie het volgende:

was nofi hoor 't is ook al laat enzo, hoop wel dat je er een linkje naar de grote (hoe groot?) versie bij zet, is mooie foto, mooie waterval ook trouwens :P
*grin*

Inderdaad. In de eerste plaats zet ik ze er standaard op 800x600 op, regels zijn op dit forum alleen wat strenger ;) En inderdaad had ik de regels van deze wedstrijd niet gelezen, had zo iets van 'laat ik ook 'es wat uploaden' :)

Post moet nu goed zijn BTW, origineel kun je op 1600x1200 bewonderen. Viel me overigens tegen dat ik zo weinig water-foto's had, moet echt eens aan de slag. Hoop dat 't volgende thema 'dieren' wordt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Even een grote opmerking over de regels:

Leeftijd:
Camera:
Megapixels:

Waarom moet dat erbij staan :?

Leeftijd heeft sowieso al geen bal te maken met hoe goed een foto wel of niet is, camera en megapixels natuurlijk wel, maar het heeft toch weinig nut om een foto daarom strenger te beoordelen? (Nog los van het feit dat het me lijkt dat mensen gewoon op de foto stemmen die zij het mooiste vinden.)

Ik denk dus dat het voor de objectiviteit van de beoordeling zeer bevorderlijk is deze zaken weg te laten.

En nog iets:
ook de waardering vind ik krom.

- De nummer 1 uit je lijstje krijgt 10 punten
- De nummer 2 uit je lijstje krijgt 5 punten
- De nummer 3 uit je lijstje krijgt 3 punten
- De nummer 4 uit je lijstje krijgt 2 punten
- De nummer 5 uit je lijstje krijgt 1 punt

Dan krijgt de nummer 1 in verhouding dus veel meer punten, dat lijkt me niet eerlijk. (zie ter vergelijking bv. de waardering bij het Eurovision Songfestival)

Ik denk dat je beter 3 foto's kunt doen en dan bv. 5 - 3 - 1.
Of gewoon helemaal evenredig, maar niet zo, want dit geeft echt een zeer kromme uitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Idd, 2 keer nummer 1 en je hebt (bij wijze van spreken) al gewonnen. En wat beoordeling betreft:
Let bij het beoordelen op o.a de volgende zaken:

- Thema-verwantheid
- Originaliteit
- Compositie
- Sfeer
- Digicam v/d deelnemer
- Leeftijd v/d deelnemer
Tja, leeftijd speelt wel een rol maar is ook niet echt eerlijk te beoordelen. Ik raakte pas op mijn 15e voor het eerst de camera van mijn vader aan terwijl je nu al ventjes van 13 ziet met een eigen cam, en daarnaast hebben scholieren over het algemeen nog meer tijd ook voor het fotograferen.

En digicam tja, dat zou je idd wel in de beoordeling mee kunnen nemen maar aan de andere kant mag je ook al photoshop gebruiken en kan dit punt ook zó worden geïnterpreteerd dat de mensen met duurdere cq betere cams bij voorbaat al in het nadeel zijn.

En verder mis ik nog 'kleurgebruik' en 'scherpte' maargoed, die zouden eventueel onder 'sfeer' kunnen vallen.

Originaliteit is trouwens een zeer sterk en belangrijk punt imho, met name omdat foto's van mooie dingen al snel hoger worden beoordeeld dan mooi foto's van dingen, terwijl dat eigenlijk andersom zou moeten zijn. Quote uit een ander topic:
Op dinsdag 11 juni 2002 23:56 schreef Nelis het volgende:
Ik vind dat hier foto's van mooie landschappen (of iets anders) en mooie foto's van landschappen (of iets anders) vaak door elkaar worden/zijn gehaald. Ik kom net terug uit New York en ik moet zeggen, daar heb ik best wel een aantal foto's van mooie landschappen ed aan over gehouden. Maar om nou te zeggen dat ik daar ook mooie foto's aan over heb gehouden nou nee. Iedereen kan een bekend gebouw, een mooi landschap of een beroemd persoon fotograferen, het gaat echter om de manier waarop.

Slechts mijn 2 centen...
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G1itch
  • Laatst online: 12-09 22:23
Ik durf 'm bijna niet te posten onder de rant van Nelis.. :+

Maar hier is toch mijn inzending:
De foto is in australië gemaakt, het is geen bijzonder origineel of artistiek shot, maar gewoon een geslaagde natuurfoto, met een prettige compositie.

Falls
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~g1itch/pictures/foto/foto_au_003s.jpg

Leeftijd: 20 (<-Ik zie hier ook het nut niet helemaal van in..)
Camera: Canon Powershot S30
Megapixels: 3.2

De thumbnail is overigens 512x384, dus 1/4e van het origineel, maar als jullie van een 640x480 exemplaar intens gelukkig zouden worden wil ik dat ook wel overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op maandag 17 juni 2002 03:03 schreef G1itch het volgende:
Ik durf 'm bijna niet te posten onder de rant van Nelis.. :+
:+

Ik ben ook maar een noob hoor :), en dat stukje ging alleen over het beoordelen, niet over het inzenden. Hoe meer inzendingen hoe beter, toch? :) Jammer trouwens dat je de horizon (meertje bovenaan) er (net) niet hebt opgekregen, misschien was dat mooier geweest in ruil voor wat minder boom aan de onderkant :).

Btw, bevalt die s30 een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G1itch
  • Laatst online: 12-09 22:23
Ik kan me vergissen, het is al een tijdje geleden, maar volgens mij had ik nog een flinke bomenrand omhoog gemoeten om er een beetje horizon op te krijgen..

En de S30 bevalt prima, alleen zijn er weleens momenten dat ik graag iets meer dan 3x optische zoom had..

Dit alles begint een beetje off-topic te gaan geloof ik, gellukig dat het maar 'n testronde is! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanrechttest
Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/swestern/aanrechtshot.jpg

Leeftijd: 29
Camera: Sony DSC-S75
Megapixels: 3,3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 00:42 schreef Firecow het volgende:
ook 1 van mij

[afbeelding]

camera: fuji 1300
leeftijd: 17
pixels: 1.3
:D nice :) (die er onder trouwens ook :))
Phat Maak ze ff 1200*1600 (Wallpapiertje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphex
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-05 23:43
no offence maar kunnen jullie je beste foto's niet hier plaatsen: dpchallenge.com

Of je flanst zelf zo'n soort site..simpelere kan eigenlijk niet.

PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xonide
Nah, vind ik niet.

Hier is het juist leuk om te "concureren" met alle mede gotters die ook een digicam hebben. Op die site (en andere wedstrijdsites) is het een heel breed publiek. Hier op GOT is het een redelijk groot besloten groepje.

(zo denk ik dan)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 08:29

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Verdronken berken
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ripper/opslag/IMG_4287-ps.jpg

Leeftijd:24 (absoluut onbelangrijk imho)
Camera: Canon Digital Ixus V
Site: http://www.marcelg.tk

9 juni 2002, 16:15 GMT+1, Onbekend (ergens in de Peel).
F/4, 1/160e seconde sluitertijd , 0 stop, 5mm (geen zoom).
Uitgevoerde bewerking: 180 graden rotering.

Was op zich al een aardige foto...maar door te roteren verkreeg ik een enorm surrealistisch effect, terwijl de realiteit niet geheel verdwijnt..je blijft het op de een of andere manier accepteren als natuurlijk.

Opmerking:
De thumbnail is 800x600, maar de grote versie moet ik nog uploaden..De link werkt dus nog niet.Ik plaats vandaag nog de originele 1600x1200 versie van de grote foto, die alleen geroteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Op maandag 17 juni 2002 13:05 schreef MarcelG het volgende:
Verdronken berken
[afbeelding]

Leeftijd:24 (absoluut onbelangrijk imho)
Camera: Canon Digital Ixus V
Site: http://www.marcelg.tk

Opmerking:
De thumbnail is 800x600, maar de grote versie moet ik nog uploaden..De link werkt dus nog niet.Ik plaats vandaag nog de originele 1600x1200 versie van de grote foto, die alleen geroteerd is.
Uitgevoerde bewerking: 180 graden rotering.
Mijn persoonlijke mening over de foto:
Ik zie niet goed waar het zand van die bomen nou begint (scheiding water en grond)
Maar ja dat kan door mijn kleurenblindheid komen of het is gewoon minder duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Mijn persoonlijke mening over de foto:
Ik zie niet goed waar het zand van die bomen nou begint (scheiding water en grond)
Maar ja dat kan door mijn kleurenblindheid komen of het is gewoon minder duidelijk ;)
volgens mij is het een foto op zijn kop van bomen die in het water staan met wat kroos eromheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Op maandag 17 juni 2002 14:26 schreef T.T. het volgende:

[..]

volgens mij is het een foto op zijn kop van bomen die in het water staan met wat kroos eromheen :)
Nu je het zegt zie ik het :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00

[..]

Hmm, ja, inderdaad, als ik de foto omdraai zie ik ook wat het is :)
Zo zie ik er echt absoluut niks in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fishy fishy

Afbeeldingslocatie: http://rubberducky.xs4all.nl/picz/images/Maldives/111-1158_IMG.JPG

Leeftijd: 30
Camera: Canon Digital IXUS 300
MegaPixels: 2.1 Mpixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

eigenlijk is de bedoeling van dit dat je de foto's nu gaat maken....en niet gaat opzoeken in je argief...dat lijkt mij leuker teminsten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

ach het lijkt mij ook leuker, maar als je nou eenmaal een top foto hebt... waarom niet... maar zoals op
http://www.dpchallenge.com/default.asp
het geval is, dat fotos binnen een bepaalde periode moeten zijn genomen vindt ik wel een goede regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-07 09:15
De volgende keer (als ik m'n A40 heb) zal ik waarschijnlijk wel een nieuwe foto gaan maken, nu eentje uit m'n 'archief'. Hij is niet heel bijzonder, ik heb niet echt gelet op compositie e.d., maar ik wil wel wat input voor de volgende ronde.

Roze

Afbeeldingslocatie: http://milo.icatt.nl/pics/things/roze.jpg
groot plaatje:
http://milo.icatt.nl/pics/things/rozegroot.jpg

Als je graag details wil weten, download de foto en bekijk de exif header zou ik zeggen :). Genomen op de automatische stand (nog geen ervaring met die cam toen), en ik had maar 1 kans. Naja, brand maar los (/af :))

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Er staat nergens in de regels dat je slechts 1 foto mag posten. Betekent dat dan dat je zoveel foto's mag insturen als je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 18 juni 2002 16:12 schreef Johnny64 het volgende:
Er staat nergens in de regels dat je slechts 1 foto mag posten. Betekent dat dan dat je zoveel foto's mag insturen als je wilt?
Tja, ik zie niet in waarom dat niet mag eigenlijk... Als ze maar mooie plaatjes zijn en themagericht.

Maar ik ben dan ook niet de organisator. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 19:22

[..]

En volgens mij is deze foto puur en alleen spiegeling in het water.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Op dinsdag 18 juni 2002 16:12 schreef Johnny64 het volgende:
staat er wel in :)

je mag gewoon 1 post doen waarin 1 foto staat...
je mag deze post wel zovaak editen als je wil voor de deadline, zodat je nog van foto kan veranderen...

als iedereen oneindig veel foto's mag posten, hebben de mensen die 50 foto's posten (waarvan er bijv. 10 goed gelukt zijn) 10x zoveel kans als iemand die 1 goede foto post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
  • Laatst online: 27-01-2023
Dreams...
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/chaosss/pics/hurgada_small.jpg

Leeftijd:21
Camera: Fuji FinePix 2300
Megapixels: 2,11

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06

Flipmo

OMG !!

Sundown

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/sundown2.jpg

Leeftijd: 23
Camera: HP Photosmart C618
Megapixels: 2,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 18 juni 2002 17:58 schreef Suffie het volgende:
Dreams...
[afbeelding]

Leeftijd:21
Camera: Fuji FinePix 2300
Megapixels: 2,11
En zie de ECHTE reden waarom een link naar grote plaatje verplicht is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xonide
true ... true.... :9

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dries Arnolds
  • Laatst online: 11-09 10:24

Dries Arnolds

*bling bling*

Op maandag 17 juni 2002 13:05 schreef MarcelG het volgende:
Verdronken berken

Was op zich al een aardige foto...maar door te roteren verkreeg ik een enorm surrealistisch effect, terwijl de realiteit niet geheel verdwijnt..je blijft het op de een of andere manier accepteren als natuurlijk.
IMHO is roteren ook bewerken en dat mocht niet. Als roteren wel mag, waar leg je dan de grens? Alles onder het menuutje edit van Photoshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
Op dinsdag 18 juni 2002 18:29 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

En zie de ECHTE reden waarom een link naar grote plaatje verplicht is :P
en wat is er mis mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjAb
  • Laatst online: 23-03 12:30
Op dinsdag 18 juni 2002 19:10 schreef Dries Arnolds het volgende:

[..]

IMHO is roteren ook bewerken en dat mocht niet. Als roteren wel mag, waar leg je dan de grens? Alles onder het menuutje edit van Photoshop?
nou ja je had je camera ook andersom kunnen houden...
dus tjsa..dus niet echt bewerken...want dit kon met het toestel zelf ook

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Op dinsdag 18 juni 2002 19:20 schreef Suffie het volgende:

[..]

en wat is er mis mee dan?
Nou dat is een compliment dat jij het goed heb gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
Op dinsdag 18 juni 2002 19:33 schreef klaasbram het volgende:

[..]

Nou dat is een compliment dat jij het goed heb gedaan :)
het klopt trouwens dat de exif-info ontbreekt, want die schijnt verloren te gaan als je iets naar jezelf mailt (????)

maar als het goed is staat de foto nog origineel op mn vaders compie, alleen die zie ik van het weekend pas weer

kan ik dan gewoon die foto op floppy opslaan en bewaart ie dan wel de exif info (????)

IK ben het btw niet die op de foto staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 18 juni 2002 19:10 schreef Dries Arnolds het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen bewerken en retoucheren.

Bewerken is bedoeld om beperkingen van een camera teniet te doen. DWZ. kleurweergave natuurlijker maken.

Aan de inhoud van de foto doe je niks, je wordt immers beoordeeld op fotografietechniek. Compositie, timing en belichting is dus het belangrijkste.
(keuze van film en lens voor beste kleurweergave is immers ook onderdeel van fototechniek. Bij digitale camera kan je soort film niet kiezen, dus mag je dat achteraf doen)

Retoucheren, verander je het origineel dramatisch. Toeristen weggeveegd, net interessantste stukje eruit gehaald, net zolang schruiven met cropkader totdat je beste compositie krijgt. Zo kan iedereen wel goede foto's uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 18 juni 2002 19:44 schreef Suffie het volgende:

[..]

het klopt trouwens dat de exif-info ontbreekt, want die schijnt verloren te gaan als je iets naar jezelf mailt (????)

maar als het goed is staat de foto nog origineel op mn vaders compie, alleen die zie ik van het weekend pas weer

kan ik dan gewoon die foto op floppy opslaan en bewaart ie dan wel de exif info (????)
EXIF-info verdwijnt alleen als je de foto bewerkt. (Roteren of zo kunnen lossless, dus wordt de EXIF-info wel bewaard)
Naar jezelf mailen zal EXIF niet verwijderen. Waarschijnlijk had je het in een ander formaat gesaved of zo.
IK ben het btw niet die op de foto staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Goed......aangezien dit een testronde is, en dat ik momenteel geen digicam meer heb (nieuwe is onderweg uit ons oosterbuurland), ééntje uit het archief:

It's coming right for us!!!
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/werkman01/img/vissen.jpg

CAM: Fuji 2600Z (2.1 Mpixel)

Overige info:
F-waarde: 3.5
Sluitertijd: 1/840
ISO: 100

Leeftijd? Onnodige regel, totaal geen toegevoegde waarde. Maar 'for the record': ik ben 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[edit] foutje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
Op dinsdag 18 juni 2002 20:35 schreef rick_h het volgende:
gisteren ff gemaakt tijdens het fietsen, vond hem er wel leuk uitzien :P

Speed..

[afbeelding]

Leeftijd: 21 (?)
Cam: fuji funepix 1300
1.3Mpixels
en wat heeft dat met water te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 20:47 schreef Suffie het volgende:

[..]

haha lol.. heb die faq 2 keer doorgelezen maar niet dat het over wat moest gaan |:( nouja haal hem wel weer weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Op dinsdag 18 juni 2002 20:47 schreef Suffie het volgende:

[..]

Je gaat natuurlijk zweten van zo'n actie maar dat zag je net niet op de foto :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ok, als dit niks met water te maken heeft weet ik het ook niet meer :P

Vollopende gootsteen

Afbeeldingslocatie: http://www.hvassen.hockeynet.nl/dump/water.jpg

leeftijd: 21
cam: fuji finepix 1300
1.3Mpixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
drup

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/wonderfully/got/small_drup0006.JPG

Gemaakt met Dimage 7, resolutie 2560 * 1920 (217 KB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 18 juni 2002 21:30 schreef Norjee het volgende:
drup

[afbeelding]

Cool, je hebt Nessie geleerd om met een bal te spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drup

[afbeelding]

Cool, dat water heeft de vorm van een zwaan op het water! Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
Hehe.. * Norjee is blij dat er dus toch mensen ziin die er iets anders inzien dan een bepaald lichaamsdeel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 21:41 schreef Norjee het volgende:
Hehe.. * Norjee is blij dat er dus toch mensen ziin die er iets anders inzien dan een bepaald lichaamsdeel :D
lol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Laatst online: 12-09 19:52
Hulde, da's echt een mooie foto! B-)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Op dinsdag 18 juni 2002 21:41 schreef Norjee het volgende:
lol da zag ik gelijk al :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drup

[afbeelding]

Ik vind het net een klein meisje dat zwemt met croll-slag, en ondertussen een bal hooghoudt :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

drup

[afbeelding]

Absoluut een van de mooiste drup foto's die ik ooit gezien heb :9~ Hoe hebie dat ooit zo mooi voor elkaar gekregen man. Of was t gewoon een toevalstreffer?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuclear Blast
Afbeeldingslocatie: http://www.nimation.nl/hugo/fotos/nuclear.jpg

Ehm het lijkt op een onploffing van een atoombom, het is echter het fonteintje bij ons in de tuin met een sterke zaklamp erachter

gemaakt met een Canon Powershot S40
op 4Mpixel
niet bewerkt met photoshop
door mij (18 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Op dinsdag 18 juni 2002 22:10 schreef SFie het volgende:
Wrak...
[afbeelding]

ehm gemaakt door mij met een Canon Powershot S40 op 1600*1200
is een foto uit archief (vakantie), ik zal nu ffkes op pad gaan om een mooie(re) foto te krijgen spreciaal voor deze contest...

ben 18 jaar btw...
griekeland ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
drup

[afbeelding]

nieuwe logo voor waterpolo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
wha :D die fotowz owne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 22:19 schreef Firecow het volgende:

[..]

griekeland ??
heraklion, hoofdstad van kreta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 08:29

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Ok, ff voor de duidelijkheid...mag mijn geroteerde foto nu wel of niet ??!
Ik vin ut zelf een beetje bullsh*t dat roteren niet zou mogen, aangezien je NIX veranderd aan de foto.
Als ik de foto met een normale cam gemaakt zou hebben, en ik bekijk de foto verkeerd om nadat ie afgedrukt is, heb ik dan de foto bewerkt ??! Nee toch! Nou dan....

Sjeez...waar sommige mensen zich druk over kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Jah ik vind t ook een beetje overkill. Ik kan de foto ook roteren op mn cam zelf, zonder photosoep of wat dan ook te gebruiken. Dat is dan toch ook niet bewerken? :? Roteren verandert volges mij nix aan de foto toch? Ik bedoel, draai jouw foto nog es 180 graden, en daar is je origineel weer.

edit:

Trouwens MarcelG die foto van je roeleert wel hard zeg :) geweldig effect, dat roteren

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28

[..]

Op zondag 16 juni 2002 14:20 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Moet ie het wel eerst plaatsen.
Moet 'ie 'm eerst wel zien te vinden... (het origineel) :D

Ben nogal mobiel en heb niet alle foto's op m'n HD staan... ff wat regelen... w8 :)

Maar hij komt eraan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 22:06 schreef Wolkjeh het volgende:

[..]

Absoluut een van de mooiste drup foto's die ik ooit gezien heb :9~ Hoe hebie dat ooit zo mooi voor elkaar gekregen man. Of was t gewoon een toevalstreffer?
Stom toeval.. waren de eerste pics die ik met die camera genomen heb. :) In totaal waren het 26 pics.. 8 erbij waar een nette drup opstaat.. best netjes :)

Kheb alle druppeltjes maar even op http://members.lycos.nl/wonderfully/got/ gezet, ik vond dit de mooiste.. samen met drup 3, maar die is beetje donker, en verkleind blijft er niks van over :)

edit:
Om nog ff te andwoorden op Wolkjeh, kheb gewoon een kraan laten druppen in de gootsteen.. en er een sterke gloeilamp opgezet voor het licht... omdat ik camera op fluorsentie (dr hing toch een tl-bak boven :p) had ingesteld is het wat paars geworden..
Doe met de foto's wat je niet laten kunt, kvind het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Op dinsdag 18 juni 2002 23:13 schreef Norjee het volgende:

[..]

Stom toeval.. waren de eerste pics die ik met die camera genomen heb. :) In totaal waren het 26 pics.. 8 erbij waar een nette drup opstaat.. best netjes :)

Kheb alle druppeltjes maar even op http://members.lycos.nl/wonderfully/got/ gezet, ik vond dit de mooiste.. samen met drup 3, maar die is beetje donker, en verkleind blijft er niks van over :)
Ghehe echt tof :) Waarin heb je ze gefotografeerd ? want t lijkt wel alsof ze in een grote metalen bak (misschien toch wel gootsteen) genomen zijn. En de lichtval is op de meesten ook erg netjes :)

ik bewaar ff een paar als je t niet erg vind, als voorbeeld voor mijn eigen werk ;)

edit:
Reactie succesvol ontvangen :9 Thnx voor die gloeilamp tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Op dinsdag 18 juni 2002 22:39 schreef SFie het volgende:

[..]

heraklion, hoofdstad van kreta
goed he dat ik dat wist >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 23:28 schreef Firecow het volgende:

[..]

goed he dat ik dat wist >:)
mja maar kheb er nu een andere foto neergezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 18 juni 2002 22:40 schreef MarcelG het volgende:
Ok, ff voor de duidelijkheid...mag mijn geroteerde foto nu wel of niet ??!
Ik vin ut zelf een beetje bullsh*t dat roteren niet zou mogen, aangezien je NIX veranderd aan de foto.
Als ik de foto met een normale cam gemaakt zou hebben, en ik bekijk de foto verkeerd om nadat ie afgedrukt is, heb ik dan de foto bewerkt ??! Nee toch! Nou dan....

Sjeez...waar sommige mensen zich druk over kunnen maken.
Roteren mag uiteraard (vind ik)

Hoe moet er nou gecheckt worden of je geroteerd had ipv cam 90' had gedraaid tijdens het foto maken?

Roteren veranderd NIKS aan de data, zelfs de exif-gegevens blijven erop staan. DWZ. 90' rotates. ik weet niet hoe het zit met rotates niet gelijk aan 90'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Laatst online: 18-06 08:34
Op dinsdag 18 juni 2002 22:10 schreef SFie het volgende:
Nuclear Blast
[afbeelding]

Ehm het lijkt op een onploffing van een atoombom, het is echter het fonteintje bij ons in de tuin met een sterke zaklamp erachter

gemaakt met een Canon Powershot S40
op 4Mpixel
niet bewerkt met photoshop
door mij (18 jaar)
Wow! Van mij mag deze winnen! Mooi man!
:)
Pagina: 1 2 3 Laatste