Kort vraagje... 'k heb een PIII-800, 384mb... wil een andere videokaart...zou m'n systeem de flessennek zijn voor een gf4 ti4200 (--> dus beter een gf3(ti200) aanschaffen) of andere aanraders?! 
Aidezz
Aidezz
Verwijderd
oeps, dat was op mijn opmerking, had ik even niet doorOp maandag 01 juli 2002 16:00 schreef SALLY het volgende:
[..]
Ja die begrijp ik ook niet helemaal!Hij bedoelt misschien/waarschijnlijk dat hij hem NU nauwelijks overgeklokt heeft.
t4200 all the wayOp maandag 01 juli 2002 21:02 schreef Aidezz het volgende:
Kort vraagje... 'k heb een PIII-800, 384mb... wil een andere videokaart...zou m'n systeem de flessennek zijn voor een gf4 ti4200 (--> dus beter een gf3(ti200) aanschaffen) of andere aanraders?!
Aidezz
Voor al dit soort vragen, kijk gewoon bij de online result browser van madonion. Dan kijk je je laatste project, en dan staat er links 3D grafics card comparisation, klik daarop en je ziet hoeveel % winst je haalt met een andere videokaart, voila, al die vragen hier overbodig...Op maandag 01 juli 2002 21:02 schreef Aidezz het volgende:
Aidezz
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Verwijderd
tnx...voor het beantwoorden van m'n "overbodige" vraag :-)Op dinsdag 02 juli 2002 00:21 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Voor al dit soort vragen, kijk gewoon bij de online result browser van madonion. Dan kijk je je laatste project, en dan staat er links 3D grafics card comparisation, klik daarop en je ziet hoeveel % winst je haalt met een andere videokaart, voila, al die vragen hier overbodig...
mmm opzich niet overbodig, maar in de FAQ staat wat over het vermelden van een groet onderaan je postPS: is dit nu weer een overbodig bericht? en is "is dit nu weer een overbodig bericht?" nu weer een overbodige vraag?! etc...
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
Verwijderd
Op maandag 01 juli 2002 16:06 schreef J.A.M.F. het volgende:
Is er nog niemand die een site met een OC-database heeft (gevonden) ?
Zou mooi zijn om per merk/type te kunnen zien wat de gemiddelde OC is en de bijbehorende spread.
Nee, die link geeft maar een deel van wat ik zoek. Dat is een lijst met OC waarden voor grafische kaarten.Op maandag 01 juli 2002 17:28 schreef HDH-PowerCow het volgende:
Misschien is dit wat?
http://www.hardware.fr/art/lire/425/11/
Of vertaald:
http://www.worldlingo.com/wl/translate?wl_lp=FR-EN&wl_fl=2&wl_url=http://www.hardware.fr/art/lire/425/11/&wl_g_table=-3
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Niet offtopic, maar wel al eerder gepostOp dinsdag 02 juli 2002 12:07 schreef amahusu het volgende:
Misschien een beetje offtopic:
check deze review op anandtech, blijkt toch dat de 64mb versie van de ti4200 beter loopt met ut2k3 dan de 128 mb versie.
Ja maar er komen heel veel spellen gebaseert op de engine in de toekomst, dus krijg je hiermee een goed beeld van hoe je grafische kaart presteert in de toekomstige games, en welke je moet kopen wil je er nog lang mee kunnen doen, als je er nog niet eentje hebt.Op dinsdag 02 juli 2002 12:56 schreef kutkip het volgende:
[..]
Niet offtopic, maar wel al eerder gepostJa is toch best wel opvallend maar dit is natuurlijk maar 1 game. Ik vind dat ze er eens minstens 10 moeten benchen zodat er een goed beeld ontstaat.
Verwijderd
Dat heb ik dus ook gedaan, maar bij mij stond de GF4 Ti4200 er dus niet tussen!Op dinsdag 02 juli 2002 00:21 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Voor al dit soort vragen, kijk gewoon bij de online result browser van madonion. Dan kijk je je laatste project, en dan staat er links 3D grafics card comparisation, klik daarop en je ziet hoeveel % winst je haalt met een andere videokaart, voila, al die vragen hier overbodig...
vast niet op een pIII- 800. Nu wil ik ook die link naar de resultbrowers wel eens zijn. Aidezz draai die test eens.Op maandag 01 juli 2002 23:08 schreef corpseflayer het volgende:
[..]
t4200 all the way![]()
Kan je ut2k3 spelen op 1027*768 met alles op maxed icm quincunx aa, een ti200 trekt dat nooit
volgens mij is die ook sneller dus mensen met de 128 zouden spijt moeten hebben.Op dinsdag 02 juli 2002 13:58 schreef DumphuiZ het volgende:
Kheb nog steeds geen spijt van mijn 64mb
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
met een gf3 ti200 kan je cpu alsnog de bottleneck zijn..ivm prijs/prestatie kan je net zo goed voor een gf4 ti4200 gaanOp maandag 01 juli 2002 21:02 schreef Aidezz het volgende:
Aidezz
wel een beetje snugger doen he ;pOp dinsdag 02 juli 2002 14:37 schreef bvwillig het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook gedaan, maar bij mij stond de GF4 Ti4200 er dus niet tussen!
En ik heb een AMD Athlon(tm) Processor 1002 MHz
Verwijderd
Zelfs bij een athlon xp 2100+ bottlet de cpu nog met een ti-4200Op dinsdag 02 juli 2002 14:52 schreef MaxBurn het volgende:
[..]
met een gf3 ti200 kan je cpu alsnog de bottleneck zijn..ivm prijs/prestatie kan je net zo goed voor een gf4 ti4200 gaan
cpu is pas geen bottleneck bij een 4200 bij de 1600+ ofzo...
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
Verwijderd
Vanwege de clocksnelheden:Op dinsdag 02 juli 2002 15:08 schreef fewips het volgende:
ik heb geprobeerd het hier te vinden maar zelfs na veel bladeren vond ik het niet dus toch maar ff deze vraag: waarom precies is een 64mb nou sneller dan een 128?
in mijn gedachtengang gaat daar iets mis?
alvast erg bedankt als iemand hier een beetje simpel antwoord op kan geven
laters
is dat niet meer bij een 4400 enzo ?..ik bedoel tuurlijk...bottleneck blijft altijd bestaan ..maar na 1600+ wordt het verschil relatief een stuk kleiner..snappie ?Op dinsdag 02 juli 2002 15:04 schreef DumphuiZ het volgende:
[..]
Zelfs bij een athlon xp 2100+ bottlet de cpu nog met een ti-4200
thnx voor de snelle reactie, maar wat zou er dan een voordeel aan de 128mb versie kunnen zijn, maw voor wie is dat ding interessant/waarom heeft nvidia dit zo vreemd gedaan (vreemd in mijn ogen) ?Op dinsdag 02 juli 2002 15:10 schreef DumphuiZ het volgende:
[..]
Vanwege de clocksnelheden:
De 128mb draait op 444 of 460 (heel soms 500 mhz).
De 64mb draait op 513 mhz.
daarom...
Verwijderd
Na het draaien met mijn bagger kaart kwam ik op iets tegen de 1000...met een ti4200 erin zou dat rond de 6500 worden en met een gf3 ti200 zou dat iets van 5200 worden of zo.. specifiekere zooi zou ik moeten na kijken (lees: daar heb ik geen zin in ;-) )Op dinsdag 02 juli 2002 14:42 schreef bombadil het volgende:
[..]
vast niet op een pIII- 800. Nu wil ik ook die link naar de resultbrowers wel eens zijn. Aidezz draai die test eens.
[..]
6500 is wel best hoog moet ik zeggen voor een 800mhz...Op dinsdag 02 juli 2002 15:24 schreef Aidezz het volgende:
[..]
Na het draaien met mijn bagger kaart kwam ik op iets tegen de 1000...met een ti4200 erin zou dat rond de 6500 worden en met een gf3 ti200 zou dat iets van 5200 worden of zo.. specifiekere zooi zou ik moeten na kijken (lees: daar heb ik geen zin in ;-) )
Lees deze review van Anandtech:Op dinsdag 02 juli 2002 15:20 schreef fewips het volgende:
[..]
thnx voor de snelle reactie, maar wat zou er dan een voordeel aan de 128mb versie kunnen zijn, maw voor wie is dat ding interessant/waarom heeft nvidia dit zo vreemd gedaan (vreemd in mijn ogen) ?
AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor
thnx voor deze zeer welkome link, denk dat ik toch maar gewoon 64mb'tje ga aanschaffen danOp dinsdag 02 juli 2002 15:43 schreef ecageman het volgende:
[..]
Lees deze review van Anandtech:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1643
Hierin wordt uitgelegd wat de verschillen/voordelen/nadelen zijn van de twee verschillende uitvoeringen.
Verwijderd
Verwijderd
Bron: http://www.nvnews.netI just got of the phone with my ABIT rep, he told me about their new special version of the GeForce4 Ti 4200 card specs. If you have been thinking of getting a GF4 Ti 4200 card. I suggest that you wait for ABIT's. According to him it will have 3ns memory and will outdo most of the other company's Ti 4600 cards; That's correct, I said Ti 4600 cards. He indicated that it has a special cooling unit and will only cost about $20 more than standard Ti 4200 cards. Once again, this will be a special version of the Ti 4200 by ABIT.
Verwijderd
Spellen die nog uitgaankomen hebben wel baat bij die extra 64mb van de 128mb versie, op die moment heb je slomer geheugen, en een niet optimaal gebruikt geheugen wat die scores verklaart..Op dinsdag 02 juli 2002 17:42 schreef TheInfiltrator het volgende:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1647
gef4 ti4200 64 mb goedkoper, sneller en beter overclockbaar dan de 128 mb versie
ik zie ineens geen reden meer om een 128mb versie aan te schaffen
hoop alleen dat ze een nieuwe cpu scaling benchmark laten zien met unreal tournament 2003
Dank.Op dinsdag 02 juli 2002 15:24 schreef Aidezz het volgende:
Na het draaien met mijn bagger kaart kwam ik op iets tegen de 1000...met een ti4200 erin zou dat rond de 6500 worden en met een gf3 ti200 zou dat iets van 5200 worden of zo.. specifiekere zooi zou ik moeten na kijken (lees: daar heb ik geen zin in ;-) )
Op dinsdag 02 juli 2002 15:43 schreef ecageman het volgende:
Lees deze review van Anandtech:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1643
Hierin wordt uitgelegd wat de verschillen/voordelen/nadelen zijn van de twee verschillende uitvoeringen.
Nou je de grap is dus eigenlijk dat Anand zichzelf een beetje tegenspreekt.Op dinsdag 02 juli 2002 17:49 schreef n0va^ het volgende:
Spellen die nog uitgaankomen hebben wel baat bij die extra 64mb van de 128mb versie, op die moment heb je slomer geheugen, en een niet optimaal gebruikt geheugen wat die scores verklaart..
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Waar kan je dat doen dan, als ik ingelogt ben bij mijn resultbrowser zie ik alleen 3D accel. comparison staan enz...Op dinsdag 02 juli 2002 14:54 schreef MaxBurn het volgende:
[..]
wel een beetje snugger doen he ;p
mhz range 950-1050 et voila...
Verwijderd
Verwijderd
FSB op 180, dat scheeld natuurlijk ook wat.Op dinsdag 02 juli 2002 22:59 schreef DumphuiZ het volgende:
http://service.madonion.com/compare?2k1=3827929
Verwijderd
Onder "project search & compare" linksboven --> cpu range bla bla...de rest moet lukkenOp dinsdag 02 juli 2002 22:25 schreef bvwillig het volgende:
[..]
Waar kan je dat doen dan, als ik ingelogt ben bij mijn resultbrowser zie ik alleen 3D accel. comparison staan enz...
Nergens iets waar je zelf de MHz-jes in kan vullen!
Verwijderd
180/5 = 72, agp snelheid valt dus wel mee. (Tis gewoon een uitzonderlijk hoge score voor mijn systeemOp dinsdag 02 juli 2002 23:23 schreef GloriX het volgende:
[..]
FSB op 180, dat scheeld natuurlijk ook wat.
Huiveren? waarom?Op dinsdag 02 juli 2002 21:33 schreef kleefding het volgende:
zo ff geheugen afgesteld
kijk en huiver, met een club3d 128 mb 266/572
http://service.madonion.com/compare?2k1=3843612
Verwijderd
Beste hjs,
Dat 446/500 Mhz verhaal is iets buiten wat buiten onze wetenschap is gebeurd. Ook wij vernamen pas later dat Nvidia samen met samsung had besloten de memory clock terug te brengen tot 446 Mhz.
Maar goed nieuws is er ook:
Na wederzeids overleg en uitvoerig testen is door zowel nvidia als samsung besloten dat de memory clock toch op 500Mhz kan. Dus zodra de nieuwe bios hiervoor vrij komt, kun je deze flashen. Houdt er echter wel rekening mee dat het flashen op eigen risico gebeurt.
Met vriendelijke groet,
AOpen TSD
Dit ligt meer aan de TV dan aan de TV-out. TV-out's zijn produceren tegenwoordig een beter oplossend vermogen dan de TV kan weergeven.Op woensdag 03 juli 2002 11:11 schreef XeNoBiTe het volgende:
Hou er wel rekening mee dat letters moeilijke te zien zijn op een televisie. Bijvoorbeeld internetten of tekstverwerken op je televisie zit er voorlopig nog niet in. Misschien met volgende generaties tv-ous zal dit wel het geval zijn.
Verwijderd
Verwijderd
laat eens wat horen wat jij uit deze kaart haalt. ik heb max 275-560 stablezonder artifacts gehaal;d en een score van net boven de 10100 bij madonion.Op woensdag 03 juli 2002 18:58 schreef bart_vd het volgende:
Heb net mn AOpen Ti4200 128 MB binnen.
Mooi zwart kaartje.
Ik heb net de standaard koeler er af gehaalt en ga waarschijnlijk een zalman koeler erop zetten. Misschien wle hun chipset hetasink... (zie mijkn topic in diehard overclocken en cooling.)
Verwijderd
Ah kijk aan, zo toch nog een beetje een meevaller dus. Leek me al een beetje belachelijk als alle andere merken met hetzelfde 4ns Samsung geheugen wel al bios updates hebben en Aopen zou beweren dat het niet gegarandeerd stabiel zou lopen en niet met een bios update zou komen, en dan wel 500mhz op de doos zetten.Op woensdag 03 juli 2002 10:08 schreef hjs het volgende:
Mailtje van aopen
[..]
Verwijderd
Hier: http://www.digit-life.com/articles/gf4ti42001/index.html staan een paar links m.b.t. cpu-scaling, helaas alleen met Ti4400 en Ti4600. Maar goed, het lijkt mij een goede indicatie voor de Ti4200.Op dinsdag 02 juli 2002 17:42 schreef TheInfiltrator het volgende:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1647
gef4 ti4200 64 mb goedkoper, sneller en beter overclockbaar dan de 128 mb versie
ik zie ineens geen reden meer om een 128mb versie aan te schaffen
hoop alleen dat ze een nieuwe cpu scaling benchmark laten zien met unreal tournament 2003
Verwijderd
Verwijderd
hmmm...bios update zal ook niet komen denk ik. heb kontakt gehad met aopen en hun zeiden dat er geen bios update zal komen. maar dat geeft ook niet want hij doet het toch stabiel op de genoemde clocks en de score bnij 3dmark is ook meer als respectabel.Op woensdag 03 juli 2002 19:24 schreef SALLY het volgende:
[..]
Ah kijk aan, zo toch nog een beetje een meevaller dus. Leek me al een beetje belachelijk als alle andere merken met hetzelfde 4ns Samsung geheugen wel al bios updates hebben en Aopen zou beweren dat het niet gegarandeerd stabiel zou lopen en niet met een bios update zou komen, en dan wel 500mhz op de doos zetten.
Nah we wachten af.... en maar hopen dat met de biosupdate er ook wat timings en voltages veranderd worden zodat ie nog wat verder te klokken is want naar ik las zijn bv de XFX en andere ineens behoolijk op te klokken met een nieuwe bios.
Ja, vind je het gek? Het is een test van TI 4400 en 4600 kaartenOp woensdag 03 juli 2002 09:00 schreef J.A.M.F. het volgende:
Nieuwe review, wel ff wat doorspitten met 26 pagina's : http://www.hartware.net/review.html?id=236&page=1
Club3DCGN2568TVD haalt 330x720? Da's niet mis.
Verwijderd
Is goed, maar jij gaat je kaartje toch verkopen?Op woensdag 03 juli 2002 19:12 schreef Poudaman het volgende:
[..]
laat eens wat horen wat jij uit deze kaart haalt. ik heb max 275-560 stablezonder artifacts gehaal;d en een score van net boven de 10100 bij madonion.
kaart lijkt erg veel op POV gf4 ti4200, alleen heeft die triplex een zilverkleurige printplaat en de POV een blauweOp donderdag 04 juli 2002 10:10 schreef Cableguy het volgende:
http://www.auspcmarket.com.au/review.php3?t=2645
Zilverkleurige Triplex Ti4200 met 3.3ns (600 Mhz) memory; Mooi dingetje net gereviewed op dan's data.
Is die ook in nederland te koop zover iemand weet?
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Verwijderd
ik wil ook zo'n triplexDan's comment: "Fully overclocked, this cheapo 64Mb Ti4200 is faster than a 128Mb Ti4600 running at stock speed."
¯\_(ツ)_/¯
Waar is die TV out anders voorOp donderdag 04 juli 2002 03:01 schreef Siccema het volgende:
Heb vorige week Gainward Ti4200 128mb aangeschaft. Werkt echt perfect maar is het ook mogelijk om de tv-kabel erop aan te sluiten? Ik dacht in principe van wel maar het is niet echt gelukt
...
Verwijderd
deze kaart haalt zelfs de 10k zonder dat je de fsb op 180 hoeft te zetten, en dan nog te bedenken dat er mensen waren die het een kutkaart vonden.Op woensdag 03 juli 2002 08:41 schreef hjs het volgende:
[..]
Huiveren? waarom?
Welke games zaten erbij? Ik twijfel nu nl alleen nog tussen de MSI en de XFX..Op donderdag 04 juli 2002 16:34 schreef Jerry.Can het volgende:
een MSI gf4ti4200 (64 mb) versie gekregen
met 7 cds aan software
Bij de XFX zitten 3 trial versies van de spellen Dronez, Gunlok en Space Haste (dus niet echt boeiend).Op donderdag 04 juli 2002 18:04 schreef kutkip het volgende:
[..]
Welke games zaten erbij? Ik twijfel nu nl alleen nog tussen de MSI en de XFX..
Verwijderd
MSI:Op donderdag 04 juli 2002 18:04 schreef kutkip het volgende:
[..]
Welke games zaten erbij? Ik twijfel nu nl alleen nog tussen de MSI en de XFX..
Verwijderd
180/5 x 2 = 72 MHz AGPOp donderdag 04 juli 2002 17:55 schreef kleefding het volgende:
[..]
deze kaart haalt zelfs de 10k zonder dat je de fsb op 180 hoeft te zetten, en dan nog te bedenken dat er mensen waren die het een kutkaart vonden.
Verwijderd
Verwijderd
Zeker voor de XFX gaan, draai hem op 315/620 stabiel zonder extra cooling. Geen artifacts niks.Op donderdag 04 juli 2002 18:24 schreef DeadMetal het volgende:
[..]
Bij de XFX zitten 3 trial versies van de spellen Dronez, Gunlok en Space Haste (dus niet echt boeiend).
Maar ik vind het een lekker kaartje (en bios update 513/250 is ook erg simpel). Overclocken nog niet gedaan (moet eerst goeie koeling in de kast hebben).
Ook de prijs is lekker, heb deze op de PcDump voor €188 gekocht
Verwijderd
Verwijderd
Mmm... wordt de keus toch echt lastigOp donderdag 04 juli 2002 18:43 schreef Jerry.Can het volgende:
[..]
MSI:
volledige spellen:
- No one lives forever (2 cd's met op 2e cd nog wat muziek van de jaren 60)
- Aquanox
- Sacrifice
1 cd met demo's:
- Ballistics
- Rogue Spear-Black Thorn
- Ghost Recon
- Comanche 4
- Fallout Tactics
- SWAT 3: Close Quarters
- Serious Sam 2
MSI utilities:
- cd met DVD-software
- cd met drivers, andere software
deze software is overigens hetzelfde als bij de 4400/4600
Op vrijdag 05 juli 2002 00:38 schreef kleefding het volgende:
wta is dat toch voor een gelul dat 128mb kaarten op 444mhz lopen
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Euhmm nee alle 128mb kaarten lopen standaard op 444mhz. Tenminste dat heeft Nvidia bedacht. Er zijn echter sommige fabrikanten die zeggen dat hun 128mb kaarten op 500mhz lopen, echter ga uit van 444mhz, je mag van geluk spreken wanneer die van jouw op 500mhz loopt!Op vrijdag 05 juli 2002 09:21 schreef kutkip het volgende:
[..]
Mmm... wordt de keus toch echt lastig
De XFX past weer mooi bij me mobo kwa kleur en de MSI heeft 2 lekkere spellen erbij zitten. (Aquanox en Sacrifice zijn toch best wel leuke spellen?)
Maar die MSI is rood en dat zuigt
* kutkip weet het niet en gaat er in de vakantie (over een paar uur zit ik in Portugal) over na denken
[..]
Dat zijn volgens mij alleen de XFX kaarten die op 444 lopen. Daar is dan ook een nieuw bios voor uitgebracht
wat voor mobo heb je ?Op vrijdag 05 juli 2002 10:12 schreef LoW.R1D3R het volgende:
nou , mijn ervaring met mn asus gf4 ti4200 is niet echt super , want... k krijg em echt NIET geinstalleerd op mn pc, hij wil het gewoon niet installeren!!of kaart is brak of... ik weet het niet
op einde van installatie staat er : this device cannot startvet...
en als ik via detonator installeer , krijg ik een leuke uitroepteken in aparaatbeheer...
...
Ik zou zeggen dat de grootte van de monitor ook wel uitmaakt.Op vrijdag 05 juli 2002 11:25 schreef bvwillig het volgende:
Zit hier iets in?
Voor mensen met een niet al te nieuwe computer (zo rond de 1Ghz) is het beter om een GF4 Ti4200 met 64MB RAM aan te schaffen. Omdat deze 'later' toch de CPU als bottelneck zal hebben.
Voor mensen die nu met een computer thuis zitten rond de 2Ghz, is het verstandig om een 128MB versie te kopen van deze kaart. Aangezien deze nog lang de bottelneck van hun systeem niet hebben behaald.
Zit er iets in of is die onzin?
...
Tja wat wil je danOp vrijdag 05 juli 2002 11:28 schreef bvwillig het volgende:
Ik heb deze vraag al eerder gesteld, maar het leek mij wel de moeite om hem nog eens te stellen:
Ik zit nu dus te twijfelen tussen de verschillende merken. De prijzen van deze vier liggen vrij dicht bij elkaar (het goedkoopst)
- Club3D
- LeadTek
- Gainward
- MSI
Ik heb over allemaal wel wat gehoord. Zo zou de Club3D heel warm worden. De MSI schijnt veel lawaai te maken, leadtek geeft problemen enz enz...
Dus welk merk zouden jullie adviseren en vooral erbij zetten waarom wel of waarom niet...
...
Nou, ik kan heel veel met persoonlijke meningen hoorOp vrijdag 05 juli 2002 11:30 schreef AwesomE het volgende:
[..]
Tja wat wil je danje krijgt dan persoonlijke meningen van een aantal mensen, kun je nog niks mee
Koop er gewoon maar een en kijk of die het doet, voor de rest maakt het echt niet uit welke je neemt, als die het maar doet
OK hier mijn persoonlijke mening : ASUS Ti4200 ;POp vrijdag 05 juli 2002 11:53 schreef bvwillig het volgende:
[..]
Nou, ik kan heel veel met persoonlijke meningen hoor
Ik heb het liefst zoveel mogelijk persoonlijke meningen hierover... Daardoor kan je voor jezelf beter afwegen wat voor jouw de juiste beslissing is!
...
Dat bedoel ik niet......is het mogelijk om digitaal op te nemen? gewoon tv-signaal naar pc en dan opnemen op hardOp donderdag 04 juli 2002 17:40 schreef AwesomE het volgende:
[..]
Waar is die TV out anders voor
check Nview van de nieuwste drivers
Nouhouououou, die stond niet in het rijtjuhhhhhh!!!Op vrijdag 05 juli 2002 12:03 schreef AwesomE het volgende:
[..]
OK hier mijn persoonlijke mening : ASUS Ti4200 ;P
Verwijderd
Ja dat kan maar dan moet je wel een videorecorder gebruiken.Op vrijdag 05 juli 2002 12:15 schreef Siccema het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet......is het mogelijk om digitaal op te nemen? gewoon tv-signaal naar pc en dan opnemen op hard
Verwijderd
Verwijderd
Jij nietOp vrijdag 05 juli 2002 12:46 schreef J.A.M.F. het volgende:
K, nu kijken wie de laatste regel in deze thread zet, voordat de melding van "Ge-force 4 ti 4200 ervaringen Deel 3" wordt geplaatst en deze gesloten wordt.![]()
![]()
-1 LastpostOp vrijdag 05 juli 2002 12:56 schreef LoW.R1D3R het volgende:
Awesome , ik heb een epox 8kha+ moerbord en 256 mb ddr
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
En wat nu als je een 17 inch hebt?!Op vrijdag 05 juli 2002 11:29 schreef AwesomE het volgende:
Ik zou zeggen dat de grootte van de monitor ook wel uitmaakt.
<17 inch 64MB
>17 inch 128Mb
Mjah. Ik heb voor de 128MB gekozen, omdat 'ie uiteindelijk net zo snel (RivaTuner 0wnt), of sneller is (zie Anandtech).Op vrijdag 05 juli 2002 13:06 schreef Kheldar het volgende:
[..]
En wat nu als je een 17 inch hebt?!
Maar om terug te komen op de vraag waarom een 64/128 MB?
Ik heb voor een 64 MB gekozen, omdat deze gewoon sneller is. Ik had hier voor een TNT1 in mijn systeem zitten }-], en speelde UT in 640x480 zonder textures (nou ja, bijna geen textures), om de snelheid er een beetje in te houden.
Want uiteindelijk is een fatsoenlijke framerate crusiaal en high detailed textures alleen maar leuk...
En aangezien de 128 MB versie trager is, leek mij de 64 MB versie beter voor de lange termijn (ik weet het, in dit geval vindt de rest van de wereld de 128 MB versie beter).
willen jullie gewoon hij is tikken, ik denk steeds dat ik geroepen wordtOp vrijdag 05 juli 2002 12:34 schreef DNA het volgende:
ik heb woensdag een club3d gf4 ti4200 128 mb bestelt, maar hijs nog niet binnen, en dat vind ik heel irritant!!!
Die 128 MB kaarten zijn alleen sneller in gevallen waar de textures 128 MB nodig hebben (of iig meer dan 64 MB).Op vrijdag 05 juli 2002 13:11 schreef wzzrd het volgende:
[..]
Mjah. Ik heb voor de 128MB gekozen, omdat 'ie uiteindelijk net zo snel (RivaTuner 0wnt), of sneller is (zie Anandtech).
De 64MB is op de korte termijn juist beter, de 128MB op de lange termijn. IMHO zie je het precies andersom / verkeerdom.
Texture details lager zetten? Daar doe ik dus niet aan. Ik koop zo'n kaart om alles HOOG te kunnen zettenOp vrijdag 05 juli 2002 13:19 schreef Kheldar het volgende:
[..]
Die 128 MB kaarten zijn alleen sneller in gevallen waar de textures 128 MB nodig hebben (of iig meer dan 64 MB).
De 64 MB versie is, als wat ik hier allemaal lees klopt, veel verder over te clocken (en loopt standaard ook al een stuk sneller, hoewel daar met die nieuwe 128 MB BIOSen ook verandering in komt).
Als je dus in nieuwe spellen het texture detail lager zet (waardoor er minder dan 64 MB wordt gebruikt) haal je een hogere framerate in het spel dan op een 128 MB versie.
En aangezien een goede framerate belangrijker is dan veel detail (lijkt mij) lijkt de 64 MB versie mij beter op de lange termijn.
Verwijderd
Jediknight 2 gebruikt een verouderde quake 3 engineOp vrijdag 05 juli 2002 13:38 schreef wzzrd het volgende:
[..]
Texture details lager zetten? Daar doe ik dus niet aan. Ik koop zo'n kaart om alles HOOG te kunnen zetten
Als ik details lager moet zetten dan dat, wordt het tijd voor een nieuwe kaart. Anandtech stelt al, dat je een 128MB net zo hoog kunt klokken als een 64MB (give or take a few %%).
De benchmarks van JK2 wijzen al uit dat de textures helemaal niet zo enorm groot hoeven te zijn om het voordeel van 128MB te laten zien.
* wzzrd is blij met zijn nieuwe Leadtek Geforce 4 Ti 4200 128MB ViVo
We'll see, we'll see. Remember 3Dfx...Op vrijdag 05 juli 2002 14:38 schreef DumphuiZ het volgende:
[..]
Jediknight 2 gebruikt een verouderde quake 3 engine. In de Unreal Warfare engine is de 64mb een stuk sneller dan de 128mb, dus voor zover het argument dat de 128mb beter is voor de lange termijn.
(weinig mensen realiseren zich dat de performance in de unreal warfare engine van groot belang is, aangezien er tientallen spellen gebaseerd op deze engine uit gaan komen.)
For the record mijn ti-4200 64mb draait op 315/625 stabiel en die van f0r.c3d op 330/635 en zover krijg je die 128mb never nooit niet (mem clock) muv suma.
waarom zou de grote van je monitor uit maken bij deze (64vs 128mb) keuze?Op vrijdag 05 juli 2002 11:29 schreef AwesomE het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat de grootte van de monitor ook wel uitmaakt.
<17 inch 64MB
>17 inch 128Mb
Das natuurlijk een onzinnig argument want als je gaat overklokken moet je ook de 64 overklokken die veel hoger gaat dan dan de 128 mb versie kan.Op vrijdag 05 juli 2002 13:38 schreef wzzrd het volgende:
Anandtech stelt al, dat je een 128MB net zo hoog kunt klokken als een 64MB (give or take a few %%).
Anand is het met je eens: With a number of upcoming games based on the latest Unreal Engine, performance under this benchmark is extremely important.Op vrijdag 05 juli 2002 14:38 schreef DumphuiZ het volgende:
(weinig mensen realiseren zich dat de performance in de unreal warfare engine van groot belang is, aangezien er tientallen spellen gebaseerd op deze engine uit gaan komen.)
Dit topic is gesloten.
![]()