10% om precies te zijn. Maar ik betwijfel of op de lange termijn de 10% die je een 64MB versie hoger kunt klokken op gaat wegen tegen de 64MB extra van de 128MB versie. Maar goed, nuff said. We zullen zien.Op vrijdag 05 juli 2002 16:35 schreef bombadil het volgende:
Das natuurlijk een onzinnig argument want als je gaat overklokken moet je ook de 64 overklokken die veel hoger gaat dan dan de 128 mb versie kan.
huh? je wilt toch altijd zo veel mogelijk details, het lijkt me niet dat je die met een kleinere monitor meer details draait dan met een grote, dus alleen de resolutie zal verschillenOp vrijdag 05 juli 2002 16:35 schreef bombadil het volgende:
[..]
waarom zou de grote van je monitor uit maken bij deze (64vs 128mb) keuze?
Omdat je met een grote monitor hoge resoluties speelt en op een kleine met veel details??
Als je ervan uitgaat dat de 128 in spellen met veel details sneller is dan zou je dus uit met een kleine monitor de 128 mb versie moeten kopen.
en hogere res. neemt wel meer geheugen, maar dat ga je natuurlijk pas merken als 64 MB wordt overschreden, wat met spellen van nu (inclusief UT2003) nog niet gebeurt, dus dan is 64 MB sneller, maar in de toekomst heb je meer aan 128 MB
ik denk echter dat voordat je 128 MB echt nodig hebt die ti4200 toch alweer veel te traag is, dus kun je net zo goed de 64 MB variant kopen
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Verwijderd
De toekomst begint, als ik het goed begrijp, pas over 1 jaar wanneer doom3 uitkomtOp vrijdag 05 juli 2002 17:20 schreef Schaapje_BlaaT het volgende:
[..]
huh? je wilt toch altijd zo veel mogelijk details, het lijkt me niet dat je die met een kleinere monitor meer details draait dan met een grote, dus alleen de resolutie zal verschillen
en hogere res. neemt wel meer geheugen, maar dat ga je natuurlijk pas merken als 64 MB wordt overschreden, wat met spellen van nu (inclusief UT2003) nog niet gebeurt, dus dan is 64 MB sneller, maar in de toekomst heb je meer aan 128 MB
ik denk echter dat voordat je 128 MB echt nodig hebt die ti4200 toch alweer veel te traag is, dus kun je net zo goed de 64 MB variant kopen
Verwijderd
Voor zover ik weet niet zonder extra HW. Dat zou extra kaartje betekenen, denk ik, of wat ik zelf al jaren doe is tv-kabel (al dan niet via video) naar m'n oude philips tv tuner, die een composite signaal oplevert, dat via een kabeltje naar tv-in van de videokaart gaat (composite, niet svideo). Werkte altijd prima, totdat ik van 15" naar 19" monitor ging en de grenzen zag van de resolutie van mijn videokaartje. Tenminste, hoop dat het de kaart is en niet de tuner, want de kaart ga ik vervangen voor een geforce4 met video in, maar die moet dus wel composite in hebben, terwijl een aantal van de varianten van de G4 alleen svideo-in hebben, en dat werkt dus niet.Op vrijdag 05 juli 2002 12:15 schreef Siccema het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet......is het mogelijk om digitaal op te nemen? gewoon tv-signaal naar pc en dan opnemen op hard
Capture is dan geen probleem meer
Verwijderd
Dumphuiz, of de unreal warfare engine belangrijk gaat worden bemoei ik me niet mee, maar dat de 64meg versie in UT2003 sneller is dan de 128meg versie wil absoluut niet zeggen dat dat net zo is bij alle andere spellen die die engine gebruiken. Kijk maar naar Q3/JK2. In Q3 is de 64meg sneller, in JK2 de 128meg.
Als spellen die de Unreal Warfare engine gaan gebruiken ook grotere textures gaan toepassen zal daarin ook de 128meg versie sneller zijn.
Als spellen die de Unreal Warfare engine gaan gebruiken ook grotere textures gaan toepassen zal daarin ook de 128meg versie sneller zijn.
Verwijderd
Aopen GF4 ti4200 128 binnen 
naam ruled (aeolus, God of winds) :-)
Mooie kaart zit alleen samsung 4ns geheugen op..
3dmarkscore 6954 met dit systeem:
p4 1.7 GHz
intel d845wn mainboard
512 mb Kingston SDram
maxtor 40 gb
ibm 30 gb
GeForce4 Ti4200 (hehehehe)
Ben heel tevreden, was de vervanging van een gf2 gts 32mb, groot verschil!!
Vraag is: is dit een redelijke score voor deze kaart op dit systeem? De kaart is nog niet overgeklokt... was me ff nog te duur om dat nu al te doen terwijl alles perfect draait.
Dus draait nu op 250/446
p4 1.7 GHz
intel d845wn mainboard
512 mb Kingston SDram
maxtor 40 gb
ibm 30 gb
Vraag is: is dit een redelijke score voor deze kaart op dit systeem? De kaart is nog niet overgeklokt... was me ff nog te duur om dat nu al te doen terwijl alles perfect draait.
Dus draait nu op 250/446
Verwijderd
jah, lijkt me redelijke score.. maar kan nog wel stukkie hoger lijkt me.. misschien wat bios tweaks en je kan je card btw gewoon op 500 mhz mem laten draaien (4ns = 250 mhz DDR = 500 mhz) zonder risico..Op vrijdag 05 juli 2002 19:36 schreef Exclibur het volgende:
Dus draait nu op 250/446
ik haal bijna 8500 punten met mn t-birdje en ti4200 64 mb @ 300/600.. anders compare je ff:
http://service.madonion.com/compare?2k1=3741194
Verwijderd
Smart thinkingOp vrijdag 05 juli 2002 19:27 schreef Gillish het volgende:
Dumphuiz, of de unreal warfare engine belangrijk gaat worden bemoei ik me niet mee, maar dat de 64meg versie in UT2003 sneller is dan de 128meg versie wil absoluut niet zeggen dat dat net zo is bij alle andere spellen die die engine gebruiken. Kijk maar naar Q3/JK2. In Q3 is de 64meg sneller, in JK2 de 128meg.
Ik weet niet of ut2003 gebruikt maakt van 256x256 of 512x512, maar groter worden de textures denk ik niet. En bij jk2 zijn de textures ook niet bijzonder groot, maar wordt de 64mb gelimiteerd door de verouderde engine.
BTW een slime game-producent zorgt ervoor dat zijn spel op veel systemen goed draait. Wanneer de geforce 4 low-end is, zal in mijn opzicht pas echt 128mb nodig kunnen zijn.
Verwijderd
kan iemand mij vertellen wat voor accosoires er allemaal bij de CLUB3D gf4 ti4200 128 mb zitten???? 
hij word waaarschijnlijk maandag of dinsdag bij mij afgeleverd, er was iets fout gegaan met de bestelling.
hij word waaarschijnlijk maandag of dinsdag bij mij afgeleverd, er was iets fout gegaan met de bestelling.
Ik heb dit weleens geprobeerd. Hij pakt dan alleen audio en geen beeld.Op vrijdag 05 juli 2002 12:35 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Ja dat kan maar dan moet je wel een videorecorder gebruiken.
Het signaal gaat dan zo:
Tv-kabel -> Videorecorder in -> videorecorder uit -> Tv-in vga kaart -> Output is monitor. En dan gewoon met een capture programmatje het opnemen.
6954?Op vrijdag 05 juli 2002 19:36 schreef Exclibur het volgende:
Aopen GF4 ti4200 128 binnen
p4 1.7 GHz
intel d845wn mainboard
512 mb Kingston SDram
maxtor 40 gb
ibm 30 gb
Dus draait nu op 250/446
Nou zeg, ik haal 4291 met een P3500@550 en de Aopen 275/500
Nu nog ff in de bios kloten en finetunen, want ik zag een P3-550 met bijna 4500 staan....
Na de vakantie ga ik m'n pc verder upgraden naar XP2000+ of P4-2000
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual
Verwijderd
zozo, omlaag geclocked??Op zaterdag 06 juli 2002 13:52 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
Nou zeg, ik haal 4291 met een P3500@550
Hmm ik heb dus ook wel redlijke intresse in zo'n Ti4200 (hoewel ik het niet erg vind nog ff door te moeten met mn GF2pro). Ik zit dus ook een beetje die hele 64/128mb discussie te volgen, en ik vraag me af of het verschil in de toekomst wel zo groot is. Het handigst zou het zijn om het te vergelijken met een oudere videokaart met hetzelfde verschil. Ik heb nu dus een GF3pro met 64 mb, maar er zijn ook kaarten die (bijna) hetzelfde zijn, maar dan met 32 mb. Het probleem is dat ik het verschil eigenlijk nergens kan vinden. Als ik de mogelijkheid zou hebben zou ik wat testjes draaien met verschillende kaarten, maar ik heb er dus maar 1.
De vraag is dus of iemand enig idee heeft van het verschil tussen 32 en 64mb GF2 kaarten in de spellen van nu. In testen met nieuwere spellen zie je vaak maar 1 gf2 kaart om een beetje verschillen aan te geven...
De vraag is dus of iemand enig idee heeft van het verschil tussen 32 en 64mb GF2 kaarten in de spellen van nu. In testen met nieuwere spellen zie je vaak maar 1 gf2 kaart om een beetje verschillen aan te geven...
Lol, er zat eerst een V770u in, daarmee haalde ik de 1000 niet eensOp zaterdag 06 juli 2002 14:53 schreef toppertje het volgende:
[..]
zozo, omlaag geclocked??
Als je ziet dat je met een 2GHz processor nog geen 3x sneller bent dan met een P3-500, dan is die videokaart echt een goede investering (5x sneller)
Ik doe trouwens niets aan extra koeling e.d. want ik blijf lekker safe met 10% overclock, waarom opblazen wat goed is?
Mijn win XP is trouwens helemaal vershitterd met de grootste bagger van het laatste jaar, met een cleane XP install scoor ik wel wat hoger denk ik.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual
Lekker nuttig om je kaart te overclocken op dat systeem. Zie je dat eigenlijk nog ergens in terug met jouw systeem?Op zaterdag 06 juli 2002 16:15 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
Lol, er zat eerst een V770u in, daarmee haalde ik de 1000 niet eens
Als je ziet dat je met een 2GHz processor nog geen 3x sneller bent dan met een P3-500, dan is die videokaart echt een goede investering (5x sneller)
Ik doe trouwens niets aan extra koeling e.d. want ik blijf lekker safe met 10% overclock, waarom opblazen wat goed is?
Mijn win XP is trouwens helemaal vershitterd met de grootste bagger van het laatste jaar, met een cleane XP install scoor ik wel wat hoger denk ik.
Bij mij is het geheugen op dit momment denk ik de bottelneck, Met een XP1800+ @ 143 FSB 512MB CL3 SDRAM geheugen is mijn 3DMark score rond de 8800. Heb zelfs een Geforce4ti 4400. Overclocken maakt amper verschil bij mij.
Handleiding, videokabeltje +- 1,5m, driver/utilities cd, Motocross Mania, WinDVD en Serious Sam: The First Encounter.Op vrijdag 05 juli 2002 20:32 schreef DNA het volgende:
kan iemand mij vertellen wat voor accosoires er allemaal bij de CLUB3D gf4 ti4200 128 mb zitten????
Vraag: heeft een Ti4200 zin op mijn P3 682? Ik wil voorlopig nog niet upgraden die cpu want dan moet gelijk alles vervangen worden. Ik wil UT2003 en Doom3 kunnen spelen. Iemand iets zinnigs hierover te zeggen?
Verwijderd
ik heb wel iets zinnigs te zeggen: doom3 kun je vergeten, ut2003 waarschijnlijk ook...........geen dankOp zaterdag 06 juli 2002 17:18 schreef Sjah het volgende:
Vraag: heeft een Ti4200 zin op mijn P3 682? Ik wil voorlopig nog niet upgraden die cpu want dan moet gelijk alles vervangen worden. Ik wil UT2003 en Doom3 kunnen spelen. Iemand iets zinnigs hierover te zeggen?
Ik denk niet dat je Doom 3 normaal zal kunnen spelen.
Waarschijnlijk zal het spel te erg schokken om te kunnen mikken. UT2003 is een ander verhaal maar ook dit spel zal veel van je computer vergen.
Ik denk dat het (als je het echt voor deze spellen doet) geen nut heeft. Ik zou toch je CPU ook upgraden.
(Dat betekent inderdaad dat je een ander moederbord nodig zal hebben, dat kost je iets van 150, een 1800+ kost je ook nog is 150 dus als ik jou was zou ik wachten tot Doom 3 uit is, tegen die tijd heb je wle genoeg gespaart hoop ik. (en het is tegen die tijd ook weer goedkoper.))
[Edit: Te laat.]
Waarschijnlijk zal het spel te erg schokken om te kunnen mikken. UT2003 is een ander verhaal maar ook dit spel zal veel van je computer vergen.
Ik denk dat het (als je het echt voor deze spellen doet) geen nut heeft. Ik zou toch je CPU ook upgraden.
(Dat betekent inderdaad dat je een ander moederbord nodig zal hebben, dat kost je iets van 150, een 1800+ kost je ook nog is 150 dus als ik jou was zou ik wachten tot Doom 3 uit is, tegen die tijd heb je wle genoeg gespaart hoop ik. (en het is tegen die tijd ook weer goedkoper.))
[Edit: Te laat.]
Verwijderd
Ik denk ook dat die extra 64mb overbodig is voorlopig.. Tegen de tijd dat spellen dit gaan gebruiken is je kaart toch alweer vuilnisbakvulling... Dat zie je wel aan Geforce 2 kaartjes met 64mb.. tsjah ze zijn misschien iets langer meegegaan, maar als je nu nog met een GF2 zit ben je toch ook niet vrolijk! En zeg nou zelf, we kopen toch niet voor nix 1 van de betere videokaarten? Tegen de tijd dat de upgrade echt nodig is koop ik wel weer een nieuwe hoor.. dat duurt toch nog wel zeker een jaar...
Heb dus alleen de pech dat mn processor overleden is, en dat ik mn nieuwe Leadtekje niet kan gebruiken
Wordt dus nog even met smacht afwachten tot vandeweek de nieuwe cpu binnen is...
Heb dus alleen de pech dat mn processor overleden is, en dat ik mn nieuwe Leadtekje niet kan gebruiken
Ach alle beetjes helpen heOp zaterdag 06 juli 2002 16:46 schreef Palmboom het volgende:
[..]
Lekker nuttig om je kaart te overclocken op dat systeem. Zie je dat eigenlijk nog ergens in terug met jouw systeem?
Bij mij is het geheugen op dit momment denk ik de bottelneck, Met een XP1800+ @ 143 FSB 512MB CL3 SDRAM geheugen is mijn 3DMark score rond de 8800. Heb zelfs een Geforce4ti 4400. Overclocken maakt amper verschil bij mij.
Standaard (250/466) haalde ik 3842, P3-500@550 en 250/500 deed 4145 en de GF4 op 275/500 doet 4291, dus ruim 10% sneller t.o.v. niet getweaked
Ik ben geen gamer, maar t.o.v. de V770u ben ik wel 5x sneller door alleen de videokaart te vervangen.
Dat merk je heel goed met OfficeXP, de dvdspeler en audio.
M'n DXR3 kaart is er nu uit en de proc. belasting bij dvd afspelen is nog maar 30% tegen eerder 90%.
Ook m'n 2e videokaart met tv-out is nu overbodig, alles bij elkaar toch leuk meegenomen he
Verwijderd
over dat 64/128 mb verhaal. In mijn oude pc PII400 zit een 16mb tnt card....er waren ook 8mb tnt kaarten te koop, maar ik kon nog een jaar langer games spelen omdat ik een 16 mb kaart heb. Tja, als je om het jaar je kaart vervangt. Koop een 64 mb. Ben je net als ik een normale gebruiker, koop een 128 mb
ok dan, dus Doom3 zit er niet in, d8 ik al. En wanneer komen die games eigenlijk?
Naja thanx.
Trouwens ik zou ook een 128 mb kopen, want je wilt toch 2 jaar met een kaart doen.
Naja thanx.
Trouwens ik zou ook een 128 mb kopen, want je wilt toch 2 jaar met een kaart doen.
Verwijderd
hmm je kan met 64 mb ook wel 2 jaar doen denk ik , tenzij je op 1600x1200 wil spelen ; Naar mijn mening kan je ook net zo goed met die 64mb op 1024x768 , zoniet 800x600 soepel spelen .. ( 800x600 zal echt niet ZOVEEL lelijker zijn dan 1600x1200)8-)Op zaterdag 06 juli 2002 18:24 schreef Sjah het volgende:
ok dan, dus Doom3 zit er niet in, d8 ik al. En wanneer komen die games eigenlijk?
Naja thanx.
Verwijderd
alle next-gen kaarten hebben minstens 128mb, dan moet je toch gaan nadenken. De meeste hardware sites hebben het erover dat de software eindelijk weer zwaarder begint te worden dan de hardware. 128 is de enige juiste keuze als je langer dan een 1 jaar met je kaart doet. Vind je van niet? dan niet, maar het is wel zoOp zaterdag 06 juli 2002 19:02 schreef VilleneuveFan het volgende:
[..]
hmm je kan met 64 mb ook wel 2 jaar doen denk ik , tenzij je op 1600x1200 wil spelen ; Naar mijn mening kan je ook net zo goed met die 64mb op 1024x768 , zoniet 800x600 soepel spelen .. ( 800x600 zal echt niet ZOVEEL lelijker zijn dan 1600x1200)8-)
Verwijderd
Niet alleen dat, als je gewoon naar de 3DMark scores voor dat Nature Game kijkt, zie je dat 64 Mb kaarten (GF4200) gemiddeld iets van 40 tot 45 fps lopen, en 128 MB iets van 45 tot 60.Door Sjah - zaterdag 06 juli 2002 19:24
--------------------------------------------------------------------------------
Als je Anand erover hoort, merk je het voordeel NU AL bij JK2, yup ook in 1024*768. Nuff said
Dat is al een 25% verschil.
Misschien is het verstandis om even te wachten met conclusies tot er wat meer DX8 en DX9 benchmark programma's zijn.
Ik heb even gewoon een snel vraagje, ik heb geen zin alle posts door te gaan lezen... ik merk gewoon dat ik echt toe ben aan een nieuwe kaart, ook doordat ik erg graag tv/out wil...
Ik dacht zelf aan deze:
Club3D Geforce 4 Ti 4200 64MB DDR
of:
Leadtek Geforce 4Ti 4200 64 Mb DDR/TV
Ik heb in het vorige topic genoeg positieve reacties gelezen over de club3D, maar ik weet niet of deze nog steeds positief zijn (is alweer tijdje geleden vorige topic)
Welke kaart is eventueel het best kwa prestaties, of zit er weinig verschil tussen?
Ik dacht zelf aan deze:
of:
Ik heb in het vorige topic genoeg positieve reacties gelezen over de club3D, maar ik weet niet of deze nog steeds positief zijn (is alweer tijdje geleden vorige topic)
Welke kaart is eventueel het best kwa prestaties, of zit er weinig verschil tussen?
BF1: Don-Panio
Verwijderd
Pffffffffffffff, als jij geen moeite wil doen om eerst eens te zoeken of ff snel iets door te lezen dan gaan wij hier ook echt geen moeite doen om jou te helpen hoorOp zaterdag 06 juli 2002 19:50 schreef Preddie het volgende:
Ik heb even gewoon een snel vraagje, ik heb geen zin alle posts door te gaan lezen... ik merk gewoon dat ik echt toe ben aan een nieuwe kaart, ook doordat ik erg graag tv/out wil...
Ik dacht zelf aan deze:
of:
ik wil je wel ff helpen
kep zelf een club3d kaart
prima draait nu op 280/600
sit hynix memory op, op de 128 mb versie van club3d sit samsung memory en is minder overclockbaar
kep zelf een club3d kaart
prima draait nu op 280/600
sit hynix memory op, op de 128 mb versie van club3d sit samsung memory en is minder overclockbaar
Verwijderd
FLAME!!!!!!!!!Op zaterdag 06 juli 2002 20:51 schreef Siccema het volgende:
Koop gewoon de beste........
Gainward Ti4200 128mb met alles erop en eraan
Verwijderd
Lol, inderdaad, koop de duurste kaart die er is, en verspil een bende geld, je zal vast tevreden zijn met dit adviesOp zaterdag 06 juli 2002 20:51 schreef Siccema het volgende:
Koop gewoon de beste........
Gainward Ti4200 128mb met alles erop en eraan
Hmmm, dus ik mag deze vraag wel stellen als ik alles gelezen zou hebben, nouja, bij deze dan heb ik alles gelezen, en je advies? leadteak of club3d?Op zaterdag 06 juli 2002 20:19 schreef ThaBunny het volgende:
[..]
Pffffffffffffff, als jij geen moeite wil doen om eerst eens te zoeken of ff snel iets door te lezen dan gaan wij hier ook echt geen moeite doen om jou te helpen hoor
Verwijderd
het is zoooooooo simpelOp zaterdag 06 juli 2002 22:20 schreef Preddie het volgende:
[..]
Hmmm, dus ik mag deze vraag wel stellen als ik alles gelezen zou hebben, nouja, bij deze dan heb ik alles gelezen, en je advies? leadteak of club3d?
leadtek als je iets meer uit wilt geven. Club3d als je budget wil gaan.............jeez, newbies
Zooo simpel is het dus niet. Ik heb weleens een club3d tnt2 gezien die bout-3d beeldkwaliteit gaf(ik denk door slechte filters). Wat deze jongen wil weten misschien is of dit gevaar ook bij de Ti bestaat. En ik zou het ook wel willen weten, want ik koop dus geen b- merken meer.
Hehehe, ik heb het de laatste tijd gewoon niet bijgehouden, en ik denk dat ik voor de leadtek ga. Zoveel duurder is die niet, maar zoals topperte zegt, zijn hier mensen nieuwsgierig naar, zonder 1000+ posts door te lezen. Het klinkt misschien lui (en dat is het ook), maar ik hoef eigenlijk niks meer te weten dan alleen of die kaart goed is. Details ed boeit me echt niet enzowOp zaterdag 06 juli 2002 22:26 schreef toppertje het volgende:
[..]
het is zoooooooo simpel
leadtek als je iets meer uit wilt geven. Club3d als je budget wil gaan.............jeez, newbies
Verwijderd
zucht, ok dan.Op zaterdag 06 juli 2002 23:56 schreef Preddie het volgende:
[..]
Hehehe, ik heb het de laatste tijd gewoon niet bijgehouden, en ik denk dat ik voor de leadtek ga. Zoveel duurder is die niet, maar zoals topperte zegt, zijn hier mensen nieuwsgierig naar, zonder 1000+ posts door te lezen. Het klinkt misschien lui (en dat is het ook), maar ik hoef eigenlijk niks meer te weten dan alleen of die kaart goed is. Details ed boeit me echt niet enzow
Leadtek wordt door velen gezien als A-merk. Betere filters, en zou veel beter over te clocken zijn. Als het geld geen probleem is zeker voor leadtek gaan.
Nou ik had eerst een XFx ti 4200 128 mb te leen,
tot mijn Leadtek binnen was.
Ik haal met beide kaarten ongeveer dezelfde score in 3dmark.
Al lijkt het er op dat de Xfx ietsje beter presteerde.
Alhoewel ik denk dat dát eerder aan mijn configuratie ligt.
Nog mensen die iets gedaan hebben aan die heatsink van de Leadtek?
Hij drukt namelijk niet overal goed op het geheugen.
Ik denk dat ik zelf gewoon een paar stukjes latoenkoper
ertussen stop om de ruimte op te vullen.
Beetje koelprut ertussen en klaar.
tot mijn Leadtek binnen was.
Ik haal met beide kaarten ongeveer dezelfde score in 3dmark.
Al lijkt het er op dat de Xfx ietsje beter presteerde.
Alhoewel ik denk dat dát eerder aan mijn configuratie ligt.
Nog mensen die iets gedaan hebben aan die heatsink van de Leadtek?
Hij drukt namelijk niet overal goed op het geheugen.
Ik denk dat ik zelf gewoon een paar stukjes latoenkoper
ertussen stop om de ruimte op te vullen.
Beetje koelprut ertussen en klaar.
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
Verwijderd
Geld hoeft geen probleem te zijn, ze kosten allebij rond de 190 euro.Op zondag 07 juli 2002 01:52 schreef toppertje het volgende:
[..]
zucht, ok dan.
Leadtek wordt door velen gezien als A-merk. Betere filters, en zou veel beter over te clocken zijn. Als het geld geen probleem is zeker voor leadtek gaan.
Maar die leadtek's zien er wel veel bruter uit met die grote koelblokken.
Verwijderd
Ik heb ook al heel wat reviews afgezocht.
En ik kom tot de conclusie dat de Point of vieuw SE gf4ti4200 met 64mb ddr de beste prijs snelheid verhouding heeft.
De se versie heeft namelijk 3.3 Ns geheugen en dat is voorzover ik weet best wel snel voor een ti4200.
En deze kaartje kost in de pricewatch 189 euro.
Verder had Oom Tom ook wat kaartjes overgeklokt en gebenched en daaruit bleek dat de 64mb ddr vrij simpel te overklokken is naar een niveau van een ti4400. Aangezien deze kaartje(point of view) ook nog eens snellere geheugen heeft dan een standaard ti4200 lijkt het me logisch dat deze nog hoger geklokt kan worden.
Oja de gpu zit op 250 mhz en het geheugen op 550mhz. Standaard
En ik kom tot de conclusie dat de Point of vieuw SE gf4ti4200 met 64mb ddr de beste prijs snelheid verhouding heeft.
De se versie heeft namelijk 3.3 Ns geheugen en dat is voorzover ik weet best wel snel voor een ti4200.
Verder had Oom Tom ook wat kaartjes overgeklokt en gebenched en daaruit bleek dat de 64mb ddr vrij simpel te overklokken is naar een niveau van een ti4400. Aangezien deze kaartje(point of view) ook nog eens snellere geheugen heeft dan een standaard ti4200 lijkt het me logisch dat deze nog hoger geklokt kan worden.
Verwijderd
Als ik zo in de Pricewatch kijk zit de Leadtek rond diezelfde prijs. Dan heeft die volgens mij toch echt wel een betere prijs/prestatieverhouding dan de Point of View. Ik ga voor de Leadtek!Op zondag 07 juli 2002 13:15 schreef ureal het volgende:
Ik heb ook al heel wat reviews afgezocht.
Verwijderd
Ik heb net ff gekeken bij Leadtek en het geheugen daarvan zit maar op 444mhzOp zondag 07 juli 2002 13:26 schreef PetePawlusmah het volgende:
[..]
Als ik zo in de Pricewatch kijk zit de Leadtek rond diezelfde prijs. Dan heeft die volgens mij toch echt wel een betere prijs/prestatieverhouding dan de Point of View. Ik ga voor de Leadtek!
Verwijderd
Dat klopt volgens mij niet. Iemand die het weet?Op zondag 07 juli 2002 13:28 schreef ureal het volgende:
[..]
Ik heb net ff gekeken bij Leadtek en het geheugen daarvan zit maar op 444mhz
Verwijderd
Dat is de 128MB versie, die is altijd lager geklokt.Op zondag 07 juli 2002 13:35 schreef ureal het volgende:
Hier heb je de link http://www.leadtek.nl/site/nl/pages/gc/a250le.php
Verwijderd
Dit is de 128mb versie. De 64mb versie loopt standaard op 513.Op zondag 07 juli 2002 13:35 schreef ureal het volgende:
Hier heb je de link http://www.leadtek.nl/site/nl/pages/gc/a250le.php
[edit] te laat
Verwijderd
Oja je hebt gelijk.
Ik ben toch wel benieuwd naar de snelheden van de 64mb leadtek. FF verder zoeken
Ik ben toch wel benieuwd naar de snelheden van de 64mb leadtek. FF verder zoeken
Verwijderd
Kijk http://service.madonion.com/compare?2k1=3860172 ook met een xp 1600 en een leadtek ti 4200 64mb.Op zondag 07 juli 2002 13:42 schreef ureal het volgende:
Oja je hebt gelijk.
Ik heb hier een link waarin een Gigabyte Radeon 8500 128 MB wordt vergeleken met een Visiontek TI 4600. Misschien wel interessant om te lezen, vooral omdat de Gigabyte nog maar 250 euro kost en niet zoveel langzamer is als de Visiontek.
http://www.tweaktown.com/document.php?dType=article&dId=290
Misschien wel de duurste...maar op de langere termijn heb je daar waarschijnlijk wel het meeste profijt van. Ik heb 'm bij Norrod gehaald dat is dichtbij mij in de buurt. Daar is ie nl het goedkoopste.Op zaterdag 06 juli 2002 22:02 schreef toppertje het volgende:
[..]
Lol, inderdaad, koop de duurste kaart die er is, en verspil een bende geld, je zal vast tevreden zijn met dit advies
Ik heb vele reviews gelezen en in de meeste gevallen was dit relatief de beste en als je toch een "dure" videokaart koopt (zoals een ti4200) doe het dan ook meteen goed.
Verwijderd
kga me ook een ti4200 kope
ben nog aan het twijfelen tss de leadtek 64mb en de point of view 64mb se
wat raden jullie me aan?
leadtek heeft natuurlijk de reputatie, maar pov 3.3ns ram
ben nog aan het twijfelen tss de leadtek 64mb en de point of view 64mb se
wat raden jullie me aan?
leadtek heeft natuurlijk de reputatie, maar pov 3.3ns ram
Neem alleen de leadtek als je gaat overclocken...want voor de rest is die leadtek niet echt bijzonder
Verwijderd
norrod heeft ook een asus 128mb, die heb ik gekocht. Is allemaal gewoon hetzelfde design hoor, dus waarom een dure gainwardOp zondag 07 juli 2002 21:36 schreef Siccema het volgende:
[..]
Misschien wel de duurste...maar op de langere termijn heb je daar waarschijnlijk wel het meeste profijt van. Ik heb 'm bij Norrod gehaald dat is dichtbij mij in de buurt. Daar is ie nl het goedkoopste.
Ik heb vele reviews gelezen en in de meeste gevallen was dit relatief de beste en als je toch een "dure" videokaart koopt (zoals een ti4200) doe het dan ook meteen goed.
Daar zou ik eerst ook voor gaan maar na het lezen van meerdere reviews/tests, kwam de Gainward er beter uit. En er was ook vrij weinig bekend over de Asus. Alleen dat ie niet echt super is in de overclocking.Op zondag 07 juli 2002 23:09 schreef toppertje het volgende:
[..]
norrod heeft ook een asus 128mb, die heb ik gekocht. Is allemaal gewoon hetzelfde design hoor, dus waarom een dure gainward
Gainward is volgens mij ook maar 20 meuro duurder, en dat over 2 jaar (zolang duurt mijn afschrijvingsperiode)
Een vraag die vast al is langs is gekomen maar ik kan moelijk 1000+ posts door gaan lezen:
Heeft de AOpen Aeoleus Ti4200 128MB twee ramdacs?
Ik kon het op de AOpen site ook niet vinden.
Ik hem hem hier thuis maar het staat niet op de doos en ik weet niet hoe ik het aan de kaart kan zien.
Ik hem hem hier thuis maar het staat niet op de doos en ik weet niet hoe ik het aan de kaart kan zien.
Verwijderd
nou ja, iedereen zijn mening dan maar he. Ik vind het onzin voor de meest dure kaart te gaan. Maar als je fanatiek gaat overclocken, tjaOp zondag 07 juli 2002 23:46 schreef Siccema het volgende:
[..]
Daar zou ik eerst ook voor gaan maar na het lezen van meerdere reviews/tests, kwam de Gainward er beter uit. En er was ook vrij weinig bekend over de Asus. Alleen dat ie niet echt super is in de overclocking.
Gainward is volgens mij ook maar 20 meuro duurder, en dat over 2 jaar (zolang duurt mijn afschrijvingsperiode)
Asus V8420 Gef.4 Ti4200 128Mb € 259.00
de gainward is 289......
jaOp maandag 08 juli 2002 07:51 schreef bart_vd het volgende:
Een vraag die vast al is langs is gekomen maar ik kan moelijk 1000+ posts door gaan lezen:
je gaat toch geen 289 euro uitgeven voor een gf4 ti4200??
het hele idee van dat ding was volgens mij dat hij zo'n goeie prijs/kwaliteit verhouding had, daar blijft zo niet veel meer van over
dan kun je volgens mij beter bij euroPC een Asus ti4400 halen voor 279 euro
het hele idee van dat ding was volgens mij dat hij zo'n goeie prijs/kwaliteit verhouding had, daar blijft zo niet veel meer van over
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Verwijderd
das een nette prijsOp maandag 08 juli 2002 11:44 schreef Schaapje_BlaaT het volgende:
je gaat toch geen 289 euro uitgeven voor een gf4 ti4200??
mensen, word het niet eens tijd voor deel3? topic word een beetje groot...
eh, als je 280 euro te duur vindt, dan koop je dus een ti4200, dat is nou juist zo fijn daar aan, die is goedkoperOp maandag 08 juli 2002 12:12 schreef toppertje het volgende:
[..]
das een nette prijsongeveer hetzelfde wat ik bij norrad betaalde voor mijn ti4200 in nieuwe pc, maar ja......als je daar niet tegen kan nooit een computer kopen niet dan?
en toch snel
maar ja, ik vind het nog steeds te duur voorlopig
Verwijderd
Heeft iemand al eens de FSAA geprobeerd van de 4200? Ik had een MX460 en bij FSAA liep de prestatie dramatisch terug. Nou wil ik dus een TI gaan kopen, maar ik vraag me af of die beter is met gebruik van FSAA 2x of 4x
Verwijderd
Bij mijn werd m'n 3dmark score gehalveerd met 4x FSAA aan.Op maandag 08 juli 2002 13:27 schreef Dwarre1 het volgende:
Heeft iemand al eens de FSAA geprobeerd van de 4200? Ik had een MX460 en bij FSAA liep de prestatie dramatisch terug. Nou wil ik dus een TI gaan kopen, maar ik vraag me af of die beter is met gebruik van FSAA 2x of 4x
Maar dus het hakt er behoorlijk in.
Verwijderd
Tja, tenzij je een A-merk videokaart wilt.Op maandag 08 juli 2002 13:23 schreef Schaapje_BlaaT het volgende:
[..]
eh, als je 280 euro te duur vindt, dan koop je dus een ti4200, dat is nou juist zo fijn daar aan, die is goedkoper
en toch snel
maar ja, ik vind het nog steeds te duur voorlopig
En NU een computer koopt, en de winkel maar keuze heeft uit 3 ti4200 kaarten
De goede prijs/kwalitietsverhouding van de Gainward was met betrekking tot de Ti4400 en de Ti4600 en dus niet met de andere Ti4200 kaarten.
Oke... Nu ben ik het spoor helemaal bijster. Ik wil een nieuwe videokaart kopen. Ik zit sterk te twijvelen tussen twee kaarten:
- Leadtek Geforce 4Ti 4200 64 MB
- Gigabyte Radeon 8500 128 MB
Tweede is iets duurder, maar de eerste heeft beter score's op de benchmark progjes. Tweede heeft meer extra's, eerste heeft betere driver ondersteuning.
Wat zou jij kiezen?
Tweede is iets duurder, maar de eerste heeft beter score's op de benchmark progjes. Tweede heeft meer extra's, eerste heeft betere driver ondersteuning.
Wat zou jij kiezen?
Verwijderd
Deze natuurlijk:Op maandag 08 juli 2002 16:05 schreef Oakley het volgende:
Oke... Nu ben ik het spoor helemaal bijster. Ik wil een nieuwe videokaart kopen. Ik zit sterk te twijvelen tussen twee kaarten:
Wat zou jij kiezen?
Leadtek Geforce 4Ti 4200 64 MB
Bedankt voor je antwoord maar,
Heb je ook een onderbouwing voor die keuze?
Kijk ook eens op:
Dan snap je mijn twijfel misschien...
Heb je ook een onderbouwing voor die keuze?
Kijk ook eens op:
Dan snap je mijn twijfel misschien...
Waar te bestellen voor welke prijs?Op zaterdag 15 juni 2002 10:43 schreef SM-DoubleD het volgende:
Voor degenen die het kan interesseren : m'n SUMA draait 308/645 stabiel, op zich gaat 310/650 ook nog, maar de core hangt na een tijdje (te warm + te weining juice) en het geheugen loopt in eerste instantie probleemloos op 650, maar na een tijdje (goed half uur ofzo) beginnen er artifacts zichtbaar te worden (koeling beetje aanpassen dus)
3DMark scores kan ik nog ff niet geven want ik moet eerst m'n CPU/Mobo prob opgelost krijgen
Er is al een 64MB versie met 3.3ns geheugenOp zondag 16 juni 2002 12:29 schreef TLRnZ het volgende:
[..]
Ik ben er errug tevreden mee, draait nu al een paar dagen stabiel op 275/500 heb hem nog niet verder geprobeerd omdat dat toch geen zin heeft met mijn cpu@1000MHz grr
Verwijderd
Bedoel je de point of view gf4ti 4200se?Op maandag 08 juli 2002 17:14 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Er is al een 64MB versie met 3.3ns geheugen(SE versie)
Verwijderd
En dan heb je ook nog de eind conclusie. Best wel interessant.Op zondag 07 juli 2002 14:01 schreef AgeOfPanic het volgende:
Ik heb hier een link waarin een Gigabyte Radeon 8500 128 MB wordt vergeleken met een Visiontek TI 4600. Misschien wel interessant om te lezen, vooral omdat de Gigabyte nog maar 250 euro kost en niet zoveel langzamer is als de Visiontek.
link http://www.tweaktown.com/document.php?dType=article&dId=290&dPage=4
Quote:
Overclocking
Overclocking of the AP128D-H was a delight, I must say. While Gigabyte does provide V-Tuner to overclock your card, this utility doesn't allow 1MHz adjustments of the core and memory clock. We discarded this and used Radeonator - a very handy ATI Radeon optimization and overclocking program which does allow 1MHz adjustments. Using this program we were able to run the core at 310MHz and the memory at 613MHz with default cooling on the GPU and no extra cooling on the memory. This just goes to show how well BGA memory can perform.
Ik heb een aopen 128 mb sinds vrijdag. Ik was vanmiddag een mailtje aan het typen en opeens werd het beeld door elkaar heen geklusts. Daarna heb ik een reboot gedaan met hetzelfde effect. Kaart in een andere computer geprobeerd precies hetzelfde resultaat, mijn oude ff teruggezet en weer perfect beeld. Lijkt me dus dat de kaart kapot is maar er zit een maar bij. Ik heb dus ook net een format gedaan waarna alle drivers opnieuw geinstalleerd. Het lijkt me stug heb gewoon de officiele nvidia gedownd dat het daaraan ligt. Net nog ff opnieuw geprobeerd en in eerste instantie goed maar na een paar minuten weer precies hetzelfde. Kans zit er dus in dat hij te heet wordt maar de kaart is niet overclockt en de cooler van de standaard gpukoeler zit er nog op dus lijkt me niet dat het daar aan ligt. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn of is de kaart gewoon (al) aan zijn einde?
[edit> De koeler draait trouwens nog
[edit> De koeler draait trouwens nog
Heb je al gevoeld aan de heatsink of de geheugenchipjes?
Of misschien zit de koeler er niet goed op, of je kaart is gewoon gaar.
Of is de airflow in je kast soms heeeeel slecht?
nou, mijn leadtek krijg ik niet eens boven de 300Mhz (275)Op zondag 07 juli 2002 23:09 schreef toppertje het volgende:
[..]
norrod heeft ook een asus 128mb, die heb ik gekocht. Is allemaal gewoon hetzelfde design hoor, dus waarom een dure gainward
Kast staat open en koelblok is idd goed warm maar niet zo dat ik mijn hand er aan brande, maar ben niet van plan om deze los te gaan zitten pulken en de kans lopen om mijn garantie te laten vervallen. Hoop eigenlijk dat iemand me kan vertellen dat er iets niet goed is met de drivers. Maar iig bedankt voor de reactie.Op maandag 08 juli 2002 18:24 schreef Ghost het volgende:
Heb je al gevoeld aan de heatsink of de geheugenchipjes?
Ik begon met de 28.30 van de Aopen cdrom en inmiddels heb ik de 29.80 drivers probleemloos draaienOp maandag 08 juli 2002 18:40 schreef basterd het volgende:
[..]
Kast staat open en koelblok is idd goed warm maar niet zo dat ik mijn hand er aan brande, maar ben niet van plan om deze los te gaan zitten pulken en de kans lopen om mijn garantie te laten vervallen. Hoop eigenlijk dat iemand me kan vertellen dat er iets niet goed is met de drivers. Maar iig bedankt voor de reactie.
Mijn bios versie is 4.25.0030 en het koelblok is nog geen 30 graden. De cpu haalt de 40 graden niet bij idle.
Ik moet wel zeggen dat ik een leeg pci slot naast de agp heb zitten en de eerstvolgende kaart is smal.
De flatcables liggen opzij en ik heb een goede luchtstroom in de best wel stille kast
Verder is hij stampvol, 3 HDD's, scsi cdrom en writer, dvdrom, 2 nic's (1 met hub), tvkaart die een webcam voedt, scsikaart en 5.1 soundcard plus een remote control.
Alles zit in een bigtower met 300W voeding (P3-500, 448MB).
T wordt tijd dat de specs eens op een rijtje zet
Verwijderd
Ik heb ook een A-Open en bijmij werkt de VGA LiveUpdate Wizard niet, meer mensen dit probleem ?Op maandag 08 juli 2002 22:31 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
Ik begon met de 28.30 van de Aopen cdrom en inmiddels heb ik de 29.80 drivers probleemloos draaien
Mijn bios versie is 4.25.0030 en het koelblok is nog geen 30 graden. De cpu haalt de 40 graden niet bij idle.
Ik moet wel zeggen dat ik een leeg pci slot naast de agp heb zitten en de eerstvolgende kaart is smal.
De flatcables liggen opzij en ik heb een goede luchtstroom in de best wel stille kast
Verder is hij stampvol, 3 HDD's, scsi cdrom en writer, dvdrom, 2 nic's (1 met hub), tvkaart die een webcam voedt, scsikaart en 5.1 soundcard plus een remote control.
Ja ikke. Die snelkoppeling die op m'n desktop werd gezet deed het niet en heb ik dus maar weggegooid. Ik zorg wel zelf voor m'n updates. (het zou er eigenlijk zo uit moeten zien)Op maandag 08 juli 2002 23:39 schreef King_Bee het volgende:
[..]
Ik heb ook een A-Open en bijmij werkt de VGA LiveUpdate Wizard niet, meer mensen dit probleem ?
Gewoon hier ff blijven volgen voor updates (evt. BIOS binnenkort) Of misschien in een nieuw topic (deel 3))
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
In ieder geval kun je zelf hier eens kijken.Op dinsdag 09 juli 2002 00:52 schreef Cow_tipping het volgende:
[..]
Ja ikke. Die snelkoppeling die op m'n desktop werd gezet deed het niet en heb ik dus maar weggegooid. Ik zorg wel zelf voor m'n updates. (het zou er eigenlijk zo uit moeten zien)
Gewoon hier ff blijven volgen voor updates (evt. BIOS binnenkort) Of misschien in een nieuw topic (deel 3))
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Probleem is een groot woord, maar werken doet het idd niet.Op maandag 08 juli 2002 23:39 schreef King_Bee het volgende:
[..]
Ik heb ook een A-Open en bijmij werkt de VGA LiveUpdate Wizard niet, meer mensen dit probleem ?
Khad gister een topic geopend over deze kaart, want khad over dit topic heengekeken.
Dit stond er in het topic, misschien dat jullie er nog eens naar kunnen kijken.
vraag ik even een modje om t andere topic dicht te gooien
Dit stond er in het topic, misschien dat jullie er nog eens naar kunnen kijken.
vraag ik even een modje om t andere topic dicht te gooien
Op maandag 08 juli 2002 21:36 schreef Atgast het volgende:
Ik post dit names een niet geregde vriend met de bovenstaande kaart.
Zijn probleem is als volgt:
Bij sommige 3d spellen geeft de kaart rare beeldvervormingen. We zijn niet geslaagd hier een capture van te maken, we proberen dit dalijk ngomaals, maar iig is het framerate afhankelijk oid.
Bij 100+ frames komt dit erg veel voor, terwijl bij +/- 20 frames er geen vervormingen te zien zijn.
Verder is het ook nog eens spel-afhankelijk, zo is er bij fifa worldcup, gta3 en 3dmark 2k geen zichtbare vervormingen, terwijl bij 3dmark 2k1 en bij een openGl bench (Vulpine GLmark) er wel duidelijke vervormingen te zien zijn.
waar kan dit aan liggen ?
edit:
we hebben dit inmiddels op 2 systemen getest, resp:
MSI K7T-Turbo 512Pc133 Win2K en op
ASUS A7V133 512Pc133 WinXP
edit2:
Zonder Hardware transform and lightning is er geen corruptie, iig niet in 3dmark2k1
In de Vulpine bench, was er al geen corrputie meer zodra er of OpenGl lightning, óf de Vertex optie uit werd geschakeld, als ze beide aanstaan is er wel corruptie
dit alle sbij de nieuwste det.
gelukt
[afbeelding]
Op maandag 08 juli 2002 23:04 schreef Xtuv het volgende:
overgeklokt? dan weet je wel waar 't aan ligt waarschijnlijk...
Mja mischien word ie te warm?
Op maandag 08 juli 2002 23:42 schreef Atgast het volgende:
dit doet ie standaard, overgeklocked, en ondergeklocked
hij laat zich heel goed overclocken btw, 305/610Mhz
en opt moment dat ik dit typ gaat ie @20Km/u
elkeweg, ik denk dus niet dat t daaraan ligt.
na wat overleg kwamen we erop uit dat t waarschijnlijk software is, maar als t dat is, dan zouden anderen t dus ook moeten hebben, dus als er iemand zijn ervaringen wil posten
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Verwijderd
Hoe meet jij de temp van de proc en het geheugen? Via een externe temp meter neem ik aan..Op maandag 08 juli 2002 22:31 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
Ik begon met de 28.30 van de Aopen cdrom en inmiddels heb ik de 29.80 drivers probleemloos draaien
Ik heb me leadtek vandaag binnengehad!, ik blij natuurlijk...
http://service.madonion.com/compare?2k1=3896665
8953 marks 2001
de benchmarks, ben er tot nu toe erg tevreden mee
Athlon 1700xp
epox8kha+
256 dane-elec ddr
Leadtek 64mb ti4200
8953 marks 2001
Athlon 1700xp
epox8kha+
256 dane-elec ddr
Leadtek 64mb ti4200
Verwijderd
Systeem:
AMD TB 1333@1333
512 Mb DDR van Infineon 133 mhz fsb
60 Gb Maxtor 7200 rpm
XFX Geoforce 4 Ti 4200
17" LCD van Sony
2 maal RTL8139 NIC
3d mark 2001 SE standaard (250/500) : 8136
3d mark 2001 SE OC (290/600) : 8495
goede kaart van XFX. Draait zeer soepel. Bij OC op bovenstaande snelheid geen artifacts. 209 Euro, goeie deal.
AMD TB 1333@1333
512 Mb DDR van Infineon 133 mhz fsb
60 Gb Maxtor 7200 rpm
XFX Geoforce 4 Ti 4200
17" LCD van Sony
2 maal RTL8139 NIC
3d mark 2001 SE standaard (250/500) : 8136
3d mark 2001 SE OC (290/600) : 8495
goede kaart van XFX. Draait zeer soepel. Bij OC op bovenstaande snelheid geen artifacts. 209 Euro, goeie deal.
Proc gaat gewoon via mobo (sensor zit bij p3 on board) en m'n Asus p3bf meet de omgevingstemp ook nogOp dinsdag 09 juli 2002 12:11 schreef Trommellvlies het volgende:
[..]
Hoe meet jij de temp van de proc en het geheugen? Via een externe temp meter neem ik aan..
Geheugen heb ik met een probe gemeten, mooi Fluke spul
Ik heb in de laatste 2 weken 9 nieuwe spellen gekocht
waaronder: F1 2002, GP4, Jedi Knight: Outcast, GTA3, sum of all fears
Ik denk dat ik nu mijn GTS2 ga opruimen en een leadtek TI4200 (64mb) ga kopen.
Ik twijfel nog of ik een 128 mb versie zal nemen.
Maar ik ben van plan om binnen een jaar mijn kaart weer te upgraden.
waaronder: F1 2002, GP4, Jedi Knight: Outcast, GTA3, sum of all fears
Ik denk dat ik nu mijn GTS2 ga opruimen en een leadtek TI4200 (64mb) ga kopen.
Ik twijfel nog of ik een 128 mb versie zal nemen.
Maar ik ben van plan om binnen een jaar mijn kaart weer te upgraden.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Verwijderd
Waar heb je hem gekocht en wat heb je ervoor betaald?Op dinsdag 09 juli 2002 15:33 schreef Preddie het volgende:
Ik heb me leadtek vandaag binnengehad!, ik blij natuurlijk...
8953 marks 2001
Athlon 1700xp
epox8kha+
256 dane-elec ddr
Leadtek 64mb ti4200
Verwijderd
kheb Club3D Ti4200
hij roelt, mn mobo ondersteund helaas alleen SDRam .. majah de kaart r0x0rzZ
hij roelt, mn mobo ondersteund helaas alleen SDRam .. majah de kaart r0x0rzZ
Jaaaa k'heb eindelijk m'n nieuwe hardware 
Voor wie nieuwsgierig is hoe een Ti4200 presteerd op een PIII 500
http://service.madonion.com/compare?2k1=3854045
Nu met m'n nieuwe stuff
http://service.madonion.com/compare?2k1=3898339
I luve it
Heb m'n gainward al op 290/580 gekregen met standaard koeling, stabiel. Verder durf ik nog niet
Nu met m'n nieuwe stuff
I luve it
Heb m'n gainward al op 290/580 gekregen met standaard koeling, stabiel. Verder durf ik nog niet
waarom zou je de kaart overklokken als je op een p3 500 draait?Op donderdag 11 juli 2002 03:33 schreef Infernis het volgende:
Nu met m'n nieuwe stuff
I luve it
Of je leest ff beterOp donderdag 11 juli 2002 07:21 schreef Janssen het volgende:
[..]
waarom zou je de kaart overklokken als je op een p3 500 draait?
Heb je de Gainward ti4200 128mb? Zou je je vivo ook even kunnen testen? Vi in Vivo krijg ik nl niet aan de praat.[b]Op donderdag 11 juli 2002 03:33 schreef Infernis het volgende:
Nu met m'n nieuwe stuff
I luve it
[..]
waarom zou je de kaart overklokken als je op een p3 500 draait?
Bij voorbaat dank
Verwijderd
Zo, heb net mijn PIII 1200 gekregen, mijn nieuwe 3DMarkSE 2001 score is 7220 
Mijn score met Celeron 900 was 5520, heb een Asus Ti4200 BTW.
Mijn score met Celeron 900 was 5520, heb een Asus Ti4200 BTW.
nog steeds zeer tevreden over mijn Asus Ti4200
...
Eej is het ook mogelijk om je tv via de tv-out als tweede scherm te gebruiken. En is het dan ook mogelijk om op het ene scherm een andere resolutie te hebben als op de andere.
Ik gebruik mn TV nu als 2e "monitor" maar ik heb dus dezelfde vraag als mn voorganger is t mogelijk een andere resolutie te draaien op TV dan op monitor?
Nog een vraag telkens als ik een spel opstart dan wordt mn TV zwart alleen als ik dan multitask krijg ik weer beeld, maar ik zou graag bv. op de TV mn bureaublad hebben hebben, terwijl ik op mn monitor speel, is dit mogelijk??
Nog een vraag telkens als ik een spel opstart dan wordt mn TV zwart alleen als ik dan multitask krijg ik weer beeld, maar ik zou graag bv. op de TV mn bureaublad hebben hebben, terwijl ik op mn monitor speel, is dit mogelijk??
Dit topic is gesloten.
![]()