Denk dat dan toch echt een voedings probleem is.Op woensdag 26 juni 2002 13:09 schreef HarrieH het volgende:
[..]
die 600 mhz ga ik dus echt niet halen zonder voltmod.. Of mijn voeding is op zijn max nu (de 5v lijn zakt naar 4.75v) of de kaart zit nu op zijn max: 275mhz / 544 mhz
Ik ga igg zo 2 80MM gaten in de zijkant van mijn kast boren zodat er wat coole lucht naar de GPU kan, zou wel moeten schelen (hoop ik)
10K punten in 3Dmark, ik ben igg tevreden..
koop een enermax
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Ik heb dus de 128mb versie, die klokt minder dan de 64mb versie..Op woensdag 26 juni 2002 13:26 schreef Janssen het volgende:
Mijn Leadtek Ti4200 64MB draait nu op 275/550. het hoogste wat ik tot nu toe heb gehad is 300/585, dat is zonder artifacts
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
ach ja wat ramsinkjes erbij en het klokt al een stuk beterOp woensdag 26 juni 2002 13:44 schreef HarrieH het volgende:
[..]
Ik heb dus de 128mb versie, die klokt minder dan de 64mb versie..
Ik heb iig een CTW 420 Watt gekocht
Zitten dus al sinkjes op (het is de leadtek..)Op woensdag 26 juni 2002 13:57 schreef Tha_TE het volgende:
[..]
ach ja wat ramsinkjes erbij en het klokt al een stuk beter
De core gaat tot 295 mhz, hoger nog niet geprobeerd.. Memory maximaal (zonder artifacts) tot 543 mhz.. Meer kan ik er gewoon niet uitpersen, wat kan ik doen nu.. Volt mod, of zou het aan mijn voeding kunnen liggen?
Helpt extra cooling tegen artifacts..? Ik betwijfel dat laatste...
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Pff denk eens na, je hebt toch wel dat enorme koelblok gezien!? Daar ga jij nog eens ramsinkjes op plaatsen?Op woensdag 26 juni 2002 13:57 schreef Tha_TE het volgende:
[..]
ach ja wat ramsinkjes erbij en het klokt al een stuk beter
En hij verteld ook (ja dat wist je als je goed las) dat de heatsink niet zo heel erg warm wordt, dus het zal wel geen hitte probleem zijn! En aangezien de 5V soms tot 4.75 daalt denk ik toch echt dat het een voeding probleem is.
ach ja koeler is toch beterOp woensdag 26 juni 2002 14:12 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Pff denk eens na, je hebt toch wel dat enorme koelblok gezien!? Daar ga jij nog eens ramsinkjes op plaatsen?![]()
En hij verteld ook (ja dat wist je als je goed las) dat de heatsink niet zo heel erg warm wordt, dus het zal wel geen hitte probleem zijn! En aangezien de 5V soms tot 4.75 daalt denk ik toch echt dat het een voeding probleem is.
ik wacht nog ff totdat mijn leadtek binnenkomt
ga ik maar ff wat artic silver 3 kopen voor mijn CPU en leadtek
moet nog iemand vinden die dat ook wat koelprut moet .....
sinds het nogal stom is om voor iets dat 8 € kost nog 10 € verzendkosten te betalen
de 3.3 lijn toch meer?
Maar een betere voeding kan zeker nut hebben, ik ken iemand welke met een goede 420 watt voeding (ipv noname 300watt) zijn Radeon 8500 10mhz extra kon klokken, en wat leuker is, de kaart wou eindelijk S-Sam spelen
btw, gaat om Deze voeding welke we beide hebben (80 euro bij eynstein)
Hier ben ik dus ook erg benieuwd naar. Hopelijk kan ik het je vanavond laten weten. Maar beter nog weet iemand anders het hier te zeggen.Op woensdag 26 juni 2002 14:25 schreef AgeOfPanic het volgende:
Ik lees nergens over de kwaliteit van de tv-out. Is die beter of slechter dan die van de radeon 8500? Ik ben namelijk niet zo'n fanatieke gamer en als de tv-out van de 4200 niet goed is, koop ik liever een 8500.
Ik had er al wel veelbelovende verhalen over gehoord hoor.
Verwijderd
Artic silver eronder hielp voor mij 0,0% , het voltage is overduidelijk de bottleneck (gezien ie niet warm wordt).Op woensdag 26 juni 2002 14:17 schreef Tha_TE het volgende:
[..]
ach ja koeler is toch beter
ik wacht nog ff totdat mijn leadtek binnenkomt
ga ik maar ff wat artic silver 3 kopen voor mijn CPU en leadtek
Verwijderd
Ik heb geen ideeOp woensdag 26 juni 2002 14:51 schreef XeNoBiTe het volgende:
het is een stomme vraag, want ik weet eigenlijk al dat dat natuurlijk erg veel uitmaakt. Maar ik heb nog een kleine blacklight liggen 12V. Als ik deze aansluit op die voeding van me. Trekt dat dan erg veel stroom??...en aub geen
Ik haal dan 6592 score, errug lekkere beeldkwaliteit
Verwijderd
Dit vindt ik toch iets leuker:Op woensdag 26 juni 2002 14:19 schreef hjs het volgende:
De 5 volt lijn heeft toch niet zo'n impact op je videokaart?
de 3.3 lijn toch meer?
Maar een betere voeding kan zeker nut hebben, ik ken iemand welke met een goede 420 watt voeding (ipv noname 300watt) zijn Radeon 8500 10mhz extra kon klokken, en wat leuker is, de kaart wou eindelijk S-Sam spelen
btw, gaat om Deze voeding welke we beide hebben (80 euro bij eynstein)

Dit is van de enermax 350 watt, die ga ik toch zeker wel halen samen met mijn Ti4200
Verwijderd
maar ik weet nou nog steeds niet welke verstandiger is om aan te schaffen, 64MB of 128 MB ??
Pleeez advice
En waarom dan? Omdat die er mooier uitzietOp woensdag 26 juni 2002 16:02 schreef hjs het volgende:
Ik heb via via begrepen dat bv. Bert van www.tweakshop.nl veel beter te spreken is over CWT voedingen dan over die van Enermax.
maar Mark van Wintelco heeft die mening ook.
en zeker Bert zou je toch wel mogen geloven, die verkoop tenslotte alleen maar cases, koelers en voedingen, dat is dus zijn specialiteit!
Tsja, dat kan je toch echt beter zelf kiezen. Ik heb gekozen voor de 128 MB omdat mijn ervaring is dat je na ongeveer anderhalf jaar deze extra MB's zeker wel nodig hebt bij spelletjes. En ik wil dus ook echt minimaal 2 jaar met deze videokaart doen. Sommigen vinden een half jaar al lang voor één videokaart. En natuurlijk is een 128 Mb een stukkie duurder. Dit nam ik op de koop toe, over twee jaar verspreidt vond ik dit best te doen.Op woensdag 26 juni 2002 16:02 schreef bluberdeblub het volgende:
Okee, veel informatie
maar ik weet nou nog steeds niet welke verstandiger is om aan te schaffen, 64MB of 128 MB ??
Pleeez advice
Suc6
mijn score:
http://service.madonion.com/compare?2k1=3794583
Ben benieuwd, laat em maar eens fikken
Hopen dat dat het ook wordt, want ik heb al zo lang gewacht en nu is dat ding nog eens goedkoper geworden ook. Nou ja, ik hoop echt dat het nog vrijdag wordt...als ik hem dan heb gooi ik wel wat resultaten hierzo.
...
En de 1e score...zonder AA of enige vorm van overclocking,....9066!!!....echt niet normaal man...met die 29.42 driver....dit belooft veel goeds
Koop dan maar de Radeon.Op woensdag 26 juni 2002 14:25 schreef AgeOfPanic het volgende:
Ik lees nergens over de kwaliteit van de tv-out. Is die beter of slechter dan die van de radeon 8500? Ik ben namelijk niet zo'n fanatieke gamer en als de tv-out van de 4200 niet goed is, koop ik liever een 8500.
De TV out van nVidia kaarten loopt helaas nog mijlenver achter op die van ATi.
Verwijderd
Welke Leadtek, de 64Mb of de 128? En hoeveel heb je ervoor betaald?Op woensdag 26 juni 2002 17:55 schreef PhatFish het volgende:
Yes, vandaag ffe in men mail gekeken en die gasten van MaxPC zeggen dat ik mijn Leadtekje vrijdag kan hebben.
Hopen dat dat het ook wordt, want ik heb al zo lang gewacht en nu is dat ding nog eens goedkoper geworden ook. Nou ja, ik hoop echt dat het nog vrijdag wordt...als ik hem dan heb gooi ik wel wat resultaten hierzo.
Dan zou ik voor de R8500, die heeft nog altijd een VEEL betere TV/OutOp woensdag 26 juni 2002 14:25 schreef AgeOfPanic het volgende:
scheelde bij mij 600 in score..
En natuurlijk je cpu verder opklokken wil helpen
mmm ik heb hetzelfde systeem (heb alleen een 1700+) en haal met de standaard Mark instellingen een score van 9350, dus waarschijnlijk moet het nog wat beter kunnen! Als jij tenminste ook de MSI Ti4200 64MB hebt...JEMIG DE PEMIG....zat echt met open mond te kijken zo mooi!!....Die Nature bijvoorbeeld had ik nog nooit gezien met mijn MXie!!...VET!!
En de 1e score...zonder AA of enige vorm van overclocking,....9066!!!....echt niet normaal man...met die 29.42 driver....dit belooft veel goeds
Heb wel mijn Epox memory instellingen op turbo staan, misschien dat dat uitmaakt.
GA nu weer ff 3D mark draaien.. hold on
Heb hem nu dus pas op turbo gezet....Op woensdag 26 juni 2002 18:41 schreef Kheldar het volgende:
[..]
mmm ik heb hetzelfde systeem (heb alleen een 1700+) en haal met de standaard Mark instellingen een score van 9350, dus waarschijnlijk moet het nog wat beter kunnen! Als jij tenminste ook de MSI Ti4200 64MB hebt...
Heb wel mijn Epox memory instellingen op turbo staan, misschien dat dat uitmaakt.
mmm sommige mensen hebben wel lol met het overclocken. Gamen wordt na een tijdje zo zaaiPatsers, je merkt daar toch in de praktijk niets van, waarom tijd verspillen dan? ;p, ipv te 3d marksodemieteren zou je beter wat gamen, zodat je niet afgaat als een mietje tijdens je faforiete spel, dan zou je nog zeggen "khad maar 100 fps, ff memory op 170 laten lopeh ipv 166" ^^
heb netjes een mailtje gestuurd.
iets meer dan 9000 3dmarks met 3dmark2001se op standaard instellingen.
is een 250/500 dus geen 250/444 zoals gezegd wordt
Verwijderd
Bij mij maakte het tweaken en overclocken een gigantisch verschil uit. Ik ging bij iets van de 11 fps naar de 24 fps. Das meer dan 2x zoveelOp woensdag 26 juni 2002 18:53 schreef corpseflayer het volgende:
Patsers, je merkt daar toch in de prktijk niets van, waarom tijd verspillen dan? ;p, ipv te 3d marksodemieteren zou je beter wat gamen, zodat je niet afgaat als een mietje tijdens je faforiete spel, dan zou je nog zeggen "khad maar 100 fps, ff memory op 170 laten lopeh ipv 166" ^^
Volgens mij is 2325 al een tijdje beschikbaar (heb ik zelf al wel).gebruik nu de 2205 Bios van Epox
ftp://ftp.epox.com/support/motherboard/bios/8kha2325.exe
Op http://www.tweakers.net/shopsurvey/294 bedoel je? Niet overdrijven hoor, jij bent daar de eerste die het woord dief in de mond neemt. Brian Dickens wijst je gewoon op een feit en doet dat in heel nette bewoordingen, helemaal niets mis mee zou ik zo zeggen.Op woensdag 26 juni 2002 19:00 schreef kleefding het volgende:
ik heb een 64mb besteld en een 128 gekregen, word ik ineens uitgemaakt voor dief bij de survey
heb netjes een mailtje gestuurd.
iets meer dan 9000 3dmarks met 3dmark2001se op standaard instellingen.
is een 250/500 dus geen 250/444 zoals gezegd wordt
Verwijderd
Met een lagere of hogere resolutie is het ook zo. Ik zal zo ff anti-aliasing aan/uit zetten en hopen dat het goed komt.Op woensdag 26 juni 2002 07:45 schreef Cow_tipping het volgende:
[..]
Heeft niks met de refreshrate van de monitor te maken!
Maar met de resolutie. Even er verduidelijking: het is geen probleem wat je computer heeft, maar een verschijnsel wat interferentie heet.
http://www.cs.fh-aargau.ch/~ia99brun/Moiree.html
http://wanda.fh-aargau.ch/i/ia01stau/Moiree.html
Hier is het verschijnsel een beetje uitgelegd.
Probeer dus de resolutie van je scherm eens aan te passen misschien helpt dit. dus naar 800x600 of anders 1024x768 of hoger als je scherm dit ondersteund.
Het kan inderdaad ook softwarematig optreden en dus kan anti-aliasing de uitkomst bieden (aan of uit alle2 een keer proberen dus).
Het ligt niet aan de monitor, maar aan de resolutie! Zou de screenshot op 640x480 gemaakt zijn dan was het een heel grof plaatje geworden en dat was ie ook geweest in de screenshot natuurljk.
En als ik op een 2 meter breed scherm dit zelfde plaatje nu zou bekijken, dan zou er niets veranderen, omdat de plaatjes niet geresized worden in Internet explorer.
Als iedereen dit zou zien bij SoF dan ligt het aan het spel gewoon, dus als je misschien kan zeggen in welke level het is kan iemand dat ook checken. (kep zelf geen SoF).
Het spel is de MP test van SOF II er is daar maar 1 level en dat is The Shop. Meer mensen die dat probleem hebben?
een 90MM fan
een AEG 1500 watt boormachine
90mm klokboor
Potje olie
Een A-open zijpaneel
Stroom
ff boren, fan in de zijkant plakken en, we hebben een special Ti4200 fan gemaakt
Damn me pc stijgt bija op nu lol
Ff benchen
Wat moet ik doen?
Ik zou als ik jou was in elk geval je systeem even benchen met SiSoft Sandra 2002. Dan kun je checken of je cpu/mem etc wel ongeveer hetzelfde presteren als vergelijkbare systemen. Als dat allemaal goed is eens gaan kijken of je in je bios wat kunt tweaken. Volgens mij zou je het dubbele wel moeten halen. Tenzij je Windows 3.1 gebruikt of zoOp woensdag 26 juni 2002 20:04 schreef CSCExter het volgende:
AAAH! allemaal lekker hoge scores, en wat heb ik ?? 4445!?!?! en check die system specs van mij eens even! ik volg het echt niet, heb al tal van drivers geprobeerd, en ook overclocken geeft maar minieme verbeteringen.
Wat moet ik doen?
Core staat nu op 305mhz, alles is een stukkie cooler met die extra fan, eens kijken wat me schatje nu gaat presteren..
Edit: 9970
Damn nog 30 en ik zit op de 10K, core nog maar wat hoger zetten
weet iemand of de leadtek 128mb dual ramdac heeft? (aangezien de 64mb dat niet heeft), zoja ga ik die maar bestellen...dank.
Volt Core van crucial geheugen staat nu op 2.80...maar volgens SiSandra is mijn geheugen nog steeds 134 Mhz..DAMN
Gewoon FSB verhogenOp woensdag 26 juni 2002 21:41 schreef XeNoBiTe het volgende:
Hoe zet je de FSB van je geheugen dan hoger??...bgalen zeg ,want daarme kan ik nog wel war tunen denk ik..
Volt Core van crucial geheugen staat nu op 2.80...maar volgens SiSandra is mijn geheugen nog steeds 134 Mhz..DAMN
Cas staat C-2-2-2...alleen weet ik niet waar je dus die FSB kan instellen
Zou het niet weten Lange..en dat Funcomputer probleem had ik met Perfect Systems...erg bout!!Op woensdag 26 juni 2002 21:40 schreef lange het volgende:
grrrml...word een beetje naar van funcomputer..ze hebben nu al 3 keer gezegd dat m'n kaart een paar dagen later verstuur zou worden (hij zou dus vandaag weggaan, werd me voor de 3e keer beloofd) en das dus nie gebeurd...zit nu al dik anderhalve week te wachten tot ze 'm versturen..
weet iemand of de leadtek 128mb dual ramdac heeft? (aangezien de 64mb dat niet heeft), zoja ga ik die maar bestellen...dank.
http://service.madonion.com/compare?2k1=3796522
...
Ik zou er mee oppassen, ik heb zojuist een 90mm fan in het zijpaneel van mijn kast gemonteerd zodat de chips een beetje koel blijven.. Ik raad je aan tot de 290 mhz te gaan, lijkt me wel veilig. Jemem zou op zo'n 530 mhz kunnen lopen..Op woensdag 26 juni 2002 21:52 schreef XeNoBiTe het volgende:
Kan ik denk je de core ook gewoon verhogen van de Ti4200??...
Zorg igg voor een goede cooling..
Ik heb nu mijn core op 320mhz staan, even benchen
Maar net mijn FSB multiplyer op 12 gezet, en zie geen verschil in SiSandra,....nog steeds 134 Mhz zegt die
jah DUH!Op woensdag 26 juni 2002 21:59 schreef XeNoBiTe het volgende:
Ok...dat ga ik dan even proberen...
Maar net mijn FSB multiplyer op 12 gezet, en zie geen verschil in SiSandra,....nog steeds 134 Mhz zegt die
als je de multiplier omhoog dat gaat je fsb niet omhoog,.... en uh heb je je xp wel unlocked anders werkt multiplier opschroeven niet eens
niks
Je kan die optie vinden in de bios, even goed kijken..
FSB speed
niks
Je cpu-snelheid is opgebouwd dmv de formule: FSB * Multiplier. Ik heb een T-bird 1000, daarbij wordt dat ingevuld als 100 (MHz) * 10. Nu kan ik de cpu op twee manier overklokken: multiplier omhoog (naar 11, want hij is unlocked -> dus 1100 MHz) of FSB omhoog (van 100 naar 101,102,103 etc, levert dus 1010,1020,1030 etc. MHz op). De laatste maatregel maakt je hele systeem sneller, de eerste alleen maar je cpu. Jij moet dus de laatste hebben en van de multiplier afblijven. Als het goed is is de FSB wel in hetzelfde BIOS-menuutje te wijzigen overigens, maar mocht je het niet kunnen vinden: volgens mij zijn er ook programmaatjes waarmee je het softwarematig kunt doen (SoftFSB of zo?).Op woensdag 26 juni 2002 22:09 schreef XeNoBiTe het volgende:
Ik ga wel weer ff rommelen....laten we hier maar over ophouden in dit Topic..back to the Ti4200In ieder geval bedankt, ik kom er wel uit denk
Om eerlijk te zijn vind ik dat overclocken veel leuker..Op woensdag 26 juni 2002 22:12 schreef Sjah het volgende:
spelen jullie nog wel eens spellen, of is het alleen maar benchmarken?
No probOp woensdag 26 juni 2002 22:19 schreef XeNoBiTe het volgende:
Marger....HELD.....dat moest ik ff horen....was er bijna achter, maar dit maakt alles duidelijk.. thanx!!
Ja ik heb mijn kaart ook alleen maar besteld om te kunnen overklokken, dat gamen is wel een leuke bijkomstigheid, maar ik moet nog maar zien of ik dat wel ga doen...is eigenlijk niks voor mijOp woensdag 26 juni 2002 22:20 schreef HarrieH het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vind ik dat overclocken veel leuker..
Ik loop met met een 325 core rond, volgens mij niet veel mensen die hem zo geklocked hebben zonder mods..
Echt jammer dat me mem niet meer trekt nu
Volt modden of een nieuwe voeding kopen he, ik raad je een enermax aanOp woensdag 26 juni 2002 22:26 schreef HarrieH het volgende:
Precies de reden waarom ik een 4200 gekocht heb.. Wel Vivo natuurlijk..
Ik loop met met een 325 core rond, volgens mij niet veel mensen die hem zo geklocked hebben zonder mods..
Echt jammer dat me mem niet meer trekt nu
Heh hem nu op 145 draaien....zonder problemen (tot nu toe)Op woensdag 26 juni 2002 22:24 schreef Marger het volgende:
[..]
No probMaar nu wel een beetje voorzichtig ermee he, niet meteen 25 MHz er bovenop knallen of zo...
[..]
Ja ik heb mijn kaart ook alleen maar besteld om te kunnen overklokken, dat gamen is wel een leuke bijkomstigheid, maar ik moet nog maar zien of ik dat wel ga doen...is eigenlijk niks voor mij![]()
Ti4200 gaat nu op 285/500
En nu eens even 3DMark draaien.
Oh ja, nog een ding. Fastwrites aan of uit??
Gewoon aan proberen, het werkt niet op alle systemen, dus dan zet je hem weer uit als het niet gaatOp woensdag 26 juni 2002 22:35 schreef XeNoBiTe het volgende:
Oh ja, nog een ding. Fastwrites aan of uit??
Mja, ik betwijfel toch of het aan de voeding ligt.. Het zou wel kunnen, verklaart ook het rare gedrag van mijn CPU die niet boven de 1540 mhz wil..Op woensdag 26 juni 2002 22:33 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Volt modden of een nieuwe voeding kopen he, ik raad je een enermax aan![]()
![]()
Misschien toch maar een nieuwe voeding halen, maar is meteen weer zo duur
Verwijderd
Mwah ik ben nog wel wakker hoorOp woensdag 26 juni 2002 23:43 schreef XeNoBiTe het volgende:
Everybody Asleep I guess....
Ga maar eens kijken waar ik m'n XP kan laten unlocken, want nu kom ik eigenlijk niet veel verder.....
Zo ook maar eens me XP unlocken, ff 1650 mhz
Maar ik ga toch slapen nu.. Ben beetje teleurgesteld dat me memory al op 545 mhz artifacts geeft terwijl die core van me gewoon op ~~~~ 325 mhz ~~~~ staat te loeien.. Echt een mega-bummer
Verwijderd
Hoeveel 3D marks en wat is de rest van je systeem?Op woensdag 26 juni 2002 23:45 schreef HarrieH het volgende:
Nee ik zit nog tot diep in de nacht te tweaken
Zo ook maar eens me XP unlocken, ff 1650 mhz
Maar ik ga toch slapen nu.. Ben beetje teleurgesteld dat me memory al op 545 mhz artifacts geeft terwijl die core van me gewoon op ~~~~ 325 mhz ~~~~ staat te loeien.. Echt een mega-bummer
Core staat nu op 325mhz en alles loopt gewoon stabiel, net een uur Jedi Knight II gespeeld, 1280*1024 met alle vette fx aan
Me systeem is een:
XP1.4@15.3 ghz
256mb DDR
145mhz FSB
Epox 8k7a+
Raid0 (ibm 7200)
Verwijderd
Heb je de core al wat lager geprobeerd? Want het geheugen MOET hoger kunnen.Op donderdag 27 juni 2002 00:07 schreef XeNoBiTe het volgende:
Nou....die Sparkle is neit goed over te clocken hoor zelfs op 275/475 loopt ie al na een aantal scenes in 3DMark vast..
Shame on me, had je naam verkeerd gespeld.
TV-Out...heel fftjes geprobeerd, maar had een kamer vol vrienden...dus de tv kom ikk niet lang gebruiken...hier kom ik de volgende keer...morgen of vrijdag op terug..ok..ga er nu vandoor..laterz
Verwijderd
Ik snap niet hoe je je comp aan de tv kan connecten met ZO'N KORT kabeltje dat bij je videokaart zitOp donderdag 27 juni 2002 00:26 schreef XeNoBiTe het volgende:
Heb nu 9711...tot nu toe het hoogste bij mij...ben wel tevreden voor nu..
TV-Out...heel fftjes geprobeerd, maar had een kamer vol vrienden...dus de tv kom ikk niet lang gebruiken...hier kom ik de volgende keer...morgen of vrijdag op terug..ok..ga er nu vandoor..laterz
Dit topic is gesloten.
![]()