Zo dus... Als het geheugen echt zo intelligent verdeeld wordt zou dat erg netjes zijn..Op vrijdag 21 juni 2002 15:58 schreef McFlipp het volgende:
Of op de ene GTA3/3Dmark en op de andere je desktop?
Verwijderd
Nou, net een mailtje van magicbytes gehad dat ze em nog niet op voorraad hebben, ik heb mijn bestlling daarom maar geanuleerd en ben voor de Asus TI4200 gegaan, het geheugen van Aopen draait toch op 444 dus merk maakt dan ook niets meer uit, en met Asus heb ik goede ervaringen (koop ook alleen Asus MB's)
Heb hem BTW voor €244 bij informatique besteld.
Heeft die Asus ook ViVo?Op vrijdag 21 juni 2002 16:06 schreef Kremers het volgende:
Nou, net een mailtje van magicbytes gehad dat ze em nog niet op voorraad hebben, ik heb mijn bestlling daarom maar geanuleerd en ben voor de Asus TI4200 gegaan, het geheugen van Aopen draait toch op 444 dus merk maakt dan ook niets meer uit, en met Asus heb ik goede ervaringen (koop ook alleen Asus MB's)
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Verwijderd
Hmm ja ik zie dat dat opzich een bekend probleem zou moeten zijn en dus niet per-se aan het tever opklokken zou moeten liggen. Nah aan de ene kant een opluchting maar aan de andere kant wel ERG verrot natuurlijk als we ineens met zijn allen nieteens fatsoenlijk d3d gamepjes (WC3!!) kunnen spelen zonder na een bep tijd vast te lopen!Op vrijdag 21 juni 2002 14:43 schreef Devster het volgende:
[..]
Wat voor "hangers" krijg je? Bevroren beeld en hikkend geluid? Kijk dan eens in dit topic:
[topic=530734/1]
Wat een klotezooi toch weer, waar meoten we nu weer op wachten dan? Nieuwe drivers die dit op moeten gaan lossen? Is het sowieso al bekend bij nvidia etc? Onderkennen zij het probleem ...? Beetje jammer dat het zo al begint natuurlijk met een product die je juist voor die games hebt gekocht en die nogal snel verouderd!s
Verwijderd
Waarom zijn veel mensen asus-geil
, er is in mijn ogen niets wat echt uitzonderlijk is aan asuskaarten
Verwijderd
Tja, ik heb er gewoon een paar gehad en nooit problemen, dus waarom overschakelen naar een ander merk?Op vrijdag 21 juni 2002 16:09 schreef DumphuiZ het volgende:
Waarom zijn veel mensen asus-geil, er is in mijn ogen niets wat echt uitzonderlijk is aan asuskaarten
En over dat vivo: Ik dacht dat ie alleen video-out heeft, trouwens, wel vaag dat ie niet op de site van Asus staat
Verwijderd
Hmm tja ben het zelf ook wel al een tijdje (geweest)... erg fijne ervaringen met GF2 V7700 Dx en prachtig CUSL2-c mobo-tje. Ze leveren de boel altijd netjes af (doos en drivers/progjes/utils/kabeltjes erbij) en ziet er goed uit. Ze staan daarom ook gewoon bekend als een kwalitatief goed merk. Maar ik dacht te hebben vernomen dat die naam een beetje achteruit gaat de laatste tijd? Die Ti4200 van ze las ik ook alleen maar negatieve dingen over? Zo zou hij bere heet worden en niet bepaald ver op te klokken zijn? Naja het zal wel meevallen allemaal misschien? Aopen is ook niet alles zullen we maar zeggenOp vrijdag 21 juni 2002 16:09 schreef DumphuiZ het volgende:
Waarom zijn veel mensen asus-geil, er is in mijn ogen niets wat echt uitzonderlijk is aan asuskaarten
Ok, ik wil dus ook binnenkort zo'n GF4 Ti4200 gaan kopen.
Nou is vor mij al duidelijk dat ik zoiezo een 64MB ga kopen, ten eerste zijn ze veel minder duur en daar komt nog bij dat de 'techniek' nog niet eens die 128MB gebruikt... Tegen de tijd dat ze dat gebruiken zijn de GF4 al weer verouderd.
Maar ik zit nu dus te twijfelen tussen de verschillende merken. De prijzen van deze vier liggen vrij dicht bij elkaar (het goedkoopst
);
- Club3D
- LeadTek
- Gainward
- MSI
Ik heb over allemaal wel wat gehoord. Zo zou de Club3D heel warm worden. De MSI schijnt veel lawaai te maken, leadtek geeft problemen enz enz...
Dus welk merk zouden jullie adviseren en vooral erbij zetten waarom wel of waarom niet...
Nou is vor mij al duidelijk dat ik zoiezo een 64MB ga kopen, ten eerste zijn ze veel minder duur en daar komt nog bij dat de 'techniek' nog niet eens die 128MB gebruikt... Tegen de tijd dat ze dat gebruiken zijn de GF4 al weer verouderd.
Maar ik zit nu dus te twijfelen tussen de verschillende merken. De prijzen van deze vier liggen vrij dicht bij elkaar (het goedkoopst
- Club3D
- LeadTek
- Gainward
- MSI
Ik heb over allemaal wel wat gehoord. Zo zou de Club3D heel warm worden. De MSI schijnt veel lawaai te maken, leadtek geeft problemen enz enz...
Dus welk merk zouden jullie adviseren en vooral erbij zetten waarom wel of waarom niet...
Verwijderd
mijn leadtek heeft geen problemen
.
Als je echt een goede keuze tussen deze kaarten wilt maken, moet je misschien eens reviews doorlezen, dan krijg je een veel beter beeld van de kaarten. (niet flamend bedoeld, maar gewoon als tip, als is het misschien wat onhandig geformuleerd
Als je echt een goede keuze tussen deze kaarten wilt maken, moet je misschien eens reviews doorlezen, dan krijg je een veel beter beeld van de kaarten. (niet flamend bedoeld, maar gewoon als tip, als is het misschien wat onhandig geformuleerd
Verwijderd
Dan blijft de Gainward over!Op vrijdag 21 juni 2002 17:12 schreef bvwillig het volgende:
Maar ik zit nu dus te twijfelen tussen de verschillende merken. De prijzen van deze vier liggen vrij dicht bij elkaar (het goedkoopst);
- Club3D
- LeadTek
- Gainward
- MSI
Of toch die Leadtek,... veel problemen? Die had ik nog niet gelezen, dacht dat de ervaringen daarmee alleen maar positief waren? In ieder geval hoog te klokken ook!
Verwijderd
En die van ASUS ?Op vrijdag 21 juni 2002 17:18 schreef SALLY het volgende:
[..]
Dan blijft de Gainward over!
Of toch die Leadtek,... veel problemen? Die had ik nog niet gelezen, dacht dat de ervaringen daarmee alleen maar positief waren? In ieder geval hoog te klokken ook!
Verwijderd
omdat...Op vrijdag 21 juni 2002 18:02 schreef PeeHaPee het volgende:
de Club3D versie roelt.
Hoever is ie te oc'en? (er zat toch samsung ram op?)
Ik was dus ook naar dat kaartje op zoek op de Asus site, maar ik zie 'm ook nergens staan. Maar 239 euro voor een 128 MB Ti4200 is volgens mij best wel goedkoop. En ik heb zelf nu een Asus V6600 Deluxe die mij altijd goed is bevallen (is alleen beetje langzaam.Op vrijdag 21 juni 2002 16:12 schreef Kremers het volgende:
[..]
Tja, ik heb er gewoon een paar gehad en nooit problemen, dus waarom overschakelen naar een ander merk?
En over dat vivo: Ik dacht dat ie alleen video-out heeft, trouwens, wel vaag dat ie niet op de site van Asus staat
Asus heeft alleen maar 128 MB volgens mij..Op vrijdag 21 juni 2002 17:23 schreef Layka het volgende:
[..]
En die van ASUS ?
Verwijderd
Sinds gisteren heb ik mijn Leadtek ti4200 128MB dan eindelijk 
Hij doet het zoals ik had verwacht op mijn 1Ghz Athlon: 5760 3DMarks zonder oc'ing.
Ik kom nu alleen een probleem tegen. Regelmatig gaat mijn computer gewoon 'uit'.
Scherm op zwart, en ik moet rebooten. In MotherBoardMonitor zie ik dat mijn 5V af en toe zelfs 4.61V is, is dit niet veel te laag?
Dan zou ik een nieuwe voeding moeten...nu heb ik een noname 300Watt.
Hij doet het zoals ik had verwacht op mijn 1Ghz Athlon: 5760 3DMarks zonder oc'ing.
Ik kom nu alleen een probleem tegen. Regelmatig gaat mijn computer gewoon 'uit'.
Verwijderd
geef ff alle specs van je systeem en wat voor os/drivers je gebruikt e.d.Op vrijdag 21 juni 2002 19:17 schreef Paradoxial het volgende:
Sinds gisteren heb ik mijn Leadtek ti4200 128MB dan eindelijk
Ik kom nu alleen een probleem tegen. Regelmatig gaat mijn computer gewoon 'uit'.Scherm op zwart, en ik moet rebooten. In MotherBoardMonitor zie ik dat mijn 5V af en toe zelfs 4.61V is, is dit niet veel te laag?
Verwijderd
Das waar ook, de 128mb leadtek's waren zo lang uitgesteld, omdat er problemen waren met de bios, je moet leadtek ff een mailtje sturen en vragen om een nieuwe bios.
Verwijderd
1 Ghz AthlonOp vrijdag 21 juni 2002 19:37 schreef DumphuiZ het volgende:
[..]
geef ff alle specs van je systeem en wat voor os/drivers je gebruikt e.d.
MSI K7T pro2A
256MB
SBlive 1024
2 Netwerkkaartjes
LeadTek GF4 ti4200 128MB uiteraard...
Windows XP pro
Waar kan ik wat vinden over de problemen die er waren met het bios?Op vrijdag 21 juni 2002 19:50 schreef DumphuiZ het volgende:
Das waar ook, de 128mb leadtek's waren zo lang uitgesteld, omdat er problemen waren met de bios, je moet leadtek ff een mailtje sturen en vragen om een nieuwe bios.
Ik heb net ook nog ff 3DMark2001 gedraaid met MBM aan, en de laatste log entry voor mijn computer 'uit' ging was 4.58V op de +5V. Dit is toch echt te laag?
Verwijderd
4.58 volt is inderdaad ERG laag.
Ik geloof dat de 5v 'officieel' tot 4.7volt mag zakken, maar veel (vooral overgeclockte) systemen zijn dan al lang vastgelopen.
Nog een andere 'ervaring' van de Gf4 Ti4200, is dat als je 2 monitoren draait, en je laat de 2e aanstaan terwijl je gaat gamen, dat quincunx bizar slecht draait. Zonder FSAA en bij alle andere FSAA modes (dan quincunx) maakt het maar een heel klein beetje uit of je je 2e monitor aan laat staan, maar bij quincunx scheelt het ineens bijna 50%...
Ik geloof dat de 5v 'officieel' tot 4.7volt mag zakken, maar veel (vooral overgeclockte) systemen zijn dan al lang vastgelopen.
Nog een andere 'ervaring' van de Gf4 Ti4200, is dat als je 2 monitoren draait, en je laat de 2e aanstaan terwijl je gaat gamen, dat quincunx bizar slecht draait. Zonder FSAA en bij alle andere FSAA modes (dan quincunx) maakt het maar een heel klein beetje uit of je je 2e monitor aan laat staan, maar bij quincunx scheelt het ineens bijna 50%...
Is het niet gewoon een brakke voeding? Heb je een no-name voeding? Hoeveel watt? Daar zou best eens het probleem kunnen zitten! Als je een nieuwe zoekt, koop een EnermaxOp vrijdag 21 juni 2002 20:19 schreef Paradoxial het volgende:
[..]
1 Ghz Athlon
MSI K7T pro2A
256MB
SBlive 1024
2 Netwerkkaartjes
LeadTek GF4 ti4200 128MB uiteraard...
Windows XP pro
[..]
Waar kan ik wat vinden over de problemen die er waren met het bios?
Ik heb net ook nog ff 3DMark2001 gedraaid met MBM aan, en de laatste log entry voor mijn computer 'uit' ging was 4.58V op de +5V. Dit is toch echt te laag?
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Verwijderd
Bedankt voor de tip, ik zat zelf dus ook te denken aan een brakke voeding.
Zou dit ook verklaren dat mijn HDD soms niet wil bij het booten? Dan mislukt 'Detecting ide drives'.
Dan is mijn voeding wel heel erg brak...
Is het verstandig meteen een 350Watt voeding te kopen, of gewoon een goede 300Watt? (zie specs in vorige post...)
Zou dit ook verklaren dat mijn HDD soms niet wil bij het booten? Dan mislukt 'Detecting ide drives'.
Dan is mijn voeding wel heel erg brak...
Is het verstandig meteen een 350Watt voeding te kopen, of gewoon een goede 300Watt? (zie specs in vorige post...)
hier luister ik even goed mee,want ik wil er ook 1 gaan kopen. maar over de hoeveelheid ram, ze zeiden in testen toch juist dat 128mb beter was vanwege de grote spellen? of is dat idd. niet op de korte termijn te verw8en?Op vrijdag 21 juni 2002 17:12 schreef bvwillig het volgende:
Maar ik zit nu dus te twijfelen tussen de verschillende merken. De prijzen van deze vier liggen vrij dicht bij elkaar (het goedkoopst);
- Club3D
- LeadTek
- Gainward
- MSI
Verwijderd
Tja ik weet het ook niet hoor, ik heb inmiddels mijn keuze al gemaakt (Aopen 128MB Ti4200) en die heb ik nu een paar dagen in gebruik. Ben niet echt te spreken over de overklokbaarheid. Als ik weer zou kiezen zou het misschien een ander worden maar tja je leest over allemaal wel es wat negatiefs. Misschien da tik dan gewoon voor de 64MB Leadtek zou gaan, die wilde ik eigenlijk ook hebben maar die is nogal moeilijk verkrijgbaar en meestal nauwelijks goedkoper of net zo duur als een 128MB Aopen bijvoorbeeld.Op vrijdag 21 juni 2002 22:28 schreef _ferry_ het volgende:
[..]
hier luister ik even goed mee,want ik wil er ook 1 gaan kopen. maar over de hoeveelheid ram, ze zeiden in testen toch juist dat 128mb beter was vanwege de grote spellen? of is dat idd. niet op de korte termijn te verw8en?
Ik denk dat de verschillen uiteindelijk gewoon erg klein zijn, dat de Club3D over het algemeen bv net IETS goedkoper is maar ook net IETS minder hoog te klokken als de andere 64MB kaartjes.... ASUS las ik weer over dat die nogal heet worden, zelfde voor Club3D overigens,...leadtek zouden anderen inmiddels al verfoeien en ingeruild hebben voor wat anders, MSI kaartjes zouden herrie maken (de fannetjes dan in ieder geval
Nah denk er anders nog effe overna, wacht et nog effe af en prik er maar een, denk niet dat het echt zo bar veel uitmaakt.
Oh en nog iets,........ menigeen, waaronder ook ik hebben al problemen met vastlopers in games ook (ook niet overgeklokt)... dus dat is eens te meer reden om nog maar effe lekker de kat uit de boom te kijken! Want daar zit je dan met je GF4-tje die je speciaal hebt aangeschaft om es lekker te kunnen gamen en dan loopt de boel om de haverklap vast! (zie topic: [topic=530734/1/25] )Leuke verrassingen altijd.
Verwijderd
Pfffff 
Nog geen bevestiging gehad van informatique, dus ik kijk ff op de site en hebben ze de prijs inmiddels aangepast, hij is nu €274
Dan koop ik em wel bij Mycom, kan ik tenminste makkelijk naar toe ivm. met garantie.
Nog geen bevestiging gehad van informatique, dus ik kijk ff op de site en hebben ze de prijs inmiddels aangepast, hij is nu €274
Dan koop ik em wel bij Mycom, kan ik tenminste makkelijk naar toe ivm. met garantie.
welk product?Op vrijdag 21 juni 2002 23:27 schreef Kremers het volgende:
Pfffff
niks
Verwijderd
De TI4200 van Asus, heb de prijs inmiddels in de pricewatch ook aangepast, had em er zelf voor €239 in gepleurd.
ik koop voor 315 een asus V8440 (ti4400)
die 128mb kaartjes lopen me toch teveel op, kan ik beter een ti4400 kopen, tenminste veel sneller en 2x ramdac.
die 128mb kaartjes lopen me toch teveel op, kan ik beter een ti4400 kopen, tenminste veel sneller en 2x ramdac.
niks
Alle ti4200 128mb hebben ook 2x ramdac hoor.Op vrijdag 21 juni 2002 23:42 schreef Chop2000 het volgende:
ik koop voor 315 een asus V8440 (ti4400)
Verwijderd
Hmmmmm, lees net dit
Dan zou ik hem dus volgens deze voorwaarden gewoon voor €239 moeten krijgen? Heb hem binnen deze tijd besteld..
Ach, ik hoor et wel, zo niet dan kunnen ze de ****** krijgen
Edit: Beter moeten lezen
er staat tussen 7:00 en 8:00 
Nou, dan moet ik em dus niet
Dan zou ik hem dus volgens deze voorwaarden gewoon voor €239 moeten krijgen? Heb hem binnen deze tijd besteld..
Ach, ik hoor et wel, zo niet dan kunnen ze de ****** krijgen
Edit: Beter moeten lezen
Nou, dan moet ik em dus niet
Als ik jou was zou ik toch voor de 128mb gaan ivm Doom3...dat heeft toch wel even heel wat meer nodig. Heb nl filmpje gezien....man echt niet te doen zo mooiOp vrijdag 21 juni 2002 17:12 schreef bvwillig het volgende:
- Club3D
- LeadTek
- Gainward
- MSI
Ik ga volgende week de Gainward Ti4200 128mb kopen. Hij is dan weliswaar ietsjes duurder maar als je de mensen er over hoort en je leest de reviews dan moet deze kaart echt heel strak zijn. Las ook een review in een of ander tijdschrift met 22 grafische kaarten (verschillende typen) en de Gainward Ti4200 kwam daar het meest positief uit.
Over de Asus was men ook erg positief...schijnt het beste voor 3d-spellen te zijn, als je niet gaat overclocken
hoort hier misschien niet thuis....maar als je nog een wallpaper zoekt:
http://www.deskpicture.com/DPs/Nature/Animals/GreatWhite_1.html
deze is wel HEEL strak
deze is wel HEEL strak
Verwijderd
Haha ga weg man met je rare wazige suffe plaatje! Wat moet dat nou in een GF4 Ti4200 Topic?? Idioot.Op zaterdag 22 juni 2002 00:44 schreef Siccema het volgende:
hoort hier misschien niet thuis....maar als je nog een wallpaper zoekt:
deze is wel HEEL strak
Waarom nou gelijk hem een idioot noemen? Kan ook wel wat normaler lijkt me...Op zaterdag 22 juni 2002 00:59 schreef SALLY het volgende:
[..]
Haha ga weg man met je rare wazige suffe plaatje! Wat moet dat nou in een GF4 Ti4200 Topic?? Idioot.
De Chaintech Ti4200 kost nu €173,99 bij Funcomputer...
Weet iemand daar wat van? Ik kan nergens een review oid vinden...
Hij is Fries en heeft 7 posts.Op zaterdag 22 juni 2002 00:59 schreef SALLY het volgende:
[..]
Haha ga weg man met je rare wazige suffe plaatje! Wat moet dat nou in een GF4 Ti4200 Topic?? Idioot.
Give the guy a break.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Verwijderd
JajaOp zaterdag 22 juni 2002 00:31 schreef Siccema het volgende:
[..]
Over de Asus was men ook erg positief...schijnt het beste voor 3d-spellen te zijn, als je niet gaat overclocken
Verwijderd
Ik heb de Gainward GF4 4200 64 Mb in handen gehad die, die had geen DVI en SVHS aansluiting, dus alleen 1 CRT aansluiting... maar hij had wel 3.5 ns geheugen
, merk Ascent? Dit zou toch wel iets van 570 MHz op z'n sloffen meten kunnen doen..De kaart koste daar "maar" 219 euro en ze hadden hem dus op voorraad.
Ik heb toen ook nog gekeken naar een GF4 4200 van het merk PNY (Pine?) deze had wel een DVI aansluiting... maar deze had tevens 4.0 ns
geheugen.
Uiteindelijk heb ik geen van de kaarten gekocht... maar een GF2 GTS voor 59 euro
. Ik denk dat de upgrade naar een GF4 4200 een beetje te klein is voor mij, ik haal nu met mijn GF3 toch ook meer dan 9000 3DMARK 2001 SE puntjes
, als ik dat vergelijk met een hoop andere scores, dan wacht ik nog ff met upgraden..
Ik heb toen ook nog gekeken naar een GF4 4200 van het merk PNY (Pine?) deze had wel een DVI aansluiting... maar deze had tevens 4.0 ns
Uiteindelijk heb ik geen van de kaarten gekocht... maar een GF2 GTS voor 59 euro
Verwijderd
Ja daar zou ik het fijne ook wel eens van willen horen! Waarom zou die in godsnaam beter zijn voor 3D spellen met dezelfde snelheden core/mem.Op zaterdag 22 juni 2002 03:50 schreef DumphuiZ het volgende:
[..]
Jajaen waar haal je deze wijsheid vandaan
?
En waarom heb je dan uberhaupt een geforce 2 gekocht!?Op zaterdag 22 juni 2002 11:36 schreef Mister16v het volgende:
Ik heb de Gainward GF4 4200 64 Mb in handen gehad die, die had geen DVI en SVHS aansluiting, dus alleen 1 CRT aansluiting... maar hij had wel 3.5 ns geheugen, merk Ascent? Dit zou toch wel iets van 570 MHz op z'n sloffen meten kunnen doen..De kaart koste daar "maar" 219 euro en ze hadden hem dus op voorraad.
Ik heb toen ook nog gekeken naar een GF4 4200 van het merk PNY (Pine?) deze had wel een DVI aansluiting... maar deze had tevens 4.0 nsgeheugen.
Uiteindelijk heb ik geen van de kaarten gekocht... maar een GF2 GTS voor 59 euro. Ik denk dat de upgrade naar een GF4 4200 een beetje te klein is voor mij, ik haal nu met mijn GF3 toch ook meer dan 9000 3DMARK 2001 SE puntjes
, als ik dat vergelijk met een hoop andere scores, dan wacht ik nog ff met upgraden..
En nog iets, ik snap uberhaupt niet waarom je bent gaan kijken voor een geforce 4 als je al een geforce 3 hebt! Dat is gewoon geld verspilling zo snel achter elkaar updaten! ik wacht vaak minimaal een jaar.
Plaatje van de 128mb versie:Op zaterdag 22 juni 2002 01:40 schreef Masterdam het volgende:
De Chaintech Ti4200 kost nu €173,99 bij Funcomputer...

En de 64mb ziet er net zo uit, al is dat wel de "SE" van beide kaarten. Btw het memory van de 128mb loopt op 444mhz en van de 64mb op 512mhz.

De gewone versie
Heeft iemand ook dit probleem.
Als ik bij op geforce 4 ti4200 bij properties of nview click vliegt dat properties venstertje weg.
Specs Tbird 1300
512 SDram
Geforce 4 ti4200
SB 512 pci
Win XP
Drivers van de cd
heb hiervoor een geforce 2 gts gehad
moet ik nieuwe drivers nemen of zo??
Als ik bij op geforce 4 ti4200 bij properties of nview click vliegt dat properties venstertje weg.
Specs Tbird 1300
512 SDram
Geforce 4 ti4200
SB 512 pci
Win XP
Drivers van de cd
A great thought in a small mind is a dangerous thing
Ja probeer eens andere driversOp zaterdag 22 juni 2002 11:56 schreef Mystic_X het volgende:
Heeft iemand ook dit probleem.
Specs Tbird 1300
512 SDram
Geforce 4 ti4200
SB 512 pci
Win XP
Drivers van de cd
Verwijderd
Yesssssssssss 
Net een order bevestiging gekregen van Informatique, krijg em gewoon voor €244
Me is blij
Net een order bevestiging gekregen van Informatique, krijg em gewoon voor €244
Me is blij
Verwijderd
Heeft er iemand sinds hij een ti4200 heb problemen met zijn muis.
system k7vza 3.4 aopen ti4200 128ddr xp 1700 via driver 4.38 nvidia driver 28.32
system k7vza 3.4 aopen ti4200 128ddr xp 1700 via driver 4.38 nvidia driver 28.32
*yay*
ik heb nu de hoogste score met een TBird 1.26 onder xp (8268)
ik versla zelfs mensen met een ti4600 rofl (en de mijne is op standaard snelheid (250/513)
ik versla zelfs mensen met een ti4600 rofl (en de mijne is op standaard snelheid (250/513)
Verwijderd
Heb net de MSI G4Ti4200-TD besteld, is er 1 met 128 mb geheugen. Heeft iemand al ervaringen met deze kaart?
(test op tweakers.net was toch met een msi kaart?)
Heb nu een gf2 gts 32 mb (asus 7700) 3dmark 3456 op een p4 1.7 GH
(test op tweakers.net was toch met een msi kaart?)
Heb nu een gf2 gts 32 mb (asus 7700) 3dmark 3456 op een p4 1.7 GH
Verwijderd
Wat voor een voeding heb jij? Ik heb een enermax 350 watt en die van mij doet erg vreemd onder xp. xp wil zelfs niet meer opnieuw instaleren. Heb nl hetzelfde bordje. Heb jij trouwens versie 1.0 1.2 of 1.3 van je mb?Op zaterdag 22 juni 2002 15:03 schreef Janssen het volgende:
*yay*
Joppe
Kep net mijn FSB omhoog gegooid naar 140 MHz op m'n Epox 8kha+. Ditmaal een cleane install van XP met de laatste 29.60 detonator Beta-drivers.Your 3DMark2001 score is
10343
Mijn Aopen Aeolus draait weer gewoon op 275//575. Kijken hoe lang dit goed gaat en of dit misschien nog harder kan
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
ik heb de 1.3 versie en ik heb een 300 watt el-cheapo voeding van 30 euroOp zaterdag 22 juni 2002 16:20 schreef Digibilly het volgende:
[..]
Wat voor een voeding heb jij? Ik heb een enermax 350 watt en die van mij doet erg vreemd onder xp. xp wil zelfs niet meer opnieuw instaleren. Heb nl hetzelfde bordje. Heb jij trouwens versie 1.0 1.2 of 1.3 van je mb?
Joppe
Krijg je je core niet hoger? Denk dat je dan nog wel wat hoger kan komenOp zaterdag 22 juni 2002 16:52 schreef Cow_tipping het volgende:
[..]
Kep net mijn FSB omhoog gegooid naar 140 MHz op m'n Epox 8kha+. Ditmaal een cleane install van XP met de laatste 29.60 detonator Beta-drivers.
Mijn Aopen Aeolus draait weer gewoon op 275//575. Kijken hoe lang dit goed gaat en of dit misschien nog harder kan
Verwijderd
Shit zeg, me laatste uitslag op 275/530 was 9984 3dmarkjes!! Wat scheelt het!
Gekke is dat ik eerder es had gedraaid op 280/550 met nogal wat bliksemflitsjes en andere rommel in beeld... en toen haalde hij 9920, en ik heb toch echt nog dezelfde drivers en instellingen verder,..... Naja zit iig lekker om en nabij de 10,000...... das toch wel fijn.
Code Creatures gaf op 275/530 een score af van 1929 en gem fps van 24,3 bij 1024x768. Tja hij doet zen best zullen we maar zeggen.
Nog iets wat me opviel is dat bij 275/530 er helemaal geen rommel in beeld is te zien of bliksemflitsjes in code creatures, en ook nergens in 3dmarks2001, BEHALVE dat korte nature testje uit 3dm2001!...daar laat ie een paar keer toch flitsjes in beeld zien en een paar keer kort zwarte strepen...vooral bij glimmend water,... vreemd dat ie in code creatures wat toch nog iets zwaarder is en in principe beetje hetzelfde helemaal geen rommel produceert. 3dm2001 toch wat gevoeliger voor opklokken blijkbaar.
Code Creatures gaf op 275/530 een score af van 1929 en gem fps van 24,3 bij 1024x768. Tja hij doet zen best zullen we maar zeggen.
Nog iets wat me opviel is dat bij 275/530 er helemaal geen rommel in beeld is te zien of bliksemflitsjes in code creatures, en ook nergens in 3dmarks2001, BEHALVE dat korte nature testje uit 3dm2001!...daar laat ie een paar keer toch flitsjes in beeld zien en een paar keer kort zwarte strepen...vooral bij glimmend water,... vreemd dat ie in code creatures wat toch nog iets zwaarder is en in principe beetje hetzelfde helemaal geen rommel produceert. 3dm2001 toch wat gevoeliger voor opklokken blijkbaar.
Weet iemand welke gf van asus dit is? dit coolertje is echt geiL!

ja het zal vast wel een ti4400 of ti4600 zijn, maar ik kan em nergens terug vinden

ja het zal vast wel een ti4400 of ti4600 zijn, maar ik kan em nergens terug vinden
niks
Nou goede ervaringen dusOp zaterdag 22 juni 2002 18:25 schreef SALLY het volgende:
Shit zeg, me laatste uitslag op 275/530 was 9984 3dmarkjes!! Wat scheelt het!Gekke is dat ik eerder es had gedraaid op 280/550 met nogal wat bliksemflitsjes en andere rommel in beeld... en toen haalde hij 9920, en ik heb toch echt nog dezelfde drivers en instellingen verder,..... Naja zit iig lekker om en nabij de 10,000...... das toch wel fijn.
Verwijderd
Mwah goede ervaring, valt wel mee, ik vind em niet echt ver klokken. En verder vind ik dat je niet zo moet zeuren, der wordt al genoeg gezeurt hier.Op zaterdag 22 juni 2002 18:57 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Nou goede ervaringen dusIk raad je alleen wel aan om eens de enter toets te gebruiken
(leest een stuk fijner)
Verwijderd
Net mijn leadtek geforce TI 4200 binnen! 3d mark 2001 SE gedaan en een score van 10051...nog nix overgeclocked. Nette score lijkt me zo. Straks ff doen @ 300/600.
edit:
Welke tool zal ik gebruiken, had uit de FAQ NVMAX gehaald maar die werkt niet...
edit 2:
Heb al een tool, GeForce Tweak Utility van 3dguru.com
edit:
Welke tool zal ik gebruiken, had uit de FAQ NVMAX gehaald maar die werkt niet...
edit 2:
Heb al een tool, GeForce Tweak Utility van 3dguru.com
Verwijderd
Dan heb je je 1800+ vast wel wat opgeklokt of niet? En waarom staat er trouwens 8500 Pro in je sig?Op zaterdag 22 juni 2002 19:08 schreef dajando het volgende:
Net mijn leadtek geforce TI 4200 binnen! 3d mark 2001 SE gedaan en een score van 10051...nog nix overgeclocked. Nette score lijkt me zo. Straks ff doen @ 300/600.
edit:
Verwijderd
Nee fsb en multieplier zijn nog gewoon standaard...owja, sig ff aanpassen, had eerst een ati radeon maar had er problemen mee, nu opgeruild tegen de gf4
Verwijderd
Oh maar dat mobo van je is zo'n 333 mobo of niet? dus geheugen is wat sneller. Dan zal het daar aan liggen, want met mijn systeem (fsb met maarliefst 4 mhz opgehoogd) en Aopen 128MB op 275/530 haal ik 9984 markjes! Zal dus aan die 333 ipv 266 liggen waarschijnlijk dat jij met een standaard geklokt kaartje nog zelfs IETSJES hoger uitkomt.Op zaterdag 22 juni 2002 19:16 schreef dajando het volgende:
Nee fsb en multieplier zijn nog gewoon standaard...
Verwijderd
Ja kheb idd een 333 chipset. Maar jij hebt de 128 mb versie, ik de 64...daar zou het ook aan kunnen liggen.Op zaterdag 22 juni 2002 19:18 schreef SALLY het volgende:
[..]
Oh maar dat mobo van je is zo'n 333 mobo of niet? dus geheugen is wat sneller. Dan zal het daar aan liggen, want met mijn systeem (fsb met maarliefst 4 mhz opgehoogd) en Aopen 128MB op 275/530 haal ik 9984 markjes! Zal dus aan die 333 ipv 266 liggen waarschijnlijk dat jij met een standaard geklokt kaartje nog zelfs IETSJES hoger uitkomt.
Maar die van hem is hoger geclocked dus dan zou hij juist hoger moeten scorenOp zaterdag 22 juni 2002 19:19 schreef dajando het volgende:
[..]
Ja kheb idd een 333 chipset. Maar jij hebt de 128 mb versie, ik de 64...daar zou het ook aan kunnen liggen.
Ben tot nu toe altijd een g-force 2 gewend geweest. Net bij mijn broer heb ik even zijn nieuwe leadtek ti4200 64 mb mogen bewonderen. Echt heel erg goed. Ghost Recon met alle opties op max. Wow!
Als je van games houdt moet je die kaart hebben..
Verwijderd
Met 300/600 gaat het niet helemaal goed in 3dmark...xi allemaal vage dingen er doorheen, zwarte vlakken ofzo. Iemand die weet hoe dat komt?
dat zijn artifacts, dus je moet ff terugclocken.
niks
Verwijderd
Nou goh hoe zou dat komen. Dacht niet dat er 300/600 op de doos of de site van ze stond of wel? 300/600 is wel erg hoog natuurlijk. Sommige Leadtek 4200-tjes schijnen zo hoog te kunnen komen maar vast niet allemaal! Zoals ik al vaker heb gezegd in dit topic komt mij Aopen zelfs niet verder dan 280/540! En daarop heb ik ook al bliksemflitsjes in 3dm2001,...... dus nu maar op 275/530... daarop laat ie maar een paar flitsjes zien alleen in de 3dm2001 nature test,...... in codecreatures helemaal geen en verder loopt ie daar in games ook goed op vooralsnog. Maar dat is bij lange na dus nog geen 300/600. Wees blij als ie al een nette 280/570 haalt ofzo! Als ik de mijne op 300/600 zet zit de boel direct vast, ik durf het nieteens te proberen omdat ie bij 555 al snel vastloopt!Op zaterdag 22 juni 2002 20:24 schreef dajando het volgende:
Met 300/600 gaat het niet helemaal goed in 3dmark...xi allemaal vage dingen er doorheen, zwarte vlakken ofzo. Iemand die weet hoe dat komt?
Jij hebt ook een 128mb kaartOp zaterdag 22 juni 2002 20:45 schreef SALLY het volgende:
[..]
Nou goh hoe zou dat komen. Dacht niet dat er 300/600 op de doos of de site van ze stond of wel? 300/600 is wel erg hoog natuurlijk. Sommige Leadtek 4200-tjes schijnen zo hoog te kunnen komen maar vast niet allemaal! Zoals ik al vaker heb gezegd in dit topic komt mij Aopen zelfs niet verder dan 280/540! En daarop heb ik ook al bliksemflitsjes in 3dm2001,...... dus nu maar op 275/530... daarop laat ie maar een paar flitsjes zien alleen in de 3dm2001 nature test,...... in codecreatures helemaal geen en verder loopt ie daar in games ook goed op vooralsnog. Maar dat is bij lange na dus nog geen 300/600. Wees blij als ie al een nette 280/570 haalt ofzo! Als ik de mijne op 300/600 zet zit de boel direct vast, ik durf het nieteens te proberen omdat ie bij 555 al snel vastloopt!
Btw wat voor voeding heb je? Want met een goede voeding kan je veel verder oc'en dan met een el-cheapo voeding.
En heb je wel een beetje goede airflow in je kast? (of is het er net een sauna?)
En ik zie dat je de enter toets nog steeds niet hebt gevonden
Verwijderd
Bedoel je die advanced pixel shader test? (Dan zie je zo'n bootje en een steiger en wat vissen in t water) Ik heb precies hetzelfde met mijn leadtek ti4200 @ 300/600.. nergens in games artifacts maar wel in dat testje... terugklokken? Don't think soOp zaterdag 22 juni 2002 18:25 schreef SALLY het volgende:
Nog iets wat me opviel is dat bij 275/530 er helemaal geen rommel in beeld is te zien of bliksemflitsjes in code creatures, en ook nergens in 3dmarks2001, BEHALVE dat korte nature testje uit 3dm2001!...daar laat ie een paar keer toch flitsjes in beeld zien en een paar keer kort zwarte strepen...vooral bij glimmend water,...
Ik heb ook last van een paar artifacts bij de naturetest van 3Dmark2001se. Dat is dan in dat stromende beekje, niet bij de advanced pixel shader test.
Bij codecreatures geeft ie geen problemen meer met artifacten e.d. nu mijn compu in een bigtower is ingebouwd.
(misschien toch een beetje een hitteprobleem in een miditower?)
BTW codecreatures geeft bij mij de score 2045. En de 10000 barriere doorbreken zal geen probleem zijn als ik mijn processor kan/ga unlocken. Daarnet de FSB op 145MHz gezet, maar dat trekt ie niet meer. CPU is de bottleneck denk ik.
Ik heb met vooruitziende blik PC2700 gekocht voor in mijn de 8kha+ dus na unlocken kan de FSB weer wat verhoogd worden.
Bij codecreatures geeft ie geen problemen meer met artifacten e.d. nu mijn compu in een bigtower is ingebouwd.
(misschien toch een beetje een hitteprobleem in een miditower?)
BTW codecreatures geeft bij mij de score 2045. En de 10000 barriere doorbreken zal geen probleem zijn als ik mijn processor kan/ga unlocken. Daarnet de FSB op 145MHz gezet, maar dat trekt ie niet meer. CPU is de bottleneck denk ik.
Ik heb met vooruitziende blik PC2700 gekocht voor in mijn de 8kha+ dus na unlocken kan de FSB weer wat verhoogd worden.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Verwijderd
Ja alleen dat een testje met die visser geeft die artifacts inderdaad. Maar ik zie dus dat meer mensen dat hebben, en dan ook alleen in dat ene testje. Op de een of andere manier een erg gevoelig testje blijkbaar.
Ik heb een tamelijk warme miditower die nogal vol zit en niet echt optimale airflow denk ik,...cpu en voeding zitten ook nogal dicht bij elkaar en de voeding vind ik ook nogal warm worden. De warmte blijft dus daar bovenin allemaal een beetje hangen. Voeding zou wel een goeie moeten zijn die altijd goeie waardes blijft produceren. Zoals in mijn sig te zien, Antec 400W die ik een aantal maanden terug heb aangeschaft. Denk niet dat het daaraan ligt dat die Aopen niet ver komt. Hij hangt overigens ook weer een stukje onder de cpu en voeding, zou er niet veel last van moeten hebben.
Warmte zoek ik het toch ook niet echt in aangezien de boel toch ook altijd eerst de tijd moet krijgen om warm te worden,... in het eerste half uur is het in de kast nog niet zo warm als het daarna wordt natuurlijk als de boel noueenmaal is opgewarmt. Maar dat maakt verder niet uit ... geeft meteen artifacts op hogere snelheden of loopt zelfs vast, al is de boel dan nog redelijk koel.
Ik heb een tamelijk warme miditower die nogal vol zit en niet echt optimale airflow denk ik,...cpu en voeding zitten ook nogal dicht bij elkaar en de voeding vind ik ook nogal warm worden. De warmte blijft dus daar bovenin allemaal een beetje hangen. Voeding zou wel een goeie moeten zijn die altijd goeie waardes blijft produceren. Zoals in mijn sig te zien, Antec 400W die ik een aantal maanden terug heb aangeschaft. Denk niet dat het daaraan ligt dat die Aopen niet ver komt. Hij hangt overigens ook weer een stukje onder de cpu en voeding, zou er niet veel last van moeten hebben.
Warmte zoek ik het toch ook niet echt in aangezien de boel toch ook altijd eerst de tijd moet krijgen om warm te worden,... in het eerste half uur is het in de kast nog niet zo warm als het daarna wordt natuurlijk als de boel noueenmaal is opgewarmt. Maar dat maakt verder niet uit ... geeft meteen artifacts op hogere snelheden of loopt zelfs vast, al is de boel dan nog redelijk koel.
Verwijderd
Gewoon 's met de kast open proberen hè...wie weet scheelt het TOCH.
Ik heb overigens totaal geen artifacts in de nature test, dus het KAN wel goed... (128meg sparkle @ 295/560)
Ik heb overigens totaal geen artifacts in de nature test, dus het KAN wel goed... (128meg sparkle @ 295/560)
Verwijderd
Voor zover ik gezien heb in dit topic, komen al die leadteks vrolijk boven de 600 uit voor het mem. Ikzelf kan met mijn core niet hoger komen dan 295 en voor het mem 635. Om artifacts en crashes (met succes
) speel ik op 290/600...
Verwijderd
Ook geen artifacts in 3dmark?Op zondag 23 juni 2002 00:49 schreef DumphuiZ het volgende:
Voor zover ik gezien heb in dit topic, komen al die leadteks vrolijk boven de 600 uit voor het mem. Ikzelf kan met mijn core niet hoger komen dan 295 en voor het mem 635. Om artifacts en crashes (met succes) speel ik op 290/600...
Bij mij is het trouwens ook zo, bij die ene test met al die matrix poppetjes die elkaar neerschieten, dat die poppetjes helemaal uitrekken. (op 275/580)
Verwijderd
Verveelde me en ff 3D Mark SE gedraait, score van 2532 
(GeforceDDR, al 5 nieuwe drivers zonder detonator destroyer, Cely 900, 512mb, Asus TUV4X, XP)
Dinsdag krijg ik hopelijk mijn Asus TI4200 binnen, de 29e is er weer een dumpdag in de RAI, ga ik denk ik even shoppen voor een PIV
(GeforceDDR, al 5 nieuwe drivers zonder detonator destroyer, Cely 900, 512mb, Asus TUV4X, XP)
Dinsdag krijg ik hopelijk mijn Asus TI4200 binnen, de 29e is er weer een dumpdag in de RAI, ga ik denk ik even shoppen voor een PIV
Verwijderd
Tja die score moet tegenwoordig hoger kunnen inderdaad he!Op zondag 23 juni 2002 02:17 schreef Kremers het volgende:
Waarom is de keuze nou op ASUS gevallen eigelijk?
Zo;n dump dag is altijd wel leuk ja,... maar je kon niet wachten tot over een klein weekje met je videokaartje? Daar kun je toch ook even kijken of je daar niet eentje misschien iets goedkoper kunt krijgen?
Verwijderd
Videokaart had ik wel mee kunnen wachten, was alleen
com-pleet vergeten dat die beurs er was
En die van Asus was een aanbieding, normaal is ie €269, dus op de beurs zal ie waarschijnlijk niet veel goedkoper zijn.
En waarom toch Asus, tja, zoals ik al eerder zei heb ik goede ervaringen met ze, zowel met hun videokaarten als MB's, PIV MB wordt ook een Asus bordje
com-pleet vergeten dat die beurs er was
En die van Asus was een aanbieding, normaal is ie €269, dus op de beurs zal ie waarschijnlijk niet veel goedkoper zijn.
En waarom toch Asus, tja, zoals ik al eerder zei heb ik goede ervaringen met ze, zowel met hun videokaarten als MB's, PIV MB wordt ook een Asus bordje
Op zondag 23 juni 2002 02:17 schreef Kremers het volgende:
offtopic:
Detonator destroyer werkt toch alleen maar onder win98
Zo niet, welke versie moet ik dan downloaden voor winXP (eigenlijk meer waar kan ik die downloaden
)
Detonator destroyer werkt toch alleen maar onder win98
Detonator destroyer werkt niet onder Win XPOp zondag 23 juni 2002 12:26 schreef McFlipp het volgende:
[..]
offtopic:
Detonator destroyer werkt toch alleen maar onder win98Zo niet, welke versie moet ik dan downloaden voor winXP (eigenlijk meer waar kan ik die downloaden
)
http://guru3d.com/detonator-destroyer/
Jij hierOp zondag 23 juni 2002 12:37 schreef rdluca het volgende:
[..]
Detonator destroyer werkt niet onder Win XP
http://guru3d.com/detonator-destroyer/
Kijk dat dacht ik al, maar die Kremers zegt dat ie WinXP draait en al vijf nieuwe drivers heeft geinstalleerd zonder detonator-destroyer. Met de suggestie dat het dus wel daarmee kan, maarja je hebt nou eenmaal geen keuze als WinXP-gebruiker
hey mister,Op zondag 23 juni 2002 12:38 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Jij hier
Kijk dat dacht ik al, maar die Kremers zegt dat ie WinXP draait en al vijf nieuwe drivers heeft geinstalleerd zonder detonator-destroyer. Met de suggestie dat het dus wel daarmee kan, maarja je hebt nou eenmaal geen keuze als WinXP-gebruiker
Volgens de theorie zou het niet werken maar ik gebruik Det.Destr. zelf wel onder XP en op een foutmelding af en toe werkt het volgens mij wel.
Hmmzz nouja, ik formateer binnenkort wel weer als mijn Leadtek Ti4200 binnen isOp zondag 23 juni 2002 12:43 schreef rdluca het volgende:
[..]
hey mister,
Volgens de theorie zou het niet werken maar ik gebruik Det.Destr. zelf wel onder XP en op een foutmelding af en toe werkt het volgens mij wel.
En nu tijd voor Formule1
Verwijderd
Op zondag 23 juni 2002 12:38 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Jij hier
Dat wist ik niet....
Maar waarom werkt ie dan alleen in 98
Verwijderd
De reden is dat mijn "eigen" GF2 GTS vorig weekend is overleden, er meost voor het 2de systeem een andere kaart komen, minimaal hetzelfde, ik vind de GF4 MX'en te duur t.o.v. van de GF4 4200 dan had ik dus een de 4200 gekocht. Tot dat ik zag dat ze bij Altenate de aanbieding van deze GF2 GTS hadden voor 59 euro en die kan en kon het in dit tweede systeem eigenlijk nog best doen. Het prijs verschil 59-219 euro vond ik toch nog wat te groot.Op zaterdag 22 juni 2002 11:42 schreef McFlipp het volgende:
[..]
En waarom heb je dan uberhaupt een geforce 2 gekocht!?
En nog iets, ik snap uberhaupt niet waarom je bent gaan kijken voor een geforce 4 als je al een geforce 3 hebt! Dat is gewoon geld verspilling zo snel achter elkaar updaten! ik wacht vaak minimaal een jaar.
En de performance winst van mijn Gf3 naar een GF4 4200 is nou ook weer niet zo groot.
Verwijderd
Ik ben trouwens toch nog voorbij de 10,000 punten grens geraakt met 3dm2001 !!
Wat ik ook klokte ik kwam maar niet boven de 9984 (dat was op 275/530...op 285/540 kwam de score gek genoeg ineens weer wat lager uit, de 10,000 werd steeds niet gehaald). Nu heb ik een biosupdate gedaan en de nieuwe 4in1 drivers derop gezet en daarna nog es ge-3d-markt en ja hoor 10036 ! (Dit overigens weer op 275/530)Geinig. Tis nu alleen de vraag komt het door de nieuwe drivers of door de nieuwe bios! Of allebei een beetje
Man ik denk dat ik mij echt een VisionTek Ti4200 128mb ga aanschaffen hoor! Hier alweer een review waarin ie 310mhz/600mhz haalt! Voor een 128mb versie vindt ik dat wel lekker
Heb je bijna een echte ti4600 
Verwijderd
Make up your mindOp zondag 23 juni 2002 18:33 schreef McFlipp het volgende:
Man ik denk dat ik mij echt een VisionTek Ti4200 128mb ga aanschaffen hoor! Hier alweer een review waarin ie 310mhz/600mhz haalt! Voor een 128mb versie vindt ik dat wel lekkerHeb je bijna een echte ti4600
Verwijderd
Heb m'n Sparkle Gf4 Ti4200 nu op 290/580 core/mem draaien, zonder problemen, ook niet in de nature test. 600mhz gaf de artifacts tester nog steeds geen fouten, maar zat de nature scene vol met artifacts.
Kan iets hoger, maar hoeft niet zo nodig want het scheelt toch vrijwel niets, en dat ding mag wel wat langer dan een paar maanden leven
Kan iets hoger, maar hoeft niet zo nodig want het scheelt toch vrijwel niets, en dat ding mag wel wat langer dan een paar maanden leven
Verwijderd
Wat voor geheugen zit daarop? 4ns Samsung of Hynix ofzo? Is het de 64 of 128mb versie?Op zondag 23 juni 2002 20:19 schreef Gillish het volgende:
Heb m'n Sparkle Gf4 Ti4200 nu op 290/580 core/mem draaien, zonder problemen, ook niet in de nature test. 600mhz gaf de artifacts tester nog steeds geen fouten, maar zat de nature scene vol met artifacts.
Verwijderd
Jongens ik heb jullie advice nodig
ik weet dat je niet mag vragen "Welkemoet ik kopen?"
maar ik doe lekker toch.
Ik had ook een leadtek ti4200 64mb en hij heeft 2 dagen gewerkt en toen was ie al op en zo moe, dat hij maar heeeellll lang ging uitrusten. Gelukkige heb ik mijn geld terug gekregen.
Nu wil ik een nieuwe ti4200 kopen. Liefst rond 230 euro. ik heb de pricewatch al lekker door gespit.
-Leadtek Geforce 4Ti 4200 64 Mb DDR/TV (als deze maar doet)
-Chaintech Geforce 4 TI 4200 64 DDR D/T
-Club 3D Geforce 4Ti 4200 64 Mb DDR/TV/DVI
- PINEXFX Nvidia Geforce4 Ti4200 64MB DDR, TV-OUT
andere mogen natuurlijk ook.
Nu wil ik echt hard overclocken (bios update en andere proggies ook ff vermelden). ik heb al complete WC aangepast voor de een van die kaarten (core en mem), maar nu wil ik echt weten welke echt het hardst over zijn eigen toeren kan.
ps. is die 2d bij jullie een beetje te pruimen offe....?
maar ik doe lekker toch.
Ik had ook een leadtek ti4200 64mb en hij heeft 2 dagen gewerkt en toen was ie al op en zo moe, dat hij maar heeeellll lang ging uitrusten. Gelukkige heb ik mijn geld terug gekregen.
Nu wil ik een nieuwe ti4200 kopen. Liefst rond 230 euro. ik heb de pricewatch al lekker door gespit.
Nu wil ik echt hard overclocken (bios update en andere proggies ook ff vermelden). ik heb al complete WC aangepast voor de een van die kaarten (core en mem), maar nu wil ik echt weten welke echt het hardst over zijn eigen toeren kan.
Verwijderd
Dan lees ik de komende tijd de topics mee.. daar tussen twijfel ik ookOp maandag 24 juni 2002 10:20 schreef Mr.Vanz het volgende:
maar ik doe lekker toch.
Als je de koeling gaat vervangen moet je dus niet de leadtek nemen want die heeft al zo'n grootkoelblokOp maandag 24 juni 2002 10:20 schreef Mr.Vanz het volgende:
maar ik doe lekker toch.
De club 3D is heel slecht over te klokken, omdat er geen hynix maar samsung geheugen opzit.
De chaintech weet ik niets van.
En de XFX is zeker goed over te klokken en goede 2d kwaliteit! En die heeft niet eens zulke goede koeling dus dat lijkt mij wel de interressantse dan voor jouw
Was dat een BIOS update van je mobo of je GF4?Op zondag 23 juni 2002 17:49 schreef SALLY het volgende:
Ik ben trouwens toch nog voorbij de 10,000 punten grens geraakt met 3dm2001 !!Wat ik ook klokte ik kwam maar niet boven de 9984 (dat was op 275/530...op 285/540 kwam de score gek genoeg ineens weer wat lager uit, de 10,000 werd steeds niet gehaald). Nu heb ik een biosupdate gedaan en de nieuwe 4in1 drivers derop gezet en daarna nog es ge-3d-markt en ja hoor 10036 ! (Dit overigens weer op 275/530)Geinig. Tis nu alleen de vraag komt het door de nieuwe drivers of door de nieuwe bios! Of allebei een beetje
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Van de via 4in1 drivers volgens mij.Op maandag 24 juni 2002 11:04 schreef Devster het volgende:
[..]
Was dat een BIOS update van je mobo of je GF4?
(dus voor zijn mobo met via chipset)
ho, ik snap het verkeerd, maar neem aan een bios update van zijn mobo, maar dat mag ie zelf vertellen
Verwijderd
oke dan.
dus die XFX die gaat wel hard..
maare hoe hard dan
ene kan je wat meer info gegeven over hun nieuwe bios???
waar, hoe en watever nog meer???
(Pics van kaartjes zal ook leuk zijn)
verder bedankt.!
dus die XFX die gaat wel hard..
maare hoe hard dan
ene kan je wat meer info gegeven over hun nieuwe bios???
waar, hoe en watever nog meer???
(Pics van kaartjes zal ook leuk zijn)
verder bedankt.!
Zo hard dusOp dinsdag 18 juni 2002 01:07 schreef Ghost het volgende:
Goh niet verwacht, maar de XFX GF4ti200 64MB doet het hier met 310/620 mhz!
Best een relaxt kaartje voor het geld!
En over dat nieuwe bios? Dat is gewoon een bios dat hem standaard op 250/513mhz laat lopen. De oudere versie's hadden een oud bios, die standaard op 250/446mhz liep. Maar ik denk dat als je er nu eentje haalt hij wil al het nieuwe bios zal hebben.
En hier een goede kwaliteit filmpje van de kaart
En nog een plaatje:

En nog eentje
Ik zit nu ook een beetje te zoeken tussen kaartjes. Kwil wel een geforce4 ti 4200 maar kweet niet welke. Net wel dat errug goede articel gelezen die op de frontpage stond gelezen maar kan nog steeds niet beslissen. Wat is nou het beste kaartje rond de 200 euro waarmee ik ook nog aardig kan overclocken?
Lees mijn bericht hierboven eensOp maandag 24 juni 2002 13:08 schreef ajampaniki het volgende:
Ik zit nu ook een beetje te zoeken tussen kaartjes. Kwil wel een geforce4 ti 4200 maar kweet niet welke. Net wel dat errug goede articel gelezen die op de frontpage stond gelezen maar kan nog steeds niet beslissen. Wat is nou het beste kaartje rond de 200 euro waarmee ik ook nog aardig kan overclocken?
Kost €208,- in de pricewatch.
Dit topic is gesloten.
![]()