Ge-force 4 ti 4200 ervaringen Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 2.171 views sinds 30-01-2008

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Op dinsdag 18 juni 2002 22:36 schreef Homedisc het volgende:
:D jaja het is echt ongeloofelijk maar daar ben ik weer met een vraag :+
clockt die XFX Ti 4200 nou ook een beetje goed over? beter dan de leadtek?
Mijn XFX Ti4200 (250/513) loopt op 290/620 met een score van 10130 op een Athlon XP 1800+ op 1725MHz...

Zonder extra cooling (mem zit niet eens cooling op). Wordt echt niet heet ofzo (zit geen tempsensor op maar kan de core heatsink en memchippies gewoon vastpakken. Mem schat ik rond de 30~35 graadjes, core weet ik niet...).

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:07

-ET-

Phone Home

Woei Perfect-systems kijgt binnen 3 uur de Leadtek Ti4200 binnen. Heb ik hem hopelijk morgen in huis...

kunnen we eindelijk gaan testen

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26
Op dinsdag 18 juni 2002 23:27 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

189 voor een 4200 kaart kan nooit weggegooid geld zijn :+. Btw het prijsverschil tussen de 128mb 4200 (leadtek) en haar grotere broertje de 4400, wordt nu wel erg klein, terwijl die 4400 toch een stuk sneller is. Dan kies je toch al snel voor de 4400 en je heb je die lange tijd voor niets gewacht.
Als de leadtek ti-4200 128mb 215 kostte, dan zou ie wel aantrekkelijk zijn, maar hij is nu te duur en zal dat ook blijven...
daarom heb ik ook een ti4400 van leadtek bestelt, via mijn pa's werk ik krijg em dus ex btw : euro 250 >:)

niks

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 12:16 schreef Chop2000 het volgende:

[..]

daarom heb ik ook een ti4400 van leadtek bestelt, via mijn pa's werk ik krijg em dus ex btw : euro 250 >:)
Een verstandige keuze >:), maar met die extra btw wordt dat toch al wel 300 euro, net zo duur als vanuit duitsland bestellen :)

• Chop2000
Op woensdag 19 juni 2002 12:28 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

Een verstandige keuze >:), maar met die extra btw wordt dat toch al wel 300 euro, net zo duur als vanuit duitsland bestellen :)
mijn pa's bedrijf bestelt em voor 309 euro's..... het is voor het gebruik van het "bedrijf" maar ik dok hun het ex btw bedag >:) dus ik heb em voor 250 !

niks

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 11:41 schreef hjs het volgende:

[..]

Beetje klokken gaat dat makkelijk, bij mij haalde hij ook default in een vuile windows 98 gelijk iets van 9200. (CPU ook default, dus xp1600+)
Nu heb ik al 10.400 gehaald met een cpu en gpu welk nog wel hoger kunnen. (11*144 & 280/595)
Nou dan zit er wel een aardig groot verschil tussen onze exemplaren. Die van mij komt tot 280/540... core 5 hoger dan crasht ie, mem 5 hoger heb ik af en toe bliksemschichtjes in 3dm2001. Mem 10 hoger ...had ik meteen aardige problemen mee dat alles meteen al snel vastliep en ik em na 5 keer rebooten pas lager kon zetten weer met powerstrip.

Niet echt een overklokwondertje dus zo lijkt het. Maar aangezien het niet zo bar veel scheelt met 3DM2001 en het dus in de praktijk ook niet veel zal schelen in games laat ik em voorlopig maar even op een veilige 270/500 staan. Daarmee 9580 punten, met de 280/550 setting waarbij dus wel artifacts waren had ik 9920 ofzo, en op 280/540 ineens weer 9200 ;) haha lekker betrouwbare uitslag?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Met dit weer, heb ik hem niet eens overklokt en loopt ie op 250/444. Snel zat voor de spellen welk ik op dit moment speel ;)

• hjs
  • Niet online

hjs

Heeft iemand met een AOpen Aeolus deze utils?
(ook al gevraagd op het aopen forum, dus ff C&P gedaan)

Here are the utils in a news release. (date 2002-05-09)

Afbeeldingslocatie: http://english.aopen.com.tw/company/images/Aeolus1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://english.aopen.com.tw/company/images/Aeolus2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://english.aopen.com.tw/company/images/Aeolus3.jpg

Monitors:
* GPU temperature / Voltage / Clock Monitors
* Video Memory Voltage / Clock Monitors
* Cooling Fan Speed Monitors

Control:
* GPU Voltage / Core Clock Control
* Video Memory Voltage / Clock Control
* Cooling Fan Speed Control

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op woensdag 19 juni 2002 15:42 schreef hjs het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Monitors:

Control:
Ik heb een Aeolus, maar heb deze util nog niet gezien. Misschien een onderdeel op de driver cd? Ik heb even gekeken, maar het lijkt er op dat die er niet op staat :?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Net 3DMark2001 SE gedraaid met mijn AOpen Aeolus, score:

6500 precies, zie http://service.madonion.com/compare?2k1=3739032

Core op 250, memory op 500 (stond standaard op 466).
CPU Thunderbird 1000@1000
1024 MB RAM @ 2-2-2

Overklokken heeft met deze CPU toch weinig zin...

In eerste instantie was mijn 3DMark score lager, maar bleek Anti Aliasing geforceerd op Quincunx te staan
|:(

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Ik heb ook net mn Aeolus binnen. Met AA disabled had ik een score van 7128 :D Das ongeveer 10 x zoveel als dat ik met mn tnt2 haalde, dus ik ben een blij man 8-)

Zie ook http://service.madonion.com/compare?2k1=3739021

\edit: Dit is nog onoverclocked, dus moet nog hoger kunnen :)

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 15:58 schreef Devster het volgende:
Net 3DMark2001 SE gedraaid met mijn AOpen Aeolus, score:

6500 precies, zie http://service.madonion.com/compare?2k1=3739032

Core op 250, memory op 500 (stond standaard op 466).
CPU Thunderbird 1000@1000
1024 MB RAM @ 2-2-2

Overklokken heeft met deze CPU toch weinig zin...

In eerste instantie was mijn 3DMark score lager, maar bleek Anti Aliasing geforceerd op Quincunx te staan
|:(
Waarom heeft OC'en weinig zin? Als je een beetje een goeie 1gig hebt, haalt ie zonder problemen de 1400 en zelfs meer.
Overclocken moet je doen man!! ;)

• hjs
  • Niet online

hjs

Op woensdag 19 juni 2002 16:15 schreef SM-DoubleD het volgende:

[..]

Waarom heeft OC'en weinig zin? Als je een beetje een goeie 1gig hebt, haalt ie zonder problemen de 1400 en zelfs meer.
Overclocken moet je doen man!! ;)
Er staat overklokken MET deze cpu ;)
niet van deze cpu

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op woensdag 19 juni 2002 16:16 schreef hjs het volgende:

[..]

Er staat overklokken MET deze cpu ;)
niet van deze cpu
Precies... als ik tijd heb ga ik mijn CPU nog wel eens overklokken, voorlopig gaat het allemaal nog redelijk vlotjes met dit systeem ;)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Als het goed is komt mijn t4200 morgen binnen :)
Maar die heatsink van Leadtek koelt hij goed? raakt de heatsink ook het geheugen wel goed? anders zaag ik er een deel vanaf en zet er dan betere heatsinks op >:) :P
Hoeveel 3dmarks denken jullie dat ik met het onderstaande systeem ongeveer zal halen? (ik zit nu op de 8300 punten) zelf dacht ik aan de 9500 punten?

39

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Hmm, blijkbaar zit er nog rek in mijn configuratie:

@250/500: 6500 3DMarks
@275/525: 6809 3DMarks!!!! *D

Een tweede run komt op 6642... niet echt een superbetrouwbare benchmark dus. Eigenlijk moet je 10 runs maken en daar het gemiddelde uithalen.:X

Ik ga straks nog eens wat verder klokken!!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 22:10
Ik heb gemerkt dat je memory performance een heleboel scheelt. Eerst haalde ik 7500 punten in 3DMark2001SE en overclocked naar 275/550 haalde ik 7900 punten. Nu heb ik mijn geheugen op cas2 gezet en haal ik 8200 punten op 250/500. Denk dat het wel gaat schelen als ik over een paar maanden een KT333 of KT400(als die er al zijn dan) met DDR geheugen aanschaf.

Specs nu:

Epox 8KTA3+
512 MB PC133
Athlon XP1800+
AOpen Aeolus GF4Ti4200 128 MB
en de rest...

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 12:09 schreef -ET- het volgende:
Woei Perfect-systems kijgt binnen 3 uur de Leadtek Ti4200 binnen. Heb ik hem hopelijk morgen in huis...

kunnen we eindelijk gaan testen
Heb je ook een mailtje van ze gekregen dat-ie eraan komt? Op de site staat idd dat vandaag de bestellingen tot 10 juni afgewerkt kunnen worden (7 juni hadden ze mijn overboeking binnen).
Maar ik heb nog geen bericht over de verzending (we hebben afgelopen weken wel gemaild).

Morgen of vrijdag zou wel :9 zijn.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:21

Nakebod

Nope.

Op woensdag 19 juni 2002 17:25 schreef Baaf het volgende:

[..]

Heb je ook een mailtje van ze gekregen dat-ie eraan komt? Op de site staat idd dat vandaag de bestellingen tot 10 juni afgewerkt kunnen worden (7 juni hadden ze mijn overboeking binnen).
Maar ik heb nog geen bericht over de verzending (we hebben afgelopen weken wel gemaild).

Ik kreeg net mailtje, had hem 5-6-2002 besteld:

Uw bestelling is verwerkt en in handen van onze vervoerder.
Mocht uw bestelling morgen* niet aangeboden worden,
kunt u contact opnemen met de PTT klanten service
waar u het onderstaand trackingnummer door moet geven

Dus, als ie er morgen niet is, mag ik slaan? :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 17:30 schreef Nakebod het volgende:

[..]

Uw bestelling is verwerkt en in handen van onze vervoerder.
Mocht uw bestelling morgen* niet aangeboden worden,
kunt u contact opnemen met de PTT klanten service
waar u het onderstaand trackingnummer door moet geven

Dus, als ie er morgen niet is, mag ik slaan? :)
nee dan mag je de ptt bellen :)

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Op woensdag 19 juni 2002 17:33 schreef spear_of_fear het volgende:

[..]

nee dan mag je de ptt bellen :)
Sjit :P
Nah, meestal toch 2 dagen voordat post hier een keer komt :)
altijd, nu besteld, binne 24 uur in huis, uhu, 2 dage later :P

Alleen, als ik die trace doe voor me pakje..
Er zijn geen zendingen gevonden voor deze combinatie.
Barcode, is duidelijk :)
Postcode, geadreseerde, ben ik...
dus hijs nog niet helemaal verzonden gok ik :|

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 17:37 schreef Nakebod het volgende:

[..]

[..]

of naar verkeerde adress :)

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 17:37 schreef Nakebod het volgende:

[..]

Sjit :P
Nah, meestal toch 2 dagen voordat post hier een keer komt :)
altijd, nu besteld, binne 24 uur in huis, uhu, 2 dage later :P

[..]

Je kunt het pas de dag na verzending zien op die site. Niet meteen als het verzonden is (de PTT is niet zo snel)

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Op woensdag 19 juni 2002 17:41 schreef PetePawlusmah het volgende:

[..]

Je kunt het pas de dag na verzending zien op die site. Niet meteen als het verzonden is (de PTT is niet zo snel)
Leuk, dan heb ik em zometeen binnen, zie ik dat ie verzonden is :)

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 17:30 schreef Nakebod het volgende:

[..]

[..]
3 juni besteld, maar geld was 7 juni binnen. Wel voor 10 juni dus, maar wrsch. verwerken ze de orders in volgorde van betaling. Nah, morgen nog geen bericht, ga ik toch ff mailen.

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Monitors:

Control:
w00t!! Dat is wel heel bruut!! Het voltage regelen damn das lekker! Dan kan je met waterkoeling of goede luchtkoeling echt wel ver komen met dit kaartje!!

Heb je Aopen al gemailed?? Want dat progje moet je echt hebben! :)

Als ze zeggen dat ze die naar je op zullen sturen, dan denk ik dat ik ook maar een Aeolus ga halen en geen leadtek :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Chop2000
dat tooltje word alleen bij de geforce 2 gts geleverd..
(van aopen dan)

niks

Verwijderd

Hmm iemand enig idee hoe ik aan Code Creatures kan komen?
Ik wilde hem downloaden en dacht laa tik es codecreatures.com intikken, en ja hoor BINGO. Maar als je hem wilt downloaden staat er alleen een linkje naar download.com die dan op zijn beurt weer zegt dat de title no longer available is!

Met google kom ik er ook niet uit. Iemand die weet waar hij vandaan te halen is?

• McFlipp

McFlipp

24...

Op woensdag 19 juni 2002 19:10 schreef SALLY het volgende:
Hmm iemand enig idee hoe ik aan Code Creatures kan komen?
Ik wilde hem downloaden en dacht laa tik es codecreatures.com intikken, en ja hoor BINGO. Maar als je hem wilt downloaden staat er alleen een linkje naar download.com die dan op zijn beurt weer zegt dat de title no longer available is!

Met google kom ik er ook niet uit. Iemand die weet waar hij vandaan te halen is?
http://www.mpz.co.uk/filearena/file.asp?file=47

2 sec googlen :)

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

Ik heb nu ook eindelijk een GeForce 4 Ti 4200 van ASUS, maar dat nView wil maar niet lukken.

Als ik kies voor nview inschakelen, kan ik in Windows niet kiezen tussen b.v. kloon e.d. het 'vinkje' staat dus voor standaard (nview uitgeschakeld)

Wie kan me helpen?

plaatje, die het hopelijk wat duidelijker maakt :)

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 19:12 schreef McFlipp het volgende:

[..]

http://www.mpz.co.uk/filearena/file.asp?file=47

2 sec googlen :)
Zou je niet eerst eens kijken of dat linkje werkt voordat je hem post?
Volg die link eerst eens ...met je 2sec googlen.

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 19:55 schreef SALLY het volgende:

[..]

Zou je niet eerst eens kijken of dat linkje werkt voordat je hem post?
Volg die link eerst eens ...met je 2sec googlen.
Nou ik heb hem inmiddels gevonden op http://www.guru3d.com/ (kan de post hierboven niet editen dus vandaar een nieuwe) al is ie helaas niet in gozilla ofzo te krijgen zodat ik maar moet hopen dat IE niet crashed en de download door blijft lopen en alle 40 meg binnenkomt! Tja dat duurt effe met ISDN, al gauw +/- een uur en 3 kwartier! Beetje zielig maar waar, geen mogelijkheid tot iets snellers hier in de buurt.

Maargoed zodra hij binnen is ga ik es testen en zal ik de uitslag wel even bekend maken. Al zal dat net zoiets zijn als de rest met een GF4 Ti4200 naar alle waarchijnlijkheid ;) Toch aardig om es te kijken.

*SALLY zit overigens nog steeds een klein beetje te balen dat zijn Aopen 4200 lang niet zo ver komt als wat de rest allemaal beweert te kunnen halen met dat kaartje! :( Eerst was het verhaal dat 560 mem makkelijk te doen moest zijn, toen zag ik snelheden van 285/580 en 285/595 zelfs langskomen, en ik kom maar net tot de 280/540! ...typisch*

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op woensdag 19 juni 2002 20:39 schreef SALLY het volgende:

[..]

Nou ik heb hem inmiddels gevonden (kan de post hierboven niet editen dus vandaar een nieuwe) al is ie helaas niet in gozilla ofzo te krijgen zodat ik maar moet hopen dat IE niet crashed en de download door blijft lopen en alle 40 meg binnenkomt! Tja dat duurt effe met ISDN, al gauw +/- een uur en 3 kwartier! Beetje zielig maar waar, geen mogelijkheid tot iets snellers hier in de buurt.

Maargoed zodra hij binnen is ga ik es testen en zal ik de uitslag wel even bekend maken. Al zal dat net zoiets zijn als de rest met een GF4 Ti4200 naar alle waarchijnlijkheid ;) Toch aardig om es te kijken.

*SALLY zit overigens nog steeds een klein beetje te balen dat zijn Aopen 4200 lang niet zo ver komt als wat de rest allemaal beweert te kunnen halen met dat kaartje! :( Eerst was het verhaal dat 560 mem makkelijk te doen moest zijn, toen zag ik snelheden van 285/580 en 285/595 zelfs langskomen, en ik kom maar net tot de 280/540! ...typisch*
Kun je die link naar codecreatures misschien geven? want ik zoek hem ook nog :)

39

• kleinelievewolff
Op woensdag 19 juni 2002 20:43 schreef Homedisc het volgende:

[..]

Hier heb ik hem net vandaan gehaald: ftp://ftp.planet.nl/pub/planet/games/utilities/codecreatures_benchmark_pro_setup.exe
Ligt het aan mij of is het gewoon een extended version van de nature test uit 3DMark2001?

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 20:43 schreef Homedisc het volgende:

[..]

Hier is ie nog wel te downloaden:

http://www.majorgeeks.com/article.php?sid=1256

Verwijderd

OK klasse mannen, alleen heb ik met IE nu "al" 10MB binnen dus laat ik deze maar gewoon doorlopen.
Weet iemand overigens of het mogelijk is het gedeelte wat binnen is gehaald met IE van een file om dat te saven? Of staat het alleen maar in je RAM ofzo? Ik kan het nergens vinden namelijk, nergens een file van 10 meg momenteel in temp internet files of TEMP zelf... Maar als ik em cancel en weer bij guru3d de file download dan begint ie wel weer op het punt waar hij afgebroken is zag ik al eerder! Dus hij moet het beginstuk vd file dan toch ergens onthouden. Ik denk alleen als ik effe reboot en dan de file opnieuw download dat ie dan bij het begin weer begint?

• Soesje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-08-2025

Soesje

is ook zo

ik heb net mijn club3d ti-4200 binnen. Maar... hij valt me zwaaar tegen, hiervoor zat er een Radeon8500 pro, waarmee ik 9000 haalde.

Nu deze erin, ik krijg alleereerst de resolutie niet boven de 1024?!?!? Kan alleen kiezen uit 800x600 en 1024x768. Heb de .40 van nvidia.com gebruikt en de .32 drivers van CD. zonder drivers (win XP drivers) kan ik wel alle resoluties kiezen. Tevens haal ik maar 7000 puntjes terwijl ik hiermee ook 9000 zou moeten halen?!

Athlon 1900+ 256 DDR2700
Help?

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op woensdag 19 juni 2002 21:11 schreef Soesje het volgende:
ik heb net mijn club3d ti-4200 binnen. Maar... hij valt me zwaaar tegen, hiervoor zat er een Radeon8500 pro, waarmee ik 9000 haalde.

Nu deze erin, ik krijg alleereerst de resolutie niet boven de 1024?!?!? Kan alleen kiezen uit 800x600 en 1024x768. Heb de .40 van nvidia.com gebruikt en de .32 drivers van CD. zonder drivers (win XP drivers) kan ik wel alle resoluties kiezen. Tevens haal ik maar 7000 puntjes terwijl ik hiermee ook 9000 zou moeten halen?!

Athlon 1900+ 256 DDR2700
Help?
knap dom om deze om te wisselen als je het mij vraagt.....

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 21:17 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

knap dom om deze om te wisselen als je het mij vraagt.....
Nounou, niet meteen zo negatief. Al ben ik ook wel benieuwd waarom je die om hebt gewisseld? Kon je bij de winkel nog die 8500 terug brengen en om wisselen (met of zonder bijbetaling) voor een Ti4200 dan?
De .32 en .40 drivers zegt me niet veel, of bedoel je 29.40 en 29.32 (?) ofzo?

Zet gewoon de 29.42 er even helemaal opnieuw op en uninstall de oude drivers eerst zo goed mogelijk. Dan moet het toch allemaal goed gaan.

• Soesje
  • Laatst online: 05-08-2025

Soesje

is ook zo

kreeg zelfs 10 euro terug, 8500pro was 205 euro, de 4200 195..

die 8500 kreeg ik niet stabiel op 275mhz (achteraf een te slappe voeding vermoedelijk).

29.40 er nu op ja, maar nog steeds max resolutie van 1024x768... Dat snap ik echt niet

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 22:26 schreef Soesje het volgende:
kreeg zelfs 10 euro terug, 8500pro was 205 euro, de 4200 195..

die 8500 kreeg ik niet stabiel op 275mhz (achteraf een te slappe voeding vermoedelijk).

29.40 er nu op ja, maar nog steeds max resolutie van 1024x768... Dat snap ik echt niet
Dan moeje effe doen wat ik zeg! :) Misschien dat het dan lukt.

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Monitors:

Control:
Ik zag op het Aopen form dat je daar iets over mmutil geantwoord kreeg. Een snelle search op Google leverde de volgende link op:

http://www.aopen.com/tech/download/vga/nvidia.htm

Hier staat een nieuwere versie dan in de reply op het Aopen forum genoemd MMUtil_2002_0508.exe... Het enige wat je kunt installeren is de Live Update Wizard... die staat ook op de CD... De product.ini file herkent de GF4 Ti 4200 nog niet voor het onderdeel OpenGPU. :(

Hier een Closeup van de OpenGPU tool: http://www.aopen.com/products/vga/opengpu_pa256deluxe2.htm :9~
En een met uitleg: http://www.aopen.com/products/vga/other/opengpu.htm

Verwijderd

Ik heb overigens die CodeCreatures even gedraaid op mijn Aopen 4200 op de settings 270/500 (veilige modus zeg maar ;) ) en daar kwam uit:

Official score: 1691

avg fps
1600x1200 : 13.2
1280x1024 : 16.9
1024x768 : 21.7

Ziet er wel geinig uit en inderdaad gewoon een wat uitgebreidere versie van de nature test v 3Dmark2001SE.

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 22:34 schreef Devster het volgende:

[..]

Ik zag op het Aopen form dat je daar iets over mmutil geantwoord kreeg. Een snelle search op Google leverde de volgende link op:

http://www.aopen.com/tech/download/vga/nvidia.htm

Hier staat een nieuwere versie dan in de reply op het Aopen forum genoemd MMUtil_2002_0508.exe... Het enige wat je kunt installeren is de Live Update Wizard... die staat ook op de CD... De product.ini file herkent de GF4 Ti 4200 nog niet voor het onderdeel OpenGPU. :(
Ja dat is natuurlijk wel erg jammer. Die utilities zijn natuurlijk perfect, helemaal als je daarmee ook nog es het voltage aan kan passen!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op woensdag 19 juni 2002 22:39 schreef SALLY het volgende:

[..]

Ja dat is natuurlijk wel erg jammer. Die utilities zijn natuurlijk perfect, helemaal als je daarmee ook nog es het voltage aan kan passen!
En je fanspeed kunt regelen! :P

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 22:44 schreef Devster het volgende:

[..]

En je fanspeed kunt regelen! :P
Ook lollig! We hebben al een nieuwe BIOS tegoed van Aopen om het mem standaard op 500 te hebben, kom dan meteen maar met zo'n fijne util over de brug zou ik zeggen!

• McFlipp

McFlipp

24...

Iemand die een Aeolus ti4200 heeft, Aopen al gemailed over dat openGPU enzo? Misschien dat ze er wat vanaf weten.

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 22:54 schreef McFlipp het volgende:
Iemand die een Aeolus ti4200 heeft, Aopen al gemailed over dat openGPU enzo? Misschien dat ze er wat vanaf weten.
Ik niet! Misschien mooi taakje voor jou? Effe een mooi mailtje naar ze schrijven dat ze ons nog wat verschuldigd zijn met een nieuwe bios angezien ze 500 mhz beloven op de doos... en meteen effe vragen of er geen util is als die er betaat voor de GF2 ...of dat die misschien eenvoudig aan te passen is om voor de GF4 ook te werken! :)

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op woensdag 19 juni 2002 23:00 schreef SALLY het volgende:

[..]

Ik niet! Misschien mooi taakje voor jou? Effe een mooi mailtje naar ze schrijven dat ze ons nog wat verschuldigd zijn met een nieuwe bios angezien ze 500 mhz beloven op de doos... en meteen effe vragen of er geen util is als die er betaat voor de GF2 ...of dat die misschien eenvoudig aan te passen is om voor de GF4 ook te werken! :)
Ik heb de vraag gepost op hun forum. Misschien kunnen we de product.ini file tweaken?

De file ziet er nu zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
[OPENGPU]
0110.0036A0A0=1 ; PA256MX II
0110.0035A0A0=1 ; PA256MX Deluxe
0110.0039A0A0=1 ; PA256MX Platinum
0110.003AA0A0=1 ; PA256MX Diamond
0110.0060A0A0=1 ; MX400-AII(w/ OpenBIOS3) 
0110.003FA0A0=1 ; MX400-VTO
0110.002DA0A0=1 ; MX400-VO
0111.002EA0A0=1 ; MX200-VO
0150.002FA0A0=1 ; PA256 Deluxe
0150.0034A0A0=1 ; Afterburner Deluxe
0150.003EA0A0=1 ; PA256 Pro-E
0150.0037A0A0=1 ; Afterburner Deluxe II
0150.003BA0A0=1 ; PA256 Deluxe II
0150.008CA0A0=1 ; GF2PRO-VO
0150.008DA0A0=1 ; GF2PRO-VO
0150.008EA0A0=1 ; GF2PRO-VO
0151.008FA0A0=1 ; GF2Ti-VO (4x32)
0151.0090A0A0=1 ; GF2Ti-VO (2x32)
5246.00281002=1 ; ATI

Die getallen kunnen wel eens de PnP-ID's zijn. Die zijn met een tool uit te lezen... Ik ga ff aan de slag ;)

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Monitors:

Control:
Deze util heb ik ook bij mijn Aopen PA256 Geforce2GTS. kun je mee overclocken, voltages (core, v-ref, mem) veranderen, temp zien, fan speed, enz... Op de kaart zelf zit ook een BIOS waar je van alles kunt veranderen (openbios) maar ik weet niet of dt ook op die 4200 zit. Ik heb mijn Pixelview Ti4200 even kunnen testen en ik haalde 8300 nogwat 3d marks, zonder niewe detonators, overclock etc. Default 3Dmark settings, XP1800+, 256MB SD-RAM, Pixelview Ti4200 128MB DDR, 3Dmark 2001 SE

• pancake82
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-02-2025

pancake82

Groter is beter!

Geforce4 rulez *D ... eindelijk is een goede snelle en stabiele kaart die ook nog eens betaalbaar is... wat wil je als tweaker nog meer... en als je ze gaat overklokken gaan ze helemaal >:) hard... fps is olmost life, eerst vriendin dan pc...

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 22:36 schreef SALLY het volgende:
Ik heb overigens die CodeCreatures even gedraaid op mijn Aopen 4200 op de settings 270/500 (veilige modus zeg maar ;) ) en daar kwam uit:

Official score: 1691

avg fps
1600x1200 : 13.2
1280x1024 : 16.9
1024x768 : 21.7

Ziet er wel geinig uit en inderdaad gewoon een wat uitgebreidere versie van de nature test v 3Dmark2001SE.
Humor >:), ik haal met mijn 64mb onovergeklokt 18,7 fps op 1024x768x32. Het verschil met die extra 64mb is dan -> 16% >:) (mijn kloksnelheid was 250/513). Na over te klokken naar 295/615 haalde ik 22 fps :)

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik vermoed dat de aansturing van die utils ook via een bios moet, nu zit er nog de standaard nVidia bios op de kaart, ondertussen is aopen aan het spelen met de bios en straks krijgen we dus een bios met de 500 mhz mem-speed en de mogelijkheid tot het aansturen van die leuke utils.

(ja ja wishfull thinking, het is wel AOpen waar we het over hebben :( , geen idee hoe het met de moederborden gaat qua bios update, maar de firmware update bij de branders was nou niet echt top, toen ik een aopen brander had)

• -ET-
  • Laatst online: 13:07

-ET-

Phone Home

Op woensdag 19 juni 2002 17:25 schreef Baaf het volgende:

[..]

Ik heb nog geen mailtje gehad :( Ik heb wel zo'n bevestigings order gehad dat hij besteld is Op 9-6-02 of te wel voor de 10de dus ik zal hem nog wel krijgen.

edit:

ja ik heb bevestiging alleen de ptt vind dat ik geen geldige barcode heb ingevoerd

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 19:30 schreef Phuck het volgende:
Ik heb nu ook eindelijk een GeForce 4 Ti 4200 van ASUS, maar dat nView wil maar niet lukken.

Als ik kies voor nview inschakelen, kan ik in Windows niet kiezen tussen b.v. kloon e.d. het 'vinkje' staat dus voor standaard (nview uitgeschakeld)

Wie kan me helpen?

plaatje, die het hopelijk wat duidelijker maakt :)
Je moet natuurlijk wel een 2e monitor/tv aangesloten hebben he ;) Dan kan je ergens op detecteren drukken ofzo en dan lukt het wel, t was mij ook gelukt met 1 monitor en 1 tv via de tv-out.. ik heb btw de leadtek

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Op donderdag 20 juni 2002 08:59 schreef -ET- het volgende:

[..]

edit:

ja ik heb bevestiging alleen de ptt vind dat ik geen geldige barcode heb ingevoerd
Als ik check, krijg ik:
Er zijn geen zendingen gevonden voor deze combinatie

Maar je raad nooit wat ik een uur geleden in me handen kreeg? :)
Die check klopt gewoon niet helemaal, of hijs gewoon nog niet updated.. zowel, dan is ie er erg snel vanaf :)

Verwijderd

Yay, ik heb em! Damn die Leadtek is zooo zwaar. Waar ik van op keek is dat de twee games niet die games zijn die vermeld zijn, maar Rainbow Six: Rogue Spear -Black Thorn- en Aquanox. Vooral dat laatste spel vind ik wel cool, doet me denken aan Descent:-) Verder zit er nog een Leadtek CD bij; daar zal wel de leadtek software, drivers en win dvd enz opstaan. De kabeltjes geleverd voor TV-out zijn erg kort, dat is op zich wel jammer. Nou, ik ga em maar eens installeren. Spreek jullie later, hoop ik:-D

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op donderdag 20 juni 2002 12:07 schreef RoCK-iT het volgende:
Yay, ik heb em! Damn die Leadtek is zooo zwaar. Waar ik van op keek is dat de twee games niet die games zijn die vermeld zijn, maar Rainbow Six: Rogue Spear -Black Thorn- en Aquanox. Vooral dat laatste spel vind ik wel cool, doet me denken aan Descent:-) Verder zit er nog een Leadtek CD bij; daar zal wel de leadtek software, drivers en win dvd enz opstaan. De kabeltjes geleverd voor TV-out zijn erg kort, dat is op zich wel jammer. Nou, ik ga em maar eens installeren. Spreek jullie later, hoop ik:-D
WOHOO, ik heb hem ook binnen :)
Die heatsink is idd erg huge en zwaar maar wel extreem mooi :9~

Ik heb hem nu lopen op: core 290 mem 590

btw, mijn leadtek 4200 liep standaard al op 250 en core op 519! :?

39

• Cableguy434
  • Laatst online: 18-10-2023
Heeft er iemand al ervaring met de Asus V8420.
Is de koeler stil? Welk geheugen en TV-chip? Welke software en ass. zitten er in de doos?
Helaas staat de kaart niet eens op de Asus site hoewel ie al wel volop te koop is.

• Mystic_X
  • Laatst online: 21-05 18:38

Mystic_X

What does this button do

bah ik heb hem nog niet en ik woon vlak bij oldenzaal waar die winkel is BAH. Ook heb ik al een bevestiging gehad dat hij verstuurd is naar mij

A great thought in a small mind is a dangerous thing

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Op donderdag 20 juni 2002 13:25 schreef Mystic_X het volgende:
bah ik heb hem nog niet en ik woon vlak bij oldenzaal waar die winkel is BAH. Ook heb ik al een bevestiging gehad dat hij verstuurd is naar mij
Als je vlakbij woont, echt vlakbij, dan ga je toch langs?
Lijkt me ook een stuk sneller
btw, mijn leadtek 4200 liep standaard al op 250 en core op 519!
Hier ook zoiets, 250/513
nog niet oc-ed... komt wel een keer :) voorlopig vind ik em toch wel snel zat (t.o.v. me TNT2 m64 :P)

• Mystic_X
  • Laatst online: 21-05 18:38

Mystic_X

What does this button do

ik woon in almelo ongeveer een half uurtje rijden maar ik draai late dienst deze week (vakantiewerk) dus ik heb geen vervoer (vrienden zijn nog op school of op vakantie).
Bah ik baal er wel van want ik ben extra vroeg opgestaan vandaag hiervoor.
Ik heb al behoorlijk wat onder rembours besteld. 15 dingen of zo, en ik heb ze nooit later als 1 uur s'middags voor mijn deur gehad.

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Verwijderd

(aan alle leadtek-gebruikers)
Is het overigens normaal dat bij de Leadtek ti 4200 die hardware-monitor functie niet werkt ? Bij mij namelijk niet.

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Op donderdag 20 juni 2002 13:56 schreef SirWilliam het volgende:
Is het overigens normaal dat bij de Leadtek ti 4200 die hardware-monitor functie niet werkt ? Bij mij namelijk niet.
Jepz, This function is not supported :(
Kweet nu niet wat ik mis, of juist niet mis :|

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op donderdag 20 juni 2002 13:56 schreef SirWilliam het volgende:
yepz, die doet het hier ook niet :(

39

• Cableguy434
Leuke test:
http://www.chip.de/produkte_tests/produkte_tests_8729578.html
Eindelijk een test van de Asus V8420 64 Mb. Hun proefmodel had 3,5ns Ecrontech geheugen!
Verder interessant in deze test is dat een de 128Mb Ti4200 voor het eerst een bovenaan eindigd in de Codecreatures test. De 128 Mb Gainward scoort 1840 tegen 1170 van de 64 Mb Asus.
Verder blijkt de nieuwe budget chip Xabre 400 wel degelijk een MX440 killer. Hier staat een bedrag van 140 euro.

Verwijderd

Voor de geïnteresseerden (niemand?) hier mijn codecult creatures scores.

1024 768: 24.8 fps
1280 1024: 19.8 fps
1600 1200: 15.9 fps

Dat is op een Sparkle GF4 Ti4200 128meg @ 295/560, rest v.d. specs zie sig.

Verwijderd

Ik kan nog geen keuze maken.. loop nu al een maand te zoeken om een kaart :) Aangezien de leadtek nu 189 euro is geworde in duitsland zal het hier ook wel niet lang duren voordat hij goedkoper is, dan wacht ik nog wel even..maar intussen tijd kan ik gta3 nie spelen :)

• kleinelievewolff
Op donderdag 20 juni 2002 15:13 schreef Gillish het volgende:
Voor de geïnteresseerden (niemand?) hier mijn codecult creatures scores.

1024 768: 24.8 fps
1280 1024: 19.8 fps
1600 1200: 15.9 fps

Dat is op een Sparkle GF4 Ti4200 128meg @ 295/560, rest v.d. specs zie sig.
Ik krijg er geen resultaten uit, omdat mijn 17" maar tot 1280*1024 gaat :(

• McFlipp

McFlipp

24...

Review van de MSI G4Ti4200 64MB

Het leuke is dat de cooler op de core dezelfde is als op de ti4600 8-) De core haalde dan ook 321mhz!! Het geheugen kreeg de reviewer op 608mhz (zonder mem koeling he!). Hieronder ff een screenshotje van de codecreatures resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/msicode.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.pcstats.com/articleimages/prjgf4flo_side.jpg
En ze hadden de heatsink ff laten glowen :+

[edit]Voor vragen of het een goede kaart is en weet ik veel wat allemaal, ik plaats de link naar die review hier niet voor niets![/edit]

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 16:42 schreef McFlipp het volgende:

Het leuke is dat de cooler op de core dezelfde is als op de ti4600 8-) De core haalde dan ook 321mhz!! Het geheugen kreeg de reviewer op 608mhz (zonder mem koeling he!). Hieronder ff een screenshotje van de codecreatures resultaten:

[afbeelding]

[afbeelding]
is die MSI wat goed? Zit er wel leuk uit :)

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 16:46 schreef Binne het volgende:

[..]

is die MSI wat goed? Zit er wel leuk uit :)
In de VS staat MSI bekend als HET o/c merk dacht ik.. of was dat PNY?

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 16:42 schreef McFlipp het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

[edit]Voor vragen of het een goede kaart is en weet ik veel wat allemaal, ik plaats de link naar die review hier niet voor niets![/edit]
wow dat ziet echt :9~ uit

• Chop2000
Op donderdag 20 juni 2002 17:10 schreef Roobje het volgende:

[..]

In de VS staat MSI bekend als HET o/c merk dacht ik.. of was dat PNY?
dat is pny...

niks

• McFlipp

McFlipp

24...

Op donderdag 20 juni 2002 17:39 schreef Chop2000 het volgende:

[..]

dat is pny...
Nou ik vindt een overklock van 28% voor de core (250mhz -> 321mhz) en 22% voor het geheugen (500mhz -> 608mhz) toch wel lekker ;) Denk niet dat die PNY daar makkelijk overheen kan 8-)

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

Op donderdag 20 juni 2002 17:46 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Nou ik vindt een overklock van 28% voor de core (250mhz -> 321mhz) en 22% voor het geheugen (500mhz -> 608mhz) toch wel lekker ;) Denk niet dat die PNY daar makkelijk overheen kan 8-)
daar ging het ook niet over, het ging over welk merk bekend staat als het oc merk in de states ;)

• Chop2000
Op donderdag 20 juni 2002 17:46 schreef McFlipp het volgende:

[..]

ja maar die dude's hadden waarschijnlijk een engenerings sample...

niks

• McFlipp

McFlipp

24...

Op donderdag 20 juni 2002 17:57 schreef Chop2000 het volgende:

[..]

ja maar die dude's hadden waarschijnlijk een engenerings sample...
En waarom denk je dat? Hadden ze hem dan niet al wat eerder gehad? Lijkt me dat ie gewoon is geleverd door een van hun sponsors (de CTW van Canada :+ ). dat denk ik he ;)

• Chop2000
de meeste reviewers krijgen een speciale sample hoor..

niks

• Cableguy434
De ventilator van de MSI maakt nogal lawaai maar koelt en overclocked dus ook goed. Op een andere review las ik juist dat de mem niet goed overklocked (594) waarschijnlijk door gebrek aan heatsinks. Ondanks dat het 3,6ns geheugen is.
http://www.hardware.fr/art/lire/425/6/

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

wat zijn nou eigenlijk de echte verschillen tussen alle GF4 ti4200 kaarten, allemaal ong. even duur, de ene 128, de ander 64 mb ram.
edit: ik bedoel dus qua OC'baarheid en snelheid

Verwijderd

Ik heb van de week de Aolus Ti4200 128 MB in mijn computer
gezet en effe coolbits geïnstalleerd voor het overklokken
en gelijk voor dat ik de eerste test draaiden de schuifjes helemaal naar rechts gezet, ik geloof op 310/560 >:) ik haalde iets van 11000 3Dmarks, daarna wat langer laten draaien maar ik zie geen artifacts, het vreemde is dat het lijkt of hij helemaal geen moeite heeft om op deze snelheid
te lopen. Hoger kan ik nog niet testen kan ik hier powerstrip voor gebruiken of iets anders ?

Ik heb trouwens een Abit KR7A-raid, athlon xp1700+ en 512 MB DDR

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 23:15 schreef Dennis3 het volgende:
Ik heb van de week de Aolus Ti4200 128 MB in mijn computer
gezet en effe coolbits geïnstalleerd voor het overklokken
en gelijk voor dat ik de eerste test draaiden de schuifjes helemaal naar rechts gezet, ik geloof op 310/560 >:) ik haalde iets van 11000 3Dmarks, daarna wat langer laten draaien maar ik zie geen artifacts, het vreemde is dat het lijkt of hij helemaal geen moeite heeft om op deze snelheid
te lopen. Hoger kan ik nog niet testen kan ik hier powerstrip voor gebruiken of iets anders ?

Ik heb trouwens een Abit KR7A-raid, athlon xp1700+ en 512 MB DDR
Hoeveel haalde je default? Of heb je dat niet geprobeerd :)

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 20:40

Canon23

>>MY<< world

Op vrijdag 21 juni 2002 00:09 schreef ThaBunny het volgende:

[..]

Hoeveel haalde je default? Of heb je dat niet geprobeerd :)
Ik haal met een soltek sl-75 drv 5 mainboard, athlon xp 1700+ 256ram (pc 2700) en de aopen kaart standaard: 8500 in 3dmark2001 (alles standaard).

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• hjs
  • Niet online

hjs

Mail van aopen gekregen.
De Open GPU utillity is alleen beschikbaar als er op de kaart ook Openbios aanwezig is.
Dit is alleen het geval op de AEOLUS GOLDEN versie van deze kaart. Het plaatje is inderdaad die van de normale aeolus, maar dat is zoals altijd " afbeelding kan afwijken van werkelijkheid"
Ook staat er in het bericht het volgende :" Aeolus Golden will include AOpen unique H/W solutions with OpenGPU window interface, which supports powerful features." Wat er dus duidelijk op wijst dat de opengpu alleen aanwezig is op de "golden" series van deze kaart. Onze verontschuldigingen voor de ontstane verwarring, maar met of zonder opengpu software heeft u nog steeds en prachtkaart in huis gehaald die u lange tijd hoogwaardige 2d en 3d beeldkwaliteit zal geven.

Voor wat betreft het 500Mhz verhaal:
Er zullen inderdaad kaarten komen met een 500Mhz clock, echter het flashen van die bios op de eerste generatie van de ti4200 is geen goed idee omdat dit tot instabilliteit zou kunnen leiden.

Met vriendelijke groet,

AOpen TSD
als antwoord op deze vraag
Hello,

i just bought the Aopen Aeolus ti-4200 and i really like the card. but according to this news-release there should be some nice monitor software on the driver-cd.
but i can't find any? (the pic at the bottem is one of a ti-4200 box)

I already understood that the aeolus will have a bios-update soon to get the real 500 mhz memory speed.
Had dus gewoon nederlands kunnen mailen :(
maar dit is wel balen :(

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 16:25

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Op woensdag 19 juni 2002 20:39 schreef SALLY het volgende:

[..]

Nou ik heb hem inmiddels gevonden op http://www.guru3d.com/ (kan de post hierboven niet editen dus vandaar een nieuwe) al is ie helaas niet in gozilla ofzo te krijgen zodat ik maar moet hopen dat IE niet crashed en de download door blijft lopen en alle 40 meg binnenkomt! Tja dat duurt effe met ISDN, al gauw +/- een uur en 3 kwartier! Beetje zielig maar waar, geen mogelijkheid tot iets snellers hier in de buurt.

mijn post in oc-topic (had beter hier gekund)
Ik heb gisteren de codecreatures benchmark gedraaid op mijn nieuwe pc (athlon 1800+ niet overgeklokt).
Nu geeft deze benchmark veel artifacten als ik mijn kaart (GF4 Ti4200 Aopen 128Mb) heb overgeklokt naar 275//575. (De vlinders worden strepen in allerlei richtingen zoals de sterren vliegen in de starfield simulation screensaver van windows) Ook 3Dmark 2001se laat af en toe een flitsje zien in in het water bij de nature benchmark. (score was ongeveer 9450 )
Op 275//550 zijn deze helemaal verdwenen. (nog heel af en toe een klein artifact in de vorm van een horizontaal streepje wat heel even aan en uit flitst)
Het rare is nu, dat ik deze artifacten niet had toen mijn grafische kaart in mijn cell566@850 zat op 275//575.

Iemand misschien een vergelijkbaar fenomeen gehad, of iemand die dit kan verklaren?
Pci bus te hoog, kast temp. te hoog (kast is open), misschien?
De kast is dezelfde, OS (XP) en drivers ook. (2942 det.)
Ik heb dus al wel artifacten op 550 en 575 voor mem. Iemand anders ook?

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• Tha_TE
  • Laatst online: 26-06 15:43
iemand al zo'n Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/chipset/g4/g4a.jpg
ding op een Aopen Aeolus proberen te pleuren of is het niet nodig ? :P

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 10:31 schreef Cow_tipping het volgende:

[..]

mijn post in oc-topic (had beter hier gekund)
[..]

Ik heb dus al wel artifacten op 550 en 575 voor mem. Iemand anders ook?
Hmmm.. mij viel me ook zoiets dergelijks op, maar dan in de advanced pixel shader test (waar je die vissen ziet zwemmen, een bootje en een steiger enzo..). Als ik m bijvoorbeeld op 300/600 zet krijg ik nergens artifacts, in geen enkele game of whatever maar dus wel in die adv. pixel shader test.. dus ik dacht misschien zijn t wel geen artifacts maar iets anders? :? Ik zal er wel keertje een screenie van maken..

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik had met flink overklokken alleen artifacts (welke me opvielen) in de EMBM test.

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de geforce 4 4200 128 mb special edition van chaintech? Ik kan hem namelijk voor een redelijke prijs krijgen.

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 10:17 schreef hjs het volgende:
Mail van aopen gekregen.
[..]

als antwoord op deze vraag
[..]

Had dus gewoon nederlands kunnen mailen :(
maar dit is wel balen :(
Nou dat is toch schandalig als Aopen zegt dat het tot instabiliteit kan leiden als je het mem klokt op de snelheid die op de doos staat waar hij op draait???

Mij valt die Aopen een beetje tegen eigenlijk, qua overklokbaarheid in ieder geval. Ik kreeg em op 280/540 als hoogste snelheid waarmee 3dm2001 succesvol en zonder rommel in beeld afgerond kon worden. Toen heb ik hem om wat veiliger te zitten maar eens op 270/530 laten staan maar daarmee kreeg ik dus een complete hanger in Warcraft3 na een uurtje bezig te zijn geweest. Nu maar weer teruggeklokt op 250/500....... en hopen dat ie dan geen hangers meer geeft. Valt dus nogal erg tegen! Ik was al niet zo'n grote Aopen fan maar denk dat dit ook weleens het laatste product kan zijn geweest wat ik van ze gekocht heb.

• hjs
  • Niet online

hjs

Op vrijdag 21 juni 2002 11:05 schreef spikelee het volgende:
Heeft iemand ervaring met de geforce 4 4200 128 mb special edition van chaintech? Ik kan hem namelijk voor een redelijke prijs krijgen.
Chaintech maken volgens mij wel leuke kaarten, zeker de special editions, zijn die niet verglijkbaar met de Golden Samples van Gainward?

• hjs
  • Niet online

hjs

Op vrijdag 21 juni 2002 11:20 schreef SALLY het volgende:

[..]

Nou dat is toch schandalig als Aopen zegt dat het tot instabiliteit kan leiden als je het mem klokt op de snelheid die op de doos staat waar hij op draait???

Mij valt die Aopen een beetje tegen eigenlijk, qua overklokbaarheid in ieder geval. Ik kreeg em op 280/540 als hoogste snelheid waarmee 3dm2001 succesvol en zonder rommel in beeld afgerond kon worden. Toen heb ik hem om wat veiliger te zitten maar eens op 270/530 laten staan maar daarmee kreeg ik dus een complete hanger in Warcraft3 na een uurtje bezig te zijn geweest. Nu maar weer teruggeklokt op 250/500....... en hopen dat ie dan geen hangers meer geeft. Valt dus nogal erg tegen! Ik was al niet zo'n grote Aopen fan maar denk dat dit ook weleens het laatste product kan zijn geweest wat ik van ze gekocht heb.
Ik heb dan ook terug gemaild dat ik ook zwaar teleurgesteld ben en me misleid voel. Meteen de vraag gesteld of ik de kaart dan kan omruilen tzt voor een 500mhz variant.
Overklokken heb ik verder dus niet meer geprobeerd, alleen dus een paar keer voor een mooie 3dmark score en nu loopt de kaart op default, had ook niet de indruk dat hij lang op overklok waardes kon blijven lopen :(

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 16:25

Cow_tipping

On the run for D.B.!

[..]

Ik heb ongeveer hetzelfde systeem als jij Sally. Welke drivers heb jij? Ik draai dan alleen XP, misschien dat die nog iets vershil maakt. (Ik heb trouwens ook w2k erop staan als dualboot dus die zal ik vanavond eens checken).

Ikke dus ook 8KHA+, 512 MB DDR Dane-Elec en Aopen Aeolus 128Mb, ik heb alleen een 300Watt voeding El cheapo.
Bij mij draait ie gewoon op 275//575 met de 2942 Detonator drivers.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 12:07 schreef Cow_tipping het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer hetzelfde systeem als jij Sally. Welke drivers heb jij? Ik draai dan alleen XP, misschien dat die nog iets vershil maakt. (Ik heb trouwens ook w2k erop staan als dualboot dus die zal ik vanavond eens checken).

Ikke dus ook 8KHA+, 512 MB DDR Dane-Elec en Aopen Aeolus 128Mb, ik heb alleen een 300Watt voeding El cheapo.
Bij mij draait ie gewoon op 275//575 met de 2942 Detonator drivers.
Ik gebruik ook die 29.42 drivers. 575 haal ik sowieso bij lange na niet, zoals al eerder in dit topic gezegd had ik dus maximaal 540,..... bij 545 ging ie al bliksemflitsjes en andere onzin op me beeld gooien in 3dm2001. core was 280dus het max. Maar als mem op 530 al de boel vast laat lopen na een tijd dan wordt ik daar niet echt vrolijk van natuurlijk. Of het was misschien de core maar die stond ook maar op 270. Naja MISSCHIEN heeft het wel iets te maken met dat het een enigszins vuile install is van Win2K en ik de boel niet opnieuw heb geinstalleerd na installatie vd GF4, maar dat lijkt me sterk. Wat ik namelijk ook heb is dat als ik met Powerstrip (dat is het enige proggie die ik tot nu toe gebruikt heb voor opklokken) de core op 275 zet en op apply klik zit de boel direct muurvast. 280 ging dus wel goed (tenminste 1x 3dm2001 draaien dan), beetje vaag allemaal, maar hoge waardes zijn er dus zo zeker niet te behalen.

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:08
Ik heb inmiddels mijn mobo, proc en geheugen vervangen door een Athlon xp 1800+, Epox 8k3A+ en 256mb Samsung 333 (pc2700) geheugen. :P

Mijn score in 3DMark2001 met een leadtek ti 4200 250/513 @ 300/600 liegt er niet om, 10146 punten

Zie:
http://service.madonion.com/compare?2k1=3752297

Ik heb mijn mobo nog niet overclocked of zo, is met standaard FSB

Verwijderd

Ik denk dat maar weinig mensen het weten, maar de kwaliteit van je voeding, dwz de verscheidene voltages over o.a. de agp-poort,cpu,pci enz... verschilt per voeding. Zo kan je met een voeding die het voltage bij elk van deze zaken iets hoger, dan normaal zet, verder oc'en. Dit geldt voor zowel videokaart, bus, cpu etc.
De reden dat sommige(n) in deze thread hoger kunnen overclocken met hun ti-4200 heeft te maken met de koeling van de kaart, maar dus ook met de kwaliteit van de voeding.
Ik heb een brakke voeding, die te lage voltages geeft. Mijn broeder heeft een goede voeding, die overal iets meer voltage doorgeeft. Dit verklaart dan ook dat hij zijn leadtek ti-4200 64mb verder kan oc'en dan ik (koeling bottlet bij ons niet ;)).
Als je een brakke voeding hebt en je videokaart bezit een extreem goede koeling (dus zodat je zeker weet, dat warmte geen rol meer speelt), dan kan je een volt-mod doen, zodat je toch nog iets verder kan oc'en. Het nadeel van zo'n voltmod is dat je je garantie kwijt bent en het de levensduur van je kaart kan verkorten.
Jammergenoeg zijn er nog geen guides voor zo'n voltmod op een 4200, anders had ik mijnes al gemod. Zodra er eentje komt, dan ga ik mijn kaartje maar eens opereren :)

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

[..]
Toen heb ik hem om wat veiliger te zitten maar eens op 270/530 laten staan maar daarmee kreeg ik dus een complete hanger in Warcraft3 na een uurtje bezig te zijn geweest. Nu maar weer teruggeklokt op 250/500....... en hopen dat ie dan geen hangers meer geeft. Valt dus nogal erg tegen! Ik was al niet zo'n grote Aopen fan maar denk dat dit ook weleens het laatste product kan zijn geweest wat ik van ze gekocht heb.
Wat voor "hangers" krijg je? Bevroren beeld en hikkend geluid? Kijk dan eens in dit topic:

[topic=530734/1]

Verwijderd

Ik gebruik sinds kort 2 crt - monitoren icm mijn Leadtek ti 4200 (dmv DVI-VGA-convertor). Dit werkt erg perfect, ik vroeg me alleen af of iemand weet hoe het (64) mb geheugen dan gebruikt wordt. Ik las namelijk ergens dat er dan 32 mb per monitor toegewezen wordt. Als ik echter GTA 3 speel en ik blijf de tweede monitor gebruiiken merk ik nauwelijks een verschil in performance (1280 * 1024 alles max, det 29.40). Ook mijn 3D-mark 2001SE-score blijft gewoon stabiel.

Is het gewoon zo dat huidige games met 32 mb gewoon goed draaien of is het toch zo dat het geheugen anders dan 50-50 gebruikt wordt ?

• McFlipp

McFlipp

24...

Op vrijdag 21 juni 2002 15:39 schreef SirWilliam het volgende:
Ik gebruik sinds kort 2 crt - monitoren icm mijn Leadtek ti 4200 (dmv DVI-VGA-convertor). Dit werkt erg perfect, ik vroeg me alleen af of iemand weet hoe het (64) mb geheugen dan gebruikt wordt. Ik las namelijk ergens dat er dan 32 mb per monitor toegewezen wordt. Als ik echter GTA 3 speel en ik blijf de tweede monitor gebruiiken merk ik nauwelijks een verschil in performance (1280 * 1024 alles max, det 29.40). Ook mijn 3D-mark 2001SE-score blijft gewoon stabiel.

Is het gewoon zo dat huidige games met 32 mb gewoon goed draaien of is het toch zo dat het geheugen anders dan 50-50 gebruikt wordt ?
Bedoel je dat je het dus op 2 monitoren tegelijk draait? Of op de ene GTA3/3Dmark en op de andere je desktop?
Want als je alleen op die andere de desktop hebt is het misschien zo dat het geheugen wordt verdeelt naar de behoefte van beide beeldschermen, en een bureaublad tonen vraagt heel weinig geheugen dus dan houd je veel over om GTA3/3Dmark mee te draaien.
Als je op beide GTA3/3Dmark draait tegelijk dan vindt ik het raar :)

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.