probeer de hardware T&L eens te disablen in f1graphics.cfgOp vrijdag 14 juni 2002 12:37 schreef Schuey het volgende:
ik kan gewoon niet rijden mensen!! iemand een oplossing?
ik heb de rip van FLT, ik druk op drive en zonder foutmelding terug naar desktop
Verwijderd
aaaaargh helemaal gedownload, vanaf eergisteren 23:00 bezig geweest, wil ik het spel installeren, geeft ie na 38% aan "Please insert disk 0 that contains data3.cab"
nou ja, die heb ik dus niet, en ik heb al aan 2 anderen gevraagt of die hem ook hadden, maar dat bleek dus niet zo te zijn..... beetje erg vreemd...
data1.cab is 820 kb en data2.cab is 172.039 kb (168MB) misschien zijn die te klein ofzo?
ik weet het niet meer iig
nou ja, die heb ik dus niet, en ik heb al aan 2 anderen gevraagt of die hem ook hadden, maar dat bleek dus niet zo te zijn..... beetje erg vreemd...
data1.cab is 820 kb en data2.cab is 172.039 kb (168MB) misschien zijn die te klein ofzo?
ik weet het niet meer iig
Verwijderd
Ik denk dat Indycar III er nog wel aan zal komen, al zou het ook IRL kunnen worden. Met de Champcars gaat het op dit moment niet al te goed dus die licentie zal goedkoop zijn, maar wellicht dat Vivendi/Sierra bang is dat een dergelijke licentie weinig omzet garandeert. En dan zouden ze dus voor IRL kunnen kiezen, dat kampioenschap is met een sterke opmars bezig.
Waarom denk ik dat ze Kaemmer wel moeten toestaan om weer eens een open wheel simulatie te bouwen, gewoon om hem tevreden te houden. Hij wil het super graag en 'zijn' Nascar series is een echte cash cow voor Sierra/Vivendi.
Dus om 'm tevreden te houden lekker dit laten ontwikkelen, al is het al omdat het ook niet super veel tijd en dus geld zal kosten. De engine is er immers al en de gegevens van Champcars/IRL zijn veel meer toegankelijk dan van de F1.
Waarom denk ik dat ze Kaemmer wel moeten toestaan om weer eens een open wheel simulatie te bouwen, gewoon om hem tevreden te houden. Hij wil het super graag en 'zijn' Nascar series is een echte cash cow voor Sierra/Vivendi.
Dus om 'm tevreden te houden lekker dit laten ontwikkelen, al is het al omdat het ook niet super veel tijd en dus geld zal kosten. De engine is er immers al en de gegevens van Champcars/IRL zijn veel meer toegankelijk dan van de F1.
NoCSup: sounds like a fout op cd, fout in rip?
flt versie geen probs mee
Als ik mijn eentje rijd is het wel te doen
800x600 zet ik op 20fps en alleen op S/F trekt ie dat niet
het spel lijkt wel erg veel op GP3
ik heb reflections op low gezet anders is het net een kerstverlichting in de cockpit, beetje overdreven
dit spel is onwijs CPU hongerig
mijn kaart staat echt niks te doen in ieder geval
heb SMOOTHVISION op 6x staan en geen performance hit, wel alle jagged lines weg, dus het werkt wel
naja heb ik mijn kaartje niet voor niks
maar iig zal mijn aankomende duron1300 wel nut hebben voor de fps, kaart is nog lang niet op
EDIT: het lijkt erop dat Catalyst drivers nogal een performanceverbetering geven, kan iemand dat bevestigen?
heb maar heel even gechecked met oude drivers weet het niet zeker
flt versie geen probs mee
Als ik mijn eentje rijd is het wel te doen
800x600 zet ik op 20fps en alleen op S/F trekt ie dat niet
het spel lijkt wel erg veel op GP3
ik heb reflections op low gezet anders is het net een kerstverlichting in de cockpit, beetje overdreven
dit spel is onwijs CPU hongerig
mijn kaart staat echt niks te doen in ieder geval
heb SMOOTHVISION op 6x staan en geen performance hit, wel alle jagged lines weg, dus het werkt wel
naja heb ik mijn kaartje niet voor niks
maar iig zal mijn aankomende duron1300 wel nut hebben voor de fps, kaart is nog lang niet op
EDIT: het lijkt erop dat Catalyst drivers nogal een performanceverbetering geven, kan iemand dat bevestigen?
heb maar heel even gechecked met oude drivers weet het niet zeker
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Verwijderd
ooh ik had m van dezelfde plek gedownload als iemand waaraan ik dus had gevraagt of hij die file had.. en hij had hem niet en hij kan wel gewoon spelen
als er naar data3.cab ofzo (die helemaal niet hoort te bestaan) wordt gevraagd dat is typisch een gevolg van safedisk2 verkeerd kopieren, dan krijg je altijd van dat soort gebral
snap niet als je de flt release gewoon brandt dat er iets dergelijks fout kan gaan, weet je zeker dat er geen crc errors inzaten?
snap niet als je de flt release gewoon brandt dat er iets dergelijks fout kan gaan, weet je zeker dat er geen crc errors inzaten?
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Verwijderd

Misschien moeten de mensen die slechte prestaties halen even op letten op wat voor framerate je het stelt
18 frames klinkt weinig maar dat is het zeker niet ! voor gp4 dan
Ik kan die techniek niet echt uitleggen maar probeer het volgende zelf maar eens:
Stel de gewenste graphic opties in (of laat het autom. doen) gp4 zal dan meestal rond de 20 frames indiceren.
NU: zet die frames op het max. 60 is dat dacht ik en speel dan het spel maar eens, eenmaal gedaan zet je de framerate terug (wat gp4 geindiceerd had) met DEZELFDE grafische opties en speel maar eens weer en voila merk het verschil
Je moet die framerate zelf dus niet te hoog zetten.
Argh geen IRL, in Nascar4 en 2002 hebben we al genoeg rondjes geredenOp vrijdag 14 juni 2002 13:40 schreef harjan het volgende:
Ik denk dat Indycar III er nog wel aan zal komen, al zou het ook IRL kunnen worden. Met de Champcars gaat het op dit moment niet al te goed dus die licentie zal goedkoop zijn, maar wellicht dat Vivendi/Sierra bang is dat een dergelijke licentie weinig omzet garandeert. En dan zouden ze dus voor IRL kunnen kiezen, dat kampioenschap is met een sterke opmars bezig.
Een CART spel lijkt me cooler, daar zitten dan tenminste veel meer 'gewone' circuits in
Verwijderd
ooooooh fucking HEERSCH ! er is al een GP4TRACK EDITOR ! maar nog niet te downloaden 
http://www.sportplanet.com/gp2/trackedit/gp4/gp4firsttrack1.gif
http://www.sportplanet.com/gp2/trackedit/gp4/gp4firsttrack2.gif
http://www.sportplanet.com/gp2/trackedit/gp4/gp4firsttrack.gif
geen fake! komen van paul hoad, maker van de gp2 en gp3 trackeditor
Traction control en steering help uitzetten dan, weg railsOp vrijdag 14 juni 2002 12:25 schreef Arfman het volgende:
Ik begrijp dat je nog steeds over rails rijd in GP4 ? If os, dan ga ik hem echt niet kopen, ik vond alles vanaf GP2 om te
Ik denk dat ik F1 2002 maar es ga proberen ...
edit: vraagje, wat is realistischer ? GPL/Nascar 2002 of GP4 ? Als ik dat weet is het al genoeg
Wanneer oh wanneer gaat Papyrus met de GPL engine nou eens een F1 spel maken ...:'(
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ja, alleen jammer dat je niet in de FF merkt wanneer je begint te glijden, best wel essentieel lijkt me.Op vrijdag 14 juni 2002 13:58 schreef Chakotay het volgende:
[..]
Traction control en steering help uitzetten dan, weg rails

Glijden kan ik het eigenlijk niet eens noemen, meer het verleggen van de rails. En als ie uitbreekt heb je het pas in de gaten als je andersom staat....
Verwijderd
nee geen crc errors ofzo, ook geen virus op m'n computer.
kgebruik wel daemon tools ervoor...
kdraai gewoon de installatie, en als tie bij 38% is duurt het opeens wat langer en dan vraagt ie dus om die file 'data3.cab'
kgebruik wel daemon tools ervoor...
kdraai gewoon de installatie, en als tie bij 38% is duurt het opeens wat langer en dan vraagt ie dus om die file 'data3.cab'
FPS in GP4 is een VAST ingestelde waarde (kun je eventueel zelf instellen) en die verandert niet tijdens gameplay, hij gooit altijd bijv 20fps naar je monitor toe
je stelt het FPS van de werkelijke tijd in ahw
als je comp het te makkelijk trekt (druk op O en <<100%) dan versnelt de tijd
trekt je comp het niet >>100% dan vertraag je de tijd
dit is dus een erg slecht systeem ivm het vastzetten van de gebeurtenissen in de tijd en de fps hier op aanpassen zoals bijvoorbeeld Quake3 ofzo
zal wel iets met geoff zijn oude engine te maken hebben
je haalt dan nog steeds 20fps maar de werkelijkheid is dan in slowmotion, je haalt dus bijv maar iets van 10fps ipv 20fps maar de tijd in het spel gaat ook twee x zo langzaam
niet erg realistisch dus
ik rij pratice en dan moet je niet zoveel van die gecalibreerde waarde aantrekken er zijn dan toch geen fps vertragende andere auto's in je view
test zegt bij mij 8fps terwijl ik in practice makkelijk 20fps kan draaien (hoewel op S/F wel een vertraging in het spel is te merken)
dit is dus een erg slecht systeem ivm het vastzetten van de gebeurtenissen in de tijd en de fps hier op aanpassen zoals bijvoorbeeld Quake3 ofzo
je haalt dan nog steeds 20fps maar de werkelijkheid is dan in slowmotion, je haalt dus bijv maar iets van 10fps ipv 20fps maar de tijd in het spel gaat ook twee x zo langzaam
niet erg realistisch dus
ik rij pratice en dan moet je niet zoveel van die gecalibreerde waarde aantrekken er zijn dan toch geen fps vertragende andere auto's in je view
test zegt bij mij 8fps terwijl ik in practice makkelijk 20fps kan draaien (hoewel op S/F wel een vertraging in het spel is te merken)
Verwijderd
OK voeg deze aan mijn post en probleem is duidelijkOp vrijdag 14 juni 2002 14:18 schreef Tonton het volgende:
FPS in GP4 is een VAST ingestelde waarde (kun je eventueel zelf instellen) en die verandert niet tijdens gameplay, hij gooit altijd bijv 20fps naar je monitor toe
niet erg realistisch dus
zal waarschijnlijk de gp3 trackeditor te zijn met een minieme update als er al een update is...Op vrijdag 14 juni 2002 13:58 schreef NocSup het volgende:
ooooooh fucking HEERSCH ! er is al een GP4TRACK EDITOR ! maar nog niet te downloaden
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
NOFLOp vrijdag 14 juni 2002 14:22 schreef siggy het volgende:
[..]
zal waarschijnlijk de gp3 trackeditor te zijn met een minieme update als er al een update is...
Als je gp4 niet leuk vind waarom volg je dit topic dan eigelijk nog?
Verwijderd
omdat het stiekem tog een hele grote aantrekking tot hem heeft maar z'n 'trots' hem ervan weerhoud te spelen...
Damn, ik kan niet wachten totdat ie te koop is in de winkel... Of is ie dat inmiddels al??
Dit soort games koop ik gewoon, omdat ik het vaak zal spelen en niet zomaar na 1 keer in de kast verdwijnt...
Dit soort games koop ik gewoon, omdat ik het vaak zal spelen en niet zomaar na 1 keer in de kast verdwijnt...
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
waarom? omdat ik ten eerste het nog triest vind dat mensen zon triest sim kopen, ja je leest het goed. Als spel is het een perfect iets, no doubt about it, maar het pretendeerd een sim te zijn en dat is het dus niet.Op vrijdag 14 juni 2002 14:30 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
NOFL
Als je gp4 niet leuk vind waarom volg je dit topic dan eigelijk nog?
Ten tweede wil ik ook een goed f1 spel en lees jullie f12002 vs gp4 reacties doorgrondig
naja maar ik kan dus niet met andere auto's rijden hegeen gezeur meer over de traagheid van gp4 !
dan ga ik weer meer richting 8fps als ik niet in een constante replay wil rijden
het fps systeem van geoff is naar mijn mening vooral niet meer goed te praten met GP4 omdat de dynamiek van grafische power te groot is. In gp3 viel dat nog enigzins mee. verschil pits en rest van het circuit is te groot
ik ga met 40% belasting over het circuit en 200% over S/F.
Iedereen zal dus te maken hebben met snelheidsverschillen van de werkelijkheid los van hoe snel je comp dus is
(bij gp3 was dat zeg maar 80% en 120%)
khoop dat iedereen me nog kan volgen
Verwijderd
dus alles wat jij triest vind dat moet gelijk de hele mensheid triest vinden?
ooh wat kortzichtig zijn sommige mensen

pfff, net ff weer gespeeld, is echt gewoon zo raar.
Ik heb alles uit staan, maar heb nog het gevoel dat iemand aan me stuur loopt te rukken soms, heb ik altijd al gehad, met gp3 ook. In de pit ook, je mag niets zelf doen.
En wat gameplay betreft. Is het droog, dan kan je zonder traction control volg as de bocht uit komen, ofterwijl die bak ligt als een baksteed op de weg. regent het, en heb je traction control aan, krijg je die bak met 10 km/u nog niet door de bocht heen, op regenbanden, met meer downforce.
Beetje raar spel imho
Ik heb alles uit staan, maar heb nog het gevoel dat iemand aan me stuur loopt te rukken soms, heb ik altijd al gehad, met gp3 ook. In de pit ook, je mag niets zelf doen.
En wat gameplay betreft. Is het droog, dan kan je zonder traction control volg as de bocht uit komen, ofterwijl die bak ligt als een baksteed op de weg. regent het, en heb je traction control aan, krijg je die bak met 10 km/u nog niet door de bocht heen, op regenbanden, met meer downforce.
Beetje raar spel imho
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
leer ff lezen. GEoff zegt, pretendeerd, dat hij de ultieme sim reeks heeft. Dit is een zuig sim maar een goede race game.Op vrijdag 14 juni 2002 14:40 schreef NocSup het volgende:
dus alles wat jij triest vind dat moet gelijk de hele mensheid triest vinden?
vat je hem nu eindelijk?
Ik had een kopie van GP4 gegeven aan een vriend van me, ook een F1 freak, zonder te zeggen wat ik ervan vond...
Hij van "ziet er aardig uit maar rijd arcade, ligt als een blok op de weg, zelfs als je wilt glijden gaat het niet..."
(Alle hulpjes uit natuurlijk en met stuur.)
Zegt natuurlijk niks, maar ik moest wel hard lachen
Of nog leuker, rij je een full-race uit in 45min
Als deze methode superieur zou zijn, zouden andere engines op hetzelfde principe gebaseerd zijn... dit is dus niet zo.
Hoe zit het op een LAN?
1 iemand met een snelle pc tegen 1 iemand met een trage machine? Lijkt me leuk worden
Hij van "ziet er aardig uit maar rijd arcade, ligt als een blok op de weg, zelfs als je wilt glijden gaat het niet..."
(Alle hulpjes uit natuurlijk en met stuur.)
Zegt natuurlijk niks, maar ik moest wel hard lachen
Tis natuurlijk wel extra vermoeiend als je een race rijdt en gewoon 3uur aan het racen bent irl, terwijl de game maar 1:30 ofzo aangeeftOp vrijdag 14 juni 2002 14:39 schreef Tonton het volgende:
[..]
khoop dat iedereen me nog kan volgen
Of nog leuker, rij je een full-race uit in 45min
Als deze methode superieur zou zijn, zouden andere engines op hetzelfde principe gebaseerd zijn... dit is dus niet zo.
Hoe zit het op een LAN?
1 iemand met een snelle pc tegen 1 iemand met een trage machine? Lijkt me leuk worden
Waarschijnlijk speelt Geoff alleen zijn eigen games.Op vrijdag 14 juni 2002 15:11 schreef siggy het volgende:
[..]
leer ff lezen. GEoff zegt, pretendeerd, dat hij de ultieme sim reeks heeft. Dit is een zuig sim maar een goede race game.
Op vrijdag 14 juni 2002 15:05 schreef Damian het volgende:
pfff, net ff weer gespeeld, is echt gewoon zo raar.
Beetje raar spel imho
En dat mag toch niet de bedoeling zijn he...
vet vaag..
Ik ga wat instelling kloten en doe dan die test en krijg 50 tot 80 % CO.
Start ik een race of doe ik een training krijg ik 200 tot 400 % CO..
vaag spel..
Jammer dat het wéér gewoon een update van GP2 is.
Waarom maakt ie niet gewoon een NIEUWE engine waarbij je ook niet meer aan die veroote manier van FPS zit..
vaag spel..
Waarom maakt ie niet gewoon een NIEUWE engine waarbij je ook niet meer aan die veroote manier van FPS zit..
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Komt ie deze week nog in de winkels???
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
wwwwwwwwinkel?Op vrijdag 14 juni 2002 16:02 schreef freddyathlon het volgende:
Komt ie deze week nog in de winkels???
wasda?
met welke camerapositie spelen jullie eigenlijk. vanuit de helm of iets daarboven. ik kies voor de 2e. veel overzichtelijker.
Verwijderd
Het lompe van het geheel is dat ze heel veel geld uit hebben gegeven aan die licentie. Maar aan die engine van Geoff durven ze niet te komen, daarvoor is die te trots (lees arrogant). Ze hebben onvoldoende de markt in de gaten gehouden en in GP4 zitten nu grote delen code uit F1GP. Als die een echte physics engine gebruikte zou dat nog niet eens zo'n probleem zijn. Maar het is een fudge engine die goed functioneerde toen er nog niet genoeg hardware kracht was om real time een sim engine te laten draaien.
Kort het verschil tussen F12002/GPL/NR2002 en GP series:
De eerste groep probeert realisme te krijgen door de natuurwetten aan elkaar te koppelen, de tweede probeert het gevoel van het rijden te creeren door een eigen wereld op te zetten.
Het moeilijke van de eerste oplossing is dat je de juiste parameters moet hebben om een realistisch gevoel te krijgen. Met name de tire models zijn ontzettend complex (in WSC had die inmiddels meer dan 80 parameters) en daar gaat het dan vaak ook fout. Maar het mooie van die oplossing is wel (zie vooral GPL en NR2002) dat als je erin slaagt om het goed te doen dat je een auto hebt die altijd voorspelbaar en realistisch reageert.
Kort het verschil tussen F12002/GPL/NR2002 en GP series:
De eerste groep probeert realisme te krijgen door de natuurwetten aan elkaar te koppelen, de tweede probeert het gevoel van het rijden te creeren door een eigen wereld op te zetten.
Het moeilijke van de eerste oplossing is dat je de juiste parameters moet hebben om een realistisch gevoel te krijgen. Met name de tire models zijn ontzettend complex (in WSC had die inmiddels meer dan 80 parameters) en daar gaat het dan vaak ook fout. Maar het mooie van die oplossing is wel (zie vooral GPL en NR2002) dat als je erin slaagt om het goed te doen dat je een auto hebt die altijd voorspelbaar en realistisch reageert.
Dan is gp4 echt wat voor jou...Op vrijdag 14 juni 2002 16:09 schreef mrVB het volgende:
met welke camerapositie spelen jullie eigenlijk. vanuit de helm of iets daarboven. ik kies voor de 2e. veel overzichtelijker.
echte racers racen vanuit de cockpit en geen vage, meer overzichtelijke, view... zoooo laaaamee
Ja, da's zo'n dom systeem he... spel gaat langzamer lopen als de pc het moeilijk heeftOp vrijdag 14 juni 2002 16:01 schreef Phydomir het volgende:
vet vaag..
vaag spel..

Trouwens dat geblaat over NASCAR 2002 / Papyrus:
Dat gevoel dat je hebt op ovals is heel moeilijk over te zetten naar de gewone circuits van formule 1...
ik denk niet dat Papyrus geschikt zal zijn voor een modern realistisch F1 spel, laat ze maar gewoon bij good old NASCAR blijven ( misschien is CART wel een ideetje ?).
Heeft Grand Prix 4 ook een beetje MOD-support? Dat je misschien wat aan de physics kunt doen en wat GT wagens er in kunt gooien?
Dan vergelijken wat de beste GT racer is: Grand Prix 4 of F1 2002
Verwijderd
GP4 is wel stukke beter dan F1 2002, speelbaarheid is beter, niet dat groffe gedoe van F1 2002 en realistiser.
mooi spel is het :):):):)
edit voor siggy
mooi spel is het :):):):)
edit voor siggy
ik wil een lach smilie!!Op vrijdag 14 juni 2002 16:14 schreef vluggejapie het volgende:
GP4 is wel stukke beter dan F1 2002, speelbaarheid is beter, niet dat groffe gedoe van F1 2002 en realistiser.
mooi spel is het
ik ook, maar de GP4 cockpit is zo lelijkOp vrijdag 14 juni 2002 16:10 schreef siggy het volgende:
[..]
Dan is gp4 echt wat voor jou...
echte racers racen vanuit de cockpit en geen vage, meer overzichtelijke, view... zoooo laaaamee
Verwijderd
Ik heb een probleem met m'n Logitech Formule Force GP stuurtje. Na een schone install doet GP4 het prima met keyboard. Zet ik echter dat stuurtje aan doet ie het niet en alleen met m'n gamepad kan ik dan iets doen. Echter, wanneer ik dan uit het spel ga en hem weer op wil starten doet hij helemaal niks meer, d.w.z. hij start helemaal niet meer en moet ik hem weer herinstallen. Heeft iemand hier ook al mee te maken gehad?
Denk dat ik maar weer snel terug ga naar F1 2002....
Denk dat ik maar weer snel terug ga naar F1 2002....
Ik heb hem ook en net geprobeerd.
Dus nu mijn verhaal:
Aller eerst het menu. Ik vind het niet prettig het is erg onduidelijk.
Geluid: volgens mij is mijn AEX niet goed want het is net of je in een badkamer zit. Kut echo
Alle grafics om hoog gegooid en practise gedaan op Melbourne. Ik had op start finish 100% dus dat is goed en de rest van het circuit ongeveer 50%.
Wat me op viel was het oog op detail al die gebouwen.
Auto licht inderdaad op een reels. Bij gp3 was dit niet het geval maar nu is het weer wel. Of heb ik soms nog een driving aid aan? En volgens mij is mijn stuur ook niet goed want ik geef vol gas en ik rij netjes weg
remmen kunnen ook niet blokkeren dus dat verijst nog wat timmer werk.
Die glans is echt veels te veel. Ik vind de circuits achteruit gegaan zijn. Ik vind het niet meer zulke leuke circuits zoals bij gp3 en dergelijke.
Ik ga nu nog ff wat aan de instellingen sleutelen om het wat beter te krijgen maar HOE krijg ik die auto van die reels?
Aller eerst het menu. Ik vind het niet prettig het is erg onduidelijk.
Geluid: volgens mij is mijn AEX niet goed want het is net of je in een badkamer zit. Kut echo
Alle grafics om hoog gegooid en practise gedaan op Melbourne. Ik had op start finish 100% dus dat is goed en de rest van het circuit ongeveer 50%.
Wat me op viel was het oog op detail al die gebouwen.
Auto licht inderdaad op een reels. Bij gp3 was dit niet het geval maar nu is het weer wel. Of heb ik soms nog een driving aid aan? En volgens mij is mijn stuur ook niet goed want ik geef vol gas en ik rij netjes weg
Die glans is echt veels te veel. Ik vind de circuits achteruit gegaan zijn. Ik vind het niet meer zulke leuke circuits zoals bij gp3 en dergelijke.
Ik ga nu nog ff wat aan de instellingen sleutelen om het wat beter te krijgen maar HOE krijg ik die auto van die reels?
Op vrijdag 14 juni 2002 16:15 schreef kNarf het volgende:
[..]
ik ook, maar de GP4 cockpit is zo lelijk
Weten ze bij de NS wel raad mee: paar wissels verkeerd zetten en je hebt zomaar een ontspoorde f1 autoOp vrijdag 14 juni 2002 16:16 schreef The_FrankO het volgende:
NietOp vrijdag 14 juni 2002 16:16 schreef The_FrankO het volgende:
HOE krijg ik die auto van die reels?
Verwijderd
Woei die weet ikOp vrijdag 14 juni 2002 15:55 schreef Redje het volgende:
Hoe zit het op een LAN?
[..]
Waarschijnlijk speelt Geoff alleen zijn eigen games.
7. Networked play
Network play is supported for up to eight players simultaneously via a Local Area
Network. It is possible to play with up to 22 players, but this is not supported
due to current hardware limitations, and the need for high-spec systems to be able
to run such large network games. The following points should be noted for larger
network games:-
1. The game will run at the same speed on all machines. This means that if you
have one slow machine on the network, then everybody's game performance will suffer.
The problem machines should lower the detail/frame rate settings to improve overall
performance. You can trace problem machines using the Processor Occupancy button
("O").
2. The game can support 22 players, but only if all players are running on high
specification machines. This is to future proof the game. It is not possible
at this time to have a large network game using minimum specification machines.
3. TCP/IP play over the internet via analog modems is not currently supported
due to the low transfer rates.
Ik heb nog eens gekeken en ik heb het gevondenOp vrijdag 14 juni 2002 16:24 schreef Sheik het volgende:
[..]
Niet
BIj control setup staat iets van stuur hulp en die staat standaard 100%

En als hij zo traag loopt bij je dan moet je de texture in de spiegel uitzetten. Ik keek namelijk toenet nog eens bij grafix en die stonden uit. Ik zet het aan en ik heb 300% in de pits
OMG das nep!Op vrijdag 14 juni 2002 16:27 schreef Lighteye het volgende:
[..]
Woei die weet ik![]()
zit bij een readme file
[..]
Speel je op een vette machine, moet je detail terugzetten omdat de langzame machine alles vertraagd...
pfff das lekker.
* Redje leest nooit readmes

Ja kijk, ik wil normaal liever ook vanuit de cockpit racen, maar dan loopt het voor het geen meter bij mij. en die cockpit is inderdaad ook superlelijk ja.Op vrijdag 14 juni 2002 16:10 schreef siggy het volgende:
[..]
Dan is gp4 echt wat voor jou...
screenies!!
is er dan ook niemand die mij nou eens kan uitleggen hoe dat resizen werkt. welke maten je moet nemen enz.
Dis lame, ik doe manual config, stuur herkent ie niet, ga uit de game, kom er nietmeer in...
ole ola, gaat goed zo...
ole ola, gaat goed zo...
Cockpit is bijna gelijk aan GP3, zelf met authentieke 2D texture als stuur, en dat voor alle teams hetzelfde!Op vrijdag 14 juni 2002 16:56 schreef mrVB het volgende:
[..]
Ja kijk, ik wil normaal liever ook vanuit de cockpit racen, maar dan loopt het voor het geen meter bij mij. en die cockpit is inderdaad ook superlelijk ja.
Bij F1 2000 was dat al 3D...
Ach het lijkt de GP scene allemaal niet uit temaken, zolang er Geoff Grammond op de doos staat vinden ze het al goed... *zucht*
nog iets wat ik erg vreemd vind.
Als ik in de cockpit race heb ik totaal geen snelheids gevoel en lijkt alles veel trager te gaan.
Switch ik naar t-cam heb ik het al veel meer..
Maar het is bagger dat dit spel niet gewoon goed gebruikt maakt van je GPU... Daarvoor is dat ding toch.
stomme engine.
Als ik in de cockpit race heb ik totaal geen snelheids gevoel en lijkt alles veel trager te gaan.
Switch ik naar t-cam heb ik het al veel meer..
Maar het is bagger dat dit spel niet gewoon goed gebruikt maakt van je GPU... Daarvoor is dat ding toch.
stomme engine.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik vraag me af waar ik in de heer zijn naam
KM/U kan kiezen ipv die verrekte mijlen.
Bij work shop en dan menu setup ofzo en dan use metricOp vrijdag 14 juni 2002 17:33 schreef Sheik het volgende:
Ik vraag me af waar ik in de heer zijn naamKM/U kan kiezen ipv die verrekte mijlen.
dat was ook het 1e wat ik dacht toen ik GP4 automatisch de graphics liet instellen: WTF zit ik GP1 te spelen ofzoOp vrijdag 14 juni 2002 09:57 schreef Damian het volgende:
omg ik vind die GP4 er dus echt NIET uit zien. Die textures van de tracks zijn gewoon uit de tijd van stunts!!!
maar je moet zelf wat kloten met de graphics vooral die van de baan wat hoger zetten dan wordt het wel mooi, maar je performance gaat natuurlijk wel achteruit, en das bij mij ook t probleem

PIII 800@804 Mhz
hmm feest bluescreen tijdens qualy...
dit moet gewoon een beta release zijn
waarschijnlijk de versie die naar reviewers is gestuurd
V1.00
March, 2002
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
yes hij werkt, vette gfx mensen, zelfs op mijn bak!
Maar ik heb dus de nieuwste detonator drivers gedownload, maar nu kan ik nergens meer vinden hoe ik de refreshrate van mijn monitor kan instellen, weet iemands waar dat nu moet? In eigenschappen->instellingen->geavanceerd->adapter staat hij niet, was toch altijd zo...
Maar ik heb dus de nieuwste detonator drivers gedownload, maar nu kan ik nergens meer vinden hoe ik de refreshrate van mijn monitor kan instellen, weet iemands waar dat nu moet? In eigenschappen->instellingen->geavanceerd->adapter staat hij niet, was toch altijd zo...
Pic van mij 
Eerst ff met schumacher op Indianapolis

Aantal problemen bij de start
launch control verkeerd gebruikt 

Hebben jullie dit effect al gezien
?
In de verte zie je door de hitte de auto's vager. Op de pic zie je het niet zo goed maar in de game is het echt

Ja ik kan niet vanbuiten rijden

Met ons jos

Ja het circuit is veranderd en vroeger kon je die bocht volgas nemen en nu niet met dit als gevolg

Talent gaat met talent natuurlijk

Pitstop

Ik heb ze maar voor jullie geresized.
Commentaar graag

Aantal problemen bij de start

Hebben jullie dit effect al gezien
In de verte zie je door de hitte de auto's vager. Op de pic zie je het niet zo goed maar in de game is het echt

Met ons jos

Ja het circuit is veranderd en vroeger kon je die bocht volgas nemen en nu niet met dit als gevolg

Pitstop

Commentaar graag
iemand die pdf van de manual al bekeken? ik mis zowat alle screens die erin horen... overal staat: screen no x blabla...
dus het is echt nog niet af!
en ik heb nog iets ontdekt: zometeen een screenshot:
manual?? die komt wel van pas, ff bekijken dan maarOp vrijdag 14 juni 2002 17:50 schreef Phusebox het volgende:
iemand die pdf van de manual al bekeken? ik mis zowat alle screens die erin horen... overal staat: screen no x blabla...
PSN: DutchTrickle PVoutput

dit is een stukje uit de gp4 manual...
en waarom staat daar bij service nummers een service nummer voor pc, en een service nummer voor gamecube?
en geen voor xbox???
denken jullie wat ik denk?
er zitten ook allemaal filmpjes in met uitleg, al gezien?
*hier ging iets mis sorry*
PIII 800@804 Mhz
Mijn god wat een blaatgame zeg niet normaal. Na 1 uur kloten met mn stuur heb ik hem aan de praat gekregen. Dacht ik, na 1 bocht gestuurd te hebben gaat ie al rechtdoor....fijn wat een zeik, gp4 ondersteund niks van stuurtjes, geoff doet het nog zeker met toetsenbord of zon beetje het eerste stuurtje ooit gemaakt.
Die bocht die ik gereden heb zegt genoeg van dit flutspel. De naam spel doet er al te veel eer aan.
Ik heb hier precies dat gevoel wat bij de allereerste f1 game ook was, f1 accollade, het circuit beweegt en jij staat stil, gadver wat een kutgame, heb ik nog een cd verspilt ook...
Die bocht die ik gereden heb zegt genoeg van dit flutspel. De naam spel doet er al te veel eer aan.
Ik heb hier precies dat gevoel wat bij de allereerste f1 game ook was, f1 accollade, het circuit beweegt en jij staat stil, gadver wat een kutgame, heb ik nog een cd verspilt ook...
Mijn FF stuur deed het binnen 1 minuut, en de FF werkt ook prima.Op vrijdag 14 juni 2002 18:10 schreef siggy het volgende:
Mijn god wat een blaatgame zeg niet normaal. Na 1 uur kloten met mn stuur heb ik hem aan de praat gekregen. Dacht ik, na 1 bocht gestuurd te hebben gaat ie al rechtdoor....fijn wat een zeik, gp4 ondersteund niks van stuurtjes, geoff doet het nog zeker met toetsenbord of zon beetje het eerste stuurtje ooit gemaakt.
gezondheid wat voor pc heb jij wel niet om het zo te kunnen spelen...................maar ff een vraagje: hoe krijg ik die view vanuit de helm???Op vrijdag 14 juni 2002 17:47 schreef The_FrankO het volgende:
Pic van mij
[afbeelding]
Aantal problemen bij de startlaunch control verkeerd gebruikt
[afbeelding]
[afbeelding]
Hebben jullie dit effect al gezien?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Met ons jos
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Pitstop
[afbeelding]
[afbeelding]
Commentaar graag
PIII 800@804 Mhz
Verwijderd
Laten we het hopenOp vrijdag 14 juni 2002 17:41 schreef Phusebox het volgende:
[..]
Hey dudes misschien stomme vraag ff maar ik heb heel dit
topic niet gevolgd. Waar hebben jullie gp4 gedownload???
En is dit een beta versie of helemaal volledig speelbaar???
P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO
Dat mag niemand zeggen, iedereen heeft hem niet origineel (over het algemeen)Op vrijdag 14 juni 2002 18:21 schreef Quakemaster het volgende:
Hey dudes misschien stomme vraag ff maar ik heb heel dit
Dus een niet legale kopie.
edit: zie je email
P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO
kan iemand me uitleggen hoe de launch control precies werkt. is het net als bij F12002 knop ingedrukt houden, gas geven, knop loslaten?
f9 indrukken, dan zie je links in beeld een geel "raketje". Het gaat veanzelf uit, en bij de start gaatie ook vanzelf aan.
dus omdat jou stuur het niet doet doet ineens bij niemand het stuur het in de gameOp vrijdag 14 juni 2002 18:10 schreef siggy het volgende:
neen, lees lees lees.....Op vrijdag 14 juni 2002 18:42 schreef Raimond het volgende:
[..]
dus omdat jou stuur het niet doet doet ineens bij niemand het stuur het in de game
Ik heb het in alle configs geprobeerd, pedalen direct op stuur, pedalen in usb poort zonder en met split axis, pedalen doen het wel maar stuur doet ie niet, calibreren doet ie wel maar in de gamez elf, neuh...
Reageert ie dan helemaal niet ??Op vrijdag 14 juni 2002 18:45 schreef siggy het volgende:
[..]
neen, lees lees lees.....
Ik heb het in alle configs geprobeerd, pedalen direct op stuur, pedalen in usb poort zonder en met split axis, pedalen doen het wel maar stuur doet ie niet, calibreren doet ie wel maar in de gamez elf, neuh...
En die toetsen pakt ie dan wel ??
Dan doe jij iets verkeerd denk ik
yeah sure.... heb ook nog nooit met stuur gespeelt en nog nooit gecalibreert...Op vrijdag 14 juni 2002 18:47 schreef SandeR het volgende:
[..]
Reageert ie dan helemaal niet ??
En die toetsen pakt ie dan wel ??
Dan doe jij iets verkeerd denk ik
Kan je die TV overlay ook in de cockpit view zien? Ik zie ze alleen tijdens de TV view zeg maar, maar rijd zelf vanuit de cockpit.
Vind het wel handig om de sector times te kunnen zien als ik aan het rijden ben
Vind het wel handig om de sector times te kunnen zien als ik aan het rijden ben
Ff een mening update:
Na het op 800*600 te hebben gezet loopt het ook in de cockpit ene stuk beter en heb ik wel een redelijk race gevoel.. Alleen niet zo erg als bij Gp2/3
Ik moet aleen ff m'n stuurtje weer fixen want zonder stuurhulp; uit te kunenn zetten is het idd net alsof je op een rail rijdt
Weer ff verder race.
Na het op 800*600 te hebben gezet loopt het ook in de cockpit ene stuk beter en heb ik wel een redelijk race gevoel.. Alleen niet zo erg als bij Gp2/3
Ik moet aleen ff m'n stuurtje weer fixen want zonder stuurhulp; uit te kunenn zetten is het idd net alsof je op een rail rijdt
Weer ff verder race.
AARGH... ik moet GP4 hebben maar kan um niet vinden
Bladiebla!
je kunt hem komen afhalen in mestreech...Op vrijdag 14 juni 2002 18:58 schreef TuLPMaN het volgende:
AARGH... ik moet GP4 hebben maar kan um niet vinden
Jammer dat ik in Utreg woon..... maar toch bedanktOp vrijdag 14 juni 2002 19:00 schreef siggy het volgende:
[..]
je kunt hem komen afhalen in mestreech...
Bladiebla!
Ik hoop hem vanavond te kunnen spelen. De screens zien er goed uit en ik met hem zeker goed kunnen draaien op mijn bak.
Wat ik mij af vroeg: Heeft iemand al geprobeerd om de setups van gp3 te gebruiken of kan dat niet?
Ben ik wel benieuwd naar.
Wat ik mij af vroeg: Heeft iemand al geprobeerd om de setups van gp3 te gebruiken of kan dat niet?
Ben ik wel benieuwd naar.
Het is te triest voor woorden, Gp4 is echt super erg. Dit is echt weer een "upgrade" er is niets aan. Jaa in de trein rijden (op de railsOp vrijdag 14 juni 2002 18:58 schreef Phydomir het volgende:
Ff een mening update:
Weer ff verder race.
Ik denk dat GP4 een grote flop wordt, het einde van de GP serie is nu sirieus in zicht, ik denk GP = RIP! Ea heeft het weer voor elkaar. Na Fifa (wereldssss) nu ook F1 voor de pc. Ik weet nog geen race spellen die dit gaan verbeteren.
Sterke punten f1 2002 :
Lage systeem eisen
Goede install
Goede grafix insteller
Leuk, goede regels
Goede seizoen
Sterke punten gp4 :
Ziet er echter uit.
Regen.
Jammer .. GP is einde verhaal. Pak gp2 nog maar uit de kast en ga genieten!
EEN ERG TELEUR GESTELDE GP FAN
Zie mijn sigOp vrijdag 14 juni 2002 18:15 schreef ViperGTS het volgende:
[..]
gezondheid wat voor pc heb jij wel niet om het zo te kunnen spelen...................maar ff een vraagje: hoe krijg ik die view vanuit de helm???
en die van die helm moet je iets aanzetten bij grafix in het eerste scherm zie je verschillende dingen daar staat iets van helm dacht ik.
Verwijderd
Oke ik heb ook ff getest.. Hij draait bij mij vrij goed op 1280 * 1025 alles max en quincunx AA, alleen bij het inrijden van de pitstraat in Melbourne dondert mn framerate naar beneden ( ook zonder AA ), ach dan maar niet tanken
Met deze instellingen haal ik volgens ome Geoff een average framerate van 23 fps..
F12002 vind ik trouwens niet zo.. (ea interface, geluid, teletubbie kleurtjes ), maar dat is slechts mijn mening waar je totaal geen waarde aan moet hechten
F12002 vind ik trouwens niet zo.. (ea interface, geluid, teletubbie kleurtjes ), maar dat is slechts mijn mening waar je totaal geen waarde aan moet hechten
Ik vind het geluid van gp4 niet echt mooi.
Heeft iemand anders ook al gezien hoe dat zit met die hitte effect?
Heeft iemand anders ook al gezien hoe dat zit met die hitte effect?
Wat is trouwens een beetje goede tijd op Monza.. Ik zit nu op 1.24.6xx en veel sneller zal ik denk ik niet kunnen met key's
Verwijderd
V1.0 betekend altijd final.Op vrijdag 14 juni 2002 17:41 schreef Phusebox het volgende:
[..]
V1.00
March, 2002
dat heb ik gedaan, en jij zegt zelf:Op vrijdag 14 juni 2002 18:45 schreef siggy het volgende:
[..]
neen, lees lees lees.....
maw geen een stuurtje doet het in GP4....GP4 ondersteund niks van stuurtjes
volgens mij ben jij totnutoe de enige die hier problemen mee heeft, dus waar ligt het dan aan?

Wat ik erg grappig vind is dat al je met en totaal verloren fronwing aankomt ze em er eerst aan zetten en dan afhalen en weer aanzetten... beetje jammer. Verder is die animated pit beter dan van f1-2002
Stay safe
Verwijderd
Woei als je voor GP4 wat langer de tijd neemt dan geeft het echt wel een goed gevoel 
Ik doe nu een 100% full race op australia, lekker aan het racen totdat ineens een auto vet langzamer ging rijden na het uitkomen van een bocht, ik dus ontwijken
is me wel gelukt maar kwam er niet vanaf zonder een spin 
Echt een mooi voorbeeld hoe de engine in dat opzicht verbeterd is
Zoals eerder gezegt, kom je moeilijk een auto voorbij op het lange rechte stuk, ik speel nu op rookie (heb alleen f7 en autom. schakelen aanstaan) maar dit is al moelijk voor mij genoeg, met GP3 bijvoorbeeld kon je na 1 foutje makkelijk terug komen, maar nu moet je echt VECHTEN om een positie.
Ik doe nu een 100% full race op australia, lekker aan het racen totdat ineens een auto vet langzamer ging rijden na het uitkomen van een bocht, ik dus ontwijken
Zoals eerder gezegt, kom je moeilijk een auto voorbij op het lange rechte stuk, ik speel nu op rookie (heb alleen f7 en autom. schakelen aanstaan) maar dit is al moelijk voor mij genoeg, met GP3 bijvoorbeeld kon je na 1 foutje makkelijk terug komen, maar nu moet je echt VECHTEN om een positie.
Ik heb net ondekt dat met F7 juist langzamer is dan zonder.Op vrijdag 14 juni 2002 20:56 schreef Lighteye het volgende:
Woei als je voor GP4 wat langer de tijd neemt dan geeft het echt wel een goed gevoel
Ik doe nu een 100% full race op australia, lekker aan het racen totdat ineens een auto vet langzamer ging rijden na het uitkomen van een bocht, ik dus ontwijkenis me wel gelukt maar kwam er niet vanaf zonder een spin
Die F7 is gewoon nog steeds het zelfde als gp1,gp2 en gp3 het is niet echte traction control.
Ik vind het zo jammer van het geluid. En ik vind ook jammer dat, netzoals F1-2002, je het geluid niet hoort van de traction control of lauch control.
voor mensen die nog steeds problemen hebben met de framerates; dit komt uit het High Gear forum:
After a bit of fidling with the f1graphics.cfg file, I now have GP4 running BETTER than before at a higher resolution. The PO did drop from 180 to 95 under my old resolution after tweaking, but upping the resolution to 1280x1024 (whatever it is!) the PO is back to 150-170 but the game never seems to slow down and I just blasted round Monaco quicker than ever...
Believe me, once the config is tweaked to suit your system, this game is going to be HUGE. Have a run round Monaco to see whats in store, it looks absolutely FANTASTIC!!
http://dynamic2.gamespy.com/~hg/forums/showthread.php?s=de51f615a804490f8f89965e8d246caf&threadid=44808Fantastic!! It works, all I did was enable Tnl and craphicscalibration gave me 11 fps more than before with exactly same settings.
And there's a lot more things to tweak than that..
Hoe langer je dit speelt hoe leuker wordt het 
Op welke moeilijk heids graad racen jullie?
Ik reed net op Pro met Jos Verstappen op Imola en had in de kwalificatie 1 sec voorsprong. Was met standaard setup.
Op welke moeilijk heids graad racen jullie?
Ik reed net op Pro met Jos Verstappen op Imola en had in de kwalificatie 1 sec voorsprong. Was met standaard setup.
Verwijderd
ik heb m eindelijk aan de praat gehad, beetje getweaked
en als je de framerate op 8 zet , schokt het hier aardig, maar dat snelheidsgevoel !! jezus! net of je 400 gaat ofzo..
kheb nu echt het gevoel van ' ik moet nu echt niet crashen want dan is dat mannetje geheid 30x dood '
en als je de framerate op 8 zet , schokt het hier aardig, maar dat snelheidsgevoel !! jezus! net of je 400 gaat ofzo..
kheb nu echt het gevoel van ' ik moet nu echt niet crashen want dan is dat mannetje geheid 30x dood '
Mijn eerste 2 screenies op mn PIII-800, GeForce2 GTS:

Met welke fps hebbie die gemaakt?Op vrijdag 14 juni 2002 22:44 schreef MartijnA3 het volgende:
Mijn eerste 2 screenies op mn PIII-800, GeForce2 GTS:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind trouwens nog steeds dat de t-cam veel meer snelheids gevoel geeft als de cockpit view...
Ik ga dus lekker met de t-cam rijden ookal is de cockpit view eigenlijk wel iets realistischer.
Ik ga dus lekker met de t-cam rijden ookal is de cockpit view eigenlijk wel iets realistischer.
GP4 staat ingesteld op 18 fps, maar dit was een testsessie en ik weet niet of dit in een race speelbaar is.
Verwijderd
Ik merk dat bij mij de functie "environment mapping"" voor nogal wat performance verschil zorgt. Als ik deze op "static" in plaats van "dynamic" zet, loopt ie op alle fronten rete soepel (alles op max, 1280*1024, quincux AA) en visueel verschil kan ik op het eerste gezicht niet ontdekken, dus misschien iets om te proberen voor degenen waarbij die net niet lekker loopt ?
hmz ik vind die wagens vet overdreven glimmen. in het echt zie je toch ook niet je gezicht in de zijkant als ze aan het racen zijn.
dat kun je instellen.Op vrijdag 14 juni 2002 23:08 schreef PowerCow het volgende:
hmz ik vind die wagens vet overdreven glimmen. in het echt zie je toch ook niet je gezicht in de zijkant als ze aan het racen zijn.