2.1 final meen ik; de file heet tenminste fshost21.zip, en what's in a nameairwalker_nl schreef op 28 augustus 2002 @ 08:45:
[...]
Kheb em ook gevonden dat is toch de 2.3 beta?
hmm dan had ik de main program
Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje
Voor mulitplay is het een perfect progje, veel beter dan de FS MP. Meer mogelijkheden en veel opties.Delphi32 schreef op 28 augustus 2002 @ 00:03:
Ik kwam op avsim een (nieuwe) versie van FSHost tegen; weet iemand hier of dat wat is?
Als het niet teveel systeem vreet, kan ik het wel draaien op mn server voor free flights![]()
Ik heb nl een beetje een hekel aan SB, veel te lastig om op te zetten naar mijn idee, als je niet meer wilt dan alleen maar gezellig vliegen. En de standaard FS MP hosting is zoals gebleken redelijk brak
Alleen met VATSIM/SB werkt het niet
Het enige minpuntje is dat die vliegtuigen er zo lelijk van zijn... Als ik met een cessna vlieg dan zien andere me als een boeing
Ok ik ga proberen vanavond FSHost te installeren op mn server, kijken of de verbinding een beetje stabiel is. Details volgen.
Het zou prettig zijn als er rond 2100 mensen zijn die dan ff kunnen helpen met testen
Het zou prettig zijn als er rond 2100 mensen zijn die dan ff kunnen helpen met testen
Anoniem: 51137
Ik krijg net van iemand te horen dat er op 13 september een Fly-Inn wordt gehouden op EHAM op IVAO. Het begin 19.00 uur LT en, tja, wat valt er nog meer te vertellen. Kom ook! Neem je vriendjes mee
en maak ze ff gek bij de ATC.
Anoniem: 63478
Dat klopt helemaal Uncle Sam vanaf 1700 tot 2200 UTC oftewel van 1900 LT to 2400LT en iedereen is uitgenodigd.
Ik heb zelfs een nieuwe headset besteld om jullie beter van dienst te zijn tijdens mijn controller dienst
Ik zou zeggen give it your best shot. Voor meer info http://www.ivao.nl
en see you in the sky
Groetjes
Ik heb zelfs een nieuwe headset besteld om jullie beter van dienst te zijn tijdens mijn controller dienst
en see you in the sky
Groetjes
Hmm.. Piet Bijl van de PR van IVAO NL misschien??Anoniem: 63478 schreef op 28 augustus 2002 @ 12:19:
Dat klopt helemaal Uncle Sam vanaf 1700 tot 2200 UTC oftewel van 1900 LT to 2400LT en iedereen is uitgenodigd.
en see you in the sky
Groetjes
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Over die Fly In en IVAO, hebben jullie de kleine letters al gelezen? Ik waarschuw alvast, want er staat als je nog First Flight Officer bent, OF LAGER, dat je dan op Fly Ins naar de ALT airport word geleid, EHRD, dus eik een "verbod" voor EHAM
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Leuk als je fan bent van de 767!ND schreef op 28 augustus 2002 @ 14:23:
Over die Fly In en IVAO, hebben jullie de kleine letters al gelezen? Ik waarschuw alvast, want er staat als je nog First Flight Officer bent, OF LAGER, dat je dan op Fly Ins naar de ALT airport word geleid, EHRD, dus eik een "verbod" voor EHAM
Of een 747 die ik wil gaan doen, maarjah, ik moet dan ff mijn uren goed volmaken, dan zal het wel gaan, hoop ik-Sander_ schreef op 28 augustus 2002 @ 14:26:
[...]
Leuk als je fan bent van de 767!Die mogen daar niet landen..
Ik weet niet of ik dan wel te vinden zal zijn op die fly in. Natuurlijk.. ervaring op zo'n groot vliegveld is zeker makkelijk. Maar er is meer dan IVAO.ND schreef op 28 augustus 2002 @ 15:09:
[...]
Of een 747 die ik wil gaan doen, maarjah, ik moet dan ff mijn uren goed volmaken, dan zal het wel gaan, hoop ik
1. IK ben niet Piet Bijl.
2. Nederland heeft meerdere airports groningen en maastricht worden ook voor altn gebruikt.
en 3 zoals Sander zegt ervaring is zeker makkelijk.
Maar als iedereen meewerkt etc kan het heel leuk worden lijkt mij en je kan heus wel hulp verwachten als je daarom vraagt en er zullen vast wel wat uitzonderingen gemaakt worden etc.
2. Nederland heeft meerdere airports groningen en maastricht worden ook voor altn gebruikt.
en 3 zoals Sander zegt ervaring is zeker makkelijk.
Maar als iedereen meewerkt etc kan het heel leuk worden lijkt mij en je kan heus wel hulp verwachten als je daarom vraagt en er zullen vast wel wat uitzonderingen gemaakt worden etc.
Waar staat het trouwens? Op de betreffende events-pagina van IVAO-NL lees ik dat iedereen welkom is.
Staat het misschien op ivao.org? Daar kan ik niet (meer) op kijken want mijn browser ondersteunt geen Java meer sinds ik hem opnieuw heb geïnstalleerd. Er zit vast een of andere Microsoft-strategie achter, maar ik heb er even niets aan. Tenzij iemand me kan vertellen hoe ik toch weer Java krijg ik IE6.
Staat het misschien op ivao.org? Daar kan ik niet (meer) op kijken want mijn browser ondersteunt geen Java meer sinds ik hem opnieuw heb geïnstalleerd. Er zit vast een of andere Microsoft-strategie achter, maar ik heb er even niets aan. Tenzij iemand me kan vertellen hoe ik toch weer Java krijg ik IE6.
heb het idd gelezen op IVAO.org
Welke headset heb je?Anoniem: 63478 schreef op 28 augustus 2002 @ 12:19:
en see you in the sky
Groetjes
<offtopic> de Labtec Axis-302 Stereo HeadSet met Boom mic. 22 euro bij informatique
met me ouwe headset was ik nl slecht te verstaan </offtopic>
ik hoop iig een aantal van jullie te zien en er een leuke avond van te maken.
en 'at your service' te kunnen zijn
0w wacht dan ben jij Richard hahaAnoniem: 63478 schreef op 28 augustus 2002 @ 16:47:
<offtopic> de Labtec Axis-302 Stereo HeadSet met Boom mic. 22 euro bij informatique
Heeft iemand anders nog tips voor headsets?
<offtopic> nope geen richard maar wie ben jij dan? rick k... ofzo?, is die labtec headset niet goed genoeg ofzo?
</offtopic>
Kijk als die uitzondering gemaakt kan worden dan ben ik er waarschijnlijk wel. Ik mag nu toch wel zeggen dat ik een beetje ervaring heb met het een en ander.Anoniem: 63478 schreef op 28 augustus 2002 @ 15:50:
Correct me if I am wrong!
Je moet java dll op www.download.com ik had het ook, nu doet het het weer.rollebol schreef op 28 augustus 2002 @ 16:13:
Waar staat het trouwens? Op de betreffende events-pagina van IVAO-NL lees ik dat iedereen welkom is.
Your wrong!-Sander_ schreef op 28 augustus 2002 @ 17:13:
[...]
Kijk als die uitzondering gemaakt kan worden dan ben ik er waarschijnlijk wel. Ik mag nu toch wel zeggen dat ik een beetje ervaring heb met het een en ander.
Correct me if I am wrong!
sorry, kon het niet laten
Ja klopt Rick KortAnoniem: 63478 schreef op 28 augustus 2002 @ 16:57:
<offtopic> nope geen richard maar wie ben jij dan? rick k... ofzo?, is die labtec headset niet goed genoeg ofzo?</offtopic>
ik heb een gratiz poptel headset
(misschien ben ik daarom altijd zo slecht te verstaan
)
(misschien ben ik daarom altijd zo slecht te verstaan
FSHost rules! Wat een heerlijk klein progje met veel mogelijkheden zeg. Nou es kijken of mn server (is al een oud beestje met een retetrage proc) de boel kan trekken... morgenavond een test met wat mensen?
Server info op http://dschagen.xs4all.nl, ip-adres = 80.126.31.194 en het wachtwoord om een sessie te starten is per mail opvraagbaar. Als de tests slagen post ik het hier.
Ik moet er nog effe mee leren werken, misschien anderen ook, maar we komen er wel
Server info op http://dschagen.xs4all.nl, ip-adres = 80.126.31.194 en het wachtwoord om een sessie te starten is per mail opvraagbaar. Als de tests slagen post ik het hier.
Ik moet er nog effe mee leren werken, misschien anderen ook, maar we komen er wel
Ik wil wel testen maar zou niet weten wat ik nodig moet hebbenDelphi32 schreef op 28 augustus 2002 @ 23:10:
FSHost rules! Wat een heerlijk klein progje met veel mogelijkheden zeg. Nou es kijken of mn server (is al een oud beestje met een retetrage proc) de boel kan trekken... morgenavond een test met wat mensen?
Je hebt nodig: FS2002, een zelf te kiezen login naam, en het wachtwoord om te kunnen inloggen. Ik verklap hierbij dat dat is: i9Hz&3The_FrankO schreef op 28 augustus 2002 @ 23:40:
[...]
Ik wil wel testen maar zou niet weten wat ik nodig moet hebben
Dan ga je gewoon FS2002 opstarten en een multiplayer session connecten naar mijn hiervoor geposte ip (als je het kwijt bent kun je dschagen.xs4all.nl pingen en dan het ip-nr noteren). That's all! Daarom vind ik FSHost zo leuk, geen gezeur met SB main host en andere venstertjes
OW dus ik heb geen extra programma nodig? Dan ben ik bang dat het niet bij mij gaat werkenDelphi32 schreef op 29 augustus 2002 @ 00:07:
[...]
Je hebt nodig: FS2002, een zelf te kiezen login naam, en het wachtwoord om te kunnen inloggen. Ik verklap hierbij dat dat is: i9Hz&3
Dan ga je gewoon FS2002 opstarten en een multiplayer session connecten naar mijn hiervoor geposte ip (als je het kwijt bent kun je dschagen.xs4all.nl pingen en dan het ip-nr noteren). That's all! Daarom vind ik FSHost zo leuk, geen gezeur met SB main host en andere venstertjes
Wrom niet? Je kan vanaf je FS pc toch internet op? Geef me 1 reden waarom het niet wil werken (als je de juiste poorten op je server/switch open hebt staan indien van toepassing)The_FrankO schreef op 29 augustus 2002 @ 00:17:
[...]
OW dus ik heb geen extra programma nodig? Dan ben ik bang dat het niet bij mij gaat werkenmaar ik geef de moed niet op
Ik heb hetzelfde probleem ivm netwerk, als jij me in n00b taal kan uitleggen hoe het te verhelpen stap voor stap en te begrijpen, graag, maar ik snap niet veel
Kom ik met een bush flying idee, is Avsim me voor
Sjek de site, ziet er wel interessant uit (maar bar weinig tech info)
Morgenavond, MSN of ICQ, gaan we het oplossen. Zorg maar dat je me bereikt (MSN: Delphi321@hotmail.com, ICQ zie rechtsboven)Anoniem: 51137 schreef op 29 augustus 2002 @ 00:45:
Ik heb hetzelfde probleem ivm netwerk, als jij me in n00b taal kan uitleggen hoe het te verhelpen stap voor stap en te begrijpen, graag, maar ik snap niet veel
Mocht er vandaag nog iemand standalone willen vliegen: doe ff leuk en connect naar mn server, ik wil kijken of mn server status goed werkt
Ik wil zo met Spotter gaan vliegen op ND's server dus ND, mag je server aan? En Spotter heeft nog een ID nodig. iedereen die nog meer willen zijn welkom, ik control op EHAM_A_TWR en ik draai RW op een IVAO server
Spotter zoekt nog een en ander uit en ik laat het wel weten als er de IP van RW bekend is. We gaan denk ik over een half uurtje hoop ik.
ik zie op het moment anders niemand in dat RW channel
hij is ook nog bezigbennierex schreef op 29 augustus 2002 @ 15:23:
ik zie op het moment anders niemand in dat RW channel
Server = ON 
Ik zal ff een ID aanmaken (ps wel mailen
)
ID komt later in DIT bericht
Spotter :
ID : 998998
Password : sp0t3r
(er zit GEEN O in, het is een NUL
)
Uncle Sam > Rang verhoogd naar Controller1
Ik zal ff een ID aanmaken (ps wel mailen
ID komt later in DIT bericht
Spotter :
ID : 998998
Password : sp0t3r
(er zit GEEN O in, het is een NUL
Uncle Sam > Rang verhoogd naar Controller1
212.64.127.168:3782/EHAM_A_TWR
Hij hoort me alleen nog niet maar je kan alvast joinen.
Thnx ND.
Thnx ND.
volgens mij werkt ie nietAnoniem: 51137 schreef op 29 augustus 2002 @ 15:42:
Thnx ND.
Dat kanaal werkt niet.Anoniem: 51137 schreef op 29 augustus 2002 @ 15:42:
Thnx ND.
We zijn op zoek naar een IVAO kanaal, IP, en dan willen we er8er /EHAM_A_TWR
Maar ik weet niet meer waar, wie?
Sorry, de IP die ik gaf van RW doet het wel (212.64.127.168:3782/EHAM_A_TWR).
We zoeken nog meer piloten, wie o wie?
We zoeken nog meer piloten, wie o wie?
lamaSpotter schreef op 29 augustus 2002 @ 16:04:
password klopt niet ND
die van me omaAnoniem: 21543 schreef op 29 augustus 2002 @ 17:07:
welke server ?? waar ?
Locatie?
Paar post hierboven staat zowel een LINK, als het IP (post is van Delphi32)
Ik wil op Delphi's server, maar hier draait FSD nog, kan deze uit?
Ik ben heel benieuwd of het lukt ND. Ik heb FSHost zelf nog niet uitgeprobeerd dus ga je gang 
Voor alle nieuwsgierigen nogmaals de gegevens: je hebt alleen FS nodig. Ga in FS naar menu Multiplayer, kies Connect, voer ip 80.126.31.194 in, wachtwoord = i9Hz&3. En volgens mij kun je dan ook flightplans filen enzo, maar ik weet nog niet precies hoe. Ik ga zo de help erbij pakken.
[edit]Problemen met FSHost misschien handiger aan te pakken via msn/icq
Voor alle nieuwsgierigen nogmaals de gegevens: je hebt alleen FS nodig. Ga in FS naar menu Multiplayer, kies Connect, voer ip 80.126.31.194 in, wachtwoord = i9Hz&3. En volgens mij kun je dan ook flightplans filen enzo, maar ik weet nog niet precies hoe. Ik ga zo de help erbij pakken.
[edit]Problemen met FSHost misschien handiger aan te pakken via msn/icq
WTF het is druk op EHAM IVAO!!!!
Bezet = clearance delivery, ground, tower, approach en radar!!! Allemaal met voice, mensen die willen vliegen doe het nu.
Bezet = clearance delivery, ground, tower, approach en radar!!! Allemaal met voice, mensen die willen vliegen doe het nu.
En ja hoor, FSHost werkt
Check maar op mn server. Ik sta klaar aan de gate.
Bij mij werkte die niet.Delphi32 schreef op 29 augustus 2002 @ 21:55:
En ja hoor, FSHost werktCheck maar op mn server. Ik sta klaar aan de gate.
de eerste 3 pogingen liep FS2002 compleet vast
En bij poging 4 + 5 kon ik wel joinen, maar na 30 seconden werd ik telkens geblokt/gekicked????
Toen ben ik maar gaan hosten..........
He gek.ND schreef op 29 augustus 2002 @ 22:01:
[...]
Bij mij werkte die niet.
de eerste 3 pogingen liep FS2002 compleet vast
En bij poging 4 + 5 kon ik wel joinen, maar na 30 seconden werd ik telkens geblokt/gekicked????
Toen ben ik maar gaan hosten..........
Dat fs weleens lijkt te hangen als je probeert te connecten da's bekend, kan ik weinig aan doen.
Maar ik ga acuut mn vlucht afbreken en de logs bekijken
Log van fshost:
08/29/02 14:56:36 Added 'Nofri!' to game as a pilot (2 pilots, 1 observer)
08/29/02 14:57:06 Disconnected player 'Nofri!'. Appears to not have inbound TCP & UDP ports 2300-2400 open, or has a very slow connection to FSHost.
zelfde voor KA176.
FF je poortjes controleren dus, en anders vrees ik het ergste. Volgens de docu moet fshost heel weinig bandbreedte vereisen, dus het zou toch door een adsl uplink moeten kunnen, toch?
08/29/02 14:57:06 Disconnected player 'Nofri!'. Appears to not have inbound TCP & UDP ports 2300-2400 open, or has a very slow connection to FSHost.
zelfde voor KA176.
FF je poortjes controleren dus, en anders vrees ik het ergste. Volgens de docu moet fshost heel weinig bandbreedte vereisen, dus het zou toch door een adsl uplink moeten kunnen, toch?
KA176 was ik ook. Maar ik heb hier @Home breedbandDelphi32 schreef op 29 augustus 2002 @ 22:20:
Log van fshost:
zelfde voor KA176.
Nou ik wil wel even meedoen op die Delphi32 server dan. Wie nog meer? Ik ga wel op Schiphol staan of zo.
Rollebol, ik zie je niet in de logs dus ik denk dat je niet eens verbinding hebt kunnen maken. Check een paar posts hierboven voor IP en wachtwoord.
ND, heb je een systeem aan staan? Doe je me ff het ip-adres, dan wil ik ff wat tests uitvoeren (merk je niets van). mag ook via msn/icq.
ND, heb je een systeem aan staan? Doe je me ff het ip-adres, dan wil ik ff wat tests uitvoeren (merk je niets van). mag ook via msn/icq.
Hm ik doe in FS het menu Flight en dan Multiplayer en dan Connect en dan vul ik bij het IP het IP in en hij staat op IP en niet op IPX. Dan doe ik 'Search' en dan lijkt er niets te gebeuren. Even tcpdump erbij pakken. Hij wil connecten met UDP-poort 47624 van jou, en dan krijgt hij destination unreachable. Het IP is de viergetallenvorm van dschagen.xs4all.nl, namelijk 80.146.31.194. Maar goed, ik geef het op.
Hmmm ik heb al een mail aan de maker gestuurd dat er hier iets niet goed gaat. Gewone webservers (check http://dschagen.xs4all.nl) doen het wel, geen flauw idee waarom de UDP dan ineens niet geforward wordt. Het ligt dus niet aan jou... er wordt aan gewerktrollebol schreef op 30 augustus 2002 @ 00:46:
Hm ik doe in FS het menu Flight en dan Multiplayer en dan Connect en dan vul ik bij het IP het IP in en hij staat op IP en niet op IPX. Dan doe ik 'Search' en dan lijkt er niets te gebeuren. Even tcpdump erbij pakken. Hij wil connecten met UDP-poort 47624 van jou, en dan krijgt hij destination unreachable. Het IP is de viergetallenvorm van dschagen.xs4all.nl, namelijk 80.146.31.194. Maar goed, ik geef het op.
Een TCP scan op port 80 levert een connectie op, een UDP op 47624 niets... vreemd!
Delphi32 > IP : 217.120.113.162
Eerst had ik de FSD server aanstaan, die heb ik al uitgezet.
Ik het hoor het straks dan van je hoe en wat
* Nd gaat nu naar school voor 2 lesuren met 3 tussen uren....
LoL kan je beter niet naar school gaan manND schreef op 30 augustus 2002 @ 08:55:
Oke, een idee:
De derde Grande Fly-Inn inmiddels maar nu had ik het erover met J-063 en die vond het ook een goed idee
We zijn van plan om in de Herfstvakantie een [i]Grande Fly-Inn[i] te houden voor heel GoT en iedereen die op dit topic vliegt en controlt. Liefst zo veel mogelijk piloten en controllers, J-063 en ik willen wel alvast controllen, dus we hebben al een Clearance Delivery - Startup, en een Ground. Als we nou ook nog Tower kunnen krijgen misschien zelfs Approach - Departure en dan gaan we natuurlijk ook voor de Radar zou het helemaal geweldig zijn. En uiteraard veel piloten want zonder hun hebben de controllers ook niks te doen
Iedereen die belangstelling heeft meld het maar.
Samenvatting:
Betreft: Grande-Fly-inn
Datum: 1e zondag in de Herfsvakantie
Dus meld je aan en zorg voor veel enthousiasten!
Uncle Sam en J-063
PS: Als je die zondag echt niet kan en er kunnen er veel niet kunnen we het uiteraard verzetten.
De derde Grande Fly-Inn inmiddels maar nu had ik het erover met J-063 en die vond het ook een goed idee
We zijn van plan om in de Herfstvakantie een [i]Grande Fly-Inn[i] te houden voor heel GoT en iedereen die op dit topic vliegt en controlt. Liefst zo veel mogelijk piloten en controllers, J-063 en ik willen wel alvast controllen, dus we hebben al een Clearance Delivery - Startup, en een Ground. Als we nou ook nog Tower kunnen krijgen misschien zelfs Approach - Departure en dan gaan we natuurlijk ook voor de Radar zou het helemaal geweldig zijn. En uiteraard veel piloten want zonder hun hebben de controllers ook niks te doen
Samenvatting:
Uncle Sam en J-063
PS: Als je die zondag echt niet kan en er kunnen er veel niet kunnen we het uiteraard verzetten.
Ik bied me aan om te controllenAnoniem: 51137 schreef op 30 augustus 2002 @ 10:32:
Oke, een idee:
We zijn van plan om in de Herfstvakantie een [i]Grande Fly-Inn[i] te houden voor heel GoT en iedereen die op dit topic vliegt en controlt. Liefst zo veel mogelijk piloten en controllers, J-063 en ik willen wel alvast controllen, dus we hebben al een Clearance Delivery - Startup, en een Ground. Als we nou ook nog Tower kunnen krijgen misschien zelfs Approach - Departure en dan gaan we natuurlijk ook voor de Radar zou het helemaal geweldig zijn. En uiteraard veel piloten want zonder hun hebben de controllers ook niks te doenIedereen die belangstelling heeft meld het maar.
Samenvatting:
Uncle Sam en J-063
oke, op welke positie wil je graag? J-063 doet de GND geloof ik en ik doe DEL -SUC, dus toren ofzo?
mijn voorkeur gaat uit naar Approach - Departure of Radar. Tegen die tijd is Pilot in Command ook weer terug en die zal ook wel willen controllen.Anoniem: 51137 schreef op 30 augustus 2002 @ 11:04:
[...]
oke, op welke positie wil je graag? J-063 doet de GND geloof ik en ik doe DEL -SUC, dus toren ofzo?
Anoniem: 43578
He sammie, wie zeg dat ik GND wil doen, weet je hoe fucking saai dat isAnoniem: 51137 schreef op 30 augustus 2002 @ 10:32:
Oke, een idee:
We zijn van plan om in de Herfstvakantie een [i]Grande Fly-Inn[i] te houden voor heel GoT en iedereen die op dit topic vliegt en controlt. Liefst zo veel mogelijk piloten en controllers, J-063 en ik willen wel alvast controllen, dus we hebben al een Clearance Delivery - Startup, en een Ground. Als we nou ook nog Tower kunnen krijgen misschien zelfs Approach - Departure en dan gaan we natuurlijk ook voor de Radar zou het helemaal geweldig zijn. En uiteraard veel piloten want zonder hun hebben de controllers ook niks te doenIedereen die belangstelling heeft meld het maar.
Samenvatting:
Uncle Sam en J-063
ps, net een vlucht op ivao gedaan, ging werelds en er was gewoon een controller op schiphol, jaja, dat heb ie niet op vatsim rond deze tijd. Die controller was echt goed vond ik. Voortaan meer op ivao en dan later misschien vatsim wel.
Iets concreter; welke datum is dat?Anoniem: 51137 schreef op 30 augustus 2002 @ 10:32:
Oke, een idee:
Hm ja, het ging zoals ik al verwachtte: ik kan je pingen, en je portjes zijn keurig open. Ping-times zijn ook normaal (rond de 80 ms). Dus het ligt aan de setup hier. Ik heb het vermoeden dat ICS de UDP-packets uiteindelijk niet naar de FSHost server doorstuurt maar zelf opslurpt. Zal es kijken of ik een andere router kan installeren, en ik wacht even af tot de maker van FSHost gereageerd heeft (dat wordt maandag). Tot die tijd: shit, sorry, het werkt wel maar niet over internetND schreef op 30 augustus 2002 @ 08:55:
Okeey das duidelijkDelphi32 schreef op 30 augustus 2002 @ 16:17:
[...]
Hm ja, het ging zoals ik al verwachtte: ik kan je pingen, en je portjes zijn keurig open. Ping-times zijn ook normaal (rond de 80 ms). Dus het ligt aan de setup hier. Ik heb het vermoeden dat ICS de UDP-packets uiteindelijk niet naar de FSHost server doorstuurt maar zelf opslurpt. Zal es kijken of ik een andere router kan installeren, en ik wacht even af tot de maker van FSHost gereageerd heeft (dat wordt maandag). Tot die tijd: shit, sorry, het werkt wel maar niet over internet
Gebruik je een software Router, of een hardware router?
Over de fly in : Bedenk alvast de probs die we kunnen verwachten!!!
Op een Scholdag ben ik namelijk altijd thuis, (behalve dinsdag en vrijdag, want dan moet ik sporten
Alles wordt geregeld door ICS van Windows zelf; dat heet dus een software router. Het rare is dat ie tcp op elke port normaal behandelt; bewijs is dat de FSHost server status over internet gewoon te lezen is. Maar met die UDP-connecties gaat het zo te zien niet goed.ND schreef op 30 augustus 2002 @ 16:26:
[...]
Okeey das duidelijkIk wacht af
Naja, als ik nieuws heb dan hoort u het wel
In de vakantie heb je sowieso geen last van huiswerk en op het moment moet ik al leren omdat al me cijfers meetellen voor me eindexamen en ik sluit eind komend halfjaar al een vak af wat op me examenlijst komt te staan, dus ik wil veel vondoendes scoren en zeker voor dat vak anders sta ik al 1 onvoldoende en mag in in me examen nog maar 1 onvoldoende.ND schreef op 30 augustus 2002 @ 16:26:
[...]
Okeey das duidelijkIk wacht af
Over de fly in : Bedenk alvast de probs die we kunnen verwachten!!!Zoals andere niet zien, op EHAM niet etc......Maar waarom in de vakantie telkens?? Ik weet dan niet of ik uit ga of thuis ben.....
Op een Scholdag ben ik namelijk altijd thuis, (behalve dinsdag en vrijdag, want dan moet ik sporten)
PS: Rdluca, dan schrijf ik jou op voor APP - DEP.
Ik schrijf me straks in, onder voorbehoud.....
* ND863 gaat nu lekker douchen na het sporten
* ND863 gaat nu lekker douchen na het sporten
onder voorbehoud
EGCC, ARR liever eigenlijk
EGCC, ARR liever eigenlijk
Goeiemorguh
Nog vliegers aanwezig?
Niet op IVAO toch? want daar ben ik nu aan het controllen...
Ik ben bezig om FSHost aan de praat te krijgen, maar ik kan niets testen zonder een connectie van buitenaf. Kan er iemand zo vriendelijk zijn om even contact met me op te nemen, zodat we de connectie kunnen testen?
edit : ND, misschien is een messenger wat handiger hiervoor
ik zag je al langskomen, mn firewall staat nu nog dicht
edit : ND, misschien is een messenger wat handiger hiervoor
I will try it zometeen, ben ff op andere PC Windows aan het installen, dus ik kan alleen maar connectenDelphi32 schreef op 31 augustus 2002 @ 19:14:
Ik ben bezig om FSHost aan de praat te krijgen, maar ik kan niets testen zonder een connectie van buitenaf. Kan er iemand zo vriendelijk zijn om even contact met me op te nemen, zodat we de connectie kunnen testen?
IP? Pass?
IP is 80.126.31.194, pass i9Hz&3 (ongewijzigd). Ik ben nieuw in WinGate, dus ik moet ff zoeken hoe ik de firewall je doorlaat & correct routeer 
Stapje verder (zojuist): van buiten kan je vliegen op mn server, de juiste poorten staan of stonden open. Door een rariteit van Wingate of misklik van mijzelf (ik vermoed het laatste) weet ik nou nog bijna niets, want mn inet hield er ook mee op...
We waren net wel zover, dat ofwel een internet speler aan FSHost kon hangen ofwel ikzelf; zodra ik inlogde kickte ik ND en andersom
Maar dat moet goed kunnen komen. Als er meer mensen in staat zijn om althans FS op te starten en een MP session op mn bak te joinen (je hoeft verders niets te doen) dan welkom... we gaan er uit komen.
ND, waar blijf je nou
Stapje verder (zojuist): van buiten kan je vliegen op mn server, de juiste poorten staan of stonden open. Door een rariteit van Wingate of misklik van mijzelf (ik vermoed het laatste) weet ik nou nog bijna niets, want mn inet hield er ook mee op...
We waren net wel zover, dat ofwel een internet speler aan FSHost kon hangen ofwel ikzelf; zodra ik inlogde kickte ik ND en andersom
ND, waar blijf je nou
Ok ik heb het dus helemaal gehad met FSHost. Niet met FSHost zelf, maar met het instellen van mn server. WinGate geprobeerd, krijg FSHost niet aan de praat. SolidShare getest, leek goed maar crasht mn adsl verbinding nogal hard. Tenzij er iemand met de tip van de eeuw komt (vrij onwaarschijnlijk) hou ik er gewoon mee op. Jammer, jammer...
Sorry ik was naar verjaardagDelphi32 schreef op 01 september 2002 @ 01:12:
Ok ik heb het dus helemaal gehad met FSHost. Niet met FSHost zelf, maar met het instellen van mn server. WinGate geprobeerd, krijg FSHost niet aan de praat. SolidShare getest, leek goed maar crasht mn adsl verbinding nogal hard. Tenzij er iemand met de tip van de eeuw komt (vrij onwaarschijnlijk) hou ik er gewoon mee op. Jammer, jammer...

Heb je Winroute al geprobeerd? Staat er niets in de help (of bijlage) over extra poorten die open moeten naast de FS2002 standaard poorten?
Hebbie ze wel goed naar je PC door gerout?
WinRoute heb ik nog niet getest; ik heb het alleen nog kunnen vinden op een vage taiwanese site. Als je www.winroute.com intypt kom je bij een ander product terechtND schreef op 01 september 2002 @ 21:44:
[...]
Heb je Winroute al geprobeerd? Staat er niets in de help (of bijlage) over extra poorten die open moeten naast de FS2002 standaard poorten?
Hebbie ze wel goed naar je PC door gerout?
Ik ga wel verder proberen als ik betere programma's heb gevonden en als ik tijd heb. Alle mensen die geholpen hebben: bedankt!
Een laatste woord over FSHost, voordat ik deze serie verkloot-je-server-voor-wat-vliegfanaten afsluit. Wie weet ziet iemand dit en denkt 'he, dan doe ik het toch?' 
Na wat zoekwerk bleek, dat de door mij gewenste installatie (FSHost achter NAT, via internet bereikbaar maar ook via het NAT-netwerk hier) NIET bereikt kan worden. Je kan FSHost en FS2002 samen niet configgen zodat ze zowel locaal als over internet werken. Met andere woorden: ik kan met wat moeite FSHost prima installen op de server en open zetten voor internet, maar dan kan ik zelf nooit meevliegen (vandaar, Gilly, dat jij mij niet zag en ik jou niet terwijl we in dezelfde game zaten).
Ik heb, kortom, een nieuw IP adres nodig voor FSHost. Daar kan ik dan een windows bak aan hangen waar FSHost op komt te draaien. En aangezien ik geen 2e ip heb, laat staan een tweede server, gaat het feest niet door
Na wat zoekwerk bleek, dat de door mij gewenste installatie (FSHost achter NAT, via internet bereikbaar maar ook via het NAT-netwerk hier) NIET bereikt kan worden. Je kan FSHost en FS2002 samen niet configgen zodat ze zowel locaal als over internet werken. Met andere woorden: ik kan met wat moeite FSHost prima installen op de server en open zetten voor internet, maar dan kan ik zelf nooit meevliegen (vandaar, Gilly, dat jij mij niet zag en ik jou niet terwijl we in dezelfde game zaten).
Ik heb, kortom, een nieuw IP adres nodig voor FSHost. Daar kan ik dan een windows bak aan hangen waar FSHost op komt te draaien. En aangezien ik geen 2e ip heb, laat staan een tweede server, gaat het feest niet door
Delphi, kan je niet naar je eigen IP connecten maar je externe IP gebruiken, dus niet je interne?
Leuke suggestie!rollebol schreef op 04 september 2002 @ 10:52:
Delphi, kan je niet naar je eigen IP connecten maar je externe IP gebruiken, dus niet je interne?
Alleen heb ik dat al die tijd gedaan... in FS typte ik dan 80.126.31.194 in, en dan zag ik op de server dat 192.168.0.5 het spel had gejoind
Dus ik ga juist nu andersom proberen... en eerst ff PortMapper erop pleuren voor de zekerheid.
Anoniem: 21543
ik heb 2 ip's en 2 computers 
2e/3e is alleen wel een P166
maar wel allemaal met adsl (8Mb/1Mb)
Komtie nou mee...
mijn server is ook een P166, en die trekt het zonder problemen. En jouw upload is ook nog eens 8x de mijne, dus dat moet voldoende zijn voor (niet schrikken) 80 spelerts tegelijk volgens de maker van FSHost. Hoewel dan waarschijnlijk de P166 aan zn grens zit
En, wat denk je, ga je FSHost hosten ??
mijn server is ook een P166, en die trekt het zonder problemen. En jouw upload is ook nog eens 8x de mijne, dus dat moet voldoende zijn voor (niet schrikken) 80 spelerts tegelijk volgens de maker van FSHost. Hoewel dan waarschijnlijk de P166 aan zn grens zit
Kom FF vliegen op IVAO eham
Het is veel te rustig
Contact me @ ICQ, dan regelen we hetAnoniem: 21543 schreef op 04 september 2002 @ 15:59:
ik heb 2 ip's en 2 computers
Wordt wel laat vanavond... misschien andere keer beter?
Dit topic is gesloten.