"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
Verwijderd
Als je dus bij de slotjeslijst kijkt, dan lijkt het alsof daar alleen maar PHP topics staan... De meesten terecht, want het zijn de meest simpele FAQ/n00b vragen of scriptrequests, maarrr...
Als ik naar de simpelheid van vragen over 'andere' talen kijk, en dan voornamelijk C++/C vragen maar het zal ook wel opgaan voor andere talen (ik let eigenlijk voornamelijk op C++/C topics hier)... Eerst een ander voorbeeldje. [topic=523427/1/25]
Dat is een XML-HOWTO opzoek vraagje, zou ik denken (bestaan die?
Maar als je dus naar de C++ topics kijkt van nu:
[topic=523435/1/25]
[topic=523282/1/25]
Dit zijn eigenlijk best wel vragen van het niveau 'duh'. Lijkt me dat je dat op de eerste de beste site kan opzoeken... Het kan ook zijn dat ik teveel zit te proggen de laatste tijd en dat het voor mij wat logischer lijkt dan voor de 'gemiddelde progger', maar heb ik het mis als ik denk dat 'duh'-niveau C++/C topics meer kans hebben om open te blijven dan 'duh'-niveau PHP/ASP vragen?
Op zich, als je die C++ vragen dichtgooit, dan blijft er weinig meer over aan C/C++ topics hier, maar toch...
Als je dan naar de C/C++ topics gaat gaan kijken, zie je dat die topics -ook al zijn ze van een 'duh' niveau- meestal uitlopen tot een serieuze discussie tussen de C of C++ goeroe's. Om maar enkele voorbeelden aan te halen:
[topic=495709/1/25]
[topic=224370/4/25]
[topic=503952/4/25]
https://fgheysels.github.io/
En ik beantwoord bijna nooit delphi vragen omdat ze te simpel zijn. Ik wacht juist op ingewikkelde vragen over Delphi.Op vrijdag 14 juni 2002 01:32 schreef tomatoman het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens wel jammer dat er nogal weinig Delphi goeroes rondhobbelen in P&W. De echt ingewikkelde vragen laat ik daarom meestal maar achterwege, omdat er toch geen afdoende antwoord op komt (en dat vindt Tomatoman een beetje).
[..]
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Verschil is dat de duh-vragen over C++ nog nooit eerder waren gesteld, de duh-vragen over PHP en ASP zijn allemaal al een keer langsgekomen en beantwoord.Op vrijdag 14 juni 2002 07:53 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
Dit zijn eigenlijk best wel vragen van het niveau 'duh'. Lijkt me dat je dat op de eerste de beste site kan opzoeken...
[..]
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Misschien is het wel zo dat juist de goede C/C++, Delphi of <insert fav language here> programmeur, weinig GoT nodig heeft en veel dingen zelf uitzoekt.
Ik ben het met beelzebubu eens dat de C++ topics van nu niet je van het zijn, maar vaak gaan de goeroes daar inderdaad op verder terwijl het voor de topic starter allang niet meer interessant is (cq. te hoog niveau?). Misschien is het stiekum zo dat C++ eerder een kansje wordt gegunt wegens deze ervaring, of juist omdat ze zo schaars zijn...
"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
Yup, en/of dat de instap voor php en asp (en zo...) zo laag is dat het meer mensen aantrekt die inzicht missen of zo, of niet weten hoe je een manual in moet zien... Nofi of course maar ik denk dat de mensen die veel werken met "echte programmeertalen" (om het zo maar ff te noemen) vaak creatiever oplossingen kunnen vinden en ook meer moeite doen (doen ze sowieso al, C++ vind ik een stuk moeilijker dan php..).Op vrijdag 14 juni 2002 10:17 schreef _Mo_ het volgende:
Misschien is het wel zo dat juist de goede C/C++, Delphi of <insert fav language here> programmeur, weinig GoT nodig heeft en veel dingen zelf uitzoekt.
Exact expert nodig?
[topic=524121/1/25]
* whoami denkt trouwens dat we een beetje off-topic aan het gaan zijn.
ik ga hier nog ff op inOp vrijdag 14 juni 2002 10:40 schreef whoami het volgende:
Vergelijk dit topic bv eens met de C++ topics die ik eerder aangehaald heb:
[topic=524121/1/25]
hiervan moet ik dus
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
mwja, beetje discutabel aangezien dit puur policy is dat deze dicht gaat (debuggen, compiler errors, etc.). Misschien een beetje een extreem voorbeeld, maar het laat wel het niveau zien...Op vrijdag 14 juni 2002 10:40 schreef whoami het volgende:
Vergelijk dit topic bv eens met de C++ topics die ik eerder aangehaald heb:
[topic=524121/1/25]
en dat al op de vroege ochtend.....
[nog dieper er op in]Op vrijdag 14 juni 2002 10:41 schreef D2k het volgende:
ik ga hier nog ff op in
hiervan moet ik dusecht waar hier kan ik bijzonder slecht tegen.......
Het trieste is dan ook nog dat die pipo's op stage zitten. Wat heeft ie de 2 jaar ervoor geleerd
Maar wel lekker de punten ervoor cashen, terwijl ie er geen flikker van begrijpt imho
Echt straks kom ik aan met een HBO diploma, en heeft men al een lading pruts HBO'ers gehad. Nou dan maak ik een lekkere indruk met dat papiertje hoor (opgekropte frustatie
[/nog dieper er op in]
Maar laten we het ontwerp iets deze kant op buigen: Wat moet er met deze threads gebeuren
Wat doen we goed, wat doen we niet goed, wat kan er beter, zijn we te bot...
We weten nu al dat volgens sommigen we veel te snel een slot uit de kast trekken, welke dingen zijn er nog?
* whoami is wel curieus.
Ik denk ook niet dat je dat kunt / wilt veranderen op wat voor manier dan ook. Geniet van de topics die echt interessant zijn en help de mensen waarvan het de moeite waard is ze te helpen
[edit]Oja on-topic:
Lite-modjes doen het goed. Naar mijn mening is de voornaamste taak van een modje slotjes zetten. Ik houd niet zo van gestuurde topics dus persoonlijk heb ik liever niet dat modjes gesprekken afdwingen zegmaar.. (doen ze gelukkig ook niet).
Verder ben ik blij met de topictitel veranderingen. Sommige topics nodigen meer uit om in te zien als ze een duidelijke titel hebben.
Laatste punt: Laat meer ruimte voor Spam. Dat wil zeggen, het aanprijzen van nieuwe technieken (zoals SOAP) en interessante prog-tooltjes. Het moet alleen geen spam-inhoud hebben natuurlijk en wel een enigszins aantrekkelijke begin-post hebben.
|_____vakje______|
Sluiten. Wel met een nette melding (zoals nu geloof ik is gebeurt) dat dit een soort van basiskennis is en dat je zo'n foutmelding toch echt wel zelf moet kunnen oplossen (en anders beter een ander vak kan kiezenOp vrijdag 14 juni 2002 10:45 schreef Glimi het volgende:
Maar laten we het ontwerp iets deze kant op buigen: Wat moet er met deze threads gebeurenMoet deze hard gesloten, aangekeken worden of de oplossing pasten (en dan niet als hint want dat begrijpt ie niet
) ?
Exact expert nodig?
YAFIANYGIOp donderdag 13 juni 2002 21:06 schreef D2k het volgende:
<font color=red> Oproep: wij willen kritiek/opmerkingen/aanvullingen/verbeteringen/meningen over ons modden</font>
Gezien mijn kennis stort ik mij vooral op de SQL-topics. Vandaar dat ik dusty vaker als mod tegenkom dan de anderen. d2K kom ik ook wel tegen, maar (sorry als het niet klopt) die heeft minder inhoudelijk kennis van SQL en kan door zijn Lite-mod status en een inhoudelijke foute post wel de topic starter op het verkeerde been zetten. Bedenk dus dat je als Lite-mod ook een zeker inhoudelijk aanzien geniet. Dit kan dus tot verwarring leiden als het niet je field of play is.
Ik over het algemeen blij met dusty alhoewel ik het aantal keren dat er over normalisatie en ontwerp wordt *gezeurd* wel wat overdreven vindt. Ik heb het idee dat het niveau van de topics die overblijven wel degelijk omhoog is gegaan.
Dat hij het goed bedoeld, maar het soms wat rottig z'n strot uitkomt is even wennen. Ik kan me voorstellen dat nieuwkomers hiervan schrikken.
De topic title wijzigingen die worden doorgevoerd zijn enorm fijn. Ik weet nu bijna zeker dat ik een relevant topic open.
Conclusie (algemeen): Lite-mods zijn een welkome toevoeging. Voor mij hoeven er in ieder geval niet nog meer te komen. (Ik solliciteer dan ook niet zoals wasigh
Op vrijdag 14 juni 2002 11:04 schreef Goodielover het volgende:
YAFIANYGI
klopt, maar ik probeer me dus uit die topics te houden (tenzij ik zeker ben van mijn zaak)Gezien mijn kennis stort ik mij vooral op de SQL-topics. Vandaar dat ik dusty vaker als mod tegenkom dan de anderen. d2K kom ik ook wel tegen, maar (sorry als het niet klopt) die heeft minder inhoudelijk kennis van SQL en kan door zijn Lite-mod status en een inhoudelijke foute post wel de topic starter op het verkeerde been zetten.
voorbeeldje: [topic=512652/1/100] daar begon ik verkeerd maar heb later wel de goede oplossing bereikt
daar ben ik me van bewust. daarom zal je mij meestal de php topics dicht zien doenBedenk dus dat je als Lite-mod ook een zeker inhoudelijk aanzien geniet. Dit kan dus tot verwarring leiden als het niet je field of play is.
ach jah dusty is een geval apartIk over het algemeen blij met dusty alhoewel ik het aantal keren dat er over normalisatie en ontwerp wordt *gezeurd* wel wat overdreven vindt. Ik heb het idee dat het niveau van de topics die overblijven wel degelijk omhoog is gegaan.
hijs nogal cryptisch iddDat hij het goed bedoeld, maar het soms wat rottig z'n strot uitkomt is even wennen. Ik kan me voorstellen dat nieuwkomers hiervan schrikken.
De topic title wijzigingen die worden doorgevoerd zijn enorm fijn. Ik weet nu bijna zeker dat ik een relevant topic open.
Conclusie (algemeen): Lite-mods zijn een welkome toevoeging. Voor mij hoeven er in ieder geval niet nog meer te komen. (Ik solliciteer dan ook niet zoals wasigh)
Door de hints van een van uw collega's denk ik....Op vrijdag 14 juni 2002 11:07 schreef D2k het volgende:
klopt, maar ik probeer me dus uit die topics te houden (tenzij ik zeker ben van mijn zaak)
voorbeeldje: [topic=512652/1/100] daar begon ik verkeerd maar heb later wel de goede oplossing bereikt
Van wat ik tot nu toe heb gezien van whoami gaat het de goede kant op met de SQL kennis onder de Lite-mods.Op vrijdag 14 juni 2002 11:11 schreef whoami het volgende:
[..]
Door de hints van een van uw collega's denk ik....![]()
Het is niet erg hoor d2K, iedereen heeft z'n goede punten, je kunt alleen niet overal goed in zijn. Waar was jij ook al weer goed in?
Mee eens....CyberSnooP: Laatste punt: Laat meer ruimte voor Spam.
Alhoewel de manier van posten ook erg veel goed kan doen: Ik heb ik het verleden erg veel 'spam' topics geplaatst, maar die bleven eigenlijk altijd open en werden zelfs als interessant gezien.
Misschien toch nog een iets minder eerste post in een spam-achtig topic vergeven en wachten totdat andere bezoekers er wellicht een leuke draai aan geven...
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Maar wie van de mod's gaf nou de juiste oplossing?Op woensdag 12 juni 2002 15:39 schreef zzzflitzzz het volgende:
Zolang de modjes elkaar maar niet gaan modden vind ik het allang best.
[topic=522456/1/50]
(Oeps, toch een sollicitatie van mij, ... Neeee)
Maar misschien is het wat om lite-lite-mods
Er moet dan natuurlijk wel maar een (lite-)mod gewaarschuwd worden, die ook nog eens on-line is.
De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
LOL. Wordt een ware bureaucratie zoOp vrijdag 14 juni 2002 20:53 schreef NetForce1 het volgende:
Maar misschien is het wat om lite-lite-modsaan te stellen, die bijv. met een knopje een (lite-)mod, kunnen waarschuwen over een topic, zodat de lite-mods weer wat meer 'gewoon' user kunnen spelen.
Er moet dan natuurlijk wel maar een (lite-)mod gewaarschuwd worden, die ook nog eens on-line is.
SeMOp vrijdag 14 juni 2002 20:57 schreef .oisyn het volgende:
voor het waarschuwen is SeM, en ik moet zeggen dat we met het aantal van nu er razendsnel bij zijn als er een SeM verschijnt
Dan gaan we natuurlijk ook nog voor de secretarissen, en de secretarissen van de secretarissen natuurlijkOp vrijdag 14 juni 2002 20:58 schreef _Mo_ het volgende:
[..]
LOL. Wordt een ware bureaucratie zo
Schop een ModjeOp vrijdag 14 juni 2002 21:02 schreef NetForce1 het volgende:
[..]
SeMHeb ik ff gemist, excuse me als dat niet zo had mogen zijn, maar ik lees ook niet elke dag de faq overnieuw, en ik kom eigenlijk alleen maar in /14, en af en toe in
, duss.
http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/26
iddOp vrijdag 14 juni 2002 21:28 schreef Xanthus het volgende:
[..]
Schop een Modje
http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/26
en niet te hard schoppen he
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
ik schop trugOp vrijdag 14 juni 2002 22:11 schreef .oisyn het volgende:
[..]
idd
en niet te hard schoppen he
ICQ ?Op vrijdag 14 juni 2002 20:53 schreef NetForce1 het volgende:
Maar misschien is het wat om lite-lite-modsaan te stellen, die bijv. met een knopje een (lite-)mod, kunnen waarschuwen over een topic, zodat de lite-mods weer wat meer 'gewoon' user kunnen spelen.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Verwijderd
een knopje waarmee je op het sluiten van een topic kan stemmen. Je zou dan een extra knopje met statische link naar een pagina die uit de referer het topic nummer haalt kunnen maken. De mods kunnen dan dit lijstje af en toe doorlopen en dan over deze topics hun oordeel geven.
SM is misschien wat toepasselijker als afkortingOp vrijdag 14 juni 2002 23:13 schreef D2k het volgende:
[..]
ik schop trug
er zijn vast wel meer mensen met een mening
Ik vind dat D2k zich teveel bezig houd met mod-acties en zich te weinig bezig houd met gewone replies (als in 'inbreng in het forum').
(nofi hoor D2k).
Dat laat ik aan jullie over.Op woensdag 03 juli 2002 16:21 schreef Zef het volgende:
En nu iets nieuws![]()