Op woensdag 12 juni 2002 09:14 schreef Martin Sturm het volgende:
Het verschil is dan ook dat jou packages niet gecompiled zijn met alle mogelijk optimalisaties voor jou systeem

.
En dat maakt voor verreweg de meeste programma's ook maar weinig tot zeer weinig uit (vergeet niet dat gcc al wel degelijk optimized voor zoveel mogelijk CPUs, ook al compile je voor 80386).
Mocht je btw behoefte hebben om in Debian een package van source te compilen:
code:
1
| apt-get -b source <package>; dpkg -i *.deb |
En een kopje thee gaan drinken.
Op woensdag 12 juni 2002 16:31 schreef Kippenijzer het volgende:
Ik rust mijn kaas met een mooie quote die bewijst dat onze lieve topicstarter :
1) Toch niet kan lezen
2) Iets te windowze minded is
[..]

Een beetje vriendelijker kan wel he? Iets verkeerd lezen kan altijd gebeuren (gebeurde mij ook bij diezelfde foutmelding, zoals je in deze thread kan lezen).
Op woensdag 12 juni 2002 16:33 schreef Kippenijzer het volgende:
DVD's wordt ook overal nog steeds aangegeven dat dat nogal brak blijft onder linux, helaas...
Hmm, ik heb maar de beschikking over één computer die DVDs kan afspelen (en die computer is niet eens mijn eigendom), maar met mplayer kan ik daar gewoon prima DVDs op kijken hoor... Overigens geen idee hoe dat in Windows uitziet; die computer heeft nog nooit Windows gezien.[quote]
Op woensdag 12 juni 2002 18:26 schreef Sabbath het volgende:
Ik heb nu een paar dagen linux draaien, en de eerste 5min. ging het goed. Daarna duurde het 3 uur toen ik eindelijk m'n netwerk aan de praat (internet en files sharing) had. Maar toen ik everybuddy wou installeren ging het al fout. vanaf dat moment duurt het (niet overdreven!!!) 15min. voor ik in linux zit. Als ik er dan eindelijk in ben crasht ie vaker dan windows, dat wil zeggen, als ik bijvoorbeeld m'n home directory open, loopt ie vast. Als ik ook maar een willekeurig programma wil openen loopt ie al vast.
Na een paar uur kloten Linux er maar weer opnieuw opgezet, heb ik gewoon het zelfde probleem weer!!!!!
Misschien een topic erover openen? Ik zie zo 1-2-3 niet waar het aan ligt namelijk, en om dat nou allemaal in deze thread op te lossen...
stront linux
Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar mag het iets liever?
Op woensdag 12 juni 2002 19:28 schreef Sabbath het volgende:
Oke, je hebt gelijk, die kreet van "stront linux" sloeg nergens op. Ik was gewoon een beetje pissig.
Danku

Op woensdag 12 juni 2002 18:59 schreef Valium het volgende:
In Linux gaat het heel anders. Je kunt de problemen opzoeken. Dat is het verschil. Als je dat niet wilt accepteren, dan kun je beter bij windows blijven. Als je dat wel accepteert, dan is Linux voor jou, want je kunt je problemen altijd oplossen door gewoon goed te kijken.
Dat vind ikzelf ook een groot voordeel ja. Het is niet altijd even makkelijk om de oorzaak te vinden, maar IMHO stukken makkelijker dan in Windows... Het is voor mij gewoon duidelijker wat er gebeurt... Minder 'verstopt'.
Op woensdag 12 juni 2002 20:55 schreef bazs2000 het volgende:
Toch heb ik 1 probleem, en dat is dat ik niet het internet op kan vanuit Linux.
Om de een of andere reden 'vergeet' Linux altijd mijn netwerkinstellingen.
Daardoor gaat het niet, en als ik dan verder ga kijken dan zegt ie dat er geen NIC geinstalleerd is, terwijl deze toch goed geinstalleerd en geconfigureerd is.
Andere drivers installeren helpt niet, het probleem blijft bestaan.
Ach ja, binnenkort download ik Mandrake 8.2 ofzo, kijken of dat beter gaat.
Overgens wel jammer, want mijn Red Hat versie heb ik in de winkel gekocht.

Dat het nu niet werkt met RH wil niet zeggen dat het niet kan werken met RH

Hoe stel je je netwerkspul precies in (omdat hij het 'vergeet')?