Toon posts:

[XP] verkenner loopt vast bij netwerkomgeving

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik vanaf mijn PC op de gedeelde stations van m'n netwerk wil kijken loopt de verkenner vast. Ik kan de gedeelde mappen en stations zien, maar zo gauw ik er een wil openen loopt de verkenner vast. Heel vervelend want ik ben dan ook meteen m'n taskbar (START knop) kwijt. In ons huis staat nog 3 andere pc's, met Win98, Win2k en WinXP als besturings systemen, bij elke pc heb ik het zelfde probleem. Die andere PC's kunnen wel op mijn PC kijken en bestanden kopieeren.

Ik heb al geprobeerd om de protocollen te verwijderen en opnieuw te installeren, maar dat haalde niets uit.

Iemand een idee ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staan je guest accounts ook goed ingesteld?
bij mij staan deze standaard op disabled in win2k. misschien dat je die aan kunt zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ook niet op een Win98 PC kijken. Daar heb je helemaal geen guest account's en dat soort dingen. Het is echt een probleem van mijn XP PC

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:28
legt toch ergens aan de gesharede hd's op de pc's waar je probeerd in te loggen, windows heeft dit als de desbetreffende pc wel gezien mag worden in het netwerk, maar geen toegang heeft.
of er is helemaal nix gedeeld op de pc's waar je probeerd te komen of eventuele werkgroepen zijn niet goed lijkt mij.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

lukt pingen en alles wel?

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 14:48

harlekein

Creator Owner

Bekend XP gebeuren. In de pro versie gaat het systeem eerst op netwerktaken controleren. Dit duurt normaal erg lang, hoewel vastlopen weer erg extreem is.

Er is hier een registry edit voor. Die weet ik niet uit mijn hoofd, maar je kunt ook het tweak xp proggie gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, kijk daar heb ik wat aan!

Ik kan alles en iedereen wel pingen, ze kunnen zelfs bestanden van mijn (XP) pc afhalen. Maar ik niet van die van hun! Netwerk is dan toch verder wel in orde?!?

Ik ga tweak-xp 1.28 effe downloaden en wat mee rommelen.

In ieder geval bedankt

Verwijderd

weet dat win2k en winXP niet goed samen gaan op een windows netwerk....

win2k/win98 en winXP/win98 combos gaan wel

let ook, dat alle subnet masks hetzelfde moeten zijn, dus 255.255.0.0 of 255.255.255.0

Verwijderd

Topicstarter
Tweak-XP gebruikt. Ik heb inderdaad de optie gevonden om m'n netwerk sneller te maken (hij zoekt niet meer naar netwerktaken ofzoiets), maar dat hielp niet.

Het probleem is volgens mij niet dat XP niet samen met 2K wil. Mijn PC wil namelijk net zo goed niet op een W98 of een WXP computer kijken. Terwijl mijn 2K PC wel alle andere PC kan zien (inclusief mijn XP PC en nog een andere XP PC (XP PC, hmm klinkt wel grappig)).

Ik heb voor de zekerheid nog even de subnetmasks en ip's gecontroleerd, maar daarmee was alles in orde.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 18:48

ST10©DE

Dus.............

Willen zowel die W2K bak als de XP bak als masterbrowser optreden? Dan heb je namelijk wel een probleempje.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een master browser ?

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Maar het gaat hier niet om een win2k probleem. Om ook mijn eigen twijfels even uit de weg te ruimen heb ik de Win2k computer net maar even helemaal uit gezet. Op dit moment probeer ik met een WinXP computer, een bestand op een ander WinXP computer (geshared en wel) te bekijken. En dan loopt mijn verkenner telkens vast.

Verwijderd

Topicstarter
Herstel, mijn pc loopt niet helemaal vast. Het gaat allemaal ontzettend traaaaaag. Voordat ik een gesharde map op een andere PC geopend heb ben ik zo 10 minuten verder. Vandaar dat ik eigenlijk dacht dat hij was vastgelopen. Ik heb de key in het register al verwijderd, maar dat had geen zin.

Ik heb (natuurlijk) de search gebruikt en ik kwam tot de conclusie dat dit probleem vaker voor komt, maar ik heb nergens een echte oplossing gezien.

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 09:06

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Daar heb ik nou ook last van...
Regkeys verwijderen hielp bij mij ook nie.
Ik ga vanavond eens ff proberen wattie doet als ik alle shares in de my network places er eens uitgooi, want ik heb er ook een zooi instaan die verwijzen naar PC's van kameraden die maar eens in de zoveel tijd bij mij aan het netwerk hangen...

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Topicstarter
Up-Date:

Ik heb inmiddels al systeemherstel gedaan, alle "network places" eruit gegooit. Het mocht allemaal niet baten. Ik heb ook "netwerk beheer toegang" uitgevinkt (IEEE bla bal stuff). Morgen ga ik mijn netwerkkaart er maar even uittrekken ofzo, ik weet het ook niet meer |:(

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Op maandag 10 juni 2002 23:40 schreef Phytagoras het volgende:
weet dat win2k en winXP niet goed samen gaan op een windows netwerk....

win2k/win98 en winXP/win98 combos gaan wel

let ook, dat alle subnet masks hetzelfde moeten zijn, dus 255.255.0.0 of 255.255.255.0
Hmm.. heb ik op alle clients hier geen last van, alles werkt perfect...
Op dinsdag 11 juni 2002 00:05 schreef Paulusje het volgende:
Willen zowel die W2K bak als de XP bak als masterbrowser optreden? Dan heb je namelijk wel een probleempje.
De XP machine wint bij een browserelection. De desbetreffende machines gaan eerst kijken welke machine de hoogste versie heeft, NT4.0, NT5.0, NT5.1, etc. Daarnaast wordt ook gekeken of het een professional machine is, een server of een advanced server. Leuke verschilletje is dat Advanced server het hierbij wint van Server, ondanks de kleine verschillen :D

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• KSR
  • Niet online

KSR

Ik had hier ook last van, en kon toen ook niet vinden wat het was.
Ik heb enige tijd geleden mijn netwerkkaarten vernieuwd (had realtek en nu 3com)en nu nergens geen last meer van :?
Alles draait als een speer nu :)

Be Stronger Than Your Excuses

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
Realtek 8029 kaartje?

Actions speak louder than words

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op woensdag 12 juni 2002 00:34 schreef axis wat over browse-oorlogjes
Wint win2k Server het nog wel van XP pro eigenlijk?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Op woensdag 12 juni 2002 02:30 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Wint win2k Server het nog wel van XP pro eigenlijk?
Dat weet ik niet precies... Het bovenstaande werd me verteld door mijn MCSE docent, maar hij vertelde niet wat nu een hogere prioriteit heeft: het versienummer of de.. uh.. serverdinges..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 09:06

Hans.Solo

Tank n00bje :P

WOEI!
Kwam deze tegen op de Microsoft Knowledge Base.

Ben eindelijk van dat gezeur af! :P :P :P

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Topicstarter
HOERA!

Ik heb alles geprobeerd wat hierboven vermeld staat, helaas zonder resultaat. Ik ben even naar www.expert-exchange.com gesurft (sorry tweakers ;)) en daar stond de volgende oplossing:

1. Right click My Computer and select Manage.
2. Double click Services and Applications.
3. Double click Services.
4. Scroll down the list of services and double click WebClient.
5. Click the Stop button.
6. Set the Startup type to Disabled.
7. Click Apply and OK.

Maar het is nu dus wel opgelost, en daar gaat het tenslotte om. Bedankt voor het posten van (mogelijke) oplossingen.

Verwijderd

Ik heb een zelfde soort probleem. Maar dan bij mn nieuwe win ME bak. Als ik hiervanaf op mn win 98 se comp boven kijk in de verkenner loopt ie na een tijdje vast. Maar andersom van 98 naar ME heb ik t probleem nie.
Het antwoord hierboven heeft daardoor geen zin, aangezien ik geen XP heb.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Verwijderd

Hmm loopt ie vast? of duurt het gewoon een paar minuten voor je reactie krijgt?? ik weet et klinkt stom.. bij mij duurt het soms meer dan een minuut of bijna 2 voor ik op gedeelde stations van 98SE komt (vanuit XP) daartussen is windows deling HEEEEL traag!

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 20:39
Ik had het zelfde probleem en heb de oplossing van nonzz geprobeerd, mijn netwerk onder xp doet het nu weer perfect!

[ Voor 3% gewijzigd door toktokcity op 15-06-2003 14:48 ]

Pagina: 1