[WIN2K] explorer traag in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik weet helemaal niet hoe dit komt! Ik heb hier een pentium 1 233mhz met 128 mbram en daar staat win2k op. Nu wil ik vanaf deze win2k bak die p1 benaderen en dat gaat rete traag! Soms loop explorer.exe dan op deze pc vast en dan kies ik voor sluiten en als ik die pentium 1 dan wéér wil benaderen zegt ie dat ie de netwerknaam niet kan vinden.
Ik heb al even de search gebruikt maar zo niets gevonden. (er gaan hier namelijk een paar duizend topics over win2k)
Ik heb alle rechten van alle schijven aan alle groepen gegeven die er bestaan in de beheerconsole.

Kan iemand mij helpen?

• WiNlUx
sorry dat ik schop, maar ik wil eigenlijk het probleem opgelost hebben.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ja dat kan ik begrijpen
Als je al een dik half uur nog geen enkele reactie hebt gekregen.
Daar zou GoT een boete voor moeten krijgen.
Ongelovelijk, na 1 half uur, NOG geen reactie.

En over het antwoord, ik denk dat heel veel mensen daar last van hebben, oa ik, ik dacht dat alleen een switch hielp.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Wat voor netwerkkaart is het? 100 mbit 10 mbit

10 mbit dan weet ik het niet

100 mbit, heb je je netwerkkabels wel goed gemaakt. Want er er kruisen 2 kabels elkaar. Die zijn in de stekker dus geen paartje meer. Dit was bij mij het probleem. Ik had netjes alle paartjes langs elkaar gelegd, en het netwerk was traag naar die computer. Windows hangt zich op als hij aan het netwerk hangt enz. Kabel opnieuw gekrompen en perfect.

• WiNlUx
ik heb maar 10 mbit (kabels heb ik al gekeken) eerst draaide op die pentium win nt 4.0 workstation met servicepack 6 en dat werkte perfect! En toen wilde ik toch iets nieuws. WINDOWS 2000 Pro en dat is nu brak

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
had je die problemen al vanaf het begin ? Want mischien helpt wat geheugen ook wel. Probeer anders Windows Xp die is een stuk sneller

• WiNlUx
Ik denk dat ik gewoon weer terug ga naar win nt 4.0 workstation. Het is en blijft een vaag probleem! En ik wilde het gewoon proberen of ie ook win2k draait. Hij draaide als een zonnetje maar het netwerk is gewoon een groot probleem. Toch bedankt allemaal!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

"Printers" en "Geplande taken" uit het register verwijderen, te vinden in HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace. Op beide PC's dus. Wil nog weleens helpen.

日本!🎌

Pagina: 1