Netwerk openen,computer reageert niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fleshi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-04 09:30
Ik heb een heel raar probleem. Als ik de netwerkomgeving open in windows XPpro dan krijg ik wel de andere computer (windows ME) te zien. Maar het gekke is, dat dan de computer niet meer reageert. Dit geld voor beide pc's ze kunnen elkaar wel zien in de netwerkomgeving, maar meer ook niet, ze reageren dan gewoon niet meer. Wat kan er fout zijn?

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 09:22

Dreamer

Foutje

Misschien dat je een conflict hebt moet je ff kijken

iets meer info is overgiens wel gewenst zoals welk protocol.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Fleshi
Op woensdag 14 november 2001 12:04 schreef dreamer het volgende:
Misschien dat je een conflict hebt moet je ff kijken

iets meer info is overgiens wel gewenst zoals welk protocol.
Ik heb gewoon de standaard protocols geinstalleerd (althans dat heeft windows automatisch gedaan, daar heb ik niks aan verandered) en alles werkte normaal internet delen, en de netwerkomgeving, maar nu loopt ie vast bij de netwerkomgeving heel raar.
BTW waar kan ik zien dat ik een conflict heb??

• Fleshi
Heeft niemand hier een oplossing voor??? Het is echt heel irritant als je constant alles op cd moet zetten als je iets nodig hebt op de andere computer. :'(

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Het kán zijn dat het iets te maken heeft met een 'bugje' in de netwerksettings van Windows XP (en 2000), en dan doel ik met name op de registerinstellingen van de taakplanner op je XP machine. Bij mij heeft de fix (een folder deleten in het register) in ieder geval heel goed geholpen.
Het gaat er in het kort om, dat zowel Win2k als WinXP de taakplanner controleren als er een netwerkbrowse wordt uitgevoerd. Op zich zou dat alleen voor de Win2k en XP machines niet uitmaken, maar ze gaan dan ook nog eens de andere clients/machines in het netwerk controleren, en dat geeft vaak problemen en vertraging. Als je nou die folder in je registry weghaalt (wel eerst effe de key backuppen, voor het geval je machine over z'n nek gaat), zou het probleem best eens verholpen kunnen zijn.
Hier kun je de key vinden (je moet dus ook de folder waar de key instaat deleten):
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace\
en dan de folder waar Scheduled tasks instaat.

Succes. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

• Fleshi
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace\
De folder waar je het over hebt kan ik nergens vinden zou je misschien iets duidelijker willen zijn (ik weet het is veel gevraagd, maar ik kan hem echt niet vinden :'( )

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Op dinsdag 20 november 2001 22:00 schreef Fleshi het volgende:

[..]

De folder waar je het over hebt kan ik nergens vinden zou je misschien iets duidelijker willen zijn (ik weet het is veel gevraagd, maar ik kan hem echt niet vinden :'( )
Register openen (Start - Run - "Regedit" intypen) en de folder opzoeken m.b.v. bovenstaande string.

Is niet veel gevraagd hoor... ;)

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 21:37
Hmmmmmm ik heb precies hetzelfde probleem netwerk 3 pc's ME,95,XP

Ik kan pingen
Het netwerk tussen ME en 95 gaat perfect maar als je met een van beide machines de XP machine benaderd XP >95,ME of ME,95 >XP zie je dus het pc-icoon en daar kan je op klikken dan geeft hij binnen een sec welke mappen allemaal geshared zijn, en als je dan dus op een map klikt hangt de hele pc of het nou ME,95 of XP is alleen de reset-knop werkt dat nog

>:) lang leve XP 'programma's afsluiten zonder de pc opnieuw te hoeven opstarten' Niet dus :r

Ik heb de guest aan staan, ik heb users gemaakt, ik heb netbeui geinstalleerd, de werkgoepen staan goed, ik heb die regel uit het register gehaald.

Kortom het werkt gewoon niet...iemand die dit HAD en zo ja wil je dan de oplossing posten want mijn ideen bus is leeg :'(

• Fleshi
Op dinsdag 20 november 2001 23:01 schreef drobie het volgende:
Hmmmmmm ik heb precies hetzelfde probleem netwerk 3 pc's ME,95,XP

Ik kan pingen
Het netwerk tussen ME en 95 gaat perfect maar als je met een van beide machines de XP machine benaderd XP >95,ME of ME,95 >XP zie je dus het pc-icoon en daar kan je op klikken dan geeft hij binnen een sec welke mappen allemaal geshared zijn, en als je dan dus op een map klikt hangt de hele pc of het nou ME,95 of XP is alleen de reset-knop werkt dat nog

>:) lang leve XP 'programma's afsluiten zonder de pc opnieuw te hoeven opstarten' Niet dus :r

Ik heb de guest aan staan, ik heb users gemaakt, ik heb netbeui geinstalleerd, de werkgoepen staan goed, ik heb die regel uit het register gehaald.

Kortom het werkt gewoon niet...iemand die dit HAD en zo ja wil je dan de oplossing posten want mijn ideen bus is leeg :'(
Gelukkig ben ik niet de enigste met dit k*t probleem, maar het blijf om te :'(

Verwijderd

Ik heb dit probleem nu dus ook, heeft iemand een andere oplossing dan bovenstaande? Ik kom er echt niet uit...mijn Netwerklocaties werkt ook niet. Ik kom niet op de share van die ander terwijl ik hem wel kan zien. Andere computer is Windows 98. :?
Pagina: 1