LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
die bestaat niet, ik heb me er op t forum van rage3d ook s in verdiept de laatste officiele bios van ati is 7.004 en ik er is ook bios 7.006 ook voor ati retail die heb ik nu is wel ntsc en 7.005 heb ik ook. die 2 zijn voor de 64 mb versie en dateren uit 2002, als je ze wil moet je t maar ff zeggen.Op maandag 17 juni 2002 11:44 schreef Astennu het volgende:
Ik heb op het rage 3d forum een 7.008 bios gevonden maar deze wekt alleen met 128mb kaarten.
Heet iemand een 7.008 bios voor de 64mb kaart ?
zelf gebruik ik bios 7.006 naar alle tevredenheid
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Maar weet toevallig een van jullie of een van deze proggies werken om de kaart te overklokken ?
*Rage3D Tweak
*radeontweaker
*Radeonator
rage3dtweak 3.3 moet werken en anders powerstrip welOp maandag 17 juni 2002 14:18 schreef Le_Freak ! het volgende:
Ik heb net de Catalyst drivers geinstalleerd (bevallen zeer goed)
Maar weet toevallig een van jullie of een van deze proggies werken om de kaart te overklokken ?
*Rage3D Tweak
*radeontweaker
*Radeonator
Ik wil die 7.006 wel probeeren.Op maandag 17 juni 2002 12:33 schreef Turismo het volgende:
[..]
die bestaat niet, ik heb me er op t forum van rage3d ook s in verdiept de laatste officiele bios van ati is 7.004 en ik er is ook bios 7.006 ook voor ati retail die heb ik nu is wel ntsc en 7.005 heb ik ook. die 2 zijn voor de 64 mb versie en dateren uit 2002, als je ze wil moet je t maar ff zeggen.
zelf gebruik ik bios 7.006 naar alle tevredenheid
En ik heb wel een herculs 7.008 bios maar daar kun je niet ver oc'en en met de retail wel.
(als je em ff naar Astennu91@hotmail.com kunt mailen is dat fijn)
Ik ik gebruik ook Rage3D Tweak 3.3 is een zeer goed programma.
Ik kom het die catalyst drivers trouwens minder goed oc'en maar het is me wel opgevallen dar de fillrate een heel stuk omhoog is gegaan.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
tjek ur meelOp maandag 17 juni 2002 16:54 schreef Astennu het volgende:
[..]
Ik wil die 7.006 wel probeeren.
En ik heb wel een herculs 7.008 bios maar daar kun je niet ver oc'en en met de retail wel.
(als je em ff naar Astennu91@hotmail.com kunt mailen is dat fijn)
Ik ik gebruik ook Rage3D Tweak 3.3 is een zeer goed programma.
Ik kom het die catalyst drivers trouwens minder goed oc'en maar het is me wel opgevallen dar de fillrate een heel stuk omhoog is gegaan.
Verwijderd
FF KORT VRAAGJE:
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Nu ben ik toch benieuwd:
Wat is nou precies dat 'invinite loop problem'?
En is dat iets wat juist bij Radeon's voorkomt? of gebeurt dit net zo hard bij nvidia-kaarten...?
kwam origineel eerst voor bij nvidia kaarten vanaf een bepaalde detonator 23.11 ofzo had iets met agp te maken en via mobo'sOp maandag 17 juni 2002 19:59 schreef _m0teh0ker_ het volgende:
Wat is nou precies dat 'invinite loop problem'?
En is dat iets wat juist bij Radeon's voorkomt? of gebeurt dit net zo hard bij nvidia-kaarten...?
kaart raakt als t ware in de knel in winxp/win2k gepaard met een bleuscreen met de errormessage blablabla..."infinite loop"
factoren die genoemd worden als belanghebbend in het probleem:
-video drivers
-voeding
-mobo/chipset
-OS
Breek je nek voorzichtig
Weet iemand of dit waar is?
Want dan Is het niet handig om je Radeon te verkopen voor een GF4.
En de 7.006 Bios werkt in mijn kaart voor geen meter kan dan nog maar 290-270 draaien ipv 290-300
al is een benchmark gedraaid, het schijnt dat de 7006 bios zowiezo beter presteerd zonder te o"cen, en dat die inderdaad erg slecht overklokbaar isOp maandag 17 juni 2002 22:06 schreef Astennu het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat een Ati Radeon 8500 En ti 4600 er uit kan lopen zodra de spellen Pixelshader 1.4 suport hebben.
En de 7.006 Bios werkt in mijn kaart voor geen meter kan dan nog maar 290-270 draaien ipv 290-300
Moet je niet zelf files opgeven voor de meuktracker (zoals pricewatch) lijkt me nl niet dat er enkele t.net mensen hele dag naar updates zoekenOp maandag 17 juni 2002 23:58 schreef sdekker het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat de catalyst drivers maar niet in de meuktracker komen... Zowiezo is-ie de laatste tijd niet echt actueel meer. Jammer. (wellicht off-topic maar ja)
Hmm het is zo dat als je maar genoeg tegelijk gebruikt dat een GF4 ps verstopt raken en het meerdere passes vergt om alles te verwerken, in PS 1.4 kan het dan nog wel in een pass, wat een behoorlijk performance winst opleverd, maar volgens John Carmack nog niet genoeg om de GF4 in te halen, terwijl het in theorie wel zou kunnen, afwachten of nieuwe drivers de efficientie kunnen opfokkenOp maandag 17 juni 2002 22:06 schreef Astennu het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat een Ati Radeon 8500 En ti 4600 er uit kan lopen zodra de spellen Pixelshader 1.4 suport hebben.
Breek je nek voorzichtig
Ik heb nu de Catalyst 2.1 set van de Built by ATi driverpagina gehaald en die werkt prima. In de README (en op de site zelf) staat dan ook dat deze kit voor _alle_ op de Radeon gebaseerde kaarten geschikt is.
Alleen... op de Powered by Ati driverpagina staat ook een Catalyst 2.1 reference driver set, echter, deze is 5MB groter en heeft ook een andere naam + versienummer. Er zit trouwens geen README o.i.d. bij deze set, erg fijn... not
Overgens doen de Catalyst 2.1 drivers (de eerst genoemde set) maar 20FPS in de Nature test 3Dmark2k1 SE. Dat is veel te laag gezien de 3DMark2K1 SE benchmarks op div. hardware-sites. Alle andere 3DMark benches gaan echter wel flitsend, alleen Nature niet. Met de Catalyst 2.1 drivers zou je eerder 40FPS moeten halen in de Nature test (alweer, gezien de benchmarks op div. hardware-sites).
Erg vaag allemaal
Mijn 64MB Radeon heeft een 7.008 BIOS (Club3D Radeon 8500 Pro, 64MB DDR 275/275).Op maandag 17 juni 2002 11:44 schreef Astennu het volgende:
Ik heb op het rage 3d forum een 7.008 bios gevonden maar deze wekt alleen met 128mb kaarten.
Heet iemand een 7.008 bios voor de 64mb kaart ?
Heb je daar iets aan?
Die ondertitel is ook vaagOp dinsdag 18 juni 2002 15:29 schreef warp het volgende:
Weet iemand het verschil tussen beide Catalyst 2.1 sets?
Ik heb nu de Catalyst 2.1 set van de Built by ATi driverpagina gehaald en die werkt prima. In de README (en op de site zelf) staat dan ook dat deze kit voor _alle_ op de Radeon gebaseerde kaarten geschikt is.
Alleen... op de Powered by Ati driverpagina staat ook een Catalyst 2.1 reference driver set, echter, deze is 5MB groter en heeft ook een andere naam + versienummer. Er zit trouwens geen README o.i.d. bij deze set, erg fijn... not
Overgens doen de Catalyst 2.1 drivers (de eerst genoemde set) maar 20FPS in de Nature test 3Dmark2k1 SE. Dat is veel te laag gezien de 3DMark2K1 SE benchmarks op div. hardware-sites. Alle andere 3DMark benches gaan echter wel flitsend, alleen Nature niet. Met de Catalyst 2.1 drivers zou je eerder 40FPS moeten halen in de Nature test (alweer, gezien de benchmarks op div. hardware-sites).
Erg vaag allemaal
Powered by HP 9000, DEC Alpha, Sun SPARC, Intel Pentium III, AMD Athlon XP en nog wat rommel
Geef eens wat info over je systeempie
Heb je even?Op dinsdag 18 juni 2002 19:53 schreef hetnet het volgende:
Geef eens wat info over je systeempie
Als ik al mijn zooi kwijt moet in m'n sig zijn we wel een paar A4tjes verder
Ok, ff serieus, het gaat om deze:
AMD AthlonXP 1600+
Club3D Radeon 8500 Pro 64MB DDR 275/275
MSI K7T266 Pro2A (MS-6380 v2.0), BIOS v3.3
60GB Maxtor 7200RPM
512MB DDR RAM
3Com 3C905B
Terratec DMX XFire 1024
Clean Windows XP Pro US install (incl. alle updates t/m vandaag)
+ ATi Catalyst 2.1 drivers (6.13.10.6094) + Via 4in1 4.38(2)A + laatste versie drivers voor de rest van de hardware.
Dus aan oude drivers o.i.d. kan het niet liggen. Er zijn geen IRQ's geshared, alle kaarten hebben eigen IRQ. Alle overbodige services e.d. in XP staan disabled. USB ook trouwens
Maar zoals al eerder vermeld, alles draait verder als een trein. Alleen de Nature test van 3DMark 2001SE loopt echt als dikke poep (+/- 20FPS). Dat is juist zo vaag...
Systeem OC'ed of non-OC'ed maakt overgens niet uit, geeft hetzelfde resultaat.
Nou ben ik niet een amd man, dat ff terzijde. Zou zeggen je heb alles gedaan wat zou moeten, kwa drivers. Een maar ..... om toch wat te proberen, uninstall Via 4in1 4.38(2)A eens. En draai dan weer eens een 3DMark 2001se, om te proberen zeg maar.Op dinsdag 18 juni 2002 20:28 schreef warp het volgende:
[..]
Heb je even?
Heb het gelezen
Der is een nieuwe 3Dmark uit.
http://gamershq.madonion.com/download/?3dmark2001.shtml
welke dan? 2001SE is er al maanden hoor.Op dinsdag 18 juni 2002 23:32 schreef hetnet het volgende:
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik denk het wel die zij hetzelfde (qua bios)Op dinsdag 18 juni 2002 15:34 schreef warp het volgende:
[..]
Mijn 64MB Radeon heeft een 7.008 BIOS (Club3D Radeon 8500 Pro, 64MB DDR 275/275).
Heb je daar iets aan?
Bij mij ging die test van 50.5 naar 57.8 fpsOp dinsdag 18 juni 2002 15:29 schreef warp het volgende:
Weet iemand het verschil tussen beide Catalyst 2.1 sets?
Erg vaag allemaal
Waarom krijg ik dan meeltje van ze ?Op woensdag 19 juni 2002 08:39 schreef Breepee het volgende:
[..]
welke dan? 2001SE is er al maanden hoor.
Dear 3DMarker's,
MadOnion.com(R) is pleased to announce the release of a new version of
3DMark(R)2001 Second Edition - build 330. This new version is an
enhancement to 3DMark(R)2001 SE, originally launched in February 2002.
Important note:
This patch is for 3DMark(R)2001 SE (build 300 released in February 2002),
and not for the original 3DMark(R)2001 (build 200 released in March 2001).
Major improvements in 3DMark(R)2001 SE (build 330):
- Future DirectX version support.
- AGP 3.0 (AGP 8x) support.
- Support for the latest hardware.
http://gamershq.madonion.com
Kanip en plak werk, deze loopt iets toch beter onder XP.
Als ie er al maanden is..............Volgens mij is ie van 13 juni
From: "MadOnion.com Announce" <announce-admin@madonion.com>
To: "MadOnion.com Announce List" <announce@madonion.com>
Sent: Thursday, June 13, 2002 10:08 PM
Die 3DMark update had ik ook al geinstalleerdOp dinsdag 18 juni 2002 23:32 schreef hetnet het volgende:
Nou ben ik niet een amd man, dat ff terzijde. Zou zeggen je heb alles gedaan wat zou moeten, kwa drivers. Een maar ..... om toch wat te proberen, uninstall Via 4in1 4.38(2)A eens. En draai dan weer eens een 3DMark 2001se, om te proberen zeg maar.
Ik heb zelf een beetje het vermoeden dat het door die nieuwe ATI save AGP filter driver dinges komt (is nieuw bij de Catalyst drivers)... moet nog ff de registry uitpluizen en dat ding disablen, eens kijken of dat helpt.
dat is een update voor een paar bugjes en wat nieuwe compatibilteit, geen nieuwe versieOp woensdag 19 juni 2002 09:11 schreef hetnet het volgende:
[..]
Waarom krijg ik dan meeltje van ze ?
Dear 3DMarker's,
MadOnion.com(R) is pleased to announce the release of a new version of
3DMark(R)2001 Second Edition - build 330. This new version is an
enhancement to 3DMark(R)2001 SE, originally launched in February 2002.
Important note:
This patch is for 3DMark(R)2001 SE (build 300 released in February 2002),
and not for the original 3DMark(R)2001 (build 200 released in March 2001).
Major improvements in 3DMark(R)2001 SE (build 330):
- Future DirectX version support.
- AGP 3.0 (AGP 8x) support.
- Support for the latest hardware.
http://gamershq.madonion.com
Kanip en plak werk, deze loopt iets toch beter onder XP.
Als ie er al maanden is..............Volgens mij is ie van 13 juni
From: "MadOnion.com Announce" <announce-admin@madonion.com>
To: "MadOnion.com Announce List" <announce@madonion.com>
Sent: Thursday, June 13, 2002 10:08 PM
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Dan zal ik hem vanavond wel even mailen (zit nu op m'n werk).Op woensdag 19 juni 2002 09:01 schreef Astennu het volgende:
Ik denk het wel die zij hetzelfde (qua bios)
Als ik de plutonium of omega drivers probeer te gebruiken gaat de pc resetten op het moment dat je desktop geladen hoort te worden. De hercules drivers doen het wel prima daarentegen..
Iemand een idee hoe dat kan.. die andere drivers zijn in principe beter/nieuwe/sneller namelijk
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Catalyst van www.ati.com en dan bij Powered by ATI kijkenOp woensdag 19 juni 2002 17:48 schreef nigelator het volgende:
Ik heb eindelijk mijn ge-rma-de Hercules 8500LE trug en nu gebeuren er vreemde dingen.
Als ik de plutonium of omega drivers probeer te gebruiken gaat de pc resetten op het moment dat je desktop geladen hoort te worden. De hercules drivers doen het wel prima daarentegen..
Iemand een idee hoe dat kan.. die andere drivers zijn in principe beter/nieuwe/sneller namelijk
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Vreemde is dat die andere drivers het op m'n nu dooie kaart het wel altijd deden.. bios verandering?Op woensdag 19 juni 2002 17:51 schreef freddyathlon het volgende:
[..]
Catalyst van www.ati.com en dan bij Powered by ATI kijken
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik heb ze al wel gedownload, maar nog niet geinstaleerd ook... Ik wil ook eerst zeker weten of ze werken.Op woensdag 19 juni 2002 17:55 schreef nigelator het volgende:
[..]
Vreemde is dat die andere drivers het op m'n nu dooie kaart het wel altijd deden.. bios verandering?
Ik heb al iemand in mijn gestarte topic erover waarbij ze werken op de Hercules.
Maar wil graag meer ervaringen horen...
Dus zijn er nog mensen met een Hercules 8500le die de Catalyst gebruiken voor Powered By ATI cards???
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Verwijderd
Er staat een bios op de site van hercules.Op woensdag 19 juni 2002 18:24 schreef freddyathlon het volgende:
[..]
Ik heb ze al wel gedownload, maar nog niet geinstaleerd ook... Ik wil ook eerst zeker weten of ze werken.
Ik heb al iemand in mijn gestarte topic erover waarbij ze werken op de Hercules.
Maar wil graag meer ervaringen horen...
Dus zijn er nog mensen met een Hercules 8500le die de Catalyst gebruiken voor Powered By ATI cards???
je moet die downloade en dan gaan flashen en dan is het probleem afgelopen.
Ik kan het weten want dat heb ik zelf ook gedaan.
zelfs je punten gaan een stukje hoger in 3dmark2001
Oke, dus dan doen die andere drivers het ook weer, want de originele hercules drivers zijn LELIJKOp woensdag 19 juni 2002 18:30 schreef beastlock het volgende:
[..]
Er staat een bios op de site van hercules.
je moet die downloade en dan gaan flashen en dan is het probleem afgelopen.
Ik kan het weten want dat heb ik zelf ook gedaan.
zelfs je punten gaan een stukje hoger in 3dmark2001
Ik ga booten, maak een ramdisk, pomp die flasher daarin met een 2de disk en flash the bitch. Dan doe ik de ati drivers erin en MOET het werken, eindelijk.. toch?
want ik heb um nu teruggeclocked naar 256 mhz voordat ik dus beetje normaal kan gamen zonder hangers
www.onbereikbaar.nl
)
www.triathlete.nl
maar nou probeer ik die drivers te installeren
en nou geeft ie dus
INF error
Video driver not found...
www.onbereikbaar.nl
www.triathlete.nl
www.onbereikbaar.nl
Verwijderd
kga binnenkort mn oude radeonnetje denk ik vervangen, nu nog ff wachten op dat kaartje van matrox en de r300 uiteraard. Nvidia maakt uiteraard ook een kansje, al schat ik die niet erg hoog in.
Tiz wachten op de benchmarks, want ze kunnen altijd veel beloven, maar meestal vallen de resultaten toch wat tegen en wordt nvidia's kont maar gedeeltelijk gekickt.
Breek je nek voorzichtig
www.triathlete.nl
De beginner van het Radeon-topic komt hier nooit meerOp donderdag 20 juni 2002 00:36 schreef DarkShadow het volgende:
zowzow, nog steeds bezig, dat radeon topic, is dur nog iemand van de oude radeon garde, *remembers bomberman
kga binnenkort mn oude radeonnetje denk ik vervangen, nu nog ff wachten op dat kaartje van matrox en de r300 uiteraard. Nvidia maakt uiteraard ook een kansje, al schat ik die niet erg hoog in.
Tiz wachten op de benchmarks, want ze kunnen altijd veel beloven, maar meestal vallen de resultaten toch wat tegen en wordt nvidia's kont maar gedeeltelijk gekickt.
HJS enzo zie ik ook niet echt meer reageren.
Van het eerste uur zie ik er hier nog maar vrij weinig, best wel jammer eigenlijk.
Update: Ik heb mijn systeem gisteravond weer opnieuw geinstalleerd en nu doet ook de Nature test normaal (50+ FPS)Op dinsdag 18 juni 2002 20:28 schreef warp het volgende:
Maar zoals al eerder vermeld, alles draait verder als een trein. Alleen de Nature test van 3DMark 2001SE loopt echt als dikke poep (+/- 20FPS). Dat is juist zo vaag...
Enige verschil is dat ik nu Rage3D Tweak 3.3 niet geinstalleerd heb.... hmm. Ik wacht wel op de Catalyst compatible versie van Radonator, hij gaat toch snel zat nu
Kijk das mooiOp donderdag 20 juni 2002 10:48 schreef warp het volgende:
[..]
Update: Ik heb mijn systeem gisteravond weer opnieuw geinstalleerd en nu doet ook de Nature test normaal (50+ FPS)
Enige verschil is dat ik nu Rage3D Tweak 3.3 niet geinstalleerd heb.... hmm. Ik wacht wel op de Catalyst compatible versie van Radonator, hij gaat toch snel zat nu
Vorige installatie was wel degelijk een clean installOp donderdag 20 juni 2002 10:55 schreef hetnet het volgende:
Kijk das mooiik dacht toch echt, dat het in agp driver van via zou zitten. (mis dus) Was dus niet zo Clean geinstaleerd als dat je zei, Maar wel Lekker dat het weer werkt zoals het moet.
Ik heb nu alleen die Rage3D Tweaker niet geinstalleerd (en die komt er nooit meer op ook); dat is het enige verschil tussen deze en de vorige installatie. Drivers, etc. zijn toch echt exact hetzelfde als de vorige keer
Verwijderd
OS: winxp prof. , videokaart: ati radeon 8500 128mb, processor: xp1800+
niemand anders hier last van?
de drivers zijn van ati zelf overigens, niet van omega of iets dergelijks.
mwach.. als ik scroll schiet mijn cpu naar de 70%.. maar ik heb geen idee of het aan de Catalyst ligt.. kan net zo goed aan directx 9 liggenOp donderdag 20 juni 2002 12:23 schreef mxstrAEm het volgende:
Ik heb de catalyst driver geinstalleerd, maar deze werkt niet goed op mijn computer. Na een reset wordt mijn processor voor 100% belast als ik scroll, ik merk dat mijn hele systeem trager is geworden. Ik heb maar de oude drivers 6071 erop gezet.
OS: winxp prof. , videokaart: ati radeon 8500 128mb, processor: xp1800+
niemand anders hier last van?
de drivers zijn van ati zelf overigens, niet van omega of iets dergelijks.
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Heb nu monitor op 1152xnogwattes op 75 hz staan, maar et ziet deruit als 60...
En hoe kun je ong de beste performance uit je kaart halen ?
ff kort samengevat:
-Rage3dTweak om te OC-en en voor het finetunen (www.rage3d.com)
- voor XP en 2000: 6025 voor goede 2d
- omega drivers voor goede beeldkwaliteit in games
Ik draai zelf 1600x1200x60Hz volgens windows, Het beeld is haarscherp en rustig. Dit is gewoon een bug maar ik ondervind er geen hinder van.
www.triathlete.nl
Catalyst 2.1 drivers installerenOp donderdag 20 juni 2002 12:47 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
En hoe kun je ong de beste performance uit je kaart halen ?
Zie http://www.ati.com/support/driver.html
Bij mij vern**kte die de boel anders alleen maar (zie mijn previous posts)Op donderdag 20 juni 2002 13:12 schreef Scighera het volgende:
-Rage3dTweak om te OC-en en voor het finetunen (www.rage3d.com)
Ik gebruik liever Radonator (veel overzichtelijkere GUI en kan veel hoger klokken), maar die werkt helaas nog niet met de Catalyst drivers
die heppik al... Rage3dtweak ookOp donderdag 20 juni 2002 13:13 schreef warp het volgende:
[..]
Catalyst 2.1 drivers installeren
Zie http://www.ati.com/support/driver.html
Verwijderd
ok maar bij mij is het erg extreem, ik zie het beeld opgebouwd worden, ik heb direct x 9 eraf gegooid en 8 geinstalleerd, maar helpt ook niet, ligt echt aan drivers.Op donderdag 20 juni 2002 12:44 schreef bluppy2 het volgende:
[..]
mwach.. als ik scroll schiet mijn cpu naar de 70%.. maar ik heb geen idee of het aan de Catalyst ligt.. kan net zo goed aan directx 9 liggen
Dit topic is gesloten.