Nu mijn vraag: ik ben gisteren even aan het rotzooien geweest met tv-out, en dat werkte ook wel goed. Maar!
Nu start ik mn pc opnieuw op, en al vanaf de post is het beeld heel erg inelkaar gedrukt, heel vaag. Ook als ik bijv in linux probeer te booten hou ik dat beeld. (X werkt niet, maar dat ff terzijde). Als ik in XP boot is het beeld gewoon normaal 1024@768@100hz. En dat is dus volgens mij sinds dat ik gisteren met tv-out aan het spelen ben geweest. Als iemand hier iets op weet zou dat leuk zijn.
morgen krijg ik m'n radeon 8500pro, goeie timingOp donderdag 13 juni 2002 12:11 schreef FLiP.m0 het volgende:
Vandaag ATI catalysts uit--> www.rage3d.com
![]()
![]()
Niet op voorraad.
GTA3 kan bij mij wel wat extra fps'jes gebruiken
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Verwijderd
Dat geloof ik graag. Het is ook wel Erg slecht, op drukke momenten is het op 640x480x32bpp niet eens te spelen. En dat op het onderstaande systeem en met een gloednieuwe windows installatie.Op donderdag 13 juni 2002 14:47 schreef FLiP.m0 het volgende:
GTA3 performance heeft niet zo veel met de videokaart zelf te maken. Het is meer slechte codering. Er zijn wel een patch uit die ik gepost had (onofficieel) die heel wat helpt.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
kun je die nog een keer hier posten ?Op donderdag 13 juni 2002 14:47 schreef FLiP.m0 het volgende:
GTA3 performance heeft niet zo veel met de videokaart zelf te maken. Het is meer slechte codering. Er zijn wel een patch uit die ik gepost had (onofficieel) die heel wat helpt.
Verwijderd
DIt helpt best wel. Effe bij data gooien. Ouwe effe saven natuurlijk.
serious sam SE gaat wat soepeler, GTA 3 geen verschil.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Onzin...Op woensdag 12 juni 2002 13:37 schreef basset het volgende:
win2000 ondersteund geen multiple monitoren.
Ik geloof dat je alleen kunt klonen
Ik heb hier onder Win2000 met een Radeon VE gewoon dual monitor aan het werk gehad voor het webdesignen.
Moest daarvoor wel andere drivers downloaden dan die bijgeleverd waren.
had trouwens nog de 71 drivers, die andere waren me te ingewikkeld
gta3 loopt bij mij wel weer wat beter, die omega drivers waren daar nog het best mee, was alleen jammer dan ik met mohaa door muren kon kijken enz, textures waren behoorlijk van slag met die drivers:) en dan zeggen ze dat die mooier zijn
LOL
welke drivers had je dan? ik had al de 6093 die nieuwe zijn 6094. das een klein verschil.Op donderdag 13 juni 2002 20:45 schreef charrel het volgende:
die van mij zijn juist gestegen met deze drivers, mijn kaart niet overgeklokt doet hetzelfde als de vorige drivers wel overgeklokt, radeonator doet het ff niet meer met deze driversdas dus ff minder!
?????????? Door Breepee - zaterdag 15 juni 2002 05:34 ????Op zaterdag 15 juni 2002 05:34 schreef Breepee het volgende:
mijn 3dmark gaat ong. 10 punten achteruit met die nieuwe drivers. ik ga zo effe wat meer testjes doen.
serious sam SE gaat wat soepeler, GTA 3 geen verschil.
hoe ken dat nu weer !!! storin-kje
Verwijderd
wat is dat langzaam zeg
kep nu de 9031 en deze zijn de 9039.
hier zaten toch de verbeteringen van d3d en opengl in
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
ik geloof het ook. ik heb trouens de 7300 gens gebruiken met mn celeron 1200 op 1500. ik heb net 7360 gehaaldOp donderdag 13 juni 2002 20:48 schreef hetnet het volgende:
[..]
?????????? Door Breepee - zaterdag 15 juni 2002 05:34 ????
hoe ken dat nu weer !!! storin-kje
Langzaam !! heb je zeker nooit achter Casema modem gezeteOp donderdag 13 juni 2002 21:14 schreef chucky666 het volgende:
volgens mij is iedereen ze aan het ophalen van de ati site
wat is dat langzaam zeg
kep nu de 9031 en deze zijn de 9039.
hier zaten toch de verbeteringen van d3d en opengl in
ik heb een zeer vaag probleem met me Point Of View Radeon 8500 Retail
ik was laatst een beetje aan het kloten met me tv-out van me radeon en dat wou allemaal niet lukken kreeg maar half beeld op me tv enz, dus ik denk ligt misschien aan de drivers, ik de driver uninstallen en de pc restarten...
nu komt het! ik kom nooit windows meer in, als ik vanuit dos in windowsXp komt gaat gewoon me monitor uit (standby)
dus ik denk "nou ja zal wel een refreshrate probleem zijn na of iets in die geest, denk ff opnieuw windows xp installeren"
ik wil windowsxp opnieuw installeren, eerste deel gaat goed de bestanden kopieeren maar zogauw als ik in de GUI kom van de install bam! weer monitor uit (standby)
heb het al een 2 andere pc's geprobeerd maar precies zelfde probleem???
iemand enig idee waar dat door zou komen of is me radeon gewoon kapot nu???
Greetz D3LTA
Nee hoor. Je hoeft niet te wachten. Je kan gewoon de 'Built by Ati'-drivers installeren.Op donderdag 13 juni 2002 14:19 schreef FLiP.m0 het volgende:
Ik heb een powered by ati kaart. Moet nog effe wachten![]()
.
Wel MMC 7.7.
Zie de faq van de Catalyst-drivers:
De Catalyst-Faq vind je hier:Q17: Do I have to have a "Built by ATI" graphics accelerator to use CATALYST?
A17: No. Both "Powered by ATI" and "Built by ATI" graphics accelerators can use the CATALYST software package.
http://www.ati.com/products/pc/catalyst/faq.html
Leuk he?
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Windows 98/ME Display Driver build 4.13.01.9039
7.72-020524M-004273C
Size: 11.33MB
Download Time: 59min@28.8K
Wat is afgezien van de grote en het multilanguage support nou het verschil tussen deze twee versies van CATALYST ? ?
Is het bestand alleen maar groter vanwege multilanguage support ? ?
CATALYST 02.1
7.72-020524M-0042742C
Multi-Language Version
Size: 19.12MB
Download Time: 99min@28.8K
Op vrijdag 14 juni 2002 08:55 schreef Le_Freak ! het volgende:
CATALYST 02.1
7.72-020524M-004273C
Size: 11.33MB
Download Time: 59min@28.8K
Wat is afgezien van de grote en het multilanguage support nou het verschil tussen deze twee versies van CATALYST ? ?
Is het bestand alleen maar groter vanwege multilanguage support ? ?
CATALYST 02.1
7.72-020524M-0042742C
Multi-Language Version
Size: 19.12MB
Download Time: 99min@28.8K
het zijn allebei versie's 4.13.01.9039
Wees eens duidelijk.
dikzak
De CATALYST drivers zijn geen beta's hoor, staan gewoon op de Ati site.
Maar ik zou nog steeds graag antwoordt hebben op mijn vraag.
Met een XP 2000+ 256 DDR
Nix overclockt en mijn drivers waren de nieuwste omega's samen met plutoniums(ofzo:))
3dmark score: 8352
is dat keurige score? Of kan dat beter met die drivers
doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh
Ik zou dit ook wel willen weten.. Ik heb nl mn tv altijd op me radeon 8500LE aangesloten.. Vanaf post is t beeld bij mij ook altijd in mekaar gedrukt.. (50 Hz refresh ook). In windows is vervolgens wel weer alles goed zo als t hoort.. tv secundary display en monitor primarydisplay @ (1024*768 85 Hz)Op donderdag 13 juni 2002 12:54 schreef _Mon_ het volgende:
Als er nog mensen zijn die ook ff de catalyst drivers willen benchen zou dat leuk zijn
Nu mijn vraag: ik ben gisteren even aan het rotzooien geweest met tv-out, en dat werkte ook wel goed. Maar!
Nu start ik mn pc opnieuw op, en al vanaf de post is het beeld heel erg inelkaar gedrukt, heel vaag. Ook als ik bijv in linux probeer te booten hou ik dat beeld. (X werkt niet, maar dat ff terzijde). Als ik in XP boot is het beeld gewoon normaal 1024@768@100hz. En dat is dus volgens mij sinds dat ik gisteren met tv-out aan het spelen ben geweest. Als iemand hier iets op weet zou dat leuk zijn.
Ik heb een Hercules 3d prophet 8500le , en als ik de nieuwste Catalyst installeer krijg ik een error : "Inf Video driver not found" Een echte oplossing heb ik nog niet gevonden hoewel het probleem op sommige fora bekend is. Misschien dat iemand hier dezelfde kaart heeft en het probleem uit de wereld kan helpen/uit de wereld heeft geholpen..?
Hmm... die kende ik nog niet. Is deze fout echt alleen Hercules-afhankelijk?Op vrijdag 14 juni 2002 13:04 schreef J-rom het volgende:
Ik had ook een vraag ,over de nieuwe Ati Catalyst drivers.
Ik heb een Hercules 3d prophet 8500le , en als ik de nieuwste Catalyst installeer krijg ik een error : "Inf Video driver not found" Een echte oplossing heb ik nog niet gevonden hoewel het probleem op sommige fora bekend is. Misschien dat iemand hier dezelfde kaart heeft en het probleem uit de wereld kan helpen/uit de wereld heeft geholpen..?
Ik kreeg wel een andere foutmelding, namelijk dat hij bepaalde ati2blablabla.sys niet kon openen. Het probleem lag hier dat ik m'n drivers heel erg diep in een folder had gestopt. Effe de drivermap gecopieerd naar de toplaag van m'n schijf en toen herkende die ze wel, gelukkig.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
dat probleem is niet Hercules afhankelijk percee, het is Powered By Ati afhankelijk geloof ik. Dus de Build by Ati kaarten hebben er geen last van, maar de andere kaarten (vaak) wel. Dat is tot nu toe alleen met de nieuwe catalysts zo, met de laatste "normale" (6.071) had ik geen enkel probleem.Op vrijdag 14 juni 2002 13:22 schreef CJ het volgende:
[..]
Hmm... die kende ik nog niet. Is deze fout echt alleen Hercules-afhankelijk?
Ik kreeg wel een andere foutmelding, namelijk dat hij bepaalde ati2blablabla.sys niet kon openen. Het probleem lag hier dat ik m'n drivers heel erg diep in een folder had gestopt. Effe de drivermap gecopieerd naar de toplaag van m'n schijf en toen herkende die ze wel, gelukkig.Blijkbaar raakte het installatieprogramma van streek omdat ze zo diep waren weggestopt.
Verwijderd
dikzak
Verwijderd
Zo heten de nieuwe drivers.... Effe rage3d tweaker downloaden. Dan kan je alles nog verder tweaken. Ze werken niet denderend?? Ja dat kan best maar vanaf nu gaat het beter worden met ATI omdat de hele driver structuur is veranderd.... Ook waarschijnlkijk op voorbereiding van de r300.Op vrijdag 14 juni 2002 13:57 schreef Chello200 het volgende:
wat zijn die catalyst nou ??Ik heb ze getest allen werke nze niet echt denderend.
mmm, thnx dudeOp vrijdag 14 juni 2002 13:44 schreef FLiP.m0 het volgende:
iedereen met een niet ATI kaart maar wel een radeon (duh) moet de 72 drivers downloaden op www.ati.com dat zijn namelijk OOK de catalyst drivers!!!!!!!!!!!
Verwijderd
Ik ben ze ook aan het downe maar dat gaat super langzaam. Effe kijken op ik ergens een mirror kan vinden.Op vrijdag 14 juni 2002 14:02 schreef J-rom het volgende:
[..]
mmm, thnx dudeik ben ze nu aan het opzoeken.. kijk zo wel wat het resultaat is.
gewoon na de setup nog via update driver naar de inf browsen, opgelost
vind het wel goed dat de instellingtabs niet meer uit het teletubbielandschap komen
ik had het idee dat GP4 ineens veel sneller was, maar heb ze met 71versie ook maar half getest dus zal wel verbeeld zijn
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
kloptOp vrijdag 14 juni 2002 09:30 schreef Le_Freak ! het volgende:
Ja en ? ? ? wat wil je daarmee zeggen ?
het zijn allebei versie's 4.13.01.9039
Wees eens duidelijk.
het is alleen groter omdat het meer talen ondersteund
maar dat was eerst ook al zo
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Verwijderd
maar nu ben ik best wel teleurgesteld!!!
hij bleef haken als een weet niet wat.
Wat kan er mis zijn???
ik heb deze driver:
wxp-radeon-6-13-10-6094-efg.
en deze kaart:
Mentor Ati Radeon rv100 64 mb ddr.
Alvast Bedankt.
En dat na jaren van Nvdia.
de nieuwste drivers werken prima bij mij, kan het alleen nergens mee vergelijken.
Verwijderd
Erm ik wil niet lullig doen maar die score zuigtOp vrijdag 14 juni 2002 11:39 schreef DoctorBob het volgende:
Ik heb Radeon 8500
Met een XP 2000+ 256 DDR
Nix overclockt en mijn drivers waren de nieuwste omega's samen met plutoniums(ofzo:))
3dmark score: 8352
is dat keurige score? Of kan dat beter met die drivers
[zeik mode]Op vrijdag 14 juni 2002 16:50 schreef KaoZ het volgende:
[..]
Erm ik wil niet lullig doen maar die score zuigt.. zie m'n sig en dan heb ik nog nieteens iets overgeklokt.
Als je patst, doe het dan ruim, ik heb tenminste 23 % meer dan jij
10186
[/zeik mode :P]
En voor de liefhebbers, een snelle mirror op de Planet servers:
Catalyst voor WinXP
Ik heb ook een Powered by Ati kaart, maar heb er geen last van hoor. Okay, wel geflashed naar Retail, maar weet niet of dat wat uit maakt.Op vrijdag 14 juni 2002 13:24 schreef J-rom het volgende:
[..]
dat probleem is niet Hercules afhankelijk percee, het is Powered By Ati afhankelijk geloof ik. Dus de Build by Ati kaarten hebben er geen last van, maar de andere kaarten (vaak) wel. Dat is tot nu toe alleen met de nieuwe catalysts zo, met de laatste "normale" (6.071) had ik geen enkel probleem.
Dat hoeft dus niet... had ik ook al eerder in dit topic gezegd... Je kan in principe gewoon de Powered By drivers gebruiken. Ze gaan naar uniformering van de drivers, net als bij nVidia (waar het niet uit maakt welk merk Geforce je hebt, de Detonators kun je overal op installeren).Op vrijdag 14 juni 2002 13:44 schreef FLiP.m0 het volgende:
iedereen met een niet ATI kaart maar wel een radeon (duh) moet de 72 drivers downloaden op www.ati.com dat zijn namelijk OOK de catalyst drivers!!!!!!!!!!!
Zie ook de Catalyst FAQ!!!
http://www.ati.com/products/pc/catalyst/faq.htmlQ17: Do I have to have a "Built by ATI" graphics accelerator to use CATALYST?
A17: No. Both "Powered by ATI" and "Built by ATI" graphics accelerators can use the CATALYST software package.
En bij mij draaien ze prima op m'n niet-Ati, maar wel Radeon kaart.
dat is nogal laag idd, ik haal met een LE (ook 250/250) en 256 ddr en ook 1,4 Ghz ( 1600+ ) en Nix overgeklokt 7872 punten, dus dat is niet bepaald hoog zoals charrel al schrijft.Op vrijdag 14 juni 2002 18:15 schreef charrel het volgende:
das laag ja, niet overgeklocked met een 250/250 radeon8500 haalde ik ongeveer 7200-7400 punten, jij moet dus wel hoger komen, ik heb wel 512ddr, maar dat maakt verder weinig uit dacht ik!
-> kan iemand de .72 drivers op een mirror zetten voor Win2k want van de ATI site gaan echt voor geen éne centimeter.
ik gebruik ook de nieuwste drivers, enig idee waar die lage score dan aan kan liggen?Op vrijdag 14 juni 2002 18:15 schreef charrel het volgende:
das laag ja, niet overgeklocked met een 250/250 radeon8500 haalde ik ongeveer 7200-7400 punten, jij moet dus wel hoger komen, ik heb wel 512ddr, maar dat maakt verder weinig uit dacht ik!
das idd veels te laag ik haal 8200 3dmarks met ongeveer dezelfde specs. mijn kaart draait standaard op 275/275Op vrijdag 14 juni 2002 18:08 schreef Exocet het volgende:
ik haal 6500 3dmarks
athlon 1,4ghz
256mb
radeon 8500 (275/275)
is dat niet wat laag?
http://service.madonion.com/compare?2k1=3691525
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
probeer eens op guru3d.comOp vrijdag 14 juni 2002 19:26 schreef J-rom het volgende:
Is er dan niemand die de 7.72 drivers voor Win2k volledig heeft kunnen downloaden, mijn record is 81% en nu gaatie al helemaal niet meer....
met nieuwe van 3DMark®2001 Second Edition - build 330
Verwijderd
Ik heb een XP1800+ @ 1900+
384MB Ram PC133
en ik haal 7400 3D Marks
das toch wel redelijk of niet
niet overgeclocked dus
Verwijderd
Was als vergelijking bedoeld, niet om mee te patsen, hij heeft een xp2000 en ik een tb1333. Zijn score is gewoon té laag voor zijn pc.Op vrijdag 14 juni 2002 17:12 schreef AaroN het volgende:
//Op vrijdag 14 juni 2002 16:50 schreef KaoZ het volgende:
[..]
Erm ik wil niet lullig doen maar die score zuigt .. zie m'n sig en dan heb ik nog nieteens iets overgeklokt.//
[zeik mode]
Als je patst, doe het dan ruim, ik heb tenminste 23 % meer dan jijop 290/290
Klein beetje maar overgeklokt
10186
[/zeik mode :P]
En dat jij aankomt met een overgeklokte Radeon+1766MHz AMD is gewoon bullshit, logisch dat je score hoger is kerel.
Ehm, kijk mijn specs.... ik ben van 6500 3dmarks naar net boven de 7000 gegaanOp vrijdag 14 juni 2002 21:35 schreef Ronald McD het volgende:
Ik heb nu ook een Radeon 8500 (250/250) LE dus
Ik heb een XP1800+ @ 1900+
384MB Ram PC133
en ik haal 7400 3D Marks
das toch wel redelijk of niet(vooral omdat ik sdram heb en geen ddr)
niet overgeclocked dus
Speel verfant Ghost Recon - Desert Siege en kan daarom niet overstappen naar een andere driver dan de 6052. Iedere hogere versie levert me zeker problemen op in GR, of onder het spelen, of bij het terugkomen naar het menu.
1. Mijn monitor vergeet iedere keer nu de instellingen, nooit eerder gedaan.
2. UT2003 is nu zo wazig was wat, iedere keer zijn de textures weg.
3. Alle spellen lopen nu vast incl. 3Dmark.
4. Als ik nu overstap naar andere drivers hou ik dit probleem. Bedankt, erg leuke drivers zijn dit.
w00t
Windows XP. Nou kijk dat uninstallen... dat was bij mij een keer verkeerd gegaan, deed ie van alles uit het register kieperen, XP kon niet meer opstarten.Op vrijdag 14 juni 2002 23:09 schreef charrel het volgende:
onder welke os draai je het dan? heb je de vorige wel goed geuninstalled? bij mij werken die nieuwe catalyst erg goed nl. !
Bestaan er goede programma's voor?
w00t
dikzak
Nou een Radeon 8500 [275/275] is goed genoeg niet ?Op zaterdag 15 juni 2002 09:29 schreef Chello200 het volgende:
De catalyst zijn pas in de begin fase, ik ben van mening dat die catalyst pas goed werken met 7500 en betere kaarten.
w00t
En kaart heb je net ? Geef eens wat info over je systeem.Op zaterdag 15 juni 2002 10:13 schreef Robbie007 het volgende:
[..]
Nou een Radeon 8500 [275/275] is goed genoeg niet ?
Denk dat jij iets niet goed doet, maar wat is de vraag.Op vrijdag 14 juni 2002 23:05 schreef Robbie007 het volgende:
Die nieuwe Catalyst drivers zuigen als ik het zo mag zeggen:
1. Mijn monitor vergeet iedere keer nu de instellingen, nooit eerder gedaan.
2. UT2003 is nu zo wazig was wat, iedere keer zijn de textures weg.
3. Alle spellen lopen nu vast incl. 3Dmark.
4. Als ik nu overstap naar andere drivers hou ik dit probleem. Bedankt, erg leuke drivers zijn dit.
Heb je ook beetje goede airflow om kaart heen ?
Met mijn Duron 1300 haal ik met mijn Radeon op 250/250 zelfs 6784 3Dmarks 2001seOp vrijdag 14 juni 2002 18:08 schreef Exocet het volgende:
ik haal 6500 3dmarks
athlon 1,4ghz
256mb
radeon 8500 (275/275)
is dat niet wat laag?
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Hoever kan ik gaan als ik heatsinks + HSF erop zet ? Want ik ben eigenlijk verbaasd over de capaciteit van mijn kaart. Want ik zie zo dat sommige hun kaartjes niet eens over de 183/183 kan zetten zonder extra koeling.
dikzak
Welke radeon heb je dan? Niet de radeon 8500 iedergeval van club3d want die draait standaard op 275/275. Ik krijg de radeon 8500pro iedergeval zonder extra koeling tot de 310/310. Het scheelt zo'n 2 duizend punten in 3dmark 2001se maar tijdens spelen wil het dan nog wel is vastlopen dus niet zo stabiel als een huis. op 300/300 loopt het wel helemaal stabiel.Op zaterdag 15 juni 2002 17:17 schreef Chello200 het volgende:
Ik heb hier een Club3D Radeon 64DDR met 6ns Samsung geheugen. IK kan het stabiel laten draaien op 200/200 zonder extra koeling.
Hoever kan ik gaan als ik heatsinks + HSF erop zet ? Want ik ben eigenlijk verbaasd over de capaciteit van mijn kaart. Want ik zie zo dat sommige hun kaartjes niet eens over de 183/183 kan zetten zonder extra koeling.
The Unpredictable Striker!
Verwijderd
Nou een Radeon met 6ns en op 183/183 is geloof ik een R100 !Op zaterdag 15 juni 2002 17:41 schreef Lightah het volgende:
[..]
Welke radeon heb je dan? Niet de radeon 8500 iedergeval van club3d want die draait standaard op 275/275. Ik krijg de radeon 8500pro iedergeval zonder extra koeling tot de 310/310. Het scheelt zo'n 2 duizend punten in 3dmark 2001se maar tijdens spelen wil het dan nog wel is vastlopen dus niet zo stabiel als een huis. op 300/300 loopt het wel helemaal stabiel.
Dus een klassieke Radeon 64DDR.
dikzak
VriendOp vrijdag 14 juni 2002 21:41 schreef KaoZ het volgende:
[..]
Was als vergelijking bedoeld, niet om mee te patsen, hij heeft een xp2000 en ik een tb1333. Zijn score is gewoon té laag voor zijn pc.
En dat jij aankomt met een overgeklokte Radeon+1766MHz AMD is gewoon bullshit, logisch dat je score hoger is kerel.
het gaat meer om de manier van opmerken....
Je kan het ook normaal zeggen, 't lijkt net of je wil patsen iig
als ik je kwets, sorry
Verwijderd
[pats-mode]
Ik heb btw wel de hoogste default score (non-oced dus) op een amd1.33 volgens Madonion
[/pats-mode]
Oc-ed = amd1.35(150MHz fsb),Radeon8500(297/297), en dan haal ik 9105
http://members.brabant.chello.nl/~r.vandelaar/specs.htmlOp zaterdag 15 juni 2002 10:33 schreef hetnet het volgende:
[..]
En kaart heb je net ? Geef eens wat info over je systeem.
[..]
Denk dat jij iets niet goed doet, maar wat is de vraag.
Heb je ook beetje goede airflow om kaart heen ?
Kijk hier maar.
Dit is echt een kutzooi, ik heb die 6071 drivers geinstalleerd, en zodra het beeld hoger als 60 Hz komt dan krijg ik brak beeld, alles trilt en het beeld is opgebouwd uit lijnen.
Ik heb de kaart al sinds janurari ongeveer, nooit geen problemen gehad.
Ik formateer ff , ik wou ff een nieuwe image maken, BAM alles fucked up.
Heeft iemand hier al een keer vaker last van gehad?
GTA3 loopt standaard na 15 seconde vast, enige optie systeem booten. Ik draai windows XP.
w00t
Mooi systeem, ook al extra koelers dus airflow is er wel. Toevalig wat nieuwe hardware erbij geplaats ? Anders toch maar weer XP opnieuw installeren denk ik. Keb geen idee wat dat kan weze.Op zaterdag 15 juni 2002 20:04 schreef Robbie007 het volgende:
[..]
http://members.brabant.chello.nl/~r.vandelaar/specs.html
Kijk hier maar.
Dit is echt een kutzooi, ik heb die 6071 drivers geinstalleerd, en zodra het beeld hoger als 60 Hz komt dan krijg ik brak beeld, alles trilt en het beeld is opgebouwd uit lijnen..
Ik heb de kaart al sinds janurari ongeveer, nooit geen problemen gehad.
Ik formateer ff , ik wou ff een nieuwe image maken, BAM alles fucked up.
Heeft iemand hier al een keer vaker last van gehad?
GTA3 loopt standaard na 15 seconde vast, enige optie systeem booten. Ik draai windows XP.
Zou een systeem vast kunnen lopen door een nieuwe HDD bracket?Op zaterdag 15 juni 2002 21:23 schreef hetnet het volgende:
[..]
Mooi systeem, ook al extra koelers dus airflow is er wel. Toevalig wat nieuwe hardware erbij geplaats ? Anders toch maar weer XP opnieuw installeren denk ik. Keb geen idee wat dat kan weze.
Lijkt mij niet.
Het is overigens nu anders... GTA3 loopt niet meer vast, tenminste niet de complete pc, maar alleen het spel. Ik krijg nu gelijk de desktop terug.
Dit is gewoon te vaag.
w00t
En HD die erin zit is toevallig D: ?Op zaterdag 15 juni 2002 21:34 schreef Robbie007 het volgende:
[..]
Zou een systeem vast kunnen lopen door een nieuwe HDD bracket?
Lijkt mij niet.
Het is overigens nu anders... GTA3 loopt niet meer vast, tenminste niet de complete pc, maar alleen het spel. Ik krijg nu gelijk de desktop terug.
Dit is gewoon te vaag.
Niet nieuw, gewoon die 80 GB HDD.Op zaterdag 15 juni 2002 21:41 schreef hetnet het volgende:
[..]
En HD die erin zit is toevallig D: ?
Alles is begonnen toen ik een nieuwe image wou maken.
Nu ben ik inmiddels overstapt naar een oudere image. Dat moest ik doen, omdat ik anders niets kon lezen.
Nu kan ik dat wel, maar loopt GTA 3 nog steeds vast
* FireStarter * FireStarter * FireStarter * FireStarter * FireStarter * FireStarter * FireStarter * FireStarter * FireStarter * FireStarter * FireStarter * FireStarter * FireStarter * FireStarter * FireStarter * FireStarter * FireStarter * FireStarter * FireStarter * FireStarter * FireStarter * FireStarter * FireStarter * FireStarter * FireStarter * FireStarter * FireStarter
UT2003 loopt nu gewoon vlekkeloos.
Ik vind dit echt zo vaag, zo raar.
Je zou verwachten dat hij dit ook bij andere games moest doen, maar die doen het allemaal, alleen uitgerekend GTA3 niet
w00t
Zou toch zeggen, probeer eens helemaal opnieuw te beginnen met xp installatie. Lost soms heleboel problemen op, die niet te verklaren zijn.
Na 3 keer opnieuw installeren geeft ie weer zelfde fout, mesne klagen tegen mij dat ik teveel msn/icq opstartOp zaterdag 15 juni 2002 22:06 schreef hetnet het volgende:
Denk dat er gewoon een vaag probleem in XP is, alleen wat?
Zou toch zeggen, probeer eens helemaal opnieuw te beginnen met xp installatie. Lost soms heleboel problemen op, die niet te verklaren zijn.
Dit is een serious probleem dit.
De cd van mijn buurman doet het ook niet.
Overmorgen maar eens de legale versie op school halen.
Maar ik bedoel, ik kan niet eens us de refreshrate instellen, zelfs niet met powerstrip.
Ik werk en experimenteer al 4/5 maanden alles werkt goed. Alleen nu dit, echt supervaag.
w00t
En dat is allemaal gekomen na nieuwe HDD bracket. Denk ik toch dat er (misschien) een ide kabel probleempie is ? Wordt HD soms te warm ? (is maar idee-tje) Is systeem over klokt ? zet eens op standaard instellingen. ALs dat allemaal niet helpt, weet ik het ook ff niet meer. Heb je geheugen eruit gehad met inbouwen van HDD bracket ? klinkt ook als geheugen (omdat je cd probleem hebt) haal het eruit, en zet het eens opnieuw in.Op zaterdag 15 juni 2002 22:09 schreef Robbie007 het volgende:
[..]
Na 3 keer opnieuw installeren geeft ie weer zelfde fout, mesne klagen tegen mij dat ik teveel msn/icq opstart
Dit is een serious probleem dit.
De cd van mijn buurman doet het ook niet.
Overmorgen maar eens de legale versie op school halen.
Maar ik bedoel, ik kan niet eens us de refreshrate instellen, zelfs niet met powerstrip.
Ik werk en experimenteer al 4/5 maanden alles werkt goed. Alleen nu dit, echt supervaag.
Misschien dat er iemand anders nog een idee heeft, die van mij zijn beetje op.
[edit] zat net te denken, je heb waarschijnlijk 80 aderige ide kabel van je mobo naar je bracket zitten. In je bracket zit een 40 aderige, misschien is dat het probleem.
Verwijderd
Is niet slech he of toch wel?
by de way GTA3 loopt echt soepel hier man
ik draai een resolutie van 1280+1024 32bitt.
en er is geen schokje te bekennen.
Maar wat ik ff kwijt moet die hercules radeon8500 fdx roeleert echt wel!!!!!
Breek je nek voorzichtig
Heb GTA ook ff geprobeerdt, lijkt wel of het mistig is.Op zondag 16 juni 2002 14:16 schreef The_PyroPath het volgende:
Is er iemand met graphische fouten in GTA3 in XP? in 98 heb ik er geen last van maar in XP met de nieuwe drivers (heb nog niet anders geprobeerd) krijg ik missende, ontbrekende, verkeerde, onscherpe textures enzo, iemand daar ook problemen mee?
-Z fog ui
-W buffer uit
-Table fog uit
als dat niet werkt na een reboot dan moet je nog ff de fogs weer aanzetten
Breek je nek voorzichtig
Nu heb ik een vraag, kan ik de gewonen bios gebruiken om te flashen? (dus Built by) Omdat ik een Powered By heb twijfelde ik daaraan, najah ik hoor het wel.
En mocht het fout gaan, kan ik dan nog wel mijn oude terug zetten?
Alvast bedankt,
Bob
heb nu een duron @ 877, en Kyro I maar komt komende zomer een xp1800 ofzo in (als mobo et kan hebben)
zag dat ze nl voor ong 200 euro in pricewatch, niet gekeken bij winkels zelf en dat vind ik wel een redelijke prijs ...
en wat voor versie kan ik dan beste kopen, Ati zelf, of Hercules of Club3d ?
Opzich is de CLUB3d wel goed, die heb ik ook, was ook lekker 'goedkoop' heb alleen last vna infinite loop problem af en toe [topic=525481/1/25]Op zondag 16 juni 2002 18:59 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Is het nog een beetje verstanding een R8500 te kopen (ben geen nV fan)
heb nu een duron @ 877, en Kyro I maar komt komende zomer een xp1800 ofzo in (als mobo et kan hebben)
zag dat ze nl voor ong 200 euro in pricewatch, niet gekeken bij winkels zelf en dat vind ik wel een redelijke prijs ...
en wat voor versie kan ik dan beste kopen, Ati zelf, of Hercules of Club3d ?
dat zal wel een keer gefixx0rd worden, voor de rest is de Radeon 8500 erg goed
De nieuwe drivers zijn ook oke, ook voor de club3d versie (powerd by)
Nog meer weten?
prijzen van R8500 in pricewatch verschillen nogal, kost 200 euro in Zwitserland, 350 euro in NL bv... en soms zijn et geen ati-kaarten maar kaarten van ander vaag merk...
Terwijl als ik bv een Leadtek GF4ti4200 neem, ik zeker weet dat ik die krijg en geen ander vaag merk ding
Ik zou toch voor de Gf4 Ti4200 gaan... qua snelheid ziet die boven de Radeon, en dan ook vooral qua anti-aliasing snelheid.Op zondag 16 juni 2002 20:39 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Ben beetje aan et twijfelen gebracht, offik nu een GF4ti4200 of een R8500 kan kopen...
prijzen van R8500 in pricewatch verschillen nogal, kost 200 euro in Zwitserland, 350 euro in NL bv... en soms zijn et geen ati-kaarten maar kaarten van ander vaag merk...
Terwijl als ik bv een Leadtek GF4ti4200 neem, ik zeker weet dat ik die krijg en geen ander vaag merk ding
Ik zou eens in het Ti4200 ervaringen topic en grote Ti4200 topic posten, daar kunnen ze dan ook wat dingen vertellen over beeldkwaliteit e.d. (waar ik denk dat de Radeon wel wint).
Maar ja, jij moet kiezen... ik koos eind vorig jaar voor de Radeon, nu zou ik de Gf4 Ti4200 kiezen
een R8500le van Hercules doet ook haast niet onder voor een normale R8500, ik haal met mijn specs ( Xp 1600+ , 256 ddr, win2k ) een score van ruim 8000, dus dat zit wel goed, en Hercules is niet bepaald een vaag merkOp zondag 16 juni 2002 20:39 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Ben beetje aan et twijfelen gebracht, offik nu een GF4ti4200 of een R8500 kan kopen...

en dan heb je enkele kaarten met R8500, maar welke zou beste keuse zijn?
Hercules (eur Ati) R8500LE 250
Club 3d 8500 275
Ati 8500 275
Ati 8500LE 250
zit er verschil in kwaliteit tussen Club3d en Hercules/Ati en scheelt het veel, 250 of 275 mhz of valt dat goed op te vangen met overclocken?
Heb et eind vorig jaar allemaal beetje gevolgt en toen was de Club3d een build by Ati kaart die niet veel in performance scheelde... maar hoe et nu zit?
Verwijderd
Pak club3d...Op maandag 17 juni 2002 01:38 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Heb beetje rondgezocht... die Ti4200 kaarten hebben overal een lange levertijd... vliegen der doorheen... en daarbij vind ik nVidia beetje
Club 3d 8500 275
Ati 8500 275
Ati 8500LE 250
zit er verschil in kwaliteit tussen Club3d en Hercules/Ati en scheelt het veel, 250 of 275 mhz of valt dat goed op te vangen met overclocken?
Heb et eind vorig jaar allemaal beetje gevolgt en toen was de Club3d een build by Ati kaart die niet veel in performance scheelde... maar hoe et nu zit?
De radeon 8500 komt nu een stuk dichterbij de gf4 ti 4200 in performance met de nieuwe drivers
Verwijderd
Ja, hier ben ik ook wel heeeeeeel benieuwd naar.Op maandag 17 juni 2002 01:38 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Heb beetje rondgezocht... die Ti4200 kaarten hebben overal een lange levertijd... vliegen der doorheen... en daarbij vind ik nVidia beetje
Club 3d 8500 275
Ati 8500 275
Ati 8500LE 250
Ik wil ook zeer binnenkort een nieuwe videokaart kopen.
<Mijn voorkeur gaat nogsteeds uit naar 'n Radeon8500>
Maarja, dáár is dan ook weer zoveel keuze in...
[topic=497736/6/25]Op maandag 17 juni 2002 09:41 schreef FLiP.m0 het volgende:
[..]
Pak club3d...
De radeon 8500 komt nu een stuk dichterbij de gf4 ti 4200 in performance met de nieuwe drivers. Achja. Weet iemand hoe ik directx 9 van mijn computer afgooi. want ik kan niet 3dmark2001 draaien zonder directx8.1 en ik wil toch wel effe benchmarken.
post van Babutski - dinsdag 28 mei 2002 18:58
Dan hoef je DX9 er niet af te gooien voor 1 testje.
Naar aanleiding van div mensen, die problemen hebben met Ati kaart. Zou ik wel een willen weten of, het toeval is dat hun allemaal Via chipset hebben.Op zondag 16 juni 2002 19:37 schreef DoctorBob het volgende:
[..]
Opzich is de CLUB3d wel goed, die heb ik ook, was ook lekker 'goedkoop' heb alleen last vna infinite loop problem af en toe [topic=525481/1/25]
dat zal wel een keer gefixx0rd worden, voor de rest is de Radeon 8500 erg goedheb laatst ook een gekocht, en een vriend van me had zelfde pc gekocht maar dan met gf4 ti 4200 en mijn 3d mark score is maar 100 lager (zijne clean install mijne niet) dus dat zit wel goed
De nieuwe drivers zijn ook oke, ook voor de club3d versie (powerd by)
Nog meer weten?
Ik heb zelf ook Ati R8500 powercolor 275/275.
Hiervoor zat ie in dual P3 met Via chipset ook problemen zeker in het begin. Nu hij in assus P4 Intel chipset Niks, nopes, nada, problemen meer. Zal het dan toch aan Via chippies gelegen hebben ??? Of het nou met AMD of Intel proc is maakt schijnbaar niet uit, ligt dus bij mobo chipset.
Wat ik dus zou willen weten of het allemaal zelfde chipset is. ik had de oude 694 (dat daar probleem mee was heeft Via laast toegegeven) maar dit zijn problemen op nieuwere moboŽs. maar welke chips....
Jammer alleen dat mijn Duron nog voor een bottleneck zal zorgen, maar komt over tijdje ook verandering in
Dit topic is gesloten.