Toon posts:

[OC] BRUTE Athlon "AXIA "Y"" overclock! :)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 06:46

siggy

Wait.... what?

je gaat toch geen nieuwe pc kopen uurtje voor een LAN, dan overklokken als een idioot en dan hier wat hk sjit posten en dan zeggen ik ben weg.... ja dag. :?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 14:06 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Wacht effe.... wel tijd om naar een Lan party te gaan (wie organiseert die shit door t\de week btw) maar niet om pics te maken/posten?
hij heeft zn spullen pas een uurtje binnen (net vers van Maxpc) :)

</shameless plug>

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

stinger

RAG

grootste n00b topic ooit :?

Verwijderd

[Zeikmodus]
No way; this sounds like bullsh*t !
[/Zeikmodus]

AUB, zend die pics !!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ja daaaaahaaag. Geloofwaardigheid is net zo laag als de temperatuur van onze vrieskist in de bijkeuken.

:{

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 12:46
mmmhhhh of die maxchill op www.overclockers.com

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

Op woensdag 05 juni 2002 14:08 schreef stinger het volgende:
grootste n00b topic ooit :?
w8 nou maar gewoon af :Z

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
Op woensdag 05 juni 2002 14:04 schreef Fire_escape het volgende:

[..]

is geen classic :)
*ALLE* athlon's tot 1400 MHz zijn athlon classic's wat mij betreft;) ik bedoel even t verschil tussen een athlon "normaal" (750 tot 1400) en een moderne athlon XP of MP . Athlon classic is een tijdje ook gebruikt voor de versie met externe L2 cache (tot de 1GHz gemaakt..)

iig die overclock is bull ;) Technisch niet mogelijk, zelfs posten niet wat mij betreft. WCPUID draaien, legt alles uit hoef ik ook niet verder te discussieren ;) zn moederbord geeft t gewoonweg verkeerd weer, of ie t nou leuk vind of niet . Multiplier staat op 7 of 8 ofzo, gok ik. Misschien pakt ie de maximale waarde, das dan 13.5 ...

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op woensdag 05 juni 2002 14:03 schreef majic het volgende:
hehe ik wil niet heel vervelend doen...maar de athlon classic gaat maar tot een multiplier van 13 of 13.5 ..

je moederbord laat gewoon zien wat het zou MOETEN zijn als de multiplier daadwerkelijk gepakt zou worden

heel erg dikke kans dat als jij gewoon onder windows (want dat start ook gewoon op gok ik) wcpuid draait, dat ie dan een multiplier van 7.5 geeft met 800 mhz oid....dat doen athlons namelijk nog wel vaker, als je ze een multiplier van 14 geeft of hoger dan is die geremapped naar 7 of 7.5 bijvoorbeeld.

Verders nog controleren of je niet je FSB en geheugen snelheden asynchroon hebt draaien.....!;)
Zoiets heb ik dus ook al gezegd, maar daar werd door de topicstarter uiterard niet op gereageerd!

Verder is het idd geen classic. Mijn classic kon tot de maximale multiplyer van 10 ingesteld worden. De goeie ouwe tijd met me GFD'tje erop :)

De tbird kan volgens mij tot max 13 ofzo. En de XP tot 13,5 maar dat is dan wel gelocken bij de 2200+ als je hem unlocked kun je nog steeds maar tot 13 volgens mij.

Maarja, nog een uurtje wachten op pics, ben benieuwd of het topic dan nog leefd >:)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

een mp van 15 op een athlon :? :D

39

• J-rom
  • Laatst online: 20-12-2025
als die japie's idd nu eens pics posten zou ik nog ergens geloven dat dit kan.. mmaar nohh alsie windows haalt met luchtkoeling met zo'n oc, dan vreet ik persoonlijk m'n MS Wheel mouse Optical USB op :+

• Ordos20
.................zit ik me net af te vragen

waarom moeten we een uur wachten tot de pics gepost worden???

ik zeg
HOAX

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op woensdag 05 juni 2002 14:12 schreef J-rom het volgende:
als die japie's idd nu eens pics posten zou ik nog ergens geloven dat dit kan.. mmaar nohh alsie windows haalt met luchtkoeling met zo'n oc, dan vreet ik persoonlijk m'n MS Wheel mouse Optical USB op :+
En daar willen we ook pics van lmfd :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Tis nu al meer dan een uur da'k zit te wachten;

op zo'n hypersnelle 8-) pc zou windows al rapper moeten geïnstalleerd zijn hé :7 om pics te kunnen maken

(Doe er nog ook een pic bij van je ontplofte core aub >:) )

• Fatalharry
  • Laatst online: 05-02 14:58
Op woensdag 05 juni 2002 14:10 schreef Homedisc het volgende:
een mp van 15 op een athlon :? :D
kan nooit nee, max 13 of 13.5 maar we zien het wel als die verdomde foto's eindelijk komen

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 05 juni 2002 14:09 schreef majic het volgende:
*ALLE* athlon's tot 1400 MHz zijn athlon classic's wat mij betreft;) ik bedoel even t verschil tussen een athlon "normaal" (750 tot 1400) en een moderne athlon XP of MP . Athlon classic is een tijdje ook gebruikt voor de versie met externe L2 cache (tot de 1GHz gemaakt..)
Sterker nog, Athlons voorzien van "AXIA stepping Y" zijn de classic Tunderbirds... zie b.v. ook www.amd.com.
iig die overclock is bull ;) Technisch niet mogelijk, zelfs posten niet wat mij betreft. WCPUID draaien, legt alles uit hoef ik ook niet verder te discussieren ;) zn moederbord geeft t gewoonweg verkeerd weer, of ie t nou leuk vind of niet . Multiplier staat op 7 of 8 ofzo, gok ik. Misschien pakt ie de maximale waarde, das dan 13.5 ...
* warp agrees :)

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 21:08
Op woensdag 05 juni 2002 13:16 schreef f0r.c3d het volgende:

[..]

Is goed m8, hij gaat nu naar een LAN en dan zal hij daar jullie wel op de hoogte houden.
haha, naar een LAN en dan zonder HD, en wat elke "echte" tweakert hiero zegt is dit dus duidelijk geen overclock. Elke mongool kan zo ff posten en er een pic van maken, is niets nieuws aan. Maar zoals iedereen zegt, probeer eerst maar eens te booten wedden dat als je ECHT gaat oc'en je maar op 1600 Mhz ofzow uitkomt met je TB 1300 :P

..::System Specs::..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 14:15 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:

[..]

haha, naar een LAN en dan zonder HD, en wat elke "echte" tweakert hiero zegt is dit dus duidelijk geen overclock. Elke mongool kan zo ff posten en er een pic van maken, is niets nieuws aan. Maar zoals iedereen zegt, probeer eerst maar eens te booten wedden dat als je ECHT gaat oc'en je maar op 1600 Mhz ofzow uitkomt met je TB 1300 :P
dat vind ik ook nog een lekkere oc voor een tb hoor :)

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ik ben hier nu om DumphuiZ op te halen, omdat we naar een LAN gaan. Hij heeft de Epox nu in z'n kast zitten (eerst eruit) en ik heb hem al op 2000Mhz zien draaien :) Hij wordt wel wat warmer in de kast, heatpipes werken niet goed, maar als je daar een ventilator opzet is dat ook wel opgelost, en ik kan jullie ook verzekeren dat DumphuiZ niet het type is dat op gaat scheppen over overclocks die hij niet heeft gemaakt :)
En nu moet ie ff z'n spullen in gaan pakken want ik wil weg :P Misschien dat we op de LAN nog Sandra 2001 plaatjes posten, maar de kans is groot dat we daar betere dingen te doen hebben, dus dan mogen jullie nog ff 2 daagjes door zeiken dat 't niet klopt, en daarna zien dat het dus wel zo is :D

Specs

Verwijderd

Topicstarter
All those voltage options reveal that the EPoX 8K3A is one heck of an overclockers dream ... but without the necesarry front side bus and multiplier changes, they won't do you any good. EPoX lets you increase your FSB all the way up to 250MHz, and if your CPU is unlocked you can set it to anything between 8x and 15x. To find out what I was able to obtain, you'll have to hang tight until we reach the "overclocking" section ;). On to the layout chat ...
http://www.overclockersonline.com/index.php?page=articles&num=135&pnum=2

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.deadbodies.org/images/3000xpbios.jpg

Mijne overclock :z ;-)

• siggy

siggy

Wait.... what?

is er niet een regel ofzo dat als je een post begint pics moet hebben...

Verwijderd

Ik denk dat de topic starter gewoon wat aandacht hebben wil ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 14:16 schreef Masterdam het volgende:
Ik ben hier nu om DumphuiZ op te halen, omdat we naar een LAN gaan. Hij heeft de Epox nu in z'n kast zitten (eerst eruit) en ik heb hem al op 2000Mhz zien draaien :) Hij wordt wel wat warmer in de kast, heatpipes werken niet goed, maar als je daar een ventilator opzet is dat ook wel opgelost, en ik kan jullie ook verzekeren dat DumphuiZ niet het type is dat op gaat scheppen over overclocks die hij niet heeft gemaakt :)
En nu moet ie ff z'n spullen in gaan pakken want ik wil weg :P Misschien dat we op de LAN nog Sandra 2001 plaatjes posten, maar de kans is groot dat we daar betere dingen te doen hebben, dus dan mogen jullie nog ff 2 daagjes door zeiken dat 't niet klopt, en daarna zien dat het dus wel zo is :D
ik vroeg me al af waar je was gebleven :D

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op woensdag 05 juni 2002 14:17 schreef timdeh het volgende:
[afbeelding]
133x20

yeaaaaah right

Verwijderd

Verrotte losers. Lullen Lullen maar pics ho maar. Of kun je ze niet vinden op internet.

Loop toch niet zo op te scheppen man.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hoeveel betalen ze jou?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Snoekieboe
  • Laatst online: 10-10-2024
SPRAK HIJ............................| :(

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Verwijderd

is dit nog los?
athlon pakt die mp van 15 niet. zet hem op 7 of 8. vandaar ook de niet zo hoge temp. Die in de 3 seconden wat dat ding aan staat tot aan het bios schermpje ook niet zo heel erg zal oplopen.

izze ziempel no?

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-11-2025

AleXtc

Wannabe Pirat

FOTOSOEPT Zekers te weten FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT

:P

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 16:56

Unagi

Always aware...

Laten we met z'n allen aub niet meer reageren tot r pics zijn

• siggy

siggy

Wait.... what?

tc?

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op woensdag 05 juni 2002 14:17 schreef f0r.c3d het volgende:

[All those voltage options reveal that the EPoX 8K3A is one heck of an overclockers dream ... but without the necesarry front side bus and multiplier changes, they won't do you any good. EPoX lets you increase your FSB all the way up to 250MHz, and if your CPU is unlocked you can set it to anything between 8x and 15x. To find out what I was able to obtain, you'll have to hang tight until we reach the "overclocking" section . On to the layout chat ...]

ja dus? dat kan ik ook met me epox 8kha+ dat is echt niks nieuws aan die mobo, maar je kan het dan wel hebben maar als de PROC. het niet ondersteunt heb je er nog niks aan :P

39

• Snoekieboe
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik denk dat het bezoekje aan de lan party een dekmantel is voor het kopen van een computer die werkelijk op die snelheid draait >:)

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

• Ordos20
En nu wordt de dealine 2 dagen opgerekt..... *zucht*

Verwijderd

Da's dus overduidelijk fake hé;

alhoewel > waarom is geen enkele HD aangesloten ?

Lukt overclocken beter zonder IDE apparaten aangesloten?
(fsb die niet de IDE controller stoort ?)

Verwijderd

Volgens mij is dit gewoon een duwd, die wat aandacht wilt ofzo....een Tbird 1300 @ 2100... ja.....zo ken ik er nog een paar..

mijn p90 draait ook op een 1ghz... *gaap*
:Z

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

Op woensdag 05 juni 2002 14:25 schreef timdeh het volgende:

fsb is nog gewoon 133...

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op woensdag 05 juni 2002 14:27 schreef The1 het volgende:
Volgens mij is dit gewoon een duwd, die wat aandacht wilt ofzo....een Tbird 1300 @ 2100... ja.....zo ken ik er nog een paar..

mijn p90 draait ook op een 1ghz... *gaap*
:Z
waardeloze overclock met je p90, mijn p60 draait zelfs al op 1,2Ghz
Amateur! :P

:+

maare deze topic gaat erg hard richting het HK niveau :D

39

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Omdat ie natuurlijk SCSI heb op zun 1337 bak :+

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

Verwijderd

Topicstarter

idd

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:32

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op woensdag 05 juni 2002 14:21 schreef AleXtc het volgende:
FOTOSOEPT Zekers te weten FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT FOTOSOEPT

Hey ga jij es ff aan het werk ja.. beetje GoT-en in de baas z'n tijd hiero :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 14:30 schreef Homedisc het volgende:

[..]

maare deze topic gaat erg hard richting het HK niveau :D
was het vanaf het begin al :{
nu allemaal naar sm rennen wie er het snelst een slotje kan aanvragen :P

• Neophyte
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it&#039;s back....

Op woensdag 05 juni 2002 13:07 schreef f0r.c3d het volgende:
2 3 2 5 !
Op woensdag 05 juni 2002 13:07 schreef Multisync het volgende:

[..]

hij kan zijn core naar de 2.2 volt rammen en staat nu pas @ 1,85 :) K vind het al heel wat dat hij boot. Ik kreeg m'n athlon maar op 1600 mhz ;( (1333 mhz) maar ja dat was ook een abit kt7a
1,85 volt met een Athlon op 2325... gheghe leuk topic dit :+

Senri no michi mo ippo kara

Verwijderd

Topicstarter
goed, nog 1Xtje voor diegenen onder ons die over langere replies heenlezen :? :P
All those voltage options reveal that the EPoX 8K3A is one heck of an overclockers dream ... but without the necesarry front side bus and multiplier changes, they won't do you any good. EPoX lets you increase your FSB all the way up to 250MHz, and if your CPU is unlocked you can set it to anything between 8x and 15x. To find out what I was able to obtain, you'll have to hang tight until we reach the "overclocking" section ;). On to the layout chat ...

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op woensdag 05 juni 2002 14:32 schreef Juggernaut het volgende:

[..]

was het vanaf het begin al :{
nu allemaal naar sm rennen wie er het snelst een slotje kan aanvragen :P
Daar heb ik mensen voor :P

Die topicstarter is volgens mij ondergedoken met z'n HOAKS :D

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 14:21 schreef Unagi het volgende:
Laten we met z'n allen aub niet meer reageren tot r pics zijn
I agree, dat heen en weer geflame is ook nergens goed voor.

• n00b | IA
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

Op woensdag 05 juni 2002 14:34 schreef siggy het volgende:
[topic=515329/3]
:z
jammer dat je niet gewoon op de pics wacht :Z om hem dan gelijk in sm te zetten :Z

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op woensdag 05 juni 2002 14:35 schreef f0r.c3d het volgende:

[..]

I agree, dat heen en weer geflame is ook nergens goed voor.
Hmm.. je post zelf die 'pics' niet.
Ook vertel je niet hoe het kan etc.
Je plaatst iets onmogelijks en vind het daarna vreemd dat niemand je gelooft.. dooooohhhhh :P

Nou, ik ben benieuwd.. zou het wel droog vinden als het je lukt, daar niet van, maar ben heel sceptisch :)

Verwijderd

Heb zopas ook mijn duron op getest op een Epox mobo !! :7
zie hier het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/articles444/WCPUID.jpg
:D

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op woensdag 05 juni 2002 14:34 schreef f0r.c3d het volgende:
goed, nog 1Xtje voor diegenen onder ons die over langere replies heenlezen :? :P
[..]

en nog een keer voor de mensen die oogkleppen op hebben, mp 15 kun je alleen gebruiken als je proc het ondersteunt, ook al kun je hem wel kiezen maar correct weergeven van de juiste waardes is dan twijfelachtig.

39

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 14:36 schreef firoz het volgende:

[..]

jammer dat je niet gewoon op de pics wacht :Z om hem dan gelijk in sm te zetten :Z
is op zich niet erg. Het zou idd slimmer zijn geweest om de thread pas te openen, wanneer er pics voorhanden zijn, want nu loopt het toch maar uit op zinloos geflame, en daar is GoT niet voor bedoeld.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op woensdag 05 juni 2002 14:36 schreef firoz het volgende:

[..]

vind je het gek... eerst pics dan verhaal, bs of niet.

Verwijderd

lamerr, net hele topic gelezen en tot de conclusie gekomen dat:

tatarataaaa NEP :9
ik w8 wel tot r een verbouwd plaatje komt om vervolgens met suf te lachen, veel succes met alles verbouwen,
als je dit lukt, dan waren er al talloze OC geweest met die snelheden... DOH |:(
topic kloozen als je t mij vraagt (of dikke pics.... :Z)

Verwijderd

daar had je eerder aan moeten denken...

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op woensdag 05 juni 2002 14:37 schreef timdeh het volgende:
zie hier het resultaat:
[afbeelding]
op overclocking.com staat een tutorial waarme jdat kan doen...

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 12:22

Neelon

FOR PONY!!!

Op woensdag 05 juni 2002 14:38 schreef f0r.c3d het volgende:

[..]

is op zich niet erg. Het zou idd slimmer zijn geweest om de thread pas te openen, wanneer er pics voorhanden zijn, want nu loopt het toch maar uit op zinloos geflame, en daar is GoT niet voor bedoeld.
En daar komt ie nu pas achter?

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 14:38 schreef Homedisc het volgende:

[..]

en nog een keer voor de mensen die oogkleppen op hebben, mp 15 kun je alleen gebruiken als je proc het ondersteunt, ook al kun je hem wel kiezen maar correct weergeven van de juiste waardes is dan twijfelachtig.
Dat zou kunnen; in dat geval is het natuurlijk een beetje domme vaudt van ons :)
Dat verklaart ook de vreemde resultaten in WCPUID :? :D

[edit]hij zal het strax op de LAN wel een 13x multiplier proberen. Masterdam heeft een digicam, dus foto's zouden geen prob moeten zijn.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op woensdag 05 juni 2002 14:37 schreef timdeh het volgende:
zie hier het resultaat:
http://www.overclockers.com/articles444/WCPUID.jpg
Pannenkoek, iedereen kan linkies posten & jatten.

Verwijderd

gaan we nu al terugkrabbelen.

Je kunt het niet waarmaken met je MP 15 he.

• majic
Op woensdag 05 juni 2002 14:43 schreef nigelator het volgende:

[..]

Pannenkoek, iedereen kan linkies posten & jatten.
vond em ook wel erg dom :)

zit hier achter een proxy die alleen van bepaalde url's pics doorlaat (uberhaupt maar bepaalde url's doorlaat), o.a. tomshardware, overclockers.com en anandtech...en andere sites van de software/hardware die we supporten, maar daar kan al helemaaaal geen pic op staan

wat schetst mijn verbazing dat ik op een normaliter plaatjes-loos GOT opeens een screenshot zie van een duron, en iemand die claimt dattie van hem is.....source---overclockers.com ...arg...n00b :( zet em dan tenminste op je eigen website eerst ;)

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Op woensdag 05 juni 2002 14:32 schreef nigelator het volgende:

[..]

Hey ga jij es ff aan het werk ja.. beetje GoT-en in de baas z'n tijd hiero :P
Uhhu, ik ben aan het werk ja :) en jij ????

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 14:43 schreef general000 het volgende:
gaan we nu al terugkrabbelen.

Je kunt het niet waarmaken met je MP 15 he.
Als Homedisc gelijk heeft (en het klinkt helaas waarschijnlijk wat hij zegt) zit het mobo gewoon op foute snelheden te posten, en in dat geval ben ik mans genoeg om toe te geven, dat ik misschien ongelijk heb m8. Maar niet getreurd, hij zegt strax op 13X door te experimenteren :)

[edit]homedisc -> Homedisc *D ;)

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Op woensdag 05 juni 2002 14:39 schreef WaaEeZ het volgende:
lamerr, net hele topic gelezen en tot de conclusie gekomen dat:

tatarataaaa NEP :9
ik w8 wel tot r een verbouwd plaatje komt om vervolgens met suf te lachen, veel succes met alles verbouwen,
als je dit lukt, dan waren er al talloze OC geweest met die snelheden... DOH |:(
topic kloozen als je t mij vraagt (of dikke pics.... :Z)
idd dit is geen overclocken (NOFI) ik bedoel, zo kan ik het ook !

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Verwijderd

Ok, nu terug serieus;

Als het hem lukt, dan maak ik een diepe buiging voor hem.
Maar liefst de volgende keer eerst pics

[off-topic]
En inderdaad, die voorgaande pics komen inderdaad van andere sites hé |:(

Die foto komt uit een artikel hoe je benchmarks kunt faken; normaal zou je da direct door moeten hebben, maar ja ...
[/off-topic]

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op woensdag 05 juni 2002 14:46 schreef f0r.c3d het volgende:

[..]

Als homedisc gelijk heeft (en het klinkt helaas waarschijnlijk wat hij zegt) zit het mobo gewoon op foute snelheden te posten, en in dat geval ben ik mans genoeg om toe te geven, dat ik misschien ongelijk heb m8. Maar niet getreurd, hij zegt strax op 13X door te experimenteren :)
Edit wel even je post aub, mijn naam begint met een hoofdletter H *D :P :+

edit]
Dank u :)

39

• Shunt
  • Laatst online: 21-02 15:52

Shunt

Boe

hahahahaha op deze manier kreeg ik mijn amd 1400 ook over de 2 ghz heen ja zet er winhoos of linux en dan benchen en PICS
moet zeggen ook al is het geen echte oc hij gaat wel lekker door :+

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Even een quote uit het artikel waar dat plaatje vandaan komt:
"Benchmark Faking"
Paul Dolbear aka The UnseenMenace - 8/16/01

--------------------------------------------------------------------------------

When it concerns the health of my PC, I always attempt to view other people's information objectively whilst showing respect towards the other people who use the forums at Overclockers.com. Recently, there have been a few claims of large overclocks in the forum, which has prompted disputes as to if these claims were at all possible or faked.

While I was under no dissolution that anyone with reasonable PhotoShop skills could fake a benchmark, I had heard whispers of a program that would allow you to effectively select any benchmark you wanted. The program in question was designed for a game called "Half Life"; however, it greatly effects overall Windows performance. Now the question is "Does this program exist and does it work?".

Well, I'm sorry to say YES to both.

The test computer is a Duron 800, overclocked to 1050 MHz¹ (7.5x140) with 512 MB of Crucial Cas2 PC133.

Below is a pic of the tool used to fake these benchmarks; it has been slightly edited to remove the programs name and the URL where it can be obtained from the titlebar. However, it can be clearly seen that to obtain outrageous benchmarks, all you need to do is move the slider. The configure tab just brings up a screen where the user can select 'hot keys' to change the speed on the fly.

The memory benchmarks from SI Sandra appear to produce some rather different results when the benchmark is completed using the cheat. While the benchmark includes the CPU, it does not make a large amount of difference.

For example, when I run the test at my standard CPU speed or its over clocked speed, the memory scores only display a minor difference. The reason for this high PC133 SDRAM memory benchmark score with the cheat program is that it slows down the ref. Clock.

When the ref. Clock is lowered, all benchmark programs think you are running at higher MHz and that you are crunching numbers faster, and you get higher scores. This is because it looks like your system is doing more calculations/operations per second, but that's just because the "second" is a greater period of time than a second when using the cheat.

The results look about right in most of the synthetic benchmarks (like SI Sandra CPU & Media) because the increase is linear. However, this is not the case in the Memory Benchmark, because it's limited by memory speed. If you don't increase the FSB but only increase the CPU, you don't obtain anything close to a linear increase.

Conclusion

Obviously, at different times we seek advice from other overclockers and the information and advice they provide must be taken with a little bit of good faith; benchmarks must be viewed the same way. Benchmarks were faked long before this type of software became available and will continue to be faked by some people; however this just makes life a great deal easier.
Duh... |:(

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 14:47 schreef timdeh het volgende:
[..]
Die foto komt uit een artikel hoe je benchmarks kunt faken; normaal zou je da direct door moeten hebben, maar ja ...
WCPUID creeert toch een string met je resultaten erin verwerkt, zodat je het kunt verifieren?

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Ah, timdeh was me voor. :P

• majic
Op woensdag 05 juni 2002 14:46 schreef f0r.c3d het volgende:

[..]

Als Homedisc gelijk heeft (en het klinkt helaas waarschijnlijk wat hij zegt) zit het mobo gewoon op foute snelheden te posten, en in dat geval ben ik mans genoeg om toe te geven, dat ik misschien ongelijk heb m8. Maar niet getreurd, hij zegt strax op 13X door te experimenteren :)

[edit]homedisc -> Homedisc *D ;)
een multiplier van 13 en 150 mhz busclock betekent ook al dat je op de 1950 MHz zit

en dat ga je pertinent NIET redden....post *heel heel heel heel heel heel heel* misschien, en windinws inkomen : geef je 0,0000000 kans..

Verwijderd

Topicstarter
ff topic titel aanpassen btw :)

=> "misgeinterpreteerde bios-POST-data maken meer los dan je lief is" :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 14:54 schreef majic het volgende:

[..]

een multiplier van 13 en 150 mhz busclock betekent ook al dat je op de 1950 MHz zit

en dat ga je pertinent NIET redden....post *heel heel heel heel heel heel heel* misschien, en windinws inkomen : geef je 0,0000000 kans..
Iemand hier met een MX3-EVA te leen? :+

Verwijderd

couldn't agree more..

waar blijven de ECHTE pics nou?

ben wel benieuwd.. }:O

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op woensdag 05 juni 2002 14:45 schreef AleXtc het volgende:

[..]

Uhhu, ik ben aan het werk ja :) en jij ????

Hey hey, ik ben computernerd he, dus ik mag het.. ;)
Ik ben mijn kennis aan het verruimen.. ofzo :D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 15:00 schreef The1 het volgende:
couldn't agree more..

waar blijven de ECHTE pics nou?

ben wel benieuwd.. }:O
Die komen er heus wel aan, maar zullen waarschijnlijk wat minder spetterend zijn dan eerdere indicaties, gezien Homedisc's onthulling :)

[edt] die 15x MP is dan zeker bedoeld voor de tbred?

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

Op woensdag 05 juni 2002 15:02 schreef nigelator het volgende:

[..]

Hey hey, ik ben computernerd he, dus ik mag het.. ;)
Ik ben mijn kennis aan het verruimen.. ofzo :D
en half got met jouw toch...? :X

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op woensdag 05 juni 2002 15:03 schreef lange het volgende:

[..]

en half got met jouw toch...? :X
Jupz :D

Er gaat toch veel werktijd verloren hiero online :D

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 23:11

Chop2000

Vroem

heb je em nou al is in windows gekregen (geen zin om dit draadje door te spitten) ik geloof er niet veel van.... zorg eerst maar is dat je in windows komt voordat je begint je mekkeren dat je zo'n goede core hebt.... mijn 1333 post ook op de 2ghz, maarja windows kan ik dan ook wel vergeten

niks

Verwijderd

Topicstarter
<ff geheel offtopic>

hier nog een picje voor amadeus, mocht ie hier ook terechtkomen om te laten zien dat een classic athlon wel over een FSB114 heen kan; ik bedacht me net dat je nog een wcpu pic van me tegoed had :D

Afbeeldingslocatie: http://pics.shellz.nl/ClassicAthlon20prc.png

<phear my leet classic athlon ;)>

[is dus een Athlon slotA 750MHz, niet geunlocked, want ik had geen $ meer over voor een goldfinger dev.]

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op woensdag 05 juni 2002 15:16 schreef f0r.c3d het volgende:
<ff geheel offtopic>

hier nog een picje voor amadeus, mocht ie hier ook terechtkomen om te laten zien dat een classic athlon wel over een FSB114 heen kan; ik bedacht me net dat je nog een wcpu pic van me tegoed had :D

[afbeelding]

<phear my leet classic athlon ;)>

[is dus een Athlon slotA 750MHz)
Zover kwam mijn classic ook, alleen niet op fsb. Mijn 700 draaide op 9x105 :) 945 Mhz dus. Wat was ik toen blij :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 15:18 schreef -=MOL=- het volgende:

[..]

Zover kwam mijn classic ook, alleen niet op fsb. Mijn 700 draaide op 9x105 :) 945 Mhz dus. Wat was ik toen blij :)
wow, dan moet ik 'm misschien toch maar eens proberen te unlocken... kan dat ook zonder een goldfinger? (je hoeft toch alleen wat weerstandjes te veranderen?)

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 09:52

nnk

Spreek uit: en en kaa

je moet alle l1 bruggen (op een duron/tb dan) met elkaar verbinden
dus zo :

|| || || || L1

|| || || ||

beetje scheef
maar waar een punt staat moet je met potlood inkleuren zodat er een brug ontstaat

edit:

hmmz die punten komen niet echt lekker op de goeie plek te staan... retry...
sorrie lukt niet, de punten gaan weer weg :D
maar ze moeten dus tussen de || en de || (aan de onderkant ertussen, niet aan de zijkant)

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Op woensdag 05 juni 2002 15:08 schreef nigelator het volgende:

[..]

Jupz :D

Er gaat toch veel werktijd verloren hiero online :D
Tja, dat krijg je ervan als een paar van die l@me ass knuppels gaan vertellen dat ze een piemel van een meter hebben.......

ff zonder gein.... Dit is echt het eerste topic die ik zo snel voorbij heb zien gaan en die vol met slap geouwehoer werd geschreven. Wat me ECHT opvalt is dat er geen MOD is die dit topic al gelocked heeft..... niet te geloven.

Maar misschien denken ze...... laat ze maar gaan, liever 1 topic helemaal vol met onzin dan 10 een klein beetje :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 15:23 schreef AleXtc het volgende:

[..]

Tja, dat krijg je ervan als een paar van die l@me ass knuppels gaan vertellen dat ze een piemel van een meter hebben.......
:*
ff zonder gein.... Dit is echt het eerste topic die ik zo snel voorbij heb zien gaan en die vol met slap geouwehoer werd geschreven. Wat me ECHT opvalt is dat er geen MOD is die dit topic al gelocked heeft..... niet te geloven.
ach, hij postte gewoon met de snelheid. Waarschijnlijk een fout van het mobo dus, dat die MP alleen voor toekomstige procs erin heeft zitten, die dat wel correct ondersteunen.

niemand dwingt je dit "slap geouwehoer" door te lezen m8, dat is je eigen keuze

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 15:23 schreef nnk het volgende:
je moet alle l1 bruggen (op een duron/tb dan) met elkaar verbinden
dus zo :

|| || || || L1

|| || || ||

beetje scheef
maar waar een punt staat moet je met potlood inkleuren zodat er een brug ontstaat

edit:

hmmz die punten komen niet echt lekker op de goeie plek te staan... retry...
sorrie lukt niet, de punten gaan weer weg :D
maar ze moeten dus tussen de || en de || (aan de onderkant ertussen, niet aan de zijkant)
Heeft de classic die bruggen ook dan?

• tweakerbee
  • Laatst online: 19:32

tweakerbee

dus..?

Nee.

You can't have everything. Where would you put it?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
En nu de conclusie waar dit topic om draait:
Op hoeveel mhz loopt je pc stabiel topicstarter :?

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 09:52

nnk

Spreek uit: en en kaa

Op woensdag 05 juni 2002 15:26 schreef f0r.c3d het volgende:

[..]

Heeft de classic die bruggen ook dan?
owh is ut een classic?
ehmz owjah ik zie ut nu
soz :)
dan weet ik niets ;P

maar btw laat eens een screenie zien van je hoogste kloksnelheid dan :P

Verwijderd

Topicstarter
FSB gaat helaas niet veel hoger (max stabiel is 124, dan liever een mooi rond getal). Komt waarschijnlijk door het noname VIA-only 100 MHz geheugen :)

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 15:37 schreef tweakerbee het volgende:
Nee.
Ja.

Verwijderd

en tot op hoeveel mhz komen jullie nu?

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 15:59 schreef Juggernaut het volgende:
en tot op hoeveel mhz komen jullie nu?
ik zit met me p1 233 al op 1ghz!!!

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 16:00 schreef T-Mug het volgende:

[..]

en nu serieuz :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Op woensdag 05 juni 2002 16:00 schreef T-Mug het volgende:

[..]

Ik ook met me 406DX. Hij doet 't alleen niet in een Socket-7 voetje...

Maar ff serieus idd. Topicstarter ik zeg niet dat je slap lult... Maar een fullscreen pic met een koetje in de tray en ff een stability tester aan, dan CPUID of zoiets draaien voor de snelheid weer te geven, dan geloof ik je. Een paar SiSoft benches zouden ook helpen....

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 16:14 schreef Aetje het volgende:

[..]

Ik ook met me 406DX. Hij doet 't alleen niet in een Socket-7 voetje...

Maar ff serieus idd. Topicstarter ik zeg niet dat je slap lult... Maar een fullscreen pic met een koetje in de tray en ff een stability tester aan, dan CPUID of zoiets draaien voor de snelheid weer te geven, dan geloof ik je. Een paar SiSoft benches zouden ook helpen....
Zoals hierboven al bleek, is het waarschijnlijk wel slap gelul :)
Het ziet er naar uit, dat de gebruikte processor bij het gebruik van de 15X mp-er is gaan flippen en het mobo dus een onjuiste snelheid weergaf (zie wederom homedisc's inbreng enkele posts naar boven).
Maar goed, hij is nu waarschijnlijk weer up and running en wie weet kan ie alsnog een leuke OC neerzetten :)

Verwijderd

Als dat epox mobo verkeerd heeft gepost, dan hoeven jullie toch niet zo triest te gaan zeiken :r diep triest :r (niet allemaal maar wel heel wat mensen @ GoT)

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op woensdag 05 juni 2002 16:34 schreef Multisync het volgende:
Als dat epox mobo verkeerd heeft gepost, dan hoeven jullie toch niet zo triest te gaan zeiken :r diep triest :r (niet allemaal maar wel heel wat mensen @ GoT)
met een beetje verstand weet je zowiezo al dat het niet kan dus om nou zielig en stoer het hier tek omen posten vind ik nog zieliger...

Verwijderd

Ik vind het jammer voor je, het ging toch een opziendbarende overclock geweest zijn.

Maar niet getreurd, ik wens je nog veel overclockplezier toe met je Athlon proc :-)

Keep that baby burning hot and lighting fast >-)

edit:

En nu nie lamen dat de proc schoon koel moe blijven!
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.