De ultieme speaker

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.711 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:36
WoW!

Maar dan nog, het blijven Magnat's.. ;)
Nah, das wel onwijs huge.. ben wel benieuwd hoe ze klinken,
al vind ik ze per definitie niet mooi.

Leuk quoteje:
Vintage betekent in het Engels ''goede kwaliteit''. Dat dit kenmerk aan de wieg staat van deze Magnat speaker, wordt reeds duidelijk bij de weergave van de bas, immers voor de meer voelbare dan hoorbare lage tonen zorgt een enorme 60 cm. grote woofer. Dit met een frequentiebereik van 10 Hz tot maximaal 60 Herz. Deze woofer wordt aangestuurd door een 1500 Watt geïntegreerde eindtrap.

Een speaker die zoveel kwaliteit in zichzelf verenigt, kan zich niet in de standaardmaten passen. De speaker met een hoogte van bijna 2 meter en een gewicht van 250 kilo benodigd voor een optimaal muziekgenot een minimale luisterafstand van drie meter.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja als ze nou dr ook net zo vet uit zouden zien als ze klinken dan was het die 20000 nog waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flarrestein
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 19:29

Flarrestein

Superworm Jim

HEBBE HEBBE HEBBE HEBBE

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

HIER !!! PAK AAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minimale afstand 3 meter... LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat versta je onder "ultieme"?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:04
Ik vind dit dus GEEN ultieme speaker want de prijs ligt veel te hoog om te veroorloven voor een normaal mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 08:27
Wat versta je onder een normaal mens?

Als je audio een Hobby van je is, dan mag het geld kosten. Of sommige mensen zo gek zijn om een lening af te sluiten voor luidsprekers moet je mij niet vragen.

Maar waarschijnlijk zijn er mensen die dit wel kunnen betalen en het ook wel willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plaatje met mens ernaast? ( al dan niet met wat geluid uit die kasten >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik wil de meningen van speedy-andre en duck-twacy en ultranaloog weleens horen :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Laatst online: 14-09 11:35

tweakerbee

dus..?

Beetje GoT/D speakers ;)

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:10
Tja briljant getest, de woofer stond in een test naast een langspeelplaat, het was een 80 cm woofer ofzo....(sick)

Ultiem vind ik hem trouwens helemaaaaaal niet, doe mij maar een setje avalon eidolon diamon en ik ben tevreden. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.avalonacoustics.com/images/dia-grand.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 18:00
Kvind het zelf een klein beetje een normale maar sterk uitvergroot model uit de vintage6 series. Geen echte denderende vernieuwingen behalve dan de afmeting. Daarnaast heeft ie een ingebouwde amp. Als ik een patserspeaker heb wil ik er ook een eigen patseramp bij :). En daarnaast ziet ie er een beetje uit alsof Rob of Nico (die met die bakfiets bedoel ik) dat ding heeft gemaakt, echt mooi issie niet.

Vintage betekent in het Engels ''goede kwaliteit''. Dat dit kenmerk aan de wieg staat van deze Magnat speaker, wordt reeds duidelijk bij de weergave van de bas, immers voor de meer voelbare dan hoorbare lage tonen zorgt een enorme 60 cm. grote woofer. Dit met een frequentiebereik van 10 Hz tot maximaal 60 Herz.
Zoals eerder gezegd, het is en blijft een magnat :). En de kwaliteit wordt weer eens afgemeten aan het frequentiebereik, terwijl in deze prijscatagorie natuurgetrouwe weergave bovenaan staat.

Overigens, als ik ze zou krijgen of voor vrij weinig zou kunnen kopen zou ik wel extreem blij zij, daar niet van. Ze zullen zeker een denderend geluidje hebben. Maar ultiem is het nog niet.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 03 juni 2002 20:07 schreef ShittyOldMan het volgende:
Kvind het zelf een klein beetje een normale maar sterk uitvergroot model uit de vintage6 series. Geen echte denderende vernieuwingen behalve dan de afmeting. Daarnaast heeft ie een ingebouwde amp. Als ik een patserspeaker heb wil ik er ook een eigen patseramp bij :). En daarnaast ziet ie er een beetje uit alsof Rob of Nico (die met die bakfiets bedoel ik) dat ding heeft gemaakt, echt mooi issie niet.

Vintage betekent in het Engels ''goede kwaliteit''. Dat dit kenmerk aan de wieg staat van deze Magnat speaker, wordt reeds duidelijk bij de weergave van de bas, immers voor de meer voelbare dan hoorbare lage tonen zorgt een enorme 60 cm. grote woofer. Dit met een frequentiebereik van 10 Hz tot maximaal 60 Herz.
Zoals eerder gezegd, het is en blijft een magnat :). En de kwaliteit wordt weer eens afgemeten aan het frequentiebereik, terwijl in deze prijscatagorie natuurgetrouwe weergave bovenaan staat.

Overigens, als ik ze zou krijgen of voor vrij weinig zou kunnen kopen zou ik wel extreem blij zij, daar niet van. Ze zullen zeker een denderend geluidje hebben. Maar ultiem is het nog niet.
Ik meet het niet af aan het frequentiebereik, maar ik heb wel het vermoeden dat er een ultiem geluidje uitkomt. Je kan mij niet vertellen dat er shitgeluid uitkomt voor €20.000. Volgens mij speelt hier het vooroordeel Magnat mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Ik wil trouwens weleens een 80CM driver horen spelen in een kamer, ik heb tot nu toe tot 30CM op een kamer gehoord, dat was al aso.

De boxen in de HMH zijn weer een ander verhaal, dat vind ik geen kwaliteitsgeluid, da's alleen hard, HEEL hard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Vintage betekent in het Engels ''goede kwaliteit''.
dit lijkt mij een beetje kutgezwam..maar goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op maandag 03 juni 2002 19:48 schreef gitaarwerk het volgende:
ik wil de meningen van speedy-andre en duck-twacy en ultranaloog weleens horen :)
Geloof dat ik m al eens eerder gepost had.
Nou het lijkt me wel wat voor een 6.0 opstelling :)

Maar slechts 60 cm woofer..
Op maandag 03 juni 2002 20:02 schreef hervaz het volgende:
Tja briljant getest, de woofer stond in een test naast een langspeelplaat, het was een 80 cm woofer ofzo....(sick)

Ultiem vind ik hem trouwens helemaaaaaal niet, doe mij maar een setje avalon eidolon diamon en ik ben tevreden. :)

[...]
Er bestaat inderdaad ook een 80cm Clarion woofer (voor in de auto)

Thunder dome

Afbeeldingslocatie: http://www.lightav.com/car/clarion/sub/srw8000.jpg
Je kunt hem altijd nog als trampoline gerbuiken

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Op maandag 03 juni 2002 20:10 schreef TimMer het volgende:

[..]

Ik meet het niet af aan het frequentiebereik, maar ik heb wel het vermoeden dat er een ultiem geluidje uitkomt. Je kan mij niet vertellen dat er shitgeluid uitkomt voor €20.000. Volgens mij speelt hier het vooroordeel Magnat mee...
Jij niet, ik heb het over magnat :)
Dit is een standaard perspraatje om het zo maar ff te noemen (blader de conradgids door en werkelijk iedere speaker heeft een "overweldige basweergave"). Ook als je op de site van magnat kijkt, bij de speakerspecs in grote rode letters de power handling van xxx Watt en een frequency response van 20-75.000 Hz. Tsja, op -12dB neem ik dan aan?
Mmmmgoed, verder niet zo erg, tis gewoon een andere doelgroep. Ik denk dan ook dat ze dit ding uitbrengen om maar iets in extreme high end te hebben, net zoals dat winkels niet alleen puur de hot selling items verkopen.
Je kan mij niet vertellen dat er shitgeluid uitkomt voor €20.000. Volgens mij speelt hier het vooroordeel Magnat mee...
Nee, er komt zeker geen shitgeluid uit, ver van dat denk ik. En ja, vooroordelen spelen altijd mee. Moet ik wel zeggen dat ik merken vaak beter marketingtechnisch ken dan op geluid. Alleen bij magnat krijg ik uitslag als ik in de buurt van zo'n vector needle kom, enge dingen :o :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op maandag 03 juni 2002 20:24 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

[afbeelding]
Je kunt hem altijd nog als trampoline gerbuiken
HAHAAHAH :D
doen we bij de volgende A/v meeting >:)

(misschien een idee :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
tering wat een lekkere kisten ! :P
Waarom ben ik altijd de gene die nooit geld voor zoiets of iets anders heeft :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik denk dat kwalificaties als "veel, hard, laag" meer van toepassing zijn, dan "muzikaal". Leuk voor een feestje in een gymzaal of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Tja het lijken me mooie speakers om de ramen er mee uit te blazen of het plafond mee naar beneden te halen, voor de rest echt overkill, idiote dingen voor een idioot grote kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de echte audiofielen: http://www.kharma.com/

het mag wat kosten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-06 20:38

2xit

Q+M by P+E

Op maandag 03 juni 2002 21:19 schreef Lynx666 het volgende:
Voor de echte audiofielen: http://www.kharma.com/

het mag wat kosten... :)
Whoa.... Deze zien er wel heel spectaculair uit!!!!
B&W Nautilus
Afbeeldingslocatie: http://www.audioreview.com/Channels/AudioReview/images/products/product_119136.jpg

En dat voor $60.000.

Specs:
- High Frequency: 2 domed units of anodised aluminium 50mm and 25mm in diameter
- Mid-range/high frequency: 100mm flat-fronted unit
- Bass: A 9.5kg (21lbs) magnet with a 100mm (4in) voice coil acts as the massive motor of the 300mm (12in) bass unit

The factory of the future will have only two employees, a man and a dog. The man will be there to feed the dog. The dog will be there to keep the man from touching the equipment.

Always be 2excite(d)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:40
Tag-Mclaren kan er anders ook wat van:

http://www.tagmclaren.com/great/sounds.asp

Ga dan naar de F1 centre speaker.

Iets minder extreem in prestaties als degene hierboven maar wel goed voor 25.000 euro als setje.

Mijn excuses voor het feit dat de link mischien niet werkt, weet namelijk niet hoe het moet. (ook niet om de plaatjes hier te posten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xit
  • Laatst online: 29-06 20:38

2xit

Q+M by P+E

Op maandag 03 juni 2002 21:32 schreef GertjanO het volgende:
Tag-Mclaren kan er anders ook wat van:

http://www.tagmclaren.com/great/sounds.asp

Ga dan naar de F1 centre speaker.

Iets minder extreem in prestaties als degene hierboven maar wel goed voor 25.000 euro als setje.

Mijn excuses voor het feit dat de link mischien niet werkt, weet namelijk niet hoe het moet. (ook niet om de plaatjes hier te posten.)
Je bedoelt deze url? F1 AvantGarde

Afbeeldingslocatie: http://www.tagmclaren.com/products/f1speaker/images/group.jpg

The factory of the future will have only two employees, a man and a dog. The man will be there to feed the dog. The dog will be there to keep the man from touching the equipment.

Always be 2excite(d)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 21:48

-Sander-

///M Powerrrrrr

Ik heb, er een folder van!!!... ik zal het morgen allemaal ff scannen op mijn werk

:edit
van de Magnat speakers!! :9~

Maar wat heeft iedereen tegen Magnat ?? jullie praten allemaal van tjah het blijft een Magnat :S :? ..Magnat is gewoon goed,, ze maken goeie speakers,.. maar dat is weer geheel naar eigen inzicht en ,. wat je mooi vindt..

Hier nog wat info
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Vintage 990

- Incl. 2-weg aktieve Subwoofer-section
- 3/4 Ferrofluid cooled Super-audio tweeter ( < 80.000Hz. )
- 6,5 Aluminium cone, aluminium phase-plug middentoner.
- 12 Aluminium cone, dubbel magneet woofer
- 24 Coated cellulose, dubbel Spider Subwoofer
- Power output (RMS/Max) 750 / 1.500
- Frequentie bereik 10  80.000Hz

Prijs  20.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie wil even aanhalen wat minder is aan de Magnat speakers?
Was nl van plan er te kopen. Een teveel aan bas hoorde ik...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeroenho
  • Niet online
Ouch wat een prijzen!
<--- Ik ben al erg tevreden met mn Mordaunt Shorts :D

Amateurcoureur en fervent banktukker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op maandag 03 juni 2002 22:32 schreef Trommellvlies het volgende:
Wie wil even aanhalen wat minder is aan de Magnat speakers?
Was nl van plan er te kopen. Een teveel aan bas hoorde ik...?
Welke Magnat speakers wil jij kopen dan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had m'n oog laten vallen op de Vector77. En op een subwoofer: Omega 300. Ze zijn namelijk zeer voordelig qua prijs in Duitsland. Weet je meer over de Vector77's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op maandag 03 juni 2002 22:40 schreef Trommellvlies het volgende:
Had m'n oog laten vallen op de Vector77. En op een subwoofer: Omega 300. Ze zijn namelijk zeer voordelig qua prijs in Duitsland. Weet je meer over de Vector77's?
Info over jou keuze:

Allemaal ff opgezocht in mijn catalogus, en ff overgeypt voor je ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Omega 300

- Aktieve Bass-reflex Subwoofers
 - Subwoofers volgens "Downfire" princiepe
 - Variabele kantelfrequentie instelling.
 - Incl. Afstandsbediening.
 - RMS/MAX 100/200watt
 - Frequentiebereik 18-200Hz
 - Crossover 40-180Hz
 - Afmetingen WxHxD 460x520x490 (mm)
 - Kleur, zwart.
 - Control Panel (front)
 - Adjustable volume
 - Limiter switch
 - Heigt adjustable spikes

Prijs € 639,-

Je moest ook de info hebben over de Vectors hier dan :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Vector 77

- 3-weg Zuilluidspreker
 - RMS/MAX belastbaarheid 180/300watt
 - Impedantie 4-8Ohm
 - Frequentiebereik 20-35.000Hz
 - Aanbevolen versterker in wattage, 70-400watt
 - Afmetingen BxHxD 220x1.120x295 (mm)
 - Kleur, Zwart & Kers

Prijs € 319,- (perstuk)

Maar er wordt idd aanbevolen om de optimale geluidskwaliteit te krijgen om de Omega, Alpha of de Vector subwoofer erbij te nemen om het maximale aan dynamiek en geluidskwaliteit te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

U bent prachtig ;) , maar...

Kostprijs in Duitsland (Hirschille):
2x Vector77 = 290EUR
1x Omega300 = 315EUR
Samen dus: 605EUR :9

Iemand die even wil verduidelijken wat er minder is aan Magnat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op maandag 03 juni 2002 23:00 schreef Trommellvlies het volgende:
U bent prachtig ;) , maar...

Kostprijs in Duitsland (Hirschille):
2x Vector77 = 290EUR
1x Omega300 = 315EUR
Samen dus: 605EUR :9

Iemand die even wil verduidelijken wat er minder is aan Magnat?
Ik zal je vertellen wat mensen misschien minder vinden aan Magnat,.. het is een relatief goedkope luidspreker van Duitse degelijkheid en kwaliteit,. Elac komt er ook vandaan.. maar Magnat is meer "voor iedereen" weggelegt :) ,..het is dus een byzonder sterke luidspreker en je hebt 5jaar garantie, weliswaar geeft Elac je 10jaar,.. maar 5jaar is ook genoeg..

:edit
Ik heb zelf al vele Magnat speakers gehoord en bijna allemaal klinken ze vol van geluid en zijn de hoge tonen zeer zuiver,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultiem weet ik niet, nooit getest, wel DUUR... :P

Afbeeldingslocatie: http://www.soundstage.com/revequip/pics/wilson_grand_slamm.jpg

Wilson Audio X-1 Grand SLAMM Series II Loudspeakers
Price: $75,900 USD per pair

*D

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op maandag 03 juni 2002 23:09 schreef eppo1313 het volgende:

[afbeelding]

*D

bron
Duur is niet de zekerheid/eigenschap van goed hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 23:12 schreef Alfa_33 het volgende:

Duur is niet de zekerheid/eigenschap van goed hoor!
daarom heb ik ze ook niet... ze klinken voor geen meter... :+ :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 13:08

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Helaas kan ik dat niet betalen, maar het ziet er in ieder geval wel VET uit. Misschien iets voor later 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 21:45
Mooie boxjes, misschien een keer als ik millionair wordt >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 16:36
Op maandag 03 juni 2002 23:09 schreef eppo1313 het volgende:

[afbeelding]

*D

bron
Whu? Wat zijn dat? Transformers? :D

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
JBL TiK serie :9
In vergelijking met die Magnat's nog betaalbaar ook! $3500
Afbeeldingslocatie: http://www.jbl.com/home/products/images/products_large/TI10KBE.jpg
Specs?
http://www.jbl.com/home/products/product_detail.asp?ProdId=TI10KBE&SerId=TIK
Leuke harmann kardon erbij en je heb mijn ultime setje!

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Maar wat heeft iedereen tegen Magnat ?? jullie praten allemaal van tjah het blijft een Magnat :S :? ..Magnat is gewoon goed,, ze maken goeie speakers,.. maar dat is weer geheel naar eigen inzicht en ,. wat je mooi vindt..
Wie wil even aanhalen wat minder is aan de Magnat speakers? Was nl van plan er te kopen. Een teveel aan bas hoorde ik...?
Of Magnat goed of slecht is laat ik in het midden. Maar Magnat is een midrange merk, ik kan er ff geen andere naam voor geven. Een beetje in dezelfde klasse als Jamo, JBL (laatste tijd vooral (gedeeltelijk)), Infinity toch ook zeker voor een deel, wellicht Mission ook wel, KEF, zeg maar 'de welbekende gewone speakers'. Nou is dat niet precies gelijk ofzo, al deze merken maken heel goed spul. Maar voor een groot gedeelte richten ze zich meer op de midrange. Speakers van onder de 1000,- per stuk.

Daarboven zitten als het ware de betere speakers (een naam wil/kan ik het niet geven) zoals die van Dali, B&W, Dynaudio, Quadral. Dit is ook niet heel precies hoor, maar zie het als 'de welbekende betere speakers'. Dit een beetje van 1000,- tot enkele duizenden guldens per stuk, ik noem maar even wat.

En dan daarboven zit de high end, van merken waar de meesten nog nooit van gehoord hebben, en welke eigenlijk alleen in speciaalzaken te vinden zijn. Er zijn al zojuist enkele plaatjes voorbij gekomen van dergelijke speakers.

Maar waar het nu om gaat, is dat wanneer je een speaker in het high end gebied wilt kopen, je niet bij mid-range merken gaat kijken. Hoe amazing zo'n ding ook kan zijn, eigenlijk doe jet het gewoon niet. Net zoals je geen $200.000 sportwagen van opel gaat kopen. Wellicht heeft het wat met status te maken, ik denk zeker dat daar iets in meespeelt, maar over het algemeen klop je eerst aan bij de fabrikant die zich op jouw richt. In dit geval is dat dus niet Magnat.
Nou wil ik niet zeggen dat Magnat slecht is, zeer zeker niet, in hun product range maken ze ongetwijfeld goed spul. Maar als ik €20.000,- te besteden had zou ik deze toch overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 06-08 11:23
Op maandag 03 juni 2002 19:31 schreef TimMer het volgende:
Dames en heren, de nieuwste speaker van Magnat:
Klik hier

[afbeelding]

Mijn god wat een dingen! 2 meter hoog, 250 kilo, bassen tot 10Hz!

Jammer genoeg wel €20.000... ;( Misschien over een paar jaartjes... >:)
Dat model is er volgensmij alweer een tijdje.. Heb die foto iig al een hele poos terug gezien.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 23:57 schreef ShittyOldMan het volgende:

[..]

[..]

Of Magnat goed of slecht is laat ik in het midden. Maar Magnat is een midrange merk, ik kan er ff geen andere naam voor geven. Een beetje in dezelfde klasse als Jamo, JBL (laatste tijd vooral (gedeeltelijk)), Infinity toch ook zeker voor een deel, wellicht Mission ook wel, KEF, zeg maar 'de welbekende gewone speakers'. Nou is dat niet precies gelijk ofzo, al deze merken maken heel goed spul. Maar voor een groot gedeelte richten ze zich meer op de midrange. Speakers van onder de 1000,- per stuk.

Daarboven zitten als het ware de betere speakers (een naam wil/kan ik het niet geven) zoals die van Dali, B&W, Dynaudio, Quadral. Dit is ook niet heel precies hoor, maar zie het als 'de welbekende betere speakers'. Dit een beetje van 1000,- tot enkele duizenden guldens per stuk, ik noem maar even wat.

En dan daarboven zit de high end, van merken waar de meesten nog nooit van gehoord hebben, en welke eigenlijk alleen in speciaalzaken te vinden zijn. Er zijn al zojuist enkele plaatjes voorbij gekomen van dergelijke speakers.

Maar waar het nu om gaat, is dat wanneer je een speaker in het high end gebied wilt kopen, je niet bij mid-range merken gaat kijken. Hoe amazing zo'n ding ook kan zijn, eigenlijk doe jet het gewoon niet. Net zoals je geen $200.000 sportwagen van opel gaat kopen. Wellicht heeft het wat met status te maken, ik denk zeker dat daar iets in meespeelt, maar over het algemeen klop je eerst aan bij de fabrikant die zich op jouw richt. In dit geval is dat dus niet Magnat.
Nou wil ik niet zeggen dat Magnat slecht is, zeer zeker niet, in hun product range maken ze ongetwijfeld goed spul. Maar als ik €20.000,- te besteden had zou ik deze toch overslaan.
Da's een duidelijke bevinding. Magnat verkoopt dus geen Porche! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op dinsdag 04 juni 2002 09:46 schreef Trommellvlies het volgende:

[..]

Da's een duidelijke bevinding. Magnat verkoopt dus geen Porche! :)
Ze verkopen zeker geen Porche maar wel Porsche ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Mjah, heel verhaal van mede tweaker,.. Opzich heb je wel een beetje gelijk maar,. met een aantal punten ben ik het helemaal niet met je ens, je zegt niet dat Magnat een kl*ten merk is, maar daar doel je wel een beetje op,. net als wat ik al vaker gezegt hebt, een "high-end" speaker kan ook zwaar brak klinken al is het een "Porsche" ik vindt dat de meeste mensen alleen maar speakers kopen ook voor de mede mens, van kijk ik heb dat of dat merk staan,.. die gene weet dat dat duur is en gaat dan :9~ en ,..

Ik heb net nieuwe luidsprekers gekocht en ik ben bij vele audio-zaken geweest om te luisteren, ik heb niet naar mijn budget gekeken, gewoon puur luisteren of ik het mooi vondt of niet, ik heb naar merken geluisterd als KEF, DALI, B&W, en nog wat exotische merken,. maar de enige die ik van deze merken een beetje vondt was de DALI (zuil), maar die klonk net alsof (ik had direstraits bij me en meerdere cd's) maar bij direstraits klonk het net alsof hij een zakdoek voor z'n mond had... Niet zuiver dus..

Later ben ik verder gaan zoeken en kwam ik bij een Magnat Motion speaker terecht, deze speelde zeer zuiver hoge tonen en bass was zeer goed, toen heb ik dus mijn keuze gemaakt en ben ik tot aankoop over gegaan van deze speaker,..

:edit1
Uiteraard zjin er meer hondjes die vikkie heten, (ook in speaker-modellen)

:edit2
het lijkt ook alsof niemand Magnat een goede speaker gunt (of andere merken)

NOFI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 20:46
Jullie praten over Magnat alsof het niks is, ik zou blij zijn als ik die speakers zou kunnen betalen. Maar voorlopig moet ik het nog doen met mijn Eltax Symphony 8.2.
Die ik trouwens voor de prijs absoluut niet slecht vind klinken.

* BoNeZ99 voelt zich uit de toon vallen met die "goedkope" spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 10:17 schreef Alfa_33 het volgende:
Mjah, heel verhaal van mede tweaker,.. Opzich heb je wel een beetje gelijk maar,. met een aantal punten ben ik het helemaal niet met je ens, je zegt niet dat Magnat een kl*ten merk is, maar daar doel je wel een beetje op,. net als wat ik al vaker gezegt hebt, een "high-end" speaker kan ook zwaar brak klinken al is het een "Porsche" ik vindt dat de meeste mensen alleen maar speakers kopen ook voor de mede mens, van kijk ik heb dat of dat merk staan,.. die gene weet dat dat duur is en gaat dan :9~ en ,..

Ik heb net nieuwe luidsprekers gekocht en ik ben bij vele audio-zaken geweest om te luisteren, ik heb niet naar mijn budget gekeken, gewoon puur luisteren of ik het mooi vondt of niet, ik heb naar merken geluisterd als KEF, DALI, B&W, en nog wat exotische merken,. maar de enige die ik van deze merken een beetje vondt was de DALI (zuil), maar die klonk net alsof (ik had direstraits bij me en meerdere cd's) maar bij direstraits klonk het net alsof hij een zakdoek voor z'n mond had... Niet zuiver dus..

Later ben ik verder gaan zoeken en kwam ik bij een Magnat Motion speaker terecht, deze speelde zeer zuiver hoge tonen en bass was zeer goed, toen heb ik dus mijn keuze gemaakt en ben ik tot aankoop over gegaan van deze speaker,..

:edit1
Uiteraard zjin er meer hondjes die vikkie heten, (ook in speaker-modellen)

:edit2
het lijkt ook alsof niemand Magnat een goede speaker gunt (of andere merken)

NOFI!
Waar kan ik een plaatje/info vinden over de Motion van Magnat? Op Magnat.de zie ik ze niet staan. Had er eigenlijk nog niet van gehoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of speakers goed klinken is geheel persoonsafhankelijk, ik vind niet dat een b&w speaker per definitie beter is dan een jbl. Echter ik heb het gevoel dat veelverkochte modellen (noem eens een b&w 602) een eigen leven gaan leiden. Omdat iedereen hem heeft toch maar ff luisteren en dan overdonderd worden en halen, zonder echt lang te luisteren. Veel speakers ga je pas waarderen als je er langer naar luistert, en je dus details gaat horen die je nog nooit gehoord hebt. Er zijn te veel fabrikanten die in het schap de andere aftroeven door imponerend hoog (of een "vette" bas) wat als je ze een maandje thuis hebt staan snel omslaat in vermoeiend hoog en opdringerige bas. Dit is ook het geval met het hoog van de Vifa lijn (diy, de Carat, Impuls e.d.).

Tevens zijn er in mijn ogen zelfs in het budget-segment de speakers nog best wel overpriced (aanbiedingen daargelaten), 500-1000 piek/kant is veel geld als je daar een zelfbouwspeaker voor maakt (bijvoorbeeld: scanspeak event, S&co Scirocco of Vifa vivace94) dan heb je in mijn opinie toch wat beters in huis (naar je eigen interieur af te werken:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

20000 !!!!! wat denk je zelf :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Op dinsdag 04 juni 2002 10:17 schreef Alfa_33 het volgende:
Mjah, heel verhaal van mede tweaker,.. Opzich heb je wel een beetje gelijk maar,. met een aantal punten ben ik het helemaal niet met je ens, je zegt niet dat Magnat een kl*ten merk is, maar daar doel je wel een beetje op,.
Dat Magnat een klotemerk is hoor je mij niet zeggen en zul je mij ook niet horen zeggen. Ik heb zelf twee flinke JBL's en dit merk is niet beter of slechter dan Magnat (op home audio gebied). Wat ik wel zeg is dat ik, en de meeste mensen met mij denk ik ook wel, geen Magnats kopen van €20.000,-. Dan wijk je gewoon uit naar fabrikanten die in dat segment zitten. Heb je minder geld te besteden dan is het prima om naar Magnat te kijken. Ik heb er zelf ook naar geluisterd, uiteindelijk twee showmodellen van JBL meegenomen voor relatief weinig, je moest eens weten hoe blij ik daarmee ben 8-). Maar het hadden ook Magnats kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dBA
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Ik heb zelf ook een paar Magnat luidsprekers, ook uit de Motion serie. Op zichzelf geen rare luidsprekers, maar ze hebben echt ontzettend veel ruimte nodig omdat de bass nogal stevig is. Omdat ik nu veel kleiner behuisd ben dan een jaar geleden klinken ze nu opeens heeel anders. Ik heb nu soms een bass die lang niet strak is en helemaal overheersd. Ik heb dus de bassregeling maar naar -6 dB gedraaid.

Over de overige gedeelten van de luidspreker: de middentonen zijn goed voor het geld. Punt. De hoge tonen daarentegen kunnen veel beter, wat overigens wel het geval is bij de Vintage 4 en 5 serie van Magnat. Mijn volgende luidsprekers worden waarschijnlijk dan ook de Vintage 420 en neem ik de huidige luidsprekers als surround speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 20:02 schreef hervaz het volgende:

[afbeelding]
Overkopen Hervaz? ;) Alleen mis je de uitgang diamon, boeie :)
daarom heb ik ze ook niet... ze klinken voor geen meter... :+
heehehe right ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op dinsdag 04 juni 2002 11:20 schreef Trommellvlies het volgende:

[..]

Waar kan ik een plaatje/info vinden over de Motion van Magnat? Op Magnat.de zie ik ze niet staan. Had er eigenlijk nog niet van gehoord..
Hier heb je bv een zuilspeaker van de Motion serie
Afbeeldingslocatie: http://netaction.nana.co.il/templ_images/image1/224928_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:30

Sick Nick

Drop the top!

Ben ik nou de enige die ziet dat dit gewoon een subwoofer en een boekenkast luidspreker in een stellage gepropt zijn?

Zal ongetwijfeld groot zijn maar dit vind ik niet 1 speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 14:06 schreef Sick Nick het volgende:
Ben ik nou de enige die ziet dat dit gewoon een subwoofer en een boekenkast luidspreker in een stellage gepropt zijn?

Er zijn meer ontwerpen waar er een aparte "kamer" is voor de basspeaker. In dit geval is het ook nog fysiek ontkoppeld. Je kunt ze niet scheiden, dus is het wel 1 speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat ik nog effe moet sparen voor zo'n leuk speakersetje... blazen met de basse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Op dinsdag 04 juni 2002 14:06 schreef Sick Nick het volgende:

Een boekenplank speaker met een 30 cm woofer en ingebouwde 250 watts op 8 ohm amp ben ik nog niet eerder tegengekomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Infinity Overture 1 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Overture1 is naar mijn weten 20cm.

Maar er zal vast wel een soortgelijke (zijwaarts) zijn met 30cm woofer. Heb er zelf overigens nooit eentje gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 09:14
heb zelf de motion 200 thuis (vroeger ook wel bekend met de naam 'project 10')

bevalt me zeer goed, bass heeft wel moeite met de kleine slaapkamer, maar goed, over een tijdje op me zelf, en dan blazen met die hap :)

Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.nl/magnat/magnat-home/pictures/motion200.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Niet echt een ultieme speaker? :P

No offence m8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 18:04

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op maandag 03 juni 2002 19:48 schreef gitaarwerk het volgende:
Oops, Magnat :? :+
Ik heb hier hetzelfde gevoel bij als Jamo, die ook een top speaker uitbracht, tuurlijk klinkt hij goed, maar ik heb toch liever een speaker van een merk dat alleen maar top speakers maakt en dus kan bogen op ervaring hiermee.
Tis al genoemd, wie wil nou een sportster van Opel?
Bovendien houd ik niet van het kille Duitse geluid.

Ik kick aardig op de oudere Infinity speakers, de huidige commerciële series (HK shit) is gewoon erg jammer voor het merk, Infinity heeft beter gepresteerd, maar werd opgekocht door HK.
Nu is Infinity te veel aan de onderkant van de markt bezig en verspeelt z'n in het verleden opgebouwde naam.
Af en toe komt er nog een leuke serie uit, maar de betere units zoals EMIT tweeters en EMIM middentoners zie je niet meer, te duur voor HK :(
Gelukkig heb ik nu de Infinity Renaissance 90 staan met bovenstaande units en mogen de Kappa's een andere eigenaar zoeken 8-)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Laatst online: 11-09 06:30

FFF

Geef mij maar een paar totem mani 2's speeld deze volgens mij echt weg, stuk goedkoper, en compacter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op vrijdag 07 juni 2002 21:39 schreef FFF het volgende:
Geef mij maar een paar totem mani 2's speeld deze volgens mij echt weg, stuk goedkoper, en compacter :D
Compacter ja, maar goedkoper ($4000,- tegen $5000) valt wel weer mee ;)
De Totems hebben een aantal resonantie-pieken, ook bij de belangrijke 1KHz, iets dat ik niet graag zie en hoor.
In het hoog en bij sommige stemmen kun je het horen als een soort lispel, en klein is voor mij onbelangrijk 8-)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Op vrijdag 07 juni 2002 22:04 schreef Speedy-Andre het volgende:

[..]

Compacter ja, maar goedkoper ($4000,- tegen $5000) valt wel weer mee ;)
De Totems hebben een aantal resonantie-pieken, ook bij de belangrijke 1KHz, iets dat ik niet graag zie en hoor.
In het hoog en bij sommige stemmen kun je het horen als een soort lispel, en klein is voor mij onbelangrijk 8-)
grote boeit mij ook niet maar deze afmeting slaat werkerlijk alles. waarom zo'n grote speaker als je met iets kleins meer als zat heb. Ik heb de totem's gehoord en ze klonken echt super. Op wat voor set heb je ze beluisterd? of ook op de hifi lente beurs op de doelen?

Ik heb hem geluisterd, op een rega jupiter cd speler, aan beide speakers hingen 2 exon mono blokken, en een cursa voorversterker.

Klonk echt goed, en geluid van zo'n kleine speaker is vaak veel strakker dan dat van zo'n onbelompte grote bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op zaterdag 08 juni 2002 19:15 schreef FFF het volgende:

[..]

grote boeit mij ook niet maar deze afmeting slaat werkerlijk alles. waarom zo'n grote speaker als je met iets kleins meer als zat heb. Ik heb de totem's gehoord en ze klonken echt super. Op wat voor set heb je ze beluisterd? of ook op de hifi lente beurs op de doelen?

Ik heb hem geluisterd, op een rega jupiter cd speler, aan beide speakers hingen 2 exon mono blokken, en een cursa voorversterker.

Klonk echt goed, en geluid van zo'n kleine speaker is vaak veel strakker dan dat van zo'n onbelompte grote bak.
Volgens mij knoop je een verkeerd geluidsplaatje aan grote "lompe" speakers ;)
125cm hoog en 45cm breed is niet lomp, met een mooie kleur hout is dat zelfs acceptabel voor vrouwen 8-)
Voor een beetje goed laag heb je gewoon volume nodig, zowel de unit als de kast kun je niet kleiner blijven maken, het houdt een keer op. Je kamer moet ook redelijke afmetingen hebben, anders zit ie zo "vol" met laag.

Druk hoef je niet te verwachten van slanke zuiltjes, of je moet ze op het toilet plaatsen :D
Ik hoorde ze ergens in een winkel in het centrum van R'dam btw en niet bij corrupt of MM natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook leuke speakers met een net zo leuk prijslkaartje kun je vinden op deze site www.vonschweikert.com Heb ooit eens een setje gehoord en was compleet onder de indruk werd alleen verdrietig toen ik het prijskaartje hoorde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 00:05 schreef Thiry het volgende:
Ook leuke speakers met een net zo leuk prijslkaartje kun je vinden op deze site www.vonschweikert.com Heb ooit eens een setje gehoord en was compleet onder de indruk werd alleen verdrietig toen ik het prijskaartje hoorde
Zo te zien zitten er in de vr-7 2 Seas woofers uit de excel serie (magnesium membraam) en een Scanspeak D2905 99000 revelator in het hoog, oftewel hier ga ik geen $20k voor uitgeven, alleen de middentoner ken ik niet. Bijelkaar hoogstens 2k (euro's) aan onderdelen (eindprijs voor consumenten, dus deze fabrikant zal ze wel goedkoper halen).
En er zit echt geen 16k aan ontwikkeling in........

edit2: volgens mij is de middentoner een Focal maar weet niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 sets kopen van die dingen en dan aansluiten :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ Ikke ook willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf dan ook geen von sweikert speakers maar MB Quart en die bevallen me ook prima!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Op zaterdag 08 juni 2002 19:57 schreef Speedy-Andre het volgende:

[..]

Volgens mij knoop je een verkeerd geluidsplaatje aan grote "lompe" speakers ;)
125cm hoog en 45cm breed is niet lomp, met een mooie kleur hout is dat zelfs acceptabel voor vrouwen 8-)
Voor een beetje goed laag heb je gewoon volume nodig, zowel de unit als de kast kun je niet kleiner blijven maken, het houdt een keer op. Je kamer moet ook redelijke afmetingen hebben, anders zit ie zo "vol" met laag.

Druk hoef je niet te verwachten van slanke zuiltjes, of je moet ze op het toilet plaatsen :D
Ik hoorde ze ergens in een winkel in het centrum van R'dam btw en niet bij corrupt of MM natuurlijk.
125 cm hoog is id nog gangbaar, maar als je ff checked wat voor woofer hier inzit vindt ik dat overdreven, voor een normale woonkamer dan.

wat betreft het laag zit het bij die totem's ook niet gek, tot 14 hz geloof ik, maar ikw eet dat specs niets zeggen, maar toen ik ze hoorde in die grote ruimte klonk het laag echt niet slecht, kwam gewoon goed mee.

Verder heb ik zelf ook speakers van een 100 cm hoog ongeveer. En speakers van 160 hoog zou ik ook nog wel willen, denk dan aan de kappa 100, B&W 800 nautilus etc. Maar ik vindt dit er echt niet uit zien, sorry :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag dan al een noob zijn, maar euh, heb je geen omrekeingsfout gemaakt ofzo?? 20.000 €?? Daar heb je een Golf IV voor, ik zeg maar iets... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

In alles heb je extremen, er zijn ook best speakers van 50.000 euro of meer, maar ook auto's van $ 1.000.000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 21:32 schreef Speedy-Andre het volgende:

Gelukkig heb ik nu de Infinity Renaissance 90 staan met bovenstaande units en mogen de Kappa's een andere eigenaar zoeken 8-)
ff off topic...welke kappa's waren dat ? en wat is het verschil ? Ik heb zelf een aantal 90's staan en hoor goede verhalen over de Renaissance alleen nog nooit gehoord :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh ik weet het niet zeker maar ik heb een paar speakers van Infinity in mijn automobiltje liggen en die zijn ook van de kappa serie en naar mijn weten waren dat de betere speakers van infinity.(of heb ik het nu mis??) Ik zelf vind het ook jammer dat merken zoals infinity en bv JBL nu ook laat ik het maar zo zeggen Shit produceren

Verwijderd

Weet iemand wat over de project 4.1?? wat kostte die bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2002 @ 12:19:
Euh ik weet het niet zeker maar ik heb een paar speakers van Infinity in mijn automobiltje liggen en die zijn ook van de kappa serie en naar mijn weten waren dat de betere speakers van infinity.(of heb ik het nu mis??) Ik zelf vind het ook jammer dat merken zoals infinity en bv JBL nu ook laat ik het maar zo zeggen Shit produceren
Het probleem met infinity is dat ze zijn overgenomen door Harman Kardon, door deze overname is een andere marketing strategie gekozen. Goedkoop "standaard" speakers verkopen en het high end gebeuren laten vallen.

Dit wat ook tot gevolg had dat de gehele High-End line w.o. de kappa en omega series voor dump prijzen over de toonbank gingen. En nog een aantal speakers welke eigenlijk niet verkocht hadden mogen worden (de kappa's welke behuizingen scheurden).

Dit is helaas tragisch maar dat neemt niet weg dat het slechte speakers waren/zijn. Als je goedkoop een kappa of omega op de kop had getikt dan heb je een super speaker staan, en zeker voor het geld dat er voor moest worden neergelegd. Tja en als je een speaker koopt, welke een vrij forse nieuwprijs had, moet je er wel ff rekening mee houden dat je dan ook een passende versterker bij koopt, niet een of andere middenklasse versterker met te kort vermogen, dat ie iets wat de meeste mensen vergeten.

Verder zou ik ook graag speakers hebben van Arnie Nudell (oprichter Infinity en tegenwoordig Genisis) echter kan ik deze (nog) niet betalen. Deze meneer heeft wel voor enkele vernieuwingen gezorgd in de speaker markt en heeft wel verstand van speakertjes maken.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2002 14:14 . Reden: Foute zinnen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 07:52
Verwijderd schreef op 09 juni 2002 @ 09:41:
[...]

edit2: volgens mij is de middentoner een Focal maar weet niet zeker.

/laat :P

Maar het is een audax (aerogel staat in de beschrijving en dat is een audax term)

Er zit aan units per speaker inderdaad een eurootje of 1500/2000 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
  • Laatst online: 01-02-2023
Als het toch alleen maar om grote bedragen gaat, gewoon http://www.audioreview.com, en dan speakers sorteren op prijs :) kwam bij deze uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.audioreview.com/Channels/AudioReview/images/products/product_119557.jpg
om 'r nog maar 'n gaaf verhaaltje bij te vertellen.. (??)
MSRP: $ 250000.00
Each Tie Break speaker is composed of four (4) DDD units, eight ( 8 ) 6-inch drivers, and four (4) 15-inch woofers. (Price is not a misprint)

kijk aan ;-)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juni 2002 @ 23:09:

[afbeelding]

*D

[url="http://www.wilsonaudio.com/products/x1/index.html"]bron[/url]
ze zien er misschien niet uit...maar Wilsons klinken als een klok(wat een rare vergelijking eigenlijk)...als je ze goed aanstuurt, is het dan ook als of bv een drummer live voor je staat te spelen..heerlijk(dat doen mijn Lascala's ook niet slecht, maar dit is toch echt ff een andere klasse)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kosten die Avalon??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Bah magnat,
ik heb het niet zo op dat merk....
kan misschien best wel leuk klinken maar het blijft magnat :)
teveel megapool krantjes gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 09:25

JT

VETAK y0

Speedy-Andre schreef op 07 juni 2002 @ 21:32:
[...]

Tis al genoemd, wie wil nou een sportster van Opel?
Bovendien houd ik niet van het kille Duitse geluid.
Speedster is in samenwerking gemaakt met Lotus :X

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Laatst online: 14-09 08:48

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 10 juni 2002 @ 12:19:
Ik heb net de Infinity Kappa 90 's binnen , die zijn voor mij bestwel ULTIEM ja :9~ :9~

• utlover
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06-2022
Hieronder mijn ultieme speaker:

Dit is dus de DynAudio Evidence Temptation!

[ Voor 0% gewijzigd door utlover op 19-09-2002 08:43 . Reden: Was vergeten er bij te zetten wat dit nu eigenlijk is...speciaal voor ShaDoW ]

• utlover
  • Laatst online: 13-06-2022
Afbeeldingslocatie: http://www.dynaudiousa.com/products/evidence/temptation/review%20pics/dynevi2.jpg

Verwijderd

de B&W Nautilus is al een paar keer tot beste speaker benoemd door van die gare audio-blaadjes... Ik heb zelf 2 electrostatische speakers met losse subwoofer... zijn al 30 jaar oud maar zijn heel goed, ze gaan dus nog wel 30 jaar mee :).

Verwijderd

ik geloof dat op de 1e pagina met reacties iemand een plaatje van de nautilus gezet had, da's mooi want dan hoef k t zelf niet meer te doen!

• warp
  • Niet online
gitaarwerk schreef op 03 juni 2002 @ 20:16:
dit lijkt mij een beetje kutgezwam..maar goed..
Ja idd, 'vintage' betekend zo ver ik weet nog altijd iets in de trend van 'ouderwets'.

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Als je een goede speaker wil moet je eens naar de kingdoms van Tannoy gaan kijken
deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/kingdom.gif

• hervaz
Ik vraag me af wie zo'n speaker kan plaatsen, alleen de kingdom al met zn 30 cm dual concentric en zn 45 (!) cm bas woofer, en dan praat ik nog niet eens over de gigantische westminster royal, die gaat pas zingen in 60/70 m2...

Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/prestigewestminsterroyalHE.gif

Dimensions 1395 x 980 x 560mm , bij 99 db sens en 138 kg per stuk....

Verwijderd

Ik heb nog steeds niet de echte ultieme speakers gezien :P

Quadral, Krell, Martin Logan's, Dynaudio
Foto van een Martin Logan Prodigy:

Afbeeldingslocatie: http://www.martinlogan.com/art/spgal_prodigy_zoom1.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.martinlogan.com/art/spgal_prodigy_zoom2.gif

• DBA907
  • Laatst online: 02-09 04:39
Afbeeldingslocatie: http://www.avalonacoustics.com/images/sent-grand.jpg

ultiem voor mij >:)

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Afbeeldingslocatie: http://www.3dsoundsurge.com/reviews/images/4ptsur-pi-pc-four-point.gif >:)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Verwijderd

Dit lijkt me qua kwaliteit even buiten de boot vallen....

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 13:24:
[...]

Dit lijkt me qua kwaliteit even buiten de boot vallen....
zoals mijn jongste zusje dat zei : Ultiem :9

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 13:58

Gutteguttegut

CEO of TFD

Het kan nog "Ultiemer"!! (echte Trust's)

Afbeeldingslocatie: http://www.trust.nl/_images/products/300/05047.JPG

Specs:
PMPO vermogen 25 Watt
Full-range luidsprekersysteem met 3" luidsprekers
Regelknoppen voor volume en tonen
Magnetisch afgeschermd, dus geschikt voor opstelling dichtbij de monitor
3,5 mm stereo ingangsplug

Voor meer info zie -> http://www.trust.nl/products/frame-product.htm?artnr=05047

:Y)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Ach ja iedereen kan toch alleen maar beamen dat merken zoals magnat en B&W tenminste ook een echte HIGH END afdeling hebben. Vaak worden dat soort technologiën ook weer gebruikt in de betaalbare klasse's Kijk naar B&W met hun nautilus tweeters. Dus dit is alleen maar goed voor ons. Kijk ook naar Lexicon processing.. is van harman group en nieuwste HK receivers hebben dan ook Lexicon technologie aan boord. Of dit ook terug te horen is weet ik niet, heb ze nog niet kunnen beluisteren.

Verwijderd

Maar ja vaak denken mensen als het veel geld kost dat het automatisch goed is of veeel beter dan 'de rest' Echt zo'n 'Bose' effect . De productie kosten van die speakers zijn laag. Kwaliteit van de componenten is niet wat je verwacht van het bedrag dat je er voor moet betalen.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Gutteguttegut schreef op 19 September 2002 @ 14:01:
Het kan nog "Ultiemer"!! (echte Trust's)

[afbeelding]

Specs:
PMPO vermogen 25 Watt
Full-range luidsprekersysteem met 3" luidsprekers
Regelknoppen voor volume en tonen
Magnetisch afgeschermd, dus geschikt voor opstelling dichtbij de monitor
3,5 mm stereo ingangsplug

Voor meer info zie -> http://www.trust.nl/products/frame-product.htm?artnr=05047

:Y)
Lol die heb ik ook :)
Pagina: 1 2 Laatste