Maar wat heeft iedereen tegen Magnat ?? jullie praten allemaal van tjah het blijft een Magnat

..Magnat is gewoon goed,, ze maken goeie speakers,.. maar dat is weer geheel naar eigen inzicht en ,. wat je mooi vindt..
Wie wil even aanhalen wat minder is aan de Magnat speakers? Was nl van plan er te kopen. Een teveel aan bas hoorde ik...?
Of Magnat goed of slecht is laat ik in het midden. Maar Magnat is een midrange merk, ik kan er ff geen andere naam voor geven. Een beetje in dezelfde klasse als Jamo, JBL (laatste tijd vooral (gedeeltelijk)), Infinity toch ook zeker voor een deel, wellicht Mission ook wel, KEF, zeg maar 'de welbekende gewone speakers'. Nou is dat niet precies gelijk ofzo, al deze merken maken heel goed spul. Maar voor een groot gedeelte richten ze zich meer op de midrange. Speakers van onder de 1000,- per stuk.
Daarboven zitten als het ware de betere speakers (een naam wil/kan ik het niet geven) zoals die van Dali, B&W, Dynaudio, Quadral. Dit is ook niet heel precies hoor, maar zie het als 'de welbekende betere speakers'. Dit een beetje van 1000,- tot enkele duizenden guldens per stuk, ik noem maar even wat.
En dan daarboven zit de high end, van merken waar de meesten nog nooit van gehoord hebben, en welke eigenlijk alleen in speciaalzaken te vinden zijn. Er zijn al zojuist enkele plaatjes voorbij gekomen van dergelijke speakers.
Maar waar het nu om gaat, is dat wanneer je een speaker in het high end gebied wilt kopen, je niet bij mid-range merken gaat kijken. Hoe amazing zo'n ding ook kan zijn, eigenlijk doe jet het gewoon niet. Net zoals je geen $200.000 sportwagen van opel gaat kopen. Wellicht heeft het wat met status te maken, ik denk zeker dat daar iets in meespeelt, maar over het algemeen klop je eerst aan bij de fabrikant die zich op jouw richt. In dit geval is dat dus niet Magnat.
Nou wil ik niet zeggen dat Magnat slecht is, zeer zeker niet, in hun product range maken ze ongetwijfeld goed spul. Maar als ik €20.000,- te besteden had zou ik deze toch overslaan.