Toon posts:

hostingbedrijf : verbinding goede prijs?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 325 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 22:11 schreef jep het volgende:

[..]

Begin Juni (da's al snel he ;) heeft 2Fast een eigen telecity suite, just a note ;).
jah maar dat hed toch helemaal niks te make met mijn reactie :? :

- ik zeg: iemand kan niet ineens een trueserver look-alike opzetten met de huidige markt
- jij zegt: dat kan wel, zie 2fast
- ik zeg: 2fast kun je neit vergelijken, 2fast = geen datacentrum, en 2fast is klein begonnen (das wat anders dan ineens groot beginnen)
- jij zegt: ze hebben een eigen stuk binnenkort binnen trueserver

je praat een beetje langs de clou heen ;)

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 22:18 schreef jep het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ga ik 'm voor je verstoppelen, eng he :).
Mamma hij gaat mijn server verstoppelen :(

Hoeveel downtime word er verwacht ?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Op donderdag 30 mei 2002 22:18 schreef Kertje het volgende:

[..]

- ik zeg: iemand kan niet ineens een trueserver look-alike opzetten met de huidige markt
- ik zeg: 2fast kun je neit vergelijken, 2fast = geen datacentrum, en 2fast is klein begonnen (das wat anders dan ineens groot beginnen)

Ik doel op: Je kunt ze dus wel vergelijken, of 't nou nu is of overmorgen, je snapt 't idee. Het ging om 't opstarten van zoiets, dat je daar geen tonnen voor nodig hebt. Weetje nog? :).

Nevermind, het ging hier om de topicstarter... daar heb ik wat minder vertrouwen in :+.

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 22:18 schreef Kertje het volgende:

[..]

In anderhalf jaar tijd vind ik het niet slecht. Toen ik bij ze kwam was ik denk de 10de klant van colocated. Dat is in juli geweest denk ik.

Nu ben ik er 3 maanden geleden geweest en hadden ze 8 kasten als ik goedgeteld heb dat is niet slecht :)

Ik bedoel hiermee te zeggen dat ze in anderhalf jaar toch wel snel groot geworden zijn.

• jep

jep

Op donderdag 30 mei 2002 22:22 schreef Dave Schalk het volgende:

[..]

In anderhalf jaar tijd vind ik het niet slecht. Toen ik bij ze kwam was ik denk de 10de klant van colocated. Dat is in juli geweest denk ik.

Nu ben ik er 3 maanden geleden geweest en hadden ze 8 kasten als ik goedgeteld heb dat is niet slecht :)
meer dan 150 machines, maargoed.. daar gaat 't hier niet over.

Topicstarter is 'm gepeert? :P Laten we hopen dat we 'm terugzien als zijn zooitje online is :).

Verwijderd

Topicstarter
nee ik wil dit topic verder gaan als ik een website heb en meer informatie kan geven ik heb ook al een email gestuurd aan kpn of het mogelijk is om een uptime te gaan garanderen eventueel voor extra kosten.

dus gelieve niet meer te replyen totdat ik hier een website heb geplaatst

bedankt en houd u aub hier aan

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 22:22 schreef jep het volgende:

[..]

Ik doel op: Je kunt ze dus wel vergelijken, of 't nou nu is of overmorgen, je snapt 't idee. Het ging om 't opstarten van zoiets, dat je daar geen tonnen voor nodig hebt. Weetje nog? :).
je vergelijkt appels met peren, 2fast heeft relatief heel weinig hoeven investeren in het begin, doordat ze klein begonnen. meneertje tomazzz wil *ineens* een datacentrum opzetten, das heel wat anders, daarvoor moet je een paar ton zoniet meer investeren, wellicht waren de eerste investeringen van 2fast nog niet eens rond de 1% van dat bedrag. Das mijn point, niet dat je niet zo groot als trueserver kunt worden, das heel goed mogelijk, maar niet *ineens* met de huidige markt

• jep

jep

Daar heb je ook zeker gelijk in. :)

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 22:25 schreef gottem het volgende:
dus gelieve niet meer te replyen totdat ik hier een website heb geplaatst

bedankt en houd u aub hier aan
pardon? als mensen hier willen discussieren maak jij niet ff uit met je cloontjes dat we dat niet meer mogen, er zijn nog genoeg interessante dingen in dit topic te bediscussieren

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Nou, ik heb dit topic net met grote interesse doorgelezen. Nou ga ik hier een leuk stukje schrijven, maar de conclusie zal ik nu vast geven: je idee is volstrekt onhaalbaar. En dat is dan héééééél zacht uitgedrukt.

Een groot bedrijf heeft veel geld.
Een groot bedrijf wil kwaliteit.
Een groot bedrijf wil zekerheid.
Een groot bedrijf wil meer dan jij te bieden hebt!

Een groot bedrijf is niet blij met 'maar' een 10 mbit lijntje. En je zult voorlopig van z'n lang zal ze leven niet 15 bedrijven vinden die daar 5000 euro per maand voor willen gaan betalen.
Heb je een bord voor je hoofd ofzo :? Bij Trueserver krijgt een bedrijf vele malen meer dan wat jij kan aanbieden. En een bedrijf zal het geen zak interesseren of dat nou 1000 euro meer is per maand of niet! Ze willen gewoon kwaliteit. En dat gaat je nooit lukken met 'een 155 mbit lijntje' van kpn.

Als je na het lezen van deze reply ook gaat roepen dat we je topic niet moeten verkloten: ga je gang maar. Maar jij vraagt of we jouw idee haalbaar vinden, en het antwoord daarop is NEE. Als je dat niet wilt inzien, we hebben je in ieder geval gewaarschuwd. Je biedt gewoon veels te weinig voor een groot bedrijf. Je kan als beginnend hostingbedrijf niet opeens denken dat iedereen naar je toe komt gerend omdat jij een klein beetje goedkoper bent dan een 'gigantisch' hostingbedrijf als Trueserver.

En als je niet wil dat mensen hier discussiëren over jouw, in mijn ogen, volstrekt idiote plannen had je hier ook geen topic moeten plaatsen.

Toch veel succes als je je plannen doorzet...

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op donderdag 30 mei 2002 22:54 schreef lOdUde heel veel
Tjah dat wordt al 10x tegen um gezegd :Z

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Op donderdag 30 mei 2002 23:01 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

Ja ik weet het, maar hij luistert niet |:(
En ik moest toch ff m'n frustratie kwijt daarover :P

Verwijderd

jezus wat een duur zooitje:) dat gaat echt niemand doen. ik denk dat je beter es kan gaan kijken bij een andere hosting provider wat dei doen. Dit slaat nergens op helemaal nergens.

Goodluck to lose all your money :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op donderdag 30 mei 2002 23:05 schreef lOdUde het volgende:

[..]

Ja ik weet het, maar hij luistert niet |:(
En ik moest toch ff m'n frustratie kwijt daarover :P
ach zoiets kan misschien wel, maar dan moet je het op de juiste manier aan pakken.

iig niet op de manier die hij het doet.

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 23:01 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

het leuke is dat tomazzz al vaker dergelijke topics heeft gestart, eerst zou die nog een 56607 mbit lijntje van zijn buurman kunnen krijgen enzo :)

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 23:16 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

ach zoiets kan misschien wel, maar dan moet je het op de juiste manier aan pakken.

iig niet op de manier die hij het doet.
Ik zou denken plaats ergens een eigen servertje, ga een DNS runnen, biedt shared hosting aan en kijk hoe dat loopt.. da's nog te betalen van een krantenwijkje.

Om maar es iets positiefs te tikkuh :)

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 23:20 schreef Kertje het volgende:

[..]

het leuke is dat tomazzz al vaker dergelijke topics heeft gestart, eerst zou die nog een 56607 mbit lijntje van zijn buurman kunnen krijgen enzo :)
Ik heriner me het topic nog ik lachte me kapot. Ook met dit topic trouwens.

Verwijderd

wat wel haalbaar zou zijn is dat je bv colocating hosting gaat aanbieden in een wibra netwerk in combinatie met een zeeman locatie... alsdan kun je colocation tegen een superlage prijs aanbieden en mensen willen daar nog wel is intrappen (bv 1u voor 30euro/maand ofzo)...

• jep

jep

Yeah! Ga resellen voor coloheaven 8-) :D.

Verwijderd

ik zou er niet (meer) aan beginnen.
Ik kan je ook garanderen dat jij nergens een financier zult vinden voor deze start-up. Mocht je dit wel lukken dan zou ik zorgen dat je volledig ingedekt bent want vanaf dag 0 heb je mega hoge overhead maar geen omzet.

edit:
je zei overigens dat je iets anders wou aanbieden..
Waar jij mee komt zijn er al duizenden van ( colo's etc )

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Tja... wat zal ik hier eens op zeggen...
Ik heb bij KPN gewerkt... en ja, je raad het nooit: het CyberCenter in Amsterdam... ik werk nu bij een multinational die op de voedingsmiddelen gericht is (NU EVEN NIET!! ;) )

Ik heb dit topic ook met aandacht zitten lezen.
De raad om eerst een bedrijfsplan te schrijven slaat ie in de wind. Een goeie lokatie heeft ie nog niet. Hij wil 1 (!!) 155 mBit lijntje gaan huren en 'praten' over een dubbele ontsluiting (2e 155 lijn); wat denk je dat dat kost ?!?!
De beschikking over een volledige 42u kast is absoluut niet relevant; wij huren gewoon per 1u of 2u of net waar we zin in hebben. Banken investeren niet in een bedrijf dat lucht verkoopt... sorry dat ik het moet zeggen maar je hebt NIETS.
Wat koopt die klant ? Je hebt geen revenue, geen kapitaal, geen back-up, geen hardware, geen bedrijfsplan, geen lokatie, geen klanten.... wie wil hier in investeren ??

Lees het topic nog eens door... er staan goeie tips... maak eens een afspraak met KPN en neem een kijkje in het CyberCenter; daar hebben ze de zaken goed onder controle (voor zover dat in deze markt kan).

Goeie plannen en bedoelingen, 42u kasten en een 155mBit lijn... daar ben je er nog niet mee...

Zoals al meerdere keren geopperd; start klein... als je echt goed bent komt de groei vanzelf... 8-)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:25
Op donderdag 30 mei 2002 20:28 schreef RoeLz het volgende:

[..]

Ik herinner me een oud draadje van tomazz, toen wou die warez sites hosten, hij zou een STM1 van zijn buurman krijgen oid :D
Idd, niet een draadje daarover maar zelfs meerdere!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zeg een paar dingen:

bedrijfsplan
marktonderzoek
praat mer Kamer van Koophandel
praat met adviseur in deze sector
besef dat er sverschil is tussen dromen en werkelijkheid
ga naar beurzen zoals de "Internet (en weet ik veel) Event".

Kom dan nog maar eens terug.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Op zaterdag 20 juli 2002 13:05 schreef PcDealer het volgende:
Ik zeg een paar dingen:

bedrijfsplan
marktoonderzoek
praat mer Kamer van Koophandel
praat met adviseur in deze sector
besef dat er sverschil is tussen dromen en werkelijkheid
ga naar beursen zoals de "Internet (en weet ik veel) Event".

Kom dan nog maar eens terug.
bedankt voor de 2 maanden oude kick, was niet echt nodig :{ thomas zit nl waarsch nu al weer te bedenken van welke buurman hij nu weer een 1.6gbit lijntje gaat krijgen

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 10:20
horen we nog wat van die knakker(s) of wat? :?

Verwijderd

nu deze topic toch om hoog gekicked is zijn we natuurlijk allemaal wel benieuwd of de droom ook daadwerkelijk uitegkomen is.

Verwijderd

tuurlijk niet die gast heeft al tig topics geopend voor elke keer een nieuwe onmogelijke droom

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:06
Op zondag 21 juli 2002 12:50 schreef Kertje het volgende:
tuurlijk niet die gast heeft al tig topics geopend voor elke keer een nieuwe onmogelijke droom
Zie [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/533627"]hier[/url] bijvoorbeeld. Hij wil daar onder andere weten wat het KPN-QWest netwerk zou gaan kosten zou je het willen opkopen...

Ik denk dat die jongen in een paralelle wereld aan de onze leeft waar het onmogelijke wel mogelijk is. Maar aan de andere kant is dromen wel leuk zolang je maar bewust bent van het feit dat het enkel een droom is en niet de realiteit.

edit:

Constructie bouwfouten verwijderd ;)

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew

Verwijderd

mooi verhaal...maaruh .. ik wil best die 10 mbit voltrekken richting verwegistan... dan is het ineens geen ams-ix verkeer meer wat toch geen drol kost. Dan gaat het lekker over je transits. Voor de gein zal ik er dan voor zorgen dat ik me verkeer lekker laat pieken. Dan klinkt je plan ineens niet zo fun meer. Je transit kosten zijn dan te hoog. Overigens lees ik niks over transits.

En als je dan serieus wil zijn, koop dan geen Cisco, maar een mooie Juniper M5 ofzo.

Verwijderd

/me agreed with magio

AMS-IX is alleen onbeperkt voor binnenland, ga je naar het buitenland dan komen er inderdaad transits kosten bij...

2 minuten 100 mbit, rest 1 mbit oper maand = bij hun 101 / 2 50,5 mbit gemiddeld, lekker he hun kosten berekening....

denk er nog maar is goed overna voordat je dat ga doen....

Of heb je het al gedaan???

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 13:19 schreef WorkForce het volgende:

[..]

Ik denk dat die jongen in een paralelle wereld aan de onze leeft waar het onmogelijke wel mogelijk is.
dat denk ik ook ja :D
Pagina: 1 2 Laatste