Gaaf! een Cavalier King Charles Spaniel. Ik heb er 2, alleen zijn die bruin-wit.
Wat foto's van ons 'beest'. Gemaakt met Canon Powershot S20, Nikon Coolpix 5700 en Canon Ixus 430.

Verwijderd
zucht...net als mijn kater Karel, altijd een nieuwe plekkie opzoeken, zelfs gekste plek(dus heel leuk voor foto
)
Verwijderd
Leuke hond en lekker dufxingrs schreef op 03 september 2004 @ 22:40:
[afbeelding]
[afbeelding]
Twee kiekjes van onze 'leen' hond van vanmiddag
Naja, het is wel zo hoorVerwijderd schreef op 03 september 2004 @ 22:45:
[...]
Leuke hond en lekker dufDaar heb je geen kind aan ( grapje)
Komt binnen, loopt de kamer in *plof* en de rest van de middag heb je er geen last meer van
Verwijderd
Mijn 2 monsters. Geschoten met de Dimage Z2

Kyaro : Britse Korthaar BluePoint van 3 jaar

Flecha : Ragdoll BluePoint van 4 maanden

Kyaro : Britse Korthaar BluePoint van 3 jaar

Flecha : Ragdoll BluePoint van 4 maanden
Verwijderd
Dit is mijn hond. Vind haar zelf erg mooi, maar je weet wie het zegt.
edit:
Afbeeldingen verwijderd
Afbeeldingen verwijderd
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 09:47 ]

Bij mij voor de deur, geschoten vlak voor mijn kat (de schildpad) die andere aanviel en wegjaagde. Die foto's waren helaas onbruikbaar bewogen. Damn, die beesten zijn snel

Geschoten met een FujiFilm FinePix s602 Zoom, op auto-stand, met manual focus. Plaatje is gecropped.
Verwijderd
Verklaar je naderVerwijderd schreef op 04 september 2004 @ 11:51:
Heel leuke fotoŽs maar ik zie geen scherpte tinten maar soft
Verwijderd
Door de zachtheid van de vacht krijg je de foto gewoon niet goed scherp. Ik heb hetzelfde gehad bij de jonge hond van mijn moeder. Ik begon te twijfelen aan de focus, maar dat was het probleem niet; de oudere honden waren gewoon goed scherp op de foto. Toen las ik op internet dat "zachte objecten zachte foto's" opleveren, en dat je dat kon verhelpen door in de camera het sharpening niveau omhoog te zetten. Van 0 naar +2 leverde bij mij ook een scherpe jonge hond op.
(Dit geeft mooier resultaat dan een flinke sharpening in Photoshop achteraf, zo te zien. In elk geval wel op mijn camera.) Probeer het eens, als jouw camera dat ook kan, Tinusz.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 20:55 ]
Verwijderd
Kijk, dat is nou eens informatie waar ik wat aan heb (ipv "ze zijn te soft.")Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 20:28:
Door de zachtheid van de vacht krijg je de foto gewoon niet goed scherp. Ik heb hetzelfde gehad bij de jonge hond van mijn moeder. Ik begon te twijfelen aan de focus, maar dat was het probleem niet; de oudere honden waren gewoon goed scherp op de foto. Toen las ik op internet dat "zachte objecten zachte foto's" opleveren, en dat je dat kon verhelpen door in de camera het sharpening niveau omhoog te zetten. Van 0 naar +2 leverde bij mij ook een scherpe jonge hond op.(Dit geeft mooier resultaat dan een flinke sharpening in Photoshop achteraf, zo te zien. In elk geval wel op mijn camera.) Probeer het eens, als jouw camera dat ook kan, Tinusz.
Ik ga het van de week eens proberen, de Dimage Z2 ondersteund dat wel
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 21:17 ]
Verwijderd
Dit is toch een fotografie forum? Ik vind de meeste foto's hier meer voor www.katten.nl of cavias.org ofzo.. sorry, ik probeer niemand persoonlijk aan te vallen, maar dit is een forum voor mensen die hun best doen om een mooie foto te maken van iets, en waarvan het gelukt is.. Dit zijn allemaal gewone "point and shoot" fototjes van "joepie, mn cavia heeft jonkies" ofzo..

Verwijderd
Qua contrast en kleur is dit niet de allerbeste plaat die ik ooit geschoten heb, maar ik vind hem wel bijzonder, en wel om de volgende reden:
Check de (punt-)symmetrie in de houding van de tijgers!
Hun poten, kop (beetje naar links en omlaag), oren (naar achteren) en staart (slinger naar rechts) staan echt vrijwel op dezelfde manier. Ze lopen alleen precies in tegengestelde richting.
Ik heb al wel diverse Photoshop-pogingen genomen om de kop van de rechter tijger wat beter uitgelicht te krijgen, maar het lukt niet goed.
Hoe dan ook, hierbij de foto, geschoten in Burger's Zoo met een Nikon D70 met Nikkor 75-300.
Clickable voor iets grotere versie.
Check de (punt-)symmetrie in de houding van de tijgers!
Hun poten, kop (beetje naar links en omlaag), oren (naar achteren) en staart (slinger naar rechts) staan echt vrijwel op dezelfde manier. Ze lopen alleen precies in tegengestelde richting.
Ik heb al wel diverse Photoshop-pogingen genomen om de kop van de rechter tijger wat beter uitgelicht te krijgen, maar het lukt niet goed.
Hoe dan ook, hierbij de foto, geschoten in Burger's Zoo met een Nikon D70 met Nikkor 75-300.
Clickable voor iets grotere versie.

Verwijderd
Een paar foto's van Bobby

Hij wordt ook wel Knolletje, Flipje, Grover of Alf genoemd

Hij wordt ook wel Knolletje, Flipje, Grover of Alf genoemd
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 23:40 ]
Verwijderd
Dit is een leuk draadje voor foto en dierenvrienden en daar wil ik in delen met mijn grootste vriendin... alhoewel ze Mini heet is het een Maxi poes..
Gemaakt met de Canon A95
Het lukt me nog steeds niet een foto hier direct te plaatsen vandaar onderstaande link
[afbeelding]
Gemaakt met de Canon A95
Het lukt me nog steeds niet een foto hier direct te plaatsen vandaar onderstaande link
[afbeelding]
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 00:22 ]
Dit weekend kwam ik in het bos deze hazelworm tegen. Vanwege de zeldzaamheid dit dier in het wild tegen te komen wilde ik hem toch even delen.
Helaas moest ik flitsen omdat de "slang" in een vierkante kuil van ongeveer 1 meter diep lag.
Eens een keer iets anders dan honden en katten...
Helaas moest ik flitsen omdat de "slang" in een vierkante kuil van ongeveer 1 meter diep lag.
[ Voor 5% gewijzigd door gnor op 21-09-2004 16:49 ]
Tell me and I'll forget; show me and I may remember; involve me and I'll understand
Verwijderd
Jemig, had even gewacht met je foto's! Dan had je kunnen zien hoe die hazelworm die enorme tor aanviel! Dat was gaaf geweest.
Wauwgnor schreef op 21 september 2004 @ 16:47:
Dit weekend kwam ik in het bos deze hazelworm tegen. Vanwege de zeldzaamheid dit dier in het wild tegen te komen wilde ik hem toch even delen.
[afbeelding]
edit:
In het bos
, dat had ik al door...
In het bos

[ Voor 7% gewijzigd door WoWo op 23-09-2004 22:57 ]
Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan
Verwijderd
Ik heb gewoon een witte slaapkamer met witte vloerbeddeking en een witte muur. Voor de rest iets bewerkt in PS.Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 22:29:
hoe heb je het zo mooi gemaakt? met witte achtergrond....heb je eigen studio?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 10:36 ]
Verwijderd
Iemand enig idee wat voor soort knuffel dit is?
Deze exotische krab kwam ik tegen op La Gomera in Porto San Sebastian.
Deze exotische krab kwam ik tegen op La Gomera in Porto San Sebastian.

wat vinden jullie van dit diertje de octocolubus manul ( ook wel pallas kat )
gemaakt in rotterdam diergaarden blijdrop

Genomen met cannon powershot a75
meeste foto @ 1/30 f4.8 ( was best donkere dag vandaag )
gemaakt in rotterdam diergaarden blijdrop

Genomen met cannon powershot a75
meeste foto @ 1/30 f4.8 ( was best donkere dag vandaag )
[ Voor 198% gewijzigd door BruceLee op 27-09-2004 14:20 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Onze ramp op vier pootjes
met de originele naam : Poes.
http://www.heyz.nl/pics/kat.JPG
Vind et zelf wel een mooie foto. (een van de weinige ze loopt altijd weg als je net op punt staat een foto te schieten
)
http://www.heyz.nl/pics/kat.JPG
Vind et zelf wel een mooie foto. (een van de weinige ze loopt altijd weg als je net op punt staat een foto te schieten
[ Voor 37% gewijzigd door mister_dog op 27-09-2004 21:46 ]
Mooi beest en mooie foto idd
301SQN
Verwijderd
Isa (chiuahua), ongeveer 2 jaar oud:

Sony F717, SunPack 383+Omnibounce, F/4.5, 1/320s, ISO 200

Sony F717, SunPack 383+Omnibounce, F/2.8, 1/250s, ISO 100
Photoshopbewerkingen op beide foto's:
Ietsje met de levels geschoven
Gekaderd en geresized

Gekaderd en geresized
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 22:07 ]
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
@BruceLee: Mooie foto's.
Maar waarschijnlijk hou je deze niet als huisdier
Het beest ziet er wel mooi uit.
gelukkig staat "huis" ook tussen haakjesFrijns.Net schreef op 28 september 2004 @ 12:22:
@BruceLee: Mooie foto's.
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
Heb je hem daar ook die groene ogen gegeven? Ik vind het namelijk een bijzonder kleurtje.Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 10:31:
[...]
Ik heb gewoon een witte slaapkamer met witte vloerbeddeking en een witte muur. Voor de rest iets bewerkt in PS.
[afbeelding]
Verwijderd
Ik heb niets met de ogen gedaan...ze zijn echt zo. Het is een blauwe Rus namelijk.wmeester schreef op 28 september 2004 @ 12:33:
[...]
Heb je hem daar ook die groene ogen gegeven? Ik vind het namelijk een bijzonder kleurtje.

Onze kat Dombo. Hij is alleen helaas overleden een ruime maand terug.
We missen hem nog steeds.
JW
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Hij 's een beetje scheel.Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 21:56:
Isa (chiuahua), ongeveer 2 jaar oud:
[afbeelding]
[afbeelding]
Gekaderd en geresized
Groetjes, FaceDown.
die onderste is gollum met zijn presious ( positief bedoeld
)
Verwijderd
Dat lijkt maar zo
Door die dikke klotsen van ogen zie je het oogwit niet altijd; scheel is hij niet
Sorry hoor, maar ik vind dit gewoon geen mooie foto's. En waarom plaats je er drie? De eerste is genoeg om te laten zien hoe je kat er uit ziet, en die is tenminste nog wat scherp. Maar foto 2 en 3 zijn gewoon misluktVerwijderd schreef op 30 september 2004 @ 08:35:
Azraël in de kast...
[afbeelding]
Grrrrr.... Opzouten met die flash!
[afbeelding]
Ben het zat *gaap*
[afbeelding]
Dit geld overigens voor veel mensen hier, die een hele zwik foto's van hun beest plaatsen. Het hoeft van mij niet een superfoto te zijn, maar enige kwaliteit mag ik toch wel verwachten?
Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.
Verwijderd
*cheers Truus on*Truus schreef op 30 september 2004 @ 18:11:
[...]
Sorry hoor, maar ik vind dit gewoon geen mooie foto's. En waarom plaats je er drie? De eerste is genoeg om te laten zien hoe je kat er uit ziet, en die is tenminste nog wat scherp. Maar foto 2 en 3 zijn gewoon mislukt
Dit geld overigens voor veel mensen hier, die een hele zwik foto's van hun beest plaatsen. Het hoeft van mij niet een superfoto te zijn, maar enige kwaliteit mag ik toch wel verwachten?
als je zo door dit topic kijkt (op sommige na, zeker weten dat er mooie tussen zitten) lijkt dit meer een topic van hondenenkatten.nl, kijk jippie en dan klak klak klak niet eens kijken of het ergens op lijkt en gewoon posten. Ik denk niet dat dit op dit forum thuishoort.
Verwijderd
Katten in het nieuws:
Ik was op vakantie bij een oom van mij en die heeft een kat,Morris genaamd.

Gaaf beest,maar het leven in Canada is hard voor een kat.Er woont een bruine beer achter in de tuin in een bosje,en er zwerven coyotes rond,die eerder al een hond hebben gegrepen.
Maar er zijn ook leuke vangsten te doen.(voor een kat dan)

Een roufous hummingbird vrouwtje(kolibrie soort),helaas gedood door Morris.
Ik was op vakantie bij een oom van mij en die heeft een kat,Morris genaamd.

Gaaf beest,maar het leven in Canada is hard voor een kat.Er woont een bruine beer achter in de tuin in een bosje,en er zwerven coyotes rond,die eerder al een hond hebben gegrepen.
Maar er zijn ook leuke vangsten te doen.(voor een kat dan)

Een roufous hummingbird vrouwtje(kolibrie soort),helaas gedood door Morris.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 01:34 ]
Verwijderd

Mijn 2 poezenkinderen Meisje & Rocco. Het formaat van deze foto('s) is eigenlijk posterformaat. Dat geeft een veel mooier effect.
Verwijderd
Net 1 dag me Fz3 binnen en gister ff wat zitten kloten....en de katten waren natuurlijk slachtoffer 
maar deze vind ik wel leuk:

je ziet nochal erg weinig katVerwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 20:49:
Net 1 dag me Fz3 binnen en gister ff wat zitten kloten....en de katten waren natuurlijk slachtoffer
[afbeelding]
Verwijderd
haha....idd maar weinig kat! Maar dat vond ik juist het mooie aan die pic. Voor de liefhebber hier de de rest van de kat 

maar ja...deze pic is dan weer zo normaaaaaal.
Iig ben ik druk bezig om me toestel te leren kennen en ik hoop in de toekomst wat leuke zooi te schieten.

Iig ben ik druk bezig om me toestel te leren kennen en ik hoop in de toekomst wat leuke zooi te schieten.
Tja, wij hebben hier een behoorlijke kattenbuurt
:
#1 Onze eigen kat Murphy:

#2 En nog een keer:

#3 De zon en een horloge
:

#4 Hebbes
:

#5 Tja, da's hoog

#6 Hoi!

#7 Eerrhm, ja?

Zo kan die voorlopig wel weer
Commentaar en kritiek altijd welkom natuurlijk.
#1 Onze eigen kat Murphy:

#2 En nog een keer:

#3 De zon en een horloge

#4 Hebbes

#5 Tja, da's hoog

#6 Hoi!

#7 Eerrhm, ja?

Zo kan die voorlopig wel weer
-
Heey zoeen heb ik ookVerwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 21:24:
haha....idd maar weinig kat! Maar dat vond ik juist het mooie aan die pic. Voor de liefhebber hier de de rest van de kat
*pic*

sorry voor de aso grote pic, heb nog geen photoshop installed
[ Voor 8% gewijzigd door Insano op 07-10-2004 15:35 ]
Verwijderd
go femme en urnfiller! eindelijk wat echte mooie platen in dit topic! Van femme vind ik 2 het mooist, lekkere DOF en mooi scherp en urnfillers prairiehond is ook erg mooi gelukt, mooie kleuren en weer eens iets anders dan de standaard dierentuin pics
Verwijderd
Even nostalgisch naar de dagen van hoge-ASA-filmpjes met lekker grote korrel... ISO 800 geforceerd (clickable naar 800x600 versie):

ISO 800 1/30 f/3.2; alleen Curves om contrast en gamma aan te passen, plus een beetje soft focus.

ISO 800 1/6 f/5.0; geconverteerd naar zw/w (channel mixer), originele kleur in oog teruggebracht en een klein beetje Color Overlay

ISO 800 1/30 f/3.2; alleen Curves om contrast en gamma aan te passen, plus een beetje soft focus.

ISO 800 1/6 f/5.0; geconverteerd naar zw/w (channel mixer), originele kleur in oog teruggebracht en een klein beetje Color Overlay
edit:
foto's in browser geresized en clickable gemaakt
foto's in browser geresized en clickable gemaakt
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 13:59 ]
In dit veredelde katten-topic (idee voor een splits-off?) weer eens wat andere dieren:
Een niet zo'n spannende zwaan:

Een verzameling Degoes die zich allemaal verdrongen voor mijn lens om op de foto te mogen

Die foto is door het gaas heen genomen en op zo'n moment ben ik dan wel weer blij met het kleine lensje van mijn a75
(alleen de sluitertijd van 1/4 seconde bij iso 100
)
Een niet zo'n spannende zwaan:

Een verzameling Degoes die zich allemaal verdrongen voor mijn lens om op de foto te mogen

Die foto is door het gaas heen genomen en op zo'n moment ben ik dan wel weer blij met het kleine lensje van mijn a75

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Verwijderd

Gemaakt met een Sony CyberShot DSC S85 op stand Auto. In het Lemur Wood van Cricket st Thomas in Engeland afgelopen zomer.
Wat vinden jullie van deze foto?
Sony DSC-828
FL:51mm
SS:1/320 sec
ISO: 64
Sony DSC-828
FL:51mm
SS:1/320 sec
ISO: 64

Dit topic gaat eigenlijk alleen nog maar om: Show je Camera Skills en post het type camera! 
Ik zal later nog ff wat pics posten van me hond, hij's inmiddels al meer dan een jaar oud. Hier iig ff een foto'tje van mij met hem op de eerste dag dat hij bij ons was. Toen was hij dus 8 weken en 1 dag oud. (We waren op het strand)

Gelijk nog ff een mini quiz... welk ras is dit?
Ik zal later nog ff wat pics posten van me hond, hij's inmiddels al meer dan een jaar oud. Hier iig ff een foto'tje van mij met hem op de eerste dag dat hij bij ons was. Toen was hij dus 8 weken en 1 dag oud. (We waren op het strand)

[ Voor 6% gewijzigd door sn0x0r op 12-10-2004 19:50 ]
Geen Husky dus 
En richub weet het wel
Hoe vaak mijn hond wel niet husky of (vooral bij kleine kinderen) wolf wordt genoemd.
En richub weet het wel
[ Voor 78% gewijzigd door sn0x0r op 12-10-2004 20:06 ]
Alaska Malamute.
Ik ken dit ras via kennissen, deze honden zijn socialer dan husky's en daarom makkelijker in huis te houden. En ERG mooi om te zien!
Ik ken dit ras via kennissen, deze honden zijn socialer dan husky's en daarom makkelijker in huis te houden. En ERG mooi om te zien!
offtopic:
Is dat plaatje de boezem van je vriendin? If yes: Lucky you!
Is dat plaatje de boezem van je vriendin? If yes: Lucky you!
[ Voor 106% gewijzigd door Richub op 12-10-2004 20:15 ]
Ons hondje Spikey.. Tijdens een strandwandeling deze avond:

Deze vind ik ook heel leuk, maar de achtergrond leidt nog een beetje af. Misschien kun je daar nog iets aan soepen? Het is een sprekende foto, IMOVerwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 20:49:
[img]http://www.ferienwohnung-am-balaton.de/pics/luna.jpg[img]
Kritiek dan maar. Dit is een forum om mooie foto's te showen. En dit zijn gewoon kiekjes. Sorry.SysRq schreef op 07 oktober 2004 @ 14:32:
Tja, wij hebben hier een behoorlijke kattenbuurt:
Zo kan die voorlopig wel weerCommentaar en kritiek altijd welkom natuurlijk.
Onderste foto vind ik niet zo veel aan, maar die bovenste is heel mooi. Ademt echt een rustiek sfeertje uit, wat geloof ik je bedoeling wasVerwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 13:10:
Even nostalgisch naar de dagen van hoge-ASA-filmpjes met lekker grote korrel... ISO 800 geforceerd (clickable naar 800x600 versie):
[afbeelding]
[afbeelding]
Pffff..... waarom zet je zo'n foto hier neer? Gewoon een simpel kiekje, niets speciaals.HHoltman schreef op 12 oktober 2004 @ 19:39:
Wat vinden jullie van deze foto?
Moeilijk te zien door dit kleine formaat, maar volgens mij is dit een zeer geslaagde portretfoto. Als jij mijn zoon was geweest had ik die foto graag in huis aan de muur gehangensn0x0r schreef op 12 oktober 2004 @ 19:49:
Dit topic gaat eigenlijk alleen nog maar om: Show je Camera Skills en post het type camera!
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Truus op 12-10-2004 20:35 ]
Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.
Verwijderd
[quote]Truus schreef op 12 oktober 2004 @ 20:32:
[...]
Deze vind ik ook heel leuk, maar de achtergrond leidt nog een beetje af. Misschien kun je daar nog iets aan soepen? Het is een sprekende foto, IMO
quote]
thnx....maar met fotosjop ben ik nog meer n00b als met digitale fotografie
[...]
Deze vind ik ook heel leuk, maar de achtergrond leidt nog een beetje af. Misschien kun je daar nog iets aan soepen? Het is een sprekende foto, IMO
quote]
thnx....maar met fotosjop ben ik nog meer n00b als met digitale fotografie
Verwijderd
Ga je voor het understatement van de week? Lang geleden dat ik zo'n mooie en veelzeggende foto zag.
Mijn zusje had een foto gemaakt van onze kat, en ik dacht, daar kan ik wel een mooie wallpaper van maken:
(doel opslaan als, of link kopieren en plakken in adresbalk, gehost bij angelfire
)

http://www.angelfire.com/home/adventureworld/watching1024.jpg
(doel opslaan als, of link kopieren en plakken in adresbalk, gehost bij angelfire

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]
Ik heb een aantal pics geschoten van een van de katers van een stel vrienden van mij.
Casper:

Deze wil ik jullie gewoon neit onthouden
dit was gewoon perfecte timing 

Op verzoek kan ik wel wat meer foto's online zetten. Enige bewerking op de foto's is de Gamma wat omhoog en beetje saturation. Gamma bijwerken heb ik gedaan omdat de foto's ietwat onderbelicht waren, had de flitser 1 of 2 stops hoger moeten zetten.
Genomen met: Fuji FinePix s602z, ISO400, 1/250, F5.6
Casper:

Deze wil ik jullie gewoon neit onthouden

Op verzoek kan ik wel wat meer foto's online zetten. Enige bewerking op de foto's is de Gamma wat omhoog en beetje saturation. Gamma bijwerken heb ik gedaan omdat de foto's ietwat onderbelicht waren, had de flitser 1 of 2 stops hoger moeten zetten.
Genomen met: Fuji FinePix s602z, ISO400, 1/250, F5.6
Erg mooie foto, evenals de uitsnede. Jammer dat de ogen net iets door de DOF wegvallen..RAZORDUDE schreef op 13 oktober 2004 @ 16:29:
Mijn zusje had een foto gemaakt van onze kat, en ik dacht, daar kan ik wel een mooie wallpaper van maken:
(doel opslaan als, of link kopieren en plakken in adresbalk, gehost bij angelfire)
[afbeelding]
Verwijderd

Eindelijk eens een fatsoenlijk portret

Hmmzz... wat doe jij daar?!
Commentaar mag best
Lobo, 15 weken oud. Sony F717, SunPak 383 + Omnibounce, ISO200, 1/160s, f/4.0
Bewerking: Ietsjes extra gecropt, +10 Saturation, kader, tekst en resize.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 20:36 ]
Blader zo 10 pagina's..
9 pagina's met katten en honden, 1 met andere dieren
9 pagina's met katten en honden, 1 met andere dieren
Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I
Verwijderd
vandaag ff een stop gemaakt in de haven van Ijmuiden. Natuurlijk mag dan de meeuw niet ontbreken. Maar dat ik een vos zou tegen komen op ca 2 meter afstand van de weg had ik niet verwacht. Helaas heb ik hem in de haast niet 100% scherp gekregen omdat ik door een hekwerk heen moest focusen. maar dat beestje reageerde dus op geluid en wou ook heel fftjes posen 

sorry van de layout
Het zijn dan wel niet mijn huisdieren,maar van een collega.
En op aanraden van Remy show ik ze hier.

Brand los
Het zijn dan wel niet mijn huisdieren,maar van een collega.
En op aanraden van Remy show ik ze hier.

Brand los
[ Voor 4% gewijzigd door bultoog op 15-10-2004 02:52 ]
hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!
Vandaag even aan den wandel geweest in een nabijgelegen natuurgebied, en fotootjes van de aldaar uitgezette runderen gemaakt:

(brightness/contrast aangepast)

(niet helemaal scherp en een beetje overbelicht, maar wel grappig)
Alle foto's met een Olympus C2040z @ f/2.8 (diafragmavoorkeuze)

(brightness/contrast aangepast)

(niet helemaal scherp en een beetje overbelicht, maar wel grappig)
Alle foto's met een Olympus C2040z @ f/2.8 (diafragmavoorkeuze)
[ Voor 12% gewijzigd door Parlor_Inventor op 17-10-2004 19:42 ]
...And the world goes on racing, like the world always will...
Verwijderd
Mischien een rare vraag: Worden die schotse hooglanders niet agressief van flitsers?
Ik kom wel eens in 2 natuurgebieden waar ze ook los lopen, en geloof me, die beesten wil je echt niet achter je aan hebben met die hoorns. Mijn laatste weekendje weg zag ik ze ook in het wild op de heide lopen in groep met jongen, helaas had ik geen camera bij me (alleen tent, cigaretten en drank).
Ik kom wel eens in 2 natuurgebieden waar ze ook los lopen, en geloof me, die beesten wil je echt niet achter je aan hebben met die hoorns. Mijn laatste weekendje weg zag ik ze ook in het wild op de heide lopen in groep met jongen, helaas had ik geen camera bij me (alleen tent, cigaretten en drank).
- Ik flits bijna nooit, en al helemaal niet bij dieren of kleine kinderen.Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 20:15:
Mischien een rare vraag: Worden die schotse hooglanders niet agressief van flitsers?
- De dieren stonden erg dicht bij een wildrooster zodat ik met een sprintje van een paar seconden veilig was
- Mijn cam maakt niet erg veel geluid. Met een SLR met opklappende spiegel zou ik dit niet proberen. Zelfs zoomen probeerde ik zo veel mogelijk te voorkomen als ik dichtbij was.
- Ik lette constant op elke beweging om me heen
- Ik bewoog niet snel of onverwacht
- Het was de tweede keer al dat ik daar foto's maakte (mijn usericon is een product van de eerste sessie en is een crop van een foto @ 120mm), en ben in de tussentijd het een en ander te weten gekomen over het karakter van deze hooglanders.
En ik denk (weet niet zeker) dat het ook hielp dat ik het LCD-scherm gebruikte en zodoende constant oogcontact met ze had, en dus niet de cam voor mijn ogen had.
Verwijderd
Ik zie dat je er ook een jonkie op hebt staan. Wel link, de laatste keer kwamen die beesten snel op ons af toen er 2 kleintjes bij stonden.
De rest zal ik even in gedachten houden, en als t meezit zal ik volgende week ff stukje rijden en wat foto's maken in Amen. Daar zit een heel mooi natuurgebied met hooglanders, loslopende schapen of geiten (weet ik zo niet meer) en een hoop wild. Er is heide, bosgebied en weiland. Voor de geintereseerden, het is tegenover Kamp Westerbork waar je ook gratis kan parkeren. Leuk voor een zondagmiddag ieg.
De rest zal ik even in gedachten houden, en als t meezit zal ik volgende week ff stukje rijden en wat foto's maken in Amen. Daar zit een heel mooi natuurgebied met hooglanders, loslopende schapen of geiten (weet ik zo niet meer) en een hoop wild. Er is heide, bosgebied en weiland. Voor de geintereseerden, het is tegenover Kamp Westerbork waar je ook gratis kan parkeren. Leuk voor een zondagmiddag ieg.
Ik wou mooiere foto's van het kalfje maken, maar ik wou idd geen ruzie met de koe hebben. Hij (zij) bleef er best rustig onder moet ik zeggen, had verwacht dat ze het kalf beter verdedigde.Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 00:08:
Ik zie dat je er ook een jonkie op hebt staan. Wel link, de laatste keer kwamen die beesten snel op ons af toen er 2 kleintjes bij stonden.
Deze foto's zijn bij de Meeuwenplas bij Zuidwolde (zuid-Drenthe) genomen.De rest zal ik even in gedachten houden, en als t meezit zal ik volgende week ff stukje rijden en wat foto's maken in Amen. Daar zit een heel mooi natuurgebied met hooglanders, loslopende schapen of geiten (weet ik zo niet meer) en een hoop wild. Er is heide, bosgebied en weiland. Voor de geintereseerden, het is tegenover Kamp Westerbork waar je ook gratis kan parkeren. Leuk voor een zondagmiddag ieg.
Oh ja, let er ook even op dat je donkere kleren draagt, in ieder geval niet iets roods
Die beesten zijn kleurenblind hoor
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Laat me raden, de Veluwezoom? Daar heb ik een aantal jaren geleden ook foto's van die wollige koebeesten voor een biologiewerkstuk. Echt heel erg vreedzame beesten! Ze zijn wild, maar je kan ze tot op aaiafstand naderen. Als je ze dan aanraakt, lopen ze gewoon een stapje verder, en gaan door met grazen.Parlor_Inventor schreef op 17 oktober 2004 @ 19:35:
Vandaag even aan den wandel geweest in een nabijgelegen natuurgebied, en fotootjes van de aldaar uitgezette runderen gemaakt:
Eén ding wat je alleen NOOIT moet doen, is tussen een kalf en zijn moeder gaan staan, want dan wordt mamma kwaad... En anderhalve meter hoorns wil je NIET op je af zien stormen...
Oh, en ze houden ook niet van honden. Maar voor de rest zijn het heel erg lieve beestjes
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Verwijderd
JIPPIE eindelijk kan ik mee doen met de katten rage (ipv met me konijnen aan te komen) Beestje is net bij ons en nog een beetje bang dus lastig op de foto te krijgen, maar ben zelf redelijk te vreden met dit beginnetje.
Heeft iemand tips?

Gemaakt met Canon PS G5 AV stand.
In PS levels enigsinds aangepast, vooal #1 omdat het beestje door het tegelicht nogal donker geworden was.
Heeft iemand tips?

Gemaakt met Canon PS G5 AV stand.
In PS levels enigsinds aangepast, vooal #1 omdat het beestje door het tegelicht nogal donker geworden was.
ik heb een nieuw katertje, hij heet Jip

Het was even wennen voor Nora (4 maanden oud poesje), maar het gaat nu goed samen. Heel de dag spelen en stoeien!

Het was even wennen voor Nora (4 maanden oud poesje), maar het gaat nu goed samen. Heel de dag spelen en stoeien!
Dit topic is gesloten.