Na aanleding van; [topic=464531]
Heb ik nu dit topic maar geopend want ik heb een hele boel nieuwe ideen voor mijn baybus in ontwikkeling...
Het volgende gaat erin komen;
• 4 x 20 LCD met backlight
• 5 x LM317 Rheobus voor 5 fans dus (traploos regelbaar)
• 5 x switch voor de fans, om de LM317 aan/uit te zetten met blauwe leds
• HDD + Power LED (rode felle voor power, blauwe voor HDD)
• NIC led (act + link) (groen voor link/geel voor act)
• 2 x switch voor CCFL (met blauwe leds)
dit alles moet natuurlijk ook gehuisvest worden, dat gaat plaatsvinden in deze behuizing;

In mijn nieuwe case komen 4 fans van een inkoopactie hier @ GoT; Clear Blue Case Fans;

Deze fans worden dus op een LM317 schakeling geplaatst..er zit in de case die ik ga kopen standaard al een fan in de zijkant...er moeten dus in totaal 5 LM317 schakelingen gemaakt worden...

Nou vraag ik me af of het dus mogelijk is om hier een ledje tussen te schakelen die dan feller gaat branden hoe hoger je de potmeter draait....Zou dit haalbaar zijn?
Wat ik zoek is dus een schema voor dit geheel...en eventueel iemand die bereid is (tegen betaling uiteraard) een mooie ge-etste print hiervoor te maken..
Voor vragen / reacties....post maar...
Heb ik nu dit topic maar geopend want ik heb een hele boel nieuwe ideen voor mijn baybus in ontwikkeling...
Het volgende gaat erin komen;
• 4 x 20 LCD met backlight
• 5 x LM317 Rheobus voor 5 fans dus (traploos regelbaar)
• 5 x switch voor de fans, om de LM317 aan/uit te zetten met blauwe leds
• HDD + Power LED (rode felle voor power, blauwe voor HDD)
• NIC led (act + link) (groen voor link/geel voor act)
• 2 x switch voor CCFL (met blauwe leds)
dit alles moet natuurlijk ook gehuisvest worden, dat gaat plaatsvinden in deze behuizing;

code:
1
2
| (A) x (B) x (C) x (D) x (E) 215 x 130 x 65 x 75 x 46 (in MM) |
In mijn nieuwe case komen 4 fans van een inkoopactie hier @ GoT; Clear Blue Case Fans;

code:
1
2
3
4
| SPECS; 80mm BALL BEARING DC FAN W/ 2 BLUE LED 80X80X25mm,32.5CFM,28dBA 2700RPM,12VDC,0.13A,1.6W |
Deze fans worden dus op een LM317 schakeling geplaatst..er zit in de case die ik ga kopen standaard al een fan in de zijkant...er moeten dus in totaal 5 LM317 schakelingen gemaakt worden...

Nou vraag ik me af of het dus mogelijk is om hier een ledje tussen te schakelen die dan feller gaat branden hoe hoger je de potmeter draait....Zou dit haalbaar zijn?
Wat ik zoek is dus een schema voor dit geheel...en eventueel iemand die bereid is (tegen betaling uiteraard) een mooie ge-etste print hiervoor te maken..
Voor vragen / reacties....post maar...
edit:
owh jah, wie weet waar je zulke draadjes kant & klaar kan krijgen???

owh jah, wie weet waar je zulke draadjes kant & klaar kan krijgen???