Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
alleen heel erg snel bij star wars jedi outcast
binnen 10 minuten
geen idee hoe dat komt
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Het lijkt me zeer irritant als je hierdoor al die mooie games niet meer zou kunnen spelen.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Hey das raar ik had dat ook altijd bij Wolfenstein 3D, en m'n broer ook (die had zelfs een keer over het toetsenbord gepukedOp dinsdag 21 mei 2002 09:49 schreef Juniorrules het volgende:
Ik had dat vroeger ook met Wolfenstein 3D. Daarna heb ik er (bijna) nooit meer last van gehad.

Ik heb het nu bijna nooit meer, alleen als ik bv. bij MOH in spectator mode zit dan heb ik soms ook wel braakneigingen.
LOL!Op dinsdag 21 mei 2002 10:13 schreef HIDMAN-X het volgende:
[..]
Hey das raar ik had dat ook altijd bij Wolfenstein 3D, en m'n broer ook (die had zelfs een keer over het toetsenbord gepuked)
Ik heb het nu bijna nooit meer, alleen als ik bv. bij MOH in spectator mode zit dan heb ik soms ook wel braakneigingen.
Maar ik had dat ook bij Wolf3d (niet dat kotsen maar het misselijk worden

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Allemaal grijze kleuren, lage resolutie en vaak nog weinig fps.
Maarja, nu er toch wat mooiere spellen uitzijn waar je alles in normale kleuren ziet en een net aantal fps heb ik dat vrijwel nooit meer last van, hoe snel het ook gaat.
Het KAN natuurlijk ook schelen omdat ik het nu meer ben gewend, alhoewel ik het soms nog wel een beetje heb..
Bijvoorbeeld bij die lange 3Danimatie van 64kB, dat is ook een lage resolutie en veel grijs, bruin en slechte textures.
Dus misschien dat dat bij jouw ook zo is; dus dan moet je betere spellen kopen.
Of het je moet er gewoon aan wennen..
🌞🍃
Verwijderd

Pacman
Digger
Lemmings voor Win95
Met de laatste als aanrader!!
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Verwijderd
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Verwijderd
Dit ligt denk ik iig aan je refreshrate, omdat in 800*600 de meeste monitors wel een hoge refreshrate ondersteunen en in 1600*1200 veel minder vooral als je een 17" of een iets mindere 19" hebt. Ik zou toch wel iig 75-85HZ willen hebben... Tenminste bij die refresh (85Hz) krijg ik geen hoofdpijn of tranende ogen na iets langer achter de comp. zitten. Kheb nu gewoon 100Hz en dan heb ik nooit ergens last van.Op maandag 20 mei 2002 22:56 schreef Juggernaut het volgende:
ik heb sinds een tijdje een geforce 4 ti4400 en daarmee wordt ik dus wel duizelig
quake 3 in 1600x1200 spelen wekt bij mij toch meer duizeligheid op dan in 800x600
is denk ff een kwestie van wennen. Ik heb alleen nog altijd wel de nare eigenschap niet genoeg te knipperen met mijn ogen zodat die opdrogen
Verwijderd
Verwijderd
Misschien te dicht op me scherm?
Verwijderd
Ik heb het bij Half-Life en Blood, daarom speel ik niet, omdat ik naar een kwartier kots misselijk ben, duizelig wordt en als ik door ga, ga ik kotsen.
Had wel even last toen ik een nieuw scherm kreeg : ff aanpassen die ogen.
Verwijderd
Hoofdpijn vindt snel plaats bij langdurig turen naar een scherm met lage refresh-rate.
wat dacht je van een 3daagse lanOp maandag 20 mei 2002 22:53 schreef -Skyhawk- het volgende:
Je eet wel goed?
Je beeld heeft wel genoeg refreshrate?
Mischien slechte ogen?
Ik kan ook zo 8 uren achter m`n pc zitten zonder ergens last van te krijgen.
drink eens 2 flesjes amstel op en probeer dan nog eens, als het echt zo is dat je evenwichtsorgaan te goed is, zou die zo al ietjes ietjes minder moeten functioneren... als het werkt, maak er dan geeen gewoonte van om eerst te bieren alvorens te gamenOp maandag 20 mei 2002 22:47 schreef hamimandirali het volgende:
Nou ik heb al jaren een groot probleem.
als ik spelletjes zoals RTCW,MOHAA,Max Payne en sommige race spelletjes speel wordt ik binnen 15 minuten duizelig en daarna kan ik echt niet meer doorspelen. Daarom speel ik meestal spelletjes waarvan ik niet duizelig wordt en dat zijn echt heel weinig goede spellen. Mijn vriendje kan gewoon uren achter elkaar doorspelen zonder duizelig van te weorden. Ben ik nou de enige of zijn er nog meer mensen die deze problemen hebben.
ROFLOLOp woensdag 22 mei 2002 06:35 schreef Mister_X het volgende:
[..]
drink eens 2 flesjes amstel op en probeer dan nog eens, als het echt zo is dat je evenwichtsorgaan te goed is, zou die zo al ietjes ietjes minder moeten functioneren... als het werkt, maak er dan geeen gewoonte van om eerst te bieren alvorens te gamen
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Ten eerste vermoeidheid en ten tweede de aard van het spel.
Pac man zal voor minder duizeligheid zorgen dan Q3.
Zelf wordt ik dus instant duizelig bij het spelen van Star trek Elite force. Ik weet niet waarom.
Mohaa etc: geen last.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Jah na een lange tijd kreeg ik wel eens last van de ogen.
Maar sinds ik m'n aantal hertz min altijd op 100 heb, heb ik nergens geen last meer van
Die is wel eens een weekend lang ziek geweest (kotsmisselijk) van een flinke pot Wolf3D.
Het is zelfs zo erg dat als ie mee kijkt met RTCW dat ie dat nog geen 2 minuten wilt aanzien.
Kan je helaas niks aan doen.
Verwijderd
het lijkt erop alsof je je iets teveel in leeft in het spelOp dinsdag 21 mei 2002 00:35 schreef hamimandirali het volgende:
ik heb geen epileptische aandoeningen of zo denk ik. ik speel spellen met een refreshrate van 85 hz dus daaraan zal het ook niet liggen denk ik. Ik word pas duizelig als het beeld heen en weer gaat b.v. met formula 1 als ik een crash maak en daarna een tijdje om me as draai en na een keer of zes zeven begint al mijn duizeligheid.
Ik zit ongeveer 1 meter van het scherm en heb een 17 inch monitor
je kunt es proberen je monitor wat verder naar achter te schuiven zodat je iets minder dicht op het beeld zit...
Komt door het "clipping" mode, als je als persoon gaat lopen je eigenlijk het beeld beleefd zoals de shooter
...
ik heb het gevoel dat als er veel snelle bewegingen in voor komen dat je het eerder krijgt dan wanneer je rustig door je cs map heen stuurt
Verwijderd
Mocht je dus een bril of lenzen hebben dan kan je het best ze ff laten testen en misschien een nieuwe sterkte nemen. Frisse lucht is ook erg handig, maar te veel licht is ook niet goed, zeg maar overbelichting, veroorzaakt ook wel koppijn. Ik speel dan meestal ook in het donker dan vallen lichten van een spel beter op ook al is het bijna, net niet dus, zwart.
Maar de afgelopen paar jaar zijn mijn ogen niet achteruit gegaan
Verwijderd
maar van zommige spellen word ik ook misselijk, bijvoorbeeld die spellen van davilex, ik hoef alleen maar naar de doos te kijken of ik krijg spontaan braaknijgingen.
overigens denk ik dat je van die wagenziek pilletjes moet proberen,die kan je gewoon bij de apotheek halen en merk je voorderest niets van, als het blijft kan je altijd nog naar de dokter
wisdom is rarely common
Verwijderd
Ligt inderdaad aan je evenwichtsorgaan, je lichaam verwacht dat je een bocht omgaat bijv. maar die beweging komt niet, op den duur wordt je daar kotsmisselijk van.
Je lichaam wordt dus eigenlijk goed genept.
Het enige PC-spel waarmee ik dat heb gehad is Forsaken, was toen net op tijd achter de PC vandaan voordat ik mijn lunch weer uit mijn maag lanceerde!
Heb er verder ook last van in attracties in pretparken zoals Villa Volta in de Efteling (zoals je daar genept wordt! Geweldig), en in Disney Parijs heb je een attractie waarbij je in een karretje zit met voor je een scherm met daarop een film van StarWars of zoiets. Je karretje doet ook als of je hard naar beneden gaat of de bocht om vliegt, maar eigenlijk zit je zo goed als stil! Kostmisselijk van geworden!
Verder met weinig PC games echt last ervan.
Dat wilde ik gewoon ff laten weten!
Verwijderd
*Bulk* dus. Boucliér! Muggue! <grrrrrrrrr>
Ik had het vooral wanneer ik in het niet pixelvrije landschap van Doom rondliep, op zoek naar die ene deur. En maar zoeken, lopen, zoeken, lopen en...ARRRGH! Ff wat drinken mensen!
Erg ergerlijk als je dat zelfs met mooie spellen hebt lijkt me. Misschien moet je wat verder af gaan zitten
Verwijderd

Idd, ff langs de dokter, en misschien dat die wagenpilletjes helpen.
ze willen geweldadige games verbieden om ze te geweldadig zijn en aanstoot gevend...
misschien moet de nederlandse overheid proberen het op de ongezondheid van games te gooien

[edit] typo
Battle.net Spud#2543
Ikzelf heb een sinds een tijdjes een 22 inch vmaster pro van iiyama.. En als ik hier 3d spelletjes op speel wordt ik ook naar een tijd misselijk...
Bij mij helpt dan een afstand van de monitor gaan afzitten zodat er niet zo heel erg veel tegelijkertijd beweegt over je beeldschermpie...

[This space is for rent]
Gaat meestal beter als ik bij een game waar ik er last van heb 'bobbing' uit of lager zet.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Die zijn kick!Op vrijdag 21 juni 2002 15:41 schreef AlChemist26 het volgende:
Heb er verder ook last van in attracties in pretparken zoals Villa Volta in de Efteling (zoals je daar genept wordt! Geweldig), en in Disney Parijs heb je een attractie waarbij je in een karretje zit met voor je een scherm met daarop een film van StarWars of zoiets. Je karretje doet ook als of je hard naar beneden gaat of de bocht om vliegt, maar eigenlijk zit je zo goed als stil! Kostmisselijk van geworden!
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Verwijderd
Het schijnt dat Japaners er vaak last van hebben. Jammer voor de XBox, velen kunnen Halo niet eens spelen
Verwijderd

Verwijderd
Ik denk dat de echtheid van games er niet veel mee te maken heeft. Zelfs in Doom kreeg ík er al last van. En dat was niet echt of realistisch!
nou ja, toen dachten we van wel. Nu weten we beter he
Dus voor mij geld de regel: zolang het strategiespelletjes zijn, met een mooi overzicht: speel ze gerust (AoE, BG2, Civ, AC, etc.), maar 3D moet je afblijven. Vreemde is wel dat ik Flight Simulator en _sommige_ race-spelletjes wél kan spelen (tenzij ik begin te stunten met een vliegtuig aan hoge snelheden, dan begin ik weer misselijk te worden.)
Edit: ik heb er dus ook last van als ik naar TV kijk als er nogal met de camera wordt gedraaid (bijvoorbeeld die oude Baantjers, die zijn erg op het randje om van te kotsen)
En ik heb er meer last van in de zomer dan in de winter, het lijkt dat als ik m'n hoofd koel houd het beter gaat.
Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

CS kan ik zolang als ik wel spelen, wordt er nooit misselijk van (is ook gewoon en superspel)
Is idd je evenwichtsorgaan en pilletjes tegen luchtziekte of wagenziekte zouden best wel is kunnen helpen.
Suc6
The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?
Verwijderd
Staan heel wat interessante puntjes. Het lijkt erop dat er een bepaald maximum is aan wat een mens kan verdragen tussen een actie (het verplaatsen van je muis in Quake) en het waarnemen van de reactie (zien dat je ook daadwerkelijk draait in Quake), en als die waarde overschreven wordt, dan ervaar je het als 'geen controle over de situatie hebben' en word je misselijk.
Net als lezen in de auto (de bestuurder heeft nooit problemen, altijd passagiers die dus niet sturen).
Verwijderd
jij bent niet van plan om ooit naar een LAN te gaan heOp maandag 20 mei 2002 22:47 schreef hamimandirali het volgende:
Nou ik heb al jaren een groot probleem.
als ik spelletjes zoals RTCW,MOHAA,Max Payne en sommige race spelletjes speel wordt ik binnen 15 minuten duizelig en daarna kan ik echt niet meer doorspelen. Daarom speel ik meestal spelletjes waarvan ik niet duizelig wordt en dat zijn echt heel weinig goede spellen. Mijn vriendje kan gewoon uren achter elkaar doorspelen zonder duizelig van te weorden. Ben ik nou de enige of zijn er nog meer mensen die deze problemen hebben.
[ontopic]
n00p never last van gehad, ik hoop het ook never te hebben.
[/ontopic]
Verwijderd
Vaag, hoor, maar ik denk dus dat je t neit snel kan oplossen--> misschien zou een tft helpen.
Zelf heb ik juist dat als ik hoofpijn heb ofzo dat als ik achter mn monitor ga zitten mn hoofdpijn verdwijnt, echt waar!!
das zo koel, maar helaas is die monitor een paar dagen geleden inene overleden
een mooie 19" ctx 960 flatscreen 1600*1200@85Hz
maar probeer een een tft zou ik zeggen
succes
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Verwijderd
Verwijderd
Nee maar gewoon 1152 bij 864 ofzo is wel fijn. Ik heb er nu af en toe last van als mijn ogen een beetje moe zijn alhoewel mijn ogen verder wel goed zijn (ik heb ze laten testen)
als ik dat speel krijg ik daarna ongelovelijke koppijn, en ik slaap slecht (nachtmerries).. zal wel komen door die enge aliens
het gekke is dat ik er geen last van had toen dat spel net uit was en ik hem speelde.
Dit gebeurde pas een jaartje of 3 later toen ik hem weer eens wilde spelen. Daarna nog een paar keer geprobeerd en steeds gebeurde hetzelfde
en als ik met GrandPrix Legends op de oval van Bristol ga rijden word ik na een paar rondjes ook wel duizelig, maar dat is vrij logisch
Verwijderd
HAHA! Ik weet PRECIES wat je bedoelt! Man wat een pijn was dat zeg, vorige zomer toen ik dat spel kocht. Bakken in 30 graden en dan om 3 uur snachts over die donkere muren heen....bLUHH!!Op maandag 24 juni 2002 12:26 schreef Grendal het volgende:
Moet je voor de lol eens met Alien Versus Predator met je alien over de muren gaan lopen en vooral neit stilstaan, dat is het enige waar ik een keer miselijk van ben geworden
Slapeloos ben ik al eens geweest van 'Z'. Dat spel had me in zijn ban en toen ben ik maar gauw gestopt want dat was echt te extreem.
Verwijderd
stoned aq2 spelen roeleert!!Op maandag 24 juni 2002 19:20 schreef kaasie het volgende:
duizelig.. euh normaal niet nee.. misschien als ik onder invloed ben
Het enige wat ik heb is als ik uren achter elkaar CS en vervolgens ga slapen, dat ik dan allerlei vlekken voor mijn ogen zie komen.
Hindert enorm
nikszolekkeralss.exe
Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
Verwijderd
meestal ff met me ogen de andere kant opkijken, knipperen en het is over.
bij alle fps games wordt ze duizelig. Q3A, Serious Sam 1&2, MOHAA & SoF2...2 minuten max daarna gaat 't mis.
ik heb ooit 's Adventure Pinball gekocht, is gebasserd op de Unreal Engine geloof ik, anyway die is ook 3D maar daar heeft ze weer geen problemen mee
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
met Wolfenstein 3D omdat je dan zosnel draaide werd ik daar gewoon misselijk van.
Nadat ik Doom heb gespeeld heb ik daar geen last meer van gehad.
Unreal Tourmament en zo kan ik gewoon uren spelen.
Zou inderdaad je refresh rate eens nakijken.
Dronken chatten das pas leuk (als je vriendin ook op de chat zit
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Verwijderd
10 dagen niet meer gecomputerd.
Das wel weer ff wennen.
Ben ook niet zo lekker.
Maar als ik weer ff ben ingewerkt, kan ik uren achter elkaar spelen, zonder duizeligheid.
Gewoon opbouwen
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Ehh, de muis gevoeligheid lager zetten???Op dinsdag 21 mei 2002 00:27 schreef warmonger het volgende:
Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat je sneller draait dan je hersens het snappen
Effe on-topic:
Ik had dit eerst ook, kwam vooral doordat mijn monitor [17"] maar 60 hz was. Nu heb een 22" op 85hz of hoger, nergens meer last van, behalve een kromme rug van het meeslepen van dat ding naar lan's natuurlijk...
the four wude:DAN;judge with a clear mind.GON;practice without neglect.JIE;don't show or use moves thoughtlessly.YI;don't hesitate to do the right thing
Verwijderd
Nee, wel blij of boos, of enthousiast, geïnteresseerd, geboeid, gefassineerd en misschien zelfs geobsedeerd.
Maar duizelig
Verder bij geen enkel ander spel, behalve als de refresh rate te laag staat, wat al eerder gezegd is.
Zat je in zo'n gewichtsloze ruimte en werd je alle kanten op geblazen.
Toen ben ik ff achterom in de tuin moeten zitten met een peuk en een kop koffie
Bij beeldschermen en andere manieren om vooral bewegende beelden te laten zien, in versterkte mate bij VR, worden we eigenlijk bedonderd door het systeem. Dat geeft aan dat we bewegen en van alles doen, terwijl we eigenlijk niet uit onze stoel komen. We willen ons lichaam mee laten bewegen met de gesuggereerde beweging op het scherm, maar dat kan niet. Vooral visuele signalen (visual cues) leiden tot VIMS ofwel Visual Induced Motion Sickness en dat uit zich bijvoorbeeld in misselijkheid ter plekke en achteraf een onstabiel gevoel en evenwichtsstoornissen. Daar is wel iets aan te doen, je went er ook wel een beetje aan en dus is enige warming-up aan te raden. Het is van belang om het systeem zo snel mogelijk te laten reageren op hoofdbewegingen en ook verder visuele ervaringen en lichaamservaring op elkaar af te stemmen. In arcades en bij zogenaamde platforms, zoals die in amusementsparken, worden ook bewegingen gebruikt. Je kunt beginnen met een beperkter beeld en een kleinere gezichtshoek, dan wordt je minder snel misselijk.
Bron: http://net.info.nl/vr/vrgevaar.html
Verwijderd
Ik wordt dan niet misselijk, maar ik vind het dan wel heel erg onprettig om verder te gamen.
meestal gaat dat na 10 min over... best weird eigenlijk.

the four wude:DAN;judge with a clear mind.GON;practice without neglect.JIE;don't show or use moves thoughtlessly.YI;don't hesitate to do the right thing
Dat ligt dus gewoon in m'n aard. Ik kan gewoon de
meest genoemde spellen niet langer dan een kwartier
spelen. Ik game ook niet zo vaak, alleen soms een
voetbal of race spelletje. Het zou echt leuk zijn
als ik dit niet had maar ja, je kan niet alles
hebben, dan maar geen mooie spelletjes.
Verwijderd
edit: wat OMG zegt hierboven
Verwijderd
Meestal voel ik me daarna de komende 30 minuten niet lekker/misselijk. Gelukkig hou ik niet zoveel van dat soort spellen
Oeps, maar dat is niet misselijk ofwel?
Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I
Soms helpt het dan wel eens om het beeld iets lichter te zetten. Maar niet altijd.