Ik had er meestal last van bij de oudere 3d engine's van oa doom en consorten. Nu met de nieuwere engines gelukkig niet meer.
Nee, ik heb er geen last van, maar een vriend van em wel en bij hem maakt t ook neit uit op welke refreshrate je de monitor zet. Inetten en tekstverwerken en zooi heeft ie geen last van, maar spellen op pc (race, fps, rts alles dus) wel. Maar hij heeft ook veel last van wagenziekte. T gekke is dattie van achter zn playstation hangen geen problemen krijgt, ook al speelt ie op een klein 37 cm tvtje op 50 Hz.
Vaag, hoor, maar ik denk dus dat je t neit snel kan oplossen--> misschien zou een tft helpen.
Zelf heb ik juist dat als ik hoofpijn heb ofzo dat als ik achter mn monitor ga zitten mn hoofdpijn verdwijnt, echt waar!!
das zo koel, maar helaas is die monitor een paar dagen geleden inene overleden
een mooie 19" ctx 960 flatscreen 1600*1200@85Hz

maar probeer een een tft zou ik zeggen
succes
Vaag, hoor, maar ik denk dus dat je t neit snel kan oplossen--> misschien zou een tft helpen.
Zelf heb ik juist dat als ik hoofpijn heb ofzo dat als ik achter mn monitor ga zitten mn hoofdpijn verdwijnt, echt waar!!
das zo koel, maar helaas is die monitor een paar dagen geleden inene overleden
een mooie 19" ctx 960 flatscreen 1600*1200@85Hz
maar probeer een een tft zou ik zeggen
succes
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Verwijderd
Moet je voor de lol eens met Alien Versus Predator met je alien over de muren gaan lopen en vooral neit stilstaan, dat is het enige waar ik een keer miselijk van ben geworden
Verwijderd
Toen ik net mijn nieuwe pc had in mijn eigen kamer zat ik plotseling veel achter de pc, en had hetzelfde als de topicstarter meld alhoewel hij wel een iets bizarder geval is, de refreshrate hoger zetten (72 hz) heeft geholpen de resoltie lager, aan 1600 bij 1200 moet je nooit beginnen 
Nee maar gewoon 1152 bij 864 ofzo is wel fijn. Ik heb er nu af en toe last van als mijn ogen een beetje moe zijn alhoewel mijn ogen verder wel goed zijn (ik heb ze laten testen)
Nee maar gewoon 1152 bij 864 ofzo is wel fijn. Ik heb er nu af en toe last van als mijn ogen een beetje moe zijn alhoewel mijn ogen verder wel goed zijn (ik heb ze laten testen)
Ik heb zoiets ook met duke3d:
als ik dat speel krijg ik daarna ongelovelijke koppijn, en ik slaap slecht (nachtmerries).. zal wel komen door die enge aliens
het gekke is dat ik er geen last van had toen dat spel net uit was en ik hem speelde.
Dit gebeurde pas een jaartje of 3 later toen ik hem weer eens wilde spelen. Daarna nog een paar keer geprobeerd en steeds gebeurde hetzelfde
en als ik met GrandPrix Legends op de oval van Bristol ga rijden word ik na een paar rondjes ook wel duizelig, maar dat is vrij logisch
als ik dat speel krijg ik daarna ongelovelijke koppijn, en ik slaap slecht (nachtmerries).. zal wel komen door die enge aliens
het gekke is dat ik er geen last van had toen dat spel net uit was en ik hem speelde.
Dit gebeurde pas een jaartje of 3 later toen ik hem weer eens wilde spelen. Daarna nog een paar keer geprobeerd en steeds gebeurde hetzelfde
en als ik met GrandPrix Legends op de oval van Bristol ga rijden word ik na een paar rondjes ook wel duizelig, maar dat is vrij logisch
Verwijderd
HAHA! Ik weet PRECIES wat je bedoelt! Man wat een pijn was dat zeg, vorige zomer toen ik dat spel kocht. Bakken in 30 graden en dan om 3 uur snachts over die donkere muren heen....bLUHH!!Op maandag 24 juni 2002 12:26 schreef Grendal het volgende:
Moet je voor de lol eens met Alien Versus Predator met je alien over de muren gaan lopen en vooral neit stilstaan, dat is het enige waar ik een keer miselijk van ben geworden
Slapeloos ben ik al eens geweest van 'Z'. Dat spel had me in zijn ban en toen ben ik maar gauw gestopt want dat was echt te extreem.
Enige spel waarbij ik duizelig en/of misselijk bij word is tony hawk, maar dat is bij mij wel gewoon..:P
Verwijderd
stoned aq2 spelen roeleert!!Op maandag 24 juni 2002 19:20 schreef kaasie het volgende:
duizelig.. euh normaal niet nee.. misschien als ik onder invloed ben
neej dronken gaan counter-striken is nog t vetst, dan speel je trouwens op je best
ben benieuwd of het helpt om wagenziekte pilletjes te nemen. Misschien dat iemand het ff wil proberen ter experiment?
Valt mee, alleen flitserige spelletjes (UT, Q3 enz) om 6:00 uur 's nachts, dan kan het wel eens problemen opleveren of 6 a 7 uur continue hetzelfde gamepje, maar na een kwartier gelukkig niet zeg!
*sos maar ik heb bovenstaande berichten allemaal niet gelezen*
Het enige wat ik heb is als ik uren achter elkaar CS en vervolgens ga slapen, dat ik dan allerlei vlekken voor mijn ogen zie komen.
Hindert enorm
Het enige wat ik heb is als ik uren achter elkaar CS en vervolgens ga slapen, dat ik dan allerlei vlekken voor mijn ogen zie komen.
Hindert enorm
nikszolekkeralss.exe
Ik zat een tijd geleden nog wel eens bij een gozer achter een nintendo64 met qauke2, ik was toen net 15 min bezig en ik werd en pot duizelig, daarna heb ik lekker een kwartier boven de pot gehangen
echt vaag. En bij andere spellen op de pc heb ik er helemaal geen last van.
Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
Verwijderd
als ik heel moe ben en heel intensief game.. zoals Wc3... dan wil ik wel eens slecht zicht hebben, maar duizelig niet..
meestal ff met me ogen de andere kant opkijken, knipperen en het is over.
meestal ff met me ogen de andere kant opkijken, knipperen en het is over.
ik heb er zelf geen last van, maar m'n vriendin wel.
bij alle fps games wordt ze duizelig. Q3A, Serious Sam 1&2, MOHAA & SoF2...2 minuten max daarna gaat 't mis.
ik heb ooit 's Adventure Pinball gekocht, is gebasserd op de Unreal Engine geloof ik, anyway die is ook 3D maar daar heeft ze weer geen problemen mee
bij alle fps games wordt ze duizelig. Q3A, Serious Sam 1&2, MOHAA & SoF2...2 minuten max daarna gaat 't mis.
ik heb ooit 's Adventure Pinball gekocht, is gebasserd op de Unreal Engine geloof ik, anyway die is ook 3D maar daar heeft ze weer geen problemen mee
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
ik had het vroeger meestal
met Wolfenstein 3D omdat je dan zosnel draaide werd ik daar gewoon misselijk van.
Nadat ik Doom heb gespeeld heb ik daar geen last meer van gehad.
Unreal Tourmament en zo kan ik gewoon uren spelen.
Zou inderdaad je refresh rate eens nakijken.
Dronken chatten das pas leuk (als je vriendin ook op de chat zit
)
met Wolfenstein 3D omdat je dan zosnel draaide werd ik daar gewoon misselijk van.
Nadat ik Doom heb gespeeld heb ik daar geen last meer van gehad.
Unreal Tourmament en zo kan ik gewoon uren spelen.
Zou inderdaad je refresh rate eens nakijken.
Dronken chatten das pas leuk (als je vriendin ook op de chat zit
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Verwijderd
ik word sowieso snel duizelig van spellen zoals Quake enzo..maakt mij niet uit hoe mooi het eruit ziet, maar ik krijg gewoon echt hoofdpijn ervan, echt irritant
Kom net terug van vakantie.
10 dagen niet meer gecomputerd.
Das wel weer ff wennen.
Ben ook niet zo lekker.
Maar als ik weer ff ben ingewerkt, kan ik uren achter elkaar spelen, zonder duizeligheid.
Gewoon opbouwen
10 dagen niet meer gecomputerd.
Das wel weer ff wennen.
Ben ook niet zo lekker.
Maar als ik weer ff ben ingewerkt, kan ik uren achter elkaar spelen, zonder duizeligheid.
Gewoon opbouwen
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Ehh, de muis gevoeligheid lager zetten???Op dinsdag 21 mei 2002 00:27 schreef warmonger het volgende:
Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat je sneller draait dan je hersens het snappen
Effe on-topic:
Ik had dit eerst ook, kwam vooral doordat mijn monitor [17"] maar 60 hz was. Nu heb een 22" op 85hz of hoger, nergens meer last van, behalve een kromme rug van het meeslepen van dat ding naar lan's natuurlijk...
Ik heb het een paar keer als smoes tegenover mn vriendin gebruikt...en ze trapte erin!!!maar nee vangamen niet.Al heb ik wel een keer gehad dat ik met een maat van mij een hele dag heb zitten bomblissen nou dan zie je de vakjes voor je ogen als je in je nest lig.
the four wude:DAN;judge with a clear mind.GON;practice without neglect.JIE;don't show or use moves thoughtlessly.YI;don't hesitate to do the right thing
Verwijderd
Duizelig ?
Nee, wel blij of boos, of enthousiast, geïnteresseerd, geboeid, gefassineerd en misschien zelfs geobsedeerd.
Maar duizelig
. . . nee dat niet, dat ligt echt aan jou.
Nee, wel blij of boos, of enthousiast, geïnteresseerd, geboeid, gefassineerd en misschien zelfs geobsedeerd.
Maar duizelig
Ik had het bij Grand Prix 1 
Verder bij geen enkel ander spel, behalve als de refresh rate te laag staat, wat al eerder gezegd is.
Verder bij geen enkel ander spel, behalve als de refresh rate te laag staat, wat al eerder gezegd is.
Ik heb het 1 keer gehad. Bij Jedi Knight.
Zat je in zo'n gewichtsloze ruimte en werd je alle kanten op geblazen.
Toen ben ik ff achterom in de tuin moeten zitten met een peuk en een kop koffie
Zat je in zo'n gewichtsloze ruimte en werd je alle kanten op geblazen.
Toen ben ik ff achterom in de tuin moeten zitten met een peuk en een kop koffie
Simulatorziekte
Bij beeldschermen en andere manieren om vooral bewegende beelden te laten zien, in versterkte mate bij VR, worden we eigenlijk bedonderd door het systeem. Dat geeft aan dat we bewegen en van alles doen, terwijl we eigenlijk niet uit onze stoel komen. We willen ons lichaam mee laten bewegen met de gesuggereerde beweging op het scherm, maar dat kan niet. Vooral visuele signalen (visual cues) leiden tot VIMS ofwel Visual Induced Motion Sickness en dat uit zich bijvoorbeeld in misselijkheid ter plekke en achteraf een onstabiel gevoel en evenwichtsstoornissen. Daar is wel iets aan te doen, je went er ook wel een beetje aan en dus is enige warming-up aan te raden. Het is van belang om het systeem zo snel mogelijk te laten reageren op hoofdbewegingen en ook verder visuele ervaringen en lichaamservaring op elkaar af te stemmen. In arcades en bij zogenaamde platforms, zoals die in amusementsparken, worden ook bewegingen gebruikt. Je kunt beginnen met een beperkter beeld en een kleinere gezichtshoek, dan wordt je minder snel misselijk.
Bron: http://net.info.nl/vr/vrgevaar.html
Bij beeldschermen en andere manieren om vooral bewegende beelden te laten zien, in versterkte mate bij VR, worden we eigenlijk bedonderd door het systeem. Dat geeft aan dat we bewegen en van alles doen, terwijl we eigenlijk niet uit onze stoel komen. We willen ons lichaam mee laten bewegen met de gesuggereerde beweging op het scherm, maar dat kan niet. Vooral visuele signalen (visual cues) leiden tot VIMS ofwel Visual Induced Motion Sickness en dat uit zich bijvoorbeeld in misselijkheid ter plekke en achteraf een onstabiel gevoel en evenwichtsstoornissen. Daar is wel iets aan te doen, je went er ook wel een beetje aan en dus is enige warming-up aan te raden. Het is van belang om het systeem zo snel mogelijk te laten reageren op hoofdbewegingen en ook verder visuele ervaringen en lichaamservaring op elkaar af te stemmen. In arcades en bij zogenaamde platforms, zoals die in amusementsparken, worden ook bewegingen gebruikt. Je kunt beginnen met een beperkter beeld en een kleinere gezichtshoek, dan wordt je minder snel misselijk.
Bron: http://net.info.nl/vr/vrgevaar.html
Verwijderd
Hmm als ik te weinig licht aan heb op mijn kamer, krijg ik na een tijdje UT-en of Q3-en last van een lichte vorm van tunnelvisie ofzo...
Ik wordt dan niet misselijk, maar ik vind het dan wel heel erg onprettig om verder te gamen.
meestal gaat dat na 10 min over... best weird eigenlijk.
Ik wordt dan niet misselijk, maar ik vind het dan wel heel erg onprettig om verder te gamen.
meestal gaat dat na 10 min over... best weird eigenlijk.

ik heb er nooit last van... maar jullei zijn dus iig intensief aan het gamen
Als het goed is moet je voldoende afstand van je beeldscherm nemen, zodat je omgeving rondom het beeld stabiel blijft.
the four wude:DAN;judge with a clear mind.GON;practice without neglect.JIE;don't show or use moves thoughtlessly.YI;don't hesitate to do the right thing
Ik heb al jullie reacties gelezen, maar niks helpt.
Dat ligt dus gewoon in m'n aard. Ik kan gewoon de
meest genoemde spellen niet langer dan een kwartier
spelen. Ik game ook niet zo vaak, alleen soms een
voetbal of race spelletje. Het zou echt leuk zijn
als ik dit niet had maar ja, je kan niet alles
hebben, dan maar geen mooie spelletjes.
Dat ligt dus gewoon in m'n aard. Ik kan gewoon de
meest genoemde spellen niet langer dan een kwartier
spelen. Ik game ook niet zo vaak, alleen soms een
voetbal of race spelletje. Het zou echt leuk zijn
als ik dit niet had maar ja, je kan niet alles
hebben, dan maar geen mooie spelletjes.
Verwijderd
Ik heb daar alleen last van bij de wat 'oudere' games. Je moet dan denken aan Wolfenstein, Catacomb Abyss, Doom I, etc.
Maar dat lag ook heel duidelijk aan het level-design. Tegenwoordig dus geen last meer van.
D3 heeft het al gezegd op de eerste pagina van de replies, ligt aan je evenwichtsorgaan en bewegingen die je lichaam verwacht maar niet gebeuren... Had ik ook last van toen ik net begon met Quake2, eerste FPS waar je echt je muis bij nodig had. Is een kwestie van wennen, en zoals alles bij sommigen gaat het makkelijker dan bij anderen. Je hoeft je geen zorgen te maken dus, hou wel een emmertje naast je pc gereed voor het geval dat 
edit: wat OMG zegt hierboven
edit: wat OMG zegt hierboven
Verwijderd
Ik heb hetzelfde. Soms na 5 minuten al. Dit gebeurt alleen niet bij echte racegames alleen bij die 3d shooters of zoiets als twisted metal.
Meestal voel ik me daarna de komende 30 minuten niet lekker/misselijk. Gelukkig hou ik niet zoveel van dat soort spellen
Meestal voel ik me daarna de komende 30 minuten niet lekker/misselijk. Gelukkig hou ik niet zoveel van dat soort spellen
Heb het heel af en toe, maar dat komt dan doordat ik van een potje Counterstrike in map Storm dan naar buiten loopt als ze zo'n schijnt. Krijg dan pijn aan mijn ogen.
Oeps, maar dat is niet misselijk ofwel?
Oeps, maar dat is niet misselijk ofwel?
Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I
Ik zelf heb er geen last van. Zelfs niet als ik een aantal uren achter elkaar game. Maar een vriend van mij heeft er wel last van en dat is niet prettig. Vooral niet op een LAN-party.
Soms helpt het dan wel eens om het beeld iets lichter te zetten. Maar niet altijd.
Soms helpt het dan wel eens om het beeld iets lichter te zetten. Maar niet altijd.