Worden jullie ook duizelig tijdens gamen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 6.907 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42361

Topicstarter
Nou ik heb al jaren een groot probleem.
als ik spelletjes zoals RTCW,MOHAA,Max Payne en sommige race spelletjes speel wordt ik binnen 15 minuten duizelig en daarna kan ik echt niet meer doorspelen. Daarom speel ik meestal spelletjes waarvan ik niet duizelig wordt en dat zijn echt heel weinig goede spellen. Mijn vriendje kan gewoon uren achter elkaar doorspelen zonder duizelig van te weorden. Ben ik nou de enige of zijn er nog meer mensen die deze problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Je bent niet de enige, al heb ik er zelf geen last van.

Ik weet niet waardoor het komt, maar ik denk dat het om dezelfde rede is al mensen in bv een auto/achtbaan misselijk worden, er draait zoveel voor je ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:52
Ik heb het niet en het lijkt me nou ook niet bepaald fijn :(
Ik kan er niet goed tegen om in een achtbaan te zitten, maar gamen kan ik gelukkig wel lang :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 15:00
lijkt me kut :(
ik heb het zelf gelukkig niet.

heeft het geen verband met epileptische aandoeningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Bij welke spellen heb je er dan last van?
Al eens geprobeerd je monitor op een hogere refreshrate te zetten? Heb je genoeg verlichting in de kamer waar je speelt?

Geen voorgeschiedenis van epilepsie?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je eet wel goed?
Je beeld heeft wel genoeg refreshrate?
Mischien slechte ogen?

Ik kan ook zo 8 uren achter m`n pc zitten zonder ergens last van te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54328

Nooit ergens last van.. zou wel je ogen eens laten testen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik heb sinds een tijdje een geforce 4 ti4400 en daarmee wordt ik dus wel duizelig :o
quake 3 in 1600x1200 spelen wekt bij mij toch meer duizeligheid op dan in 800x600

is denk ff een kwestie van wennen. Ik heb alleen nog altijd wel de nare eigenschap niet genoeg te knipperen met mijn ogen zodat die opdrogen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
  • Laatst online: 17-05 14:33
Op maandag 20 mei 2002 22:47 schreef hamimandirali het volgende:
als ik spelletjes zoals RTCW,MOHAA,Max Payne en sommige race spelletjes speel wordt ik binnen 15 minuten duizelig en daarna kan ik echt niet meer doorspelen. Daarom speel ik meestal spelletjes waarvan ik niet duizelig wordt en dat zijn echt heel weinig goede spellen. Mijn vriendje kan gewoon uren achter elkaar doorspelen zonder duizelig van te weorden. Ben ik nou de enige of zijn er nog meer mensen die deze problemen hebben.
Zou maar ff een arts met een bezoek vereren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04 20:15
Staat ook in veel manuals van games he.
Dat je om de zoveel tijd pauze moet nemen.
En er staat ook iets in over duizeligheid.

Ik zou ook ff naar je aantal Hertz kijken van je beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 17:09

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Dat heeft mijn broer ook en die had vroeger ook last van epileptische aanvallen...zou daar dus aan kunnen liggen.

Hij kan met name fps niet lang spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Op maandag 20 mei 2002 22:58 schreef M@NIC het volgende:
Staat ook in veel manuals van games he.
Dat je om de zoveel tijd pauze moet nemen.
En er staat ook iets in over duizeligheid.
Ja, maar hij had het al na 15 minuten, dat klinkt niet echt gezond...

Misschien is je computer wel te snel :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Laatst online: 09-05 22:37
FPS-en zijn idd een funest dan...

Kut voor je :(

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Niet online
Waar het IMHO aan ligt is dat je bewegingen maakt en daarbij een reactie verwacht te voelen in je lichaam. Dus als je een bocht om gaat, dat je verwacht dat je in je stoel gedrukt wordt ofzo. Hebben veel mensen last van, zeeziekte werkt eigenlijk net zo maar dan andersom: je voelt de beweging, maar omdat je de horizon niet ziet verwacht je 'm niet. Doe je niets aan.

System Specs Desktop | System Specs Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12199

ik heb er ook wel eens last van maar dat is dan niet na 15 minuten eerder na 1,5 uur of zow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-05 16:09

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Ik ken het, ik zat gisteren een paar uurtjes te Quaken, en ik kreeg er hoofpijn van en beetje dizzy.

Gewoon te geconcentreerd bezig denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29349

Kan aan de refreshrate van je monitor liggen.
Daar ligt het bij mij meestal aan :P

Vaak ook omdat ik meer dan 20 uur aan 1 stuk speel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Ik quote ff een stukje uit een manual die ik hier heb liggen:
Epilepsie Waarschuwing

Bij sommige mensen kunnen flikkerende lichten of patronen in onze dagelijkse leefwereld een epilepsie-aanval of verlies van bewustzijn uitlokken.
Dit kan ook gebeuren bij het bekijken van televisie beelden of bij het spelen van bepaalde video spelletjes.
Ook bij personen die nooit eerder epileptische aanvallen of aan epilepsie verwante verschijnselen hebben gehad kan het voorkomen.

Raadpleeg uw arts alvorens te spelen wanneer u, of iemand in uw familie, eerder aan epilepsie verwante symptonen (aanvallen of verlies van bewustzijn) hebt ervaren tijdens blootstelling aan flikkerende lichten.
Blabla en toen kwam een heel verhaal over wat de ouders zouden moeten doen.
Gewoon eens bij je huis arts langsgaan, die kan je vast meer vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op maandag 20 mei 2002 23:02 schreef Gullie007 het volgende:
Waar het IMHO aan ligt is dat je bewegingen maakt en daarbij een reactie verwacht te voelen in je lichaam. Dus als je een bocht om gaat, dat je verwacht dat je in je stoel gedrukt wordt ofzo. Hebben veel mensen last van, zeeziekte werkt eigenlijk net zo maar dan andersom: je voelt de beweging, maar omdat je de horizon niet ziet verwacht je 'm niet. Doe je niets aan.
Zo heb ik het ook begrepen. Het komt doordat de bewegingen op het scherm niet overeenkomen met wat je evenwichtsorgaan registreert. Mensen met een goed evenwichtsorgaan hebben er dus snel(ler) last van.

Dit heeft helemaal niets met epilepsie te maken volgens mij hoor :? Maar ik studeer geen medicijnen dus ik kan er naast zitten :P

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Ik heb tegenwoordig ook veel last van knipperende ogen als ik 3D games speel eerlijk gezegd. Is best wel klote, want je ziet maar de helft.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45287

Ik had het vroeger bij quake ook .....
Daarna heb ik heel lang geen fps meer gespeelt en sinds mohaa weer begonnen en na een paar dagen spelen (1 a 2 uur per dag :( ) werd het steeds minder .
Niet meer misselijk of hoofdpijn in ieder geval .
en nou zit ik in een clan en speel constant dus er is hoop

De belangrijkste redenen waren volgens mij :

- Snelheid niet gewent
ik speelde heel veel racespellen ,maar met een fps draaide alles maar een beetje in de rondte + dat je nog geen aimfeeling had dus al snel heel vaag rondkeek :) )

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat je sneller draait dan je hersens het snappen ;)

-Zoals de wijze mensen van GOT al zeiden helpt de refreshrate van je monitor ook aardig mee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Heel maf, maar ik heb het als ik terugkom van vakantie, de eerste avond dat ik dan weer speel wordt ik ook duizelig, staat je muis soms heel snel? Hoe ver zit je van je scherm en hoe groot is je scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42361

Topicstarter
ik heb geen epileptische aandoeningen of zo denk ik. ik speel spellen met een refreshrate van 85 hz dus daaraan zal het ook niet liggen denk ik. Ik word pas duizelig als het beeld heen en weer gaat b.v. met formula 1 als ik een crash maak en daarna een tijdje om me as draai en na een keer of zes zeven begint al mijn duizeligheid.
Ik zit ongeveer 1 meter van het scherm en heb een 17 inch monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 14:43
Ik heb er totaal geen last van.
Op een LAN waren we met z'n 5en en iedereen behalve ik werd onwijs misselijk van Rollcage :D wel komies, dan win je met gemak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2539

Tja volgens mij kan het weggaan door oefening.
Normaal heb ik het namelijk niet, maar toen ik eens een week op vakantie was en terug kwam en een fps probeerde te spelen werd ik direct kotsmisselijk. Dus gestopt, volgende dag weer gespeeld, werd ik nog steeds misselijk maar minder. Die dag daarna was het over.

Dus volgens mij kan je eraan wennen, door het regelmatig achter elkaar te proberen.
Hoge FPS en refreshrates kunnen ook wel helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50662

Ik heb er idd ook wel een slast van, komt volgens mij gewoon omdat je hersenen snelle beelden moeten verwerken die gewoon niet echt zijn, dus het lijkt me wel logisch dat "ze" af en toe denken van, krijg toch de @$#$^#@*&*& (= ramblas :+ ofzo) En dan wordt je duizelig! Al dat gedraait en geschiet kan ook niet goed voor je zijn, maar wel leuk,...paf paf! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 17:14
Op maandag 20 mei 2002 23:09 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Kan aan de refreshrate van je monitor liggen.
Daar ligt het bij mij meestal aan :P

Vaak ook omdat ik meer dan 20 uur aan 1 stuk speel :X
20 uur... watje ;) campzone >:) :P .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34437

moet je zeker eens wipeout spelen :)
of als ik heeeeeeeeeel lang ergens vast zit wordt ik soms ook wel ff misselijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32835

krijg altijd last van me arse als ik 10 uur lang achter de pc zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Nu online
Op dinsdag 21 mei 2002 03:53 schreef narfpower het volgende:
krijg altijd last van me arse als ik 10 uur lang achter de pc zit!
betere stoel kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 17-05 22:48

ThaHandy

Discovery Channel

whehhe ff kijken hoelang ik aan 1 stuk door kan gamen :)
<----- krijg morgen (vandaag) kabel woei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40468

Op dinsdag 21 mei 2002 04:30 schreef ThaHandy het volgende:
whehhe ff kijken hoelang ik aan 1 stuk door kan gamen :)
<----- krijg morgen (vandaag) kabel woei :)
Kabel heerst >:)

Voor de rest; Ja, soms word ik wel duizelig als ik te lang aan het gamen ben, maar meestal krijg ik last van kramp in m'n rechterarm....overigens zonder blijvende gevolgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

Bij het spelen van halflife wordt ik bijna altijd misselijk binnen een kwartier, ik heb het soms bij unreal tournament. Maar niet bij MOHAA of bij racespelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op naar de blackout... Nee ik werd ook misselijk en draaierig na een paar uur spelen, daarom speel ik eigenlijk niet meer en wat denk je? Ik heb ineens zeeen van tijd om andere leuke dingen te doen -socializen enzo 8-)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 16-05 11:46

Bosmonster

*zucht*

Normaal heb ik er geen last van, alleen als ik erg moe ben en dan bijvoorbeeld Unreal ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Ik had dat vroeger ook met Wolfenstein 3D. Daarna heb ik er (bijna) nooit meer last van gehad. :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:32

Damian

Insane Obtrusion

Na een tijdje te lang Serious Sam 2, werd ik redelijk misselijk en duizelig. Weet niet precies hoe dit komt, heb het bij andere games niet, terwijl ik uren achter elkaar kan cs-en.

Ikke niet snap, maar speel ook geen Serious Sam meer :)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:26

star-saber

Ryzen

ik heb er normaal nooit last van
alleen heel erg snel bij star wars jedi outcast
binnen 10 minuten

geen idee hoe dat komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

duizeligheid heb ik nooit last van gelukkig. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55722

Ik hoor het wel van mensen die toekijken als iemand anders speeld! Maar als je zelf speeld, nee nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Hier heb ik gelukkig nog nooit last van gehad. Vroeger speelde ik zelfs vele uren achter elkaar doom in de resolutie van 320x200@60 Hz.
Het lijkt me zeer irritant als je hierdoor al die mooie games niet meer zou kunnen spelen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Ik word een beetje misselijk als ik anderen volg met first-person view... (bij cs althans... had er bij quake 2 nooit problemen mee) :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:29

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Op dinsdag 21 mei 2002 09:49 schreef Juniorrules het volgende:
Ik had dat vroeger ook met Wolfenstein 3D. Daarna heb ik er (bijna) nooit meer last van gehad. :)
Hey das raar ik had dat ook altijd bij Wolfenstein 3D, en m'n broer ook (die had zelfs een keer over het toetsenbord gepuked :r)
Ik heb het nu bijna nooit meer, alleen als ik bv. bij MOH in spectator mode zit dan heb ik soms ook wel braakneigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op dinsdag 21 mei 2002 10:13 schreef HIDMAN-X het volgende:

[..]

Hey das raar ik had dat ook altijd bij Wolfenstein 3D, en m'n broer ook (die had zelfs een keer over het toetsenbord gepuked :r)
Ik heb het nu bijna nooit meer, alleen als ik bv. bij MOH in spectator mode zit dan heb ik soms ook wel braakneigingen.
LOL! :D

Maar ik had dat ook bij Wolf3d (niet dat kotsen maar het misselijk worden :P)... volgens mij kwam dat omdat je niet naar boven/onder kon kijken en de muren de hele tijd hetzelfde waren... :r :D

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Ik heb dat ook, als ik hele oude spellen speel zoals Wolfenstein3d, en van die 3d spellen die op de Windows 95 CD-ROM zat e.d.
Allemaal grijze kleuren, lage resolutie en vaak nog weinig fps.

Maarja, nu er toch wat mooiere spellen uitzijn waar je alles in normale kleuren ziet en een net aantal fps heb ik dat vrijwel nooit meer last van, hoe snel het ook gaat.
Het KAN natuurlijk ook schelen omdat ik het nu meer ben gewend, alhoewel ik het soms nog wel een beetje heb..
Bijvoorbeeld bij die lange 3Danimatie van 64kB, dat is ook een lage resolutie en veel grijs, bruin en slechte textures.

Dus misschien dat dat bij jouw ook zo is; dus dan moet je betere spellen kopen. >:)
Of het je moet er gewoon aan wennen..

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48527

Volges mij word ik van GoT ook misselijk.... of het ligt aan het feit dat ik nog nix gegeten heb. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05 09:16

Cis

Spellen waar je over het algemeen niet duizelig van wordt:

Pacman
Digger
Lemmings voor Win95

Met de laatste als aanrader!! :) :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55209

Je kan ook eens van de paddo's afblijven voor je gaat spelen.
8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19797

Ik heb dit 1 keer gehad met counter-strike, maar het kan ook tussen je oren zitten! Als je denkt, ik ben duizelig ik word duizelig etc dan ben je het ook zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Laatst online: 17-05 20:44

bAdmuTs

mAzE

Ik heb het nooit en nooit gehad dat ik duizelig word, ik heb het alleen als ik stoned zit te csen >:) dat het soms op een gegeven moment pijn aan mijn ogen gaat doen maar dat heb ik soms ook bij tv kijken (kan me dan gewoon nie focussen op 1 ding)

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36797

Op maandag 20 mei 2002 22:56 schreef Juggernaut het volgende:
ik heb sinds een tijdje een geforce 4 ti4400 en daarmee wordt ik dus wel duizelig :o
quake 3 in 1600x1200 spelen wekt bij mij toch meer duizeligheid op dan in 800x600

is denk ff een kwestie van wennen. Ik heb alleen nog altijd wel de nare eigenschap niet genoeg te knipperen met mijn ogen zodat die opdrogen :D
Dit ligt denk ik iig aan je refreshrate, omdat in 800*600 de meeste monitors wel een hoge refreshrate ondersteunen en in 1600*1200 veel minder vooral als je een 17" of een iets mindere 19" hebt. Ik zou toch wel iig 75-85HZ willen hebben... Tenminste bij die refresh (85Hz) krijg ik geen hoofdpijn of tranende ogen na iets langer achter de comp. zitten. Kheb nu gewoon 100Hz en dan heb ik nooit ergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXER
  • Laatst online: 18-04 12:51
gelukkig nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34449

Met spellen zoals Quake 3 en RTCW wordt ik ook sneller duizelig, ongeveer na een half uur. Alleen bij andere fps shooters zoals cs en ook bijv een mod voor quake 3 heb ik helemaal geen last. Na een tijdje gewoon ff pauze nemen en buiten een rondje fietsen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32074

Die duizeligheid en koppijn heb ik soms ook. vooral bij de wat snellere fps-jes (first person shooter). en dat ligt niet aan de fps (frames per second). had eerst een oud 17 inch scherm met een zeer lage fps...nergens last van. Nu heb ik een 22 inch iiyama met een fps van boven de honderd. En nu heb ik er wel last van.

Misschien te dicht op me scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 23-01 06:50
nergens last van, game echt soms zeer lang achter mekaar, bijv op lans. Het enige wat af en toe es gebeurt is dat ineens het beeld op me af lijkt te komen, zal wel zo komen omdat ik dan vet brak ben hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7529

Ja, ik wel, maar niet bij jouw genoemde spellen.

Ik heb het bij Half-Life en Blood, daarom speel ik niet, omdat ik naar een kwartier kots misselijk ben, duizelig wordt en als ik door ga, ga ik kotsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 18-05 17:40
nope, nooit last van
kan uren achter mijn computer zitten, zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
geen enkel last van (dat went door de jaren,nu kan ik al zo'n 8 uur zonder problemen )

Had wel even last toen ik een nieuw scherm kreeg : ff aanpassen die ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55955

Ik heb eens gehoord dat die duizelighied te maken heeft met je evenwichts orgaan. Als je in een (3d) spel heel snel beweegt is het mogelijk dat je orientatie tov de werkelijkheid een beetje fucked up wordt, met gevolg dat je dizzy wordt. Persoonlijk geen last van, speel 24/7 cs.

Hoofdpijn vindt snel plaats bij langdurig turen naar een scherm met lage refresh-rate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 13:33
Het enige spel waar waar ik echt duizelig van werd is Descent. Bij alle nieuwere spellen heb ik daar eigenlijk geen last gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Laatst online: 17-04 14:07
Op maandag 20 mei 2002 22:53 schreef -Skyhawk- het volgende:
Je eet wel goed?
Je beeld heeft wel genoeg refreshrate?
Mischien slechte ogen?

Ik kan ook zo 8 uren achter m`n pc zitten zonder ergens last van te krijgen.
wat dacht je van een 3daagse lan (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Laatst online: 17-04 14:07
drink eens 2 flesjes amstel op en probeer dan nog eens, als het echt zo is dat je evenwichtsorgaan te goed is, zou die zo al ietjes ietjes minder moeten functioneren... als het werkt, maak er dan geeen gewoonte van om eerst te bieren alvorens te gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Laatst online: 17-05 20:44

bAdmuTs

mAzE

Op woensdag 22 mei 2002 06:35 schreef Mister_X het volgende:

[..]

drink eens 2 flesjes amstel op en probeer dan nog eens, als het echt zo is dat je evenwichtsorgaan te goed is, zou die zo al ietjes ietjes minder moeten functioneren... als het werkt, maak er dan geeen gewoonte van om eerst te bieren alvorens te gamen :)
ROFLOL :)

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Er spelen meerde factoren een rol bij duizelig worden.
Ten eerste vermoeidheid en ten tweede de aard van het spel.

Pac man zal voor minder duizeligheid zorgen dan Q3.

Zelf wordt ik dus instant duizelig bij het spelen van Star trek Elite force. Ik weet niet waarom.

Mohaa etc: geen last.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Zelf heb ik er nooit last van, ook nooit van gehad.
Jah na een lange tijd kreeg ik wel eens last van de ogen.
Maar sinds ik m'n aantal hertz min altijd op 100 heb, heb ik nergens geen last meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 15:50
Een vriend van me heeft het ook heeeeeeeeel sterk.
Die is wel eens een weekend lang ziek geweest (kotsmisselijk) van een flinke pot Wolf3D.

Het is zelfs zo erg dat als ie mee kijkt met RTCW dat ie dat nog geen 2 minuten wilt aanzien.

Kan je helaas niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17772

Op dinsdag 21 mei 2002 00:35 schreef hamimandirali het volgende:
ik heb geen epileptische aandoeningen of zo denk ik. ik speel spellen met een refreshrate van 85 hz dus daaraan zal het ook niet liggen denk ik. Ik word pas duizelig als het beeld heen en weer gaat b.v. met formula 1 als ik een crash maak en daarna een tijdje om me as draai en na een keer of zes zeven begint al mijn duizeligheid.
Ik zit ongeveer 1 meter van het scherm en heb een 17 inch monitor
het lijkt erop alsof je je iets teveel in leeft in het spel :D

je kunt es proberen je monitor wat verder naar achter te schuiven zodat je iets minder dicht op het beeld zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-03 22:26
Het is wennerij, ik heb al een tijd geen shootem up gespeeld, maar als ik er eentje speel nu ben ik geheid misselijk, na een dag of 3 wen je er weer aan.

Komt door het "clipping" mode, als je als persoon gaat lopen je eigenlijk het beeld beleefd zoals de shooter

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

ik heb het alleen bij Half-life.. en als ik unreal een tijd (uurtje of 2 ofzo) speel.. maar bij counterstrike heb ik het weer niet..

ik heb het gevoel dat als er veel snelle bewegingen in voor komen dat je het eerder krijgt dan wanneer je rustig door je cs map heen stuurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27455

Ik hed het ookwel eens, wat bleek mijn bril,8-), was te zwak. Dus je ogen moeten het verschil compenseren. Daar wordt je moe van. Koppijn en misselijk kunnen dan voorkomen. Vooral bij half-life en andere spellen met donkere omgevingen zoals UT.

Mocht je dus een bril of lenzen hebben dan kan je het best ze ff laten testen en misschien een nieuwe sterkte nemen. Frisse lucht is ook erg handig, maar te veel licht is ook niet goed, zeg maar overbelichting, veroorzaakt ook wel koppijn. Ik speel dan meestal ook in het donker dan vallen lichten van een spel beter op ook al is het bijna, net niet dus, zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

ik heb er zelf geen last van maar het lijkt me niet echt fijn. Vooral niet als je pas bent begonnen met gamen. WEl heb ik bv als ik meer dan een paar uur achter elkaar iets zit te spelen dat ik wel ff rust moet nemen en daarna weer verder kan.

http://psnprofiles.com/AfthyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Ik betwijfel of het iets met de afstand tot je scherm te maken heeft; ik zit vaak op max 40cm van mijn 17", nooit ergens last van gehad, behalve dak nu een bril heb dan :)
Maar de afgelopen paar jaar zijn mijn ogen niet achteruit gegaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28380

ik heb het alleen met het spel Wolf3d op een hele snelle pc.
486+ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11937

Ik wordt alleen misselijk als ik kijk hoe anderen spelen. Als ik zelf bezig ben dan heb ik er weinig last van. Zoals al gezegd werd zal dat wel te maken hebben met wat je verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
mm pzz.. 55 uur nonstop wakker ... 42 uur op lan, dus ook wel veel gegamed en sowieso achter pc gezeten... en ik leefde nog.. dus je kan best wat hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 19:56

Alphafox

wat zeggie!

ik word niet vaak misselijk van spelletjes ik speel ook vaak spellen zeker een uur of 8 per dag :) :) :) :)

maar van zommige spellen word ik ook misselijk, bijvoorbeeld die spellen van davilex, ik hoef alleen maar naar de doos te kijken of ik krijg spontaan braaknijgingen.
>:) >:) >:) >:)

overigens denk ik dat je van die wagenziek pilletjes moet proberen,die kan je gewoon bij de apotheek halen en merk je voorderest niets van, als het blijft kan je altijd nog naar de dokter

wisdom is rarely common

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38669

hehehe, leuk onderwerp (ook al is het wat oud).
Ligt inderdaad aan je evenwichtsorgaan, je lichaam verwacht dat je een bocht omgaat bijv. maar die beweging komt niet, op den duur wordt je daar kotsmisselijk van.
Je lichaam wordt dus eigenlijk goed genept.

Het enige PC-spel waarmee ik dat heb gehad is Forsaken, was toen net op tijd achter de PC vandaan voordat ik mijn lunch weer uit mijn maag lanceerde!
Heb er verder ook last van in attracties in pretparken zoals Villa Volta in de Efteling (zoals je daar genept wordt! Geweldig), en in Disney Parijs heb je een attractie waarbij je in een karretje zit met voor je een scherm met daarop een film van StarWars of zoiets. Je karretje doet ook als of je hard naar beneden gaat of de bocht om vliegt, maar eigenlijk zit je zo goed als stil! Kostmisselijk van geworden!

Verder met weinig PC games echt last ervan.
Dat wilde ik gewoon ff laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58145

haha, Forsaken! Ik had de Franse Versie - je leest het goed!

*Bulk* dus. Boucliér! Muggue! <grrrrrrrrr>

Ik had het vooral wanneer ik in het niet pixelvrije landschap van Doom rondliep, op zoek naar die ene deur. En maar zoeken, lopen, zoeken, lopen en...ARRRGH! Ff wat drinken mensen!

Erg ergerlijk als je dat zelfs met mooie spellen hebt lijkt me. Misschien moet je wat verder af gaan zitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33687

Hmmm de enige keer dat ik wat misselijk/duizelig werd van gamen was tijdens een 24 uurs non stop LAN...sooooow moest HEEL gauw kappen voordat ik m'n toetsenplank onder kotste! :r >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 03:38
Ik heb er ook last van ;( . Veel games kan ik niet spelen omdat ik na een paar minuten al duizelig of misselijk wordt (en het meest klote is nog dat ik daar derest van de dag moeilijk vanaf kom, ook al ben ik gestopt met spelen). Er zijn ook games waar ik er weinig tot geen last van heb tot er een binnenlevel komt en ik alsnog misselijk wordt. Erg lastig voor een gamer!

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 23:57
Ik ken het, ik heb het vaak als ik een nieuwe game speel. Eerst ff wennen eraan, daarna ging het goed. Zeker de slow-motion van Max Payn maakte me kostmisselijk en ik wist niet waar ik was, de eerste paar keer. Maar na een paar dagen koppig zijn en gewoon opnieuw proberen voel ik me wel weer goed.
Idd, ff langs de dokter, en misschien dat die wagenpilletjes helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
wat ik ook van een aantal mensen hoor is dat ze duizelig worden als ze naar een "platte" monitor kijken zoals een flattron/diamontron. Misschien omdat ze bolle beeldbuizen gewend zijn :P

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Laatst online: 12:25

Sponge

Serious Game Developer

Ben slechts twee keer bijna gestikt nadat ik me op een of andere manier heel erg vreemd verslikte tijdens UT (en dat is echt geen geintje)...verder toen ik ziek was en net UT had (nov '99) kreeg ik constant een bloedneus na het spelen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:28

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

hmmmz, toch wel raar..
ze willen geweldadige games verbieden om ze te geweldadig zijn en aanstoot gevend...
misschien moet de nederlandse overheid proberen het op de ongezondheid van games te gooien :? |:( ;)

[edit] typo

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Kleinere monitor kopen..

Ikzelf heb een sinds een tijdjes een 22 inch vmaster pro van iiyama.. En als ik hier 3d spelletjes op speel wordt ik ook naar een tijd misselijk...

Bij mij helpt dan een afstand van de monitor gaan afzitten zodat er niet zo heel erg veel tegelijkertijd beweegt over je beeldschermpie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:05

PoweRoy

funky!

ben een keer dronken achter een pc gaan zitten om ff global operations te doen...kon een uur daarna toetsenbord schoonmaken :r :r :r :r

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 05-05 16:29
Ik heb het bij sommige games wel, bij de meeste niet. Recente game waar ik er last van heb is Jedi Knight II. Bij andere games met de Q3 engine had ik dat probleem weer niet.

Gaat meestal beter als ik bij een game waar ik er last van heb 'bobbing' uit of lager zet.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Laatst online: 09-05 22:37
Op vrijdag 21 juni 2002 15:41 schreef AlChemist26 het volgende:

Heb er verder ook last van in attracties in pretparken zoals Villa Volta in de Efteling (zoals je daar genept wordt! Geweldig), en in Disney Parijs heb je een attractie waarbij je in een karretje zit met voor je een scherm met daarop een film van StarWars of zoiets. Je karretje doet ook als of je hard naar beneden gaat of de bocht om vliegt, maar eigenlijk zit je zo goed als stil! Kostmisselijk van geworden!
Die zijn kick! :9

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ga maar eens een half uur in Doom 1 zonder monsters rondlopen... Als je dat langer dan een kwartier kunt volhouden, lever ik mijn Voodoo5 in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14653

Misselijk worden heeft er dus mee te maken dat de spellen wel heel echt lijken, maar nog niet realistisch zijn. Er is dus hoop, games zullen steeds echter worden, en dan is de kans groot dat het evenwichtsorgaan minder in verwarring komt.:)

Het schijnt dat Japaners er vaak last van hebben. Jammer voor de XBox, velen kunnen Halo niet eens spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47289

Ik heb dit met die nieuwe clip van K-otic (behalve :r muziek nu met een draaierig clipje erbij = 2x :r )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehe, da's inderdaad zwaar bagger. Je vraagt je af of die camera man niet gewoon eens over die kereltjes zou spugen van frustratie. *SPLUT*.

Ik denk dat de echtheid van games er niet veel mee te maken heeft. Zelfs in Doom kreeg ík er al last van. En dat was niet echt of realistisch!

nou ja, toen dachten we van wel. Nu weten we beter he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
  • Laatst online: 25-11-2021
Ik heb dit ook, maar dat ligt volgens mij aan m'n evenwichtsorgaan. M'n moeder heeft zich hiervoor ooit eens laten testen volgens mij, omdat ze ook altijd duizelig werd (niet van spelletjes). Toen bleek dat het aan het evenwichtsorgaan lag. Ik heb volgens mij net hetzelfde, maar ik wil me niet laten onderzoeken omdat m'n moeder ná dat onderzoek 2 weken zo duizelig was dat ze bijna niet uit haar bed kon.
Dus voor mij geld de regel: zolang het strategiespelletjes zijn, met een mooi overzicht: speel ze gerust (AoE, BG2, Civ, AC, etc.), maar 3D moet je afblijven. Vreemde is wel dat ik Flight Simulator en _sommige_ race-spelletjes wél kan spelen (tenzij ik begin te stunten met een vliegtuig aan hoge snelheden, dan begin ik weer misselijk te worden.)
Edit: ik heb er dus ook last van als ik naar TV kijk als er nogal met de camera wordt gedraaid (bijvoorbeeld die oude Baantjers, die zijn erg op het randje om van te kotsen)
En ik heb er meer last van in de zomer dan in de winter, het lijkt dat als ik m'n hoofd koel houd het beter gaat.

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Laatst online: 11:35
ik word bv bij Wolfstein 3d niet goed, dan krijg ik het warm en wordt ik niet lekker. Dit gebeurt bijna alleen maar bij oude spellen :r :)

CS kan ik zolang als ik wel spelen, wordt er nooit misselijk van (is ook gewoon en superspel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:55
Ik had het ook bij de doom series, maar vervolgens duke3d gaan spelen en sinsdien heb ik er alleen nog last van als ik brak ga spelen.

Is idd je evenwichtsorgaan en pilletjes tegen luchtziekte of wagenziekte zouden best wel is kunnen helpen.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertos
  • Laatst online: 21-05-2024
soms wel, als ik ong 2.5/3 uur FPS's gespeeld heb wordt ik duizelig en soms misselijk. Erg irritant.

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19339

Dit verschijnsel heet motion sickness. Kijk eens naar de replies op slashdot in dit artikel: http://slashdot.org/askslashdot/00/06/02/0337257.shtml

Staan heel wat interessante puntjes. Het lijkt erop dat er een bepaald maximum is aan wat een mens kan verdragen tussen een actie (het verplaatsen van je muis in Quake) en het waarnemen van de reactie (zien dat je ook daadwerkelijk draait in Quake), en als die waarde overschreven wordt, dan ervaar je het als 'geen controle over de situatie hebben' en word je misselijk.

Net als lezen in de auto (de bestuurder heeft nooit problemen, altijd passagiers die dus niet sturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54742

jij bent niet van plan om ooit naar een LAN te gaan he :+

[ontopic]
n00p never last van gehad, ik hoop het ook never te hebben.
[/ontopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28959

ik werd vroeger altijd kotsmisselijk van wolfenstein en ook van zo'n starwars shooter. nu kan ik uren achtereen counterstrike spelen zonder de minste misselijkheid(hoewel de verveling al op komt zetten na 1 minuut).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 13-05 22:54
Alleen als het heel heftig wordt dan is het net alsof ik door adrenaline eventjes een blackout krijg. :)
Pagina: 1 2 Laatste