Op woensdag 26 juni 2002 16:28 schreef PcPirate het volgende:
Vraagje:
Ik wil alles formatteren en XP opnieuw installeren. Ik wil alles zelf bepalen wat ik wil installeren op de laptop.
Mijn vraag is: hoe kan ik dit het beste aanpakken. De MEDION-helpdesk heeft me _niet_ 100% tevreden gesteld.
Op de d-schijf was er een folder: Recover. De helpdesk vertelde me dat ik na een format, mbv de support cd, automatisch naar deze folder kom en dat alles opnieuw wordt geinstalleerd als in de oude situatie. Maar dat wil ik niet.
Het is zo dat de helpdesk, alleen de eigen installatie 100% ondersteund. Omdat in deze situatie, software problemen uitgesloten zijn. Kun je dus niet terug naar deze situatie, dan kan het zijn dat de helpdesk je niet volledig kan ondersteunen. Het is dus aan te raden om deze bestanden op CD te zetten en te bewaren, als je een eigen installatie en schijfindeling wilt beginnen.
Ik wil zelf na een format, XP-cd nemen en dan clean installeren en ik wil zelf bepalen welke progs ik installeer.
Hoe kan ik dit doen?
Om de hdd snel te wissen en van de NTFS partities te ontdoen (deze kan fdisk nl vaak niet zo verwijderen) kun je het beste starten van een bootfloppy en het volgende invoeren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| debug
100
INT 13
RAX
0301
RBX
0200
F 200 L 200 0
RCX
0001
RDX
0080
P |
Hierna zijn de partities weg en kun je zelf met fdisk een indeling gaan maken.
Iemand dit al gedaan?
Jah!
Problemen mee gehad?
Nee!
Speciale aandacht geven aan bepaalde dingen?
Alles is op eigen risico!
Bepaalde handelingen eerst verrichten?
Notebook aanzetten...
Graag uw hulp!
Als je de juiste mensen maar bij de helpdesk vind, kunnen ze je ook een goed antwoord geven, en de tevredenheid mogelijk opkrikken naar een hoger percentage...
Ps:
Wordt de oplader ook zo heeeeeeeeeet bij jullie?
't is geen P4 Mobile hè... maar een desktop CPU, die vreet redelijk wat power, en dat moet allemaal via dat ene kastje! Vrij logisch en nothink to worry about.