Medion notebook

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 5.423 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:19
Wat is het hoofdkantoor van Aldi? En wie heeft daar een telefoon nummer van?!

Ik wil nl. nog even achter die factuur aan gaan.

EDIT:

Zelfs maar het regio kantoor gebeld, waar ik dus ook moest zijn (geen hoofdkantoor)
Adres waar ik voor MIDDEN NEDERLAND mijn bon naar toe moet sturen is :

Aldie Culemborg
t.a.v afdeling Boekhouding
Postbus 147
4100 AG Culemborg

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Is bij julie je beeldscherm echt zeer helder? Ik bedoel dan alsof hij licht geeft, beetje zonnebank achtig.

Want het lijkt wel alsof de mijne wat grauw is qua belichting?
Dacht dat hij eerst veel scherper licht gaf, beetje dof nu?

Als ik de stekker er uit trek, dan zie ik het beeld ook niet minder fel worden.

Eerst was dat wel zo, dat als je hem op de accu liet lopen dat je het zag verkleuren

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beeld van mijn scherm vind ik helder. Ik vergelijk het dan met mij IIyama lcd scherm en zie nagenoeg geen verschil.

Misschien te voor de hand liggend, maar heb je al geprobeerd om de FN toets en pijltje rechts in te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In je beeldscherm instellingen de helderheid aanpassen geeft je een veel groter bereik dan de pijltjes toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:48
Op dinsdag 04 juni 2002 21:54 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Is bij julie je beeldscherm echt zeer helder? Ik bedoel dan alsof hij licht geeft, beetje zonnebank achtig.

Want het lijkt wel alsof de mijne wat grauw is qua belichting?
Dacht dat hij eerst veel scherper licht gaf, beetje dof nu?

Als ik de stekker er uit trek, dan zie ik het beeld ook niet minder fel worden.

Eerst was dat wel zo, dat als je hem op de accu liet lopen dat je het zag verkleuren

Iemand een idee?
Das vreemd, ik zie hier wel duidelijk verschil tussen het lopen op accu en netstroom.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Op woensdag 05 juni 2002 12:33 schreef VincentB het volgende:

[..]

Das vreemd, ik zie hier wel duidelijk verschil tussen het lopen op accu en netstroom.
Yes, het is al weer verholpen :7
Ik was even bang dat mijn backlight kapot was ofzo, maar na de recovery CD stond het waarschijnlijk gewoon laag.
Vanacht in het donker was het scherm gewoon soft en ik dacht dat je met de FN F4 toets de brightness kon instellen, maar dat is dus FN en pijltjes.

Als ik nu de stekker er uit trek dan word die meteen een stuk doffer.
Contrast intellen via de software vind ik niet prechtig werken, dan word het beeld gewoon bleek.
Nu is die weer lekker helder en scherp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De TV-out krijg ik nog niet helemaal goed. Op zich wel beeld in 1024 x 768 mode, maar je moet toch ook 'gewoon' tv beeld kunnen krijgen, zonder een balkje boven en onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op woensdag 05 juni 2002 16:34 schreef baco het volgende:
De TV-out krijg ik nog niet helemaal goed. Op zich wel beeld in 1024 x 768 mode, maar je moet toch ook 'gewoon' tv beeld kunnen krijgen, zonder een balkje boven en onder?
Ik weet dat mijn TV hier op 1024x768 niet blij wordt. Er komt een blauwe waas overheen. Het moet mogelijk zijn om hem op 640x480 te zetten, check anders onder het tabblad adapter eens "Show all modes".

edit:

Dat moet "List all modes" zijn. 640x480 staat er tussen...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-01 08:22
Ter informatie voor de liefhebbers:
dit notebook is nog volop verkrijgbaar bij de Belgische Aldi, o.a. in Riemst en in Smeermaas (info van 5/6/02).
Er zijn twee nadelen: je moet even hiernaartoe rijden, en het notebook heeft een azerty-toetsenbord (Belgisch).

O ja, ze hebben daar dus ook nog volop Medion TFT-schermen 15" a Euro 429. Het is maar dat jullie het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er toevallig iemand die weet of deze laptop ook in Nederland nog ergens te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vroeg me af of er al iemand een ander os dan win xp/nt helemaal goed werkend heeft gekregen op zijn laptop??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op donderdag 06 juni 2002 12:30 schreef YourMarcel het volgende:
Is er toevallig iemand die weet of deze laptop ook in Nederland nog ergens te krijgen is?
Ik geef je weinig kans Marcel... Had je maar eerder moeten zijn :P!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:14
Ik heb gisteren een beetje gespeeld met de TV-out maar kon de weergave op de TV niet op een andere resolutie zetten dan de resolutie van het TFT scherm.
Is het ook mogelijk om op beide schermen een andere resolutie te draaien of ben ik aangewezen op een vaste resolutie voor beide schermen :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 12:58

lordsnow

I know nothing

dit notebook is nog volop verkrijgbaar bij de Belgische Aldi, o.a. in Riemst en in Smeermaas (info van 5/6/02).
Er zijn twee nadelen: je moet even hiernaartoe rijden, en het notebook heeft een azerty-toetsenbord (Belgisch).
O ja, ze hebben daar dus ook nog volop Medion TFT-schermen 15" a Euro 429. Het is maar dat jullie het weten.
Een 3e nadeel: Voor GARANTIE moet je dan ook naar Medion Belgie. Maar voor mensen dicht bij de grens mischien geen probleem :)

edit:
tikfoutje... *duh*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Bij mij werkt TV-out opzich goed.. maarruh..
als ik een divx wil kijken in mediaplayer krijg ik op de plaats van de film gewoon een paarse balk inplaats van film.

Keb al verschillende resoluties geprobeerd en ook verschillende divxversies...

iemand nog een ID?
[edit]
ok keb het al....
moet de TV op primary instellen ( alleen heb ik dan op flappie geen beeld meer dus kan niet 2 tegelijk
]/edit]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op donderdag 06 juni 2002 17:11 schreef HansH het volgende:
Ik heb gisteren een beetje gespeeld met de TV-out maar kon de weergave op de TV niet op een andere resolutie zetten dan de resolutie van het TFT scherm.
Is het ook mogelijk om op beide schermen een andere resolutie te draaien of ben ik aangewezen op een vaste resolutie voor beide schermen :? :?
Die indruk heb ik wel. Maar das op zich niet zo erg toch? Wanneer ik op de TV een filmpje kijk (in lage resolutie) heb ik weinig behoefte om ondertussen (in hoge resolutie) om mijn laptop te kijken.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Damn,

ik zat gister in de trein een beetje huiswerk te maken maar ik kreeg steeds meer last van die bevriezinkjes. De batterij zat nog voor 80% vol dus.. het lag niet aan een lege batterij....

iemand al iets meer info van de helpdesk over dit probleem?

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

Op vrijdag 07 juni 2002 12:08 schreef DeoDupke het volgende:

ik zat gister in de trein een beetje huiswerk te maken maar ik kreeg steeds meer last van die bevriezinkjes.
Probeer eens de touch tablet drivers te verwijderen...
Ik had er ook last van en heb een nieuwe w2k installatie gedaan. De touch tablet drivers heb ik nog niet geinstaleerd en ik heb er nu (nog) géén last van...

Probeerseltje...

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
Op donderdag 06 juni 2002 23:27 schreef VincentB het volgende:

[..]

Die indruk heb ik wel. Maar das op zich niet zo erg toch? Wanneer ik op de TV een filmpje kijk (in lage resolutie) heb ik weinig behoefte om ondertussen (in hoge resolutie) om mijn laptop te kijken.
Neuh, maakt op zich ook niet zoveel uit. Het is prima te doen maar het zou nét iets makkelijker zijn als ze beide op andere resolutie konden draaien :P
* HansH is een beetje lui...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op vrijdag 07 juni 2002 13:14 schreef blimmel het volgende:

[..]

Ik had er ook last van en heb een nieuwe w2k installatie gedaan. De touch tablet drivers heb ik nog niet geinstaleerd en ik heb er nu (nog) géén last van...

Probeerseltje...
Hmmm, das interessant! Ga ik gelijk proberen.

edit:

Verdomd, het werkt! :)

Het werkt nu alleen iets minder 'soepel' naar mijn mening. Dat ga ik dus nu even proberen in te stellen.

En weet iemand hoe ik zonder die drivers uit kan schakelen dat met je vingers op dat touchpad tikken een dubbelklik genereert? Dat werkt erg vervelend vind ik...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
Op vrijdag 07 juni 2002 14:41 schreef VincentB het volgende:

[..]

Hmmm, das interessant! Ga ik gelijk proberen.

edit:

Verdomd, het werkt! :)
Welke drivers van de touchpad had je draaien, de nieuwste of die op de meegeleverde cd stonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op vrijdag 07 juni 2002 15:43 schreef HansH het volgende:

[..]

Welke drivers van de touchpad had je draaien, de nieuwste of die op de meegeleverde cd stonden?
De nieuwste.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Op vrijdag 07 juni 2002 13:14 schreef blimmel het volgende:

[..]

Probeerseltje...
Ik heb ook win2K met die drivers die iemand hier op het forum had gepost ( voor win2k ) zijn dat nou de goede of niet?

moet ik gewoon de standaard drivers gebruiken?

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Niet online

blimmel

de drivers die op de laptop stonden (Version 5.7.1) werken (tot nu toe) wel goed
de nieuwe drivers op de Synaptics site (Version 6.0.20) bleven hier haperen...

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op vrijdag 07 juni 2002 20:51 schreef blimmel het volgende:
de drivers die op de laptop stonden (Version 5.7.1) werken (tot nu toe) wel goed
de nieuwe drivers op de Synaptics site (Version 6.0.20) bleven hier haperen...
Klopt, ik heb hier ook weer de oude drivers geinstalleerd en het werkt weer prima. Vreemd hoor dat die nieuwe drivers problemen geven...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Op zaterdag 08 juni 2002 13:02 schreef VincentB het volgende:

[..]

Klopt, ik heb hier ook weer de oude drivers geinstalleerd en het werkt weer prima. Vreemd hoor dat die nieuwe drivers problemen geven...
jep... bij mij issie ook weer ondooit. Gelukkig!! Nu zit ik in win2K alleen nog met een onbekend PCI device..

ik dacht dat ik toch alles had geinstalleerd:

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Niet online

blimmel

Op zaterdag 08 juni 2002 14:36 schreef DeoDupke het volgende:
jep... bij mij issie ook weer ondooit. Gelukkig!! Nu zit ik in win2K alleen nog met een onbekend PCI device..
die heb ik dus ook....
hoe kun je achterhalen wat dat kan zijn?

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Zat daar geeb firewire op ?

Gewoon maar een ideetje ik dacht dat ergens gelezen te hebben en voor zover ik weet ondersteund w2k out of the box geen firewire.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Op zaterdag 08 juni 2002 15:33 schreef Tomsworld het volgende:
Zat daar geeb firewire op ?

Gewoon maar een ideetje ik dacht dat ergens gelezen te hebben en voor zover ik weet ondersteund w2k out of the box geen firewire.
Firewire heeft ie geinstalleerd ( tenminste staat bij apparaatbeheer een mooi icoontje en alles dus dat is het denk ik niet ( of er zou al iets bij die firewire moeten zitten wat je nog moet installeren)

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
Op zaterdag 08 juni 2002 14:36 schreef DeoDupke het volgende:

[..]

ik dacht dat ik toch alles had geinstalleerd:
Dit heb ik ook gehad, heb toen de Intel INF drivers geinstalleerd en toen werd het PCI device herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond een link met adressen waar je je brief voor een bon kan sturen:

http://aldi.nl/VACATURE/bedrijven.htm

Kijk in welke regio jouw aldi zit waar je de laptop hebt gekocht.

Ik heb een conceptbrief liggen. Bij interesse mail naar:

revien(at)chello(dot)nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb enkele vragen:

1)
Iemand nog een idee hoe ik de laptop kan beveiligen dmv een password?

Ik wil dat als ik de laptop opstart, dat ik eerst een passwoord moet invoeren alvorens je verder kan.
De reden waarom ik dit vraag is, omdat bij een eventuele diefstal de dief *niets* heeft aan de laptop.

Is er misschien een andere mogelijkheid om de laptop te beveiligen?

2)
De drivers van de laptop staan op mijn d-schijf. Staan dezelfde drivers ook op internet? Of moet ik ze branden voor later. Want het neemt teveel space in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1)geen idee

2) De meeste zijn wel te vinden alleen ik heb ze zelf wel voor de zekerheid gebrand. Kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op maandag 10 juni 2002 16:42 schreef PcPirate het volgende:
Ik heb enkele vragen:

1)
Iemand nog een idee hoe ik de laptop kan beveiligen dmv een password?

Ik wil dat als ik de laptop opstart, dat ik eerst een passwoord moet invoeren alvorens je verder kan.
De reden waarom ik dit vraag is, omdat bij een eventuele diefstal de dief *niets* heeft aan de laptop.

Is er misschien een andere mogelijkheid om de laptop te beveiligen?

2)
De drivers van de laptop staan op mijn d-schijf. Staan dezelfde drivers ook op internet? Of moet ik ze branden voor later. Want het neemt teveel space in.
1)
Je kunt in de BIOS een password instellen. Even op F2 drukken tijdens het booten.

Je kunt ook een slot aan je laptop hangen, er zit zelfs een speciale opening voor aan de linkerzijkant.

2)
De drivers staan ook op de bijgeleverde CD-ROM, de Applications & Support CD. Branden heeft geen zin dus, tenzij je nog een extra backup wilt hebben.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 12:58

lordsnow

I know nothing

Hoe kan ik een extern toetsenbord en muis gebruiken? (geen USB).

Als ik een extra toetsenbord aansluit doen beide toetsenborden 't niet. Als ik een seriele muis aansluit wordt deze helemaal niet herkend, maar de touchpad blijft wel werken. Wizard Nieuwe Hardware detecteert geen van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op woensdag 12 juni 2002 02:08 schreef lordsnow het volgende:
Hoe kan ik een extern toetsenbord en muis gebruiken? (geen USB).

Als ik een extra toetsenbord aansluit doen beide toetsenborden 't niet. Als ik een seriele muis aansluit wordt deze helemaal niet herkend, maar de touchpad blijft wel werken. Wizard Nieuwe Hardware detecteert geen van beide.
Toetsenbord weet ik niet, maar volgens mij zou dat gewoon moeten werken. Als je een serieele muis aansluit moet je wel even rebooten, dan zou ie het moeten doen. Hetzelfde zal ook wel voor een toetsenbord gelden.

Je hebt trouwens PS/2 splitters waarmee je een toetsenbord én een muis aan zou kunnen sluiten.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Neemt bij jullie ook de accu spanning af als je hem gewoon 1 week aan het stroom laat liggen.

Staat nu op 95% en laad niet bij ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op woensdag 12 juni 2002 23:04 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Neemt bij jullie ook de accu spanning af als je hem gewoon 1 week aan het stroom laat liggen.

Staat nu op 95% en laad niet bij ofzo..
Ik heb hem hier nog niet zo lang op netspanning gehad. Als je hem loskoppelt en dan weer vastmaakt, laadt ie dan weer wel?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Op vrijdag 14 juni 2002 14:03 schreef VincentB het volgende:

[..]

Ik heb hem hier nog niet zo lang op netspanning gehad. Als je hem loskoppelt en dan weer vastmaakt, laadt ie dan weer wel?
Heel even maar.

Pas als ik de accu praktisch leeg trek en daarna weer ga laden gaat hij weer tot 100%.
volgende dag 99
dag daarna 98
etc etc

Alleen bij continue gebruik aan de lader dus.
Voor mij is het meer een portable PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op vrijdag 14 juni 2002 22:53 schreef Stinger_Ventura het volgende:

[..]

Heel even maar.

Pas als ik de accu praktisch leeg trek en daarna weer ga laden gaat hij weer tot 100%.
volgende dag 99
dag daarna 98
etc etc

Alleen bij continue gebruik aan de lader dus.
Voor mij is het meer een portable PC.
Okay, maar is dat zo'n ramp? Voor dit geld heb je dan inderdaad misschien iets minder laptop, maar wel heel veel PC toch? En bovendien, wat maken die paar procentjes accuvermogen nou eigenlijk uit...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Op zaterdag 15 juni 2002 12:10 schreef VincentB het volgende:

[..]

Okay, maar is dat zo'n ramp? Voor dit geld heb je dan inderdaad misschien iets minder laptop, maar wel heel veel PC toch? En bovendien, wat maken die paar procentjes accuvermogen nou eigenlijk uit...
Nu valt het nog onder garantie, maar na 6 maanden heb je geen garantie meer op je accu!
En een nieuwe kost wel 110 euro ex verzendkosten uit duitsland ( ook nog 30 eur extra ). :(

Als dit de 1ste tekenen zijn van het aftakelen van mijn accu, dan weet ik dat liever nu dan over 7 maanden als die het helemaal niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op zaterdag 15 juni 2002 13:32 schreef Stinger_Ventura het volgende:

[..]

Nu valt het nog onder garantie, maar na 6 maanden heb je geen garantie meer op je accu!
En een nieuwe kost wel 110 euro ex verzendkosten uit duitsland ( ook nog 30 eur extra ). :(

Als dit de 1ste tekenen zijn van het aftakelen van mijn accu, dan weet ik dat liever nu dan over 7 maanden als die het helemaal niet meer doet.
Daar zit wel wat in. Bel anders de helpdesk even om te vragen of dit normaal is...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Als mijn laptop lang op de netspanning werkt, haal ik mijn accu er altijd uit.

Volgens mij bevordert dit de levensduur.

Ik moet er niet aan denken dat de accu steeds op peil gehouden wordt, en dus constant in gebruik is, dan moet je ook niet raar opkijken als ie na een jaar na de klote is.

ALs je de accu niet nodig hebt, haal hem er dan uit.

Als je oplaadbare batterijen opgeladen zijn haal je ze toch ook uit de lader?

Druppel laden houdt wel je accu op peil, maar of dat beter is voor de levensduur vraag ik me af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op zaterdag 15 juni 2002 14:05 schreef XthinkZ het volgende:

Ik moet er niet aan denken dat de accu steeds op peil gehouden wordt, en dus constant in gebruik is, dan moet je ook niet raar opkijken als ie na een jaar na de klote is.

Druppel laden houdt wel je accu op peil, maar of dat beter is voor de levensduur vraag ik me af..
Ik draai zelf eigenlijk alleen op netspanning als ik hem op de TV heb aangesloten en een filmpje kijk. Verder werk ik eigenlijk bijna altijd op accu...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 14:05 schreef XthinkZ het volgende:

Fout! Als je je accu eruit haalt kan de chip in de accu ontregeld raken, dan klopt de tijd die windows aangeeft niet meer, klopt pas weer als je accu helemaal leeg en daarna weer vol is. En alle laptops van tegenwoordig hebben als de accu vol zit een speciaal ritme waarmee ze de accu in conditie houden, dat is juist goed voor de accu. In het boekje van de meine stond dat als er ook maar ff de kans is om er externe stroom aan te hangen dat je dat dan zou moeten doen. Dat het id van lithium, geen geheugen effect maar wel een beperkt aantal uren dat i stroom af kan geven, na een tijd is i dus gewoon dood. En het conditioneren als i vol zit voorkomt dat i voortijdig overlijd.

En over die muis dinges, er zijn verschillende hardware versies van die muis(zit in zowat elke laptop tegenwoordig(uitgezonderd die met erwt)). En voor elke hardware reversie is er een driver, meeste worden wel goed ondersteund maar sommige niet helemaal, zo had de versie die met mijn laptop geleverd werd een aantal nadelen zoals: scrolknoppen die het soms wel maar vaak niet deden. Als ps2 muis was aangesloten geen scrol van de muis mogelijk, met de nieuwste versie was het bij mij goed, maar das dus weer een oudere versie als die er nu nieuw is.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik probeer mn accu ook regelmatig/af en toe te gebruiken todat hij op is en dan weer volladen, ook al is het een Lithium Accu.

Maar dat het goed is voor de accu om hem zo vaak mogelijk in de stekkerte steken, dat vertrouw ik niet echt.

Ik ken al verscheidene personen die niets anders doen dan dat ding maandenlang in de stekker te laten, maar zodra ze hem loskoppelen is hij binnen no time leeg. Zelfs kalibreren helpt maar matig.

Dat geeft mij de conclusie dat de accu naar de klote is geholpen door hem altijd op netstroom te laten staan.

Ik wil best mijn accu op conditie houden, maar niet door hem weken lang aan het netstroom houden, als ik toch geen gebruik maak van de accu.
Af een toe opzij leggen, of gewoon de accu leeggebruiken is volgens mij dan toch beter.

Maar misschien lijkt dat alleen maar zo.

Wat ik wel weet is dat als je goed met de accu omgaat, je langer dan een jaar of twee mee kan. En dat lukt niet door hem altijd op netstroom te laten draaien.
Dat is wat ik heb vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de DVD-speler al regiovrij kunnen maken?
Er zit RPC-2 op, wat betekent dat je hem alleen met een firmware-update regiovrij kan maken (de regiocode wordt in dvd-speler opgeslagen). Ik kan geen firmware voor de QSI-drive vinden, maar misschien dat het met een andere firmware ook werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Op donderdag 20 juni 2002 22:03 schreef davidrip het volgende:
Heeft iemand de DVD-speler al regiovrij kunnen maken?
Er zit RPC-2 op, wat betekent dat je hem alleen met een firmware-update regiovrij kan maken (de regiocode wordt in dvd-speler opgeslagen). Ik kan geen firmware voor de QSI-drive vinden, maar misschien dat het met een andere firmware ook werkt?
Ik heb al wel een firmware voor oudere versie's gevonden (DVD online, niet de Combo ).

Maar nog geen specifiek op deze speler.
keep me up to date please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Heeft 1 van jullie al een divx 5 film afgespeeld zonder netspanning eraan?

Bij mij loopt hij asynchroon als de pest. Met netspanning gaat het perfect.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Op zondag 23 juni 2002 13:42 schreef DeoDupke het volgende:
Heeft 1 van jullie al een divx 5 film afgespeeld zonder netspanning eraan?

Bij mij loopt hij asynchroon als de pest. Met netspanning gaat het perfect.
Ah.. quality omlaag helpt al veel!!!! hij is nu goed

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Niet online

blimmel

bij mij liepen alle films 2x te snel...
na veel zoeken eens de audio drivers opnieuw geinstalleerd....
en toen deed hij het gelukkig weer :z

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Medion notebook (2,0) ligt sinds afgelopen woensdag weer in de Aldi (bij mij in tilburg tenminste)
Hij loopt niet meer zo hard want afgelopen zaterdag was hij nog steeds te koop.
Liefhebbers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

idd, in Tilburg issie er weer, ik denk dat ik hem ga halen...

geen verkeerd dingetje toch ?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
De notebooks die opeens weer in de Aldi verschijnen (net zo als alle andere apperatuur ) zijn notebooks die kapot zijn geweest en daarna gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Ik wil alles formatteren en XP opnieuw installeren. Ik wil alles zelf bepalen wat ik wil installeren op de laptop.

Mijn vraag is: hoe kan ik dit het beste aanpakken. De MEDION-helpdesk heeft me _niet_ 100% tevreden gesteld.

Op de d-schijf was er een folder: Recover. De helpdesk vertelde me dat ik na een format, mbv de support cd, automatisch naar deze folder kom en dat alles opnieuw wordt geinstalleerd als in de oude situatie. Maar dat wil ik niet.

Ik wil zelf na een format, XP-cd nemen en dan clean installeren en ik wil zelf bepalen welke progs ik installeer.

Hoe kan ik dit doen?
Iemand dit al gedaan?
Problemen mee gehad?
Speciale aandacht geven aan bepaalde dingen?
Bepaalde handelingen eerst verrichten?

Graag uw hulp!

Ps:
Wordt de oplader ook zo heeeeeeeeeet bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zondag 19 mei 2002 16:56 schreef Anton Rongen het volgende:
MEDION TITANIUM MD 9783
En de nodige software.
Duits keyboard... is daar mee te leven?
Yep, d'r valt mee te leven. Zelf heb ik een NL-toetsenbord, mijn pa heeft een duits toetsenbord (we hebben in der Schweiz gewoond). De Y/Z is bv omgedraaid. Elke keer als ik achter dat andere toetsenbord kruip, gaat er automatisch een knopje in mijn hersenen om.

Je keyboard softwarematig omzetten naar een nl-toetsenbord lijkt me geen optie. Ik heb dat ook weleens gedaan, maar je vergist je steeds omdat je onbewust de goede (na verandering dus foute) toets induwt, maar bewust in je ooghoeken een verkeerde toets ziet staan op het keyboard => synchronisatie tussen keyboard / scherm klopt niet en is dus verwarrend.

Wel even wennen dus, maar 't valt te leren. En anders gewoon spellingcontrole aanzetten :)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Ik heb nou al een paar keer gehad dat als mijn laptop aan de netspanning hing en ik heb hem uitgezet door op het aanknopje te duwen ( kun je instellen) dat hij nadat hij uit is geschakeld gewoon weer aanspringt ( na 5 a 10 minuten)

iemand hier ook al ervaring mee?

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Op woensdag 26 juni 2002 16:28 schreef PcPirate het volgende:
Vraagje:

Ps:
Ja! gloeiend heet!
Soms e heet om aan te raken lijkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
Ik heb nu zo'n 3 weken gewerkt met de laptop maar wat me opvalt is dat tijdens het werken en er niets naar de harde schijf wordt geschreven of gelezen dat er een tikkend geluid van de harde schijf komt. Dit gebeurt niet constant maar om de 2 seconden ofzo. Ook brand het hardeschijf-LEDje kortstondig, het lijkt erop dat er om de zoveel tijd om onverklaarbare redenen de harde schijf benaderd wordt. Zijn er meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Niet online

blimmel

jep

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Heeft iemand er al ervaring met het upgrade van het geheugen met 256mb ?!

Gaat daar dat Pc2100 DDR geheugen in wat ik voor zo'n 70 eutjes in de pricewatch vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
Op donderdag 27 juni 2002 15:56 schreef Stinger_Ventura het volgende:

Gaat daar dat Pc2100 DDR geheugen in wat ik voor zo'n 70 eutjes in de pricewatch vind?
Ik denk het wel, zolang het een SODIMM module is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 16:28 schreef PcPirate het volgende:
Vraagje:

Ik wil alles formatteren en XP opnieuw installeren. Ik wil alles zelf bepalen wat ik wil installeren op de laptop.

Mijn vraag is: hoe kan ik dit het beste aanpakken. De MEDION-helpdesk heeft me _niet_ 100% tevreden gesteld.

Op de d-schijf was er een folder: Recover. De helpdesk vertelde me dat ik na een format, mbv de support cd, automatisch naar deze folder kom en dat alles opnieuw wordt geinstalleerd als in de oude situatie. Maar dat wil ik niet.
Het is zo dat de helpdesk, alleen de eigen installatie 100% ondersteund. Omdat in deze situatie, software problemen uitgesloten zijn. Kun je dus niet terug naar deze situatie, dan kan het zijn dat de helpdesk je niet volledig kan ondersteunen. Het is dus aan te raden om deze bestanden op CD te zetten en te bewaren, als je een eigen installatie en schijfindeling wilt beginnen.
Ik wil zelf na een format, XP-cd nemen en dan clean installeren en ik wil zelf bepalen welke progs ik installeer.

Hoe kan ik dit doen?
Om de hdd snel te wissen en van de NTFS partities te ontdoen (deze kan fdisk nl vaak niet zo verwijderen) kun je het beste starten van een bootfloppy en het volgende invoeren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
debug

100
INT 13

RAX 
0301 
RBX
0200
F 200 L 200 0
RCX
0001
RDX 
0080 
P

Hierna zijn de partities weg en kun je zelf met fdisk een indeling gaan maken.
Iemand dit al gedaan?
Jah!
Problemen mee gehad?
Nee!
Speciale aandacht geven aan bepaalde dingen?
Alles is op eigen risico!
Bepaalde handelingen eerst verrichten?
Notebook aanzetten...
Graag uw hulp!
Als je de juiste mensen maar bij de helpdesk vind, kunnen ze je ook een goed antwoord geven, en de tevredenheid mogelijk opkrikken naar een hoger percentage...
Ps:
't is geen P4 Mobile hè... maar een desktop CPU, die vreet redelijk wat power, en dat moet allemaal via dat ene kastje! Vrij logisch en nothink to worry about.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Misschien handig als ik de relatie hier ook leg!? Aangezien het een Medion Notebook is

[topic=538942]

Infra rood doet dus vaag. Pakt GSM's soms wel en soms niet! Palm Vx pakt die altijd!

Ook als ik de palm op Send set en hem daarna weg trek zodat het notebook zegt dat de verbinding verbroken is, pakt hij de GSM niet meteen op.

Wie weet er raad? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 15:56 schreef Stinger_Ventura het volgende:

Ik heb bij Norrod vorige week een 256 DDR notebook module gekocht voor 99 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Op maandag 01 juli 2002 19:37 schreef baco het volgende:

[..]

Ik heb bij Norrod vorige week een 256 DDR notebook module gekocht voor 99 euro.
En? was het makkelijk zelf te instaleren?!
Kwam je nog verfjes tegen, zodat je garantie verlopen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 22:52 schreef Stinger_Ventura het volgende:

En? was het makkelijk zelf te instaleren?!
Kwam je nog verfjes tegen, zodat je garantie verlopen is?
Nee hoor, dat was makkelijk. Op de onderkant zit een klepje met een klein schroefje (zonder verfjes). Die draai je los en dan kun je de module er zo bij plaatsen. Zie ook instructie boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik was net even bij de Aldi in Boxtel (NB) om een 'topcraft dremel' te halen en daar zag ik dat ze nog een medion notebook hadden in doos. Verder hadden ze nog een tft 15" flatscreen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik heb hier een medion laptop. Wanneer ik hem uit probeer te schakelen, zowel uit als opnieuw opstarten, blijft hij hangen bij het 'windows is aan het afsluiten'(ofzoiets).
Wel lijkt het alsof hij de harde schijf uitschakelt? Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 16:26 schreef thejoker80 het volgende:
Ik heb hier een medion laptop. Wanneer ik hem uit probeer te schakelen, zowel uit als opnieuw opstarten, blijft hij hangen bij het 'windows is aan het afsluiten'(ofzoiets).
Wel lijkt het alsof hij de harde schijf uitschakelt? Iemand een oplossing?
Heb jij misschien een (usb) muis aangesloten? Zo ja, haal die er maar eens uit en kijk of je het probleem nog hebt. Bij mij is dat namelijk de oorzaak waar ik overigens nog geen oplossing voor gevonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Op donderdag 04 juli 2002 18:42 schreef baco het volgende:

[..]

Heb jij misschien een (usb) muis aangesloten? Zo ja, haal die er maar eens uit en kijk of je het probleem nog hebt. Bij mij is dat namelijk de oorzaak waar ik overigens nog geen oplossing voor gevonden heb.
ja is al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de nieuwste modemdriver bij Medion.de download zijn de problemen met de USB poorten als het goed is verdwenen, bij mij wel in ieder geval....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

ok ff een schopje
ik heb hem helemaal kaal installed, win2k-UK, met de nieuwste drivers (denk ik)

modem: www.creatix.com
sound+lan: www.realtek.com.tw
video: www.tweakers.net/meuktracker/2339
mouspad: nog niet, maar op site van Synaptics kun je de nieuwste halen
hotkeys: originele van hd

nu staat er nog 1 pci device bij ?? iemand een id wat dat is ? als je die intel driver pack installed is ie weg, maar die instal ik liever niet...

en ik heb nog een (groot) probleem: als ie in standby gaat, komt ie er niet meer uit !!! heel erg iritant is dat, iemand daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Heeft iemand al een werkende oplossing voor het gebruik op 12volt ( auto/boot etc ) systemen!?

Heb Medion gebelt, maar die hebben niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inside info

De lage prijs van het Medion notebook is tot stand gekomen door de aanschaf van 60.000 identiek geconfigureerde notebooks, bestemd voor de meeste Europese landen. Per winkel zullen er echter maar een klein aantal beschikbaar zijn.

Nadelen van het Medion notebook zijn het gewicht: 3,7 KG en natuurlijk de garantieafhandeling. Uit ervaring is bekend dat het serviceniveau van de Aldi erg laag is. Het is daar ook niet mogelijk de garantie uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie bij start de optie: uitvoeren (run) niet.
Hoe kan ik dat wel krijgen??

Tis makkelijk als ik snel regedit wilt uitvoeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 18:57 schreef inexces het volgende:
inside info

De lage prijs van het Medion notebook is tot stand gekomen door de aanschaf van 60.000 identiek geconfigureerde notebooks, bestemd voor de meeste Europese landen. Per winkel zullen er echter maar een klein aantal beschikbaar zijn.

Nadelen van het Medion notebook zijn het gewicht: 3,7 KG en natuurlijk de garantieafhandeling. Uit ervaring is bekend dat het serviceniveau van de Aldi erg laag is. Het is daar ook niet mogelijk de garantie uit te breiden.
Als ik een probleem heb met de laptop neem ik direkt contact op met de Medion-helpdesk. Ik denk dat ik _niets_ meer met de Aldi te doen heb.

Maar kheb nog geen problemen gehad. Wel wat vragen, maar de helpdesk van Medion kan me niet echt overtuigen. Wat jammer overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraag:

Hoe reset je de lappie? Er is geen reste knop aanwezig. Xp wil wel eens raar doen.

Enige oplossing = batterij ff weghalen??

Help!
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 13:16 schreef PcPirate het volgende:
Ik zie bij start de optie: uitvoeren (run) niet.
Hoe kan ik dat wel krijgen??

Tis makkelijk als ik snel regedit wilt uitvoeren!
Probleem al opgelost via search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juli 2002 @ 14:02:
Nog een vraag:

Hoe reset je de lappie? Er is geen reste knop aanwezig. Xp wil wel eens raar doen.

Enige oplossing = batterij ff weghalen??

Help!
:(
Volgens helpdesk: aan/uit knopje 5 seconden ingedrukt houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

ben ik echt de enige die er win2k op heeft gezet ???

ik heb echt problemen met stand-by (hij gaat daarna niet meer aan)
met xp heb ik daar geen last van, alleen ik wil geen xp, help :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
Jimbolino schreef op 14 augustus 2002 @ 02:36:

Zit hier met hetzelfde probleem; met win2k komt ie niet meer uit standby. Als je dan op de power knop drukt doet ie wel wat maar boot niet door naar win2k, je ziet zwart scherm en gaan paar LEDjes branden.
Ik heb in het BIOS ook niets kunnen vinden mbt power management. Het BIOS laat zowieso weinig instellen maar dat terzijde |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooP
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2024
OMG nieuws uit mei 2002 in het beginscherm van tweakers.net op 20 aug. ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Niet online

blimmel

hij mag van mij niet stand-bye, dus heb ik er ook geen last van :)

W2K en SuSe 8.0 draaien hier prima naast elkaar....
SuSe installeren lukte overigens niet zonder externe monitor, omdat hij de bovenste helft van het installatie scherm over de hele display stretchte :(

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

klopt, ik moest in txt mode installen als ik linux erop wou hebben...

dat probleem heb ik ook gehad bij het installen van dotnet server, maar dat kon ik toen oplossen door strech in de bios uit te zetten
OMG nieuws uit mei 2002 in het beginscherm van tweakers.net op 20 aug. ???
boeien, ik ga geen nieuw topic openen, ik ben niet dom ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien deze update eens proberen?
http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q311537&

sorry,dus de hele link kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

nee jammer die ms update werkt niet, zit btw ook al in sp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:37
Is het al bekend wanneer de volgende laptop-aanbieding zal zijn bij de Aldi??
Misschien wat inside mensen die dat weten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
Ermm... mischien een rare voor het duitse toetsenbord probleem
Knopjes lospeuteren en in gewone opstelling plaatsen en dan land instelling op eng zetten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:37
Maar dat gaat niet altijd zo makkelijk. En zeker niet bij een laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat bij de meeste laptops juist wel makkelijk! Zolang je het maar voorzichtig doet is er nix aan de hand. Gewoon ff voorzichtig proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Weet er misschien iemand waar ik driverupdates kan vinden voor de videokaart (Mobility Radeon m-6p)? Ik zoek drivers voor zowel Windows 98* jelbo als XP. De bijgeleverde drivers zijn OK, maar ik heb toch ooit eens een update nodig. Op de site van ATI kan ik echt niks vinden, en ik heb daar al 2 keer een verkeerde driver gedownload. Ik wil dat niet nog eens met mijn 56k modempje, dus als iemand weet welke driver ik nodig heb en waar ik die kan krijgen stel ik dat erg op prijs.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
jelbo schreef op 16 september 2002 @ 15:04:
Weet er misschien iemand waar ik driverupdates kan vinden voor de videokaart (Mobility Radeon m-6p)? Ik zoek drivers voor zowel Windows 98* posttoast als XP. De bijgeleverde drivers zijn OK, maar ik heb toch ooit eens een update nodig. Op de site van ATI kan ik echt niks vinden, en ik heb daar al 2 keer een verkeerde driver gedownload. Ik wil dat niet nog eens met mijn 56k modempje, dus als iemand weet welke driver ik nodig heb en waar ik die kan krijgen stel ik dat erg op prijs.
Dit zijn volgens mij de nieuwste drivers!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

OK, bedankt, maar waarschijnlijk wordt deze driver nooit meer ge-update op die site. Kan ik geen driver vinden op de site van ATI zelf? Hoe zoeken jullie de goede driver op?

P.S. Ik heb het eindelijk voor elkaar gekregen kleurenbeeld te krijgen via de tv-out! Ik moest Nederland kiezen in de instellingen van de tv. Kan ik eindelijk al mijn GBA, SNES en N64 spellen op tv spelen! :) :)

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 16:54
En hoe bevalt het Duitse keyboard? :P
Hoe lang gaat die accu nou mee eigenlijk ?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
nigelator schreef op 17 september 2002 @ 12:27:
En hoe bevalt het Duitse keyboard? :P
Hoe lang gaat die accu nou mee eigenlijk ?
In NL werd gewoon een Nederlands toetsenbord verkocht, althans ik heb een Nederlandse. Die accu gaat ongeveer 2,5 á 3 uur mee.

omniscale.nl

Verwijderd

weet iemand wanneer der weer zo`n strakke aanbieding komt of kan ik dan toch beter een jewel jade 8060 nemen??

Verwijderd

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.