Linux is zo cool dat ik het koud heb
No worries m8
hoe heet zou dat worden, en als ze en koel weten te houden in zo'n klein kastje (uit ervaring weet ik dat een p4 1,8 ghz 48 graden wordt met de standaard in a box koeler) moeten die koelers ook aardig blazenOp woensdag 22 mei 2002 22:11 schreef Anton Rongen het volgende:
Een echte P4 2Ghz dus. En zwaar de laptop... weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen. En dan nog hoelang de accu meegaat.
dot.blaat
Ik zelf schat dat de accu 1.5 a 2 uur mee gaat.
Wij hebben ook een Gericom Celeron 1.2ghz met 14.1 TFT.
En die gaat 2 uur mee met rustig gebruik en 1.5 uur met intensief gebruik
American Express vraagbaak
Hmz, dat is niet echt langOp maandag 27 mei 2002 20:43 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Laptop schijnt vrij stil te zijn volgens onze duitse buren.
Ik zelf schat dat de accu 1.5 a 2 uur mee gaat.
Wij hebben ook een Gericom Celeron 1.2ghz met 14.1 TFT.
En die gaat 2 uur mee met rustig gebruik en 1.5 uur met intensief gebruik
En als ie vrij stil is, zit er dan waterkoeling in,
om de processor een beetje koel te houden?
Ben het met je eens dat het niet lang is en dat is ook nog maar een celeron(niet op performance bedoelt maar op stroom verbruik).Op maandag 27 mei 2002 20:52 schreef psmeets het volgende:
[..]
Hmz, dat is niet echt lang.
En als ie vrij stil is, zit er dan waterkoeling in,
om de processor een beetje koel te houden?
In de meeste laptops zit tegenwoordig een soort van heatpipe technologie. Een massief blokje op de cpu, met daardoor een hol pijpje met een vloeistof. De vloeistof verdampt, en gaat door het buisje naar de andere kant, waar een koelblokje het laat condenseren. Maar bij de p4 gaan ze geloof ik weer terug naar gewoon actief koelen.
I, for one, like Roman numerals
ik weet dat er progjes bestaan waarmee je softwarematig je fsb kan verhogen/verlagen. Heeft iemand hier dat ooit met zijn/haar laptop geprobeerd?
Ik kan me nl. voorstellen dat dat voor bijv. deze laptop superhandig kan zijn. 2Ghz heb je nu niet echt altijd nodig. Als je de fsb naar 66mhz kunt krijgen loopt alles een stuk trager (cpu naar 1333mhz) met bijbehorende stroombesparing
Bijkomende vraag: heeft iemand een idee wat voor chipset er op dit mobo zou kunnen zitten?
Hij komt er redelijk positief uit. Wel wat zwaar, maar dat vind ik niet zo'n probleem.Op maandag 27 mei 2002 21:08 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Lees het verslag van www.computist.com maar, zij hebben hem in duitsland al gekocht.
Dit zou de goede accu moeten zijn.
Oops foutje, niet het goede type nummer.
En dat fsb verlagen dat doet de p4 zelf.
Aja, da's wel handig, ik ben niet zo heel erg thuis in de laptoperij.Op maandag 27 mei 2002 21:07 schreef Def_P het volgende:
[..]
Ben het met je eens dat het niet lang is en dat is ook nog maar een celeron(niet op performance bedoelt maar op stroom verbruik).
In de meeste laptops zit tegenwoordig een soort van heatpipe technologie. Een massief blokje op de cpu, met daardoor een hol pijpje met een vloeistof. De vloeistof verdampt, en gaat door het buisje naar de andere kant, waar een koelblokje het laat condenseren. Maar bij de p4 gaan ze geloof ik weer terug naar gewoon actief koelen.
Anoniem: 38956
Ik waarschijnlijk! Maar welke Aldi weet ik nog niet preciesOp maandag 27 mei 2002 21:37 schreef VincentB het volgende:
Ik ben wel benieuwd in hoeverre er hier 'concurenten' op het forum zitten. Wie van jullie gaat er naar de Aldi in Den Haag?
Anoniem: 52549
Op de aldi site staat nog een filiaal ( Eindhoven Hoogstraat ) dat in een gebouw zat dat vorig jaar ergens is gesloopt
Maar voor mij wordt het waarschijnlijk Aldi Veldhoven.
Morgen maar even langs om te informeren.
Anders zou het de Aldi aan de Vincent van Gogh laan worden in Alkmaar.
Het zal wel... morgen ga ik wel even naar de Aldi (die permanent in gesprek zijn).
De Belgische Aldi's doen daar absoluut niet moeilijk over, mits voor het afrekenen gemeld.Op zaterdag 25 mei 2002 13:54 schreef DeoDupke het volgende:
Ik heb een nota op naam nodig. nee dat doen we niet was meteen het antwoord. Ik zeg van ja maar je kan toch wel een uitzondering maken. Neeh dat mogen we niet. JA ok maar ik heb een nota op naam nodig. Ja dan moet u de computer maar ergens anders kopen...
Iemand nog idtjes hoe dit opgelost kan worden?
Maar in Belgie krijg je een AZERTY-toetsenplank erbij.
Dat verschilt per filiaal: bij mij in de buurt is 7 uur, half acht, zoiets geen overbodige luxe.Op zondag 26 mei 2002 17:36 schreef VincentB het volgende:
[..]
Zou het echt zo erg zijn? En wat is "op tijd"? Een half uur voor openingstijd, of moet ik er om 0600 uur al voor de deur gaan liggen?
Succes!
Wow, das vroeg!Op dinsdag 28 mei 2002 11:37 schreef div-er het volgende:
[..]
Dat verschilt per filiaal: bij mij in de buurt is 7 uur, half acht, zoiets geen overbodige luxe.
Succes!
Anoniem: 10808
1. 15" gebruikt zowiezo al meer stroom dan 14".Op maandag 27 mei 2002 19:26 schreef Sjoq het volgende:
1)Wat slurpt er dan het meeste stroom: het scherm of de processor?
2)Hoelang kan er dus met die accu gedaan worden als je dus een dvd zou kijken in de trein?
2. Er is niet voor niets een Mobile P4 uitgebracht.
3. DVD speler gebruikt ook behoorlijk wat stroom, als je een film gaat kijken leest hij continue dus van die 2 uur (die ergens in dit topic vermeld staat) mag je dan nog eens een half uur(of meer) afhalen.
Je hebt aan dit ding wel veel computer (voor zeer weinig geld) maar weinig notebook.
Ikzelf heb gekozen voor deze:
http://www.pc.ibm.com/nl/top_seller1/thinkpad_r31.html
1. Sterke kastconstructie.
2. 3 uur op 1 batterij.
3. 2,5 kg gewicht.
4. Hij past in m'n oude notebooktas (€175) 15" paste niet.
Toch maar even wachten op de mobile P4 of toch maar kijken of er nog andere te krijgen zijn in winkels.
En heb daar aan meerdere personen gevraagt of ik een factuur op naam kan krijgen morgen.
Ze gaven allemaal hetzelfde antwoord en gingen het nog even navragen bij de store manager.
Die zei ook dat hij geen factuur op naam kan maken omdat ze daar het papier niet voor hebben. De vraag was al eerder ter sprake gekomen.
Hij claimde wel dat de kassa bon voldeed aan wat de belastingdienst eist.
Nu net heb ik het bedrijf gebeld wat het PC Privé project heeft. Hij gaf het weinig kans van slagen, maar gaf de suggestie om de Belastingdienst te bellen en de vraag daar voor te leggen of de kassabon van de Aldi voldoet om een fiscaal aantrekkelijke PC te kopen.
Ik ga nu dus de belastingdienst bellen, en zal het resultaat hier zo spoedig mogelijk posten.
******* RESULTAAT *************
In het gesprek met de belastingdienst heb ik de zaak uitgelegt.
En volgens de belastindienst is de kassabon GEEN factuur!
Toen ik te kennen gaf dat er wel een BTW tarief en en naam van het filiaal op stond gaf hij als nog te kennen dat het hier geen factuur betrof.
Helaas voor ons dus, die het op een PC Prive project willen kopen.
Anoniem: 56534
}:0 ?????Op woensdag 22 mei 2002 21:56 schreef Anton Rongen het volgende:
De laptop komt vanaf komende woensdag in NL. Dat prijsverschil maakt weinig uit. Alleen die mobile proc.. die zit er dus niet in volgens mij. Is de accu dan niet na een half uur leeg? Hoe lang kun je eigenlijk werken met zo'n accu?
Heb je enig idee hoe een P4 2 GHz eruit ziet, inclusief koeler!!!!!!!!!
Past met geen mogelijkheid in een Notebook en zonder koeler doet-ie het hooguit 5 seconden.
Moet wel een Mobile pentium zijn!
MOET volgens jou, maar KAN NIET volgens mij en volgens INTEL zelf! Kijk hier maar is:Op dinsdag 28 mei 2002 13:57 schreef Centosaurus het volgende:
[..]
}:0 ?????
Past met geen mogelijkheid in een Notebook en zonder koeler doet-ie het hooguit 5 seconden.
http://www.intel.com/products/desk_lap/processors/laptop/pentium4-m/index.htm?iid=ipp_browse+lptpprocess_p4pm&
Het is dus gewoon een desktop CPU hoor
Ik zat met hetzelfde probleem.Op dinsdag 28 mei 2002 13:22 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Ik ben net bij een groot Aldi filiaal geweest ( Hilversum )
En heb daar aan meerdere personen gevraagt of ik een factuur op naam kan krijgen morgen.
Ze gaven allemaal hetzelfde antwoord en gingen het nog even navragen bij de store manager.
Die zei ook dat hij geen factuur op naam kan maken omdat ze daar het papier niet voor hebben. De vraag was al eerder ter sprake gekomen.
Hij claimde wel dat de kassa bon voldeed aan wat de belastingdienst eist.........
...... Helaas voor ons dus, die het op een PC Prive project willen kopen.
Heb daarom even gebeld met hoofdkantoor in Culemborg en regiokantoor in Ommen.
Je kunt na aankoop de kassabon opsturen naar het hoofdkantoor / regiokantoor en dan krijg je alsnog een op naam gestelde factuur van hen toegestuurd
Er is dus nog hoop.....
Het is GEEN mobile p4, die is er simpelweg nog niet. En als die er wel zou zijn dan zou i een stuk duurder zijn. En i kan me een filmpje van een tijdje terug herrinneren waar ze een p4 zijn koeling ontnamen in een potje quake, hij draait gewoon op een lagere fps door. Hij throttled de cpu, en daardoor word i niet warm.Op dinsdag 28 mei 2002 13:57 schreef Centosaurus het volgende:
[..]
Op dinsdag 28 mei 2002 13:57 schreef Centosaurus het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die nadenkt. Wie durft dit inderdaad te bevestigen? Ik doel dan met name op een Mobile P4 op 2Ghz.
Oops, ik zie nu het vervolg van dit draadje....
snel verder kijken
Ja, sorry!Op dinsdag 28 mei 2002 14:42 schreef Centosaurus het volgende:
[..]
Ik zat met hetzelfde probleem.
Je kunt na aankoop de kassabon opsturen naar het hoofdkantoor / regiokantoor en dan krijg je alsnog een op naam gestelde factuur van hen toegestuurd
Er is dus nog hoop.....
Maar ik ga dus niet die bon naar het hoofdkantoor sturen met de twijfel of ik wel een echte faktuur krijg of dat de post die bon van de Aldi kwijt raakt.
Dan ga ik gewoon het schip in voor 1000 hoero's !!
Ok dan niet.Op dinsdag 28 mei 2002 15:14 schreef Stinger_Ventura het volgende:
[..]
Ja, sorry!
Maar ik ga dus niet die bon naar het hoofdkantoor sturen met de twijfel of ik wel een echte faktuur krijg of dat de post die bon van de Aldi kwijt raakt.
Dan ga ik gewoon het schip in voor 1000 hoero's !!
Overigens mag een kopie-bon ook
Anoniem: 45867
maar.....
effe een vraag wie van jullie zou hem echt morgen kopen?...
mijn laste vraag is het echt waard om hem te kopen ?.
Anoniem: 27577
Ooit van "aangetekend versturen" gehoordOp dinsdag 28 mei 2002 15:14 schreef Stinger_Ventura het volgende:
[..]
Ik ga hem echt morgen kopen. Of het het waard is, dat is aan jezelf denk ik. De batterij is voor mij niet zo'n probleem, ik ga hem vooral op school gebruiken en daar zijn stopcontacten genoeg dacht ik zo. En mocht ik hem incidenteel een keer in de trein gebruiken dan heb ik aan 2 uur batterijvermogen zat...Op dinsdag 28 mei 2002 15:50 schreef StarCreation het volgende:
ok ...ik denk dat ik hem(medion 2.0gig aldi) morgen zal kopen.
maar.....
effe een vraag wie van jullie zou hem echt morgen kopen?...
mijn laste vraag is het echt waard om hem te kopen ?.. of zal ik toch
Sony Vaio PCG-GR314MP Pent.3-M/1.2Ghz, 256Mb, 20Gb, 14,1", CD-RW,Windows XP PRO voor € 2326 gaan kopen?....
Anoniem: 45867
ik betwijfel dat die er zijn... Is dit geen interne batterij die er niet uit kan (zou kunnen, ik weet het niet. Heeft iemand een laptop van de vorige reeks? Hoe zit het daar bij?)Op dinsdag 28 mei 2002 17:35 schreef StarCreation het volgende:
Als ik hem zou kopen, dan wil ik wel wat extra accu ook kopen. maar waar kan ik die extra accu kopen?....
Als ze er uit kunnen denk ik dat je eens bij Medion moet gaan horen.
In een support-center zullen ze er wel aan kunnen geraken denk ik.
Veel succes in je zoektocht en laat ons iets weten!
* krisis1 is misschien ook wel geïnteresseerd
Tja....Op dinsdag 28 mei 2002 18:42 schreef bogaards het volgende:
weet iemand hier toevallig welke eisen de belastingdienst stelt aan een bon om deze voor een pc-prive project te kunnen gebruiken?
Naam van verkopend bedrijf,
Naam van kopend bedrijf cq persoon
Kvk nummer verkopend bedrijf
Bedrag Ex BTW, Bedrag Inc btw.
Kijk eens op een gewone factuur die je nog wel ergens hebt liggen?
dus voor mij wordt het morgenvroeg wel voor de deur staan!!!
No worries m8
Ik denk dat je blij mag zijn met 1 uur, zeker als je video of spellen speelt. Maar er zal wel een accu bij te bestellen zijn, is voor de andere medion modellen ook, kosten rond de 100 euro.Op dinsdag 28 mei 2002 16:23 schreef VincentB het volgende:
[..]
Ik ga hem echt morgen kopen. Of het het waard is, dat is aan jezelf denk ik. De batterij is voor mij niet zo'n probleem, ik ga hem vooral op school gebruiken en daar zijn stopcontacten genoeg dacht ik zo. En mocht ik hem incidenteel een keer in de trein gebruiken dan heb ik aan 2 uur batterijvermogen zat...
Hoe bedoel je?Op dinsdag 28 mei 2002 19:56 schreef DeoDupke het volgende:
Bij pc priveproject zijn er al een aantal aldi-pc aanvragen binnengekomen de laatste tijd. Bij mijn vader is het zo dat ze nu ( ineens) ook niet moelijk doen als het rekening nummer op de bon staat( wat zo is ( vandaag gepint))
dus voor mij wordt het morgenvroeg wel voor de deur staan!!!
Welk rekening nummer?
Ik ga het hoofdkantoor bellen voor een factuur op naam!
En anders wordt het creatief met Aldi logo's !
Misschien dat we een uniforme factuur kunnen maken als het hoofdkantoor niet lukt.
Het is in feite een Fujitsu-Siemens laptop, type Amilo-D, voor datasheet zie:
http://www.fujitsu-siemens.de/rl/produkte/notebooks/consumer/amilo/download/db_amilo_d_p4_0402.pdf
Het is een desktop Pentium4, waarbij de performance flink daalt als hij niet op het lichtnet draait. Er zit een soort van energiespaarstandtechnologie in, een unieke feature van Fujitsu-Siemens laptops met desktop CPU.
Wordt niet erg warm, maar de redelijk stille fan loopt wel 75% van de tijd, waardoor het op den duur wel irriteert.
Beeldscherm is van redelijk goede kwaliteit, maar het blijft slechts 14,1" XGA.
Op 1 acculading doet hij het ruim 3 uur, dat is dus erg lang. Dan kan omdat het een zeer zware 6000 mAh accu is. Daardoor is de laptop vrij groot en zwaar (orde 3,5 kg).
Ik heb hem gezien bij de Mediamarkt in Duitsland, en dit klopt wel.
Het toetsenbord zal morgen waarschijnlijk wel gewoon Engels zijn, dat was de vorige keren ook zo,dacht ik.
Het toetsenbord van de Siemens laptop die ik bij de Mediamarkt zag was van het modieuze halfdoorzichtige toetsen type, iets wat ik erg lelijk en druk vind.
Ik ga hem dus niet kopen, vanwege:
groot en zwaar, beeldscherm te klein, lelijk transparant toetsenbord.
Wat moet ik met die 2 GHz, als het toetsenbord lelijk en het beeldscherm te klein is?
Ik wil gewoon tenminste 1400x1050 pixels resolutie.
Als je even de tijd neemt om op beide duitse forums te kijken, zie je dat meerdere mensen in Duitsland, waarvan sommigen hem al bezitten, allemaal van mening zijn dat het in feite een Fujitsu-Siemens is. Hij is enigzins aangepast: andere bovenkant (onder je polsen), andere geluidchip, maar verder identiek. Ik heb de Fujitsu-Siemens gezien bij de Mediamarkt, en de Aldi folder er naast gehouden. Als je de foto's met alle aansluitingen erbij houdt, is het allemaal identiek. Toetsenbord, lampjes en extra knoppen, allemaal identiek.
De stroomspaartechniek is gepatenteerd door Fujitsu-Siemens, en kan dus niet in andere desktop-CPU laptops zitten, en de benchmark resultaten van Duitse Aldi laptop bezitters onderschrijven een en ander.
Geloof me, het is echt zo....
Ziet er in ieder geval veelbelovend uit! 3uur met je accu (ook al draait de proc dan maar op 1ghz, is toch neit slecht!)
Anoniem: 48820
Grr.. waarom staan de openingstijden van de Aldi nergens op hun site?
08:30 toch? (niet 08:00??
Maar goede vraag hoelaat die idioten opengaan, ga er maar snel heen zo...
Kzou zeggen, gooi hem aan de lader en dan benchenOp woensdag 29 mei 2002 09:38 schreef Sjoq het volgende:
Nou, ik heb een laptop
me is very happy and ready to burn rubber
Anoniem: 43452
WeB_CRuSaDeR heeft er ook één!!!!
Ga em vanmiddag wel ff benchen
(stond als eerste bij de aldi in emmen, was zelfs eerder als de filiaal manager, --> 7:25)
<edit>
De laptops waren binnen 10 minuten weg trouwens
</edit>
Maar geef mij 1 goede reden om WinXP erop te houden...

Op het eerste gezicht lijkt alles perfect te werken.
Anoniem: 6779
Met q3 alles op max 55,3 fps(is wel standaart dus nog nix afgestelt enzo of updates er over heen)
Anoniem: 28926
met netstroom 2020
Anoniem: 39298
en voor de benchmarks heb ik even snel wat benchmarks genomen met dnetc. met als resultaat het volgende. wat me opviel is dus dat als je hem los koppelt van de netspanning dat het tft beeldscherm donkerder wordt en dat de perstaties terug lopen(vergelijkbaar met mijn dual 500:( )
met netspanning:
distributed.net client for Win32 Copyright 1997-2001, distributed.net
Please visit http://www.distributed.net/ for up-to-date contest information.
dnetc v2.8015-469-GTR-01051421 for Win32 (WindowsNT 5.1).
Please provide the *entire* version descriptor when submitting bug reports.
The distributed.net bug report pages are at http://www.distributed.net/bugs/
Using email address (distributed.net ID) 'soes@kabelfoon.nl'
[May 29 08:49:12 UTC] Automatic processor type detection found
an Intel Pentium 4 processor.
[May 29 08:49:12 UTC] RC5: using core #8 (NB class 7).
[May 29 08:49:30 UTC] RC5: Benchmark for core #8 (NB class 7)
0.00:00:16.30 [2,886,842 keys/sec]
[May 29 08:49:30 UTC] OGR: using core #0 (GARSP 5.13-A).
[May 29 08:49:51 UTC] OGR: Benchmark for core #0 (GARSP 5.13-A)
0.00:00:16.65 [6,807,901 nodes/sec]
zonder power cord connected:
distributed.net client for Win32 Copyright 1997-2001, distributed.net
Please visit http://www.distributed.net/ for up-to-date contest information.
dnetc v2.8015-469-GTR-01051421 for Win32 (WindowsNT 5.1).
Please provide the *entire* version descriptor when submitting bug reports.
The distributed.net bug report pages are at http://www.distributed.net/bugs/
Using email address (distributed.net ID) 'soes@kabelfoon.nl'
[May 29 08:52:53 UTC] Automatic processor type detection found
an Intel Pentium 4 processor.
[May 29 08:52:53 UTC] RC5: using core #8 (NB class 7).
[May 29 08:53:13 UTC] RC5: Benchmark for core #8 (NB class 7)
0.00:00:17.32 [1,342,588 keys/sec]
[May 29 08:53:13 UTC] OGR: using core #0 (GARSP 5.13-A).
[May 29 08:53:33 UTC] OGR: Benchmark for core #0 (GARSP 5.13-A)
0.00:00:17.29 [3,204,778 nodes/sec]
volgens windows gaat de accu overigens 2:20 uur mee. en volgens de handleiding 2 uur.
Bj de ingang waren ze nummertjes aan het trekken, en ik was nummer 9!
Er was al bekend dat er maar 10 waren.
Hadden jullie ook zo'n irritant "Tiscali" scherm bij IE? (ik heb de folder waar dat instond mar weggegooid..
Nog steeds erg happy met deze schootbovenkant, dat wel
Anoniem: 17959
Door DeF - woensdag 29 mei 2002 11:58
--------------------------------------------------------------------------------
nou ik heb er ook een:)(post er nu mee) maar ik wordt wel helemaal pshyco van dat winxp:( die niet eens normaal kan afsluiten of in standby kan komen:( verder werkt het prima.
en voor de benchmarks heb ik even snel wat benchmarks genomen met dnetc. met als resultaat het volgende. wat me opviel is dus dat als je hem los koppelt van de netspanning dat het tft beeldscherm donkerder wordt en dat de perstaties terug lopen(vergelijkbaar met mijn dual 500:( )
Dat tft minder helder en prestaties minder heet toch Speedstep?
Echter heb ik nog geen desktop p4 2ghz met speedstep gezien.
(werk toch bij een computerketen)
desktop p4 gaat wel vanzelf langzamer draaien als hij te heet wordt. (gaan de fans uit als je em van netspanning afhaalt?
ff normale breedband verbinding aangemaakt en aan me netwerk gehangen. Straks nog ff een zonnet accountje aanmaken en daarmee inbellen.
Bij de Aldi hier in amsterdam bij de Wetering schans, waren om 8:15 6 mensen voor me neus. 8:45 stonden we er met z'n 30. Winkeldeuren gingen open, mensen vliegen over de stellages. Iedereen wil pinnen, maar er was ook een contant geld balie. Daar stond ik dus. Ik had dus de 5e a 6e laptop in me handen
Toen ik er weg was, stonden er nog 25 man in de rij om te pinnen
Ik heb gebeld over die kapotte beeldpixel, maar helaas: geen garantie (pas bij 3 kapotte pixels). Maar ik kan er mee leven, het valt niet zo op...
Ik ben nu druk bezig om mijn netwerk aan de praat te krijgen. Dit lukt niet, dus er zal zo wel een post in een van de andere fora verschijnen.
had ik ook. Ik ben gewoon terug naar de winkel gegaan en kreeg een nieuwe mee. Mischien ook iets voor jouw?Op woensdag 29 mei 2002 18:48 schreef VincentB het volgende:
(hehe, GoT is weer online)
Ik heb gebeld over die kapotte beeldpixel, maar helaas: geen garantie (pas bij 3 kapotte pixels). Maar ik kan er mee leven, het valt niet zo op...
Ik ben nu druk bezig om mijn netwerk aan de praat te krijgen. Dit lukt niet, dus er zal zo wel een post in een van de andere fora verschijnen.
Helaas, hier zijn ze allemaal weg. Ach, ik kan wel leven met die ene pixel.Op woensdag 29 mei 2002 19:16 schreef blijstar het volgende:
[..]
had ik ook. Ik ben gewoon terug naar de winkel gegaan en kreeg een nieuwe mee. Mischien ook iets voor jouw?
Overigens lukt het netwerk nog steeds niet. Mochten jullie verstand hebben van netwerkjes, kijk eens in dit topique. (excuses voor de schaamteloze plug van mijn probleem)
Kan jij even contact mij mij opnemen via stingerventura@gmx.netOp dinsdag 28 mei 2002 14:42 schreef Centosaurus het volgende:
[..]
Ik zat met hetzelfde probleem.
Er is dus nog hoop.....
Ik heb nl. wat anders te horen gekregen toen ik vandaag belde waar ik mijn bon naar toe kon sturen voor een factuur!
Notebook was toen al aangeschaft.
Ik trap af met de drivers voor het touchpad (versie 6.0.18):
http://www.synaptics.com/support/downloads.cfm#drivers
Ze zijn hier getest, en ze werken. Heeft iemand al drivers gevonden voor die Ati videokaart?
Of is die al regio vrij?!
Merk van de DVD speler is ook vrij onbekend, toch?
Ik denk dat dat illegaal is ja.Op woensdag 29 mei 2002 21:00 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Is het illegaal als ik vraag waar ik een software hack kan krijgen voor de DVD speler om die regio vrij te maken?
Of is die al regio vrij?!
Merk van de DVD speler is ook vrij onbekend, toch?
Maar je zou misschien kunnen kijken op www.vcdhelp.com. Volgens mij is dat wel legaal.
En wie weet wanneer er weer een laptop is bij de aldi?
Kheb nl. nu geen geld....
Anoniem: 40975
we hebben er hier ook zo eentje, hij doet het!!!
Win xp is wel ff wennen, internet kregen we moeilijk aan de praat en loopt weleens raar....(IE6)
Het netwerk krijgen we nog niet aan de praat, moet aan een w98se, ligt waarschijnlijk aan ons, we weten nie zoveel van xp af, misschien kan iemand ons helpen... we zien elkaar gewoon nie, kunnuh ook niet pingen of wat
Voor de rest.. lof
hij doet het goed, die tiscali zooi is wel bale, 'Microsoft Internet Explorer aangeboden door Tiscali'
hier gelukkig geen dode pix
ben nog niet aan't benchen, zolang netwerk het niet doet kan ik mijn spul er niet op kwijt
SPDIF heb ik ook nog niet kunnen vinden en dat kabeltje voor de TV-out is wel aso kort!!
kabel kan je gewoon op een coax kabel aansluitenOp woensdag 29 mei 2002 21:57 schreef DCL_Redhead het volgende:
SPDIF heb ik ook nog niet kunnen vinden en dat kabeltje voor de TV-out is wel aso kort!!
Anoniem: 35302
Hij ziet er goed uit maar is vrij groot.
De brander is volgensmij 8 speed en de hardeschijf is een fujitsu standaard alles geinstalleerd en opgedeelt in twee partities. De installatie is wel netjes gedaan alleen die tiscali troep en een hoop voorgeplaatste favorieten hadden voor mij niet gehoeven.
Verder issie met en zonder netstroom rete snel
Tip van Vincent: die hele zooi eraf gooien en opnieuw installeren. Er staat me toch een hoop rotzooi op, niet te geloven...Op woensdag 29 mei 2002 21:57 schreef DCL_Redhead het volgende:
haj,
we hebben er hier ook zo eentje, hij doet het!!!
Win xp is wel ff wennen, internet kregen we moeilijk aan de praat en loopt weleens raar....(IE6)
Het netwerk krijgen we nog niet aan de praat, moet aan een w98se, ligt waarschijnlijk aan ons, we weten nie zoveel van xp af, misschien kan iemand ons helpen... we zien elkaar gewoon nie, kunnuh ook niet pingen of wat
Voor de rest.. lof
hij doet het goed, die tiscali zooi is wel bale, 'Microsoft Internet Explorer aangeboden door Tiscali'
hier gelukkig geen dode pix
ben nog niet aan't benchen, zolang netwerk het niet doet kan ik mijn spul er niet op kwijt
Trouwens, dat ding lijkt aan de zijkant wel een kachel. Wat komt daar een hitte vanaf zeg!
JEP me 2.. nieuwe NVIDIA werkt ook niet.. ik ook nieuwe drivers nodig voor win2KOp woensdag 29 mei 2002 22:27 schreef blijstar het volgende:
iemand er al w2k op gezet, Ik heb het geprobeert alleen ik krijg de video kaart niet aan de praat. Hij installerd hem wel gewoon alleen als ik dan op nieuw opstart krijg ik zo heel blauw scherm met als fout melding: could not locate the entry point videopartallcatepool drivers videort.sys. Nog meer mensen hier last van?
No worries m8
Anoniem: 56663
hij is best snel, alleen de video kaart is iets te licht naar mijn smaak!
verder maakt hij om de zoveel tijd een suizend geluid, kwee nog nie of da komt door een fan om te koelen of de cd (er zit geen cd tje in op dit moment)
hij is vrij groot, en je hebt veel ruimte voor je polsen.
een echte topper!
de batterij gaat meer dan 2 uur mee (zegt windows :-D )
Anoniem: 39298
SPDIF zit gewoon in je audio uit.... daar komt bij mij iniedergeval rood licht uit (lijkt wel een disco met mijn optical er naast[b]Op woensdag 29 mei 2002 21:57 schreef DCL_Redhead
en dat dat kabeltje van TV-out kort is valt wel mee je moet er toch altijd een andere kabel tussen doen om hem op je tv aan te sluiten aangezien heb bijde female connecter's zijn(bij mij in iedergeval).
de cd-rw/dvd combo is overigens 8x/8x/8x/24x(als ik het me goed herinner) het staat in iedergeval op de zijkant van de doos.
Ik krijg grijs beeld op de tv
Anoniem: 53494
"Dat echte betekent dat je een desktopprocessor krijgt, die een stuk warmer en energiebehoevender is dan de Mobile-versie. Volgens Intel een kwalijke zaak, maar de laptop werkt. Naast een Pentium 4 krijgt u 256 MB ddr sdram, een Fujitsu harde schijf van 20 GB, en een ATI Radeon Mobility 32 MB die het 14,1" TFT-scherm aanstuurt.
Het toestel heeft zowel een V90 modem als 10/100 Ethernet-kaart aan boord, maar ook usb 1.1 en FireWire. Bovendien wordt het model geleverd met een dvd/cd-r combo en alle software om films af te spelen. En voor u zich zorgen maakt om het geluid, de Medion heeft een s/pdif-uitgang. Op de schijf staat een Nederlandstalige versie van Windows XP.
We hebben onze twee zwaarste benchmarks ingezet, Business Winstone en Content Creation om de kantoor- en multimediakracht van deze notebook te testen en vergelijken die met ons referentietoestel (Pentium III-M 600). Op Business Winstone deed de Medion het voortreffelijk: hij scoorde 37 tegen 21,3 voor ons referentietoestel. Content Creation was minder overtuigend, 26,1 tegen 20,6 op het model van een jaar oud.
We hebben ook een gametest uitgevoerd. Serious Sam op een resolutie van 1.024x768 bij 32 kleuren en de hoogste kwaliteit levert 30,6 frames per seconde op. Geen buitenissig resultaat (wat we ook niet verwachten van de ATI Radeon Mobility) maar best acceptabel. Belangrijk is ook dat de Medion alle tests probleemloos afwerkte, en dus stabiel werkt."
Ik zit nog met videokaart. Al verschillende drivers geprobeert maar tevergeefs.
No worries m8
Ik heb gewoon de drivers voor Win2k voor de Radeon gedownload en daar dus de files aangepast.
Dit plakken onder het [ATI.Mfg] sectie in de atii2kag.inf files (waren er bij mij 2)
1
2
3
| "Mobility Radeon " = ati2mtag_M6, PCI\VEN_1002&DEV_4C59&SUBSYS_10171025 "Mobility Radeon" = ati2mtag_M6, PCI\VEN_1002&DEV_4C59&SUBSYS_101D1025 "ATI Mobility Radeon M6" = ati2mtag_M6, PCI\VEN_1002&DEV_4C59&SUBSYS_10271025 |
Ben blij. Keb zo'n IBM-schijf. Best een lawaaierig schijfje. De Fuhitsu's zijn in het algemeen rustiger.Op donderdag 23 mei 2002 08:59 schreef Anton Rongen het volgende:
In het nederlandse foldertje staat Fujitsu 20GB...
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Ff "uitvoeren > regedit" en dan zoeken op "tiscali". De twee hit die je krijgt is de IE titlebar, die kun je gewoon aanpassen.Op woensdag 29 mei 2002 21:57 schreef DCL_Redhead het volgende:
die tiscali zooi is wel bale, 'Microsoft Internet Explorer aangeboden door Tiscali'
Dit topic is gesloten.