Windows XP netwerk & ZoneAlarm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:40
Ik heb het volgende probleem:

ik krijg het niet voor elkaar om een goed netwerk te maken met mijn net aangeschafte laptop (jeeh!) en mijn PC. Ze draaien beiden Windows XP.

Ik heb op beide computers de guest account aangezet en bij de local security settings heb ik aangegeven dat er ook zonder wachtwoord ingelogd mag worden ('Limit local account use of blank passwords to console logon only' is disabled).

Nu is het vreemde dat ik inmiddels wél vanaf mijn vaste PC op de laptop kan komen, maar niet vanaf de laptop op de vaste PC. Ik krijg dan de volgende melding:
\\Enterprise is not accessible. You might not have permission to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions.

Logon failure: the user has not been granted the requested logon type at this computer.
Pingen gaat wel gewoon goed, maar: alleen als ik ZoneAlarm uit heb staan.

Er zijn dus twee problemen:

1. Ik heb op een van de twee computers iets niet goed ingesteld, maar weet niet wat en op welke

2. Ik krijg ZoneAlarm niet zo ingesteld dat ie netwerkverkeer doorlaat. Probleem hierbij is misschien dat het internetverkeer op hetzelfde netwerk zit (middels een router op de hub).

Wie kan mij helpen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:40
Hij doet het! Na veel geklooi is het mij zelf gelukt, excuseer voor de forumvervuiling.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collidor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07 14:12

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

Kan je toevallig ook met mij even delen wat je gedaan hebt?? Ik heb dit nou ook ineens, en ik snap niet waarom. Ik krijg de melding alleen als ik met een ander account als administrator gebruik. Alles deed het eerst wel.

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf regelmatig netwerkproblemen waar ik niet uit kom, maar zo`n probleem als deze heb ik ook al eens gehad. Ik kon dat als volgt oplossen:

-open zonealarm
-tab firewall
-add ->subnet
-vul daar ip-adres en subnet in van PC2

Klaar.
Ik heb ook eens alleen een ip ingevuld, maar dat gaf enige problemen, maar ik weet niet meer welke. Ik ben niet helemaal zeker of deze oplossing echt veilig is, maar misschien dat de kenners hier een antwoord op kunnen geven!

Suc6