Wat is er toch met die geheugen-timings

Ik begrijp het allemaal niet zo, post eens wat scores, want ik geloof niet dat er super snelheden bereikt worden door die timings te veranderen. Dat de scores beïnvloedt worden, ja okay, maar veel neuhh.
Mijn ervaring:
1) bij het overklocken zullen de geheugentimings een grote rol gaan spelen in overklockbaarheid.
Dit wil zeggen dat je timings ervoor gaan zorgen dat je systeem NIET meer opstart, of vastloopt.
Probeer daarom ALTIJD het uiterste uit je CPU te halen, en dán pas je Timings te veranderen, want dan weet je pas wat jou geheugen waard is!
2)Dat 4:5 gedoe is enkel tot een FSB van 145 van toepassing

Dit heeft als nadeel dat je tussen de FSB van 145 en 166 géén optimaal gebruik maakt van je geheugensnelheid. Weliswaar bijna niet merkbaar, enkel in MEM benchmarks, maar het idee is niet leuk.
3)Dus als je gaat overklocken en je wilt het geheugen zo snel mogelijk, zal je de CPU moeten unlocken. De MP OMLAAG zetten, en je FSB naar boven, iig BOVEN de 166 Mhz, dan begint het zo'n beetje.
4)Standaard CPU, fsb 133, 4:5 en 2:3:3:5, haal ik maar 2000 bij Sisi.
4a)Als ik naar de maximale 4:5 ga dus een FSB van 145 haal ik iets van 2200.
4b)Bij de divider 1:1 CAS 2.5:3:3:6, en de FSB op 180 haal ik opeens 2500, en dat loont zich wel vindt ik
Post aub eens wat memory scores
Ik heb geheugen dat helaas géén hoge timings aankan, dus zou ik dat wel erg interessant vinden

Op dinsdag 23 juli 2002 21:36 schreef ShinTsu het volgende:
Hebben jullie trouwens de amd xp driver geprobeert te instaleren ik krijg +- 180 200 extra punten bij 3dmark
Heb je een linkje??
NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com