Groot Asus A7V333 Topic

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.745 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 14:55
ALLE fans op 3000 rpm.
nu 62 C idle.
ik vind het best zo, doe er niks meer aan.

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:34
Bij opbouw van de raid array kun je kiezen tussen Desktop / Server / A/V Editing. Ik heb zelf nu gekozen voor A/V Editing en maak gebruik van 2x Maxtor D740X6L.

Hebben jullie de verschillende settings getest en zo ja, wat is het verschil qua performance?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.braak/Atto.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Ik heb de pci latency in de bios verhoogd van 32 naar 128:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.braak/AttoLat128.jpg

De leessnelheden zijn iets verlaagd, echter de schijfsnelheden zijn sterk gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38751

Brakius haal je altijd zo'n lage write score ? die van mij is namelijk een stuk hoger en ik draai niet eens op 133 maar op 100 ( Maxtor 5T040H4 en een Maxtor 6L040J2 , ik had die ouwe al voordat ik dus op raid overging.)
Op woensdag 17 juli 2002 20:54 schreef Brakius het volgende:
Bij opbouw van de raid array kun je kiezen tussen Desktop / Server / A/V Editing.
hier heb ik dus nog niet mee gespeeld ( gaat ook lekker makkelijk als je van je raid opstart :r )

Die pci-latency 020 beta draait hier dus niet zo lekker en heb nu de 19 erweer op en draait weer als van ouds ;)

Afbeeldingslocatie: http://image.inkfrog.com/pix/InFoRMeR/attobench1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm kijken wat die hier doet als ik em es op 128 zet in bios :) ik encode veel movie's dus heb ook zeer snelle write nodig , en alle kleine beetjes helpen ( daarvoor ben je tweakert of nie dan ! )

net de pci latency op verschillende waardes geprobeerd , maar geen verbetering hier daardoor :'( ( met atto benchmark )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60507

Ik heb sinds kort een a7v mobo, met een 2100+
Geheugen: 256 Mb pc2100 (266Mhz), het eveneens nieuwe
geheugen van 512Mb (Samsung pc2700) geeft problemen
met memtest.

In de bios staan alle settings voor het geheugen op langzaam.
Als ik de procesor op 1,73 GHz laat lopen, reboot w2k of
bevriest. Op 1,3GHz gaat alles goed.

Wat is er aan de hand?

Bios versie: 1008 final, 1009.001 meldt dat hij niet door de cpu test komt.

Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40712

Op woensdag 17 juli 2002 16:05 schreef debeer het volgende:
Ik heb mijn silverado nu op 12 volt draaien.

66 C idle, echt niet normaal meer.
Met mijn vorige cpu een 1100 tb was dat 45 C.

mischien toch maar een andere bios versie nemen?
Hier klopt echt iets niet.
Mijn broer draait de Silverado op 6V (xp1800) en in de zomer op 8v met temps onder de 60 graden. Zijn case fans draaien 1500 en 2050 rpm.
Zelf heb ik een Alpha 8045 (xp1800) met slechts een 2050rpm Papst die houd het allemaal nog wat graden koeler. De lucht gaat wel rechtstreeks door een pijp naar buiten. Ik heb 2 case fans van slechts 1500 rpm. Moederbord temp. is ca 30 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
Ik begrijp er zelf ook niks meer van.
Heb een nieuwe kast gekocht met meer koelers, processor er tig keer afgehaald en 3 verschillende soorten koelprut op gedaan dun laagje dik laagje 6 volt 8 volt 12 volt maakt allemaal niks uit.????

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:02

Dark

who tweaked the light?

Okay ff re: in 2 fase, te beginnen met mijn atto test:

2x 40Gb IBM GXP60 7k2rpm 4m cache raid 2+0 op de prommise, beide als master.
bios 1008final
usb 2.0 uit gejumperd
4in1 4.40
prommise driver 2.30 van www.lumberjacker.de (http://www.lumberjacker.de/files/R100_V230_b0140.09.zip)
via raid performance patch ( http://www.viaarena.com/?PageID=66 )

resultaat in atto:
Afbeeldingslocatie: http://darkforce.dyndns.org/pics/atto.jpg
in san:
Afbeeldingslocatie: http://darkforce.dyndns.org/pics/san-disk1.jpg

nu voor die temperaturen...
ten eerste is het lang niet altijd duidelijk wat men nou precies voor temperatuur sensor vermeldt en met welk progje dat gemeten is, als je MBM gebruikt zal je zie dat er een 'asus-2' en een 'asus-2 (cusl)' is. Die laatste geeft 10gr meer weer dan de gewone asus2. (je kan ze overigens niet tegelijk monitoren)

In de 333 mobo roudup op http://www.hardtecs4u.com/reviews/2002/ddr333_roundup/ wordt uitgebreidt ingegaan op de temp aflezing en het functioneren van cop, conclusie [kortdoordebochtmode] cop werkt, maar de readouts zuigen[/kortdoordebochtmode]

al met al niets om je zorgen over te maken daar het altijd slechts een benadering betreft, en asus een ruime marge toevoegt om zodoende zeker te zijn dat de cpu niet zal overhitten... ik moest er ook wel even aan wennen hoor dat geef ik toe...

zelf heb ik een 1900+ die niet koeler wil idlen dan een graadje of 54 met een swiftech mxc462 + delta extreme erop, ik weet echt zeker dat ie er goed op zit en dat mijn airflow ook goed zit.

Ik heb ook eens geprobeerd de temps te calibreren volgens het principe wat arctic silver hier uit de doeken doet ( http://www.arcticsilver.com/diode_calibration.htm ), toen ik nog dacht dat het een reading van de interne diode van de xp betrof. Ik kwam toen tot de volgende conclusie (afgezien van het feit dat het geen interne diode reading betreft dus...) dat de temp 6 tot 9 graden te hoog word weergegeven door de asus-2 sensor in MBM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
Okee dan, bedankt voor de info.

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59195

hey ben bezig met nieuwe spullen te instaleren en u met de asus a7v333 raid heb ik een probleempje.
ik heb er namenlijk voorlopig maar 1 hdd aan hangen maar bij het opstarten zegt hij: scanning for ide drives...........dat duurt even en daarna niks gevonden...
kun je kiezen verder met booten blabla
ik wil dit weg hebben:)
als ik het boekje moet geloven moet ik in de bios i.p.v. auto...user difene hdd doen..heb ik gedaan maar helpt niks uit
heeft iemand mischien een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op donderdag 18 juli 2002 10:44 schreef phellah het volgende:
hey ben bezig met nieuwe spullen te instaleren en u met de asus a7v333 raid heb ik een probleempje.
ik heb er namenlijk voorlopig maar 1 hdd aan hangen maar bij het opstarten zegt hij: scanning for ide drives...........dat duurt even en daarna niks gevonden...
als ik het boekje moet geloven moet ik in de bios i.p.v. auto...user difene hdd doen..heb ik gedaan maar helpt niks uit
Je bedoelt dat het lang duurt dat de promise ide's gescanned worden (.............................. <- die puntjes)? Gewoon effe escape drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 18 juli 2002 11:01 schreef Brakius het volgende:

[..]

Je bedoelt dat het lang duurt dat de promise ide's gescanned worden (.............................. <- die puntjes)? Gewoon effe escape drukken.
nee escape haalt niks uit......maar ook al zou het wel uithalen...het moet toch gewoon uitgezet kunnen worden fosow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op donderdag 18 juli 2002 11:03 schreef phellah het volgende:

[..]

nee escape haalt niks uit......maar ook al zou het wel uithalen...het moet toch gewoon uitgezet kunnen worden fosow
Dan via jumper raid uitzetten. Of bedoel jij de normale ide's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Op donderdag 18 juli 2002 10:44 schreef phellah het volgende:
als je maar 1 hdd in gebruik hebt kun je raid uit jumperen, dan heb je die hele prommise bios uitgeschakeld en zoeft de boot normaal voorbij.... zie blz. 21 van je manual...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 18 juli 2002 11:12 schreef Dark het volgende:

[..]

als je maar 1 hdd in gebruik hebt kun je raid uit jumperen, dan heb je die hele prommise bios uitgeschakeld en zoeft de boot normaal voorbij.... zie blz. 21 van je manual...
okay thanx zal ff kijken :) maar dit moet zelf mij wel lukken 0+ had beter zonder raidkunnen halen want zo heb ik er geen flikker aan maar goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op donderdag 18 juli 2002 11:15 schreef phellah het volgende:

[..]

okay thanx zal ff kijken :) maar dit moet zelf mij wel lukken 0+ had beter zonder raidkunnen halen want zo heb ik er geen flikker aan maar goed :(
Of koop een tweede harde schijf en geniet van de snelheidswinst!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 18 juli 2002 12:37 schreef Brakius het volgende:

[..]

Of koop een tweede harde schijf en geniet van de snelheidswinst!!
ja dat kan ook natuurlijk :) maar ik koop altijd eerst wat voor ik erover nadenk...mot ik echt eens ee ophouden gelooof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Op donderdag 18 juli 2002 13:22 schreef phellah het volgende:

[..]

ja dat kan ook natuurlijk :) maar ik koop altijd eerst wat voor ik erover nadenk...mot ik echt eens ee ophouden gelooof ik
nee joh gewoon mee doorgaan ;) ff snel 2 harddisken kopen, van die ata 133 kletsers van 100gb of meer, dan is die 10-20 sec wachttijd echtwel de moeite waard... >:) let wel op grote cache en hoge rpm bij aanschaf van de schijven, dat komt de prestatie ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou vind dat ik de afgelopen week al tevele hebt besteld:( hihi ff een lijstje van vorige week:
15" tft iiyama
15" tft philips
amd xp2000+box
512 ddr pc2700
asus av7333 raid ;(
asus v8460 128mb ultra
80gb ibm 7200rpm
4 coolertjes
Aopen big tower 300w
creative 5300 speakers
creative 5.1 geluidskaart
logitecht cordless optical
dvd brander philips
philips toucam pro

geloof dat dit het was................
dvd speler pioneer
128mb sdram pc133
netwerkkaartje
floppy disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
Op woensdag 17 juli 2002 23:47 schreef linus-1 het volgende:

[..]

Hier klopt echt iets niet.
Mijn broer draait de Silverado op 6V (xp1800) en in de zomer op 8v met temps onder de 60 graden. Zijn case fans draaien 1500 en 2050 rpm.
Zelf heb ik een Alpha 8045 (xp1800) met slechts een 2050rpm Papst die houd het allemaal nog wat graden koeler. De lucht gaat wel rechtstreeks door een pijp naar buiten. Ik heb 2 case fans van slechts 1500 rpm. Moederbord temp. is ca 30 graden.
Heeft hij ook een asus a7v333 bord dan?

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

NIEUWE BIOS 1009.003

zie [url="http://www.amdforums.com/showthread.php?s=&postid=1039799"]http://www.amdforums.com/showthread.php?s=&postid=1039799[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42168

Op vrijdag 19 juli 2002 00:18 schreef Dark het volgende:
NIEUWE BIOS 1009.003

zie [url="http://www.amdforums.com/showthread.php?s=&postid=1039799"]http://www.amdforums.com/showthread.php?s=&postid=1039799[/url]
Heeft iemand al deze aan de praat?.Zijn er verbeteringen en/of veranderingen opgemerkt?Wie o wie flasht als eerste?
Volgens mij is dit een leaked bios,hij is namelijk niet op de duitse site van Asus te vinden en zij waren toch altijd de eersten die nieuwe beta biossen vrijgaven :? De laatste beta bios die wordt aangeboden is beta bios 1009.001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Ik heb 'm draaien, verschil met 1008 weet ik niet, wordt ook nooit vermeld bij beta's.

idd merkwaardig dat ie niet op de asus germany ftp staat.

Als je het niet vertrouwd, raad ik je aan niet te flashen, maar zelf heb ik 'm dus wel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook de 1009.003 draaien ,maar zie niet echt wat ze nu weer verbeterd hebben , draait als een zonnetje hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
Zie geen verbetering, draai goed.

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de 1009.003 nu ook aan de praat en werkt hiero lekker soepel.Nix nieuws opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik heb vandaag dit mobo binnen gekregen samen met een amd2200.

Alles geinstalleerd enzo en dan boot ik, eerst ff bios kijken en dan gaat ie verder en dan gaat ie zoeken naar ide drives.

Als ie daarmee "klaar" is zegt ie:

fasttrek does not detect proper interrupts
please check your pci irq setup and make sure the pci slot supports bus master operation...

Ik heb niets in de pci sloten zitten :?

Ikke niet meer weten ;(
Iemand?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik snap er echt niets van, Hij komt gewoon niet verder dan dat detecting ide. ;( :'(

Het mobo heeft wel een keer contact gemaakt met kast zodat die daardoor een keer niet bootte (vraag me niet wat de precieze reden daarvan is) maar zou het daaraan kunnen liggen. Dat mobo stuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Heb jij al geprobeerd om bij pci irq resource exclusion de functie onboard ata device first op yes te zetten in plaats van no?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Helpt niet ;( krijg weer hetzelfde zinnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Martinho, heb je een asus met raid of zonder raid? En welke bios versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik heb een mobo met raid, en welk bios ik heb weet ik niet, kan het nergens in het bios zelf vinden.. :?

Het bios dat erbij zat... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op vrijdag 19 juli 2002 18:59 schreef martinho het volgende:
Ik heb een mobo met raid, en welk bios ik heb weet ik niet, kan het nergens in het bios zelf vinden.. :?

Het bios dat erbij zat... ;(
Kun je wel booten met een floppy wanneer er geen ide-device aangesloten zit? Anders effe AFlash en Bios 1008 downloaden en effe flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik heb bios revision 1006.

Maar heb nog geen windows ofzo erop staan. Weet niet of dat noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
1006 is vrij up to date. Waaraan heb je je HD aangesloten, op de IDE of op de Promise IDE?

Waar krijg jij die error, bij eerste hd-check, of wanneer de promise ide-poorten gechecked worden (dan verschijnen er allemaal van die ..............)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Op de ide, niet de promise ide dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik weet niet hoe het bij andere gaat. Maar toen ik voor eerste keer dit moederbord had aangesloten en alles dan deed ie gewoon de mem check en de eerste hd check wel goed, en nu nog.

Maar dan komt er een zwart scherm met detecting ide devices, en dan loopt zeg maar een metertje vol en dan als dat metertje "vol" is zegt ie:

fasttrek does not detect proper interrupts
please check your pci irq setup and make sure the pci slot supports bus master operation...

Maar weet niet waarom hij iets over pci zegt...

tnx bij the way voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Het is zo dat normaal jouw promise chip een irq krijgt. Hier dus niet... Je kunt effe de raid uitjumperen, dan kun je gewoon verder.

Als ik jou was zou ik voor de zekerheid in de bios alt-f5 je bios settings resetten. Je kunt ook effe kijken bij de pci irq's of daar nog iets te instellen valt.

Succes ermee!

En natuurlijk effe bij boot de juiste volgorde geven. En niet kiezen voor een int18 device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik ga het proberen, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Je bent mijn held :*:*

tnx a lot, het was dus raid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 08:58
Die bios 1009.003 is gewoon op de taiwain asus site te downloaden op dit adres

[url="ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/socka/kt333/a7v333/1009-003.zip"]ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/socka/kt333/a7v333/1009-003.zip[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Laatst online: 16-11-2023

MXL

Ikzelf ben nog niet erg tevreden over mijn A7V333. Tot voor kort had ik een A7V rev 1.02 met een TB 1000 en 512MB Kingston, op een financieel minder gelegen moment gaf mijn A7V zomaar de geest. Omdat ik in grote lijnen nog steeds tevreden was met deze combo heb ik besloten het mobo te vervangen voor een A7V333raid maar de TB te behouden. Ik heb nu dus min of meer dezelfde combinatie met 512Mb PC2700 Samsung geheugen maar ik heb het idee dat de oude combinatie sneller is dan de nieuwe

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op vrijdag 19 juli 2002 20:36 schreef MXL het volgende:
Ikzelf ben nog niet erg tevreden over mijn A7V333. Tot voor kort had ik een A7V rev 1.02 met een TB 1000 en 512MB Kingston, op een financieel minder gelegen moment gaf mijn A7V zomaar de geest. Omdat ik in grote lijnen nog steeds tevreden was met deze combo heb ik besloten het mobo te vervangen voor een A7V333raid maar de TB te behouden. Ik heb nu dus min of meer dezelfde combinatie met 512Mb PC2700 Samsung geheugen maar ik heb het idee dat de oude combinatie sneller is dan de nieuwe
Was jouw A7V al drie jaar oud? Anders kun je aanspraak maken op de Asus garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pak deze dan [url="http://www.lostcircuits.com/motherboard/asus_a7v333/5.shtml"]http://www.lostcircuits.com/motherboard/asus_a7v333/5.shtml[/url]
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 19 juli 2002 21:58 schreef Hotty het volgende:
Pak deze dan [url="http://www.lostcircuits.com/motherboard/asus_a7v333/5.shtml"]http://www.lostcircuits.com/motherboard/asus_a7v333/5.shtml[/url]
suc6
edit// hoort hier niet,ging iets mis soory //edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op vrijdag 19 juli 2002 22:00 schreef Hotty het volgende:

[..]

edit// hoort hier niet,ging iets mis soory //edit
Maar toch bedankt voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb sinds kort ook een A7V333, maar ik krijg m'n TV-kaart niet erop aan de praat. Een gozer die ik ken heeft et zelfde probleem met z'n TV-kaart ism de A7V333. Als ik bijvoorbeeld de standaard software van Hauppauge opstart, reboot ie onmiddelijk. Met DScaler krijg ik steeds de foutmelding: "ERROR: Tuner Device: Error Writing (1)" Lijkt mij dat het aan het moederbord ligt, of moet ik het ergens anders zoeken?

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52135

Heb vandaag een a7v333Raid met Xp2200 512Pc2700 4X80WD8mb 1X120WD8mb 2X120maxtor plex40 Onstream30 Creative4600 audigy enz inelkaar gezet maar NU support die Raid controler kaart dus maar 2 HD's in stripes!!!!

daar baal ik zwaar van want ik had nou net gehoopt dat ik ff leuke performance er uit kon halen :( nu ben ik verplicht om een extra Raid controler kaart te kopen.....

zit te denken aan deze 2 modelen

Promise 100 Raid kaart
en de TX2000

iemand mischien nog een idee over een andere kaart die mischien betere prestaties haalt maar wel rond de zelfde prijs is?

*baalt hier dus zwaar van :( *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 19 juli 2002 19:52 schreef Artje het volgende:
Die bios 1009.003 is gewoon op de taiwain asus site te downloaden op dit adres

[url="ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/socka/kt333/a7v333/1009-003.zip"]ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/socka/kt333/a7v333/1009-003.zip[/url]
Neem aan dat dit nog een beta is ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 18 juli 2002 23:35 schreef debeer het volgende:

[..]

Heeft hij ook een asus a7v333 bord dan?
Alles hetzelfde behalve de koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op vrijdag 19 juli 2002 23:24 schreef ShinTsu het volgende:
Heb vandaag een a7v333Raid met Xp2200 512Pc2700 4X80WD8mb 1X120WD8mb 2X120maxtor plex40 Onstream30 Creative4600 audigy enz inelkaar gezet maar NU support die Raid controler kaart dus maar 2 HD's in stripes!!!!

daar baal ik zwaar van want ik had nou net gehoopt dat ik ff leuke performance er uit kon halen :( nu ben ik verplicht om een extra Raid controler kaart te kopen.....

zit te denken aan deze 2 modelen

Promise 100 Raid kaart
en de TX2000

iemand mischien nog een idee over een andere kaart die mischien betere prestaties haalt maar wel rond de zelfde prijs is?

*baalt hier dus zwaar van :( *
Wanneer jij 4 schijven in raid wil hebben die even snel werken als een extern Promise TX2000 moet je het volgende doen:

1. Download een gehackte raid bios voor de Asus en gehackte drivers om je raid-lite om te zetten in raid-full (op eigen risico, echter ik heb diverse postings in het buitenland gelezen welke allemaal gelukt zijn!), te downloaden bij: [url="http://www.lumberjacker.de/Downloads/downloads.html"]http://www.lumberjacker.de/Downloads/downloads.html[/url]
2. Je zet de usb 2.0 uit via jumpers, anders heb je minder performance immers het gaat over dezelfde bus.
3. Je zet de gehackte drivers op een floppy. Daarna koppel je de harde schijven van de raid ide-poorten. Je flashed met behulp van aflash de gehackte bios. Daarna de computer uit en koppel de 4 harde schijven aan de raid poorten. Computer aan en opnieuw de raid-array aanmaken (je kunt nu ook de stripe-size aanpassen!!!).
4. Nu kun je de harde schijven met FDisk partioneren. Bij het installeren van Windows XP druk je bij de vraag van scsi op f6 en installeer je de gehackte drivers.
5. Nadat je windows geinstalleerd hebt installeer je de via raid patch te downloaden bij [url="http://www.viaarena.com"]www.viaarena.com[/url] en de pci-latency patch te downloaden bij [url="http://www.networking.tzo.com/net/software/"]http://www.networking.tzo.com/net/software/[/url].

Wanneer je dit gedaan hebt, kun je benchen met Atto. Wanneer je de schijfperformance nog slecht vindt, kun je proberen om de pci-latency in de bios op 128 te zetten in plaats van 32.

Daarnaast heb ik zelf pci 2.1 latency complaint in de bios op enable gezet.

Veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Hm, heb nu alles geinstalleerd maar het gekkke is dat mijn amd op 1350 mhz draait ipv op 1800. Als ik dat wil veranderen in het bios (nu staat ie op 100 x 13.5) naar 133 x 13.5 dan start ie niet meer op en zegt iets over overclocken.

Opgelost :)

Nu nog ff zoeken hoe ik dat ntldr probleem oplos :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Ik ga ook zo'n A7V333 moederbord kopen :P, maar nu vroeg ik mij af of het onboard geluid van goede kwaliteit is? Of is het gewoon bagger geluid en kan ik er beter een soundblaster audigy bij kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Op zaterdag 20 juli 2002 08:02 schreef Brakius het volgende:

[..]

Wanneer jij 4 schijven in raid wil hebben die even snel werken als een extern Promise TX2000 moet je het volgende doen:
dat gaat niet werken omdat de ASIC (chip) het gewoon niet ondersteund:

email met prommise:
I am sorry to read of your frustrations trying to bind three volumes into a RAID set on an ASUS A7V333 motherboard with the Promise PDC20276 on-board RAID controller. The PDC20276 ASIC specification supports RAID 0 or 1 using volumes cabled into the MASTER position only, meaning that only two volumes can be bound into a RAID (0 or 1) set. Drives in the slave position are supported but only as discretely addressable IDE volumes and not RAID drives. Meaning, in other words, you are trying to do something the ASIC and ASIC firmware does not support. For details on the PDC20276 capabilities please see [url="http://www.promise.com/product/oem_ataraid_pdc20276_eng.asp"]http://www.promise.com/product/oem_...dc20276_eng.asp[/url] --Dave
lees [url="http://www.amdforums.com/showthread.php?s=&threadid=141971"]http://www.amdforums.com/showthread.php?s=&threadid=141971[/url] er maar op na, daar heb ik het ook opgevangen...

edit:
de lumberjacker bios is leuk als je de blocksize in de stripe van 2 disk op de masters zelf wilt bepalen, maar hij tovert je mobo heus niet om tot volledige raidcontroller. De functies lijken wel aanwezig, maar werken (deels) gewoon niet. Ik vindt dit ook wel een erg mager controllertje zo met max 2 disks in raid... jammer dat dat niet wat duidelijker in de asus documentatie staat, dan had ik gelijk een losse raid-kaart gehaald...

edit2: urltje naar prommise gefixt, zodat die specs ook te lezen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Op zaterdag 20 juli 2002 10:38 schreef rvanderzijde het volgende:
Ik ga ook zo'n A7V333 moederbord kopen :P, maar nu vroeg ik mij af of het onboard geluid van goede kwaliteit is? Of is het gewoon bagger geluid en kan ik er beter een soundblaster audigy bij kopen?
De cmedia chip heeft heel aardig geluid, zeker vergelijkbaar met een soundblaster, dus die hoef je niet appart aan te gaan schaffen. Wel is het zo dat de aansluitmogelijkheden nogal beperkt zijn, en dat er een aantal addertjes onder het gras zitten, die de onboard sound toch in negative zin onderscheiden.

Wat ik lastig vond, is dat je geen line-in/mic meer hebt in 5.1 mode, daar de uitgang dezelfde plugjes benut als de in lijnen... ik heb zelf 2x een female jack 3,5mm op een backplate(v/d firewire) gezet en aangesloten op de cd_in en aux_in op het bord dmv een oud cd-kabletje. Op die manier heb ik in elk geval een lijn-in en een aux, die ik voor mijn video gebruik. Het cd-audio kabeltje naar de cd-rom is onder xp toch niet nodig. Het enige wat ik nog mis is dus een mic_in in 5.1 mode. Spdif werkt alleen in stereo-mode, maar dat vindt ik verder niet zo'n punt.

Mocht je achteraf toch niet tevreden zijn dan kan je er altijd alsnog een andere soundcard instopppen, maar ik zou zeker proberen of je tevreden bent met de onboard sound, wat goed voorstelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Op zaterdag 20 juli 2002 11:16 schreef Dark het volgende:

[..]

De cmedia chip heeft heel aardig geluid, zeker vergelijkbaar met een soundblaster, dus die hoef je niet appart aan te gaan schaffen. Wel is het zo dat de aansluitmogelijkheden nogal beperkt zijn, en dat er een aantal addertjes onder het gras zitten, die de onboard sound toch in negative zin onderscheiden.

Wat ik lastig vond, is dat je geen line-in/mic meer hebt in 5.1 mode, daar de uitgang dezelfde plugjes benut als de in lijnen... ik heb zelf 2x een female jack 3,5mm op een backplate(v/d firewire) gezet en aangesloten op de cd_in en aux_in op het bord dmv een oud cd-kabletje. Op die manier heb ik in elk geval een lijn-in en een aux, die ik voor mijn video gebruik. Het cd-audio kabeltje naar de cd-rom is onder xp toch niet nodig. Het enige wat ik nog mis is dus een mic_in in 5.1 mode. Spdif werkt alleen in stereo-mode, maar dat vindt ik verder niet zo'n punt.

Mocht je achteraf toch niet tevreden zijn dan kan je er altijd alsnog een andere soundcard instopppen, maar ik zou zeker proberen of je tevreden bent met de onboard sound, wat goed voorstelbaar is.
OK, bedankt voor je reactie :) Dan koop ik later nog wel een keertje een audigy als dat nodig is. Scheelt toch weer redelijk wat geld :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op zaterdag 20 juli 2002 10:55 schreef Dark het volgende:

[..]

dat gaat niet werken omdat de ASIC (chip) het gewoon niet ondersteund:

email met prommise:
[..]

lees [url="http://www.amdforums.com/showthread.php?s=&threadid=141971"]http://www.amdforums.com/showthread.php?s=&threadid=141971[/url] er maar op na, daar heb ik het ook opgevangen...
Het moet met de gehackte bios wel lukken!!!!!! Bespaar je 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Op zaterdag 20 juli 2002 11:20 schreef Brakius het volgende:

[..]

Het moet met de gehackte bios wel lukken!!!!!! Bespaar je 150 euro.
nope, je kan wel de blocksize binnen een stripe van 2 disk op de master bepalen (om te proberen de performance te vergroten), maar je kan niet 3 of meer disks in raid krijgen of 2 disks op 1 kabel in raid krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op zaterdag 20 juli 2002 11:26 schreef Dark het volgende:

[..]

nope, je kan wel de blocksize binnen een stripe van 2 disk op de master bepalen (om te proberen de performance te vergroten), maar je kan niet 3 of meer disks in raid krijgen of 2 disks op 1 kabel in raid krijgen.
Dat laatste kan ingeval. Ik heb zelf twee diksk op 1 kabel in raid gehad en het werkte... alleen was het wat trager.

Maar ik heb ergens gelezen dat met de gehackte bios wel kon en dat de promise chip die op de asus zit exact gelijk is aan de TX 2000. Echter, ik kan 1-2-3 geen link vinden.

Zelf zou ik de gok gewoon wagen! Als het niet lukt, tja dan kun ja altijd nog een raidkaart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

hmmz... mijn raid is ff tijdelijk gevuld :P anders ging ik er gelijk ff mee expirimenteren... maar ik neem wel aan dat het zo is hoor, als jij dat zegt ;)

toch vreemd dat [url="http://www.promise.com/product/oem_ataraid_pdc20276_eng.asp"]hardware specs[/url] zeggen dat het niet zal gaan ...

Disk Array Features
* Supports RAID 0 (striping) or RAID 1 (mirroring), RAID 0 & RAID 1 non-coexist
* Offers double sustained data transfer rate of attached drive(RAID 0)
* Supports Ultra ATA/133/100/66/33 and EIDE drives
* Supports "hot" swap of failed drive (used with PROMISE "SuperSwap" product)
* Offers transparent data recovery and auto-rebuild drive in background
* Arrays are bootable with built-in BIOS by the Master channel of PROMISE ATA RAID
* The Master Channel HDD of PROMISE ATA RAID support RAID 0 or RAID 1 function
* The Slave Channel HDD of PROMISE ATA RAID are to be as ATA HDD

edit: op de tx2000 zit volgens mij de PDC20271 en niet de PDC20276... de 71 heeft wel volledige 4 schijfs mogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Op zaterdag 20 juli 2002 11:42 schreef Brakius het volgende:

[..]

Maar ik heb ergens gelezen dat met de gehackte bios wel kon en dat de promise chip die op de asus zit exact gelijk is aan de TX 2000. Echter, ik kan 1-2-3 geen link vinden.
picje van de tx2000, het is idd de 71 ipv. de 76 zeker niet exact de zelfde chip dus...

Afbeeldingslocatie: http://darkforce.dyndns.org/pics/tx2000.gif

edit: resized pic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op zaterdag 20 juli 2002 12:11 schreef Dark het volgende:

[..]

picje van de tx2000, het is idd de 71 ipv. de 76 zeker niet exact de zelfde chip dus...

[url="http://darkforce.dyndns.org/pics/tx2000.gif"][afbeelding][/url]

edit: resized pic :P
Qua aanduiding niet...

ShinTsu, ben jij bereidt om dit te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb nu 4X80 Leeg + 2 raid kaartjes liggen dus kan wel even testen ja jammer dat me weekend zo vol staat anders had ik het ff kunnen doen

BTW waar kan je de demo software downloaden om je hd performance goed te testen dan maak ik er gelijk een test van
Performance WD 80 JB single raid 0 met promise lite
raid 0 4X drive promise lite(hacked)
raid 0 4X fastrack 100
raid 0 4X tx2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Bij [url="http://www.attotech.com"]www.attotech.com[/url] kun je Atto downloaden, echter je moet wel een naam en email adres invullen voordat je kunt downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Op zaterdag 20 juli 2002 15:20 schreef ShinTsu het volgende:
heb nu 4X80 Leeg + 2 raid kaartjes liggen dus kan wel even testen ja jammer dat me weekend zo vol staat anders had ik het ff kunnen doen

BTW waar kan je de demo software downloaden om je hd performance goed te testen dan maak ik er gelijk een test van
Performance WD 80 JB single raid 0 met promise lite
raid 0 4X drive promise lite(hacked)
raid 0 4X fastrack 100
raid 0 4X tx2000
Ja, dat zou zeker een mooie test zijn, ik ben vooral benieuwd of je raid 4+0 op de prommiselite(hacked) aan de gang kunt krijgen. Dat zou wel lekker zijn als je die onboard ook als 4+0 of 2+1 kon benutten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Ik wil nu toch eens het volgende aankaarten:

Je kunt in de bios systeemperformance op turbo zetten in plaats van optimal. Je ziet dan dat hij de timings van het geheugen zo scherp mogelijk zet. In mijn geval zet hij bij turbo mijn geheugen op Cas2 (2:2:2:5).

Turbo loopt bij mij niet stabiel, ondanks dat ik het geheugen weer terug zet op 2,5:3:3:6. Ik heb namelijk mijn geheugen niet meer overgeclocked omdat ik heel af en toe een vastloper had in SOF2 (spel).

Wat wel heel opvallend is, is dat de raid-configuratie vele male snellers is wanneer systeemperformance op turbo staat!

Wat doet turbo nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok ik ga nu gewoon onboard No raid testen en 2X 0

vraag me af als ik zometeen die hacked bios er in knal en het gaat toch mis? is het dan weer makkelijk terug te zetten okal is me systeem niet meer aan de praat te krijgen? Just wanna know aangezien ik de tijd genomen heb om van het weekend er ff de tijd er voor te nemen maar zou zo jammer zijn als ik vanavond al kan stoppen als het mis gaat jk

OK wat moet ik allemaal doen voor de test

USB 2.0 Disable en PCI latency op 128? verder nog wat options in de test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Op zaterdag 20 juli 2002 17:02 schreef Brakius het volgende:
Ik wil nu toch eens het volgende aankaarten:

Je kunt in de bios systeemperformance op turbo zetten in plaats van optimal. Je ziet dan dat hij de timings van het geheugen zo scherp mogelijk zet. In mijn geval zet hij bij turbo mijn geheugen op Cas2 (2:2:2:5).

Turbo loopt bij mij niet stabiel, ondanks dat ik het geheugen weer terug zet op 2,5:3:3:6. Ik heb namelijk mijn geheugen niet meer overgeclocked omdat ik heel af en toe een vastloper had in SOF2 (spel).

Wat wel heel opvallend is, is dat de raid-configuratie vele male snellers is wanneer systeemperformance op turbo staat!

Wat doet turbo nog meer?
Dat heb ik mij ook al afgevraagd, want als ik optimal kies en dan met de hand alles op 2-2-2-5, arperture op 128m, ucsw aan zet dan haal ik toch niet dezelfde scores als op turbo :S er zal dus nog wel ergens een bitje van de chipset getweakt worden dat iets met de latencies doet, maar wat niet terugkomt in de bios als losse optie. Misschien kan je met wcpredit wel achterhalen waar het 'm in zit, hoewel ik niet weet of er een kt333 data file voor is...

afijn, ik heb net 2 repen 512m corsair pc3200 (v1.2 platinum heatspreader) besteld, die ik begin komende week binnen, daarmee moet ik wel 166 op turbo kunnen draaien, daar die gespecced zijn op die speeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry mischien ben ik wel blind maar bij [url="http://www.attotech.com"]http://www.attotech.com[/url] kan ik helaas alleen maar full version vinden daar moet voor betaald worden en ik zie geen demo staan :( mischien kijk ik niet zo goed maar kan iemand mischien ff helpen of zow *klinkt heel dom ik weet het* maarjah kom zo ook niet verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

bij support/downloads op Applications/Tools/Utilities klikken en je naam + email invullen en op next...

daarna ATTO ExpressPCI HostAdapter Utilities kiezen en de Windows SCSI Utilities Version 1.63 in het uitklappertje selecteren en je download begint...

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

K toppie ben nu lekker ff aan het kijken welke settings het best zijn + drivers enz zodat ik beste performance tests kan leveren >:) zit al op een 80mb's read peak gehaald !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57715

In het verleden heb ik reeds vele malen allerlei items geflasht, zoals, DVD-rom, burners en moerderborden en dit alles zonder problemen.
Echter vanmorgen heb ik de bios van mijn moederbord A7V333 opgeblazen.
Ik wilde de bios flashen van versie 1004 naar de beta versie 1009.003.
Deze laatste file had ik op een floppy gezet en dan via de Asus flash utility, bij het booten drukken op alt-F2, de instructies volgen. Gedurende het flashen gaf het programma aan "Failed", dus klaarblijkelijk was het niet gelukt de bios te flashen. Waarom weet ik niet.
Hoe dan ook, mijn moederbord is nu dood, kapot, stuk.
Hij doet niets meer, er is niet meer te booten.
Wat zijn de mogelijkheden om dit probleem op te lossen : behalve het moederbord omruilen is het misschien ook mogelijk de EEPROM 2Mbit(waarin de bios zit)te verwisselen.
Heeft iemand daar reeds ervaring mee opgedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Op zaterdag 20 juli 2002 22:19 schreef mikehotel33 het volgende:
In het verleden heb ik reeds vele malen allerlei items geflasht, zoals, DVD-rom, burners en moerderborden en dit alles zonder problemen.
Deze laatste file had ik op een floppy gezet en dan via de Asus flash utility, bij het booten drukken op alt-F2, de instructies volgen. Gedurende het flashen gaf het programma aan "Failed", dus klaarblijkelijk was het niet gelukt de bios te flashen. Waarom weet ik niet.
Wat zijn de mogelijkheden om dit probleem op te lossen : behalve het moederbord omruilen is het misschien ook mogelijk de EEPROM 2Mbit(waarin de bios zit)te verwisselen.
ik heb wel eens ergens gelezen dat je voor kostprijs een nieuwe bios (chip) kan krijgen bij asus nederland...

ASUS Holland B.V. (Netherlands)
Technical Support
Notebook Hotline: +31-(0)591-668190
Fax: +31-(0)591-666853
E-mail: notebook@asustek.nl (Notebook only)
E-mail: motherboard@asustek.nl (Motherboard only)
E-mail: vga@asustek.nl (VGA only)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op zaterdag 20 juli 2002 22:19 schreef mikehotel33 het volgende:
De zoveelste.

WANNEER JE BIOS 1003 OF 1004 HEBT, MOET JE NIET UPDATEN VIA ALT-F2. IMMERS DAT WERKT NIET BIJ DEZE BIOS-VERSIES.

Ik zet het nu maar in hoofdletters zodat het wat meer opvalt. In deze topic wordt denk ik wel 10 keer over gesproken dat dit namelijk niet werkt bij bios versie 1003 en 1004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38093

Vinden jullie, ASUS A7v333-kenners, het verstandig om de volgende samensteling in elkaar te stoppen.

Als moederplank een ASUS A7V-333 Athlon/Duron Socket A VIA KT333 DDR UDMA/133 Sound met daarop de AMD ATHLON XP 1800+ (1533MHz, 133/266 MHz) Socket A en als koeler, de ARCTIC Cooling Super Silent Pro Lüfter Socket A/370. In de geheugen sloten zou tevens ook nog een latje van 512Mb DDR Acpacer / 333Mhz RAM pluggen, dit geheel wordt gehangen in een M76 Design-Tower "BMW" Retro-Look 400W Netzteil (2x Lüfter) Front-USB Front-Lüfter Schwarz kastje.
Op de PCI sloten schuilen een USB-kaart-achtig-iets(weet ik veel hoe het noemt), een Creative sound kaart, een 3Com netwerkkaart en op het AGP slot huist er een LEADTEK WinFast A250 LE GeForce4 Ti4200 64MB DDR TV-Out DVI Retail.

Allemaal in de toekomst gesproken, vnden jullie dit een goede combo, welke ervaringen komen hierbij boven, nare ervaringen? OF kan er niks verkeerd gaan? Wat loopt niet vlotjes?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58720

Op 25 juni heb ik al eens het volgende bericht geplaatst:
Wordt de interne temp-sensor wel gebruikt?

Ik heb (nog) geen A7V333, vandaar de volgende vraag: reageert de T-uitlezing van de CPU zeer snel als b.v. de koeler eventjes wordt uitgezet?
In c't ('magazine voor computer techniek') nummer 7/8-2002 staat een test van 6 socket-A PC2700 moederborden. Na een (kritische) beschrijving van Soltek's ABS II volgt dan de volgende tekst:
"Maar Solteks Anti-Burn Shield II is niettemin toch een stap in de goede richting. In theorie zouden ook de Asus A7V333 en de Epox 8KA3+ dit moeten doen, aldus de producenten. In ons laboratorium zag het gedrag er meer uit als dat van borden met een socket-meting."
Deze constatering roept dus twijfel op of er wel gebruik wordt gemaakt van de interne temperatuursensor van de Athlon.
Wie kan uit ervaring bevestigen dat de Asus bewering c.q. documentatie klopt?

Na deze vraag over T-management van de CPU wil ik meteen nog iets anders over hetzelfde onderwerp "in de groep gooien". Vroeger hadden veel moederborden een 'Doze' modus en mijn huidige MSI-6309 moederbord heeft in de BIOS o.a. een 'Throttle Slow Clock Ratio' optie. Bij het bereiken van een (instelbare) CPU temperatuur wordt de CPU dus "afgeknepen".
Nu maakt Asus veel ophef over hun C.O.P., maar ik vind het ronduit stom dat er vóór het bereiken van de kritieke T van de CPU (en de daarop volgende noodgreep) niet eerst de CPU frequentie wordt verlaagd.
P.S. Voor zoiets zou je niet naar 'third-party' oplossingen (software) moeten grijpen.
= = = = = = = = = = = = =

Veel berichten gaan over de CPU-temperatuur en de meningen resp. informatie daarover is nogal verwarrend te noemen. Op 6 juli heeft Extra300s een bericht geplaatst dat misschien veel "geharrewar" (gedeeltelijk) zou kunnen verklaren. Voor het weergeven van de CPU-Temp zou toch gewoon een externe sensor worden gebruikt met een in de BIOS verwerkte T-correctie. Dat zou ook de trage T-reactie kunnen verklaren die in de c't test wordt beschreven.
Als dat waar is, dan heb ik de volgende vraag:
Weet of snapt iemand waarom de ASUS ontwerpers zo "stom" zijn geweest om niet de beste en veiligste methode te nemen t.w. de CPU-Temp baseren op de interne sensor?

Verder vraag ik mij dan af of het C.O.P. systeem wel op de interne sensor gebaseerd is of misschien eveneens op die externe sensor. In het laatste geval betwijfel ik of C.O.P. wel zo veilig en betrouwbaar is als wordt gesuggereerd door ASUS.

P.S. In het manual staat op pag. 3: "CPU temperature is monitored by the ASUS ASIC through the CPU's internal thermal diode to prevent overheating and damage". Dat zou dus niet waar zijn!!

Nog een P.S.
Op 18 juli heeft Dark in zijn bericht een interessante link geplaatst t.w. [url="http://www.hardtecs4u.com/reviews/2002/ddr333_roundup/"]http://www.hardtecs4u.com/reviews/2002/ddr333_roundup/[/url]. Ik heb dat op dit moment echter nog niet allemaal bestudeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

lees [url="http://www.hardtecs4u.com/reviews/2002/ddr333_roundup/"]deze[/url] duitse review eens, die gaan er erg uitgebreid op in...

De readings in windows reageren iig erg traag, niet zoals bij een p3 dat ie omhoog schiet in een paar seconden nadat de cpu in actie komt. Het lijkt dus op een socket meting wat je te zien krijgt, maar het zou ook een geschatte waarde kunnen zijn. Wat wijst op een socket meting is dat tbirds (zonder ineterne diode) ook een temp weergeven.

Het schijnt dat dat cop wel de interne diode van de xp gebruikt, want als je de fan gewoon stopt slaat de pc wel binnen een paar seconden uit, zonder schade aan de cpu, zoals die duitsers geprobeerd hebben... jammer dat je deze dus niet vanuit windows af kunt lezen.

edit: een kwoot kon ik niet nalaten :>)
Im laufenden Betrieb wurde wieder der Lüfter abgezogen und Prime95 gestartet. Die Software Überwachung schaffte sich schleppend auf 69°C, während uns der Senfu Thermometer bereits 73,5°C anzeigte. Beim Sprung auf 70°C Softwareanzeige schaltete sich das System dann ab. Der Prozessor überlebte ... und der Test ward bestanden.
Als je erop staat zelf toch! de interne diode uit te lezen kan dat wel met wat solderen en baantjes doorsnijden... ik weet alleen niet wat COP daarvan zal vinden als ie de diode helemaal niet meer kan lezen ;) zie [url="http://www.overclockers.com/tips975/"]http://www.overclockers.com/tips975/[/url] >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 21 juli 2002 00:09 schreef ik een leuk verhaaltje:
Vinden jullie dit overigens verstandig als ik het uit Duitsland bestel?
Ik bestel daar omdat het dan in mijn budget past.. Wat nergens anders zo te vinden is. Ik woon in België.
En hoor net over velen met een 'Death On Arrival' ervaring. Ik kan moeilijk 'ff' naar duitsland gaan :? :+
Of is er een andere oplossing?
Is me RAM overigens compaibel met het mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

yep die apacer staafjes werken goed, je kan vrij lage cas settings gebruiken, en toch blijft het draaien, het zijn samsung chippies. wat wel typisch is aan die apacer is dat de sandra ram scores niet erg oplopen als ik met de cas en fsb rotzooi, corsairs geven dan betere resultaten, maar zijn ook stukken duurder...

over dat in duitsland bestellen:
ik doe het regelmatig en het heeft nog geen problemen gegeven, zelfs een garantie hdd terugsturen was zo gebeurd, maar als het echt misgaat tja is het toch over de grens enzo heh ... weeg het prijsvoordeel af tegen het weerwoord voordeel en maak je keus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 21 juli 2002 00:50 schreef Dark het volgende:
yep die apacer staafjes werken goed, je kan vrij lage cas settings gebruiken, en toch blijft het draaien, het zijn samsung chippies. wat wel typisch is aan die apacer is dat de sandra ram scores niet erg oplopen als ik met de cas en fsb rotzooi, corsairs geven dan betere resultaten, maar zijn ook stukken duurder...

over dat in duitsland bestellen:
ik doe het regelmatig en het heeft nog geen problemen gegeven, zelfs een garantie hdd terugsturen was zo gebeurd, maar als het echt misgaat tja is het toch over de grens enzo heh ... weeg het prijsvoordeel af tegen het weerwoord voordeel en maak je keus...
Vriendelijk bedankt,
Blij dat me RAM al goed gaat lopen :) 8-)
Begin toch wel schrik te krijgen als ik topics lees met nare ervaringen :'( (ik ben nog es n00b op de kop toe :+)

Oh kijk, toch nog mensen die het in Duitsland halen :9
offtopic:
bij funcomputer.de? daar haal ik t mijne namelijk :)

Moest het echt nodig zijn, zal er wel niks anders opzitten vrees ik, eerst ff wat meer zoeken over die funcomputer.de of ie wel betrouwbaar is enzo..

Alvast bedankt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59701

hmm ik begin de temp. nogal raar te vinden op mijn compu, het geeft geen problemen maar toch...
de cpu is rond de 70/71 en dat terwijl ik dan niks aan het doen ben maar gewoon opgestart..

de mb is rond 36...

heb er twee fans inhangen...en ook nog zo'n fan op de hdd...
snap niet hoe het dan nog steeds zo warm wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

idd funcomputer, daar heb ik afgelopen week nog 2x een asus 8460 ultra deluxe besteld en binnen 3 dagen gekregen :) goeie zaak, kort na je bestelling krijg je al een UPS tracking nr. voorafgegaan door nog wat bevestigings en verwerkings emails... ik zou er zo weer bestellen ... dat garantie gevalletje was overigens elders, bij alternate, ook geen probleem verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Op zondag 21 juli 2002 01:05 schreef Dikkie het volgende:
hmm ik begin de temp. nogal raar te vinden op mijn compu, het geeft geen problemen maar toch...
de cpu is rond de 70/71 en dat terwijl ik dan niks aan het doen ben maar gewoon opgestart..

de mb is rond 36...

heb er twee fans inhangen...en ook nog zo'n fan op de hdd...
snap niet hoe het dan nog steeds zo warm wordt
je temps lijken me idd vrij hoog. Vooal die hoge MB temp zou kunnen duiden op een slechte airflow in de kast.

vertel eens wat meer over je cpu-cooler, of je kast-groote, is ie open/dicht, welke bios je hebt enz.

meld ook ook even welke software je gebruikte om aan die temps te komen, en welke sensors je dan uitleest(bij mbm) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 21 juli 2002 01:06 schreef Dark het volgende:
idd funcomputer, daar heb ik afgelopen week nog 2x een asus 8460 ultra deluxe besteld en binnen 3 dagen gekregen :) goeie zaak, kort na je bestelling krijg je al een UPS tracking nr. voorafgegaan door nog wat bevestigings en verwerkings emails... ik zou er zo weer bestellen ... dat garantie gevalletje was overigens elders, bij alternate, ook geen probleem verder...
Ik begin er weer mijn hoop in te krijgen :+ Na [url="http://www.tweakers.net/shopsurvey/3529"]DIT[/url] gelezen te hebben merk ik, dat op enkelen na, iedereen tevreden is over funcomputer en dit tevens de goedkoopste is, met de beste bestelling.
Ik ga nog een maandje wachten in de hoop dat de prijzen zakken en ik voor een 1900+ of 2000+ kan gaan, want ik vin de 1800+ alweer 'oud' worden om nu te kopen..
Of ligt dat aan mij :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59701

Op zondag 21 juli 2002 01:12 schreef Dark het volgende:

[..]

je temps lijken me idd vrij hoog. Vooal die hoge MB temp zou kunnen duiden op een slechte airflow in de kast.

vertel eens wat meer over je cpu-cooler, of je kast-groote, is ie open/dicht, welke bios je hebt enz.

meld ook ook even welke software je gebruikte om aan die temps te komen, en welke sensors je dan uitleest(bij mbm) ...
heb een aopen big tower 300w
die fans gaat beetje moeilijk worden...had een amd xp2000+ box dus die fan zit erbij, weet niet welke, en ik heb er een thermalake ofsow erbij gezet..type weet ik niet was tot xp2200
en heb nog zo'n dubbele fan onder de hdd zitten....
bios versie meot ik ff nakijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Laatst online: 01-06 11:12

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Wat is er toch met dat Q-fan gebeurd sinds BIOS 1009?? Bij versie 1007 werkte dit perfect, maar nu gaat me ventilator alleen zachter draaien als ik mijn CPU op 1200 Mhz zet :'( Me temp is dan trouwens maar 47 graden, dus ook op 1600 Mhz zou me fan (7000 rpm) best iets langzamer mogen draaien.

Jullie ervaringen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Op zondag 21 juli 2002 01:27 schreef Sandermvdb het volgende:
Wat is er toch met dat Q-fan gebeurd sinds BIOS 1009?? Bij versie 1007 werkte dit perfect, maar nu gaat me ventilator alleen zachter draaien als ik mijn CPU op 1200 Mhz zet :'( Me temp is dan trouwens maar 47 graden, dus ook op 1600 Mhz zou me fan (7000 rpm) best iets langzamer mogen draaien.

Jullie ervaringen??
hang je fan eens aan de 7volt, en kijk of ie dan nog genoeg koelt naar je smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FF Offtopic maar over die funcomputer.
Aangezien ik geen duits kan |:( :( hoe moet ik het oplossen?
Programma's vertalen niet 99% correct.. Zullen ze me wel begrijpen, wat als het verkeerd vertaald wordt?

Edit: ik heb net iets gevonden wat vertalen van duits naar engels mogelijk maakt, erg handig voor mij. (als er mensen nut bij hebben : [url="http://www.thagroov.be/bla.htm"]http://www.thagroov.be/bla.htm[/url] : zijn de FAQ vragen, de antwoorden heb ik 'nog' niet vertaald dit is ook gewoon puur tekst, verwacht geen spetterende layout :+)

Maar nl naar duits vinnek nog steeds niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb al een zootje tests gedaan en ik van mening dat meer dan 2 hdz in raid op 2 controlers wijnig performance bied

ik haal nu 50mb write 95mb read met 2X op de onboard raid controler heb nu de tx2000 er in zitten en daar haal ik ook maar 50 write mee en wel 110mb read heb ondertussen hd tach als test programma er bij gepakt omdat die wat meer een real live benmark is die doet namelijk sequential read en write akties over de hele HD! nou heb ik gemerkt dat bij een single hd de speed en write langzaam afloopt naarmate je hoger in de gbs komt maar bij raid blijft dat de hele tijd het zelfde snelheid ongeveer!

heb alle tests in desktop settings gedaan ik ga later de andere 2 settings testen en als ik klaar ben zal ik een zoot screenshots op het scherm toveren die ik gemaakt heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op zondag 21 juli 2002 00:09 schreef ThaGroov het volgende:
Vinden jullie, ASUS A7v333-kenners, het verstandig om de volgende samensteling in elkaar te stoppen.

als koeler, de ARCTIC Cooling Super Silent Pro Lüfter Socket A/370
Als ik jou was zou ik geen koeler nemen die op temperatuur reageert en dan harder gaat draaien. Ik heb namelijk zelf een zeer slechte ervaring gehad met een Coolermaster die dat deed. Omdat de temps toch wel wat hoog worden van een XP ging die koeler om z'n maximaal te draaien.

Neem een wat duurdere goede koeler, dan kun je ook eventueel later nog eens overclocken. En wil je hem wat stiller hebben, dan kun je QFan aanzetten.

By the way: Ik heb zelf Apacer geheugen en het werkt perfect. Echter, Cas 2 loopt hij niet stabiel. Ik heb hem weken op Cas 2 laten draaien zonder iets te merken, maar toen Sof 2 uitkwam, kwam ik erachter dat hij soms fast liep. Sinds ik mijn geheugen niet meer overclock (en het maakt qua prestatie nauwelijks uit) heb ik dit niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Op zondag 21 juli 2002 01:50 schreef ThaGroov het volgende:
FF Offtopic maar over die funcomputer.
Aangezien ik geen duits kan |:( :( hoe moet ik het oplossen?
...
misschien spreken ze daar engels of nederlands, vooral dat eerste heb je aardige kans op.

... en ingeval der er iets stuk gaat: "er ist kaput, bitte neue" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Hier effe een linke met betrekking tot niet posten na flashen (helemaal onderaan):
[url="http://www.asus.com.tw/inside/Techref/qa-mb0522.htm"]http://www.asus.com.tw/inside/Techref/qa-mb0522.htm[/url]

Dit staat er:
On My A7V333, after I flashed the Bios to 1006 and restart the system, I get no post and the post reporter saying ¡§CPU test fail¡¨. How can I fix this?

A:Please follow the steps to solve this problem:

1. Please use Jumper mode instead of JumperFree mode.
2. Use the Aflash utility to flash the bios to version 1007.
3. After flash the bios to 1007 can set the Jumper back to JumperFree mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 21 juli 2002 09:21 schreef Brakius het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik geen koeler nemen die op temperatuur reageert en dan harder gaat draaien. Ik heb namelijk zelf een zeer slechte ervaring gehad met een Coolermaster die dat deed. Omdat de temps toch wel wat hoog worden van een XP ging die koeler om z'n maximaal te draaien.

Neem een wat duurdere goede koeler, dan kun je ook eventueel later nog eens overclocken. En wil je hem wat stiller hebben, dan kun je QFan aanzetten.

By the way: Ik heb zelf Apacer geheugen en het werkt perfect. Echter, Cas 2 loopt hij niet stabiel. Ik heb hem weken op Cas 2 laten draaien zonder iets te merken, maar toen Sof 2 uitkwam, kwam ik erachter dat hij soms fast liep. Sinds ik mijn geheugen niet meer overclock (en het maakt qua prestatie nauwelijks uit) heb ik dit niet meer.
Die reageert niet op de temperatuur, en gaat ook niet harderblazen hoor (hoer :+)
Maar eh, toch niet voor zover ik gevonden heb over dat koelertje.

Zie ik dan dingen niet of ziejij dingen teveel :? :7 :+

Mooi van die ram :) (Heb geen id wat je bedoeld met ras :p maar dat vind ik wel nog uit :) :+)
Ik ben enkel van plan om me 1800+ wat over te clocken en hopelijk naar een 2000+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 21 juli 2002 11:39 schreef Dark het volgende:

[..]

misschien spreken ze daar engels of nederlands, vooral dat eerste heb je aardige kans op.

... en ingeval der er iets stuk gaat: "er ist kaput, bitte neue" :D
Ik heb gisternacht nog een meeltje verzonden in het engels over in welke taal ik hun mocht meelen :+
En dat ik anders wel mijn plan ging trekken :7

Duits kan ik op een manier 'erg brakke manier' vertalen, check die bla.htm maar :+

Maar tis verstaanbaar en das goed genoeg, nou enkel hopen dat die handleiding ook een stukje engels bevat :P
Als ik met een duitse handleiding me PC in mekaar moet knutselen, jah, ik wil er niet bij zijn :+ :z :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op zondag 21 juli 2002 12:36 schreef ThaGroov het volgende:

[..]

Die reageert niet op de temperatuur, en gaat ook niet harderblazen hoor (hoer :+)
Maar eh, toch niet voor zover ik gevonden heb over dat koelertje.

Zie ik dan dingen niet of ziejij dingen teveel :? :7 :+
Pardon? Ik waar schuw je alleen maar hoor... Om mij direct hxxr te noemen hoeft ook weer niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57715

Op zaterdag 20 juli 2002 23:01 schreef Brakius het volgende:

[..]

De zoveelste.

WANNEER JE BIOS 1003 OF 1004 HEBT, MOET JE NIET UPDATEN VIA ALT-F2. IMMERS DAT WERKT NIET BIJ DEZE BIOS-VERSIES.

Ik zet het nu maar in hoofdletters zodat het wat meer opvalt. In deze topic wordt denk ik wel 10 keer over gesproken dat dit namelijk niet werkt bij bios versie 1003 en 1004.
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb de slechte gewoonte eerst dingen te doen en dan eventueel, indien nodig, nog eens de gebruiksaanwijzing te lezen. Zal niet meer gebeuren!
Maar hoe los ik dit nu op. De bios chip is natuurlijk niet kapot, alleen het bios programma erin is niet meer goed.
En als je niet meer kunt booten, dan kun je ook niet meer flashen. Valt dit nu onder de garantie of moet ik de kosten van een nieuwe bios chip betalen?
Hoe gaat dit in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op zondag 21 juli 2002 12:57 schreef mikehotel33 het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb de slechte gewoonte eerst dingen te doen en dan eventueel, indien nodig, nog eens de gebruiksaanwijzing te lezen. Zal niet meer gebeuren!
Maar hoe los ik dit nu op. De bios chip is natuurlijk niet kapot, alleen het bios programma erin is niet meer goed.
En als je niet meer kunt booten, dan kun je ook niet meer flashen. Valt dit nu onder de garantie of moet ik de kosten van een nieuwe bios chip betalen?
Hoe gaat dit in de praktijk?
De opmerking in hoofdletters was eigenlijk niet voor jou bedoelt. Het is zo dat diverse mensen hiero hebben gepost dat je zonder problemen kunt flashen met alt-f2 zonder dat ze opmerking erbij maken dat bij bios versie 1003 en 1004 een groot probleem opleverd. En dat maakt mij gewoon kwaad... er zijn nu genoeg gedupeerden.

Het is nu alleen sneu voor jou! Je kunt via Asus een nieuwe bios bestellen. En het gaat ook nog geld kosten, het valt niet onder garantie.

Hierboven heb ik een link gegeven met eventueel een oplossing. Namelijk om de moederbord van jumperfree af te halen en alles met jumpers in te stellen. Dan zou je eventueel kunnen posten. Direct booten van een floppy en met Aflash bios updaten. Maar zelf denk ik niet dat dit gaat werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 21 juli 2002 12:50 schreef Brakius het volgende:

[..]

Pardon? Ik waar schuw je alleen maar hoor... Om mij direct hxxr te noemen hoeft ook weer niet!
Heh, ik joke enkel maar dude..
Merk de smilies op :+..
Waar heb je dat dan gelezen dat die zich automagisch aanpast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op zondag 21 juli 2002 13:02 schreef ThaGroov het volgende:

[..]

Heh, ik joke enkel maar dude..
Merk de smilies op :+..
Waar heb je dat dan gelezen dat die zich automagisch aanpast?
Ik heb dat nergens gelezen, ik ken de koeler niet, maar de naam ... Silent ... Dus dacht ik dat hij op temps reageert. Misschien had ik iets uitgebreidere zin moeten typen: als deze koeler op temperatuur reageert, dan ....

Mijn excuses!

By the way: denk ook aan casefans (als je dat nog niet had gedaan)! Zelf heb ik drie Enermax casefans erbij ingebouwd, eentje voor in de kast en twee achter, zodat de airflow beter is. Enermax Casefans kun je zelf bepalen hoe hard ze moeten draaien. Ik heb ze zo staan dat ik ze net niet kan horen.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.