Enermax heeft voedingen met een RPM regelaar voor de FAN (fan adj. @ Pricewatch), als je deze zeer laag zet hoor je de voeding bijna niet meer (al vind ik zelf het geluid wat een standaard voeding produceert helemaal niet weinig, maar ik ben veel gewend). En je kan hem natuurlijk altijd modden tot een stillere voedingOp maandag 08 juli 2002 18:52 schreef Dark het volgende:
[..]
nee enermax voedingen zijn niet echt veel stiller dan de standaard voeding, ik merk iig geen verschil.
Ik geloof dat zahlman (v/d heatsinks) ook een PSU maakt, die wel als 'stille' voeding verkocht wordt, maar hoe stil die werkelijk is weet ik niet, nog afgezien van het naar mijn smaak te lage vermogen van 300w. (http://www.zalman.co.kr/english/product/cnpspower.htm)
het zal zijn dat ik door de rest van mijn fans het verschil niet hoor, denk ik...een delta extreme maakt zelfs op 7v nog aardig herrie, en de andere 6 fans erbij maakt het alleen nog erger...
ennuh ik heb zo'n ding met manual fan-adjust, een 465AX... die staat gewoon altijd op max hoor... dat is een 3000 rpm 80x80x25 fannetje waar die regelaar op werkt (kan je terug naar 1500rpm), die 92-er onderin gaat op de temp van de voeding, die gaat dus weer harder draaien dan ....
ennuh ik heb zo'n ding met manual fan-adjust, een 465AX... die staat gewoon altijd op max hoor... dat is een 3000 rpm 80x80x25 fannetje waar die regelaar op werkt (kan je terug naar 1500rpm), die 92-er onderin gaat op de temp van de voeding, die gaat dus weer harder draaien dan ....
Anoniem: 40712
Ik heb een Enermax die gemodificeerd is door Silent Systems in Duitsland (oa. bekend van de Silverado koeler) www.aconto.de In Nederland kun je 'm bestellen via www.comex-sales.comOp maandag 08 juli 2002 18:11 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Als ik me casefans alemaal uitschakel hoor ik me voeding nog. Ik zit er aan te denken om een enermax voeding te kopen. Zijn die dingen nou echt stiller?
Ik heb nu een antec 340watt voeding, zat standard in me Chieftec dx-01-wd kast.
Anoniem: 33642
Mijn sys maakt gewoon een hoop herrie..
Van dat isolatie spul is mischien wel een idee maar de voeding heeft toch gewoon een fangaurd achter op de kast waar het geluid door heen komt.
50 euro is heel wat voor zo'n midi tower chieftec geluidsdemping set. Is het niet beter om zelf wat te halen bij de gamma?
Van dat isolatie spul is mischien wel een idee maar de voeding heeft toch gewoon een fangaurd achter op de kast waar het geluid door heen komt.
50 euro is heel wat voor zo'n midi tower chieftec geluidsdemping set. Is het niet beter om zelf wat te halen bij de gamma?
[onjuist] Effe een reactie op de final 1008 bios: de raid performance, getest via Atto, klapte elke keer in elkaar bij 16/32. Ik heb de 1007 terug geflashed en nu is mijn raid performance getest met Atto constanter. Wie heeft dit ook? [onjuist]
Ik ben vandaag verschillende keren bezig geweest om mijn raid performance te verbeteren. Ik weet niet hoe het komt, maar wanneer ik mijn raid performance test met Atto dank klapt hij (bij elke partitie) in bij 16/32.
[edit]
Ik ben eruit. Ik heb in de bios de pci latency op 128 gezet en daarna de pci-patch geinstalleerd. Toen ik niet te vreden was met de extra performance heb ik de pci latency in de bios weer terug gezet naar 32. Het gevolg was de slechte performance in Atto bij 16/32. Terug gezet naar 128 is het probleem verholpen.
Ik denk dat de PCI-latency patch rekening houdt met de latency zoals hij is ingesteld in de bios. Dus altijd effe te latency patch opnieuw installeren nadat je in de bios de latency gewijzigd hebt.
Ik ben vandaag verschillende keren bezig geweest om mijn raid performance te verbeteren. Ik weet niet hoe het komt, maar wanneer ik mijn raid performance test met Atto dank klapt hij (bij elke partitie) in bij 16/32.
[edit]
Ik ben eruit. Ik heb in de bios de pci latency op 128 gezet en daarna de pci-patch geinstalleerd. Toen ik niet te vreden was met de extra performance heb ik de pci latency in de bios weer terug gezet naar 32. Het gevolg was de slechte performance in Atto bij 16/32. Terug gezet naar 128 is het probleem verholpen.
Ik denk dat de PCI-latency patch rekening houdt met de latency zoals hij is ingesteld in de bios. Dus altijd effe te latency patch opnieuw installeren nadat je in de bios de latency gewijzigd hebt.
Ik heb net mn BIOS met 1008 final geflasht..
Systeem lijkt nog steeds retestabiel, en de performance lijkt ook iets hoger. Ook kan ik nu de AGP Aperture Size naar 256 MB zetten.
Systeem lijkt nog steeds retestabiel, en de performance lijkt ook iets hoger. Ook kan ik nu de AGP Aperture Size naar 256 MB zetten.
Anoniem: 42168
Ja,Asus is weer druk bezig geweest met huiswerk maken.Er is nu alweer bios 1009.001(beta) te downloaden.Zo blijven we altijd ma bezig he?
AUB beste mensen
http://www.asuscom.de/support/techmain/technical.htm?ctn4
AUB beste mensen
http://www.asuscom.de/support/techmain/technical.htm?ctn4
Ik heb de 1009.01 geflashed. Veel verschil merk ik niet. Iets betere sandra scores misschien, maar niet veel. Tot nu toe is hij stabiel.
Wat gaan die biossen snel zeg
. Blijkbaar is asus niet tevreden met hoe dit board nu presteert/loopt anders zouden niet ze niet zoveel tijd besteden aan het ontwikkelen van biossen.
Anoniem: 59904
Gebruikt iemand de on-board firewire van het moederboard?
Ik kan (in XP-pro) met geen enkele mogelijkheid video capturen via de firewire. Driver probleem??? of iets anders???
Ik kan (in XP-pro) met geen enkele mogelijkheid video capturen via de firewire. Driver probleem??? of iets anders???
Anoniem: 38751
Dit is nu wel DE support die je bij het merk zoals asus eigenlijk betaald, ze proberen gewoon het max uit heb mobo te halen, stabilitijd is niet het probleem want hij loopt hier al vanaf 1006 stabiel.Op dinsdag 09 juli 2002 18:59 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Wat gaan die biossen snel zeg. Blijkbaar is asus niet tevreden met hoe dit board nu presteert/loopt anders zouden niet ze niet zoveel tijd besteden aan het ontwikkelen van biossen.
Firewire heb ik geprobeerd voor het netwerk, en met succes, helaas haalde ik die 480mbit (of was het nu 400:? )Op dinsdag 09 juli 2002 20:29 schreef ZipFlip het volgende:
Gebruikt iemand de on-board firewire van het moederboard?
max erop haalde ik de 200mbit met zeer hoge cpu belasting
P.S. draaid hier nu ook op 1009.001 en is inderdaad iets sneller dan de andere
Heb net ook met 1009.001 geflasht.. nog steeds stabiel en wat de anderen hierboven zeggen klopt, de performance is er iets op vooruit gegaan.
Morgen 1009.002?
Ben zover errug tevreden over dit bordje en de service van Asus.
Morgen 1009.002?
Ben zover errug tevreden over dit bordje en de service van Asus.
Ik ben van plan een nieuwe mobo + processor te kopen, mijn oog viel op de in dit topic besproken asus A7V333 Raid.
Ik heb:
Maxtor 20 gig @ 5400 (die hangt nu aan de ide)
Maxtor 60 gig @ 5400 (die hangt nu aan de raid)
Fikker, dvd speler, Zipdrive
Std geforce 2 ti
Draait dit zonder veel problemen onder win98?
En dan heb ik nog een vraag, de layout van de achterkant is aners dan mijn kast. Zit er een bijpassend metalen plaatje in de doos of hou ik een groot gat in m'n case?

Ik hoop dat iemand advies voor me heeft, misschien dat deze vragen al eerder gesteld zijn in dit topic, maar ik ga niet 25 pagina's doorlezen met een 56k verbinding...
Ik heb:
Maxtor 20 gig @ 5400 (die hangt nu aan de ide)
Maxtor 60 gig @ 5400 (die hangt nu aan de raid)
Fikker, dvd speler, Zipdrive
Std geforce 2 ti
Draait dit zonder veel problemen onder win98?
En dan heb ik nog een vraag, de layout van de achterkant is aners dan mijn kast. Zit er een bijpassend metalen plaatje in de doos of hou ik een groot gat in m'n case?

Ik hoop dat iemand advies voor me heeft, misschien dat deze vragen al eerder gesteld zijn in dit topic, maar ik ga niet 25 pagina's doorlezen met een 56k verbinding...
Always outnumbered, never outgunned!
Het draait zoals ik nu kan zien zonder problemen, je hebt nix moeilijks in je pc zitten, en zelfs dan denk ik dat het weinig problemen zal geven.
Er zit bij je moederbord een nieuw passend plaatje voor de achterkant van je kast (I/O bracket)
Er zit bij je moederbord een nieuw passend plaatje voor de achterkant van je kast (I/O bracket)
Als je je bios wil flashen, kan je dan ook in een keer van versie 1.006 naar 1.009 flashen, of moet dit in stapjes gedaan worden?
Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug
Kan in één keer. Vergeet niet de Bios Defaults te laden voor én na de flash.Op woensdag 10 juli 2002 13:10 schreef Woodie2002 het volgende:
Als je je bios wil flashen, kan je dan ook in een keer van versie 1.006 naar 1.009 flashen, of moet dit in stapjes gedaan worden?
Anoniem: 59242
het antwoord hierop is ja, er wordt standaard in de doos dat metalen plaatje bijgeleverd evenals andere zaken die standaard bij een mobo horen.Op woensdag 10 juli 2002 11:25 schreef Keizer het volgende:
[afbeelding]
En doe het met een FLOPPY!!Op woensdag 10 juli 2002 13:10 schreef Woodie2002 het volgende:
Heb zelf een keer met de update-utility geflashed.
Gevolg bord dood!! Ben nu op zoek naar een nieuwe BIOS...
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...
Wellicht een stomme vraag, maar waarom zou je deze moeite nemen?Mitt3nz schreef:
[..]
Vergeet niet de Bios Defaults te laden voor én na de flash.
Is het ram deel van je bios niet slim genoeg om te zien dat bepaalde functies niet meer beschikbaar zijn?
Het is zo dat je de 256k overschrijft met de flash, dus ik begrijp deze omslagtige stappen niet goed.
Zou je me dit even kunnen uiteggen
dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag
Anoniem: 59456
?? Ik heb altijd (nu reeds meer dan 6 x geflashed) die utility in windows gebruikt en ik moet zeggen werkt prima!Op woensdag 10 juli 2002 14:26 schreef The_Jester het volgende:
[..]
En doe het met een FLOPPY!!
Heb zelf een keer met de update-utility geflashed.
Gevolg bord dood!! Ben nu op zoek naar een nieuwe BIOS...
Geen problemen en na ook een volledige clean install van XP gisteren .. draait mijn compu rete stabiel. ik ben een gelukkig man!
Heeft iemand wel is f2 gedrukt bij bootup en zo geflashed? Ik heb tot nu toe altijd via floppy/cdrom geflashed. De laatse tijd doe ik het met een cd rewritable hoef ik die lelijke witte disk drive niet telkesn aan te sluiten
. Gebruik hem nooit en heb en hij past niet mooi bij mijn kast. Bovendien heb ik er geen rounded cable voor
Het is inderdaad aan te bevelen om een nieuwe bios te flashen onder dos met behulp van AFlash. Onder windows werkt prima, maar de kans dat onder windows iets mis gaat is groter dan onder msdos (ook al is die kans zeer klein).
Wanneer je terug wilt van een bios naar een oudere bios, dan kun je niet anders dan AFlash gebruiken. De windows versie kijkt namelijk naar datum van de bios en weigert als de datum van de bios ouder is dan de huidige bios.
Wanneer je terug wilt van een bios naar een oudere bios, dan kun je niet anders dan AFlash gebruiken. De windows versie kijkt namelijk naar datum van de bios en weigert als de datum van de bios ouder is dan de huidige bios.
Ik heb nou in 1 week tijd 6* geflasht en elke keer weer met ALT+F2(tijdens opstarten),werkt hiero prima.Het proggie staat op en leest de file vanaf diskette.Typ bv:1009.001 en ram 4*op de letter Y en ten slotte 1* op ESC om opnieuw op te starten.Klaar is kees.Mijn dochter van 8 kan papa's bios flashen(leuk he)Op woensdag 10 juli 2002 15:29 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Heeft iemand wel is f2 gedrukt bij bootup en zo geflashed? Ik heb tot nu toe altijd via floppy/cdrom geflashed. De laatse tijd doe ik het met een cd rewritable hoef ik die lelijke witte disk drive niet telkesn aan te sluiten. Gebruik hem nooit en heb en hij past niet mooi bij mijn kast. Bovendien heb ik er geen rounded cable voor
OH LET OP: diegene die een bios 1003 of 1004 hebben, niet via alt-F2 flashen of je bios is verneukt. JE BENT GEWAARSCHUWD! Zie trouwens ook eerder in deze topic.Op woensdag 10 juli 2002 15:48 schreef Hotty het volgende:
[..]
Ik heb nou in 1 week tijd 6* geflasht en elke keer weer met ALT+F2(tijdens opstarten),werkt hiero prima.Het proggie staat op en leest de file vanaf diskette.Typ bv:1009.001 en ram 4*op de letter Y en ten slotte 1* op ESC om opnieuw op te starten.Klaar is kees.Mijn dochter van 8 kan papa's bios flashen(leuk he)
Ik heb hier het probleem dat m'n Radeon 8500 niet werkt in combinatie met ASUS A7V333. Met de standaard windows drivers kan het nog, maar als ik enig driver van ATI of Club3D installeer kan het systeem niet meer booten en loopt het vast bij het opstarten. Dan moet ik in safe mode de drivers er weer uitplukken. Dit probleem heb ik zowel in Windows XP als Windows 98.
Hebben andere mensen dit probleem ook of wat is de oplossing hiervan?
Zie sign voor specs qua hardware, ik draai bios 1004.
The Unpredictable Striker!
Heb zelf ook een radeon 8500retail(zie onder bericht)en alles loopt superstabiel.Ik heb op dit moment wel bios 1009.001 lopen en ik moet zeggen geeft hiero meer performance en meer stabiliteit dan zijn voorgangers.Geheugen (Samsung pc 2700)werkt nu lekker op cas 2-2/2/5,en de fsb op140mhz.alles werkt perfecto.
Hier een Gigabyte maya (Radeon 275/275) zonder problemen.
Bios 1005 (wacht nog even met flashen totdat ze een beetje zijn uitgeraast daar bij Asus).
Bios 1005 (wacht nog even met flashen totdat ze een beetje zijn uitgeraast daar bij Asus).
\Op woensdag 10 juli 2002 17:49 schreef linus-1 het volgende:
Hier een Gigabyte maya (Radeon 275/275) zonder problemen.
deze 1009.001 is echt ok -zou zegge gewoon ff doen wordt er echt niet slechter op.
Even een vraagje over dat alt f2 gebeuren, moet het percee vanaf een diskette? Als je terug leest doe ik het namelijk liever via cdrom. Ik ga vananavond wel ff van 1008.04 naar 1009.01 flashen. Ik doe het nu als volgt : cdrom als bootdevice, win98se cd erin en booten naar dos, cd verwisselen, awdflash en flashen maar. Werkt perfect. Maar als het via alt f2 kan zonder al die cd verwisselen enzow zal het wel fijn zijn.
Ok dan nog en keer:
A:Unzip de gedownloade bios op een diskette.In dit geval 1009.001
B:Start de pc opnieuw en duik de bios in en load setup default(heb je de fsb verhoogd,dan moet je die handm. verlagen).
C:Start de pc opnieuw op en druk tijdens de boot ALT+F2-het proggie wordt geladen
D:Pas nu insert je je diskette met de bios1009.001.Het proggie geeft aan dat het de file vanaf station A:gaat inlezen.Als je de disk. hebt geplaatst typ je in:1009.001 en geef je een hit op de enter toets.
E:Nu wordt je vriendelijk verzocht om (ik meen 4*)op de letter Y te drukkenen erna een keer op ESC om opnieuw op te starten.Hierna weer de bios in en de setup default laden,en dan nu direct weer o/cen.
F:Je bent helemaal klaar en euh makkelijker kan het niet in mijn ogen
Suc6 ermee
B:Start de pc opnieuw en duik de bios in en load setup default(heb je de fsb verhoogd,dan moet je die handm. verlagen).
C:Start de pc opnieuw op en druk tijdens de boot ALT+F2-het proggie wordt geladen
D:Pas nu insert je je diskette met de bios1009.001.Het proggie geeft aan dat het de file vanaf station A:gaat inlezen.Als je de disk. hebt geplaatst typ je in:1009.001 en geef je een hit op de enter toets.
E:Nu wordt je vriendelijk verzocht om (ik meen 4*)op de letter Y te drukkenen erna een keer op ESC om opnieuw op te starten.Hierna weer de bios in en de setup default laden,en dan nu direct weer o/cen.
Suc6 ermee
Haha ik ben geen n00b hoor
Tenmisnte ik neem aan dat je het nu tegen mij hebt
. Ik wou aleen even weten of je via alt f2 via cdrom kon flashen (dus ipv van floppy cdrom). Maar zo te zien niet
. Oh well is maar goed dat ik me win98 cd nog heb
We begrijpen elkaar en dan nu ma snel aan de slag.Op woensdag 10 juli 2002 18:57 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Haha ik ben geen n00b hoorTenmisnte ik neem aan dat je het nu tegen mij hebt
. Ik wou aleen even weten of je via alt f2 via cdrom kon flashen (dus ipv van floppy cdrom). Maar zo te zien niet
. Oh well is maar goed dat ik me win98 cd nog heb
Was gewoon behulpzaam toch
Zou dit probleem zich kunnen oplossen met een nieuwe BIOS versie?Op woensdag 10 juli 2002 17:16 schreef Lightah het volgende:
Ik heb hier het probleem dat m'n Radeon 8500 niet werkt in combinatie met ASUS A7V333. Met de standaard windows drivers kan het nog, maar als ik enig driver van ATI of Club3D installeer kan het systeem niet meer booten en loopt het vast bij het opstarten. Dan moet ik in safe mode de drivers er weer uitplukken. Dit probleem heb ik zowel in Windows XP als Windows 98.
Als ik jou was zou ik 1008 final flashen (met AFlash of AsusUpdate, en niet via alt-f2 (je hebt 1004...).Op woensdag 10 juli 2002 19:49 schreef Lightah het volgende:
[..]
Zou dit probleem zich kunnen oplossen met een nieuwe BIOS versie?
Dus eerst booten naar DOS en dan met Aflash op een floppie flashen.[..]
[..]
Als ik jou was zou ik 1008 final flashen (met AFlash of AsusUpdate, en niet via alt-f2 (je hebt 1004...).
Booten naar dos, AFLash mag best op de harde schijf staan hoor. Als het maar vanuit msdos gebeurd.Op woensdag 10 juli 2002 20:18 schreef Lightah het volgende:
[..]
Dus eerst booten naar DOS en dan met Aflash op een floppie flashen.
iddOp woensdag 10 juli 2002 19:13 schreef Hotty het volgende:
[..]
We begrijpen elkaar en dan nu ma snel aan de slag.
Was gewoon behulpzaam toch
Hmms flashen doe ik morgen wel, heb nu geen zin meer
offtopic:
Kom net terug van 3 en een half uur csen + winamp aan met koptelefoon. Heb nu best wel koppijn
. Beetje te veel dbA's
.
Ga nu ff de dagelijkse forums aflezen en rond een uur of 10 ofzo ff Jedi Knight online of toch maar weer csen
Kom net terug van 3 en een half uur csen + winamp aan met koptelefoon. Heb nu best wel koppijn
Ga nu ff de dagelijkse forums aflezen en rond een uur of 10 ofzo ff Jedi Knight online of toch maar weer csen
Ik heb sinds ik mijn BIOS met 1009.001 geflashed heb dat het Q-Fan niet meer werkt. Oftewel ik hoor nu continue een 7000 rpm fan in me oren suizen 
Hebben jullie dit ook??
Hebben jullie dit ook??
Welke moet ik dan downloaden van Tweakers.net?Op woensdag 10 juli 2002 20:12 schreef Brakius het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik 1008 final flashen (met AFlash of AsusUpdate, en niet via alt-f2 (je hebt 1004...).
ASUS A7V333 1008 beta 2?
of de nieuwste 1009.001
Je zei de 1008 final maar die zie ik niet staan.
edit:
Ik zie net 1008 final in de replies staan
Ik zie net 1008 final in de replies staan
Ach mijn kast is zowiezo al een straaljagerOp woensdag 10 juli 2002 20:44 schreef Sandermvdb het volgende:
Ik heb sinds ik mijn BIOS met 1009.001 geflashed heb dat het Q-Fan niet meer werkt. Oftewel ik hoor nu continue een 7000 rpm fan in me oren suizen
Hebben jullie dit ook??
Heb ik ook gehad, was net een vliegveld, heb nu 1008 final weer teruggezet, veel relaxterOp woensdag 10 juli 2002 21:09 schreef [Elite]Hippie het volgende:
[..]
Ach mijn kast is zowiezo al een straaljagerDus die 1000 rpm zal mij weinig uit maken
.
Dus het ligt wel aan de BIOS, das mooi, wachten op 1009.002, zal toch wel deze week uitkomen Asus kennendeOp woensdag 10 juli 2002 21:29 schreef jogiebeer het volgende:
[..]
Heb ik ook gehad, was net een vliegveld, heb nu 1008 final weer teruggezet, veel relaxter
Als meezit ook de final, want vergeleken met 1008 heb ik nog niet veel verschillen kunnen ontdekkenOp woensdag 10 juli 2002 21:32 schreef Sandermvdb het volgende:
[..]
Dus het ligt wel aan de BIOS, das mooi, wachten op 1009.002, zal toch wel deze week uitkomen Asus kennende
Ze brengen zoveel nieuwe revisies van hun bios uit. Klopt er dan zoveel niet met dit moederbord of Asus gewoon goed bezig ?
Geen id, ik heb vanaf de eerste BIOS die ik kreeg geen problemen gehad met het bord wat aan ASUS of iets lag. Ik heb nu 1008 final draaien.
Ben niet zo verzot op flashen. Toen nog niet bekend was dat de flash tool in versie 1003 NIET WERKTE (dus bios verneukt / fokt op). Was de garantie van Asus nederland geweldig. KOOP MAAR EEN NIEUW BIOS !!!! GEEN GARANTIE !!! En van het feit dat de flash tool in versie 1003 niet werkt zijn wij niet op de hoogte. Stond potverdorie op de Asus site. Mooie spullen die ze maken daar bij asus maar de service verlening van asus Nederland is bedroevend. Ik ben geen miereneuker maar dat is me geweldig tegen gevallen.
Het proggie dat je noemt onder C, moet dat gedownload worden of zit het standaard in de bios?
Op woensdag 10 juli 2002 18:43 schreef Hotty het volgende:
Ok dan nog en keer:
Suc6 ermee
VRAAGJE !!!!!!!!!!! VRAAGJE !!!!!!!!!!! VRAAGJE !!!!!!!!!!!
Ik heb een Alpha 8045 op mijn bord. HEEL vlak ernaast zit mijn 512 Mb Samsung reep. De heatsink word toch wel wat warm. Ik het zonder meer mogelijk / aan te raden het geheugen op de middelste bank te zetten zonder nadelige consequenties?
Ik heb een Alpha 8045 op mijn bord. HEEL vlak ernaast zit mijn 512 Mb Samsung reep. De heatsink word toch wel wat warm. Ik het zonder meer mogelijk / aan te raden het geheugen op de middelste bank te zetten zonder nadelige consequenties?
Jep standaardOp donderdag 11 juli 2002 00:03 schreef trillion het volgende:
Het proggie dat je noemt onder C, moet dat gedownload worden of zit het standaard in de bios?
[..]
Anoniem: 40583
Hoi,
Wil graag m'n geheugen in het bios op turbo mode zetten, het is namelijk de enige manier (believe me, ik heb het syteem helemaal gek gemaakt afgelopen week)om m'n raid 0 config normaal te laten draaien op 35 mb/s transfer, sowieso gaat het systeem als een trein in turbo mode maar het is allesbehalve stabiel. Nou heb ik een extra reep 256 erbij gegooid, maar dat trekt ie al helemaal niet. Wat voor geheugen moet ik hebben om in turbo mode te kunne draaien? Ik heb nu een reep samsung 2700 DDR 256 en een reep 256 (standaard) Crucial 2700 DDR. (Crucial is er als laatse bij gekomen, samsung deed het een paar uur voor dat m'n systeem stierf). Bedankt alvast voor je hulp
Mimezine
m'n sys:
XP 1800+
ASUS A7V333
RAID 0 op 2 x Matrox 40 GIG
BIOS 1008 Beta
Geforce4 4400 128
Creative Live
LG Brander
Panasonic DVD
1 x 256 Crucial 2700 DDR
1 x 256 Samsung 200 DDR
3com 10 Mbit
noname 10mbit
Wil graag m'n geheugen in het bios op turbo mode zetten, het is namelijk de enige manier (believe me, ik heb het syteem helemaal gek gemaakt afgelopen week)om m'n raid 0 config normaal te laten draaien op 35 mb/s transfer, sowieso gaat het systeem als een trein in turbo mode maar het is allesbehalve stabiel. Nou heb ik een extra reep 256 erbij gegooid, maar dat trekt ie al helemaal niet. Wat voor geheugen moet ik hebben om in turbo mode te kunne draaien? Ik heb nu een reep samsung 2700 DDR 256 en een reep 256 (standaard) Crucial 2700 DDR. (Crucial is er als laatse bij gekomen, samsung deed het een paar uur voor dat m'n systeem stierf). Bedankt alvast voor je hulp
Mimezine
m'n sys:
XP 1800+
ASUS A7V333
RAID 0 op 2 x Matrox 40 GIG
BIOS 1008 Beta
Geforce4 4400 128
Creative Live
LG Brander
Panasonic DVD
1 x 256 Crucial 2700 DDR
1 x 256 Samsung 200 DDR
3com 10 Mbit
noname 10mbit
Een goede opmerking! Ik heb in de bios effe de systeem op turbo gezet in plaats van optimal en mijn raid performance stijgt met meer dan 10% (in Sandra). Bij Atto valt mij op dat de schrijfsnelheden sterk verbeterd zijn. Ik ga nu testen of bij 1009.01 turbo stabiel is.
[edit]
Ik krijg turbo niet stabiel aan het lopen.
[edit]
Ik krijg turbo niet stabiel aan het lopen.
Ik heb m'n 512MB Samsung in bank 3 zitten, dus ver weg van m'n Alpha 8045... Werkt perfect!Op donderdag 11 juli 2002 00:11 schreef linus-1 het volgende:
Sterker bij mij gaat m'n performance met 30 % omhoog van 24.5 naar 36 MB/s (ook in Sandra). Zou mooi zijn om die turbo stabiel te krijgen. Kreeg net in mijn andere posting te horen dat ik het geheugen handmatig moet proberen te tweaken i.p.v turbo. Nou ben ik daar helaas niet zo in thuis, maar ja ik ga wel in m'n boekje kijken. Ik heb btw wel de raid performance patch van VIA geinstaleerd, zonder die patch zat ik op 19 MB/sOp donderdag 11 juli 2002 07:59 schreef Brakius het volgende:
Een goede opmerking! Ik heb in de bios effe de systeem op turbo gezet in plaats van optimal en mijn raid performance stijgt met meer dan 10% (in Sandra). Bij Atto valt mij op
Is het slim om naar die 1009 BETA nios te gaan, ik draai nu ook op een beta, maar voel me altijd "veiliger" met een final bios, maar ja alle tips welkom!
mzzl
mimezine
Aan de geheugentimings ligt het niet. Wanneer je turbo instelt en de geheugentimings zo beroerd mogelijk zet, blijft de raid performance super...
[edit]
Ik kom nu tot de ontdekking dat mijn raid performance een stuk slechter is als mijn computer een aantal uren aan heeft gestaan. Zou de schrijfperformance van Maxtor slechter zijn als de harde schijf warm is?
[edit]
Ik kom nu tot de ontdekking dat mijn raid performance een stuk slechter is als mijn computer een aantal uren aan heeft gestaan. Zou de schrijfperformance van Maxtor slechter zijn als de harde schijf warm is?
Ik krijg turbo settings ook niet meer stabiel, volgens mij is turbo aleen voor de memory timings? Ik haal 51mb/sec op optimale instelling. Mijn geheugen trekt de turbo settings+overclocken niet.
Ik heb ergens (weet even niet meer waar) dat de 3e geheugenbank NIET OP 333 MHZ LOOPT maar op 266. Klopt dit of is het inmiddels dmv een bios update verholpen ???Op donderdag 11 juli 2002 10:38 schreef Vergeten het volgende:
[..]
Ik heb m'n 512MB Samsung in bank 3 zitten, dus ver weg van m'n Alpha 8045... Werkt perfect!
Hmms lijkt me sterk.. bovendien loopt je geheugen niet altijd automatisch op 333mhz.. In mijn geval pakt ie wel de 333mhz in de auto setting (nu is het nog hoger ivm het overclocken) maar bij een vriend van me moet ie toch handmatig de optie 4:5 kiezen om de 333mhz te krijgen.
bij de oude biosversies voor 1006 werd de derde bank niet herkend door de bios. Is al lang verholpenOp donderdag 11 juli 2002 18:26 schreef linus-1 het volgende:
[..]
Ik heb ergens (weet even niet meer waar) dat de 3e geheugenbank NIET OP 333 MHZ LOOPT maar op 266. Klopt dit of is het inmiddels dmv een bios update verholpen ???
FYI
Ohne Turbo 37176Kb/s Mit Turbo 40006Kb/s in Sandra.
Bios 9000.001
Mijn Raid0 bestaat uit twee 30Gb IBM deskstars (Ultra DMA100). Ze zijn altijd bloedheet want ik heb ze in twee zg. silentdrives van Quietpc. Loopt al een jaar als een trein. (Zaten eerst aan een ABIT KT7A)
.
Nou eens even kijken hoe stabiel het zakie blijft.
Ohne Turbo 37176Kb/s Mit Turbo 40006Kb/s in Sandra.
Bios 9000.001
Mijn Raid0 bestaat uit twee 30Gb IBM deskstars (Ultra DMA100). Ze zijn altijd bloedheet want ik heb ze in twee zg. silentdrives van Quietpc. Loopt al een jaar als een trein. (Zaten eerst aan een ABIT KT7A)
Nou eens even kijken hoe stabiel het zakie blijft.
Anoniem: 41743
Nah hier komt het raarste probleem aan van de Topic:-->
Komt ie:
Ik heb dus een coputer met een Asus A7V333 moederbord, Athlon XP 2000, 80 GB Hd Maxtor 7200, 16x 48 LG DVD, 32x 10x 40x LG brander, Geforce4 mx420 videokaart, creative live 5.1 geluidskaart.
Maar nou heb ik het probleem dat wanneer de HD op de primaire IDE connector op het MB aangesloten wordt en je windows XP installeerd de hd supertraag wordt en je erg vaak het blauwe scherm krijgt, dan geeft ie een hardwarematige fout aan.
Maar zodra je hem op de secondaire IDE poort aansluit, doet ie het wel veel beter, maar nog steeds instabiel en veel foutmeldingen...
Als je dus de HD op de Secundaire poort doet moet je de brander of de Dvd-speler op de Primairen doen, waarna die niet goed werkt...
Het is dus een bepaald conflikt of zo dat er voor zorgt dat de primaire poort niet meer goed werkt...
Het probleem is niet de HD, DVD, CDR, Videokaart, Geluidskaart en het moederbord is ook goed...
Ook de IDE kabels zijn goed en ik heb alle jumpersetting geprobeerd...
Op het moment dat je windows 2000 installeerd doet ie het ook gewoon goed, maar zodra je dan weer de update naar xp uitvoerd krijg je weer blauwe scherm en kom je niet in windows.
Dat maakt het dus dat het een conflict zou moeten zijn van bepaalde Hardware met elkaar in combinatie met windows xp...
Op het moment dat ik de brander en dvd speler allebei op secundair doe kan je niet on the fly branden (wat die brander wel moet kunnen), want dan doet ie op een gegeven moment onder het branden niets meer, de tijd loopt wel door, comp. reageerd goed, alleen gaat het aantal procent niet meer vooruit...
Dus zou je denken dat de primaire poort het niet goed doet , maar we hadden al een nieuw moederbord opgestuurd gekregen (RMA) maar daar doet ie hetzelfde mee.
Alle hardware (onder andere de HD) is getest en is goed.
Het moet dus een combinatie tussen primaire ide poort op MB een ander hardware component en Windows XP zijn...
Zou het misschien een instelling op het MB kunnen zijn, of zou het geheugen of processor niet goed zijn???
Want die onderdelen hebben we niet op vooraad liggen en kan ik dus niet testen...
Ook heb ik alle BIOS versies al geprobeerd, 1007, 1008, 1009.001
Nogmaals het MB is niet kapot...
Ik snap er niets meer van...
HELP!
Komt ie:
Ik heb dus een coputer met een Asus A7V333 moederbord, Athlon XP 2000, 80 GB Hd Maxtor 7200, 16x 48 LG DVD, 32x 10x 40x LG brander, Geforce4 mx420 videokaart, creative live 5.1 geluidskaart.
Maar nou heb ik het probleem dat wanneer de HD op de primaire IDE connector op het MB aangesloten wordt en je windows XP installeerd de hd supertraag wordt en je erg vaak het blauwe scherm krijgt, dan geeft ie een hardwarematige fout aan.
Maar zodra je hem op de secondaire IDE poort aansluit, doet ie het wel veel beter, maar nog steeds instabiel en veel foutmeldingen...
Als je dus de HD op de Secundaire poort doet moet je de brander of de Dvd-speler op de Primairen doen, waarna die niet goed werkt...
Het is dus een bepaald conflikt of zo dat er voor zorgt dat de primaire poort niet meer goed werkt...
Het probleem is niet de HD, DVD, CDR, Videokaart, Geluidskaart en het moederbord is ook goed...
Ook de IDE kabels zijn goed en ik heb alle jumpersetting geprobeerd...
Op het moment dat je windows 2000 installeerd doet ie het ook gewoon goed, maar zodra je dan weer de update naar xp uitvoerd krijg je weer blauwe scherm en kom je niet in windows.
Dat maakt het dus dat het een conflict zou moeten zijn van bepaalde Hardware met elkaar in combinatie met windows xp...
Op het moment dat ik de brander en dvd speler allebei op secundair doe kan je niet on the fly branden (wat die brander wel moet kunnen), want dan doet ie op een gegeven moment onder het branden niets meer, de tijd loopt wel door, comp. reageerd goed, alleen gaat het aantal procent niet meer vooruit...
Dus zou je denken dat de primaire poort het niet goed doet , maar we hadden al een nieuw moederbord opgestuurd gekregen (RMA) maar daar doet ie hetzelfde mee.
Alle hardware (onder andere de HD) is getest en is goed.
Het moet dus een combinatie tussen primaire ide poort op MB een ander hardware component en Windows XP zijn...
Zou het misschien een instelling op het MB kunnen zijn, of zou het geheugen of processor niet goed zijn???
Want die onderdelen hebben we niet op vooraad liggen en kan ik dus niet testen...
Ook heb ik alle BIOS versies al geprobeerd, 1007, 1008, 1009.001
Nogmaals het MB is niet kapot...
Ik snap er niets meer van...
HELP!
Het lijkt mij dat de jumper op de Maxtor niet goed zit. Waarvoor heb je gekozen, master, slave of cable select? Wanneer je cable select hebt gekozen, moet je een ultra ata cable gebruiken.
De Maxtor harde schijf kun je m.i. het beste niet aan dezelfde poort zetten als de dvd of brander. Je kunt voor de zekerheid kijken bij de bios instellingen of de ultra dma goed herkent wordt.
De Maxtor harde schijf kun je m.i. het beste niet aan dezelfde poort zetten als de dvd of brander. Je kunt voor de zekerheid kijken bij de bios instellingen of de ultra dma goed herkent wordt.
op welke snelheid loopt je geheugen dan exact ?
ik bedoel, mij pc kan met Samsung brand on brand pc2700 op 1:1 (145MHz FSB / 290MHz DDR) wel op turbo draaien, maar op 4:5 (145MHz FSB / 356MHz DDR) niet stabiel op turbo, ik kom wel in windows maar naar een paar uur freezed ie.
En 1:1 turbo is zeker sneller als 4:5 optimal in mijn geval.
ik bedoel, mij pc kan met Samsung brand on brand pc2700 op 1:1 (145MHz FSB / 290MHz DDR) wel op turbo draaien, maar op 4:5 (145MHz FSB / 356MHz DDR) niet stabiel op turbo, ik kom wel in windows maar naar een paar uur freezed ie.
En 1:1 turbo is zeker sneller als 4:5 optimal in mijn geval.
Kan iemand me vertellen wat ik moet doen om mijn HD het beste te laten presteren?
setup:
Prim master: Maxtor 40GB D740-X
Prim Slave: Pioneer DVD 105S
Sec master: Seagate Baracuda IV 20GB
Sec Master: Seagate Baracude IV 20GB
ik haal met me maxtor in Sandra maar iets van 20000
en heb als drivers VIA 4-1 4.40 en VIA Busmaster Ultra ATA drivers geinstalleerd
setup:
en heb als drivers VIA 4-1 4.40 en VIA Busmaster Ultra ATA drivers geinstalleerd
MnM het is beter als je dvd op je sec poort doet (ide kanaal 2 dus ) master of slave maakt niet uit omdat hij alleen op dat kanaal zit ( die seagate zit op je raid neem ik aan , kanaal 3+4 ), bij je eigen setup zit de hd en de dvd op het zelfde kanaal (1 dus). als je nu gaat transferen van dvd naar hd springt je hd terug in dma modus om compatible te zijn ( correct me if i'm wrong ).Op vrijdag 12 juli 2002 00:03 schreef MnM het volgende:
Kan iemand me vertellen wat ik moet doen om mijn HD het beste te laten presteren?
setup:
Of is xp hier beter in , heb het namelijk niet zo uitgetest op xp , ik install ze namelijk altijd op een ander kanaal als het mogenlijk is.
er zit nix in raid, ik heb de non-raid versie van dit bord, dus alles zit aangesloten op de normale IDE poorten van de VIA southbridge
dan zou ik toch een hd op die sec poort van je maxtor hangen ( kan die dus niet terug in dma vallen als je van je dvd gebruikt )
CPU-Z geeft aan dat hij op ~350Mhz loopt (FSB van 140).Op donderdag 11 juli 2002 18:26 schreef linus-1 het volgende:
Ik heb ergens (weet even niet meer waar) dat de 3e geheugenbank NIET OP 333 MHZ LOOPT maar op 266. Klopt dit of is het inmiddels dmv een bios update verholpen ???
Maar dat is natuurlijk ook de bus. Zal van 't weekend eens even of er verschil zit in een bench bij de 2e en de 3e bank.
Anoniem: 44732
Ben ik effie's blij dat ik een epox 8k3a+ heb

zoveel probelmen met asus had ik echt niet verwacht
Zoveel problemen zijn er helemaal niet met dit bord hoor, als je het mij vraagt is dit het beste KT333 bord dat er is. Dat het lijkt dat er veel problemen zijn is puur omdat iedereen het onderste uit zijn PC wilt halenOp vrijdag 12 juli 2002 10:05 schreef yoop het volgende:
Ben ik effie's blij dat ik een epox 8k3a+ heb![]()
![]()
En jij dacht dat ik dat niet deedOp vrijdag 12 juli 2002 10:15 schreef Sandermvdb het volgende:
[..]
Zoveel problemen zijn er helemaal niet met dit bord hoor, als je het mij vraagt is dit het beste KT333 bord dat er is. Dat het lijkt dat er veel problemen zijn is puur omdat iedereen het onderste uit zijn PC wilt halen
moet je voor de grap eens de search gebruiken en zoeken op 8k3a+, als je dan de probs topics bekijkt zie je dat er meer postings wat betreft problemen zijn met de 8k3a+ dan met de A7V333.Op vrijdag 12 juli 2002 10:05 schreef yoop het volgende:
Ben ik effie's blij dat ik een epox 8k3a+ heb![]()
![]()
Ik denk dus niet dat je keihard kan zeggen dat de 8k3a+ beter is als de A7V333
O.K. je hebt gelijk maar ik heb met mijn epox nog niks gehad en die werkt goed. succe's ermee ik ga er van tussenOp vrijdag 12 juli 2002 10:18 schreef MnM het volgende:
[..]
moet je voor de grap eens de search gebruiken en zoeken op 8k3a+, als je dan de probs topics bekijkt zie je dat er meer postings wat betreft problemen zijn met de 8k3a+ dan met de A7V333.
Ik denk dus niet dat je keihard kan zeggen dat de 8k3a+ beter is als de A7V333
Hoe kan je je onboard Audio uitzetten, want dat zorgt voor problemen met m'n losse audio kaart. Ik heb in het boekje gekeken, er zou een sub menu moeten zijn in PCI configuration. Maar die is er bij mij dus niet. Wel draai ik nu BIOS 1008 ipv de oude waar het boekje op gebaseerd is (denk ik).
Weet iemand waar ik het nu uit kan zetten?
Weet iemand waar ik het nu uit kan zetten?
Nee het kan in BIOS, kheb de nieuwste manual gedownload van het mobo van ASUS, en daar staan 2 extra submenu's die ik niet heb. Wat is dat?!
Hoe kan dat?
Hoe kan dat?
dan zal dat wel een andere versie zijn.
Toen ik mijn bord kocht had ik versie 1.0.0.6. daar zat die optie niet in.
Niet zo moeilijk doen, gewoon jumpertje omzetten en klaar.
Toen ik mijn bord kocht had ik versie 1.0.0.6. daar zat die optie niet in.
Niet zo moeilijk doen, gewoon jumpertje omzetten en klaar.
debeerzietzevliegen.nl
Ja ok dat wil ik ook wel doen hoor, dat is het probleem niet. Maar de manual staat bios versie 1008. En ik heb de 1008 Final BIOS erop staan. Dus vond ik het raar dat die optie er niet was.
Ik heb momonteel 3 geluidskaarten geinstalleerd C-media op het mobo, Terratec DMX6fire en Yamaha SW1000XG. Lopen alle 3 als een zonnetje. Wat voor mij sinds dit mobo wel een nieuw fenomeen is, is dater IRQ's boven de 15 worden uitgedeeld in W2K. Bij het opstarten meldt de BIOS allerlei dubbele IRQ's (tot 15), maar in 2K zie je die niet meer terug. Zo hangt nu de Promise en de Sw1000 aan IRQ19 
Iets anders mijn com1 poort doet het half. Als ik mijn modem aanspreek, gaat ff tr lampje aan en uit that's all.
Any suggestions?
Iets anders mijn com1 poort doet het half. Als ik mijn modem aanspreek, gaat ff tr lampje aan en uit that's all.
Any suggestions?
Ik weet niet zeker of de 2 geluidskaarten het probleem is, maar af en toe restart hij automatisch, en dan opnieuw in windows zegt hij recovered from a serious error. Dan vraag ik het report, en zegt ie dat het komt door een device in de pc. Maar ik weet niet welke.
Ook heb nog steeds het probleem dat m'n Radeon 8500 niet werkt. Ik kwam erachter dat ik m'n Bios alles op default had. Dus ik ging samen met iemand een beetje alles goed instellen. Maar toen moest ik weg. En nu isdie gast nog niet online geweest.
Misschien is het dat hij de video kaart niet pakt omdat hij op Primary video: PCI stond ofzo. Ik heb het nu op AGP staan. Ik zal het nog een keer proberen.
Ik heb Auto restart bij errors uitgezet, maar dat blauwe scherm was niet echt duidelijk.
Ook heb nog steeds het probleem dat m'n Radeon 8500 niet werkt. Ik kwam erachter dat ik m'n Bios alles op default had. Dus ik ging samen met iemand een beetje alles goed instellen. Maar toen moest ik weg. En nu isdie gast nog niet online geweest.
Misschien is het dat hij de video kaart niet pakt omdat hij op Primary video: PCI stond ofzo. Ik heb het nu op AGP staan. Ik zal het nog een keer proberen.
Ik heb Auto restart bij errors uitgezet, maar dat blauwe scherm was niet echt duidelijk.
Ik las ergens dat wanneer je pci 2.1 latency op enabled zet de videokaart problemen verholpen moest zijn.
Uh het staat nu op 32 ofzo dacht ik, browsde gister door de BIOS heen voor een aantal opties...
pci latency 2.1 dus
ff opzoeken
pci latency 2.1 dus
ff opzoeken
De optie zit bij chip configuration en het heet "PCI 2.1 Latency Compliant". Deze staat normaal disabled. Zet dit eens op enabled (en natuurlijk effe posten of het werkt of niet).Op vrijdag 12 juli 2002 15:53 schreef Lightah het volgende:
Uh het staat nu op 32 ofzo dacht ik, browsde gister door de BIOS heen voor een aantal opties...
pci latency 2.1 dus
ff opzoeken
Wanneer het niet werkt kun je proberen om de Latency eens op 64 of 128 te zetten in plaats van 32.
Ok, ik heb de onboard geluid nu disabled. En dat PCI latency complaint 2.1 enabled. De 1e keer toen ik de pc weer aanzette kreeg ik opeens een error: System recovered from a serious error. Wat helemaal niet zo was. Na herstarten werkte het weer en zei XP weer dat het aan een device driver lag. Maar hij kan niet zeggen welke.....
Daar heb je wat aan....
Daar heb je wat aan....
edit:
Ik ga zo m'n radeon 8500 weer erin proberen te zetten.
Ik ga zo m'n radeon 8500 weer erin proberen te zetten.
Ik heb nog steeds niet die radeon geprobeerd, omdat ik nu om opeens een blauw scherm (irql_not_less_or_equal) kreeg. 1e keer restarten kreeg ik weer blauw scherm (page_fault_in_nonpaged_area) na scan disk. Bij de 2e keer herstarten werkte het gewoon weer, zonder ook maar een error te geven?
Wat is dit? (Ja, windows ja, maar wat is het probleem?)
Wat is dit? (Ja, windows ja, maar wat is het probleem?)
edit:
Ik probeer nu al m'n drivers digitally signed te krijgen. Maar ik kan zo'n driver van USB 2.0 niet vinden. De rest heb ik al wel.
Ik probeer nu al m'n drivers digitally signed te krijgen. Maar ik kan zo'n driver van USB 2.0 niet vinden. De rest heb ik al wel.
Omdat ik niet kon editen moest ik ff nog een keer posten:
Hebben jullie een digitally signed driver voor je Universial Serial Bus (USB) Controller?
Die zou ik graag willen hebben, zo ja waar heb je die vandaan?
Hier staat een lijstje met USB controllers
http://www.microsoft.com/windows/catalog/wcbody.asp?subid=22&catid=aa8c0e9e-868d-451b-85bb-2c574d8b7e32
Maar ik heb geen id welke ik zou moeten met dit bord..
[Kom er net achter dat de USB controller een VIA VT6202 Chipset is.]
[Elk driver pakket wat ik heb gevonden van deze USB driver is niet digitally signed]
Hebben jullie een digitally signed driver voor je Universial Serial Bus (USB) Controller?
Die zou ik graag willen hebben, zo ja waar heb je die vandaan?
Hier staat een lijstje met USB controllers
http://www.microsoft.com/windows/catalog/wcbody.asp?subid=22&catid=aa8c0e9e-868d-451b-85bb-2c574d8b7e32
Maar ik heb geen id welke ik zou moeten met dit bord..
[Kom er net achter dat de USB controller een VIA VT6202 Chipset is.]
[Elk driver pakket wat ik heb gevonden van deze USB driver is niet digitally signed]
Er is een nieuwe beta pci-patch uitgebracht versie 20. De raidperformance gaat iets met omhoog met deze patch. Ik weet niet of een single hd ook baat heeft bij deze patch:
http://www.networking.tzo.com/net/software/
NOTE: It does not apply any fixes to AMD chipsets, such as the 750 or 761.Op zondag 14 juli 2002 23:01 schreef Brakius het volgende:
Er is een nieuwe beta pci-patch uitgebracht versie 20. De raidperformance gaat iets met omhoog met deze patch. Ik weet niet of een single hd ook baat heeft bij deze patch:
Ja, das bekent, maar wij hebben een VIA chipset op onze Asus!Op zondag 14 juli 2002 23:13 schreef Lightah het volgende:
[..]
NOTE: It does not apply any fixes to AMD chipsets, such as the 750 or 761.
Oja foutje 
Dacht dat ik cpu had gelezen
Dacht dat ik cpu had gelezen

Heb de laatse beta bios gedownload van ASUS maar opeens zit m'n Proc temp tussen de 73 en 75 Celsius, probleempje dus, wat moet ik doen, ik met de live update niet terug naar een eerdere versie bios flashen.
Mimezine
Mimezine
En welke versie is dat dan?
ik heb nu 1.0.0.9.final er op zitten.
idle temp 62 C, stressed 76 C, ja ik weet het de temp wordt anders gemeten maar vrolijk wordt je er niet van.
koeler silverado op 8 volt, lian li kast met 2 fans voor en 1 achter, verder enermax voeding + xp 2000
idle temp 62 C, stressed 76 C, ja ik weet het de temp wordt anders gemeten maar vrolijk wordt je er niet van.
koeler silverado op 8 volt, lian li kast met 2 fans voor en 1 achter, verder enermax voeding + xp 2000
debeerzietzevliegen.nl
Bios 1.0.0.9.final, waar haal je die vandaan? Heb zelf Bios
1.0.0.8.final en weet dat er een Beta is van 1009 maar een final heb ik nog niet gezien.
1.0.0.8.final en weet dat er een Beta is van 1009 maar een final heb ik nog niet gezien.
Anoniem: 59456
Luitjes niet enkel de bios is belangrijk hé ..
op onderstaande url kan je de laatste 4in1 drivers van Via downloaden, (Add ATA133 feature under WinXP
Update AGP driver (4.10b)
Fixed Memory dump issue under WinNT (dual-p)
Fixed AGP driver uninstall issue
dit zat al in de 4.38(2)v(a) en nu komt voor de 4.40(a)P3 er het volgende bij: Update VIA chipset driver from v1.50 to v1.60b
Update VIA AGP driver to v4.20a )
Nieuwe 4 in 1 drivers
greetz
NaS
op onderstaande url kan je de laatste 4in1 drivers van Via downloaden, (Add ATA133 feature under WinXP
Update AGP driver (4.10b)
Fixed Memory dump issue under WinNT (dual-p)
Fixed AGP driver uninstall issue
dit zat al in de 4.38(2)v(a) en nu komt voor de 4.40(a)P3 er het volgende bij: Update VIA chipset driver from v1.50 to v1.60b
Update VIA AGP driver to v4.20a )
Nieuwe 4 in 1 drivers
greetz
NaS
76 graden is echt veel te warm!! toch je fan op 12 Volt laten draaien denk ik. Mijne wordt momenteel 55 gradenOp woensdag 17 juli 2002 00:57 schreef debeer het volgende:
En welke versie is dat dan?
Heb alleen wel met de nieuwe BIOS 1009.001 dat mijn systeem laatst spontaan uitschakelde (COP). Dit heb ik nog nooit met 1008 gehad. Ook was me CPU "maar" 60 graden. In me BIOS stond dat COP moest inschakelen bij 75, heb dit nu verhoogd naar 85.
Oja, Q-Fan werkt ook niet als ik me CPU overklok, met BIOS versie 1007 werkte dit wel. Hopelijk komt er een final binnekort uit wanneer dit wel weer werkt.
Ik heb mijn silverado nu op 12 volt draaien.
66 C idle, echt niet normaal meer.
Met mijn vorige cpu een 1100 tb was dat 45 C.
mischien toch maar een andere bios versie nemen?
66 C idle, echt niet normaal meer.
Met mijn vorige cpu een 1100 tb was dat 45 C.
mischien toch maar een andere bios versie nemen?
debeerzietzevliegen.nl
Dit topic is gesloten.