Groot Asus A7V333 Topic

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.792 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 10:33 schreef Cow_tipping het volgende:

[..]

Is die foutmelding niet:
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL ?

Ik heb deze foutmelding ook gehad (met andere videokaart en mobo), maar daar lag het alleen aan een foute grafische driver, niet aan moederbord of andere hardware.
Zie ook de Microsoft Knowledge base voor andere foutmeldingen en BSOD's.
dank je ja dit was de foutmelding en het ligt ook alleen aan die grafische driver die op een of andere manier incompatible is ofzo
heb detonators
28.32, 29.40, 29.41 al geprobeerd en zelfs oudere maar allemaal identiek probleem

heb trouwens ook nog een gforce 2 en een tnt kaartje geprobeerd allemaal hetzelfde probleem |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 19:48 schreef Lightah het volgende:
Ik heb net een nieuw systeem:

Asus A7V333
AMD Athlon XP 2100+
2x 256 mb ddr ram pc2700
Maxtor 7200 rpm 80GB
Coolermaster ball cooler
Logitech optical mouse
Q-ware internet keyboard
-verder heb ik alle kaarten eruit gehaald om een zo kaal systeem te krijgen om makkelijk door installatie te komen

De 1e keer dat ik hem kreeg was het moederbord binnen 1 uur kapoet :'(. Nieuwe gekregen van de winkel :). Windows XP erop installeren lukt niet, want als hij files gaat kopieeren naar de harde schijf geeft hij opeens een blauw scherm met de error dat hij windows moest afsluiten om schade aan het systeem te voorkomen. Er stond dat ik het nog een keer kon proberen en als het dan niet lukte de hardware leverancier te contacteren. Ik kreeg het dus nog een keer ?!!? Wat is er aan de hand? Ligt het aan het moederbord ofniet?
Volgens mij ligt het aan Windows XP zelf, ik zou zeggen dat er veel problemen ontstaan met Win XP Pro/ Home Edit.

Op me werk draaien we met 156 PC's op Win 2KPro, omdat Win XP veels te veel bugs in zitten, je moet voor alle componenten updates halen van het Net enz. het is te instabiel voor onze File server. We hebben het 1 week getest en het liep na 2 dagen vast, we draaien nu al 2 jaar met Win 2KPro en dat gaat perfect. Onze Datacenter File Server: De 24 way PowerPC G4 800Mhz IBM AS-400, draait met Windows 2000 DataCenter, het draait geweldig, al konstant 24 uur perdag, 7dagen perweek en al 2,5 jaar lang, zonder problemen.

In other words "The Windows XP Series" bestaat nog voor het bedrijf en voor mij in zijn proef status ofwel in een soort van Prototype Fase. Op het Bedrijf wouden wij 2 nieuwe RAID ULTRA 160 SCSI 64Bit controlers in onze mini server: Dual P3 EB 1Ghz, zetten, het inzetten ging goed, maar Win XP weigerde de juste benamingen van de ingeztte onderdelen te in installeren , en Win 2KPro ging het zonder gedonder, Win 2K Pro met Service Pack 2.1, is Plug and Play Friendly en Win XP absoluut niet. :7

Win XP draaide heel erg Instabiel, toen ik een spel Installeerde bij een maat van mij, [P3 E 700Mhz,768MB PC 100] [Grand Theft Auto III] Dan moet je nog een patch voor Win XP down loaden, voordat het zaakje draaide, bij de meeste mensen die ik tegen kom, weigerde XP het programma te installeren. :r

WinXP blijft voor mij een onvertrouwbaar OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Wordt bij jullie de Northbridge ook zo warm?? Mijn FSB is dan ook 175 Mhz maar ik vraag me af of dat passieve koelelement wel voldoende koeling geeft?

Heeft iemand trouwens dat overvoltage geprobeerd?? resultaten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:15

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ik dus net een andere voeding geprobeerd maar ook dit helpt niks, het gebeurt alleen als ik of agp 2 keer of 4 keer aan heb. Als ik gewoon agp 1keer in bios aanzet is er niks aan de hand.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ik heb net ff mijn gef3 ti200 omgeruild voor een gef2 gts en nou doet ie alles, ook op agp 4*. Dus het ligt zeker aan de videokaart maar hoe moet ik dit nu oplossen, ik heb al een paar andere bios'jes geprobeerd met mijn videokaart maar niks helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:11

Lightah

Strikes Again

Op woensdag 05 juni 2002 10:55 schreef Gold_Leader het volgende:

[..]

Volgens mij ligt het aan Windows XP zelf, ik zou zeggen dat er veel problemen ontstaan met Win XP Pro/ Home Edit.

Op me werk draaien we met 156 PC's op Win 2KPro, omdat Win XP veels te veel bugs in zitten, je moet voor alle componenten updates halen van het Net enz. het is te instabiel voor onze File server. We hebben het 1 week getest en het liep na 2 dagen vast, we draaien nu al 2 jaar met Win 2KPro en dat gaat perfect. Onze Datacenter File Server: De 24 way PowerPC G4 800Mhz IBM AS-400, draait met Windows 2000 DataCenter, het draait geweldig, al konstant 24 uur perdag, 7dagen perweek en al 2,5 jaar lang, zonder problemen.

In other words "The Windows XP Series" bestaat nog voor het bedrijf en voor mij in zijn proef status ofwel in een soort van Prototype Fase. Op het Bedrijf wouden wij 2 nieuwe RAID ULTRA 160 SCSI 64Bit controlers in onze mini server: Dual P3 EB 1Ghz, zetten, het inzetten ging goed, maar Win XP weigerde de juste benamingen van de ingeztte onderdelen te in installeren , en Win 2KPro ging het zonder gedonder, Win 2K Pro met Service Pack 2.1, is Plug and Play Friendly en Win XP absoluut niet. :7

Win XP draaide heel erg Instabiel, toen ik een spel Installeerde bij een maat van mij, [P3 E 700Mhz,768MB PC 100] [Grand Theft Auto III] Dan moet je nog een patch voor Win XP down loaden, voordat het zaakje draaide, bij de meeste mensen die ik tegen kom, weigerde XP het programma te installeren. :r

WinXP blijft voor mij een onvertrouwbaar OS.
Bij mij was het probleem het geheugen. 1 reepje kapot waardoor hij steeds een andere foutmelding gaf bij de installatie. Inmiddels heb ik nog warmte problemen gehad. Maar vanmiddag of morgen kan ik de pc weer ophalen, een dragon orb III erop en 2 case fans erin voor de koeling en wat nieuw geheugen.

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ook allemaal problemen met reboots enzo. ik heb nu mijn kingston reepje omgeruild en dat bleek het probleem te zijn. ik krijg mijn pc nu met geen mogelijkheid onstabiel. ben er erg tevreden mee.

tip voor sommige problemen. check op fouten met de windows xp hardeschijf utility. dan moet je opnieuw opstarten en krijg je de foutopsporing. dan heb je al heel wat problemen opgelost. succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok heb nog wat gelezen over die problemen op verschillende forums

zie hier een stukje identiek probleem aan de mijne :)

-------------------------------------------------------

i just got myself a sexy GeForce2 mx400 AGP 64bit TV-OUT. running win2000, athlon 1.2Ghz, VIA chipset MB, direct 8.1, no problems runs sweet! Quake3 full res....lush.
However, no AGP texturing mode in DXDIAG thing, also in display properties, its apparently running in PCI mode.....

u guys say, major problems with AGP texturing mode, so i assume its a good thing as its disabled?? any ideas on the PCI mode bit.

Cheers.

------------------------------------------------------

ok zou dit het kunnen zijn gewoon problemen met agp

ik hoop echt dat dit mijn probleem oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit was de post waar het om ging !!!!!!!!!!

dit is de url http://www.geek.com/discus/messages/321/2867.html

---------------------------------------------------------

At least I now know that I'm not the only person having problems with video cards. I have an Abit BE6-II Mboard w/ Intel chipset. I have a Diamond Stealth III S540 card that was giving random partial screen disappearances and left over window fragments after closing or minimizing programs or windows in both Win98 and Win2000 (dual boot).

Downloaded and installed the newest drivers for the video card. Didn't help.

Downloaded and upgraded the BIOS for the Motherboard. Didn't help.

Checked Diamond's web site. Ooh!! A new firmware update for my card. Double-checked and triple-checked to make sure that I was getting right update. All set. Make boot disk with proper drivers and away we go. Firmware update went smooth.

However, Windows 2000 begins to load and completely locks/crashes just before it would bring up the log in window. Reset. Safe Mode works. Reboot. Crash. DAMN!!!

No going back from a firmware update. Safe Mode. Remove display adapter. F*$#ing auto-discovery of hardware. Reboot. Crash. DAMN!!!

Reinstall OS. Installs OK, but at first login. Crash. DAMN!!!

Reinstall OS. But this time try Windows 98. Reboot. Crash. DAMN!!!

Screw it !! Replaced video card with old AGP Rage Pro 3D
card. Everything is fine now

----------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ik krijg met mijn a7v333 de aperture niet hoger als 4mb. Als ik dat wel doe loopt ie steeds vast bij het spelen van games zoals halflife enzo. Mijn geheugen merk is Twinmos 256mb 333mhz. Ik vond het ook al vreemd dat ik het geheugen niet op 333mhz kon zetten. Kan het wezen dat het moederbord dit niet accepteert of dat het kapot is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je gehuegen kan best kapot zijn hoor. als je het wel op 333 zet krijg je dan in windows elke keer een explorer.exe fout? zo ja dan is het zeker je geheugen. ik zou sowieso effe je geheugen tesen, maar dan niet op 266 mhz maar op 333. als hij dan fouten vind ligt het daaraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Ik moet zeggen dat ik echt zwaar tevreden ben over dit moederbord: hoge FSB (175 Mhz) en zeer stabiel!!

Alleen mijn Northbridge wordt dus een beetje warm. Hebben jullie hier wat aan gedaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Op donderdag 06 juni 2002 01:04 schreef Sandermvdb het volgende:
Ik moet zeggen dat ik echt zwaar tevreden ben over dit moederbord: hoge FSB (175 Mhz) en zeer stabiel!!

Alleen mijn Northbridge wordt dus een beetje warm. Hebben jullie hier wat aan gedaan??
Helemaal mee eens!! die van mij loopt nu als standaard, zonder één enkel probleem op:
1820 Mhz, Fsb: 182Mhz Mp 10x. Core voltage standaard, memory voltage standaard.

Temparaturen CPU idle 44 Graden, stressed 52 Graden. Northbridge Idle 32 stressed 35 graden.
gemeten met een kamertemparatuur van 24c!!

Dus om je tegelijk een antwoord te geven wat betreft de Northbridge, die wordt niet te warm (of is dat wel warm?)
Misschien komt het door de Zalman koeler, die zit op een beugel geschroeft, en blaast op de CPU Koeler, het geheugen, en op de Northbridge! :)
De Nortbridge heb ik erafgehaald, en de koelprut vervangen door zilver koelpasta, niet dat het veel uitmaakt, maar voor het idee hé ;)

Niet dat ik bijster enthausiast ben over de Zalman, het gaat nog net, want ik ben aan het kijken voor een andere koeler, maar ik weet niet welke, er zijn er zoveel, teveel zelfs.

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Op woensdag 05 juni 2002 23:21 schreef degged het volgende:
je gehuegen kan best kapot zijn hoor. als je het wel op 333 zet krijg je dan in windows elke keer een explorer.exe fout? zo ja dan is het zeker je geheugen. ik zou sowieso effe je geheugen tesen, maar dan niet op 266 mhz maar op 333. als hij dan fouten vind ligt het daaraan.
Hoe moet ik mijn geheugen testen?
en ik kan hem niet eens op 333mhz krijgen 3:5. Als ik hem daarop zet geeft cpu z aan dat ie op 133mhz staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
Op donderdag 06 juni 2002 08:45 schreef Extra300s het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!! die van mij loopt nu als standaard, zonder één enkel probleem op:
1820 Mhz, Fsb: 182Mhz Mp 10x. Core voltage standaard, memory voltage standaard.

Temparaturen CPU idle 44 Graden, stressed 52 Graden. Northbridge Idle 32 stressed 35 graden.
gemeten met een kamertemparatuur van 24c!!

Dus om je tegelijk een antwoord te geven wat betreft de Northbridge, die wordt niet te warm (of is dat wel warm?)
Misschien komt het door de Zalman koeler, die zit op een beugel geschroeft, en blaast op de CPU Koeler, het geheugen, en op de Northbridge! :)
De Nortbridge heb ik erafgehaald, en de koelprut vervangen door zilver koelpasta, niet dat het veel uitmaakt, maar voor het idee hé ;)

Niet dat ik bijster enthausiast ben over de Zalman, het gaat nog net, want ik ben aan het kijken voor een andere koeler, maar ik weet niet welke, er zijn er zoveel, teveel zelfs.
Memory voltage standaard? Standaard volgens de JEDEC of standaard volgens het moederbord? Op welke pinnetjes zitten de jumpers? (JP1,JP2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Op donderdag 06 juni 2002 11:47 schreef Mitt3nz het volgende:

[..]

Memory voltage standaard? Standaard volgens de JEDEC of standaard volgens het moederbord? Op welke pinnetjes zitten de jumpers? (JP1,JP2)
JP1 1/2 en jp2 2/3 zo is het mobo standaard geleverd, je kan ze allebei op 2/3 zetten, dan staat de voltagen op z'n hoogst (voorin dit topic omschreven voltages)
Aangezien het zaakje zo stabiel loopt, zie ik het niet direct zitten de voltages hoger te zetten, dan loopt de temparatuur weer een stuk op!

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 10:56 schreef master_viper het volgende:

[..]

Hoe moet ik mijn geheugen testen?
en ik kan hem niet eens op 333mhz krijgen 3:5. Als ik hem daarop zet geeft cpu z aan dat ie op 133mhz staat
je moet dan effe naar het programma memtest86 zoeken. dit moet je op een diskette installeren. zodra je dus van deze diskette op gaat starten moet je eerst in de bios de optie 4:5 aan hebben gezet. dan draaid het geheugen op 333 volgens de bios. als dit programma dan fouten vind ben ik er zeker van dat al je problemen van je geheugen komen.

succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Op donderdag 06 juni 2002 21:29 schreef Extra300s het volgende:

[..]

JP1 1/2 en jp2 2/3 zo is het mobo standaard geleverd, je kan ze allebei op 2/3 zetten, dan staat de voltagen op z'n hoogst (voorin dit topic omschreven voltages)
Aangezien het zaakje zo stabiel loopt, zie ik het niet direct zitten de voltages hoger te zetten, dan loopt de temparatuur weer een stuk op!
Uhm.. met die instellingen draait je DDR op 2.75 volt. Lijkt me sterk. Houdt die echt niet lang vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allebij weghalen die jumps dan zit ie op z'n laagste voltage, ik geloof 2.55 of 2.60 V, volgens asus zelfs 3 % winst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Op vrijdag 07 juni 2002 01:42 schreef Markonos het volgende:
allebij weghalen die jumps dan zit ie op z'n laagste voltage, ik geloof 2.55 of 2.60 V, volgens asus zelfs 3 % winst :)
2.50 V

BTW: Draait nu retestabiel op 180 FSB.. ben erg tevreden over dit bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 10:23
Schopje, zodat mensen hun vragen m.b.t. Asus A7V333 hier kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 07:29
Willen mensen alstublieft stoppen met het mailen naar me mbt dit asus board.

Post je vragen hier, zodat iedereen kan reageren en iedereen de eventuele oplossing kan vinden.

Dat je niet altijd direct een antwoord of een oplossing krijgt op je probleem is niet iets waar iemand wat aan kan doen, het gaat mij erom dat iedereen gewoon net zo tevreden is met dit moederbordje als dat ik ben.

en sorry voor me idle tijd de laatste week in dit topic (tentamens dus.... :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Mijn A7V333 draait alleszins stabiel, ook met mijn Audigy en Geforce 3 (Gainward VIVO).

Helaas krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar om mijn geheugen (Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC2700 333Mhz) op 333Mhz te draaien. Uiteraard heb ik geprobeerd om in de BIOS 4:5 aan te zetten, maar dat heeft geen enkel effect. Wat ik ook doe (aan of uit), het geheugen draait op 266Mhz (volgens WCUPID o.a. in Windows 2000 en Windows 98SE) en de performance is niet geweldig.

Enig idee hoe ik dat kan verhelpen en kan genieten van wat meer geheugen performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilead
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 11:26
Download CPU-z eens, zal je zien dat je geheugen wel op 333 draait.
Ik had dit zelf nl. ook. Het enige probleem wat ik heb is dat mijn 12V ongeveer 13,3V is. Ik hoop niet dat dat schadelijk is.:?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Op maandag 10 juni 2002 09:10 schreef 7o9 het volgende:
Mijn A7V333 draait alleszins stabiel, ook met mijn Audigy en Geforce 3 (Gainward VIVO).

Helaas krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar om mijn geheugen (Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC2700 333Mhz) op 333Mhz te draaien. Uiteraard heb ik geprobeerd om in de BIOS 4:5 aan te zetten, maar dat heeft geen enkel effect. Wat ik ook doe (aan of uit), het geheugen draait op 266Mhz (volgens WCUPID o.a. in Windows 2000 en Windows 98SE) en de performance is niet geweldig.

Enig idee hoe ik dat kan verhelpen en kan genieten van wat meer geheugen performance?
Als je in de Bios voor 4:5 kiest, draait het geheugen echt wel op 333 Mhz!
Ik heb het ASUS IPanel, en daarmee kan ik de frequentie aflezen :)
Probeer maar eens met de Memory bench van Sisi, eerst 1:1 en dan 4:5, je zal er duidelijk performance verschil mee meten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Wat zijn de beste/snelste instellingen voor ASUS A7V333 mobo met pc 2100 geheugen erin (512 mb)?

edit:
Qua mbram settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op maandag 10 juni 2002 17:29 schreef Lightah het volgende:
Wat zijn de beste/snelste instellingen voor ASUS A7V333 mobo met pc 2100 geheugen erin (512 mb)?

edit:
Qua mbram settings
Gewoon zo ver mogelijk proberen. Gebruik daarbij wat benchprg's zoals 3dmark2001 of memtest programma's om het geheugen te testen of het nog stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op maandag 10 juni 2002 09:10 schreef 7o9 het volgende:

Zet in de bios keihard de instelling 4:5 en download effe CPU-Z. Dit programma geeft de werkelijke snelheid goed weer.

Anders test je geheugen op 1:1 en 4:5 met Memtach. Dan zie je zo of jouw geheugen sneller is op 4:5 of niet. Je kunt natuurlijk ook met Quake3 testen. Bij mij is de performance 2:2:2:5:T1 t.o.v. 2,5:2:2:6:T1 gedis. iets meer dan 6% sneller.

Als het niet werkt, wat let je om naar de winkel te gaan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Hmmmm ... ok, cpu-z geeft inderdaad aan dat m'n geheugen op 333Mhz draait. Dat is mooi. CAS-2 gaat niet lukken, want dan kom ik niet eens door de POST heen.

Toch blijf ik het alleszins vreemd vinden dat mijn PC2700 geheugen op 333Mhz amper snel genoeg is om de voorbeeld machientjes in SiSoft Sandra 2002 Pro bij te houden die net zo'n hoge kloksnelheid hebben, maar met PC2100 geheugen op 266Mhz.

Maar daar kunnen jullie niets aan doen. Bedankt voor de suggesties, ik accepteer het zoals het is. Volledig stabiel, en over het algemeen snel genoeg voor een potje DeathMatch Patience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Kheb mn a7v333 binnen en t is er een met een northbridge van de CE-stepping, yesss :)
kzl mn ervaringen later deze week posten, asl ik de rest van mn systeem ook heb.

maar is die pssieve koeling nou genoeg om bijv. de bus naar 166 te zetten?
en ik zou er wel verstandig aan doen om dat roze stickertje op de northbridge heatsinkje te vervangen met ASIII, toch?
ik heb nog een superorb, als ik daar nou de onderste fan uittrek en dan op die heatsink plak, zou dat veel verschil maken?
of kan ik er bijvoorbeeld beter een crystalorb op zetten? :)

maar als ik meer te zeggen heb over dat bordjezal ikt melden :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Ik had er ook een superorb opzitten, pas op ermee. Zijn echt kutdingen voor om in te bouwen en van de core af te halen. Hij koelt trouwens ook voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

nee, die superorb heb ik 1.5 jaar gleden gekocht ofzo, toen ik in een gekke bui was, zovan iedereen zegt wel dattie slecht is, maar hij ziet er wel leuk uit! en toen o mn TB 800 gezet--> KKKRRRAAAAK :'(
Gezegd tegen papa :) en toen een 1100 gekregne *D
beters toch?
hij vond dat ik van mn fouten moest leren en vond t neit erg en nu is er verder geen enkele proc kapotgegaan :)
maardie onderste fan eruit is beswel sterk en stil en misschien ga ik die op de northbridge heatsink plakken met wat secondelijm, dan kan je t er weer makkelijk afbreken als je wil :)

Maar die Superorb stinkt echt wat mij betreft :)
kheb emnog eens op een duron 700 gegooid en hij koelde slechter dan de standaard coolermaster die er eesrt op zat :D
maarj :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Laatst online: 13-09 05:25
HELP!!!

Ik heb een A7V333 mobo en een AMD 2000+ met een Arcticcool SuperSilent 2300 (tot 1.7Ghz) fan. Er zit verder 1 fan in m'n voeding en that's it.

Na 3 uur GTA3 spelen geeft PC Probe aan dat hij 77 graden Celcius is!!! Dit vind ik wel extreem warm! Nog een paar graden erbij en C.O.P. zal de stroom eraf gooien omdat ie anders dood gaat!

Heeft iemand anders dezelfde problemen? Heb ik te weinig pasta gebruikt? Moet ik 1 of 2 fans voor m'n kast erbij halen? Wat kan ik hier aan doen?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Op dinsdag 11 juni 2002 09:46 schreef dvdstelt het volgende:
HELP!!!

Ik heb een A7V333 mobo en een AMD 2000+ met een Arcticcool SuperSilent 2300 (tot 1.7Ghz) fan. Er zit verder 1 fan in m'n voeding en that's it.

Na 3 uur GTA3 spelen geeft PC Probe aan dat hij 77 graden Celcius is!!! Dit vind ik wel extreem warm! Nog een paar graden erbij en C.O.P. zal de stroom eraf gooien omdat ie anders dood gaat!

Heeft iemand anders dezelfde problemen? Heb ik te weinig pasta gebruikt? Moet ik 1 of 2 fans voor m'n kast erbij halen? Wat kan ik hier aan doen?
Doe je kast eens open en kijk hoever de temperatuur ongeveer daalt. Ik heb ook dit moederbord en bij mij wordt de CPU met kast open ongeveer 65 graden (overgeklokt). Als het verschil tussen kast open en kast dicht heel groot is moet je dus casefans erbij plaatsen. Als de temperatuur boven de 70 blijft is je CPU cooler niet goed.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Op maandag 10 juni 2002 19:14 schreef Okyah het volgende:

maar is die pssieve koeling nou genoeg om bijv. de bus naar 166 te zetten?
en ik zou er wel verstandig aan doen om dat roze stickertje op de northbridge heatsinkje te vervangen met ASIII, toch?
ik heb nog een superorb, als ik daar nou de onderste fan uittrek en dan op die heatsink plak, zou dat veel verschil maken?
of kan ik er bijvoorbeeld beter een crystalorb op zetten? :)
Ik denk dat de northbridge nog net voldoende gekoeld wordt door die grote heatsink als de FSB op 166 Mhz staat. Dit koelblok wordt wel erg warm en als je nog hoger wilt moet je zeker wel een fan erop zetten. Ik heb mijn FSB op 175 en dat koelblok wordt echt heet. Ik ga er dan ook absoluut een fan op zetten.
Een fan kan natuurlijk nooit kwaad, zelfs niet als de FSB 133 Mhz is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men kan wel leuk de cpu : fsb verhouding op 4 : 5 zetten, maar ik ben van mening dat dat niet vereist is. De optie "auto" doet dat volgens mij ook al (mits je pc 2700 geheugen hebt). Mijn 3D mark scores waren bijvoorbeeld exact gelijk!

* Kan een van jullie mij even vertellen hoe ik de irritante bussnelheid omhoog schroef? Verder dan 140Mhz gaat meneer niet en dat is toch ronduit schraal wanneer men bedenkt dat dit boardje zo wordt geprezen vanwege zijn overclockingsmogelijkheden. Nu ving ik iets op over 'ce' en 'cd' versies van de Northbridge chip (de 'ce' zou niet verder gaan dan zo'n 143?) Is naast de signalering hiervan ook al een oplossing gepost? Of worden eigenaren van een 'ce' versie simpelweg gestremd door een 'foutje' van Asus?

* Wat ik me ook afvraag is of het aan te raden is het board van z'n 'jumperfree' mode af te halen en de instellingen niet in de bios maar met jumperssettings te regelen.

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Op dinsdag 11 juni 2002 12:33 schreef Sarlat het volgende:

* Kan een van jullie mij even vertellen hoe ik de irritante bussnelheid omhoog schroef? Verder dan 140Mhz gaat meneer niet en dat is toch ronduit schraal wanneer men bedenkt dat dit boardje zo wordt geprezen vanwege zijn overclockingsmogelijkheden. Nu ving ik iets op over 'ce' en 'cd' versies van de Northbridge chip (de 'ce' zou niet verder gaan dan zo'n 143?) Is naast de signalering hiervan ook al een oplossing gepost? Of worden eigenaren van een 'ce' versie simpelweg gestremd door een 'foutje' van Asus?

Thanx
Volgens mij is de CD versie nauwelijks verkocht en is dit alleen een versie die tijdens de 1e productie samples geleverd is. Het is geen bug of fout van Asus. Het is alleen een versie van Via die minder ver overklokt en nog steeds geen bug ofzo aangezien hij prima aan de 133 Mhz FSB specificaties voldoet.
Heb je je geheugen settings op het traagst staan (verhouding FSB: geheugen = 1:1, cas2,5 enz enz)? zodat je zeker weet dat het niet aan je geheugen ligt dat je FSB niet boven de 140 kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Op dinsdag 11 juni 2002 12:33 schreef Sarlat het volgende:
Men kan wel leuk de cpu : fsb verhouding op 4 : 5 zetten, maar ik ben van mening dat dat niet vereist is. De optie "auto" doet dat volgens mij ook al (mits je pc 2700 geheugen hebt). Mijn 3D mark scores waren bijvoorbeeld exact gelijk!

* Wat ik me ook afvraag is of het aan te raden is het board van z'n 'jumperfree' mode af te halen en de instellingen niet in de bios maar met jumperssettings te regelen.

Thanx
Kan t niet zijn dat je bussnelheid wordt tegengehouden door je andere componenten?
probeer t eens met bijvoorbeeld je netwerkkaart er uit en je geluidskaart.
Ook willen SCSI-kaarten nog wel eens een probleem vormen.
Maar dit soort dingen komt ook wel bij andere moederborden voor, hoor, dus t hoeft niet aan het CD/CE probleem te liggen. mn a7v266e wil bijvoorbeeld niet hoger dan 141 en daar ligt t aan t geheugen, dat zou dus ook nog kunnen bij jou.
maar heb je je ram wel op 1:1 staan met je bus?

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ik kan nergens vinden hoe ik dat FastTrack100 'Lite' bios kan uitschakelen... Dat ding is mega traag en maak tot nu nog geen gebruik van de raid.

Iemand die weet hoe?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg nou ook weer een nieuwe system mocht ook wel weer :)
DUs nu ben ik ook voor dit moederbord gegaan.
Heb nl een mooi review gelezen op hardware.info
Van daar dit bord.
Nu wil ik alleen ff weten of iemand dit iPanel heeft??

Afbeeldingslocatie: http://hardware.info/images/reviews/000285-05.jpg

En is het fijn.
Als ik dit ding zou kopen zo ik wel het lcd willen verlichten.
Maar hoe bevalt hij???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
Op dinsdag 11 juni 2002 14:16 schreef bopitje het volgende:Als ik dit ding zou kopen zo ik wel het lcd willen verlichten.
Maar hoe bevalt hij???
Als je nou eerst eens de thread zou lezen, wist je dat ik hier al over geschreven had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Op dinsdag 11 juni 2002 14:19 schreef dvdstelt het volgende:
Als je nou eerst eens de thread zou lezen, wist je dat ik hier al over geschreven had.
Geldt dat ook voor mijn vraag? Ik heb het gevoel dat het een o zo simpele vraag is, maar ik kan het niet vinden... Ik zie ook nergens een optie om die raid uit te schakelen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
Op dinsdag 11 juni 2002 14:23 schreef Merely het volgende:

[..]

Geldt dat ook voor mijn vraag? Ik heb het gevoel dat het een o zo simpele vraag is, maar ik kan het niet vinden... Ik zie ook nergens een optie om die raid uit te schakelen.
Hehehehehe, nee, want die ben ik nog niet tegen gekomen...

Het is in ieder geval een jumper en volgens mij kan het niet via het bios, maar dat weet ik niet zeker. Ik wil het iig niet uit, want ik gebruik het wél. Maar volgens een vriend (of collega, Bes? :P ) kon het zijn dat je dan meteen ATA133 uitschakelt! Dat lijkt me sterk, maar controleer het even in het boekje. Het is inderdaad erg traag met booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]

Jaja was ook vooraan begonnen maar nu heb ik het gevonden :)

Waarom werd je nou meteen zo boos :'( :'(

Hehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

[..]

Nee dit geldt niet voor jouw vraag volgens mij, kheb t zelfde probleem met een a7v266e raid, maar ik gebruik die controller niet en ik wilde em uitschakelen, maar helaas kan ik it nergens vinden, misschien toch nog even je jumpers nagaan, want via de bios lukt t niet volgens mij.
Ent zorgt idd ervoor dat t vet traag boot.
Wie weet hoe dit probleem opgelost moet worden?
jumpers?

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
Op dinsdag 11 juni 2002 14:34 schreef bopitje het volgende:
Jaja was ook vooraan begonnen maar nu heb ik het gevonden :)

Waarom werd je nou meteen zo boos :'( :'(
Hehehehe, ik werd niet boos... lichtelijk geirriteerd! :+ Nah, just kidding...

Ik heb 'm in ieder geval terug gebracht, vond 't achteraf toch niks. Heb nu PC Probe geinstalled die 't ook allemaal bijhoud. Het meest irritante vond ik dat ik, elke keer na het booten, dat "next" knopje in must drukken om naar de warmte v/d cpu te gaan. Da's 10 à 15 keer drukken nadat je boot. Hoogst irritant.

Daarnaast haalde de USB kabel m'n mobo niet.

Mijn advies: lekker laten liggen in de winkel. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024

[..]

bij de a7v 133 zit die optie in het bios in het menu 'boot'load onboard ata bios....auto/disabelt,of dat bij de 333 ook zo is :?

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op dinsdag 11 juni 2002 09:46 schreef dvdstelt het volgende:
HELP!!!

Mijn record is 77 graden met een Xp 1900+ en vier casefans en een Global Wintak58 cooler. Huiskamer temperatuur was 28 graden en ik draaide een halfuurtje burnk7. Maar het bleef super stabiel!

Wat in jouw geval ook zal helpen is om een casefan voor in de kast te monteren zodat koele lucht van voren aangezogen wordt (een betere airflow).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Op dinsdag 11 juni 2002 17:08 schreef erikdeprik het volgende:
bij de a7v 133 zit die optie in het bios in het menu 'boot'load onboard ata bios....auto/disabelt,of dat bij de 333 ook zo is :?
True.. dat bordje heb ik ook gehad en wist ook dat die optie er op zit. Daarom vind ik het zo raar dat het bij dit bord er niet op zit. Die jumpers ben ik allemaal nagelopen, tevergeefs ;(

Een hele irritante feature imho, als je hem niet kunt uitschakelen. Het duurt echt mega lang voordat de PC nu geboot heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu alle instellingen nagelopen maar ik kom niet verder als 1,9 Ghz :?
Zal de instellingen eerdaags wel eens neerdumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Op woensdag 12 juni 2002 00:43 schreef Merely het volgende:

Een hele irritante feature imho, als je hem niet kunt uitschakelen. Het duurt echt mega lang voordat de PC nu geboot heeft...
Volgens mij is er wel degelijk een jumper of het moederbord die het hele RAID verhaal uit kan schakelen. Ik heb het zelf in ieder geval uitgeschakeld (nu heb ik dus gewoon 4 IDE controllers) en volgens mij kon dat niet in de BIOS.

Lijkt me sterk als dat niet in de handleiding staat ... maar die heb ik niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dinsdag 11 juni sandermvbd wrote:

"Heb je je geheugen settings op het traagst staan (verhouding FSB: geheugen = 1:1, cas2,5 enz enz)? zodat je zeker weet dat het niet aan je geheugen ligt dat je FSB niet boven de 140 kan komen?"

Jawol, maar waar haalt men bussnelheden van 166 Mhz vandaan dan? Dat is namelijk de instelling die ik ook nastreef. Dan kan ik de pci-snelheid op 33 Mhz en de cpu : fsb verhouding op 1 : 1 laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vergeten
  • Laatst online: 30-01-2024

Vergeten

Chaos is complexe orde

Op dit moederbord zit een spdif aansluiting (zie pagina 39 van de manual*). Daar staat ook een spdif module beschreven welke te gebruiken is voor aansluiting op een surround versterker (coax aansluitingen).

Weet iemand waar ik die module kan bestellen? (Zoeken op de asus site en pricewatch had geen bevredigend resultaat)

Is deze module speciaal voor de asus a7v333 of zijn modules van andere merken ook te gebruiken?

*Heb ook een plaatje, maar geen plaats om hem neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 00:43 schreef Merely het volgende:

[..]

True.. dat bordje heb ik ook gehad en wist ook dat die optie er op zit. Daarom vind ik het zo raar dat het bij dit bord er niet op zit. Die jumpers ben ik allemaal nagelopen, tevergeefs ;(

Je kan het gewoon in de bios uitzetten hoor..

En dat mega lang opstarten? Valt echt mee hoor. Ik ben in 28 sec in me inlogscherm. Vind ik snel zat. Ik werk op school met p2 400mhz pc's met winnt en het duurt langer dan een minuut om op te starten :)

Ik heb gister ook nog even wat geclocked met mijn boardje/videokaart. Ik kan 3dmark tot 147 stabiel draaien(stabiel=dat hij niet naar me desktop gaat)en boven de 151 gaat windows xp ook gek doen.

Cpu temp komt niet hoger dan de 56 stressed op fsb van 151.

Hier draai ik nu mee, ga zo kijken of ik verder kom.
Settings/Stats :

CPU : 4:5
FSB : 147
Mem: 360.7 mhz (2x256mb ram dane elec pc2700) Heb me mem nog niet op de snelste timings daar ga ik later nog even mee verder staat nu op auto.
3dmark 2001se : 12064 3dmarks
GF4 timings : Core : 320, mem 740 (ga straks verder)
detonator : 29.42 (29.90 schijnt sneller te zijn, maar daar werkt de refresh rate fix niet mee dus daar wacht ik nog even mee)

Voor specs zie mijn sig, nog even voor de duidelijkheid mijn cpu is locked dus ik ben zeker blij met mijn fsb.

edit: ow hier nog even de 3dmark 2001 link : http://service.madonion.com/compare?2k1=3668236

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 13:22
Waarschijnlijk ben ik één van de enigen die het geluid van het moederbord aftrekken...
Daarbij is mij iets raars opgevallen: Mijn rechterbox is links geworden en mijn linker box is rechts geworden...
Zul je zeggen, maakt dat nou uit, wissel ze ff om.. OK, maar toch vind ik dat vaag. Anderen ook deze boxverwisselling?

(ik heb nog ouderwetse boxen die je "aan" moet zetten, degene die aan moet is rechts, de andere is altijd links..)

Nouja, niks ernstigs...
Verder heb ik het bordje al een week en ik heb nog geen vastloper gehad. Temp komt tegen de 60 graadjes. Maar goed, ik doe ook niet aan overclocken... Dushh (AMD 1800+).

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 17:14 schreef omitz het volgende:
Waarschijnlijk ben ik één van de enigen die het geluid van het moederbord aftrekken...
Daarbij is mij iets raars opgevallen: Mijn rechterbox is links geworden en mijn linker box is rechts geworden...
Zul je zeggen, maakt dat nou uit, wissel ze ff om.. OK, maar toch vind ik dat vaag. Anderen ook deze boxverwisselling?

(ik heb nog ouderwetse boxen die je "aan" moet zetten, degene die aan moet is rechts, de andere is altijd links..)

Nouja, niks ernstigs...
Verder heb ik het bordje al een week en ik heb nog geen vastloper gehad. Temp komt tegen de 60 graadjes. Maar goed, ik doe ook niet aan overclocken... Dushh (AMD 1800+).
60 graden, wat voor cooler heb je? Vind ik toch aan de hoge kant voor een xp 1800+.

Ik ben echt ontzettend tevreden met dit board :)

Ik haal 150 fsb stabiel.

Nieuwe 3dmark score :9~
http://service.madonion.com/compare?2k1=3675350

Iemand die nog verder is gekomen met een gelockte proc? Ben benieuwd :) Ik draai bios 1006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Op woensdag 12 juni 2002 16:19 schreef [Elite]Hippie het volgende:

[..]

Je kan het gewoon in de bios uitzetten hoor..

En dat mega lang opstarten? Valt echt mee hoor. Ik ben in 28 sec in me inlogscherm. Vind ik snel zat. Ik werk op school met p2 400mhz pc's met winnt en het duurt langer dan een minuut om op te starten :)

Ik heb gister ook nog even wat geclocked met mijn boardje/videokaart. Ik kan 3dmark tot 147 stabiel draaien(stabiel=dat hij niet naar me desktop gaat)en boven de 151 gaat windows xp ook gek doen.

Cpu temp komt niet hoger dan de 56 stressed op fsb van 151.

Hier draai ik nu mee, ga zo kijken of ik verder kom.
Settings/Stats :

CPU : 4:5
FSB : 147
Mem: 360.7 mhz (2x256mb ram dane elec pc2700) Heb me mem nog niet op de snelste timings daar ga ik later nog even mee verder staat nu op auto.
3dmark 2001se : 12064 3dmarks
GF4 timings : Core : 320, mem 740 (ga straks verder)
detonator : 29.42 (29.90 schijnt sneller te zijn, maar daar werkt de refresh rate fix niet mee dus daar wacht ik nog even mee)

Voor specs zie mijn sig, nog even voor de duidelijkheid mijn cpu is locked dus ik ben zeker blij met mijn fsb.

edit: ow hier nog even de 3dmark 2001 link : http://service.madonion.com/compare?2k1=3668236
Misschien wel handig als je er even bij vertelt waar in het BIOS. Het enige wat ik kon vinden was een stukkie in de handleiding op blz. 21: d.m.v. jumper op mobo dus.

Kan het trouwens ook niet in de asus nieuwsgroep vinden terwijl dit toch al regelmatig voorbij komt. Enige oplossing wat ik tot nog toe kan vinden is RAID uitschakelen door die jumper die wordt beschreven op blz. 21. Daarmee schakel je dus ook die extra poorten uit. Weet wel dat als je er 1 schijf aanhangt hij geen RAID gaat doen, hang je er een tweede aan dan wil hij dat wel ineens doen, maar dan blijf je nog booten via dat bios van die "lite" controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het nu niet testen omdat ik geen zin heb om mijn raid setup kwijt te raken.

Maar bij bootup devices kan je bij other bootdevices toch gewoon je raid/scsi devices op disabled zetten. Dit was ook zo op mijn a7v133 en ik neem aan dat dit nog steeds zo gaat.

Ik zal morgen even in de bios settings kijken, kijken of ik nog wat anders kan vinden. Kan me herinneren dat er nog iets anders over onboard raid controler stond(weet het niet zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Weet iemand eigenlijk welke fans met behulp van dat Q-fan worden bij geregeld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
Bij "bootup" devices? Zegt dat al niet genoeg? Dan kun je vanaf dat moment niet meer booten van dat ding, lijkt me...

Ik heb het zelf ook niet geprobeerd en draai zelf ook RAID, dus ga 't niet uitschakelen. Maar volgens mij kan het niet via het bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Heb nog een leuk probleempje :)

Ik kan de onboard soundkaart niet uitschakelen in de bios. Ik heb de nieuwe bios geflasht aangezien die optie niet werd vermeld in de oude. In het boekje staat die optie als laatste, waar je dus de onboard sound kan disablelen, en die staat er bij mij dus niet.

Ook je jumper staat goed, immer Win2k vindt de geluidskaart wel. Ik heb een SB Live! 5.1, dus wil ik graag een manier om hem uit mijn hardwarelijst hebben... daar staat nu een vraagteken bij.

Wie o wie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exyge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 16:55
Hmm, het bovengenoemde probleem had ik dus ook, ik heb hem aan en uit gehad maar de optie komt echt niet tevoorschijn in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
Ik heb 'm uitgezet d.m.v. de jumper, die zit ergens onder op je mobo, tegen een kabel aan. Vrij irritante plek omdat ie bij mij tegen de onderkant van m'n kast aan zat.

Maar bij mij komt ie niet meer in m'n WinXP lijst voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren heb ik een A7V333 met een XP1800.
In de bios kan ik kiezen om een op 1133 of 1533 mhz te laten draaien. (bus freq 100 of 133)
Als ik kies voor 1533 dan gaat het even goed, maar binnen de minuut knalt het hele systeem uit.
Op 1133 draait het systeem wel, en kan ik er rustig mee werken.

Wat is hier aan de hand?
Joost

Verder op het systeem:
- samsung PC2700 256 Mb
- Maxtor 40 Gb 7200
- Matrox millenium G550 32 mB
- Aopen voeding 300 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
Draai je PCProbe (van de Asus cd) om te kijken hoe warm alles wordt? Lijkt me héél sterk dat het zo snel gaat, maar misschien zit je cooler er niet goed op en trekt ie 100FSB wel, ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de Bios loopt de temperatuur op tot ca. 60 graden tot ie er uit knalt. Bij 1133 mhz loopt de temp op tot ca. 56 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Op donderdag 13 juni 2002 02:23 schreef Sandermvdb het volgende:
Weet iemand eigenlijk welke fans met behulp van dat Q-fan worden bij geregeld??
Ja volgens mij alleen de fan van de processor cooler

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios geupgrade naar versie 007 en probleem opgelost :)
Op donderdag 13 juni 2002 12:49 schreef dejoost31415 het volgende:
In de bios kan ik kiezen om een op 1133 of 1533 mhz te laten draaien. (bus freq 100 of 133)
Als ik kies voor 1533 dan gaat het even goed, maar binnen de minuut knalt het hele systeem uit.
Op 1133 draait het systeem wel, en kan ik er rustig mee werken.

Wat is hier aan de hand?
Joost

Verder op het systeem:
- samsung PC2700 256 Mb
- Maxtor 40 Gb 7200
- Matrox millenium G550 32 mB
- Aopen voeding 300 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 10:19
Op woensdag 12 juni 2002 17:14 schreef omitz het volgende:

Nouja, niks ernstigs...
Zit er niet een jumper op het moederbord om de kanalen om te wisselen i.v.m. compatibiliteit met bepaalde hardware?
Ik heb nu geen handleiding bij de hand maar kijk eens daarin voor de juiste jumperinstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 1133 draait het systeem wel, en kan ik er rustig mee werken
Das de C.O.P., kortweg protectie voor je cpu als ie te warm word.
Zet er een betere koeler open je bent overal vanaf.
Ik heb mijn cooler vervangen voor een Coolermaster met heatpipes en mijn 2100 draait nu op 1,9 Ghz, en stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Voor mensen die niet in raid draaien, of die nog wel even van bios willen wisselen--> de turbo-setting van het geheugen werkt bij mij met een bus van 166 en dan geheugen 1op1 en de strakste timings MET de turbo-setting, als ik de 1006 final gebruik.
Gooi ik echter de 1007 final-bios erop, dan start de pc niet meer op, maar met de 1006 loopt ie dus stabiel met Turbo en dat scheelt weer 400 3dmark puntjes :)
(kweet dat t niet echt representatief is, maar tis wel leuk :) )
maar dus mensen die nog wat extra performance uit hun CE-stepping bordjes willen trekken--> je kan allicht proberen 1006 erop te gooien en dan je timings nog wat strakker te zetten :)

Tis trouwens een fijn bordje:
1666@1833 = 11*166) met strakste timings
kga nnog wel wat hoger, maar ik ga dus ook weer de 1006 erop zetten :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 10:19
Ik heb 2 vragen over dit moederbord m.b.t. hardware monitoring:

1: Speedfan

Ik heb net ff lopen pielen met het programma SpeedFan 4.05. Deze leest correct RPM, temp en voltages uit, maar ik wil met dit programma ook proberen de cpu-fan aan te sturen.

Echter het wijzigen van de speed in bv 50% of 0% geeft geen resultaat. Klopt het dat dit moederbord het wijzigen van het toerental van de CPU fan niet ondersteund met bijvoorbeeld het programma Speedfan? Wie heeft hier ervaringen mee?

2: moederbord/case temperatuur
Het is dus mogelijk een temperatuur uit te lezen van het moederbord/case. Wie weet waar die temp sensor zit op het moederbord?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Ik heb eigenlijk ook 2 kleine vraagjes voor jullie:
-Hoe kan ik het makkelijkst een 60x60x25 fan op de Northbridge plaatsen??
-Werkt dat Overvoltage alleen als het Voltage via de jumpers geregeld wordt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Op maandag 17 juni 2002 01:05 schreef Sandermvdb het volgende:
Ik heb eigenlijk ook 2 kleine vraagjes voor jullie:
-Hoe kan ik het makkelijkst een 60x60x25 fan op de Northbridge plaatsen??
-Werkt dat Overvoltage alleen als het Voltage via de jumpers geregeld wordt??
dat overvoltage werkt ieg gewoon door enkel dat ene jumpertje boven aan t moederbord in te stellen terwijl je bord verder op jumperfree werkt :)
kheb er alleen weinig baat ij :(
kdacht dattie stabiel op 1833 wel liep, bleek dus neit zo te zijn, ook niet met die overvoltage
nu looptie slechts op 1750 (10.5 * 167) en t is een 2000+ (1667mHz) dus een denderende oc is t niet :(
Aan de koeling ligt t niet, hij blijft met dit weer continu onder de 56, met 1833, jammer, maar ik heb een rotte te pakken wat proc betreft dan, t bord is erg ok :)

maar why zou je een 6*6 erop zetten? bij mij looptie ieg stabiel op 167 zonder actieve koeling :) kga dr nog een fannetje opplakken, maar hij werkt nu ook :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ik heb het volgende bestel:
aopen hq08, 300 Watt voeding
asus a7v333 met raid
2x 40 gb maxtor
512 mb dane elec pc2700 ddr
amd xp 1800+
coolermaster cooler tot 2GHz

Is er iemand die bij voorbaat al zegt dat ik problemen ga krijgen, of er een grote kans op heb?
Ik kan het nl nog afzeggen die bestelling.

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 12-09 13:32
Ik heb zelf ook een a7v333 maar ik heb een probleem
bij het opstarten van de computer valt ie na een tijd ineens uit ? maar als ik in de bios naar de temp van van cpu kijken dan blijft ie gewoon draaien....als ik dan weer op escape druk om terug te gaan valt ie weer uit

iemand een idee ???

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Op maandag 17 juni 2002 19:43 schreef Okyah het volgende:

[..]

dat overvoltage werkt ieg gewoon door enkel dat ene jumpertje boven aan t moederbord in te stellen terwijl je bord verder op jumperfree werkt :)
Ik heb die jumper omgezet en bij mij staat het mobo in jumperfree mode maar ik hou gewoon Voltages tot 1,85 Volt? Vreemd dat dit bij jou wel werkt :?
Op maandag 17 juni 2002 19:43 schreef Okyah het volgende:

[..]

maar why zou je een 6*6 erop zetten? bij mij looptie ieg stabiel op 167 zonder actieve koeling :) kga dr nog een fannetje opplakken, maar hij werkt nu ook :)
Ik heb nog een 60x60x25 fan liggen dus daarom dacht ik eraan om die erop te doen. Maar hoe bevestig je een fan als er geen schroefgaten in de heatsink zitten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
Op maandag 17 juni 2002 20:16 schreef MeIsTwisted het volgende:
Is er iemand die bij voorbaat al zegt dat ik problemen ga krijgen, of er een grote kans op heb?
Ik kan het nl nog afzeggen die bestelling.
Ik ga je bij voorbaat zeggen dat je géén problemen gaat krijgen. Alleen Kingston geheugen doet het niet met dit mobo, erg vaag. Merkloos weet ik niet, ik heb Samsung.

Hier komen over het algemeen alleen maar mensen die problemen hebben met hun mobo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 13:13 schreef dvdstelt het volgende:

[..]

Ik ga je bij voorbaat zeggen dat je géén problemen gaat krijgen. Alleen Kingston geheugen doet het niet met dit mobo, erg vaag. Merkloos weet ik niet, ik heb Samsung.

Hier komen over het algemeen alleen maar mensen die problemen hebben met hun mobo. :)
Kingston doet ut perfect hoor :). Weet niet waar jij die conclusies trekt? Draait bij mij als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk een rare vraag, maar kan je ook 'oude' TB's op de a7v333 plaatsen???
Zo ja, vanaf welke snelheid ongeveer????
Ik kan dat nergens duidelijk terug vinden, ook niet in deze discussie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Op maandag 17 juni 2002 23:20 schreef Sandermvdb het volgende:

[..]

Ik heb die jumper omgezet en bij mij staat het mobo in jumperfree mode maar ik hou gewoon Voltages tot 1,85 Volt? Vreemd dat dit bij jou wel werkt :?
[..]

Ik heb nog een 60x60x25 fan liggen dus daarom dacht ik eraan om die erop te doen. Maar hoe bevestig je een fan als er geen schroefgaten in de heatsink zitten ??
nee, je kan dan in je bios nix aanpassen, maar ga maar eens in je bios kijken op de pagina waar ook je temps zitten, daar staat ook je vcore voltage en als je dat bekijkt (of eerst van ignore afhallt en bekijkt) zie je dat die 2.09 ofzo is
maar je kan t dan niet veranderen in je bios, of je em dan 1.75 of 1.85 zet, dat maakt neits uit.
maar t werkt dus wel, hoor, maar je kan t niet afzien aan je vcore instelling, maar wel aan je vcore monitoring :)
kweet even niet hoe t heet, maar t zit zeg maar op de derde tab van je bios en dan de onderste optie, dan krijg je je temps en voltages.
Probeer t nog maar eens :)

trouwens je kan die fan prob gewoon tussen de fins van je koelingsblok schroeven, nja, de schroeven er tussen dus :)
zelf heb ik met 3 dotjes secondelijm een fan erop gezet en dat werkt ook goed, zo heet wordtie niet, hoor :)

btw, ik krijg mn proc maar niet stabiel, ook niet met een overvoltage instelling, bij 11*166
tis een AGOIA core, das een 2100+, tis een 2000+ dus 1833 zou die toch wel moeten kunnen halen?
koel genoeg blijftie wel, de top met 1833 is nu 60, das met mn fan op 7 volt, met 12 volt wet ik t neit, maar koeler dus.
en hij geeft t ook nog eens 9 graden te hoog aan, dus t zou meoten kunnen qua temp.
is t dus gewoon een rotte core?
of moet ik iets anders doen?
hij start wel op en 3dmark2001SE draait ie ook vlekkeloos, maar hij gaf ineens een vastgelopen explorer 2 keer en prime95 liep ook zo vast bij torture
iemand een id?
of ist een rotte core?

oh en aan die gast hier boven me, ja je kan ook oude tb cores op dit bord kwijt :)
ook durons
en ik weet eignlijk niet vanf welke speed ze gaan, maar ieg een 700 werkt erop :)
volgens de multipliers en een bus van 100 zou een 500 erop moetn kunnen, maar volgens mij bestaan die neit als TBs :)
dus wat je ook hebt (socket a dan he? :) ) t past er op
maar als je zo'n oude proc hebt, kan je waarschijnlijk beter geld besparen een wat simpeler bordje kopen en je geld ergens anders in steken :)
of je moet over een tijdje een XPtje erop willen zetten, das ook ok, natuurlijk :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik heb mijn systeempje nu zwaar aan de tand gevoeld en ik kom op dit:

http://service.madonion.com/compare?pcm=418042

Is er al iemand die zijn fsb over de 148 heeft gekregen zonder dat win2000 crashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 20:40 schreef ispierings het volgende:
Is er al iemand die zijn fsb over de 148 heeft gekregen zonder dat win2000 crashed?
Ik bedoel dan of win2k dan nog op wil starten zonder blauw scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep winxp en win2000 pro starten hier met een fsb van 150 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, weer geprobeerd, maar nu reset ie zichzelf telkens.

Aan de cpu temperatuur ligt het niet want die blijft op 56°C.
Zou het geheugen niet mee willen? Of is er een andere verklaring?

Wat ik wel op moet merken is dat m'n chipset erg warm word, niet handwarm, maar handheet.
Ik heb een crystal orb liggen hier maar die wilt niet passen omdat de heatpipes in de weg zitten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Op dinsdag 18 juni 2002 20:40 schreef ispierings het volgende:
Oke, ik heb mijn systeempje nu zwaar aan de tand gevoeld en ik kom op dit:

http://service.madonion.com/compare?pcm=418042

Ik draai momenteel een FSB van 175 Mhz (kan misschien nog iets hoger) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
180 FSB hiero met CAS 2-2-2-5-1T-4way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMITZ schrijft dit verhaal vanachter de computer van ZinuZ
Op zondag 16 juni 2002 11:39 schreef Wally2002 het volgende:

[..]

Zit er niet een jumper op het moederbord om de kanalen om te wisselen i.v.m. compatibiliteit met bepaalde hardware?
Ik heb nu geen handleiding bij de hand maar kijk eens daarin voor de juiste jumperinstelling.
Euhh, zou best kunnen. IK heb er eerlijk gezegd niet meer naar gekeken. Gebruik dat links en rechts vrijwel nooit. Ik heb immers maar 2 boxen...
Maar goed, als ik straks vakantie ga krijgen (werk in het onderwijs :) ) dan ga ik maar eens kijken.
Op donderdag 13 juni 2002 12:49 schreef dejoost31415 het volgende:
(........ )

Wat is hier aan de hand?
Joost
Ik neem aan dat het niet ligt aan de bios, die is gewoon goed. De upgraden van 6 naar 7 vond ik de moeite niet waard.
Het zou wel eens aan je koeling kunnen liggen, dat die er niet goed opzit... (koelpasta?) of je geheugen is een maandagochtendproduct.
Je zou verder in je bios kunnen kijken naar de instellingen van je geheugen. Zet deze eerst op standaard en ga er daarna mee tweaken.
In deze topic staan veel instellingen voor het geheugen, dus, als je even terug leest zul je wel het een en het ander vinden. (zelf heb ik niks veranderd, maar ik heb bij aankoop ook niet het juiste geheugen meegekregen bij mycom en toen ik daar pas achterkwam, waren de 8 (inruil)dagen alweer voorbij. :(

Succes ermee

Wat betreft de hitte uit mijn computer, die 60 graden, dat staat in de bios. Dat programma van Asus werkt bij mij niet, waarschijnlijk heb ik iets niet helemaal goed ingesteld, nou ja, dat doet me niks. Hij heeft al eens 3 dagen aangestaan, zonder problemen, dus het zal allemaal wel loslopen, hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Laatst online: 12-09 19:01
Ok, hier iets om je hoofd over te breken:

2 moederborden (Asus A7V33)
2 processors (AMD XP1800+)
2 voedingen
1 kast

Het probleem was dat het mobo constant aan gaf: "System Failed CPU Test". Processor vervangen, zelfde melding, moederbord vervangen, zelfde melding. Voeding vervangen, zelfde melding. We hebben zelfs het geheugen vervangen! En steeds komt dezelfde melding terug

Wie weet waar het aan kan liggen ? Ik wordt hier echt helemaal gek van! Dan moet het dus haast aan de kast liggen, maar hoe zou dat kunnen ? Wat kan er mis zijn met een kast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die error kom je idd vaker tegen.

Ik had het zelfde probleem. Konstant die error, geen beeld niks. Alles goed aangesloten. XP 2000+ bleek dood te zijn (d.o.a). Mobo is later ook kapot gegaan.. Heb nu het gehele setje vervangen gekregen en nu werkt alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 10:41

Dark

who tweaked the light?

Op zondag 19 mei 2002 18:52 schreef MnM het volgende:
...
Hier de Dram voltage instellingen
[afbeelding]
JP1 [1-2] - JP2 [1-2] = 2.50volt
JP1 [2-3] - JP2 [1-2] = 2.65volt
JP1 [1-2] - JP2 [2-3] = 2.75volt
JP1 [2-3] - JP2 [2-3] = 2.80volt
...
okay even een vraagje hierover:
welke pin is pin 1? is dat de onderste, aan de kant van het agp-slot, of de bovenste, zegmaar richting firewire? op het bord zelf staat namelijk geen indicatie?

de andere jumpers op het bord die zo georienteerd zijn habben 1 aan de benedenkant*

* benedenkant = gemonteerd in atx tower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Waar jp1 en jp2 staat is pin 1 (volgens a7v266e manual).

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 10:41

Dark

who tweaked the light?

Op woensdag 19 juni 2002 22:16 schreef Bart-01 het volgende:
Waar jp1 en jp2 staat is pin 1 (volgens a7v266e manual).
maar bij dat bord zitten de jumpers anders georienteerd dan op de 333...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

OK ik ben er uit: er komt een 4 bij 4 cm fan op mijn northbridge. Enige vraag is nog, hoe bevestig je zoiets??
Kan je zioets lijmen of misschien met tai-rippies?

Iemand suggesties?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Op donderdag 20 juni 2002 00:17 schreef Sandermvdb het volgende:
OK ik ben er uit: er komt een 4 bij 4 cm fan op mijn northbridge. Enige vraag is nog, hoe bevestig je zoiets??
Kan je zioets lijmen of misschien met tai-rippies?

Iemand suggesties?? :)
secondelijm werk bij bij in elk geval goed, misschien dat dat iets is? :) succes

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Laatst online: 03-09 21:25

Haaguit

HBZNPLT!

Ik ben niet echt happy tot nu toe met mijn bordje. Ik heb er een 1800+ inhangen, maar mijn proc werd met vette coolermaster erop (tot 2,2GHz) wel 70 graden idle! Bios flashen lukte ook niet (en ja, ik heb er ervaring mee, altijd al asus bordjes gehad, en nooit problemen). XP crashte en hing steeds vaker en ik was gisteren bezig om in de bios te zoeken naar een mogelijkheid om die temp beter te meten, toen mijn systeem uitviel. Nooit meer op kunnen starten. Voor de POST al dood. Waarschijnlijk is mijn BIOS dus gaar. Morgen maar eventjes de garaantie regelen, maar tot nu toe is het het brakste bord dat ik heb van Asus. (A7V classic roelz nog steeds).

(8>

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSpacely
  • Laatst online: 10-09 17:40

MrSpacely

-----

Op woensdag 12 juni 2002 21:45 schreef ppl het volgende:

[..]

Misschien wel handig als je er even bij vertelt waar in het BIOS. Het enige wat ik kon vinden was een stukkie in de handleiding op blz. 21: d.m.v. jumper op mobo dus.

Kan het trouwens ook niet in de asus nieuwsgroep vinden terwijl dit toch al regelmatig voorbij komt. Enige oplossing wat ik tot nog toe kan vinden is RAID uitschakelen door die jumper die wordt beschreven op blz. 21. Daarmee schakel je dus ook die extra poorten uit. Weet wel dat als je er 1 schijf aanhangt hij geen RAID gaat doen, hang je er een tweede aan dan wil hij dat wel ineens doen, maar dan blijf je nog booten via dat bios van die "lite" controller.
dat komt het RAID gedeelte een promise IDE controller is die zorgt voor ide en heeft ook raid

MPR II & green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSpacely

MrSpacely

-----

Op woensdag 19 juni 2002 15:14 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Die error kom je idd vaker tegen.

Ik had het zelfde probleem. Konstant die error, geen beeld niks. Alles goed aangesloten. XP 2000+ bleek dood te zijn (d.o.a). Mobo is later ook kapot gegaan.. Heb nu het gehele setje vervangen gekregen en nu werkt alles perfect.
hmm ik deed live update (wat dus niet werkt (geen errors maar ja))

en kreeg dit ook ding blijft maar praten:)

gelukkig garantie misschien is cpu ook wel dood ik denk alleen stomme live update hier (maakt me niet veel uit ik krijg werkend ding vn winkel terug dus dat is goed

MPR II & green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSpacely

MrSpacely

-----

Op woensdag 19 juni 2002 11:14 schreef CyberTijn het volgende:
Ok, hier iets om je hoofd over te breken:

2 moederborden (Asus A7V33)
2 processors (AMD XP1800+)
2 voedingen
1 kast

Het probleem was dat het mobo constant aan gaf: "System Failed CPU Test". Processor vervangen, zelfde melding, moederbord vervangen, zelfde melding. Voeding vervangen, zelfde melding. We hebben zelfs het geheugen vervangen! En steeds komt dezelfde melding terug

Wie weet waar het aan kan liggen ? Ik wordt hier echt helemaal gek van! Dan moet het dus haast aan de kast liggen, maar hoe zou dat kunnen ? Wat kan er mis zijn met een kast ?
ik denk dat het heel toevallig is denk ik dat je toevallig een paar keer kapote hardware erin kreeg
de kast itself kan wel iets doen ja kortsluiten
dat zou iets kunnen zijn probeer eerst zonder kast

als er namelijk 1 stukje metaal op de verkeerd plek tegen een verbinding aan zit kan dit erge dingen doen

MPR II & green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSpacely

MrSpacely

-----

Op dinsdag 18 juni 2002 14:42 schreef loenix het volgende:
Waarschijnlijk een rare vraag, maar kan je ook 'oude' TB's op de a7v333 plaatsen???
Zo ja, vanaf welke snelheid ongeveer????
Ik kan dat nergens duidelijk terug vinden, ook niet in deze discussie.....
tuurlijk kan dit hij kan ook draaien op 100mhz fsb

en tb is ook socket 462 (socket A)
even kijken in boekje

nou ik zie hier multi plier van 5x tot 14x en dus 100mhz fsb voor TB (of 133 voor tb kan ook) vanaf 500mhz :)

voltage 1.100 volt tot 1.850 volt (met voltage limit aan anders nog hoger)

alles kan er dus op
ik heb ook gelezen dan de chip 166 aankan voor fsb alleen mobo niet mnouja
als ie dat wel kon kon er een amd athlon 2324mhz op (2600+?)

MPR II & green

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.