Groot Asus A7V333 Topic

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.789 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleboy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11-2009
Vandaag een XP2000 op een A7V333 geinstalleerd, maar heb al 2x een powerdown gehad. Vermoedelijk door de tempbeveiliging. Heb nu net 1007 bios erop gezet en het lijkt nu wel aardig te werken. Zijn er meer mensen die powerdowns mee maken?

Temp CPU 51 graden

Bak moet morgen naar klant dus wil wel zeker zijn dat ie oke is. Verder niets getweaked met de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat draaide mijn Celeron 400 systeempje met 192Mb ram toch lekker onder Win2000 pro. Nooit problemen gehad. Werdt echter een beetje traag en dacht: moet toch eens een keer upgraden. Dus een Asus A7V333 en Athlon XP 1800+ /256Mb gekocht. Heb verder een Asus Geforce2 MX videokaart.

Helaas, helaas..... het systeem werkt, maar alleen met een zeer oude Win98 versie die ik toevallig nog had liggen. Windows 2000 pro weigerd om geinstalleerd te worden. Krijg alleen maar de melding: ***stop: kmode_exeption_not_handled

Moederboard al vervangen, andere videokaart geprobeerd, etc... Dit zuigt dus echt!

Probleem ligt overigens niet alleen aan het Asus moederboard, want ik heb ook een MSI variant geprobeerd. Zelfde probleem.

Ik probeer Win 2000 overigens met de bootdisks te installeren. Mischien moet ik het onder Win98 proberen?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kut moederbord doet het niet help me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Op donderdag 30 mei 2002 19:02 schreef deviance het volgende:
Kut moederbord doet het niet help me
Hoppa, Officiële Waarschuwing voor jou. Het is niet alleen deze opmerking maar ook enkele andere die ik vandaag van je gezien heb. Gedraag je eens gewoon.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eagleboy

Zelfde probleem met powerdowns gehad !!
voeding vervangen : van voeding 300 w naar
nieuwe voeding 550 w en alles in orde
alles is nu super !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 30 mei 2002 18:30 schreef Pika het volgende:
Wat draaide mijn Celeron 400 systeempje met 192Mb ram toch lekker onder Win2000 pro. Nooit problemen gehad. Werdt echter een beetje traag en dacht: moet toch eens een keer upgraden. Dus een Asus A7V333 en Athlon XP 1800+ /256Mb gekocht. Heb verder een Asus Geforce2 MX videokaart.

Helaas, helaas..... het systeem werkt, maar alleen met een zeer oude Win98 versie die ik toevallig nog had liggen. Windows 2000 pro weigerd om geinstalleerd te worden. Krijg alleen maar de melding: ***stop: kmode_exeption_not_handled

Moederboard al vervangen, andere videokaart geprobeerd, etc... Dit zuigt dus echt!

Probleem ligt overigens niet alleen aan het Asus moederboard, want ik heb ook een MSI variant geprobeerd. Zelfde probleem.

Ik probeer Win 2000 overigens met de bootdisks te installeren. Mischien moet ik het onder Win98 proberen?

Iemand een idee?
ik denk dat het aan de raid controller ligt.

waarom ?
ik had voorheen de epox 8k7a+ en daarmee laat een winnt versie (nt4, 2k of xp) zich niet installeren met de microsoft drivers voor je raid controller

wat ik je dus aanraad is de promise drivers voor win2k / xp op een diskette te zetten en als je de win2k installatie begint en vraagt naar "druk op F6 om een niet ms scsi/raid controller te installeren" om op f6 te drukken de diskette erin te doen en de juiste driver te selecteren.

meestal moet dit werken en je krijgt deze melding niet meer.

ik ben er niet 100% zeker van dit het met de raid controller te maken heeft maar heb er wel vertrouwen in dat het dat kan zijn.

succes !

edit:
ik zie dat je het msi moederbord ook gebprobeerd hebt, deze heeft dus ook een raid controller erop dus ik weet al bijna zeker dat het daar aan ligt.

Natuurlijk kan je dit soort foutmeldingen ook verwachten wanneer je brak geheugen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 19:51 schreef swipe het volgende:

[..]

ik denk dat het aan de raid controller ligt.

waarom ?
ik had voorheen de epox 8k7a+ en daarmee laat een winnt versie (nt4, 2k of xp) zich niet installeren met de microsoft drivers voor je raid controller

wat ik je dus aanraad is de promise drivers voor win2k / xp op een diskette te zetten en als je de win2k installatie begint en vraagt naar "druk op F6 om een niet ms scsi/raid controller te installeren" om op f6 te drukken de diskette erin te doen en de juiste driver te selecteren.

meestal moet dit werken en je krijgt deze melding niet meer.

ik ben er niet 100% zeker van dit het met de raid controller te maken heeft maar heb er wel vertrouwen in dat het dat kan zijn.

succes !

edit:
ik zie dat je het msi moederbord ook gebprobeerd hebt, deze heeft dus ook een raid controller erop dus ik weet al bijna zeker dat het daar aan ligt.

Natuurlijk kan je dit soort foutmeldingen ook verwachten wanneer je brak geheugen hebt.
Ik zal jouw tip het komende weekend proberen, mischien helpt het. Het zou aan het geheugen kunnen liggen, maar ik moet zeggen dat ik onder Windows98 vrijwel geen problemen heb. Mijn PC staat nu vrijwel continue de demo van 3DMark2001 te draaien en loopt niet vast. Maar ja, wat OS betreft ben ik dan natuurlijk weer terug bij af. En voor je het weet komt er weer van allerlei software uit die niet meer onder Win98 draait. Daar heb ik op mijn Linux systeem toch wel beduidend minder last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 05:25
Na alle negatieve ervaring een positieve? Ik heb gisteren mijn Asus geïnstalleerd met een Ti4400 van MSI en ik heb niet één probleem gehad!!! Toppie dus.

Twee dingen, één die elk moederbord zal hebben: Mijn Ti4400 fan blokeerde meteen een pci slot.
Daarnaast had ik in mijn AOpen HQ48-Pro (300watt) het probleem dat ik het onderste 5.25" bay niet kon gebruiken voor een cd-rom omdat die tegen m'n mobo kwam voordat ie volledig zat.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATL
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

ATL

Ik heb een A7V333 sinds een paar maanden. Sindsdien geen enkele probleem op gehad. Mijn specs:

A7V333
AMD XP 1700+ @ 1551
512 DDR RAM PC2100
ATI Radeon 8500 LE
SBLive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn computer in elkaar gezet en de bios eigenlijk default laten staan...
Omdat dit eigenlijk de eerste keer is dat ik zelf een computer heb gebouwd snap ik nu eigenlijk niet alle instellingen precies...

Ik heb dus:
a7v333 raid moederbord
512mb pc2700 geheugen (samsung)
athlon xp 1800+
en voorlopig nmog maar 1 harde schijf op men gewone ide controller omdat 2de harde schijf nog teveel $$ kosste (maxtor d740x liquid ata133)
club3d ti4200 64mb versie

Wat zouden voor mij nu de ideale instellingen zijn?
bij processor kon ik kiezen voor 15xx (weet de laatste 2 cijfers niet zo meer, zit nou op men werk) en 1125 of manual...
Bij manual kon ik de fsb dus aanpassen maar dit werkte niet op 166 mhz (had ooiterges vaag gehoord dat de fsb van athlon xp 166mhz was), ik kreeg toen geen weergave en kon alleen in bios komen door default te laten opstarten (kreeg et wel ff warm =) )

Ook zou ik graag willen weten hoe ik het geheugen in zou moeten stellen...

Schaam me eigenlijk een beetje om het zo hier te vragen, doe nl. ict opleiding :( (1,5 jaar hbo informatica gedaan en nu 2 jaar mbo, MBO stelt geen RUK voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw, met default instellingen deed men systeem et stabiel en ook rond de 9000 3d mark =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey mensen,

Sinds afgelopen week heb ik ook eindelijk een A7V333 moederplank. Inmiddels een week verder heb ik em nog steeds niet aan de praat. Hulp is hartelijk welkom!!!

Mijn videokaart doet het niet. Er komt om de een of andere reden geen signaal naar mijn monitor |:(. De cooler op mijn videokaart doet het wel. er komt dus wel stroom naar mijn AGP slot. Weet iemand hier iets vanaf??

PC:

A7V333
GeForce 2 ultra
300W voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het probleem dat meerdere mensen hebben. mijn systeem reboot de hele tijd als ik een spel langer dan een half uur speel.

ik heb een amd 1800+
512 kingston 2700 geheugen
asus geforce3
liteon writer en dvd
40gb maxtor schijf
en een soundblaster audigy.

als ik de temperaturen opmeet krijg ik dat hij zelf op het moment van de crash 58 graden is max. ook heb ik mijn geheugen getest en dit is allemaal goed.

kan iemand mij please helpen want ik wordt hier niet goed van. als ik zelf pc's in elkaar kon zetten had ik er al een ander moederbord in gedaan.

videokaart komt uit mijn oude systeem en daar deed deze het pefect dus dat lijkt mij ook heel onwaarschijnlijk.

please help me!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Laatst online: 23-08 16:19
Mijn systeempje draait nu stabiel op 166 FSB.. Geheugen op CAS 2-2-2-5-1T-4 bank.. Had alleen wat probleempjes met ILE's.. maar da's nu verholpen.

Ben tevreden over dit bordje zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilead
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 11:26
Ik heb dus ook een vraagje, waar ik nog nix over ben tegengekomen in het topic. Alles werkt bij mij ook goed, behalve dat Asusprobe bij mijn voltage meter: bij de +12V wel te verstaan, aangeeft dat ie 13.312 V is. Dit is wel aande hoge kant volgens mij. In mijn bios geeft ie trouwens iets van 12.78V aan.
Iemand anders hier ook ervaringen/problemen mee?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 15:40 schreef gilead het volgende:
Ik heb dus ook een vraagje, waar ik nog nix over ben tegengekomen in het topic. Alles werkt bij mij ook goed, behalve dat Asusprobe bij mijn voltage meter: bij de +12V wel te verstaan, aangeeft dat ie 13.312 V is. Dit is wel aande hoge kant volgens mij. In mijn bios geeft ie trouwens iets van 12.78V aan.
Iemand anders hier ook ervaringen/problemen mee?
Yep, had ik ook, weet eigenlijk niet of het kwaadkan, maar ik zag het pas later en tja... toen deed hij et nog steeds dus dan zal het wel goed zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 13:29 schreef Mitt3nz het volgende:
Mijn systeempje draait nu stabiel op 166 FSB.. Geheugen op CAS 2-2-2-5-1T-4 bank.. Had alleen wat probleempjes met ILE's.. maar da's nu verholpen.

Ben tevreden over dit bordje zover.
Dit is een a7v333 topic dus ik neem aan dat jij het nu over de a7v333 hebt. 166fsb? Mag jij mij uitleggen hoe je dat hebt gehaald met dit board. Instellingen? Wat voor cooling heb je? Welke bios? Ik kom niet hoger als 145, hoger gaat winxp raar doen. Me cpu word stressed niet hoger dan 50C dus temps zijn geen probleem. Board laat me neit verder gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 10:23
Op vrijdag 31 mei 2002 22:01 schreef [Elite]Hippie het volgende:

[..]

Dit is een a7v333 topic dus ik neem aan dat jij het nu over de a7v333 hebt. 166fsb? Mag jij mij uitleggen hoe je dat hebt gehaald met dit board. Instellingen? Wat voor cooling heb je? Welke bios? Ik kom niet hoger als 145, hoger gaat winxp raar doen. Me cpu word stressed niet hoger dan 50C dus temps zijn geen probleem. Board laat me neit verder gaan :(
Heb jij wel jouw cpu geunlocked en lager geklokt? Anders kom je never hoger uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph03nix80
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 16:31
Op vrijdag 31 mei 2002 13:24 schreef degged het volgende:
ik heb het probleem dat meerdere mensen hebben. mijn systeem reboot de hele tijd als ik een spel langer dan een half uur speel.

ik heb een amd 1800+
512 kingston 2700 geheugen
asus geforce3
liteon writer en dvd
40gb maxtor schijf
en een soundblaster audigy.

als ik de temperaturen opmeet krijg ik dat hij zelf op het moment van de crash 58 graden is max. ook heb ik mijn geheugen getest en dit is allemaal goed.

kan iemand mij please helpen want ik wordt hier niet goed van. als ik zelf pc's in elkaar kon zetten had ik er al een ander moederbord in gedaan.

videokaart komt uit mijn oude systeem en daar deed deze het pefect dus dat lijkt mij ook heel onwaarschijnlijk.

please help me!!
dan heb je bijna hetzelfde systeem als ik heb. Heb je je Geforce overgeklokt? welke drivers gebruik je? Hoeveel watt voeding zit er in je systeem?
edit:
lezen is moelijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 12:26 schreef Rikkieboyy het volgende:
Heey mensen,

Sinds afgelopen week heb ik ook eindelijk een A7V333 moederplank. Inmiddels een week verder heb ik em nog steeds niet aan de praat. Hulp is hartelijk welkom!!!

Mijn videokaart doet het niet. Er komt om de een of andere reden geen signaal naar mijn monitor |:(. De cooler op mijn videokaart doet het wel. er komt dus wel stroom naar mijn AGP slot. Weet iemand hier iets vanaf??

PC:

A7V333
GeForce 2 ultra
300W voeding
Kan iemand mij asjeblieft uit de nood helpen?? :'( dis namelijk egt klote!! kan nie eens meer gamen! :'(

thnx alvast!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Op vrijdag 31 mei 2002 22:01 schreef [Elite]Hippie het volgende:

[..]

Hmm.. check eerst de "stepping" van je northbridge eens.

Als die CD is kom je inderdaad niet verder dan 143-145 Mhz, en heb je een probleem.

Als je CE hebt, ligt het ergens anders aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Op zaterdag 01 juni 2002 01:56 schreef Rikkieboyy het volgende:

[..]

Kan iemand mij asjeblieft uit de nood helpen?? :'( dis namelijk egt klote!! kan nie eens meer gamen! :'(

thnx alvast!!
Probeer een 350 of 431 Watt voeding.. Ik had eerst ook de nodige problemen met een noname 340 Watt voeding.. die problemen verdwenen allemaal nadat ik er een Enermax 431 Watt voeding ingooide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook iemand die de onboard sound gebruikt van dit mb'tje ?

Ben benieuwd naar zijn/haar ;) ervaringen hiermee .

In 9 van de 10 gevallen is de kwaliteit van de onboard chips slechetr dan een apart kaartje , klopt dat ook bij dit board ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Bios 1007 :

De FSB is standaard 135 Mhz!!
Het geheugen loopt ook hoger 168Mhz x 2 = 336 Mhz!!
Ingesteld op 4:3, dit moet wel ander heb je niets aan PC2700!!

Heb ik dat alleen of is dat bij meer mensen het geval?

Verder heb ik géén problemen, loopt zeer stabiel fijn board :)

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 08:18 schreef 2Bad het volgende:
Is er ook iemand die de onboard sound gebruikt van dit mb'tje ?

Ben benieuwd naar zijn/haar ;) ervaringen hiermee .

In 9 van de 10 gevallen is de kwaliteit van de onboard chips slechetr dan een apart kaartje , klopt dat ook bij dit board ?
Geluid is perfect, merk geen verschil tussen met 5.1 kaartje en me onboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Op zaterdag 01 juni 2002 11:11 schreef Extra300s het volgende:
Bios 1007 :

De FSB is standaard 135 Mhz!!
Het geheugen loopt ook hoger 168Mhz x 2 = 336 Mhz!!
Ingesteld op 4:3, dit moet wel ander heb je niets aan PC2700!!

Heb ik dat alleen of is dat bij meer mensen het geval?

Verder heb ik géén problemen, loopt zeer stabiel fijn board :)
Yep.. klopt. Standaard loopt die op 135 Mhz FSB ipv 133 Mhz FSB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog steeds het probleem van het herstarten. ik krijg elke keer file problemen. maar elke keer een andere.

ik heb een chieftec kast met een 340 watt voeding. helemaal nieuw. er zit maar 1 harde schijf in en er zit een writer en dvd en geluidskaart en geforce 4 in.

dit moet deze kast toch heel makkelijk aankunnen? als iemand mij verder kan helpen heel erg graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het egt zo dramatisch met die voedingen?? 300W moet ie tog al makkelijk trekken of ben ik nou gek? greeettz Rikkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:45
Ik ben ook van plan om dit bordje te kopen, maar als ik zo de reacties lees, zijn er erg veel problemen.
Daarom mijn vraag: is het verstandig om voor dit bord te kiezen, en toch een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een schopje voor mijn vraagje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 17:36 schreef degged het volgende:
ik heb nog steeds het probleem van het herstarten. ik krijg elke keer file problemen. maar elke keer een andere.

ik heb een chieftec kast met een 340 watt voeding. helemaal nieuw. er zit maar 1 harde schijf in en er zit een writer en dvd en geluidskaart en geforce 4 in.

dit moet deze kast toch heel makkelijk aankunnen? als iemand mij verder kan helpen heel erg graag.
Ik had last van random reboots met mijn computer, omdat het 1T command (enabled in bios)niet stabiel werkte met 2 geheugen modules in Dimm slot 1 & 2. In slot 2 & 3 werkte het wel goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn 1 module ( heb er maar 1 van 512) in slot 3 gezet en daar doet hij het ook. zat in slot 1. het t 1 commando staat uit en in de bios staal alles op default. dat zou het dus denk niet zijn, maar wel bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op zaterdag 01 juni 2002 17:36 schreef degged het volgende:

Kun jij jouw probleem specifieker omschrijven? Heb jij spontane resets of heb jij bij een reset dat files corrupt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

precies. ik heb dat files corru[pt zijn, maar dit heb ik ook na een schine installatie en alleen bij spellen of benchmarken met 3dmark. ik heb net een nieuwe grafische kaart en daar doet hij het ook bij. bij mijn oude ook en een geleende ook. dus de kaart is gewoon heel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op zaterdag 01 juni 2002 22:52 schreef degged het volgende:
precies. ik heb dat files corru[pt zijn, maar dit heb ik ook na een schine installatie en alleen bij spellen of benchmarken met 3dmark. ik heb net een nieuwe grafische kaart en daar doet hij het ook bij. bij mijn oude ook en een geleende ook. dus de kaart is gewoon heel
Ok, stomme vraag, maar voor de zekerheid: heb jij een up to date virusscanner geinstalleerd?

Heb jij toevallig de pci latency patch geinstalleerd, zo ja deinstalleer deze voor de zekerheid. Of heb jij de pci timing in de bios settings gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 16:14

Wokker

De avond wokkel

Ik heb laast ook zo'n moeder boord gekocht. maar ik ben niet zo'n held in hardware en bios (in elkaar zetten lukt nog wel). Ik heb er ook PC2700 (DDR333, 166MHz) bij gekocht. Nu had ik vandaag het programma wcpuid geinstalleer en daar zag ik dat het geheugen maar op 266 mhz draait ik weet niet of dit normaal is. na wat prutsen draait het al op 270 mhz maar nog niet op 333. Wie kan helpen/tips geven om het goed te krijgen ?

Afbeeldingslocatie: http://www.whizzkids-valley.org/jvs/almar/wcpui.JPG

Alvast bedankt !

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een up to date virusscannen van norton ja. ik heb voor de rest de pci patch niet geinstalleerd. alleen de via 4 in 1 drivers. ik weet niet of die patch daar in zit. ook heb ik in de bios alles op default settings gezet en niets veranderd. dit heb ik gedaan om ervoor te zorgen dat mijn bios niet het probleem zal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op zondag 02 juni 2002 12:41 schreef degged het volgende:
ik heb een up to date virusscannen van norton ja. ik heb voor de rest de pci patch niet geinstalleerd. alleen de via 4 in 1 drivers. ik weet niet of die patch daar in zit. ook heb ik in de bios alles op default settings gezet en niets veranderd. dit heb ik gedaan om ervoor te zorgen dat mijn bios niet het probleem zal geven.
Heb je de ide minidriver van via geprobeerd? Kun je installeren zonder risico, er is een goede deinstallatie bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou dat het probleem op kunnen lossen denk je? zo ja waar kan ik die vinden. gewoon via site? zal zelf effe zoeken. eventuele verdere suggesties zijn natuurlijk ook welkom. doe er alles voor om het goed werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph03nix80
Op zondag 02 juni 2002 12:41 schreef Wokker het volgende:
Ik heb laast ook zo'n moeder boord gekocht. maar ik ben niet zo'n held in hardware en bios (in elkaar zetten lukt nog wel). Ik heb er ook PC2700 (DDR333, 166MHz) bij gekocht. Nu had ik vandaag het programma wcpuid geinstalleer en daar zag ik dat het geheugen maar op 266 mhz draait ik weet niet of dit normaal is. na wat prutsen draait het al op 270 mhz maar nog niet op 333. Wie kan helpen/tips geven om het goed te krijgen ?

[afbeelding]

Alvast bedankt !
hmm volgens mij kan je met dat programma niet zien hoe snel je geheugen loopt, die 270 mhz is dus 2x 135(de fsb). De instelling om je geheugen op 333 te laten lopen staat in je bios. je moet een ratio instellen (in de bios dus, onder processor instellingen) van 4:5, je proc loot dan op 266 (4x66) en je mem op 333(5x66)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph03nix80
Op zondag 02 juni 2002 13:21 schreef ph03nix80 het volgende:

[..]

hmm volgens mij kan je met dat programma niet zien hoe snel je geheugen loopt, die 270 mhz is dus 2x 135(de fsb). De instelling om je geheugen op 333 te laten lopen staat in je bios. je moet een ratio instellen (in de bios dus, onder processor instellingen) van 4:5, je proc loopt dan op 266 (4x66) en je mem op 333(5x66)
edit:
tiepo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Laatst online: 13-09 13:22
Sinds mijn ABITKA7 bordje dus begon te k@tten, moest ik dus over op een nieuw bordje. Omdat MyCom in Utrecht goedkoop die bordjes van de hand deed, dacht ik "Ik doe het".

Alles loopt lekker nu, geen probs (even op een eikentafel afkloppen) MAAR:
Ik krijg steeds een bootmenu, 1 LS, 2 SCSI, 3 is CD.
Die wil ik helemaal niet!! In de bios heb ik alleen bij de boot de scsi aan staan, de rest disabled. :? Maar goed... Als iemand weet hoe dat weggaat, graag...

even systeempje weergeven:

Voeding 300W (A-open)
Bordje van Asus dus
AMD 1800+
256 DDR
Matrox G400MAX
Tekram controller u2w
2x 18,3 Gb 10.000 rpm harddisks
1x ethernet kaart
Geluid trek ik met veel genoegen van het moederbord, werkt perfect!
Coolermaster DP5-7H53F op de proc
IstormII voor mijn hd's
systeem cooler van A-Open (standaard)

Temperatuur van CPu was net tegen de 55 graadjes.

Ik heb nog niet echt gegamed enzo, dus wie weet, krijg ik zo mijn eerste powerdown...

Maar goed, ik ben tot nu toe ZEER tevreden! (op dat boot menu na dan)

Grtz

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op zondag 02 juni 2002 17:15 schreef omitz het volgende:
Alles loopt lekker nu, geen probs (even op een eikentafel afkloppen) MAAR:
Ik krijg steeds een bootmenu, 1 LS, 2 SCSI, 3 is CD.
Die wil ik helemaal niet!! In de bios heb ik alleen bij de boot de scsi aan staan, de rest disabled. :? Maar goed... Als iemand weet hoe dat weggaat, graag...
Hoe staat bij jouw de boot volgorde? 1. cd 2. floppy 3. hd 4. scsi

Als de harde schijf niet tussen die 4 staat en hij kan niet booten, krijg je een menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Laatst online: 13-09 13:22
k had een foutje gemaakt:
1 ls-120
2 cd
3 scsi

ik heb geen 4. (Maar ik heb ook geen ide hd)
Als ik op 3 toets, dan boot ie gewoon hoor...
Alleen zo jammer om steeds op 3 te drukken...

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Ik heb sinds die Mycom aanbieding ook een A7V333 moederbord en ben er erg tevreden over. Het enige is inderdaad dat de temperatuur zo hoog wordt. Ik had hiervoor een MSI Waarbij hij zelden boven de 50 graden kwam (overgeklokt). Net werd mijn CPU 71 graden!! :'( Ik weet dat je er 10 graden ofzo kan afhalen maar dan nog lijkt het me aan de hoge kant. Hoe warm wordt jullie CPU??

Heeft iemand trouwens al die Voltage limiet jumper omgezet zodat het voltage nu boven de 1,85 Volt kan komen? ben wel benieuwd wat voor overklok resultaten je daarmee kan bereiken en wat voor koeling je dan moet hebben. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:10
Op zondag 02 juni 2002 12:41 schreef Wokker het volgende:

[afbeelding]

Alvast bedankt !
moet je zoeken naar het prog cpu-z

dat gaf bij mij wel de goede mhz aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook zo'n bord, zie sig.
Ik zal morgen eens kijken hoever het mij lukt hem over te klocken. (morgen geen school namelijk :) )
Iemand enig idee tot hoever ik zou moeten gaan ivm dat ik begrijp dat ie nogal vlug instabiel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op maandag 03 juni 2002 01:05 schreef ispierings het volgende:
Ik heb dus ook zo'n bord, zie sig.
Ik zal morgen eens kijken hoever het mij lukt hem over te klocken. (morgen geen school namelijk :) )
Iemand enig idee tot hoever ik zou moeten gaan ivm dat ik begrijp dat ie nogal vlug instabiel is?
Wanneer je cpu niet geunlocked is: 141-145 fsb.

Wanneer je cpu wel geunlocked is en terug klokt heb ik gelezen dat 180 fsb gehaald kan worden, zonder dat hij instabiel wordt.

Succes en laat iets van je horen hoe een en ander is verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t
ik heb men mobo op snelste timing staan kwa geheugen, processor iets overgeklokt (niet geunlocked)
EN... (nu komt et)
stabiel lopen in de turbo stand!
8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha
  • Laatst online: 03-07 12:38

noltha

Hantam!

Wanneer je cpu niet geunlocked is: 141-145 fsb.

Wanneer je cpu wel geunlocked is en terug klokt heb ik gelezen dat 180 fsb gehaald kan worden, zonder dat hij instabiel wordt.

Succes en laat iets van je horen hoe een en ander is verlopen.
Klopt dit verhaal ook voor de Asus a7v266-E ???

b.t.w.brakius ..waar heb jij dit gelezen -> ik ben nieuwgierig snappie ;)

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hrm, als chipset van een van de bridges staat er kt266 in sisoft sandra :? Vaag? uhm, ik heb toch echt een a7v333 raid mobo gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Als je de CPU unlockt kan je idd de FSB veel hoger zetten, dat geldt ook voor de A7V266-e (was mijn vorige board)
Bewijs FSB op 185:

Afbeeldingslocatie: http://pics.shellz.nl/185Mhz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.shellz.nl/SisiCPU.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.shellz.nl/SisiMemory2507.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.shellz.nl/SisiMultyMed.jpg

:P Zoals je ziet, het geheugen wordt retesnel! De rest ook wel, maar ik had dit niet verwacht van mijn TwinMos® :)

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Ik heb nu trouwens een FSB van 175 Mhz stabiel :P Het lijkt erop dat dit de grens is van het mobo zelf en niet het geheugen. 180 is in ieder geval net niet stabiel. Misschien 179 ook nog net wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha

noltha

Hantam!

Dat klinkt mij erg goed in de oren.

Ik krijg mijn athlon 1800+ makkelijk op 11,5 x 145 (2000+)
Alles daarboven word errug onstabiel.

oplossing voor mij dus: cpu unlocken???

Koel!!

Ik ga hem laten unlocken door Rick2001!
Alleen weet ik nog niet wanneer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph03nix80
waarom niet gewoon zelf doen? er staan genoeg guides op het net, heb zelf net op Tom's Hardware gekeken en dei guide met filpmje zijn super duidelijk........ ik ga het in ieder geval na m'n tentamens waarschijnlijk ook doen met m'n XP1800+ 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha

noltha

Hantam!

Hmmmm ik ga ff kijken!

Thx 4 de tip anyway!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 05:25
Ik wilde nog even wat kwijt over mijn mobo. Ik heb 'm sinds donderdag met XP 2000+ en gaat allemaal vlekkeloos! Nergens problemen mee.

Verder: de iPanel. Wat een zuig ding! Hij is geheel wit, wat érg misstaat in mijn 'beige'/gebroken witte kast.

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com.tw/mb/mbimages/accessories/Basic.gif

Zoals je ziet staan er allemaal lichtjes bovenaan en 4 daaronder, waarbij 3 naast elkaar. De bovenste lichtjes zijn fan, voltage, nog wat shit en... cpu temp. Door op 't laatste knopje te drukken, ga je van lampje naar lampje (bovenin). Maar bij elk lampje gaan die onderste 3 lampjes ook 1x aan. M.a.w. als je het 2e (bovenste) lampje wilt bereiken, moet je dus 3x drukken. Als je je compu aan zet, staat ALTIJD de 1e aan.
Als je hem eenmaal op cpu temp hebt staan, laat ie de huidige temp zien en update deze daarna niet! M.a.w. als je dus in-game je temp. wilt zien, moet je continue 16x dat knopje indrukken. En je moet ook nog elke keer 1/4 seconde wachten!!!

M.a.w hij zuigt en ik ga 'm terug brengen! :r

Overigens wordt m'n temp. érg warm! :o

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb (ook) een A7V333 bij MyCom gekocht. Bij mij loopttie vrij stabiel (heb hem nog niet echt goed uit kunnen testen). Ik heb ook de bekende "problemen"
- Temp hoog.
- 12V @ 12.7V volgens BIOS en @ 13.2V volgens Asus Probe.

Ik heb met een temp.meter (met snoertje en sensor) daarnet een beetje zitten meten. De lucht die m'n casefan uitblaast is rond de 30-31C. Asus Probe geeft dan 37C aan. Ook heb ik heb aan de voorkant net voor m'n hdd gelegt en toen kwam hij wel tot 25C. Ik ga hem nog wel eens midden in mijn case hangen.

M'n CPU (XP1800+ AGOGA-Y, ook van MyCom) wordt stressed 64C. Omdat ik dat te hoog vond, dacht ik: "laat ik eens de Vcore in de BIOS wat verlagen". Maar dat kan niet :? Ik kan alles tussen 1.75V en 1.85V kiezen. Waarom kan je de Vcore niet op 1.7V ofzo zetten? Ik m'n 'oude' PC met een ABIT KT7 & Athlon 900MHz kan ik dat wel doen, en de temp zakt dan zo'n 3-7C! Idle wordt die namelijk nog maar 33C (was 40C met default Vcore) en stressed 46C (was 49C). Ik draai nu btw BIOS 1006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op maandag 03 juni 2002 09:53 schreef noltha het volgende:

[..]

Klopt dit verhaal ook voor de Asus a7v266-E ???

b.t.w.brakius ..waar heb jij dit gelezen -> ik ben nieuwgierig snappie ;)
Hier bijvoorbeeld:
http://www.overclockers.co.nz/ocnz/mobo/a7v333/5.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op maandag 03 juni 2002 09:20 schreef _ionpulse_ het volgende:
w00t
ik heb men mobo op snelste timing staan kwa geheugen, processor iets overgeklokt (niet geunlocked)
EN... (nu komt et)
stabiel lopen in de turbo stand!
8-)
Onder welke windows? Onder windows me is het bij mij ook stabiel, echter windows xp geeft binnen 30 minuten een blauwe scherm (o.a. bij afspelen van divx).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Op maandag 03 juni 2002 18:37 schreef Brakius het volgende:
Onder welke windows? Onder windows me is het bij mij ook stabiel, echter windows xp geeft binnen 30 minuten een blauwe scherm (o.a. bij afspelen van divx).
Ik denk eerder dat als je de "turbostand" gaat gebruiken, je er zeker van moet zijn dat het geheugen dit aankan! Als dit niet zo is, en hij is wel stabiel onder "fast"(of wat is het weer?) dan ligt het probleem bij het geheugen, en NIET aan Windhoos ME/XP (of wat dan ook)
De "turbo" setting is enkel de snelste setting voor je geheugen bedoeld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op maandag 03 juni 2002 18:45 schreef Extra300s het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat als je de "turbostand" gaat gebruiken, je er zeker van moet zijn dat het geheugen dit aankan! Als dit niet zo is, en hij is wel stabiel onder "fast"(of wat is het weer?) dan ligt het probleem bij het geheugen, en NIET aan Windhoos ME/XP (of wat dan ook)
De "turbo" setting is enkel de snelste setting voor je geheugen bedoeld. :P
Dat bedoel ik niet te zeggen, maar ik zeg alleen: ik kan hem ook op turbo zetten en onder windows me is hij gewoon stabiel. Windows Xp is blijkbaar veel gevoeliger voor geheugentimings dan windows 98 / me. Daarom vraag ik welke windows hij draait. Ik beweer echt niet dat het aan windows kan liggen. Integendeel. Het is alleen zo dat ik op diverse forums zie dat het niet stabiel is wanneer je op turbo zet ipv optimal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dat probleem dat je na een tijdje een reboot krijgt. dit vooral als je iets "zwaars" doet. als ik bijvoorbeeld 3dmark in een loop draai. nu ging ik mijn geheugen testen met mem86 en als ik in de bios de stand op 1:1 zet vind hij niets. maar op 4:5 dan vind hij wel 40 fouten. ik heb kingston 512 mb pc2700 (333mhz) geheugen. kan het kloppen dat ik dan wel heel lang in wondows kan werken, maar met 3dmark niet? zelfs als ik hem op 1:1 heb draaien? dan zou dat heel veel oplossen. effe module ruilen en opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot nu toe heb ik nog nix van het mobo gezien...alles werkt, behalve het beeld!!! das egt zwaar kut! maar ja...I'll keep on trying!

greetzz Rik ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ik heb net een asus a7v333 gekocht. Mooi bordje maar ik heb wel de volgende problemen:

-Ik krijg de memory setting niet op 3:5, dus het geheugen op 333mhz ( ik heb een duron 700)

-Ik kan het wachtwoord voor supervisor niet invullen, doe ik dit slaat hij het niet op.

-Hij loopt vast zodra ik een spel ga spelen.

-Ik heb met moeite de via4in1 kunnen installeren, dit lukte alleen in veilige modus.

Ik heb al de nieuwst bios, maar het helpt niks.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op maandag 03 juni 2002 20:33 schreef master_viper het volgende:
Ik heb net een asus a7v333 gekocht. Mooi bordje maar ik heb wel de volgende problemen:

-Ik krijg de memory setting niet op 3:5, dus het geheugen op 333mhz ( ik heb een duron 700)
Vertel iets meer.. anders kunnen wij jou toch niet helpen?! Wat voor merk en soort geheugen heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Op maandag 03 juni 2002 21:12 schreef Brakius het volgende:

[..]

Vertel iets meer.. anders kunnen wij jou toch niet helpen?! Wat voor merk en soort geheugen heb jij?
Het gaat om TwinMos 265mb 333mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 18:37 schreef Brakius het volgende:

[..]

Gewoon windows XP hoor, ik heb samsung pc2700 geheugen erop zitten btw...
tot nu toe geen vage errors gehad eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Zou het trouwens op dit mobo zo zijn dat de temperatuur die wordt weergegeven in de BIOS, de temperatuur is die de interne sensor meet die in de CPU zit?? Dit aangezien C.O.P. ook deze sensor gebruikt.
Dit is dan misschien ook meteen de rede dat de temperatuur zo hoog is aangezien meestal de temperatuur sensor onder de CPU zit en dus een lagere temperatuur zal meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ik heb nu windows en alles opnieuw geinstalleerd, ik heb 2 sec. beeld gezien in 3dmark, daarna liep ie weer vast.
Ik zou nu niet meer weten waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

ik heb nu even in het bios zitten tweaken;

ik heb hem op agp1* gezet, geen side-band en verder niks.

nu draai ik 3dmark 2001 zo lang als ik wil.
Lekker vaag. Kan dit aan de voeding liggen?
ik heb een noname 300 watt. (norrod computers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Op dinsdag 04 juni 2002 13:14 schreef master_viper het volgende:
ik heb nu even in het bios zitten tweaken;

ik heb hem op agp1* gezet, geen side-band en verder niks.

nu draai ik 3dmark 2001 zo lang als ik wil.
Lekker vaag. Kan dit aan de voeding liggen?
ik heb een noname 300 watt. (norrod computers)
kan best.. bij mij trok een Chieftec 340 Watt het ook niet.. terwijl ik geeneens veel apparaten in mn systeem heb zitten.

Heb nu een Enermax 431 Watt en draait perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ik heb net ff mijn voeding gecheckt en ik heb:

+5V 30A
+3.3v 14A
+12v 12A

-5v 0.5A
-12 0.8A

Ik dacht zelf dat het aan die 3.3 lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 13:15 schreef Mitt3nz het volgende:

[..]

kan best.. bij mij trok een Chieftec 340 Watt het ook niet.. terwijl ik geeneens veel apparaten in mn systeem heb zitten.

Heb nu een Enermax 431 Watt en draait perfect.
Mijn chieftec voeding geeft geen problemen en ik heb 3 cdroms en 3 hdisks? Wat versta jij onder het niet trekken? Echt onstabiliteit of slechte overclock resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Scheelt het in de stroom die de agp kaart krijg als je hem op 1 keer of 4 keer zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Op dinsdag 04 juni 2002 15:17 schreef [Elite]Hippie het volgende:

[..]

Mijn chieftec voeding geeft geen problemen en ik heb 3 cdroms en 3 hdisks? Wat versta jij onder het niet trekken? Echt onstabiliteit of slechte overclock resultaten?
Onstabiliteit..

ik heb GF4 + Asus A7V333 + Athlon 1900+ @ 170 FSB + DVD + 2 x HDD + Delta 80*38 + 5 casefans..

dat trok die blijkbaar niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry maar heb nog steeds hetzelfde probleem als 5 pagina terug :(

ik ga nu proberen winXP te installen hopelijk helpt dat
ben het bue met W2K

:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en aan die voeding kan het btw niet liggen heb er 2 geprobeerd met kale opstelling

dus alleen mobo, cpu, 1 HDD, 1 cd-rom, koeler en geforce

als ie dat niet kan trekken ????

ben 2 jaar electricien geweest en je gaat mij niet vertellen dat het aan de voeding ligt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 16:20 schreef Markonos het volgende:
en aan die voeding kan het btw niet liggen heb er 2 geprobeerd met kale opstelling

dus alleen mobo, cpu, 1 HDD, 1 cd-rom, koeler en geforce

als ie dat niet kan trekken ????

ben 2 jaar electricien geweest en je gaat mij niet vertellen dat het aan de voeding ligt :(
Ligt er maar aan hoeveel power die voeding geeft hoor, ik zie dit niet op een 250watt voeding goed lopen dus het kan wel degelijk aan de voeding liggen,
Wat zijn je specs van de 2 voedingen die je geprobeerd hebt ? En wat zijn je voltage's in windhoos (stressed als het kan) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Is deze topic niet bedoeld om elkaars problemen met de A7v333 te delen en elkaar te helpen???
Ik heb al meerdere keren wat gereplyd maar het lijkt wel of niemand reageert. Misschien zijn er meer mensen met dezelfde problemen als mij maar die worden dan ook niet geholpen en zo kan ik ook anderen niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Op dinsdag 04 juni 2002 21:01 schreef master_viper het volgende:
Is deze topic niet bedoeld om elkaars problemen met de A7v333 te delen en elkaar te helpen???
Ik heb al meerdere keren wat gereplyd maar het lijkt wel of niemand reageert. Misschien zijn er meer mensen met dezelfde problemen als mij maar die worden dan ook niet geholpen en zo kan ik ook anderen niet helpen.
Uhm, dit is geen helpdesk hoor.

Probeer eerst maar eens een nieuwe/andere voeding, dan zien we wel weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Op dinsdag 04 juni 2002 21:04 schreef Mitt3nz het volgende:

[..]

Uhm, dit is geen helpdesk hoor.

Probeer eerst maar eens een nieuwe/andere voeding, dan zien we wel weer..
Heb ik geprobeerd nu, heb er een 400 watt aan gehad en hij doet precies hetzelfde, ik kan alles doen bij agp 1 keer, maar bij 2 of 4 loopt hij in een spel gelijk vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Krijg je een blauw scherm met een "infinity loop error" of "freezed" het beeld en kan je nix meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Op dinsdag 04 juni 2002 21:17 schreef Mitt3nz het volgende:
Krijg je een blauw scherm met een "infinity loop error" of "freezed" het beeld en kan je nix meer?
Ja het beeld freezed gewoon en dat moet ik resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Uhm, dit is geen helpdesk hoor.
Probeer eerst maar eens een nieuwe/andere voeding, dan zien we wel weer.. "

ok 1 voeding 300 watt andere 350 zo goed :(
laa maar zitten :(

ik kijk zelf wel

bedankt voor de HULP!!!!! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag je alleen naar de spec's m8 no flame hoor, probeer je 5 volt lijn eens te monitoren in windblow's of prik ff een multie meter aan je 5 volt lijn , als die erg laag is dan heb je dus dit soort problemen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik probeer het nog een keer :)

ik zit nu al 4 dagen achter mekaar everquest te spelen
dat gaat wel en reboots ook dus aan de voeding ligt het niet

maar als ik hem via start--> afsluiten--> shutdown kies gaat m'n pc gewoon uit, maar op het moment dat ik hem weer aan zet krijg ik weer hetzelfde probleem en kan ik weer 10 x proberen windhoos erop te krijgen

alles gaat goed totdat ik de driver van m'n geforce 4 installeer daarna reboot ik hem en daarna een hanger of BSOD

melding was stop : 0x000000d1 ( 0x00730075, 0x000000ff, 0x00000000, 0x00730075 )

irql not equal or less

met dus niks erbij alleen die melding en bij elke reboot blijven hangen net zolang totdat ik format c: doe als ik het bue wordt.
heb op microsoft gekeken omdat ik toch al wanhopig was en daar nee hoor ook niks

misschien nieuwe stop melding uitgevonden :)ofzo .
herkent iemand dit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voltages zijn btw allemaal ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet dat somige mensen probs hebben met everquest, zoals mijn buurman, die heeft zijn hardware versnelling een paar tandjes lager gezet toen , en alles liep weer normaal.Dat kan je dus ook eens proberen

Heb je trouwens ook andere drivers geprobeerd ?

irql not equal or less is de meest wazige fout melding die je kan krijgen daar schiet je niks mee op, wat ik dus zou proberen is windows opnieuw installen met load setupdefaults in bios daarna gelijk de 4in1 driver (dan een backup maken scheelt namelijk zeer veel tijd). nu kan je gaan klooien met de drivers voor je gfx kaart, je zegt zelf dat het komt nadat je drivers voor deze kaart instaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 00:17 schreef InFoRMeR het volgende:
ik weet dat somige mensen probs hebben met everquest, zoals mijn buurman, die heeft zijn hardware versnelling een paar tandjes lager gezet toen , en alles liep weer normaal.Dat kan je dus ook eens proberen

Heb je trouwens ook andere drivers geprobeerd ?

irql not equal or less is de meest wazige fout melding die je kan krijgen daar schiet je niks mee op, wat ik dus zou proberen is windows opnieuw installen met load setupdefaults in bios daarna gelijk de 4in1 driver (dan een backup maken scheelt namelijk zeer veel tijd). nu kan je gaan klooien met de drivers voor je gfx kaart, je zegt zelf dat het komt nadat je drivers voor deze kaart instaleerd.
dit heb ik dat al tig keer geprobeerd
eerst 4 in 1 dan de rest en heb verschillende detonator drivers geprobeerd ook geen verandering aan het probleem
zelfs de drivers op de cd geeft hetzelfde prob :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik draaai everquest om te testen dus ik heb hem nu al 5 dagen stabiel draaien totdat ik weer een shutdown geef en hij dus weer met hetzelfde probleem komt als ik hem dus handmatig weer aanzet

bij een reboot is er niks aan de hand alleen shutdowns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op dinsdag 04 juni 2002 23:40 schreef Markonos het volgende:
maar als ik hem via start--> afsluiten--> shutdown kies gaat m'n pc gewoon uit, maar op het moment dat ik hem weer aan zet krijg ik weer hetzelfde probleem en kan ik weer 10 x proberen windhoos erop te krijgen
Wat gebeurd er precies? Want als ik jou goed begrijp moet jij windows opnieuw installeren wanneer de power eraf is geweest. Is het geen harde schijf probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een zeer wazig probleem wat ik dus ook nog niet eerder heb meegemaakt, check je batterij eens of die wel spanning heeft (dus zonder externe stroom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 06:52 schreef Brakius het volgende:

[..]

Wat gebeurd er precies? Want als ik jou goed begrijp moet jij windows opnieuw installeren wanneer de power eraf is geweest. Is het geen harde schijf probleem?
heb ook al 2 HDD's geprobeerd
zelfs eentje nieuw gekocht omdat ik ook dacht dat het aan mijn HDD lag maar dat was dus niet zo nouja toch een 60 gig HDD erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en het gebeurt echt alleen nadat ik dus die driver voor mijn Geforce heb geinstalled

want bij een clean windhoos install kan ik hem dus wel gewoon uitzetten en aanzetten dan kom ik gewoon in een schone windhoos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 19:01
Op woensdag 05 juni 2002 10:01 schreef Markonos het volgende:
en het gebeurt echt alleen nadat ik dus die driver voor mijn Geforce heb geinstalled

want bij een clean windhoos install kan ik hem dus wel gewoon uitzetten en aanzetten dan kom ik gewoon in een schone windhoos
welke drivers zijn dat ? zijn dat de officiële 28.32 drivers van www.nvidia.com ?

nouja draai eens een tooltje om je geheugen te testen, iets als memmtest86, en check of je hard disk goed is. installeer anders effe de nieuwste VIA 4-in-1 drivers.

Er is blijkbaar een probleem met een van de onderdelen in je systeem, truc is nu om uit te vinden wat het is, en als het echt kapot is om het lekker terug te brengen naar de zaak waar het vandaan komt. Een computer loopt niet zomaar vast, of crasht niet zomaar, dat heeft altijd een oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je al een andere gfx kaart uitgeprobeer ? het is zo dat somige moederborden nogal problemen hebben met een gf4, je zegt zelf dat het begint als je de drivers hebt geinstallerd, dus doe eens raar en pak de originele drivers die je hebt gekregen en probeer die eens uit (uninstall die andere driver eerst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand wat voor files je nogdig hebt voor ASUS MYLOGO???, als ik een jpgje of een bmptje aanklik krijg ik een error :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Op woensdag 05 juni 2002 10:01 schreef Markonos het volgende:

Is die foutmelding niet:
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL ?

Ik heb deze foutmelding ook gehad (met andere videokaart en mobo), maar daar lag het alleen aan een foute grafische driver, niet aan moederbord of andere hardware.
Zie ook de Microsoft Knowledge base voor andere foutmeldingen en BSOD's.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Op zondag 19 mei 2002 15:40 schreef Extra300s het volgende:
De koeler van de KT333 is er (bij mij) erg slecht af te krijgen :(
Dus weet ik niet welke versie ik heb, maar ik weet wel dat het zaakje stabiel loopt met de fsb op 188!!
[topic=480478]
Hier een paar pics

De performance is heel goed, het enige wat ik vindt dat er ontbreekt (en er is hoop volgens de topicstarter :) ) is dat het geheugenvoltage niet aan te passen is.

Het ASUS bord is zeer stabiel, en erg goedmoedig hoor, ik vindt dit het beste en stabielste bord dat ik tot nu toe gehad heb. Alles loopt nu jumperless.

Okay, de temparatuur van de CPU wordt als vanouds weer eens veel te hoog weergegeven (+9 graden!! dus die kan je er van af trekken) maar verder laat het zich allemaal erg goed overklokken, en blijft het zaakje tenmiste ook lopen als je gaat benchen!

Nou bij mij idem dito, Het is het beste wat ik ooit heb meegemaakt, met Athlon B 1.2Ghz met me ASUS A7V333 RAID draait nu 12 uur per dag en geen problemen what so ever.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.