Ter info:
Ik heb zelf ook al een tijdje een A7V333. Mammakoek gekocht begin mei (de raid versie was er nog niet toen. Dus deze is zonder raid)
Bios rev 1.6 (was 1.5 met aanschaf)
Board rev. 1.01
Geheugen = 2x 256mb PC2700 (dacht Samsung)
Processor = XP1800 gekoeld door copper alpha66
idle = 43c
stress = 521c
system = 36c
Meting met MBM 5.x
Verder componenten:
- 450watt enermax voeding
- GF4 4400 van Asus
- fikker
- 3 schijfjes van maxtor
- 2x 120 intake koelers (1 voor schijfjes, 1 voor systeem)
- 1x 120 outtake koeler
Draait 24/7 rc64 koeien. (dus voordurende stress)
Geeft geen problemen. Ook andere normaal computer gebruik (irc, icq, browsen, fikken etc) geeft geen problemen. Dient ook nog als webserver, no probs.
Niks gedaan aan overklokken etc. Ggewoon zaakje in kast ingebouwd, bios ff automode, en draaien maar.
Nee, ik heb w2k niet opnieuw installed. (ik is lui

)
Dus gewoon oude board eruit gejakkerd, nieuwe board erin, zooi weer terug in sloten en starten maar.
Er is echter 1 maar....
Na lange tijd spelen van b.v. warcraft3, halflife.
Dit zijn geen 2 uurtjes, meer tussen de 12 en 18 uur nonstop spelen. Hangt het systeem spontaan. (takke takke takke in geluid) en moet dan een resetje doen. thats all.
Vindt ik geen probleem, want is een teken dat ik te lang speel..
Mijn vermoeden is echter dat dit absoluut niet met de asus mamakoek te maken heeft maar eerder met het oververhitten van de Asus gf4 kaart (er zit ook een koeler op dat gemaakt is van een oud kattenblikje)
Buiten de games om, telt hij rustig de maandjes af tot 2003.
Mijn mening over overklokken tegenwoordig:
ZINLOOS
Vroeger was het leuk, van 486, p1, p2, celly tijd. Want toen kon je nog leuk overklokken met een daadwerkelijke snelheidswinst (b.v oude slot1 p2 300@450) en later idem met de 300mhz celly's.
Echter, tegenwoordig is het aantal Mhz'en zo hoog dat een verschil van 100Mhz niet eens te merken is op de systeem performance. Bovendien zijn de processors tegenwoordig vele malen goedkoper.
En het dus overbodig maakt om je ontzettend dure processor over te clocken naar de snelheid van de nog vele malen duurdere processor die je eigenlijk wilde kopen maar geen geld voor had.
Voor mij geld de simpele wet van de dia-projector:
ALs een game even snel loopt als een dia-projector, wordt het tijd voor een systeem upgrade
P.s. Iemand al een goeie custom gf4 koeler gezien in de stores?
Edit: had even CPU-Z gedraaid, hier de gegevens:
Memory Timings:
freq: 333.3 Mhz
Cas: 2.5 clocks
Ras to Cas delay: 3 clocks
Ras Precharge: 3 clocks
Cycle time: 6 clocks
Bank interleave: 4-way
dis wel bijzonder( Dacht dat ik bios update had gedaan):
Bios version: Asus A7V333 ACPI BIOS Revision 1004 (03-08-2002)
Model: Rev 1.xx
AGP:
rev 2.0
Data rate: 4x
Apertue Size 64mb
SBA: enabled
CPU: 1800+
freq: 1532.9Mhz
MP: x11.5
FSB: 133.3Mhz
Hoop dat er mensen zijn die er wat aan hebben, i.v.m. hun problemen