Groot Asus A7V333 Topic

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.793 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSpacely
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 17:40

MrSpacely

-----

Op donderdag 20 juni 2002 21:07 schreef Haaguit het volgende:
Ik ben niet echt happy tot nu toe met mijn bordje. Ik heb er een 1800+ inhangen, maar mijn proc werd met vette coolermaster erop (tot 2,2GHz) wel 70 graden idle! Bios flashen lukte ook niet (en ja, ik heb er ervaring mee, altijd al asus bordjes gehad, en nooit problemen). XP crashte en hing steeds vaker en ik was gisteren bezig om in de bios te zoeken naar een mogelijkheid om die temp beter te meten, toen mijn systeem uitviel. Nooit meer op kunnen starten. Voor de POST al dood. Waarschijnlijk is mijn BIOS dus gaar. Morgen maar eventjes de garaantie regelen, maar tot nu toe is het het brakste bord dat ik heb van Asus. (A7V classic roelz nog steeds).

(8>
hmm dan is er iets ergs mis ja 70 graden met goeie koeling

vaag ik had maximaal (warme kamer van 25 graden tot 30 graden) 60 graden meestal minder 55 graden
maar dat is met slechte koeling (tot 1800+) op een 2100+
en warme kamer komt airco in en betere koeling maar ja

das erg vreemd 70 graden er waren mensen die met bios update een wamrte probleem kwijt waren maar ja das te laat

MPR II & green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Op donderdag 20 juni 2002 00:17 schreef Sandermvdb het volgende:
OK ik ben er uit: er komt een 4 bij 4 cm fan op mijn northbridge. Enige vraag is nog, hoe bevestig je zoiets??
Kan je zioets lijmen of misschien met tai-rippies?

Iemand suggesties?? :)
Het is me gelukt, de fan zit er op met 2 tai-rippies :)
Hopelijk krijg ik mijn FSB nu nog iets hoger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hetzelfde moederbord.
met een xp 2000,niet overgeklokt of zo.
eerst over die 2700 ddr die er in zit,sisoft geeft aan dat hij 266 is.
vat ik niet.
hij zou 333 moeten zijn,merk weet ik niet.
en die settings word ik ook niet wijzer van.
maar in vergelijking met voorbeelden in die test,test die bar slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Op vrijdag 21 juni 2002 11:17 schreef angel66 het volgende:
ik heb hetzelfde moederbord.
met een xp 2000,niet overgeklokt of zo.
eerst over die 2700 ddr die er in zit,sisoft geeft aan dat hij 266 is.
vat ik niet.
hij zou 333 moeten zijn,merk weet ik niet.
en die settings word ik ook niet wijzer van.
maar in vergelijking met voorbeelden in die test,test die bar slecht.
Sisoft Sandra geeft gewoon je FSB weer, ook al staat je geheugen op 333 Mhz |:(
Je kan je ratio op 4:5 zetten (133:166), dan weet je zeker dat je geheugen op 333 Mhz werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm hij stond 1:1[ratio].
settings staan op 2.5-3-3-6
ik heb er de ballen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou laat maar.
ik heb hem weer op 1:1 gezet.
kreeg opeens xplorer fouten .
scherm werd op standby gegooid.
vreemd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee hoe dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Nou, ik heb dit bordje nu bijna een week, maar t gaat alles behalve positief. Nadat mn proc op 1833 mhz liep, met 11*166 (tis een 2000+) was ik wel tevreden, maar echt stabiel bleek ie niet te zijn. Dus ben ik steeds verder gaan trugclocken, totdat ik eindigde op de normale snelheid , ook wat geheugen betreft :'( niet een denderende oc dus--> 0 procent
en toen testarte ik op een gegeven moment en toen gaf ie doodleuk een of andere foutmelding net voordattie in XP zat over dat er misschien iets was met hardware die ik pas had geplaatst. Naja, ik moest dus weer herstarten en toen kreeg ik iets over driver_less_or_equal en toen restarte ik weer en toen zei die inene dat eer een bestand dat nodig was corrupt was (system32\config\system) en dattik die file moest repairen of XP opnieuw moest installen. en dit soort dingen heb ik de afglopen week dagelijks gehad, kheb XP gemiddeld 3 keer per dag opnieuw ge-installed ofzo. :(
Kheb koeling zat, ook op de northbridge. Verder een 350 Watt enermax voeding, Corsair pc3000 cas2 ram, leadtek 4600 geforce4, 4 Adda casefans in mn lian-li, een delta EHE 8*8 op ax-7, Audigy, 3com nic, asus DVD e616, ohja, nog 2 western digital 80 gig JB udma100 8mb cache schijven en ik ben nu niet meer zo blij, ik vat echt neit waarom die zo vaag doet. Ik ga even een andere bios weer tryen, kdraai nu 1007, en dan try ik 1006 weer.
Maar die driver less equal zooi had iemand anders ook al en dat heeft prob te maken met (videokaart)driver problemen?
nja, kheb net weer XP ge-installed, met een ander bios in gebruik en dan ga ik nu ook andere detonator.
maar ik ben nu dus een bit wanhopig, heeft iemand deze zelfde ervaringen? Of heeft iemand een id wat ik zou kunnen doen om mn systeem wel echt stabiel te krijgen? want mn vakantie valt zo echt int water :'(

he angel 66, hij zou gewoon op 4:5 moeten draaien met je 2700 hoor, maar ik heb ook problemen op dit gebeid denkik, bij mij heeftie ook een paar keer explorer geloten en gestart in XP.
Kben nu bezig met een verse install en als ik meer weet zal ik t laten weten :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus ik ben niet de enigste.
de temp is ook zo vreemd.
was eerst 72 graden[cpu]en nu met extra fan rond 62 graden,en nu die geheugen weer.
af en toe loopt het zooitje vast,of mijn scherm schiet op standby.
moet ik op enter drukken krijg ik 1 of ander xplorer melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

ja, dit bord is bij mij echt ontzettend instabiel. Maar ik ga nu eerst gewoon eve kijken offie wel helemaal goed werkt met geheugen 1:1 en en geheugen bij 2.5:3:3:6
kga wel gewoon 29.42 als detonators gebruiken en dan de volgende keer (als t nu dus weer fout gaat) niet.
t zou ook aan de plaatsign van mn audigy kunnen liggen dacht ik, dus die heb ik even ipv op de laatste pci, op de op 2 nalaatste gezet, want de laatste deelt zn irq met oa de IDE dacht ik. Misschien zorgt dat voor de corrupte files waar ik last van had. Van die afsluitende exploter had ik btw last toen de bus op 167 liep, verder eigenlijk neit. tzou best mn voeding kunnen zijn ook.

He! ik zag net in een ander topic dat er problemen zijn als je 2 modules gebruikt ipv 1, ik heb er dus 2, maar hoort t bord dan zo instabiel te worden? t lijkt me toch niet...

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Weet iemand hoe je het bootlogo kunt vervangen door je eigen plaatje. Dit zou moeten kunnen met zoeits als MYLOGO, maar kan hier niets van vinden op de Cd- Manual of website van Asus. Misschien is het al gevraagd in dit topic, maar ik kwam het niet tegen. Anybody got a clue??

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Op vrijdag 21 juni 2002 14:04 schreef Okyah het volgende:

He! ik zag net in een ander topic dat er problemen zijn als je 2 modules gebruikt ipv 1, ik heb er dus 2, maar hoort t bord dan zo instabiel te worden? t lijkt me toch niet...
Het is inderdaad zo dat als je 2 PC2700 modules gebruikt het bord niet wil lopen met 4:5 geheugen settings en agggresive timing. Zet je de geheugenfactor op 1:1 moet dit echter geen probleem zijn. Dit geeft trouwens geen merkbare performance verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Das wel erg handig voor een bord waar je je ram op 333 mhz kan laten draaien :) dat t dan dus niet kan :P
je mag maar een stukje ram hebben, das fijn. maarja, dan ga ik dat dus maar tryen,maar ik word er wel erg chagrijnig van, hoor, als zo'n ding neit doet wat ik wil, ik bedoel, ik heb pc3000 ram, maar dat kan ik dus maar op 266 mhz laten draaien, aangezien de northbridge (CE stepping nota bene) ook niet omhoog kan, omdat ie anders keihard vastloopt! das toch van de gekken :P
maarja, nog maar wat proberen

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 14:37 schreef Killer het volgende:

[..]

Het is inderdaad zo dat als je 2 PC2700 modules gebruikt het bord niet wil lopen met 4:5 geheugen settings en agggresive timing. Zet je de geheugenfactor op 1:1 moet dit echter geen probleem zijn. Dit geeft trouwens geen merkbare performance verlies.
Je moet het geheugen in de 2de en 3de bank doen.. ik heb 2x 256mb kingston pc2700 @cas2 settings..

Onstabiel.. nee.. toch wat fout in je hardware. Het board is gevoelig voor type geheugen. Trek ook even je audigy er uit. Of nog beter aleen je 3com nic en je videokaart, 1 geheugen stripje (als het nog onstabiel is 1 keer omwisselen met de andere)

Overclocken gaat ook heerlijk. Ga hem deze vakantie unlocken maar nu zelfs locked haal ik 150fsb stabiel. Me dane elec geheugen |:( is niet zo geweldid dus kan daardoor niet hoger dan fsb van 142 met turbo/cas2 settings komen. Ben aan ut sparen voor crucial pc3000 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

kheb een gig aan ram gekocht, gewoon omdat t leuk is, maar zodirect kan ik t dus helemaal neit gebruiken :'(
maar t is een bit vaag, toch dat t niet werkt, want veel mensen hebben ook een audigy en geforce 4 en nic enzo, dus echt gek is t niet, of wel?
maar mn geheugen zit al in 2 3n, in elk geval de verst verwijderde 2 van de proc en nog steeds heb ik problemen. maar ik heb ongeveer dezelfde dingen in een a7v266e en daar wekt t wel ok allemaal, maar deze is dus gevoeliger voor soorten ram? kheb corsair xsm ofoz, pc3000 cas2.0, maar werken, homaar :'(
kweet nog neit wat ik moet doen, maar ik ga gewoon verder proberen dan maar

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ander ddr geheugen in de buurt? pc2100 pc2700? Maakt niet uit wat.. als het maar ddr is.. probeer dat anders even. Het klinkt mischien wat minder.. maar ik vrees dat het je geheugen is. Die audigy wertk wel hoor.. maar wacht er even mee todat je er zeker van bent dat je systeem stabiel is dan pas de audigy. Slot 4 moet je hem dan in doen die is niet geshared. Maar wacht daar maar even mee.

Het is echt een heerlijk boardje.. scoort in alle reviews heel goed. Dus er is bij jou toch echt wat verkeerds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 05:25
Op dinsdag 18 juni 2002 14:00 schreef [Elite]Hippie het volgende:

[..]

Kingston doet ut perfect hoor :). Weet niet waar jij die conclusies trekt? Draait bij mij als een zonnetje.
Dat hoorde ik van iemand die bij een toko dit mobo had gekocht en die toko had alleen Kingston geheugen. En ze gaven aan dat dat niet op dit mobo werkte, dus moest die kerel (die 't mobo kocht) ergens anders geheugen halen.

Maar als jij zegt dat 't werkt, dan geloof ik jou ;)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

NEEEEE!!!!! :'( nu is ook nog mn CTX 960f monitor kapot, goh, t zit me wel mee vandaag, zeg.
ok, dat ga ik dan maar eens doen, dus audigy op 4, nic op 3 dan maar?
maar eesrt even XP sabiel krijgen, eventueel met ander geheugen dus, minder, hoor, ja, kheb nog wel pc2100 in andere pcs, daar even wat uit lenen. En dit was nogal prijzig geheugen, ook, damn en kheb 2x512 dus, echt zonde :(
maarja, nogeens tryen dus.
dank voor nog wat info, maar ik heb echt nooit zoveel problemen gehad met een bord als met dezen, hoor, nja, behalve de k7m dan, stink-irongate :), maar ik ben niet echt ontzettend te spreken dus over dit bordje, tleek me erg ok, tlijkt een bit op de a7v266e, maar daar heb ik helemaal geen problemen mee.
maarja, proberen weer dus. ;(

nja., kheb nu er pc2100 ingezet, een reepje van 256, vervolgens mn audigy, nic en een schijf eruit getrokken en dan nu ga ik weer XP installen.
Duurt t bij jullie btw ook vet lang voordat XP ook daadwerkelijk uitgeboot is? bij mij was t telkens nog 60 seconden in windows wachten (je kon wel dingen doen, hoor) voordat ie daadwerkelijk klaar was, volgens bootvis.

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er een programma waar ik er achter kan komen wat voor geheugen het is[merk en zo].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Op vrijdag 21 juni 2002 15:55 schreef angel66 het volgende:
is er een programma waar ik er achter kan komen wat voor geheugen het is[merk en zo].
he angel 66, je kan prob t ook vinden op je reepje. gewoon kast openmaken en kijken op je reepje, daar zit dan een stickertje op meestal met type en merk en dan op t reepje zelf staat er ook op van welk merk de chipjes zijn

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had er ook problemen mee.. kreeg aleen maar cpu failed test blah blah.. mobo en proc waren beide d.o.a :)

Lijkt me echt kl*te voor je.. dat geheugen zal zeker veel gekost hebben, maar ik neem aan dat je het nog kan omwisselen voor bijvoorbeeld samsung. Ik zou eerst maar is ander geheugen testen in een 'stripped' systeem met bios defaults.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

ja, wat ik er nu in heb gezet aan ram is apacer met samsung chipjes, dus dat moet wel werken in elk geval, maar je wordt hier zo chagrijnig van, denk je zo: mhmmm, kheb een fijn systeempje bij elkaar gekocht en dan werkt t neit :(
maarja, proberen dan maar. dank voor de hulp btw hoor :)
maar kben een bit :( zoals je wel snapt :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net die zaak gebeld.
ze zijn bereid om de moederbord om te ruilen voor een msi kt333 ultra.
wat denken jullie daarvan.
ze zeggen dat die msi stukken minder presteerd dan de asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb geluk gehad zo te zien met de Asus A7V333.....
Draait gewoon prima hier. Ik heb een XP1800+ en 512MB pc2700 geheugen ( 1 reepje ). De fsb draait op 150MHz en de cpu/memory ratio is 1/1, dit wel met de strakste geheugentimings verder. Ongelooflijk snel en uiterst stabiel. Verdere hardware in mijn bak is een oude SoundBlaster Live Value ( kan voor problemen zorgen voor veel mensen met een VIA chipset ), een Asus Ti4600, en een Intel Pro 100 kaartje.

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ja heb tot dinsdag om er over na te denken.
ik heb een asus 4200[128]er in zitten.
mijn score valt wat tegen[3dmark]9271.
uiteraard niks overgeklokt.
de warmte begint omhoog te kruipen zodra ik ga gamen of zo.
gaat die weer 70 of hoger.
nu rond de 63,er is al 1 xtra fan bij geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn geheugen settings zijn 2.5--3--3--5.
die rotation staat op 4.5 geloof ik.
wa is het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

die 3dmarkscore is wel ok, maar stabiliteit is blangrijker wat mij betreft.

Maar merkt iemand er iets van dat je met dit moederbord vet lang doet over t booten? windows issie wel relatief snel (kheb nu net zonder audiokaart en nic gedaan, DAS pas snel :) ) maar dan duurt t nog 70 seconden voordattie klaar is met booten. bootvis was er wat vaag over, maar als ik prime95 wil gebruiken om de stabiliteit te testen zegtie dat ie nog 65 seconden ofzo moetwachten totdat windows klaar is met de boot.
zou iemand anders dit even kunnen bekijken/bevestigen?
kheb audio onboard en usb2 uitstaan, khe echt geen id, waarom ie nog meer dan een minuut bezig is, tis beswel vaag.

Angel66: snelste setting is 2.0 2 2 5, maar dit is niet noodzakelijk de beste in verband met stabiliteit.

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jij bedoelt vanaf het moment dat je de computer aan doet.
ik heb zo min mogelijk in mijn opstart menu staan.
bv--nav agent--nvppidaemon--scheduling[mtask].
thats it.
scheelt een boel.
ben wel van plan om met me te gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rond 58 seconden.
best wel langzaam ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

nee, ik bedoel dattet 70 seconden duurt nadattie in windows is aangekomen.
en er draait verder helemaal niets, kheb ook al enkele van de services uitgeschakeld.
t duurt gewoon nogeens 70s nadat ie al in windows is aangekomen, dat is juist zo vreeemd.
maar heeft iemand een id hoe ik t kan testen redelijk snel, of ie stabiel is?
nja, hij doet t nu met een reepje 2100 en zonder gluid en nic, maar t lang blijven nixen in windows is gebleven, probeer t maar eens met prime95 en dan torture test, dan zegtie datje nog zoveel seconden moet wachten, kvind dat beswel vreemd, want dat heb ik met mn a7v266e niet

Ik raad je trouwens ME van harte AF, echt waar, dat is t OS waar ik de meeste trublles mee heb gehad (vooral bij anderen, want bij mij heeftie er nog geen dag opgestaan :) )
als je een oude OS wil, neem dan 98SE, maar XP bevalt me eigenlijk wel, hoor :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee das niet goed.
ik zou gek worden,en ik zit nu al te klagen.
ik zei het laatste keer nog tegen een vriendin,die heeft zo,n desktop geval[p3].
als je ziet hoe snel dat ding opstart ,met 98.
ik heb zelf niet echt problemen gehad met me.
xp heb ik nooit gehad,heb alleen maar mensen horen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie doen toch echt wat fout... er zijn ontzettend veel reviews van dit board.. geen problemen mee en presteert geweldig.

Ik heb er zelf ook geen problemen mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

ik heb genoeg ervaring met veel andere borden, hoor en die werken wel, dit bord heeft gewoon bij veel mensen problemen, bij anderen helemaal niet.

en bij mij geeftie dus wel degelijke wat problemen, hoor.

fijn dattie t bij anderen wel doet :) maar ik zou graag willen dattie t bij mij ook deed :P
:D

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou de mijne is stabiel nu.
rare merk geheugen trouwens,winbond.
nog nooit van gehoord.
alleen beetje warm steeds.
mijn geheugen is dus cas 2.5.
dus zal ik hem wel op 2.5---3--3--5 moeten laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor ik heb ook brak danelec cas 2.5 geheugen en het draait ook op 2.0..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

ik heb em nu zonder nic en audio draaien, maar ik heb gemerkt dat ik met 4:5 wel cas2.0 kan draaien, maar neit met 2 2 5
dus 2 3 3 6 met 4:5 doettie wel, maar anders niet, maar dat moet toch beter kunnen? tis corsair pc3000 cas2.0
maar de bus draait nu ook stabile op 166, maar je hebt kans dattie t met een hogere ambient-temp niet aankan

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij 4:5 kom mijn Samsung Cas 2.5 ==> Cas2 niet verder als 3-3-6. 2-2-5 komt niet door de "burn in".
Fsb is in dit geval 140 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

ja, maar dit is wel cas2.0 ram en neit echt goedkoop ook, dus ik had eigenlijklijk wel verwacht dat de strakste timings mogelijk zouden zijn. kweet alleen niet of t aan t ram zelf ligt of de combinatie van dit moederbord en dit ram, maar teleurgesteld ben ik wel.
maar ik laat em nu gewoon prime95 lang draaien met een bus van 166 (*10) en ram op 1:1 met 2:3:3:6 en t draait al bijna 12 uur, dus deze instelling lijkt me vrij stabiel.
Maar ik wil eigenlijk dat t weer 30 graden is, want volgens mij draaide die dit eerst neit met 166 als bus, dus t zou kunnen dat als t een paar graden warmer is, dattie er floeps mee ophoudt. en dan zet ik de bus wel lager, hoor.

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die winbond van mij,wa is dat???
nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik werd net tijdens 3dmark terug naar de desktop gegooid.
ik denk dat door het geheugen komt of niet???
oh effe een vraag over die voltages.
bij mij zijn ze--12v--ong 13
5v-4.919
3.3--3.12
vcore--1.77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12.0V ==> 12.3
5.0V ==> 4.9
3.3V ==> 3.23
VCore ==> 1.76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
Heeft iemand nog het 1006 bios voor me? Ik kan 't echt NERGENS vinden!

Stuur desnoods naar dennis.van.der.stelt@cmg.nl of icq me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:18

Haaguit

HBZNPLT!

Op vrijdag 21 juni 2002 02:13 schreef MrSpacely het volgende:

[..]

hmm dan is er iets ergs mis ja 70 graden met goeie koeling

vaag ik had maximaal (warme kamer van 25 graden tot 30 graden) 60 graden meestal minder 55 graden
maar dat is met slechte koeling (tot 1800+) op een 2100+
en warme kamer komt airco in en betere koeling maar ja

das erg vreemd 70 graden er waren mensen die met bios update een wamrte probleem kwijt waren maar ja das te laat
OK, ze hadden de cooler verkeerd gemonteerd (SUKKELS). Ik heb er niet aangezeten om het te fixen (anders garantie pleite). Nu nieuw mobo en proc. 60 graden stressed, dus dat ok.

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 09:10
Heeft iemand anders er ook last van dat die promise fasttrack bios zo lang duurt? M'n vorige bordje een Asus A7V raid was binnen 2 sec klaar met dedecteren van m'n HD maar het zelfde systeem met alleen het moederbord, processor en geheugen vervangen, duurt het ruim 10 sec (gokje heb 't niet getelt tot nu toe.) Is dit gewoon iets fouts of hoort 't gewoon zo.

Een 2de opmerking die ik heb is over de vele problemen bij mensen dat ik hier in het topic lees. Wat ik me afvraag ik welke versie van het moederbord die mensen hebben. Ik bedoel dan niet je bios versie maar je versie van het moederbord. Dit nummer staat net naast je 2de pci slot.
Ik zal straks nog wel ff een foto maken als jullie niet weten wat ik bedoel.

Oh ff voor 't detail ik heb er een samsung 40GB UDMA 100 aan hangen. I'n de Fastrack bios geeft hij hem aan als een 0, 1 mirror striped. Ik heb nog niet kunnen vinden hoe dit te wijzigen.

Later meer. :)

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmik moet dinsdag naar die zaak terug komen.
hun zeggen dat die 70 graden geen kwaad kan.
er zit al een xtra fan in.
zou die processor het zijn.
die 12 volt loopt ook tegen de 13 aan.
nou ja ,ik kijk wel wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik dacht dat ik een 1.07 revision had, maar ik zal t zo nog wel even gaan tsjekken, maar mn problemen hebben probably met t geheugen te maken :(
maarja, kben nog stuff aant proberen, want ik ga de moed niet opgeven, zeker niet als ik plaatjes van UT2K3 en DoomIII zie :9~
en verder ga ik ook nog lekker warcraft III spielen :)
draait wel op mn huidige hoor, maar tis leuker op n nieuwe :)
maar ktsjek mn revision zo, maar ik kan t nu niet zien en hijs nog aant testen :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Ik heb een vraagje:
naar mijn weten werkt dat overvoltage alleen als je je mobo op jumper-mode zet. Alleen hoe moet je dan je multiplier aanpassen aangezien er geen jumpers voor zijn en het dan ook niet mogelijk is om het in de BIOS te doen?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Op zondag 23 juni 2002 01:02 schreef Sandermvdb het volgende:
Ik heb een vraagje:
naar mijn weten werkt dat overvoltage alleen als je je mobo op jumper-mode zet. Alleen hoe moet je dan je multiplier aanpassen aangezien er geen jumpers voor zijn en het dan ook niet mogelijk is om het in de BIOS te doen?? :?
nee overvoltage werkt ook met jumperfree :)
tenmisnte bij mi is dat t geval
gewoon op je moedrebord instellen en je kan t trugzien in je temp en voltage monitor in je bios. Bij je vcore instellingen staan btw nog de oude waardes.
maar bij mij werkt de overvoltage ieg, maar ik had er nix aan.

khoop dat mn ding nu wat stabiel wordt. Kheb btw nu gemerkt dattie met 2 reepjes inderddaad de strakke timings niet aankan, vaag, hoor, maarja :P

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 01:25

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Op zaterdag 22 juni 2002 20:45 schreef Red_Cell het volgende:
Heeft iemand anders er ook last van dat die promise fasttrack bios zo lang duurt? M'n vorige bordje een Asus A7V raid was binnen 2 sec klaar met dedecteren van m'n HD maar het zelfde systeem met alleen het moederbord, processor en geheugen vervangen, duurt het ruim 10 sec (gokje heb 't niet getelt tot nu toe.) Is dit gewoon iets fouts of hoort 't gewoon zo.
Ik heb een A7V zonder raid maar daar duurt het detecten van de HD's aan de promise controller vanaf bios 1008 ook ongeveer 10 seconden. Ik denk dat de A7V333 ook die nieuwere build van de promise bios heeft en dat het daarom zo lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Op zondag 23 juni 2002 01:08 schreef Okyah het volgende:

[..]

nee overvoltage werkt ook met jumperfree :)
tenmisnte bij mi is dat t geval
gewoon op je moedrebord instellen en je kan t trugzien in je temp en voltage monitor in je bios. Bij je vcore instellingen staan btw nog de oude waardes.
maar bij mij werkt de overvoltage ieg, maar ik had er nix aan.
Ik werk ook in jumperfree mode en die Overvoltage jumper staat "aan" maar mijn Voltage is gewoon 1,85 Volt maximaal :?
Zou het aan de BIOS liggen? welke BIOS gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

ja, kheb ookm zo'n ding aan een a7v266e hangen en dat duurt helaas altijd lang

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Op zondag 23 juni 2002 01:19 schreef Sandermvdb het volgende:

[..]

Ik werk ook in jumperfree mode en die Overvoltage jumper staat "aan" maar mijn Voltage is gewoon 1,85 Volt maximaal :?
Zou het aan de BIOS liggen? welke BIOS gebruik jij?
ik heb volgens mij die overvoltage stand geprobeerd met de 1007, maar ik use nu de 1006 weer, maar misschien is t de revision? ik heb volgens mij de 1.07 maar zeker weten doe ik t neit, en ik kan t nu niet bekijkne, want hijs bezig :)
kzal zo snel mogelijk voor je kijken offie ook onder 1006 wertk, maar ik vrees wel voor datacorruptie, want hij doet al vet snel vaag.
maar je moet niet kijken bij de list van voltages die je kan kiezen, he? kijk bij de lijst waar ook je temp is aangegeven, daar staan ook je voltages en daar gaffie dan bij mij 2.09V als vcore aan, ook al stelde ik de vcore totaal anders in.
kijk dus niet bij de instellingen maar bij de gemeten voltages :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Op zondag 23 juni 2002 01:40 schreef Okyah het volgende:

[..]

ik heb volgens mij die overvoltage stand geprobeerd met de 1007, maar ik use nu de 1006 weer, maar misschien is t de revision? ik heb volgens mij de 1.07 maar zeker weten doe ik t neit, en ik kan t nu niet bekijkne, want hijs bezig :)
kzal zo snel mogelijk voor je kijken offie ook onder 1006 wertk, maar ik vrees wel voor datacorruptie, want hij doet al vet snel vaag.
maar je moet niet kijken bij de list van voltages die je kan kiezen, he? kijk bij de lijst waar ook je temp is aangegeven, daar staan ook je voltages en daar gaffie dan bij mij 2.09V als vcore aan, ook al stelde ik de vcore totaal anders in.
kijk dus niet bij de instellingen maar bij de gemeten voltages :)
Ik heb revisie 1.02. Ik dacht dat dit een redelijk nieuwe revisie was en ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat 1.07 bestaat.
Ik kijk ook in het temperatuur scherm maar daar staat echt 1,85 (1,87) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Op zondag 23 juni 2002 02:09 schreef Sandermvdb het volgende:

[..]

Ik heb revisie 1.02. Ik dacht dat dit een redelijk nieuwe revisie was en ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat 1.07 bestaat.
Ik kijk ook in het temperatuur scherm maar daar staat echt 1,85 (1,87) :'(
mhhmm, kdacht dat gezien te hebben, maar wie weet laat me geheugen me in de steek en heb ik een ander bord met die revisie? :)
tis al laat immers :)
maar ik zal voor je kijken met deze bios, maar mn pc is dus bezig, maar ik vind t vaag dattie niet werkt

HE! :)
wacht eens, dr is toch een jumper met iets van voltage restiction?
die moet je dan op unlimited zetten, zou dat de oplossing zijn? zelf heb ik dat niet veranderd, maar misschien staat ie bij mij standaard goed en bij jou niet?
tis allicht de moeite waard om er even voor int boekje te kijken? :)
kzal zelf ook even kijken, ok?

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

jumper gevonden! kweet neit of dit de oplossing is, maar wie weet :)
rechtsonder op je bord:
voltage regulator output limit
12=limit
23=unlimited

maar de default stand is wel limit, dus, kdenk niet dat dit de oplossing is, maar t kan geen kwaad om te proberen? toch? :)
het heet dus VID en zit naast je asus asic ding :)
succes :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan het kwaad dat die 12v van mij tegen de 13 aan staat te hikken.
en die 3.3 maar 3.19 is.
ik ga dinsdag terug naar die zaak,ik moet even mijn verhaal kunnen maken.
en die temperatuur natuurlijk,met gamen of zo gaat die dik de 70 graden in[cpu temp].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 10:23
Op zondag 23 juni 2002 10:21 schreef angel66 het volgende:
kan het kwaad dat die 12v van mij tegen de 13 aan staat te hikken.
en die 3.3 maar 3.19 is.
ik ga dinsdag terug naar die zaak,ik moet even mijn verhaal kunnen maken.
en die temperatuur natuurlijk,met gamen of zo gaat die dik de 70 graden in[cpu temp].
Mijn 12v is ongeveer 12,8 en 3.3 is ongeveer 3.19 bij mij. Wanneer ik een spel speel zoals SOF2 dan gaat mijn temperatuur van mijn cpu ook naar 70graden of zelfs hoger.

Draai burnk7 maar eens. Mijn cpu heeft de record bereikt van 76-77 graden. Stabiel!

Zolang het stabiel is, is het geen probleem. En het ligt bij mij niet aan de koelers, ik heb name een Enermax vouding met twee fans, daarnaast een casefan voor in de kast, twee casefans boven de voeding en een casefan op de hoogte van de cpu. Als cpu cooler gebruik in Global Wintak met twee fans.

Idle is mijn cpu ongeveer 58 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik liet mijn processor net op 12.50 draaien.
nou temp bleef normaal.rond de 59.
nou maar wat mij opviel dat die 12v ook normaal bleef.
vreemd toch.
ik zal maar een andere voeding vragen,ze zullen er toch wel een punt aan lullen.
maar er is mij gezegd als je met zulke temperaturen blijft draaien dan verkort je de levensduur van de processor.
op die cpu zit een gt igloo 2310.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Maar deze asus moederbord geef jouw temps rond de 10 tot zelfs 15 graden te hoog aan... Als je de temperatuur vergelijkt met andere moederborden. Hij leest de temperatuur uit de core. Die is gewoon veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Cell
  • Laatst online: 13-09 09:10
Op zondag 23 juni 2002 12:03 schreef Brakius het volgende:
Maar deze asus moederbord geef jouw temps rond de 10 tot zelfs 15 graden te hoog aan... Als je de temperatuur vergelijkt met andere moederborden. Hij leest de temperatuur uit de core. Die is gewoon veel hoger.
Hmm, als jij gelijk heb zou dat eerder betekenen dat dit moederbord in tegenstelling tot andere moederborden als enigste correct de temperatuur aangeeft. Omdat als je meet in de core dat de echte temperatuur is. De rest zou inderdaad er dan 10 to 15 graden naast zitten omdat zij de temperatuur meer aan de buitenkant van de core/processor lezen waar de temperatuur al koeler is. Het geeft je stof om even over na te denken :+

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar waarom wor ik af en toe uit bv 3dmark gegooid.
en die ddr geheugen ken ik helemaal al niet tweaken,krijg ik fouten om mijn oren gegooid[winbond].
en een heleboel die ong dezelfde opzet hebben die hebben geen last van die temp v.
misschien door die geheugen dat ik af en toe naar de desktop word teruggegooid.
die vervang ik in ieder geval.
meer fans betekent alleen maar meer herrie,en dat wil ik niet.
maar ik heb gisteren me er op gegooid,en hij is verdomd snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op zondag 23 juni 2002 12:28 schreef angel66 het volgende:
maar waarom wor ik af en toe uit bv 3dmark gegooid.
en die ddr geheugen ken ik helemaal al niet tweaken,krijg ik fouten om mijn oren gegooid[winbond].
en een heleboel die ong dezelfde opzet hebben die hebben geen last van die temp v.
misschien door die geheugen dat ik af en toe naar de desktop word teruggegooid.
die vervang ik in ieder geval.
meer fans betekent alleen maar meer herrie,en dat wil ik niet.
maar ik heb gisteren me er op gegooid,en hij is verdomd snel.
Zomaar een vraagje: hoeveel watt is jouw voeding?

Het is bekent dat de Asus erg nauwkeurig is met bepaalde merken geheugen. By the way: heb jij de hele topic vanaf bladzijde 1 wel gelezen?

En meer fans = meer herrie: mijn computer is juist muis stil! Enermax voeding hoor je nauwelijks en kun je kwa toeren bijstellen. Casefans zijn ook van Enermax en kun je zo zacht zetten als je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm300 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op zondag 23 juni 2002 13:04 schreef angel66 het volgende:
hmmm300 watt.
Daar is het antwoord. Je kunt proberen om een wat zware voeding te gebruiken. Er zijn meerdere mensen die na een zware voeding geen resets meer hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in mijn athlon 1000 setje zit een 350 watt voeding.
zou ik ze om kunnen ruilen .
of is dat geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op zondag 23 juni 2002 13:13 schreef angel66 het volgende:
in mijn athlon 1000 setje zit een 350 watt voeding.
zou ik ze om kunnen ruilen .
of is dat geen goed idee.
Als je ervaring mee hebt, zou ik het inderdaad effe testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehehe nee niet echt.
vraag het wel aan die gasten daar dinsdag.
moet er toch heen.
oh ja als ik die bus speed niet op 166 kan zetten dan is hij niet unlocked toch???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn mijn specs: Asus a7v333 mobo, Asus GeForce3 ti200, Athlon XP 1800+ proc, IBM 60GXP HDD, thermaltake Dragon Orb 3 proc cooler.

Nu heb ik eigenlijk vanaf het begin af aan al totaal onverwachte vastlopers zonder foutmelding (waar de pc echt helemaal vast is gelopen, zelfs ctrlaltdel werkt niet), dus moest ik hem steeds handmatig uitzetten. Dit kwam zowel tijdens het spelen van bijv. 3d games als gewoon in windows. Op dat moment had ik 2 modules van ieder 256mb DDR pc266 (210 dus) in mijn comp zitten, dus ik dacht dan switch ik de modules even van slot om te kijken of dat er tegen helpt, nadat ik dat hab uitgevoerd starte de hele comp niet meer op. Dus ik weer de modules terug gezet naar originele staat en nee, comp starte weer niet op.

Nou, start niet op is niet echt hoe je het kan noemen, hij spreekt de monitor niet aan. Dus ik dacht zal het geheugen wel zijn, geheugen was trouwens A-merk (merkloos dus), dus ik hab gisteren een nieuwe module gekocht TwinMos 256mb ddr pc266 op me mobo gezet maar hij start nog steeds niet op!!.

Dus ik heb ik de geluidskaart en netwerkkaarten eruit gehaald, cdrom/floppydrive en 2de hdd ontkoppeld en eruit gehaald. Daarna nog een keer laten opstarten en hij boot nog steeds niet. Stomme is dat dus wel alles werkte met vastlopers. :\, het volgende gebeurd als ik de comp aanzet:

Mobo lichtje gaat branden,
Proc Cooler gaat aan,
Coolertje op de GeForce3 gaat aan,
HDD word aangesproken,
en verder gebeurd er niets........

Nou heb ik de monitor getest en die werkt wel op me andere comp, daarna had ik de geforce in mijn andere comp gedaan en daar werkt hij wel in.

Nou denk ik zelf dat het geheugen gewoon niet goed is, nou ben ik zelf niet zo'n super techie maar wellicht is er iemand die mij kan helpen/adviseren????

Groetjes,
Ayane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Op zondag 23 juni 2002 02:20 schreef Okyah het volgende:
jumper gevonden! kweet neit of dit de oplossing is, maar wie weet :)
rechtsonder op je bord:
voltage regulator output limit
12=limit
23=unlimited

maar de default stand is wel limit, dus, kdenk niet dat dit de oplossing is, maar t kan geen kwaad om te proberen? toch? :)
het heet dus VID en zit naast je asus asic ding :)
succes :)
Deze jumper staat al op unlimited :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op zondag 23 juni 2002 13:22 schreef angel66 het volgende:
hehehe nee niet echt.
vraag het wel aan die gasten daar dinsdag.
moet er toch heen.
oh ja als ik die bus speed niet op 166 kan zetten dan is hij niet unlocked toch???
Je kunt de fsb niet zomaar op 166 zetten jo! Ja, eerst jouw cpu unlocken en daarna de multilocker omlaag brengen. Maar dat zou ik jou nog effe niet doen (voor jouw garantie...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op zondag 23 juni 2002 13:24 schreef Ayane het volgende:
Groetjes,
Ayane
CMos al gereset? Ik zou als ik jou was effe deze topic lezen (als je dat nog niet gedaan had) en andere Asus A7V333 topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had deze hele topic al gelezen ja, ook andere a7v forums opgezocht, maar ik kom er niet achter....

ik had ook al gekeken op: http://www.a7vtroubleshooting.com
Maar daar kon ik ook geen oplossing vinden.

CMOS resetten? dat reset toch alleen maar de bios batterij als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Ik heb een topic gelezen met betrekking tot het niet opstarten en daar was het resetten van de cmos de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brakius, dat heb ik nog nooit gedaan -_-, is er een site ergens waar je kan lezen hoe je stap voor stap je cmos reset of staat dat toevallig in de documentatie die bij het moederbord zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik heb hem gereset ik heb dat ronde zilveren battje naast clr_rtc voor 10 min eruit gehaald en weer terug gestopt (natuurlijk met alles unplugged) daarna alles weer ge-ingeplugged maar geen resultaat.........nog andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Heb jij al geprobeerd om via jumpers de fsb op 100 te zetten en het geheugen op 1:1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:13

Dark

who tweaked the light?

Na diverse bronnen gelezen te hebben met betrekking tot de jp1 en jp2 jumpers, kwam ik er niet helemaal uit. Om een definitief antwoord te krijgen op de voltages die het geheugen bereiken ben ik zelf aan het meten geslagen.

Op een A7V333R rev 1.02 mobo geladen met een twinmos module heb ik zowel het VDD als het VDDQ voltage opgemeten direct aan de geladen ramslot met een digitale multimeter, metex m3650B precisie 0,3% v/d range(20v) + 1 digit.

Afbeeldingslocatie: http://darkforce.dyndns.org/pics/test.jpg

Afbeeldingslocatie: http://darkforce.dyndns.org/pics/bigtest.jpg

na alle 9 mogelijke posities geprobeerd te hebben, heb ik het volgende jumper tabelletje opgesteld:

Afbeeldingslocatie: http://darkforce.dyndns.org/pics/Vddr-001.jpg

mijn gegevens komen niet helemaal overeen met de door hardtechs4u verzamelde data, waarschijnlijk doordat zei aan een rev 1.01 hebben gemeten.

referenties:
http://www.hardtecs4u.com/reviews/2002/ddr333_roundup/index14.php
http://www.mushkin.com/cgi-bin/Mushkin.filereader?3d11ca1f193c06b02740c0a8010205dc+EN/products/990880#asusa7v333
http://www.amdmb.com/vb/forumdisplay.php?s=&forumid=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Is een 350 watt enermax voeding btw stevig genoeg?
volgens mij heb ik dus ieg een stinkproc en over de northbridge ben ik nog niet uit, even wachten tot t weer wat warmer is, of even de casefans uitzetten.

he sandermvdb, dan weet ik t neit, maar ik ga wneer t mogelijk is, kijken welke revision ik heb.

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je met een balpoint of dergelijke die 2 punten naast het batterij'tje met elkaar verbonden? (natuurlijk eerst batterij er uit halen) Dan is hij pas gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er een 8 cm groot koelblok op?? Ik wil er namelijk een 8 cm koeler op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
Er kan een zelfs koelkast op! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net mijn xp set teruggebracht.
en een pent systeem genomen.
pent4 1.8[400]en asus mobo P4B533.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Laatst online: 13-09 07:29
Iemand de HALT functie van de chipset al eens geprobeerd ?

Ik heb net via WPCREDIT me register 95 aangepast en nu is me cpu gedaald van 53 naar 44 graden, bij normaale werkzaamheden.

Voor zover ik kan merken is alles superstabiel, zoals het van te voren ook was, hij gaat nu maar een nachtje benchen om te kijken of hij zo stabiel blijft.
Deze temperaturen bevallen me veel beter, zeker met het oog op de zomer.

Iemand anders dit al eens geprobeerd op de KT333 Chips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Laatst online: 13-09 19:50

DSK

boeiend...

Ik was eerst van plan om dit bordje te kopen. Maar dit alleen met oog op de toekomst... Ik ging er PC266geheugen bijkopen, levert dit ook al deze problemen op?

Wat er nog inkomt:
400W voeding
2x512MB TwinMos PC266
IBM 60GB HD
Geforce 4 Ti 4200
SB Live! 5.1

1e vraag: levert dat la deze problemen op?
2e vraag: gaat de voeding dit trekken
3e vraag: als 1e=ja welk bord kan ik dan nemen? (mag evt PC266)

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt de interne temp-sensor wel gebruikt?

Ik heb (nog) geen A7V333, vandaar de volgende vraag: reageert de T-uitlezing van de CPU zeer snel als b.v. de koeler eventjes wordt uitgezet?
In c't ('magazine voor computer techniek') nummer 7/8-2002 staat een test van 6 socket-A PC2700 moederborden. Na een (kritische) beschrijving van Soltek's ABS II volgt dan de volgende tekst:
"Maar Solteks Anti-Burn Shield II is niettemin toch een stap in de goede richting. In theorie zouden ook de Asus A7V333 en de Epox 8KA3+ dit moeten doen, aldus de producenten. In ons laboratorium zag het gedrag er meer uit als dat van borden met een socket-meting."
Deze constatering roept dus twijfel op of er wel gebruik wordt gemaakt van de interne temperatuursensor van de Athlon.
Wie kan uit ervaring bevestigen dat de Asus bewering c.q. documentatie klopt?

Na deze vraag over T-management van de CPU wil ik meteen nog iets anders over hetzelfde onderwerp "in de groep gooien". Vroeger hadden veel moederborden een 'Doze' modus en mijn huidige MSI-6309 moederbord heeft in de BIOS o.a. een 'Throttle Slow Clock Ratio' optie. Bij het bereiken van een (instelbare) CPU temperatuur wordt de CPU dus "afgeknepen".
Nu maakt Asus veel ophef over hun C.O.P., maar ik vind het ronduit stom dat er vóór het bereiken van de kritieke T van de CPU (en de daarop volgende noodgreep) niet eerst de CPU frequentie wordt verlaagd.
P.S. Voor zoiets zou je niet naar 'third-party' oplossingen (software) moeten grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik krijg binnenkort dit mobo'tje nieuw uit de winkel, als hij nieuw is, zit er dan meteen de 'verbeterde' versie op?
Asus A7V333 KT333 DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb totaal geen problemen met mijn moederbord (A7V333), behalve de temperatuur... Ik heb een standaart koeler op mijn Athlon XP 2100 ... zonder casefans werd hij 67 in windows, en bij spellen 74, met 1 8cm casefan is hij nu 62 graden in windows en bij spellen 70... Ik weet gewoon zeker dat het niet klopt want het is al erg hoog... 1 casefan erbij scheelt dus al 5 graden... Ik ga er nog 4 bijdoen.... dan 10 graden er dus af, dat komt wel goed...
voor de rest is dit een goed mbtje =]

ohjah... maar me cpu draait nu op 1300 ipv 1700... dus ik moet nog even afwachten tot ik me koelertjes krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Is dit een aangepaste bios voor de Asus A7V333 om de stripe size te kunnen veranderen?

http://www.braziliantech.com/files/Hardware/Motherboard/BIOS/ASUS/A7V333/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vergeten

Vergeten

Chaos is complexe orde

Mijn proc (XP 2000+) is stressed 60 graden. Q-fan regelt mijn papst-fan dan op 2900 toeren, terwijl hij 3500 kan.
Wat is de streef temperatuur van Q-fan en kan deze aangepast worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Op dinsdag 11 juni 2002 14:16 schreef bopitje het volgende:
ik krijg nou ook weer een nieuwe system mocht ook wel weer :)
DUs nu ben ik ook voor dit moederbord gegaan.
Heb nl een mooi review gelezen op hardware.info
Van daar dit bord.
Nu wil ik alleen ff weten of iemand dit iPanel heeft??

[afbeelding]

En is het fijn.
Als ik dit ding zou kopen zo ik wel het lcd willen verlichten.
Maar hoe bevalt hij???
Ik heb sinds een maandje zon I-Panel en het bevalt uitstekend. Je hebt wat extra info dmv codes als je pc niet wil booten en USB op het frontje is ook wel easy. Werkt als de spreekwoordelijke tiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brakius: ik krijg een nieuwere versie van de a7v, ik heb de cd versie nog, ik krijg de ce versie over een paar weken pas. Dus dan ga ik weer aan de slag.

ThnX for your replies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 22:01 schreef Brakius het volgende:
Is dit een aangepaste bios voor de Asus A7V333 om de stripe size te kunnen veranderen?

HIer ben ik ook benieuwd naar, iemand hier die het al getest heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:07

PegOpDeWeg

eej wasup?

Ter info:

Ik heb zelf ook al een tijdje een A7V333. Mammakoek gekocht begin mei (de raid versie was er nog niet toen. Dus deze is zonder raid)

Bios rev 1.6 (was 1.5 met aanschaf)
Board rev. 1.01

Geheugen = 2x 256mb PC2700 (dacht Samsung)
Processor = XP1800 gekoeld door copper alpha66
idle = 43c
stress = 521c
system = 36c
Meting met MBM 5.x

Verder componenten:
- 450watt enermax voeding
- GF4 4400 van Asus
- fikker
- 3 schijfjes van maxtor
- 2x 120 intake koelers (1 voor schijfjes, 1 voor systeem)
- 1x 120 outtake koeler

Draait 24/7 rc64 koeien. (dus voordurende stress)
Geeft geen problemen. Ook andere normaal computer gebruik (irc, icq, browsen, fikken etc) geeft geen problemen. Dient ook nog als webserver, no probs.

Niks gedaan aan overklokken etc. Ggewoon zaakje in kast ingebouwd, bios ff automode, en draaien maar.

Nee, ik heb w2k niet opnieuw installed. (ik is lui :z )
Dus gewoon oude board eruit gejakkerd, nieuwe board erin, zooi weer terug in sloten en starten maar.

Er is echter 1 maar....
Na lange tijd spelen van b.v. warcraft3, halflife.
Dit zijn geen 2 uurtjes, meer tussen de 12 en 18 uur nonstop spelen. Hangt het systeem spontaan. (takke takke takke in geluid) en moet dan een resetje doen. thats all.
Vindt ik geen probleem, want is een teken dat ik te lang speel.. |:(

Mijn vermoeden is echter dat dit absoluut niet met de asus mamakoek te maken heeft maar eerder met het oververhitten van de Asus gf4 kaart (er zit ook een koeler op dat gemaakt is van een oud kattenblikje)

Buiten de games om, telt hij rustig de maandjes af tot 2003.

Mijn mening over overklokken tegenwoordig:

ZINLOOS

Vroeger was het leuk, van 486, p1, p2, celly tijd. Want toen kon je nog leuk overklokken met een daadwerkelijke snelheidswinst (b.v oude slot1 p2 300@450) en later idem met de 300mhz celly's.

Echter, tegenwoordig is het aantal Mhz'en zo hoog dat een verschil van 100Mhz niet eens te merken is op de systeem performance. Bovendien zijn de processors tegenwoordig vele malen goedkoper.

En het dus overbodig maakt om je ontzettend dure processor over te clocken naar de snelheid van de nog vele malen duurdere processor die je eigenlijk wilde kopen maar geen geld voor had.

Voor mij geld de simpele wet van de dia-projector:
ALs een game even snel loopt als een dia-projector, wordt het tijd voor een systeem upgrade :)

P.s. Iemand al een goeie custom gf4 koeler gezien in de stores?

Edit: had even CPU-Z gedraaid, hier de gegevens:

Memory Timings:
freq: 333.3 Mhz
Cas: 2.5 clocks
Ras to Cas delay: 3 clocks
Ras Precharge: 3 clocks
Cycle time: 6 clocks
Bank interleave: 4-way

dis wel bijzonder( Dacht dat ik bios update had gedaan):
Bios version: Asus A7V333 ACPI BIOS Revision 1004 (03-08-2002)
Model: Rev 1.xx
AGP:
rev 2.0
Data rate: 4x
Apertue Size 64mb
SBA: enabled

CPU: 1800+
freq: 1532.9Mhz
MP: x11.5
FSB: 133.3Mhz

Hoop dat er mensen zijn die er wat aan hebben, i.v.m. hun problemen

"It's better to burn out, than fade away"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 15:47 schreef obiwanos het volgende:

ZINLOOS

Vroeger was het leuk, van 486, p1, p2, celly tijd. Want toen kon je nog leuk overklokken met een daadwerkelijke snelheidswinst (b.v oude slot1 p2 300@450) en later idem met de 300mhz celly's.

Echter, tegenwoordig is het aantal Mhz'en zo hoog dat een verschil van 100Mhz niet eens te merken is op de systeem performance. Bovendien zijn de processors tegenwoordig vele malen goedkoper.

En het dus overbodig maakt om je ontzettend dure processor over te clocken naar de snelheid van de nog vele malen duurdere processor die je eigenlijk wilde kopen maar geen geld voor had.
Objectief gezien, helemaal gelijk. Gevoelsmatig is het natuurlijk wat anders. Ikk draai m'n Samsung op Cas 2 en fsb op 140 MHz. Is niet veel maar STABIEL IS IE WEL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vergeten

Vergeten

Chaos is complexe orde

Op maandag 24 juni 2002 23:49 schreef MnM het volgende:

Ik heb net via WPCREDIT me register 95 aangepast en nu is me cpu gedaald van 53 naar 44 graden, bij normaale werkzaamheden.
Ja! Ook hier een daling van de idle temperatuur met 10 graden. Ook stabiel onder XP. Alleen werkt wpcrset (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axeman412
  • Laatst online: 11-09 18:00
Op woensdag 26 juni 2002 15:47 schreef obiwanos het volgende:
Ter info:

Ik heb zelf ook al een tijdje een A7V333. Mammakoek gekocht begin mei (de raid versie was er nog niet toen. Dus deze is zonder raid)

Bios rev 1.6 (was 1.5 met aanschaf)
Board rev. 1.01

Geheugen = 2x 256mb PC2700 (dacht Samsung)
Processor = XP1800 gekoeld door copper alpha66
idle = 43c
stress = 521c
system = 36c
Meting met MBM 5.x

Verder componenten:
- 450watt enermax voeding
- GF4 4400 van Asus
- fikker
- 3 schijfjes van maxtor
- 2x 120 intake koelers (1 voor schijfjes, 1 voor systeem)
- 1x 120 outtake koeler

Draait 24/7 rc64 koeien. (dus voordurende stress)
Geeft geen problemen. Ook andere normaal computer gebruik (irc, icq, browsen, fikken etc) geeft geen problemen. Dient ook nog als webserver, no probs.

Niks gedaan aan overklokken etc. Ggewoon zaakje in kast ingebouwd, bios ff automode, en draaien maar.

Nee, ik heb w2k niet opnieuw installed. (ik is lui :z )
Dus gewoon oude board eruit gejakkerd, nieuwe board erin, zooi weer terug in sloten en starten maar.

Er is echter 1 maar....
Na lange tijd spelen van b.v. warcraft3, halflife.
Dit zijn geen 2 uurtjes, meer tussen de 12 en 18 uur nonstop spelen. Hangt het systeem spontaan. (takke takke takke in geluid) en moet dan een resetje doen. thats all.
Vindt ik geen probleem, want is een teken dat ik te lang speel.. |:(

Mijn vermoeden is echter dat dit absoluut niet met de asus mamakoek te maken heeft maar eerder met het oververhitten van de Asus gf4 kaart (er zit ook een koeler op dat gemaakt is van een oud kattenblikje)

Buiten de games om, telt hij rustig de maandjes af tot 2003.

ZINLOOS

Voor mij geld de simpele wet van de dia-projector:
ALs een game even snel loopt als een dia-projector, wordt het tijd voor een systeem upgrade :)

P.s. Iemand al een goeie custom gf4 koeler gezien in de stores?

Edit: had even CPU-Z gedraaid, hier de gegevens:

Memory Timings:
freq: 333.3 Mhz
Cas: 2.5 clocks
Ras to Cas delay: 3 clocks
Ras Precharge: 3 clocks
Cycle time: 6 clocks
Bank interleave: 4-way

dis wel bijzonder( Dacht dat ik bios update had gedaan):
Bios version: Asus A7V333 ACPI BIOS Revision 1004 (03-08-2002)
Model: Rev 1.xx
AGP:
rev 2.0
Data rate: 4x
Apertue Size 64mb
SBA: enabled

CPU: 1800+
freq: 1532.9Mhz
MP: x11.5
FSB: 133.3Mhz

Hoop dat er mensen zijn die er wat aan hebben, i.v.m. hun problemen
Helemaal mee eens, heb een hoop plezier gehad ( bijna 3 jaar ) van m'n Celeron 566@850, dit gaf echt een boost. Helaas is hierdoor m'n Celly wel overleden :`(

Ik vind overigens je system temperatuur wel erg hoog, 36 graden ik hou hem met twee intake ( 80x80 enermax regelbaar op 2500 toeren afgeregeld ) fan's in een chieftek kast continu op kamertemperatuur ( inmiddels weer terug op 25 raden ). Verder twee out-take fan's van Cooler master stille versie op 2000 toeren.

Wel grappig dat je proc temp lager is als de mijne, heb een XP1900+ maar temperatuur komt niet lager als 54 graden stressed, 48 graden idle.

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 23:49 schreef MnM het volgende:

Voor zover ik kan merken is alles superstabiel, zoals het van te voren ook was, hij gaat nu maar een nachtje benchen om te kijken of hij zo stabiel blijft.
Deze temperaturen bevallen me veel beter, zeker met het oog op de zomer.

quote///

Ik snap hem niet.Hoe en wat pas je nou precies aan in je register?heb dat proggie ook in gebruik maar zou echt niet weten hoe het moet.Sorry,heb het proggie dus niet maar misschien heb je ook nog een link voor me-zou erg mooi zijn.Aangezien ik waarschijnlijk morgen mijn nieuwe mobo mag verwachten (ASUA A7V333) :9~ zou wat hulp erg wenselijk zijn,denk zelf dat er meer mensen baat bij hebben.Het is een goed board muv. de temp.weergave-en als je dus zo de temp met 10graden naar beneden kan krijgen is dat erg leuk meegenomen. please help us!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vergeten

Vergeten

Chaos is complexe orde

Op donderdag 27 juni 2002 16:09 schreef Hotty het volgende:
[..]
Check deze site een:
http://www.viahardware.com/haltcooling.shtm

Hier staat precies uitgelegd hoe en wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He VERGETEN....bedankt he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op dinsdag 25 juni 2002 22:01 schreef Brakius het volgende:

Niemand geprobeerd :?
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.