K zal zondagavond/maandagavond wel ff kijken met sof2
ben benieuwd.
ben benieuwd.
Dan zal jezelf toch iets niet goed doen.Op zaterdag 01 juni 2002 23:21 schreef Morph666 het volgende:
draaien nog wel veel meer games "kut" met de Radeon 8500....
zelfs een geforce 3 ti 500 draaid mijn eruit in games
terwijl ik toch echt een hogere 3d mark score heb
9231 3dkmark 2k1 SE Score....
Was op lanparty die gozer met Ti500
had 8152 3d Mark 2k1 SE score....
en SOF2 draaide bij hem toch echt duidelijk beter....
GTA 3 veel beter trouwens .....
UT draaide bij hem beter
CS draaide bij hem beter....
had ik nou maar 3 keer nagedacht voordat in zee ging met een bedrijf met brakke driver support!
Verwijderd
Breek je nek voorzichtig
OOOOOOp zaterdag 01 juni 2002 23:21 schreef Morph666 het volgende:
draaien nog wel veel meer games "kut" met de Radeon 8500....
zelfs een geforce 3 ti 500 draaid mijn eruit in games
terwijl ik toch echt een hogere 3d mark score heb
9231 3dkmark 2k1 SE Score....
Was op lanparty die gozer met Ti500
had 8152 3d Mark 2k1 SE score....
en SOF2 draaide bij hem toch echt duidelijk beter....
GTA 3 veel beter trouwens .....
UT draaide bij hem beter
CS draaide bij hem beter....
had ik nou maar 3 keer nagedacht voordat in zee ging met een bedrijf met brakke driver support!
Verwijderd
Laat me raden win98SE?Op zondag 02 juni 2002 00:27 schreef dajando het volgende:
Is er iemand die ook het probleem heeft dat ie vastloopt tijdens het gamen? Meestal gebeurd dat na ongeveer een uurtje. De enige optie is dan nog de resetknop. 3d mark kapt er ook mee tijdens het 2e filmpje...ik heb niks overgeclocked.
Verwijderd
Nope, kheb winXP...aperture staat op 128, lager zetten?Op zondag 02 juni 2002 11:57 schreef The_Fur het volgende:
[..]
Laat me raden win98SE?
Zet de agp aperture omlaag. Er is blijkbaar een probleem met het geheugen wat aan directx wordt toegeschreven. WinXP heeft dat probleem weer niet.
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
Op maandag 03 juni 2002 09:10 schreef hetnet het volgende:
http://www.giga-byte.com/products/agp_index.htm
ATi Radeon 8500XT 300/300 toch ook wel erg mooi kaartje.
[afbeelding]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
Nog maar eens, iemand ervaring met deze combinatie????? Zou ieder antwoord goed op prijs stellen op dit momentOp donderdag 30 mei 2002 09:47 schreef NiGHTCReaTuRe het volgende:
Het gaat hier om een probleem van een maat van me.
Een Radeon8500DV met een A7N266 mobo werkt prima, echter de ilink werkt niet. Als de Radeon in een ander mobo geplaatst wordt, P4T-E, dan werkt alles vlekkeloos, inclusief de ilink. Heeft iemand een idee?
Mocht dit al eens eerder besproken zijn, kan ik een linkje zeer goed gebruiken, met de search kom ik niet verder.
jammer dat de praktijk leert dat deze kaarten niet beter over te klokken zijn dan de gewone retails ofde club3d kaarten. Terwijl ze toch iets duurder zijn.Op maandag 03 juni 2002 15:46 schreef Breepee het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
das een heel mooi kaartje zeg ! een echte golden sample! tjeezz, wat een lekkere kaart !
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Verwijderd
nee, maar daar koop (ik) hem dan ook niet voor. maar hij ziet er gewoon mooi uit, dat moet je toch met me eens zijn.Op maandag 03 juni 2002 16:39 schreef bluppy2 het volgende:
[..]
jammer dat de praktijk leert dat deze kaarten niet beter over te klokken zijn dan de gewone retails ofde club3d kaarten. Terwijl ze toch iets duurder zijn.
Verwijderd
Ik heb ook een club3d kaart (een radeon 7500). En gebruik nu de laatste omega drivers. En de hoogste score ooit was 5200 3dmark2001SE punten (mijn kaart is ook nog overgeklokd). Heb je ook een radeon 7500?? Overgeklokt???Op zaterdag 01 juni 2002 18:31 schreef PROximity het volgende:
[..]
Als je een Club-3D kaart hebt kan ik je aanrade de 5.13.604
(6043) drivers van club3d zelf te nemen (van de site) die zijn echt goed...
Heb 6500 punten in 3dmark 2001 voor een Athlon 1000 & 256MB SDRAM is dat vrij goed dacht ik...
Ik moet wel zeggen dat GTA3 soms bagger loopt maar dit is duidelijk te wijten aan me ram en cpu
Het hangt er een beetje van af, maar over het algemeen kun je kaarten met betere koeling wel beter overklokken dan kaarten met slechtere koeling hoor.Op maandag 03 juni 2002 16:39 schreef bluppy2 het volgende:
[..]
jammer dat de praktijk leert dat deze kaarten niet beter over te klokken zijn dan de gewone retails ofde club3d kaarten. Terwijl ze toch iets duurder zijn.
Nee das waar, Maaarrrrr zijn wel ERG mooiOp maandag 03 juni 2002 16:39 schreef bluppy2 het volgende:
[..]
Je hebt een AMD XP 1800+ (11.5x138), 512DDR M-tec, Ati Radeon 8500 LE 285/285 en dan op 640x480 gaan proberenOp zondag 02 juni 2002 12:40 schreef Morph666 het volgende:
haha,
dat was afgang van mij....
-maar die DX PATCH waar is die te verkrijgen?
Nee maar kijk ik wou even duidelijk maken
GTA 3 loopt soepel nu @ 640x480x16bit
maar zodra ik door drukke stad rijdt
met dikke snelheid krijg ik het volgende
Verwijderd
Verwijderd
Breek je nek voorzichtig
Hop,hop,hop!
Hop,hop,hop!
Verwijderd
IK KRIJG MIJN KAART WEL AAN DE GANG MET ANDERE DRIVERS. maar die nieuwe omega plutoinum 7b doen het niet bij mij want dan krijg ik zwart beeld. Ochja ik heb nu die omega driver en doet het ook goed.Ik heb een club3d radeon 7500.Op maandag 03 juni 2002 23:49 schreef The_PyroPath het volgende:
Ik gebruik de onaangepaste 71 drivers van omega/plutonium dus niet de revisies.
En ik speel SOFII en GTA3 ook lekker op 1280x960 (monitor kan niet hoger)
dus je bent niet de enige, ik heb ook een LE'tje.
Maar FF CAPSLOCK AAN ZODAT DE GENE DIE HUN 3RDPARTY KAARTJE NIET MET ANDERE DRIVERS AAN DE GANG KRIJGEN, lees het topic ff door het is in dit topic al zeker 1 keer genoemd, en op rage3d is het ook te vinden.
zie sig. kheb een celeron 1200+ati radeon 8500. sterke aanrader, je wilt nooit mer terugOp maandag 03 juni 2002 21:05 schreef slamfm het volgende:
Weet iemand of een Radion 8500 een geschikte kaart is in combinatie met een Celeron 1,3Ghz (Tualatin) ? Of moet ik een snellere CPU hebben om het meeste uit die 8500 te trekken?
Of kan ik dan beter een sneller GeForce4 nemen?
Nee, dat verschil is zo goed als weg, je moet alleen altijd ff je mouse acceleration uit zetten bij XP, verders loopt het super, ook een tip is om je HDD's te formatteren als FAT32 ipv NTFS, want daarmee zijn ze een stuk trager.Op dinsdag 04 juni 2002 17:24 schreef FLiP.m0 het volgende:
Kan ik beter windows 98se gebruiken dan windows xp?? Voor betere gameperformance en zo......zijn de drivers voor 98 wel goed? Want ik wil het meeste uit mijn computer halen voor spellen.
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Verwijderd
joh bedankt. Ik heb windows xp erop. En loopt ook wel goed maar soms heb ik het idee dat windows 98 beter is voor spellen enzo. Maar bedankt. DAn hou ik xp erop. Effe dan converteren naar fat32Op dinsdag 04 juni 2002 20:33 schreef AaroN het volgende:
[..]
Nee, dat verschil is zo goed als weg, je moet alleen altijd ff je mouse acceleration uit zetten bij XP, verders loopt het super, ook een tip is om je HDD's te formatteren als FAT32 ipv NTFS, want daarmee zijn ze een stuk trager.
XP loopt super
Verwijderd
Bij mij werkt sof2 en gta3 als een trein.Op maandag 03 juni 2002 22:01 schreef beastlock het volgende:
Ben ik dan de enige waar GTA3 goed fatsoenlijk draait op een resolutie van 1280bij768 32bit. met een hercules fdx8500le!!!!!.
En sof2 draait ook echt lekker!!!!
oja ik gebruik de drivers van ati 6043 zijn echt perfeckt!!!!
Breek je nek voorzichtig
Hop,hop,hop!
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Verwijderd
Verwijderd
Zet je die 'mouse acceleration' in winxp uit omdat de performance sterk achteruit gaat of omdat het dan niet lekker muist?Op dinsdag 04 juni 2002 20:33 schreef AaroN het volgende:
[..]
Nee, dat verschil is zo goed als weg, je moet alleen altijd ff je mouse acceleration uit zetten bij XP, verders loopt het super, ook een tip is om je HDD's te formatteren als FAT32 ipv NTFS, want daarmee zijn ze een stuk trager.
XP loopt super
Jazeker dat kan, gewoon de stekker van de 2e monitor er uit trekken als deze er nog in zit, en de TV alsuiten, je kan dan bureaublad naar deze monitor uitbri=eiden of iets in die geest aanvinken, dan heb je hydravision op je TV, ik moet echter af en toe wel herstarten om dat aan de gang te krijgen.Op woensdag 05 juni 2002 17:30 schreef HeerVanHasselt het volgende:
[..]
Verder vroeg ik mij af of ik dual monitor ook kan gebruiken met een tv.
Ik bedoel het het dus zo:
Normaal --> radeon8500 --> hydravision op 2 analoge monitoren
Ik wil --> radeon8500 --> hydravision op 1 analoge monitor en 1 tv
Kan dit? En zo ja: hoe kan dit?
Breek je nek voorzichtig
Ik gebruik gewoon 2 partities, 1 op ntfs waar alle proggramma's en OS op staat. en op 2 alle games en muziek. van allebei rond de 40 GBOp woensdag 05 juni 2002 17:36 schreef AaroN het volgende:
Mouse acceleration zet je uit omdat het zwaar beroerd muist, als het ware met een soort vertraging erin en dan schiet ie opeens vooruit.
Verder is het volgens mij wel mogelijk om met je tv te hydravision-en (bestaat dat woord). Je ziet namelijk bij het tabblad monitors ook een tv'tje staan en die kan je daar dan enablen en dan bij settings kun je dan je 'desktop extenden', zoals dat mooi heet
En nog een reactie op NTFS:
NTFS is trager door die beveiliging, de meeste oorspronkelijke gebruikers, die van win2k dus, die hechtten meer waarde aan de beveiliging dan aan de snelheid, daarom denken veel mensen dat ntfs 'beter' is, maar het scheelt toch een hoop performance, die je wilt als je game't, als je fat32 gebruikt ipv ntfs
The Unpredictable Striker!
Nou, als je het forum op Rage3D mag geloven, dan is dit dus de R(v)250 en niet de R300. En ik ben zeer sterk geneigd om het te geloven.Op woensdag 05 juni 2002 09:59 schreef bluppy2 het volgende:
mooie plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
dames en heren, hier issie dan.. De ATi R300 oftewel de Radeon 9000
foto's gemaakt door Anandtech op de computex beurs. VIA demonstreerd hier de Radeon 9000 en de AGP8x support op hun nieuwe chipsets.
Voor meer info:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1632
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Daar is ook nog discussie over gaande.Op woensdag 05 juni 2002 18:51 schreef Wekkel het volgende:
Maar doom III werd wel gewoon op een R300 geshowed? Of op deze RV250?
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
nu sta ik ff met mijn bek vol tandenOp woensdag 05 juni 2002 18:48 schreef CJ het volgende:
[..]
[lap interessante tekst].
Op donderdag 06 juni 2002 08:44 schreef bluppy2 het volgende:
[..]
nu sta ik ff met mijn bek vol tanden![]()
als ik met mijn bek vol tanden sta betekend het dat ik er we lwat in zie.. anders zou ik wel een paar kritische punten hebben gelanceerd.Op donderdag 06 juni 2002 09:29 schreef CJ het volgende:
[..]
En wat vond je er inhoudelijk van? Denk je dat er een kern van waarheid in kan zitten? Dus zou het de RV250 kunnen zijn ipv de R300?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq