Toon posts:

[CM] Software gestuurde fans maken.

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Inleiding

Hoi hoi, hier bin ich wieder. ;)
Ik zou graag, met jullie expers, een printje maken. Waar je fans in kan pluggen, en op een of andere manier, iets van een com kabel of weet ik ut, waarmee je de fans. Sofware gestuurd kan maken. :9~

Deze komen dan waarschijnlijk tekoop te staan hier ;)

Schema's

- Komt nog

Materiaal

- Komt nog

Iemand ideeën? :?

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

* Looki wil er ook een

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

of je gebruikt speedfan.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

idee.. altijd aan! aleen als de software geladen is kan die zachter.. wel handig voor snelle pc's.. kunnen niet lang zonder fans!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 16:48 schreef FMS het volgende:
of je gebruikt speedfan.
Zo haal je heel de lol van het idee weg ;)

Nice idee, ik zou je graag willen helpen, maar ik heb de ballen verstand van elektrotechniek \ :) /

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:13
Hmm... Ik wil je best wel helpen...

Wat zijn de specs die je wilt gaan halen???

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
lijkt me idd wel een vet idee ja !

Verwijderd

Je hebt dan sowieso een voeding aansluiting extra nodig om de fans te voeden, dat kan een com-poort niet. Je moet dus softwarematig het voltage kunnen regelen. Als dat kan, is het geen probleem..

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 19:30

Atmoz

Techno!!

Ik kan alles aansturen maar het probleem is dat ik alleen in Qbasic kan programmeren (klein beetje) Maar omdat dat DOS is is het al wat minder...

Verwijderd

Handig idd.

Je hebt meer dan 3 fans die je via het mobo kunt sturen.

Met speedfan kun je alleen de fans die op je moederboard geprikt zijn sturen.

Verwijderd

Ik heb wel wat schematjes, ben ook hiermee bezig, aleen dan niet software matig maar dan gewoon hardwarematig.

Mischien kan iemand ff die plaatjes hosten? Ik heb ff geen plek op ze neer te zetten...

Verwijderd

leuk idee

Verwijderd

Ik had hier ergens zo'n schema waarmee je hem via een com poort de fans kon regelen. Ik post hem wel als ik hem vinden kan, want er staat inmiddels zoveel aan plaatjes op mijn pc dat ik hem niet 123 gevonden krijg, zoek al 4 maanden naar m'n kamp foto's :(

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Het lijkt mij cooler (;)) om het hardwarematig te doen. Bv bij 40 graden gaat ie aan en als de temp dan onder de 35 zakt gaat ie weer uit. Dat ID.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 14 mei 2002 16:48 schreef FMS het volgende:
of je gebruikt speedfan.
Als die het doet wel ja...

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:12

Wok

Dakloos...

Leuk idee, maar is hier niet al iemand geweest die een soortgelijk idee aan het uitwerken is? Dat was toch dat Xtreme Baybus gebeuren of zit ik er nu naast. Bekijk anders dit (de software) en dit (de hardware) topic eens zou ik zeggen. Misschien doe je nog wel ideeën op! :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Mijn schema bestuurd traploos de fans via een ntc. Maar dan wel hardwarematig. Ik heb alleen nog niet alle onderdelen in huis om het te testen.. zit op 5.1V zener te wachten... ;(

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Wat je zou moeten hebben is een digitale potmeter die je dan aan kunt sturen met je paralelle of seriele poort, zo moeilijk zou dit niet zijn denk ik.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Jongens, lees eerst die topics van --EasY-- eens, en kijk eens wat dat geworden is. Als het enige probleem de Atmels is, dan kan ik er wel een stel programmeren voor de liefhebbers.

Dit topic voegt niets toe.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.