Raid schreef op 10 september 2002 @ 22:08:
Natuurlijk, jij deelt ook alles met ons, terwijl je ook alles voor je zelf zou kunnen houden. Het is zo wie zo knap dat je dit alleen doet en ik dank dat er genoeg mede Tweakers zijn die er net over denken
Als V1.0 af is ga ik kijken wat ik er mee kan en wat je in gedachten hebt voor V2.0, zelf zou ik meer temp sensoren zien (denk aan de Digidoc 5 met 8 stuks) voor o.a.
- 5x WD 800JB (geen standaard tempsensor

toekomst met raid 5 en backup op de 5de schijf)
- CPU, GPU, Northbridge
- Water temp voor en na de radiator
Tja, 8 temp sensoren is op zich geen probleem (de AVR heeft sowieso 8 ADC inputs)
Fan control heb je al, bij m'n Antec zijn het er nu 5, moeten mbv jou baybus stiller worden (5V of 7V). Aansturing voor de caselights zou leuk zijn, geen idee of dit kan

Uhmmmm 5V of 7V?? Dit is traploos (nou ja, 150 stappen ofzo), dus je kunt het precies zo instellen als je wilt, met de regelingen kun je zelfs de toeren van je fans af laten hangen van de temp sensoren

Je caselight kun je eenvoudig in en uitschakelen via een FAN output (configureren als RELAIS). Daarna kun je er een (zwaar) 12V relais mee aansturen, die kan op zijn beurt je caselight schakelen (of in geval van nood je PC spanningsloos zetten

)
Multicolor LED's zijn ook al mogelijk, iemand anders nog ideeën

Ja, het enige wat ik me nog kan bedenken is: meer meer meer van alles....
Het idee van de Xtreme baybus is echter me t zo min mogelijk hardware zoveel mogelijk kunnen, het is en beetje een afweging tussen wensen en mogelijkheden. Meer van alles betekent meer I/O, en dit betekent een andere software aanpak.
Alhoewel, nu ik erover denk, ik denk dat dee beste keus zou zijn om een 2e AVR erbij de zetten
De eerste voor temp metingen en fan sturingen, de 2e AVR voor LCD en LEDs... Wow klinkt nu al goed
En alle S/W is zonder meer reusable, gewoon een kwestie van de modules verdelen over beide AVRs, en een extra comm. module schrijven als info van de ene naar de andere AVR moet (b.v. via de SPI bus op de AVR)
KEWL!!! Krijg er nu al zin in... en V1.0 is nog geeneens af....
Als ik zo bedenk, dan kan een baybus met dubbele AVR met gemak 8 temp sensoren, 8 FAN outputs, 4 activity inputs, alfa + graf. LCD, 32 LEDs.... hmmmmm
*SLAP* back to reality....
eerst V1.0 bouwen, met een beetje geluk kan ik V2 als opsteekmodule maken, dus als 2e PCB bovenop deze....
Over USB gaat al een topic en is hier ook al over gesproken.
jep... keep on dreaming!!! Zo zie je hoe mooie ideeen daaruit komen!