To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Binnenkort geeneen meer
volgens mij 2.14. Kan het nu niet zien want mijn reguliere PC is nog steeds down
aha, is dat de versie waar je de AT Mega 163 kan kiezen als device? (of kun je ook gewoon AT90S8535 kiezen?)Anoniem: 35245 schreef op 20 oktober 2002 @ 19:47:
[...]
Binnenkort geeneen meer
volgens mij 2.14. Kan het nu niet zien want mijn reguliere PC is nog steeds down
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Je kunt hierin de ATmega163 kiezen. Dat is ook nodig, omdat de mega's veel meer configuratie bits hebben (o.a. voor de interne oscilator, bootloader enz enz)aha, is dat de versie waar je de AT Mega 163 kan kiezen als device? (of kun je ook gewoon AT90S8535 kiezen?)
Ik dacht zelf om in "program files" dan twee mappen te creeëren:
- Extreme baybus server
- Extreme baybus workstation.
Ik verwacht hier niet echt veel problemen meer, de meeste mobo's hebben tegenwoordig 2x een seriele poort.
[ Voor 9% gewijzigd door Underground75 op 07-12-2002 14:19 ]
Ja hoor dat moet wel kunnen.... Ik heb eigenlijk nooit 2x de tools naast elkaar gedraaid (heb maar 1 werkend protoThe Undertaker schreef op 07 december 2002 @ 14:14:
--Easy--, Ik wil zowel mijn workstation als mijn server met de ><-bus uitrusten, waarbij ik op de server momenteel Redhat 8.0 draai wat binnenkort wordt vervangen voor FreeBSD. Voor zover ik weet is de software gemaakt voor Windows en niet voor Linux. Zou het mogelijk zijn om de software van de ><-bus 2x te installeren, 1x workstation en 1x server. Dan kan ik vanaf mijn workstation de ><-bus op de server regelen.
Ik dacht zelf om in "program files" dan twee mappen te creeëren:
- Extreme baybus server
- Extreme baybus workstation.
Ik verwacht hier niet echt veel problemen meer, de meeste mobo's hebben tegenwoordig 2x een seriele poort.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 07-12-2002 22:59 ]
Ik had ff wat tijd over, en heb in die tijd een formule parser in elkaar gedraaid!
Nu kunnen fans en/of LEDs aangestuurd worden via (redelijk) vrij programmeerbare functies!
Tot nu toe voorzien zijn
+
-
/
*
&
|
^
< (logic shift left)
> (logic shift right)
M (dat is het maximum van 2 waarden)
A (ABSoslute van 2 waardes)
N (Negate oftewel zet er een min voor (of haal die juist weg) )
Voorbeeldfunctie om een fan te sturen op de hoogste temperatuur:
CALC1 = (((TMP1 M TMP2) M TMP3) M TMP4)
Calc 1 zal nu altijd de waarde aannemen van de hoogste temperatuur
Wil je hem toch nog iets harder hebben? dan doe je gewoon
CALC1 = (((((TMP1 M TMP2) M TMP3) M TMP4) *125) / 100)
om er 25% bij op te tellen !!!
Output van de simulatie:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Input string is : (((((TMP1 M TMP2) M TMP3) M TMP4) *125) / 100) CalcString is :(((((034 M 027 ) M 043 ) M 057 ) *125) / 100) SolveString is :034 M 027 Solve() result1=34; result2=27; operator=M. This results in 34 SolveString after solveing is :000034 CalcString after run is :((((000034 M 043 ) M 057 ) *125) / 100) SolveString is :000034 M 043 Solve() result1=34; result2=43; operator=M. This results in 43 SolveString after solveing is :000043 CalcString after run is :(((000043 M 057 ) *125) / 100) SolveString is :000043 M 057 Solve() result1=43; result2=57; operator=M. This results in 57 SolveString after solveing is :000057 CalcString after run is :((000057 *125) / 100) SolveString is :000057 *125 Solve() result1=57; result2=125; operator=*. This results in 7125 SolveString after solveing is :007125 CalcString after run is :(007125 / 100) SolveString is :007125 / 100 Solve() result1=7125; result2=100; operator=/. This results in 71 SolveString after solveing is :000071 CalcString after run is :000071 Solved to 71 !! |
Zijn er nog mensen met extra wensen aangaande functionaliteit? Volgens mij kun je nu alles bouwen wat nodig is
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Je kunt hem geluid laten maken... Dan moet je op een FAN of LD output een buzzer/bel/gong/claxon/sirene hangenRAID-0 schreef op 12 december 2002 @ 18:55:
Ik weet niet of dit al is langsgekomen maar geef dat ding geen geluid. Ik heb zelf een Digidoc 5 en dat ding wil wel eens op rare momenten piepen voor elke scheet! Errug hinderlijk als der helemaal niks mis is (hij moet alleen piepen als een bepaalde voltage erg omlaag of omhoog gaat). Of maak een optie dat je het uit kan zetten. Ik ben net review aan het lezen van de Vantec Nexus NXP-101 Multi-Function Panel en ik vindt die grote enkele knop eigenlijk wel super uitzien. Wat voor knoppen komen op de Extreme baybus (als die er uberhaupt opkomen)? Ik weet dat deze vragen misschien hardware gerelateerd zijn, maar ik stel ze toch
Knoppen? Tja, je hebt de keuze... als je wil 0 knoppen, dan configureer je alles via windoze apps. Je kunt er tot 3 drukknoppen op maken, of een drukknop en een "togglewheel", daarnaast 0-8 analoge draaiknoppen, elke knop kun je bovendien instellen welke functie hij hebben moet...
Dit is btw. best wel een SW vraag hoor... Wat je met de knoppen kan is meer een kwestie van software dan van hardware
Wat bedoel je daar precies mee? Je kunt namelijk door de PWM waardes te sturen al via formules je CCFL sturen (ALS de dat al zou willenThe Undertaker schreef op 12 december 2002 @ 19:36:
Misschien nog het aansturen van je CCFL's
B.v.: CCFL aan als de CPU temp te hoog wordt:
CAL4 = ((TMP1 > 50) * 255)
(TMP1 > 50) wordt "1" als de temp boven de 50 komt, oftewel CAL4 zal 0 of 255 geven, waarom je je CCFL kunt sturen :P:P
Of bedoel je iets anders?
ik begrijp dus dat het mogelijk zou zijn om de ><treme baybus zo te bouwen dat er 8 fan's op kunnen en ook meer dan 8 leds, is het mogelijk om deze versie toe te voegen aan de IA?
of loop ik nu te hard van stapel
(ik wil je niet pushen ofzo hoor, ik vind het uberhaupt al fantastisch dat je dit soort dingen ontwerpt, en deelt met je mede tweakers
of zou het mogelijk zijn om deze uitbreiding als add-on te bouwen, zodat je hem er aan kan hangen, en zo je ><treme baybus uitbrijd
[ Voor 3% gewijzigd door -JB- op 12-12-2002 23:01 ]
Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L
Dat kan al langThe Undertaker schreef op 12 december 2002 @ 21:20:
Gewoon aan/uit. Misschien wel een rode CCFl aan als alles te warm wordt of zo
Ietsjes wel, dat zou de ><-bus II worden, die gaat pas in ontwikkeling als de ><-bus (I) er "is".....-JB- schreef op 12 December 2002 @ 23:01:
damn wat klinkt dit goed, ik doe al mee aan de Poll die er over de ><treme baybus loopt, maar nu heb ik nog ff een vraagje,
ik begrijp dus dat het mogelijk zou zijn om de ><treme baybus zo te bouwen dat er 8 fan's op kunnen en ook meer dan 8 leds, is het mogelijk om deze versie toe te voegen aan de IA?
of loop ik nu te hard van stapel
Dat is moeilijk. Met de tijd wil ik het wel mogelijk gaan maken dat je meerdere ><-bussen op een seriële lijn kan hangen.(ik wil je niet pushen ofzo hoor, ik vind het uberhaupt al fantastisch dat je dit soort dingen ontwerpt, en deelt met je mede tweakers.
of zou het mogelijk zijn om deze uitbreiding als add-on te bouwen, zodat je hem er aan kan hangen, en zo je ><treme baybus uitbrijd
Voor nu kun je natuurlijk ook twee ><-bussen op 2 com-poorten hangen, dan ben je ook klaar. Alleen moet je dan het configtool steeds van poort omschakelen, of 2 configtools naast elkaar draaien natuurlijk
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 12-12-2002 23:22 ]
Je moet de seriele poort naar de ><-bus voeren. Dat kan door een dunne kabelachterop je PC naar buiten te voeren, en daarna op je seriele poort te prikken.My-life schreef op 12 december 2002 @ 23:38:
Maar stuur je het aan met een siriele poort. Heb je die dan intern? Nee toch. Of maken jullie die zelf?
(Sorry voor mijn n00b-egheid)
Mooier is de oplossing binnendoor, maar dan moet je OF het geluk hebben dat je in je comp een 10-pins header hebt waar normaal een seriele poortconnector via een bandkabeltje opgeprikt wordt, OF het risico nemen om te gaan solderen op je mobo....
Iedereen heeft wel een pci slot of vrij, of een slothouderplaatje (hoe heet datAnoniem: 35245 schreef op 13 December 2002 @ 12:14:
[...]
Je moet de seriele poort naar de ><-bus voeren. Dat kan door een dunne kabelachterop je PC naar buiten te voeren, en daarna op je seriele poort te prikken.
Of is gaat dat niet werken (zou niet weten waarom niet)?
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
hmm, enig idee waneer die klaar is (weer wil ik je niet pushen ofzo, maar gewoon benieuwd), als dat namelijk nog een tijdje gaat duren ga ik toch de ><baybus I bestellen en dan nog een baybusje ernaastIetsjes wel, dat zou de ><-bus II worden, die gaat pas in ontwikkeling als de ><-bus (I) er "is".....
anders wacht ik nog ff tot #2 er is
Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L
de Xtreme Baybus II (ofwel ><-bus II) zal nog minimaal een maand of 8 op zich laten wachten... Tot die tijd kun je alleen de ><-bus (I) gebruiken, eventueel 2 naast elkaar...-JB- schreef op 18 December 2002 @ 17:28:
[...]
hmm, enig idee waneer die klaar is (weer wil ik je niet pushen ofzo, maar gewoon benieuwd), als dat namelijk nog een tijdje gaat duren ga ik toch de ><baybus I bestellen en dan nog een baybusje ernaast
anders wacht ik nog ff tot #2 er is
Niet heel veel meer opties denk ik, waarschijnlijk alleen meer van hetzelfde, eventueel wel wat extra's zoals USB ondersteuning. Maar niets revolutionair nieuws denk ik, alle (door mij) denkbare features zitten al in de ><-bus I.The Undertaker schreef op 18 december 2002 @ 19:39:
Over de ><-bus II gesproken, heeft deze veel meer mogelijkheden? Als dat zo is is het misschien wel het wachten waard.
Het grote vraagteken blijft grafische LCD's, of die ondersteuning gaan krijgen in de ><-bus II weet ik nog niet, het probleem hier is dat er veel verschillende controllers zijn, en dat je eigenlijk een hoge bandbreedte verbinding moet hebben naar de ><-bus.
Je hebt echt maar dan ook alles doorgedacht. Die tabel bijschrijft gewoon op binaire niveau hoe de boel er uit komt te zien. Tof man
Tanx, inderdaad snappen veel mensen niet eens dat er software in de baybus zelf zit. Het design doc zoals het op de site staat is gemaakt voordat ik maar 1 regel code of 1 draadje had.... Sommige items (ook in de EEPROM) zijn uitgebreidt vanwege extra features, kleine tekortkomingen of denkfoutjes. Maar verder is de software precies zoals inhet design doc staat. Het is wel een global design, alle details daar heb ik geen verdere docs van gemaakt mar het ik gedocumenteerd in de source zelf. Het blijft wel hobby natuurlijkocke schreef op 18 December 2002 @ 23:24:
ik heb zojuist bijna de hele doc doorgelezen, maar damn zeg, wat zit dat ingewikkeld inmekaar. *KNIP*
Nu weet je ook wel waar die 400 uur development tijd vandaan komt denk ik
owww niet direct 1 byte hoor, ik stop de TEMP=a.X^2 + b.X + c in 4 bytes.... factor b en c passen elk in een byte (range -127 tot +127) en de a factor in een int (16bits bij de AVR) omdat deze meestal een heel klein getal is. door heen en weer te shiften behaal ik resolutie achter de komma.(ik heb eerlijk gezegd wel niet alle gesnapt, bv hoe je een formules in 1 byte gaat stoppen, maar goed. Dat zie ik nog wel).

Mja, het zou toch uitlopen op een of andere standaard USB chip denk ik... Maar kan leuk worden jaah
Duurt helaas nog wel ff hoor

Een ander probleem is de aansturing van een USB device: COM poort devices aansturen is in echt ELKE taal wel inbegrepen, USB is veel complexer dan dat volgens mij.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 35245 op 19-12-2002 23:27 ]