Toon posts:

.exe fouten

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een heel erg raar probleem:
ik kan geen .exe bestanden meer openen op de normale manier.
Als ik ze vanuit de Verkenner of via een snelkoppeling open gebeurt er niets, en als ik het via Uitvoeren doe vraagt Windows met welk programma ik het bestand wil openen.
Op die manier kan ik dan een programma selecteren en dus toch .exe bestanden openen. Maar, dit is op veel momenten zeer vervelend.
Het is ook niet meer mogelijk om het Configuratie-scherm te openen en bij het starten van Windows wordt alleen de VirusScan opgestart en verder niets. Waarschijnlijk omdat die in de RunServices staat, maar dan is het raar dat de andere programma's in de Run ook niet openen.
Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem?
Ik gebruik Windows ME op een AMD Athlon Thunderbird 1Ghz met 128 MB Ram

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Doe eerst maar eens een virusscan.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-03 19:57

Dennahz

Life feels like hell should.

www.housecall.nl ff online scannen

Twitter

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klinkt als het Pretty Park-virus (of een van de varianten ervan).

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 17:48 schreef Admiral_Doughlass het volgende:
Ik heb sinds kort een heel erg raar probleem:...
en als ik het via Uitvoeren doe vraagt Windows met welk programma ik het bestand wil openen.Op die manier kan ik dan een programma selecteren en dus toch .exe bestanden openen. Maar, dit is op veel momenten zeer vervelend.
...
Dus jij start een executable en dan vraagt ie met welk programma je dat wil openen???? Met welk programma open jij dan .exe bestanden?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

vrijwel zeker een virus

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Als het een virus is, zijn dan alle .exe's die niet willen openen (voor zo ver ik weet zijn dat alle die ik heb) geïnfecteerd, of alleen één/een paar die er voor zorgen dat de andere ook niet kunnen openen.
Ik heb zojuist mijn 1e (van de 4) partities, waarop Windows staat gescand en die is virusvrij. (gescand met die housecall, dus zeer recente definities)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 12 mei 2002 19:08 schreef Admiral_Doughlass het volgende:
Als het een virus is, zijn dan alle .exe's die niet willen openen (voor zo ver ik weet zijn dat alle die ik heb) geïnfecteerd
Nee. Wat er gebeurt is simpelweg dat hij Windows wijsmaakt dat hij .EXE-files moet openen met de .EXE van het virus zelf.

Je moet maar eens in de registry zoeken naar de filenaam die hij zegt. Je zal er waarschijnlijk één of twee vinden (soms drie). Gewoon die keys weggooien (ja, dat kan). Daarna moet het weer goed zijn. Uiteraard wel ff een backup van de registry maken.

Daarna moet je nog ff een recente virusscanner installeren en die draaien voor alle zekerheid.

Virussen? Scan ze hier!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Geef even wat je je register bij HKCR\.exe en bij HKCR\exefile\shell\open\command hebt staan.

PS: zet bij je volgende topic in WOS ajb je OS even in de topictitel, zie drie stappen plan, stap 3.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alle partities gechecked op virussen, niets gevonden. En ik kan Regedit niet openen, want ik open nu exes door andere exes met die exes te openen (als jullie begrijpen wat ik bedoel). En Regedit vraagt dan of ik Regedit.exe wil toevoegen aan het register, doe ik nee. Gebeurt er niks!
Weet iemand misschien een soort Register editor die ik kan downloaden en die het niet erg vind als er een parameter wordt gegeven (Norton Regedit werkt ook niet)

Verwijderd

Klinkt als het weird win32 virus...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een volle virusscan gedaan, die vond niks (op www.housecall.nl, dus recente virusscan). Dus, als het een virus is, hoe kom ik er vanaf (behalve FORMAT C:\_ :) )

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> SA :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 19:17 schreef F_J_K het volgende:
Geef even wat je je register bij HKCR\.exe en bij HKCR\exefile\shell\open\command hebt staan.
Ik heb Registrar Lite kunnen downloaden en openen en ik vind het lang zo handig niet als regedit, maar goed ik heb gekeken. In de HKCR zit geen .exe of exefile

Verwijderd

Dit is een bekend probleem met virus scanners die wel het virus verwijderen, maar vergeten de registry entry te verwijderen.
Meer hierover op http://virusall.com registry twaeaks.

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 20:00 schreef Admiral_Doughlass het volgende:

[..]

Ik heb Registrar Lite kunnen downloaden en openen en ik vind het lang zo handig niet als regedit, maar goed ik heb gekeken. In de HKCR zit geen .exe of exefile
dan is dat de fout, die moeten er nml wel staan.

[edit]

met deze inhoud:

[knip], F_J_K was eerder

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Als de gehele keys .exe en exefile verwijderd zijn, is het misschien niet genoeg om alleen de exefile\...\command terug te zetten, zoals bij de reg tweaks staat.

De .exe zal je ook terug moeten zetten:

[HKEY_CLASSES_ROOT\.exe]
@="exefile"
"Content Type"="application/x-msdownload"

[HKEY_CLASSES_ROOT\.exe\PersistentHandler]
@="{098f2470-bae0-11cd-b579-08002b30bfeb}"

De volledige exefile is een beetje te groot om te posten, ik upload 'm zo wel even.

Edit: Hier staat 'ie. Pas een beetje op met blind importeren natuurlijk. Ze zijn beide voor XP (Pro, EN). Als je een ander OS hebt zal je misschien een andere nodig hebben...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows ME, kan ik die dan ook gebruiken. Zo niet, kan iemand mij de Windows Me versie geven?

Verwijderd

Topicstarter
1: Ik kan die .reg niet importeren, Windows zegt dat het geen geldig Registerscript is. Waarschijnlijk omdat het een Windows XP script is. Someone, please give me the ME one!

2: Kun je van die andere ook een .reg maken, want met dat Register edit programma dat ik nu heb kan je geen keys aanmaken ofzo, het is echt een idioot programma.

3: Waarom kan ik deze topic niet meer zien in de lijst met Topics en anderen wel?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Op zondag 12 mei 2002 20:54 schreef Admiral_Doughlass het volgende:
1: Ik kan die .reg niet importeren, Windows zegt dat het geen geldig Registerscript is. Waarschijnlijk omdat het een Windows XP script is. Someone, please give me the ME one!
Klopt, dat formaat werkt daar niet.

Ik heb geen Me, maar ik kan het bestand zo maken dat Me het als het goed is wel accepteerd.

Hier staat HKCR-exefile en hier het bovenstaande .exe deel. Houd je regeditor open voor het geval je ze weer moet verwijderen als het niet werkt...

Beter is wachten op iemand die wel Me heeft, maar het kan waarschijnlijk weinig kwaad als er nu helemaal geen key is die .exe of exefile heet.
2: Kun je van die andere ook een .reg maken, want met dat Register edit programma dat ik nu heb kan je geen keys aanmaken ofzo, het is echt een idioot programma.
Ja :). Kan je er wel mee verwijderen? Zie boven.
3: Waarom kan ik deze topic niet meer zien in de lijst met Topics en anderen wel?
Het topic is van [forum=11] verplaatst naar [forum=10], virii en de uitwerkingen daarvan horen normaliter daar thuis. Maar het is een beetje een twijfelgeval.

Oeh, bijna vergeten: welkom op GoT :P
Misschien is het handig de algemene FAQ te lezen voor je je volgende topic opent.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik kon de .exe wel importeren, maar de exefile deet het nog steeds niet.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Deed het niet als in werd niet geinstalleerd, of nog geen dubbelklik mogelijk?

Je kan trouwens eventueel ook via DOS je register aanpassen. Kan je .com wel opstarten? Dan kan je ook gewoon regedit.exe kopieren naar regedit.com

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de .com tip, nu kan ik sommige programma's normaal openen die last hadden van die parameters. Dat is al een hele verbetering, zeker omdat ik nu Regedit kan gebruiken.

Ik heb de HKCR/.exe kunnnen doen via dat bestand, maar ik heb nog steed geen map .exe in de HKCR staan.

Bij die andere zei hij gewoon dat het geen geldig registerscript was.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu weer iets ontdekt:
In het register staat geen .exe onder HKCR, maar als ik er zelf één aanmaak zegt hij dat die al bestaat, is er een manier om diegene die al bestaat te kunnen zien?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Op maandag 13 mei 2002 14:35 schreef Admiral_Doughlass het volgende:
In het register staat geen .exe onder HKCR, maar als ik er zelf één aanmaak zegt hij dat die al bestaat, is er een manier om diegene die al bestaat te kunnen zien?
:? En als je zoekt op .exe? Of type in HK_classes_root snel achter elkaar .exe in, dan zou je er moeten komen - of stranden op .ex_ of zo. Voor zover ik weet kan je in Me geen sleutels verbergen. Maar nogmaals, ik heb never nooit geen Me gedraait :P

Ik zou toch nog een keertje een virusscan proberen, het liefst een 'echte' vanaf een DOS diskette / CD die je maakt op een andere - schone - machine. Zie de help van bijvoorbeeld NAV :). Of van een andere machine via het een eventueel netwerk.

Trouwens liever niet zo vaak schoppen, gebruik deze Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif.

Verwijderd

Topicstarter
Ik werd dit een beetje zat en heb Windows 98 op een nieuwe partitie geïnstalleerd. Nu doen de exes het wel weer gewoon. Ik ga nu een virusscan uitvoeren met Nav 2002 en de nieuwste definities.

Ik vind het nog steeds een zeer raar probleem en ik hoop er ooit nog eens achter te komen waar het aan lag.

Edit:
nou ik heb dus zojuist die virusscan gedraait, en die vond niks

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Goed plan :)

Laat het even weten als je er achter komt en het voor ons interessant kan zijn.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-03 23:13

tweakerbee

dus..?

Ik heb het ook eens gehad. Ik had met windows commander het voor elkaar gekregen om .exe met niets te assignen.
Het was precies hetzelfde als wat jij had. Dagen zitten kloten, en toen besloten over te gaan op een reinstall. Dat was een klotewerk, maar die installatie draait al weer tijden. Overigens daarna (wegens een netwerkkaart die niet wilde) weer moeten herinstalleren.
Die dingen gebeuren nog wel eens met windows98 / ME. Het is gewoon een beetje makkelijk te slopen...
Ben overigens benieuwd of je het nog aan de praat krijgt!

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1