Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs
[tease mode]Op dinsdag 21 mei 2002 22:02 schreef Tha_TE het volgende:
ik ben maar blij dat ik heb gewacht sinds het allemaal wordt uitgesteld.......
Maar de personen die niet gew8 hebben, hebben binnenkort het voorrecht om hun kaartje verrot te tweaken (met Eurocentjes
[/tease mode]
...
Verwijderd
Same here, als MaxPC maar opshietOp dinsdag 21 mei 2002 22:10 schreef DumphuiZ het volgende:
Die leadtek 64mb is mine. Ik heb mijn extra fans al klaar liggen
. Dan gaan we het mem vrolijk op 630 clocken en de core gaat naar de 330+ (as2 ofcourse). Met een beetje cooling moet dit wel lukken
...
Verwijderd
Ik draai op 1024x768 als ik de 64 mb kaart neem dan zie ik geen verschil met de 128 neem ik aan..
Beter dan Club3D? Dat weet ik niet, maar oc'en gaat vast en zeker wel goed, met die brute koelingOp dinsdag 21 mei 2002 22:53 schreef sjaak250 het volgende:
Ok hieruit kan ik dus opmaken dat de Leadtek TI 4200 beter is dan de club3d.. ook beter over te clocken..
Ik draai op 1024x768 als ik de 64 mb kaart neem dan zie ik geen verschil met de 128 neem ik aan..
1024×768? kweenie, hangt denk ik een beetje van af of je FSAA ook gaat gebruiken, maar dan nog betwijfel ik of je beter af bent met de 128MB versie...
...
Verwijderd
Ik wil weten of deze kaart erin past zonder een stukje te mollen van het moederbord.
De Epox 8KHA+ heeft dit probleem dus volgens mij wel.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
:r@completer
Dus wel hard roepen dat ze hem [size=4]binnenkort[/size] hebben, maar ondertussen dat ding nog een maand laten wachten.
Negeren is vooruitzien
Op woensdag 22 mei 2002 10:03 schreef aMb1983 het volgende:
Iedereen die dacht bij completer een videokaart te gaan kopen, komt bedrogen uit. Ik belde die klote zaak net, en ze krijgen vandaag helemaal niets binnen. Damn, zoiets kunnen ze toch ook snel op hun website zetten? ipv een heleboel mensen die niet eraan denken te bellen voor niets te laten komen...
Ik zat er al een tijdje over te denken. De wat onbekendere shops maken hier nu vet reclame mee. Ze adverteren wel mooi, ze krijgen zo vet veel hits, maar leveren maar nauwelijks. De kaarten zijn nog erg slecht leverbaar die jullie willen, zelf in Duitsland zijn sommige kaarten echt niet leverbaar.Op woensdag 22 mei 2002 10:07 schreef Bzzje het volgende:
het valt me zowieso op dat veel winkels wel aanbieden, maar wanneer het er niet is, ineens niets laten horen.
Dus wel hard roepen dat ze hem [size=4]binnenkort[/size] hebben, maar ondertussen dat ding nog een maand laten wachten.
Volgens mij doen deze shops het allemaal om naamsbekendheid, iedereen gaat er alvast bestellen, dus hebben die shops vette inkomsten ... Slim gedaan!
Ik wacht liever nog even, tot alles lekker leverbaar is.
Verwijderd
Dat spul komt natuurlijk van de distributeurs. Wees blij dat de grijs-import lager is dan vgroeger. En denk er maar over na dat een paar weken geleden hier op GOT werd voorspeld dat NVidia en de fabrikanten eerst hun stapels oude kaarten willen slijten. (GF3Ti en GF4Ti4400 vooral.)
Waar is de tijd gebleven van John Cleese met "Giro blauw past bij jou!"
Verwijderd
Review doorgelezen -> pastOp woensdag 22 mei 2002 00:53 schreef Smarron het volgende:
Wie heeft er een Ti4400 draaien op een Epox 8K3A+ ?
Ik wil weten of deze kaart erin past zonder een stukje te mollen van het moederbord.
De Epox 8KHA+ heeft dit probleem dus volgens mij wel.
Ik zou de Club3D nemen, anders heb je die vette koeling voor niks gekochtOp dinsdag 21 mei 2002 22:10 schreef DumphuiZ het volgende:
Die leadtek 64mb is mine. Ik heb mijn extra fans al klaar liggen
. Dan gaan we het mem vrolijk op 630 clocken en de core gaat naar de 330+ (as2 ofcourse). Met een beetje cooling moet dit wel lukken
Verwijderd
Verwijderd
Ik zou er echt niet op rekenen, 2 minuten gelden zeiden ze me namelijk nog dat ze niet meer binnen zouden krijgen. En tegen een vriend zeiden ze: Het word afwachten voor ons allemaal.Op woensdag 22 mei 2002 11:46 schreef Locketuz het volgende:
Bij completer verwachten ze de club 3d kaarten tussen 12 en 2, dus hopen dat ze nu wel op tijd komen....
:r@completer&alleanderezakendiedingenaanbiedendiezenietkunnenleverenenvervolgensnietslatenwetenaandenietsvermoedendeklantjeseniedereenvoornietsoplatenkomendraven!
het is inmiddels 1 uur, dus we wachten afOp woensdag 22 mei 2002 11:46 schreef Locketuz het volgende:
Bij completer verwachten ze de club 3d kaarten tussen 12 en 2, dus hopen dat ze nu wel op tijd komen....
en over dat overklokken...
waarom wil je meteen beginnen met overklokken? voorlopig is een gef 4 ti 4200 wel even voldoende om alles er mooi en soepel uit te laten zien. Wanneer dat wat minder wordt, zou ik pas beginnen, dan heb je er ook nog langer plezier van.
Negeren is vooruitzien
Tja je bent een tweaker of je bent het niet heOp woensdag 22 mei 2002 13:03 schreef Bzzje het volgende:
[..]
het is inmiddels 1 uur, dus we wachten af
en over dat overklokken...
waarom wil je meteen beginnen met overklokken? voorlopig is een gef 4 ti 4200 wel even voldoende om alles er mooi en soepel uit te laten zien. Wanneer dat wat minder wordt, zou ik pas beginnen, dan heb je er ook nog langer plezier van.
Maaruh de 64mb is waarschijnlijk wel iets verder te oc'en dan de 128mb versie.
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
da's een open draaideur intrappenOp woensdag 22 mei 2002 13:05 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Tja je bent een tweaker of je bent het niet he
Maaruh de 64mb is waarschijnlijk wel iets verder te oc'en dan de 128mb versie.
en ik denk dat die 128mb verder kan, aangezien het mem daar lager geklokt is dan de 64mb
Negeren is vooruitzien
Jep, de goede oude tijd LOLOp woensdag 22 mei 2002 10:58 schreef Hooi het volgende:
Pffhhh
Dat spul komt natuurlijk van de distributeurs. Wees blij dat de grijs-import lager is dan vgroeger. En denk er maar over na dat een paar weken geleden hier op GOT werd voorspeld dat NVidia en de fabrikanten eerst hun stapels oude kaarten willen slijten. (GF3Ti en GF4Ti4400 vooral.)
Als een winkel failliet gaat klaagt iedereen dat ze slechte marketing hebben gevoerd, als ze goede marketing doen klaagt iedereen dat ze bedrogen worden....
Waar is de tijd gebleven van John Cleese met "Giro blauw past bij jou!"
Goed de officiele Leadtek distributeur hier in de benelux heeft nog niets binnen, vermelden ook alleen nog maar in hun lijst de 64mb versie.. Dus hoe het met de 128mb zit is helemaal de vraag.
En die club3d kaartjes...
Op woensdag 22 mei 2002 13:07 schreef Bzzje het volgende:
[..]
da's een open draaideur intrappen
en ik denk dat die 128mb verder kan, aangezien het mem daar lager geklokt is dan de 64mb
Dan is het juist logisch dat die minder hoog gaat komen
Verwijderd
Hebbie een link naar die review?Op woensdag 22 mei 2002 11:16 schreef DumphuiZ het volgende:
[..]
Review doorgelezen -> past
Verwijderd
Had ook niet anders verwacht. Ik vind het erg lullig voor alle tweakers die al zo'n besteld hebben ...Op woensdag 22 mei 2002 15:08 schreef Locketuz het volgende:
AAAAAAAARGH!!! Nee meneer we hebben ze nog niet binnen, de leverancier heeft nog niets laten horen blablabla![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik bestel wel een kaart in Duitsland, minder problemen over het algemeen met leveren.
Is Gainward btw de enige met een video-in en video-uit (ViVo) ?
Welkom in de wereld die verkopen heet... Beter gezegd: NEE verkopenOp woensdag 22 mei 2002 15:08 schreef Locketuz het volgende:
AAAAAAAARGH!!! Nee meneer we hebben ze nog niet binnen, de leverancier heeft nog niets laten horen blablabla![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat was zeker bij Completer??Op woensdag 22 mei 2002 15:08 schreef Locketuz het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Nee, de prolink pixelview heeft dat ook.Op woensdag 22 mei 2002 15:16 schreef Smarron het volgende:
Is Gainward btw de enige met een video-in en video-uit (ViVo) ?
voor de tigste keer verwijs ik naar http://www.jofra.nl/4200.htm, want daar staan er een hoop naast mekaar
Negeren is vooruitzien
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Verwijderd
de Ti4200 begint voor mij steeds minder interessant te worden. Zoekend op de websites van XFX(Pine), Leadtek en Point of view, blijkt dat de Ti4200 met slechts één Ramdac is uitgevoerd. Prolink wisten we al....
Club3D heb ik maar een email geschreven, ASUS probeer ik maar niet eens. En MSI is dan de laatste hoop, die wil nog wel eens bijzondere versie's maken. Maar nog naks over de 4200 op hun website....
Wordt het dan toch een Radeon 8500 zoals het er naar uit ziet, of een Ti4400...
Hop,hop,hop!
Verwijderd
Ik kan er geen ééntje vinden. Iemand wel .. ????Op woensdag 22 mei 2002 15:53 schreef basset het volgende:
Ze hadden toch wel een 2e ramdac??? anders valt ie voor mij ook direct af
Hop,hop,hop!
Volgens mij is dit de rede waarom het zo lang duurt... ze hopen op mensen zoals jij. Ik wacht wel lekkerOp woensdag 22 mei 2002 16:13 schreef DeX het volgende:
Aangezien de 4200 te lang op zich laat wachten. en de geschatte prijzen van de leadtek 128 mb versie veel te hoog liggen.. ga ik denk ik toch voor de 4400..
Verwijderd
ATI doet dat ja. En sommige ander Radeon 8500 leveranciers. En bij Ti4400 en 4600 kaarten...Op woensdag 22 mei 2002 16:14 schreef basset het volgende:
Ze doen er toch niet voor niks een dvi->sub convertor bij?
Mijn kapotte R8500 ligt nog bij Exile, heb GELIJK gemaild dat ik hem graag in zou ruilen voor de Ti4200, hopelijk kan dat nog. Of doe ik dat nu dom?
* QuestGamer hoopt dat Exile goede service heeft
Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
Verwijderd
Je hebt het tegen mij?Op woensdag 22 mei 2002 16:55 schreef Locketuz het volgende:
Als je bij www.completer.nl kijkt is ie te krijgen voor 189 euro, dus das nog goedkoper, echter waar had je die test gevonden?
Je bedoelt de benchmarks? In alle benchmarks die ik zie komt terug dat Ti4200 sneller is dan R8500. Bijvoorbeeld op Toms Hardware -> http://www.tomshardware.com/graphic/02q2/020409/index.html

En dat ie ergens anders 189 euro kost, jammer dan die 10 euro. Ben al blij als Exile het wil doen. Anders krijg ik gewoon mijn Radeon8500, ook niet verkeerd natuurlijk maar goed.
http://www.tweakers.net/pricewatch/29992
/Update: Hij is nog niet op voorraad, ze bellen mij als ze hem binnnen hebben, hij verwacht hem een dezer dagen
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU
Verwijderd
waarom worden er eigenlijk nooit 2d tests gedaan op de nieuwe grafische monsters?
is er echt zulk speciaal spul voor nodig?
Verwijderd
Toch wel raar die MyCom, toen ik onlangs aan ze vroeg welke Ti4200 ze zouden krijgen kreeg ik te horen dat ze de XFX GF4 TI4200 64 MB DDR AGP, Retail, Nvidia, DVI , TV-Out krijgen. Deze kaart gaat volgens hen EUR 229.- kosten. Vervolgens zetten ze niet deze, maar de Asus op hun site...Op woensdag 22 mei 2002 17:44 schreef Ronnie_T het volgende:
De Asus V8420 TD TI4200 is te koop bij mycom
http://www.tweakers.net/pricewatch/29992
/Update: Hij is nog niet op voorraad, ze bellen mij als ze hem binnnen hebben, hij verwacht hem een dezer dagen
En die heeft toch TV-in en TV-out ?
Wil ik ff voor zekerheid nog weten
Verwijderd
Je loopt ze wel makkelijk af te kraken. Er staat dat ze vandaag verwacht worden. Dus geen zekerheid en ook niet wanneer op de dag. Ze zijn ook van hun leveranciers afhankelijk. Als je ze dus al meteen wilt afhalen ben je wel erg ongeduldig. Ik heb ze trouwens gebeld vanmiddag en ze zeiden dat ze 's avonds zouden worden opgehaald en hopelijk dan morgen beschikbaar zijn voor degenen die gepreorderd hebben (zoals ikOp woensdag 22 mei 2002 10:03 schreef aMb1983 het volgende:
Iedereen die dacht bij completer een videokaart te gaan kopen, komt bedrogen uit. Ik belde die klote zaak net, en ze krijgen vandaag helemaal niets binnen. Damn, zoiets kunnen ze toch ook snel op hun website zetten? ipv een heleboel mensen die niet eraan denken te bellen voor niets te laten komen...
Verwijderd
Verwijderd
Maar het is toch niet 'fair' als men iets verkoopt, wat er nog geeneens is.Op woensdag 22 mei 2002 23:11 schreef _Jona_ het volgende:
[..]
Je loopt ze wel makkelijk af te kraken. Er staat dat ze vandaag verwacht worden. Dus geen zekerheid en ook niet wanneer op de dag. Ze zijn ook van hun leveranciers afhankelijk. Als je ze dus al meteen wilt afhalen ben je wel erg ongeduldig. Ik heb ze trouwens gebeld vanmiddag en ze zeiden dat ze 's avonds zouden worden opgehaald en hopelijk dan morgen beschikbaar zijn voor degenen die gepreorderd hebben (zoals ik) Maar ik zou zeker niet langsgaan voordat je gebeld hebt of gemaild bent.
cath my drift?
Eigenlijk moet je juist blij zijn. Als ze hem pas aanbieden als ze hem echt hebben duurt het nog langer voordat je hem hebt. En bovendien, je hebt toch nog niet betaald? Dus het is nog maar een reservering.Op woensdag 22 mei 2002 23:15 schreef DumphuiZ het volgende:
[..]
Maar het is toch niet 'fair' als men iets verkoopt, wat er nog geeneens is.
cath my drift?
maar aopen heeft een 128mb ti4200 met mem op 500 Mhz.
dat lijkt mij het beste van 2 werelden.
nu weet ik alleen niet of aopen wel beetje videokaartjes kan bakken...
Verwijderd
Jongen...week terug bel ik ze de op de dag dat ze zouden krijgen...ja hoor vanmiddag ontvangen we....ik bel laat op de middag....nee...nog niets ontvangen...ik bel vandaag omdat ze ze vandaag weer zouden ontvangen...nee hoor....niets ontvangen. En al die keren hebben ze NIEMAND die een bestelling heeft geplaatst gemaild dat de levering niet kon plaatsvinden, OF een newspost op hun website (hallo ze zijn een COMPUTER onderneming) gezet om de vele klanten van het slechte nieuws op de hoogte te bregen.Je loopt ze wel makkelijk af te kraken. Er staat dat ze vandaag verwacht worden. Dus geen zekerheid en ook niet wanneer op de dag. Ze zijn ook van hun leveranciers afhankelijk. Als je ze dus al meteen wilt afhalen ben je wel erg ongeduldig. Ik heb ze trouwens gebeld vanmiddag en ze zeiden dat ze 's avonds zouden worden opgehaald en hopelijk dan morgen beschikbaar zijn voor degenen die gepreorderd hebben (zoals ik ) Maar ik zou zeker niet langsgaan voordat je gebeld hebt of gemaild bent.
Nee, de enige reden waarom ze elke week weer een datumpje prikken waarvan ze zeggen dat ze dan kunnen leveren is omdat er zo steeds meer mensen hun site/winkel bezoeken.
Het is gewoon lucht verkopen, en dat haat ik.
http://www.pointofview-online.com/htdocs/gf4ti4200.htm
Verwijderd
Ook dan kan die 64mb verder over te clocken zijn: stel die 128mb haalt de 550, de 64mb haalt dan de 600 (gebleken uit meerdere reviews...), terwijl ze allebei op 500 lopenOp woensdag 22 mei 2002 23:37 schreef irmscher het volgende:
iedereen heeft het over 64mb om verder over te clocken.
maar aopen heeft een 128mb ti4200 met mem op 500 Mhz.
dat lijkt mij het beste van 2 werelden.
nu weet ik alleen niet of aopen wel beetje videokaartjes kan bakken...
Van die AOpen is er nog helemaal geen review... Tot nu toe zijn er te weinig reviews om goed uit te rekenen hoeveel het scheelt, maar het lijkt erop dat de 64MB 30~40Mhz verder over te clocken is.Op woensdag 22 mei 2002 23:59 schreef DumphuiZ het volgende:
[..]
Ook dan kan die 64mb verder over te clocken zijn: stel die 128mb haalt de 550, de 64mb haalt dan de 600 (gebleken uit meerdere reviews...), terwijl ze allebei op 500 lopen
Verwijderd
euh... mijn prolink heeft 2 ramdacs. Staat in boekje en op de doos..Op woensdag 22 mei 2002 15:48 schreef Hooi het volgende:
Hummhh,
de Ti4200 begint voor mij steeds minder interessant te worden. Zoekend op de websites van XFX(Pine), Leadtek en Point of view, blijkt dat de Ti4200 met slechts één Ramdac is uitgevoerd. Prolink wisten we al....
Hmmmmz, sinds vandaag zit ik een beetje te denken aan een videokaart upgrade.. (GTA3 icm GeForce 1 SDR is niet zo'n goede combo).
Nou zat ik te denken aan een GeForce 3 TI200 of een GeForce 4 TI4200. (GF3 TI500 en GF TI4400 liggen boven het budget, wil er niet zoveel aan uitgeven.)
Ok, de TI4200 zal sneller zijn dan de GF3 TI200. Maar, maakt het uit of ik een no-name zou kopen (Club3D) of moet ik toch voor een wat gerenomeerder merk gaan (Leadtek of Gainward). Heb nu een Asus V6600 Deluxe, maar de V8420 is toch wel een stukje duurder dan een Leadtek of Gainward. Zat dus aan een TI4200 te denken of aan een Asus V8200 Deluxe (208 euro bij Computerland).
Oh ja, maakt 128 MB nou echt zo rigoreus veel verschil ?? Ik zag in andere postings dat het bij wat benchmarks uit zou maken, maar is het de moeite om er een met 128 MB te kopen ipv 64..
[/beetje offtopic]
Nu maakt het alleen in benches uit, later ook in games. Nu maakt het in games niet meer dan 10% uit (Jedi Knight2) en in sommige spellen merk je het zelfs helemaal niet. In de Codecreatures bench is de 128MB al 2,5x zo snel, ik weet niet wanneer dat spel ervan uit zou komen, maar vanaf dan wordt de 128MB dus wel erg handigOp donderdag 23 mei 2002 00:23 schreef Toewan het volgende:
Oh ja, maakt 128 MB nou echt zo rigoreus veel verschil ?? Ik zag in andere postings dat het bij wat benchmarks uit zou maken, maar is het de moeite om er een met 128 MB te kopen ipv 64..
Belangrijk wordt ook hoe erg de Doom3 engine die 128MB nodig heeft.
Moet ik dan nog even over denken, of ik er een met 64 of 128 MB ga kopen. De Asus V8200 Deluxe moet ik maar uit m'n hoofd zetten denk ik (Asus beviel me wel eigenlijk, al heb ik m'n tv-in van m'n V6600 Deluxe nauwelijks gebruikt, net zoals die funky bril.Op donderdag 23 mei 2002 00:29 schreef Masterdam het volgende:
[..]
Nu maakt het alleen in benches uit, later ook in games. Nu maakt het in games niet meer dan 10% uit (Jedi Knight2) en in sommige spellen merk je het zelfs helemaal niet. In de Codecreatures bench is de 128MB al 2,5x zo snel, ik weet niet wanneer dat spel ervan uit zou komen, maar vanaf dan wordt de 128MB dus wel erg handig
Belangrijk wordt ook hoe erg de Doom3 engine die 128MB nodig heeft.
Verwijderd
het is toch logisch dat de 64 mb versie gemiddeld ietsjes verkomen. Je kunt altijd zover overclocken als de zwakste schakel, en dat is 1 van de geheugenchips. Een 128mb versie heeft 2 keer zoveel chips, en dus 2 keer zoveel kans dat 1 daarvan het niet trekt.
Of is het zo dat de 64 versie niet minder maar kleinere ( 64 Mbit i.p.v. 128 Mbit ) chips heeft. In dat geval zijn ze niet te vergelijken en moet er gewoon naar de yield gekeken worden. En is de aanduiding ( 4.0 ns bijvoorbeeld ) alleen maar een garantie voor een bep snelheid.
In sommige dingen zijn ze idd ongeveer evensnel, maar over het algemeen komt de Ti4200 er toch wel zo'n 20% sneller uit hoorOp donderdag 23 mei 2002 00:41 schreef Toewan het volgende:
[..]
Moet ik dan nog even over denken, of ik er een met 64 of 128 MB ga kopen. De Asus V8200 Deluxe moet ik maar uit m'n hoofd zetten denk ik (Asus beviel me wel eigenlijk, al heb ik m'n tv-in van m'n V6600 Deluxe nauwelijks gebruikt, net zoals die funky bril.) Maar volgens een paar reakties op reviews van de TI4200 zou ie ongeveer even snel zijn als een GF3 TI500.
Verwijderd
groeten paul
Verwijderd
DVI, TV-out Video in/out) 128 MB DDRAM nVidia GeForce4 Ti4200 AGP 350 MHz EUR 219.00 (alternate.nl)
DAC (MHz): 350
Resoluties: 640x480 16 Mio 240 Hz
800x600 16 Mio 240 Hz
1024x768 16 Mio 240 Hz
1152x864 16 Mio 200 Hz
1280x1024 16 Mio 170 Hz
1600x1200 16 Mio 120 Hz
1920x1440 16 Mio 85 Hz
2048x1536 16 Mio 75 Hz
Geheugen: Aantal: 128
Type: DDRAM
Snelheid: -1
Uitbreidbaar: Ja, auf -1 MB
MPEG2: wordt ondersteund
Uitgangen: VGA, LCD, S-Video
Weet misschien iemand de site van Sparkle??????
Nu zullen mensen wel gaan klagen dat je typefouten maaktOp donderdag 23 mei 2002 01:20 schreef okeoke het volgende:
Voor de mensen die allemaal wachten op de kaart in Nederland. De winkels krijgen pas rond eind mei de club3d kaarten binnen!!!!!!!!!!!!!!!. Ik werk zelf in een computerzaak en onze leverancier heeft als enige in nederland club3d in zijn assortiment. Dus we moeten nog even geduld hebben voor de kaart pas in de winkel licht. Hou er ook rekening mee dat veel computerwinkels die kaart hebben besteld. Dus je loopt ook nog eens kans dat de winkel waar jij hem hebt besteld net mis pakt omdat ze al op zijn bij de leverancier.
groeten paul
en dan je de groeten doet aan het einde... maar kan je me ook vertellen of die kaarten goed zijn? Of zijn ze zo laag geclocked als ik weleens hoor? Krijg ik dalijk een 64MB kaart die op 450 is gezetDus we moeten nog even geduld hebben voor de kaart pas in de winkel licht.
http://www.sparkle.com.tw/Op donderdag 23 mei 2002 01:25 schreef okeoke het volgende:
Sparkle bl@@t
Weet misschien iemand de site van Sparkle??????
Verwijderd
Verwijderd
Om ook Dual Head te kunnen doen, twee onafhankelijke schermen en niet één groot scherm over twee VGA monities uitgestrekt, heb je ook NView ondersteuning nodig. Wat blijkt, de Gainward Ti4200 ondersteunt geen Nview, en de Ti4200 wel. *zucht*
Zelfs die dure 128MB 650 XP Golden Sample niet.
De Pro uitvoering wel, maar dat is de GF4MX460. Hummffhh..
(Nview="lees" Twinview, op twee VGA monitoren. Voor de GF4 kon enkel alleen de GF2MX het, wat NVidia betreft. Vrijwel alle kaarten deden het dan met een TV en een VGA , Leadtek had een echte DualHead uitvoering met twee VGA poorten.)
Schiet echt weer op zo.
Het lijkt er efhter wel op dat de Aopen Aeolus Model: GF4 TI4200-DVC128 het zou moeten kunnen. Helaas zijn ze daar scheutig met woorden, maar niet met harde specs....
Verwijderd
Die reageren dus echt snel daar bij Club 3D headquartersSubject: RE: Contactform submitted on 22-05-2002 15:26:14
Date: Wed, 22 May 2002 18:03:02 +0200
X-MS-Has-Attach:
X-MS-TNEF-Correlator:
Thread-Topic: Contactform submitted on 22-05-2002 15:26:14
Thread-Index: AcIBlG/ZayZ/o4KmSsytySAf8QQ6NAACfzTg
From: "Micheline Hou" <micheline@club-3d.nl>
To: (Effe weggehaald voor de privacy)
Dear Rene,
The Radeon 8500 and TI 4200 can support CRT and DVI (dual displays) so you will be able to running with 2 monitors at the same time. As for 8500 we also incl. the DVI to CRT connector.
Best regards,
Micheline Hou
Sales Department
Club 3D
Email: micheline@club-3d.nl
Tel : + 31 23 555 6363
Fax: + 31 23 555 6322
Mob: + 31 61 423 7991
Website: www.club-3d.nl
Goed, het mot dus wel gewoon kenbuh, Club3D Ti4200 64MB kaartje van 189 Euro en twee VGA monitoren in Nview op dualhead gebruiken. Alleen het connectortje moet je kopen a 15 Euro.
YEEEAAAHHH !!
(Toch denk ik maar steeds aan een Radeonnetje, omdat die overscan in de driver heeft...)
Op de site staat dat hij 2 monitors aan kan
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
De Leadtek kan het ook: er zit zowel D-sub als DVI op. Ze leveren alleen geen verloopstukje meeOp donderdag 23 mei 2002 07:44 schreef Grrrrrene het volgende:
Euh, geen nView op de Gainward? Wel op de Leadtek dan?
Op de site staat dat hij 2 monitors aan kan
Bel ze even op zou ik zeggen. Is wat sneller!Op donderdag 23 mei 2002 10:02 schreef BronX het volgende:
Is die kaart van GeForce 4 64 mb DDRAM van Club3D nu te koop bij www.completer.nl of niet? Ik heb ze een mailtje gestuurd, maar nog steeds geen antwoord op gekregen.
Maar ik geef je weinig kans dat ze hem hebben.
Ik heb ook nog steeds een goed gevoel bij de radeon tov de 4200 BTW waarom weet ik niet. Een paar 100 berichtjes terug was er ook een link naar benchies waarbij de 8500 niet onder deed voor de 4200. Vraag me niet waar. Want bijna alle testen die ik las werden met oude drivers gedaan.
Hop,hop,hop!
Ow? op de site van Leadtek staat bij de Ti4200 dat er een DVI-VGA converter bij zit, vreemd dan.Op donderdag 23 mei 2002 08:30 schreef Daniel het volgende:
[..]
De Leadtek kan het ook: er zit zowel D-sub als DVI op. Ze leveren alleen geen verloopstukje mee
BTW, aan je antwoord te zien bedoel je dat Leadtek ook een VGA en DVI uitgang heeft, maar wat ik bedoelde was: heeft die Leadtek ook de mogelijkheid om 2 onafhankelijke desktops te showen, of kan hij alleen clonen? Dus echte dualhead werking of niet?
Dus heeft die Leadtek die goede oude Twinview terug, zodat ik mijn 2 CRT's volledig onafhankelijk, in verschillende resoluties (1600x1200 op 19" en 1280x1024 op 17") aan kan sturen?Op donderdag 23 mei 2002 02:19 schreef Hooi het volgende:
Volgene stukje Dual Monitor supoport :
Om ook Dual Head te kunnen doen, twee onafhankelijke schermen en niet één groot scherm over twee VGA monities uitgestrekt, heb je ook NView ondersteuning nodig. Wat blijkt, de Gainward Ti4200 ondersteunt geen Nview, en de Ti4200 wel. *zucht*
Zelfs die dure 128MB 650 XP Golden Sample niet.
De Pro uitvoering wel, maar dat is de GF4MX460. Hummffhh..
(Nview="lees" Twinview, op twee VGA monitoren. Voor de GF4 kon enkel alleen de GF2MX het, wat NVidia betreft. Vrijwel alle kaarten deden het dan met een TV en een VGA , Leadtek had een echte DualHead uitvoering met twee VGA poorten.)
Schiet echt weer op zo.
Het lijkt er efhter wel op dat de Aopen Aeolus Model: GF4 TI4200-DVC128 het zou moeten kunnen. Helaas zijn ze daar scheutig met woorden, maar niet met harde specs....
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Eindelijk goed nieuws dus.
StickertjesOp donderdag 23 mei 2002 10:54 schreef BronX het volgende:
Ik heb net gebeld naar Completer en ze zeggen dat de Club3D GeForce 4 Ti4200 64 MB DDRAM vanaf begin volgende week leverbaar is (maandag of dinsdag). Ze zeiden dat de levering vertraging had opgelopen doordat er nog geen stickertjes op de videokaarten zat en die werden op dit moment afgedrukt en erop geplakt bij Club3D. Op dinsdag 28 mei willen ze een afhaalavond plannen voor mensen die na werktijd hun Club3D GeForce 4 Ti4200 64 MB DDRAM wil afhalen. Bestellen is mogelijk en de videokaarten worden dan ook dinsdag of maandag verstuurd.
Verwijderd
Verwijderd
Voor de mensen die nog kaartje zoeken... Prolink is echt mooi kaartje. Prima 2D.. Leuk te clocken. (ik draai nu steeds op 300/535) en de fan is vrijwel niet te horen. (ook positief dacht ik!)
Kortom... Drax is
Ik kreeg hetzelfde te horen. Personen die pre-order hebben, krijgen voorrang bij het uitdelen. En nu maar hopen dat die stickers een beetje cool en snel zijn, zodat ik ze goed kan overklokkenOp donderdag 23 mei 2002 10:54 schreef BronX het volgende:
Ik heb net gebeld naar Completer en ze zeggen dat de Club3D GeForce 4 Ti4200 64 MB DDRAM vanaf begin volgende week leverbaar is (maandag of dinsdag). Ze zeiden dat de levering vertraging had opgelopen doordat er nog geen stickertjes op de videokaarten zat en die werden op dit moment afgedrukt en erop geplakt bij Club3D. Op dinsdag 28 mei willen ze een afhaalavond plannen voor mensen die na werktijd hun Club3D GeForce 4 Ti4200 64 MB DDRAM wil afhalen. Bestellen is mogelijk en de videokaarten worden dan ook dinsdag of maandag verstuurd.
Heb hetzelfde dilemma gehad. Ik ga de Leadtek kopen:Op donderdag 23 mei 2002 12:06 schreef wwillem het volgende:
Zit beetje te kiezen tussen de MSI ti4400 en de Leadtek ti4400, zijn beide evenduur. Stel dat ze allebei leverbaar zijn, welke zou je kiezen?
- Goede ervaringen met de kaart die ik nu heb.
- Goede naam, goede kwaliteit
- Het gigantische koelblok met 2 koelers!
Maar het maakt weinig verschil. Op reviewsites is de MSI de beste om te klokken. Je maakt in ieder geval geen slechte keuze als je 1 van deze 2 kaarten koopt!
De MSI is gewoon leverbaar, de Leadtek niet. Dus als je niet kunt wachten ..
Of de spoorbomen stonden open ...Op donderdag 23 mei 2002 10:54 schreef BronX het volgende:
wat krijg je allemaal bij de kaart geleverd?Op donderdag 23 mei 2002 11:39 schreef drax het volgende:
En ondertussen geniet Drax al bijna 2 weken van zijn mooie Gf4 Ti4200 128MB Prolink kaartje.
Voor de mensen die nog kaartje zoeken... Prolink is echt mooi kaartje. Prima 2D.. Leuk te clocken. (ik draai nu steeds op 300/535) en de fan is vrijwel niet te horen. (ook positief dacht ik!)
Kortom... Drax is![]()
![]()
er ligt er een klaar voor mij zaterdag
Negeren is vooruitzien
www.msi-computer.com
Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481
Thank you for your information I will ask them to updated the new products we carry, this item will running with 225/250 core/memory speed with 64MB BGA-DDR, 128bit interface memory, supports 2/4 AGP with dual displays (CRT/DVI) and TV out.
Best regards,
Micheline Hou
Sales Department
Club 3D
Email: micheline@club-3d.nl
Tel : + 31 23 555 6363
Fax: + 31 23 555 6322
Mob: + 31 61 423 7991
Website: www.club-3d.nl
Volgens mij klopt dit niet. Volgens mij hebben ze core en memoryspeed verwisseld. Echter blijft staan dat 225 MHz erg traag is.
Ik heb ze maar even om opheldering gevraagd...
Verwijderd
Nu begint die ti4200 128MB errug aantrekkelijk te worden..
En nu ben ik net zo gek geworden pricewatch te bekijken en zie: 299 euro + 17 euro verzendkosten voor een Leadtek ti4400!!! Dit wordt toch wel errug verleidelijk
Verwijderd
en ook is de tvout niet helemaal top > "TV / Video output ..... NTSC and PAL in 640X480 and 800X600"Op woensdag 22 mei 2002 23:56 schreef Masterdam het volgende:
Nog ff wat info over die Point of View Ti4200 128MB opgevraagd... Die 300Mhz slaat gewoon nergens op, hij loopt op 250/450 en het RAMDAC op 350Mhz
http://www.pointofview-online.com/htdocs/gf4ti4200.htm
Verwijderd
Kort vraagje tussendoor als het kan... Wil ook een plank met een 4200 aanschaffen voor in mijn huidige systeem (onder). Heb alleen niet de technische kennis in huis om te beoordelen of dat wel verstandig is (tragere bus in m'n mobo etc). Pls help?
Frank.
Verwijderd
Overscan is de benaming als het TV-uit beeld gewoon het hele beeld vult. Om de desktop (Bureaublad) helemaal op het TV scherm te krijgen, verkleinen ze het beeld iets. Vandaar dat ze de normale situatie maar 'overscan' hebben genoemd. Logisch heh
Zeer vervelend dus bij het bekijken van video op de TV als je wilt video bewerken of wat opnemen wat je net met bloed, zweet en tranen hebt gewrocht.
Ati heeft die overscan standaard in de drivers gebakken, NVidia doet net of ze gek zijn, niks naks, noppes at all.
Je bent aan een (weliswaar zeer slimme en ijverige) hobbyist uit Duitsland overgheleverd die probeert het tekort op te vullen met TV-Tool.
Het probleem met Twinview/DualHead/NView op twee monitoren is dat je
a) een bios moet hebben in de VGA kaart die die techniek uberhaupt aankan
b) twee ramdacs zijn nodig om twee CRT-VGA's aan te sluiten
met een DVI->VGA adapter voor het 2e scherm.
c) de kaart moet er voor gebouwd zijn. Vergelijk maar een GF2MX met een GF3 of GF2GTS/PRO/Ti/Ultra. Die MX is er voor gebouwd en kan op de TV een beeld 'X' laten zien terwijl de VGA beeld 'Y' laat zien tegelijkertijd. De eniige van die kaarten die in echte Dualhead-VGA bestaat is een Leadtek GF2MZ uitvoering met twee Ramdacs. Een normale MX kan het dus alleen op TV en de VGA. Bij die andere kaarten gaat vrolijk de TV uit als het VGA scherm beeld heeft, en andersom. Een GF2GTS kan het niet, ook niet met twee ramdacs. Omdat de architectuur van die kaart/chip er niet op gemaakt is.
Duuuuussss...
De heren fabrikanten zijn wat vaagjes. NView op GF4 werkt het als twinview ? Vaak loop je het risico, net als met de oude Hercules 8500 LE dat de 2e ramdac ontbreekt. Vaak loop je het risico dat de kaart niet voor een Twinview systeem is ontworpen. Met een MSI kaart kun je meestal op hun webdite nazien of het gaat. (GF4Ti4400/4600/ GF4MX460VT/VTP kunnen het wel. Ook zijn er links en rechts wat GF4MX440'tjes met dubbele ramdac en VGA poort. Leuk wordt het dus als je een kaart met VGA en DVI hebt, en maar één ramdac, dan wordt het gissen))
De meeste producenten zijn heerlijk vaag, maar als ze niet specifiek aangeven dat het kan, kan het waarschijlijk niet!
Want dat zou mooie sales propaganda zijn.
(
Is heel verstandig!Op donderdag 23 mei 2002 14:48 schreef claw het volgende:
Hey all,
Kort vraagje tussendoor als het kan... Wil ook een plank met een 4200 aanschaffen voor in mijn huidige systeem (onder). Heb alleen niet de technische kennis in huis om te beoordelen of dat wel verstandig is (tragere bus in m'n mobo etc). Pls help?
Frank.
Ik heb zelf een tijdje terug van PIII 733 met 384mb sdram een upgrade gedaan naar XP 1900+ en 512mb DDR met behoud van mij 2mx. Ik ging toen bijna 2x zo hoog met 3dmark, maar ik merk wel dat die xp een beetje uit zijn neus loopt te eten, terwijl die 2mx zwaar in zijn * wordt genomen, vandaar nu dus upgrade naar 4200 of 4400
Negeren is vooruitzien
Verwijderd
Neuh,Op donderdag 23 mei 2002 14:45 schreef vip32 het volgende:
[..]
en ook is de tvout niet helemaal top > "TV / Video output ..... NTSC and PAL in 640X480 and 800X600"
zoals al eerder vermeld, is dat omdat er een Philips 7108 chip opzit voor Video in en TV uit. Is een chip met een beter beeld dan die Conexant chip die er anders op zit.
(Het beeld van een TV zelf is maar iets van 720x576, altijd nog kleiner dan die 800x600 dus.)
Zoals ik het hier lees is de Radeon 8500 misschien toch een leukere kaart volgens mn gevoel ieder geval. Ik had begrepen (gerucht of nie) dat op de E3 bijv. Voor Doom 3 een ati kaart gebruikt werd omdat deze pixel shaders 1.4 aankan en Doom3 daar gebruik van maakt. Niet om het op 1 spel te laten afhangen, maar toch. Ik wach ieder geval maar een paar weken totdat ik een nieuwe kaart ga kopen. Of het een G4 wordt of een 8500 laat ik dan maar ff in het midden. Ook maar gelijk een duron 1200 in mn bordje doen ipv de 800 die er nu inzit. (kan helaas geen xp procs in mn k7t-pro2 kwijt
Hop,hop,hop!
Verwijderd
Bij alternate nederland voor Euro 219,-
Iemand enig idee over Sparkle? Is dat een B merk?
Op de sparkle site staat de memory op 500mhz
Sinds wanneer kan dat niet? Is toch Kt133a chipset? Ik heb de A7v133 (kt133a) en de XP draait super. BIOS update misschienOp donderdag 23 mei 2002 15:06 schreef basset het volgende:
kan helaas geen xp procs in mn k7t-pro2 kwijt
Back ontopic: iemand enig idee of Exile of andere online shops nog 128 MB Ti4200's binnenkrijgen voor +/- €250?
Mijn (kapotte) Radeon8500 kostte 270 euro, en hopelijk kan ik hem nog inruilen voor een Ti4200. Ik wacht nog op reactie van Exile...
Dit topic is gesloten.
![]()