Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[inkoopactie] 4x40 +backlight ---> 50euro

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.062 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 10:45

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 12:48 schreef The_Invincible het volgende:
K heb em binnen!!! >:)
Mijn dank is grooooot Atmoz :P
Jow ;)
Hij is echt mooi he?!!

Mischien kunnen jullie wat pics posten als je hem werkend hebt. Altijd leuk om te zien namelijk. Bijvoorbeeld met de text erop: "Dank aan Atmoz" ;)

hehe, zou wel lachen zijn :7

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/asd/images/40x4LCD.gif

[elektron00b]

het schema is zeer duidelijk, alleen wat is VB+ en VB- ? de plus en min van de voeding?

als dat zo is wat is 5v dan......

en 100 en 10k dat zijn weerstanden?
[/elektron00b]

• The_Invincible
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04-2022
k zal pics laten zien als ie werkt!!
alleen heb ik eerst proefwerkweek, duzz zal het nog wel ff duren voordat ik hem werkende heb ;(
dank aan Atmoz
leuk idee :)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik vroeg het op de vorige pagina ook al, maar atmoz las er denk ik overheen :(

Kan ik de lcd ook verwachten of niet? Oftewel heb je hem naar iedereen verstuurd?

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

De VB+ is de +5V van de backlight en de VB- is de 0V van de backlight. Op het LCD zal wel een K en een A staan, de K moet aan de 0V en de A moet aan de +5V.

De 100 Ohm en de 10k zijn lineaire potmeters.

That's all foaks...

Let erop dat je de weerstand van de backlight nooit vol open zet!!!!!! Anders wordt het LCD veels te heet en zal het doorbranden. Dus niet de volle lichtintensiteit kiezen, altijd iets minder.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 13:44 schreef -=MOL=- het volgende:
Ik vroeg het op de vorige pagina ook al, maar atmoz las er denk ik overheen :(

Kan ik de lcd ook verwachten of niet? Oftewel heb je hem naar iedereen verstuurd?
Sorry, ik heb er idd overheen gelezen. Ze zijn allemaal de deur uit gegaan op hetzelfde tijdstip ;)
Je had hem dus kunnen hebben vandaag (net zoals de rest) Ik denk dat de postbode platte band ofzo had :? ;) Maar ze zijn dus allemaal weg!

Verwijderd

Die dingetjes zijn potmeters en waarschijnlijk moet je de plus en de min omdraaien. Dat moest wel bij mijn andere lcd's.

• superduper
  • Laatst online: 11:25

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Hij is er, en wat issie grooootttt. :9~

tnhx Atmoz

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

kan je niet gewoon een weerstandje tussen de potmeter en het backlite zetten om te voorkomen dat hij vol open gaat? kan hij ook niet door branden...

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

• The_Invincible
dat kan wel d8 ik zo :)

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Zodan hij is wel een stuk groter dan ik dacht :9~ !! Nouja ik ga er in iedergeval een losse module met ingebouwde voeding voor maken pics zien jullie wel als hij af is :+

edit:

Duurt nog wel ff want ik ga eerst deze maand een nieuwe pc bouwen, mijn Celly 400mHz is tog echt aan zijn eindje :z

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:20
* Rockster heeft hem ook binnen *D... hij is om te :9~ !!!

Ga hem vanavond lekker solderen :Y) ... weet iemand ook of het lcd werkt zonder dat er spanning op de backlight staat :? Ik moet namelijk nog ff een diode kopen, maar ik wil hem eigenlijk wel ff uitproberen!

/edit: Typo

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Verwijderd

Ja hij doet het zonder dat het backlight is aangesloten, maar waarvoor heb je in hemelsnaam een diode nodig???

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 18:53 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Ja hij doet het zonder dat het backlight is aangesloten, maar waarvoor heb je in hemelsnaam een diode nodig???
Ja dat had ik gezegt op de site, voor de spanning wat omlaag te brengen (als veiligheid) maar gewoon 5 volt met een potmeter moet ook lukken!!

Verwijderd

Euh over een diode valt bijna geen spanning. Denk dat je beter een weerstand van 5 of 10 Ohm (kweet niet zekers of die bestaan) kunt gebruiken.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 19:19 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Euh over een diode valt bijna geen spanning. Denk dat je beter een weerstand van 5 of 10 Ohm (kweet niet zekers of die bestaan) kunt gebruiken.
Een diode pakt 0,7 volt weg ;)

Verwijderd

ik heb hier een 100 ohm weerstand en een 10k ohm weerstand, gaat dit werken? (geen potmeters maar gewonen weerstand)

• Rockster
Owkee, ik heb een beetje een vraag over het aansluiten... op het schema hierboven (staat ook op de site van Atmoz) zie je aan de rechterkant de gaten van de lcd (1 t/m 16). Op de lcd zijn dit er inderdaad zestien, maar op het schema zie ik er maar 15... of zie ik nu iets over het hoofdje :?

/edit:

Ik heb even gezocht op typenummer mdls-40466 sp-07, het blijkt om een lcd van trident te gaan:
www.tridentdisplays.co.uk
Daar kun je een pdf'je met specs en lay-out etc downloaden 8-)

Verwijderd

hee Atmoz heb je ze allemaal verkocht??, hoe zit dat met die van mij (zie mail). 8-)

Verwijderd

Net ff in de bus gekeken, en hebbuh!
(saampjes met de post van gisteren :) )

• The_Invincible
Heeft iemand em al werkend??? :)

Verwijderd

waaah, mijn 2e is net aangekomen :P :P

damn koele dingen, vanavond ff solderen >:)

oja, op dat plaatje staan idd maar 15 aansluitingen voor het lcd... hoe zit het nou?

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 21:07 schreef SiQDiZ het volgende:
ik heb hier een 100 ohm weerstand en een 10k ohm weerstand, gaat dit werken? (geen potmeters maar gewonen weerstand)
Euh nee, want de weerstand moet precies 100 en 10k ohm zijn. Dat verschilt per LCD en per gebruiker, daarom moet je dus die weerstand kunnen variëren

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 11:16 schreef SiQDiZ het volgende:
waaah, mijn 2e is net aangekomen :P :P

damn koele dingen, vanavond ff solderen >:)

oja, op dat plaatje staan idd maar 15 aansluitingen voor het lcd... hoe zit het nou?
Ja dat klopt 1 pen is namelijk not connected.

Dit bericht geldt ook voor Rockster

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Volgens mij is pin 6 not connected? Pin 1 is toch VSS?

• The_Invincible
Ja, pin 6 staat niet in het rijtje.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Merde, ontdek net dat ik door mijn potjes van 100 ohm heen ben; kan ik dit ook anders oplossen? Hier in de buurt van Huizen zit totaal geen onderdelen boer :'(

Of heeft iemand hier uit de buurt er nog eentje?

Verwijderd

wat ik dan niet snap aan het schema is waarom die 15 dan zo hoog staat :? die staat dus op de plek van 6. ik neem dus aan dat connector 6 niet gesoldeerd hoeft te worden?

• Rockster
Op zaterdag 08 juni 2002 12:40 schreef SiQDiZ het volgende:
wat ik dan niet snap aan het schema is waarom die 15 dan zo hoog staat :? die staat dus op de plek van 6. ik neem dus aan dat connector 6 niet gesoldeerd hoeft te worden?
Ik denk dat ik het al snap :)

Op de site van Atmoz staan de pin nummers (op de 'schema' pagina, onderaan) Op het schema zelf staan die pin nummers ook, maar in een verkeerde volgorde, waarschijnlijk omdat het schemaatje dan overzichtelijker werd :P. Bij het solderen moet je je dus waarschijnlijk aan de nummers houden...

Ik heb even op de site van Smartie gekeken, bij de sectie circuits (goh, waar ken ik dat schema toch van? :P) Daar staat bij het eerste schema dat pin nummer 1 van de parallelpoort verbonden moet zijn met de E(1) van de lcd. Op dat schema is dat nummer 6, maar bij ons dus nummer 15!
Atmoz heeft dat plaatje waarschijnlijk een beetje bewerkt door er andere pinnummers van de lcd naast te zetten...

/edit: typo

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 13:27 schreef Rockster het volgende:

[..]

Op de site van Atmoz staan de pin nummers (op de 'schema' pagina, onderaan) Op het schema zelf staan die pin nummers ook, maar in een verkeerde volgorde, waarschijnlijk omdat het schemaatje dan overzichtelijker werd :P. Bij het solderen moet je je dus waarschijnlijk aan de nummers houden...

Ik heb even op de site van Smartie gekeken, bij de sectie circuits (goh, waar ken ik dat schema toch van? :P) Daar staat bij het eerste schema dat pin nummer 1 van de parallelpoort verbonden moet zijn met de E(1) van de lcd. Op dat schema is dat nummer 6, maar bij ons dus nummer 15!
Atmoz heeft dat plaatje waarschijnlijk een beetje bewerkt door er andere pinnummers van de lcd naast te zetten...

ah, nu is het duidelijk :) tnx!

btw, check op die foto's, hij heeft ook die pinnetjes gesoldeerd die dichter bij het lcd zitten... waarvoor zouden die dienen?

Verwijderd

ik ben ook met het lcd bezig geweest enkel ik krijg het nog niet voor elkaar ik krijg op het display maar halve balken te zien en dan zit ie nog niet aan de pc aangesloten
dus wie weet wat ik verkeerd doe er aan

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 13:27 schreef Rockster het volgende:

[..]

Precies, en zou werkt het ook. Alle LCD's doen het gewoon 100%. Gidje, je moet alles echt PERFECT goed aansluiten, en niets verkeerd doen. Ik krijg net 4 mails van jou dat hij het niet doet, en dat je een andere wilt, maar daar licht het echt niet aan. Gewoon het schema volgen. De pinNUMMERS kloppen, de volgorde niet. (is overzichtelijker) En zoals gezegt: pin 6 moet NIET verbonden worden.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 21:42 schreef djsoes het volgende:
hee Atmoz heb je ze allemaal verkocht??, hoe zit dat met die van mij (zie mail). 8-)
Die zul je maandag wel thuis krijgen ;)
Moet je me ook nog effe geld storten he...

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Het lijkt een beetje op een zaterdagmiddag knutselfeestje, maar ook ik ben er mee bezig.

Helaas doet ie het bij mij (ook) (nog) niet. :'( Ik kan wel de backlight regelen, maar heb geen tekst. Ik had eerst een hele lange printerkabel eraan zitten en dacht dat het daaraan lag. Korte eraan gesoldeerd: maakt dus niet uit.

Iemand nog een suggestie? Alle connecties nagemeten en lijken te kloppen.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Heeft nog niemand hem zover af dat hij werkt?
Thuis heb ik hem ook zo gemaakt, en werkt het ook gewoon goed. Is er nog wat niet duidelijk aan het schema?

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Hé dit komt me bekend voor: ik heb nu Balk 1 en 3 actief met allemaal vakjes waarschijnlijk net zo als boven beschreven door Gidje?

Wel moest de 10k pot bijna volledig open gezet worden, anders zie je niks...

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 17:24 schreef superduper het volgende:
Hé dit komt me bekend voor: ik heb nu Balk 1 en 3 actief met allemaal vakjes waarschijnlijk net zo als boven beschreven door Gidje?

Wel moest de 10k pot bijna volledig open gezet worden, anders zie je niks...
Jongens doe wel voorzichtig ermee....dalijk hebben we een paar kapotte ofzo ;(

kijk eerst 1000x goed na voor er spanning op te zetten.

Ik heb net effe alles doorgemeten en het zit allemaal precies zoals in het schema...

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Het komt wel goed: het zijn waarschijnlijk toch wat zwakke soldeerverbindingen. Ik heb nu de onderste helft aan de gang, maar boven is alleen balk 1 bezet. Dit is blijkbaar een initiatie of zo. Wel moet je telkens smartie hetstarten als je iets probeert, anders komt ie niet langs die init.

Welke connecties regelen de bovenste twee rijen?

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz/lcdpins2.jpg

Hier zie je de pins connectie nog eens duidelijk.
E1 zorgt voor de bovenste 2 rijen...

Succes allemaal.
en denk eraan: voorzichtig he ;)

Verwijderd

Misschien is dit schema duidelijker!! 8-)

Afbeeldingslocatie: http://www.infinity-party.nl/lcd/lcd44780.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.infinity-party.nl/lcd/pinout1.gif

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 18:28 schreef Mietse het volgende:
Misschien is dit schema duidelijker!! 8-)

[afbeelding]
Dat is ook een schema ja. Mischien lukt het nu wel...
Maar nog niemand heeft het dus werkend?

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

He Atmoz,

Dat schema heb ik ook, maar ik vroeg me af welke connecties de data naar regel 1 en 2 schrijven. E1 is in orde, maar ik krijg nix op regel 1 (de balk verdwijnt), terwijl 3 en 4 nu goed werken.

Gelukkig komt de rook niet van m'n LCD maar uit mijn oren :)

/edit beter omschreven /

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 18:37 schreef superduper het volgende:
He Atmoz,

Dat schema heb ik ook, maar ik vroeg me af welke connecties de data naar regel 1 en 2 schrijven. E1 is in orde, maar ik krijg nix op regel 1 (de balk verdwijnt), terwijl 3 en 4 nu goed werken.

Gelukkig komt de rook niet van m'n LCD maar uit mijn oren :)

/edit beter omschreven /
Dan heb je E1 niet goed aangesloten of op de verkeerde want E1 activeerd de twee bovenste regels en E2 de twee onderste.
Heb je E1 en E2 niet verkeerd om en staat je programma op 4x40???

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Hij initialiseerd goed: twee balken op 1 en 3, en die gaan beide weg als ik smartie start. DE twee onderste balken geven ook weer wat smartie op het scherm als onderste weergeeft, alleen blijven op de LCD regel 1 en 2 leeg. M.a.v de helft van de data komt maar door en ik vroeg me af welke connectoren dit zijn.

Heb wel alles doorgemeten en via de kabel loopt alles goed.

• The_Invincible
Niemand heeft em al werkend :'( Damn ;)

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 19:42 schreef The_Invincible het volgende:
Niemand heeft em al werkend :'( Damn ;)
Jawel: Mietse en Atmoz 2x

Verwijderd

Ik heb hem al binnen en hij is echt :9~ !
Hij doet het ook al helaas heb ik geen digicam :(
Mijn dank is groot Atmoz!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

KRAK. Dat was het geluid van mijn klomp die brak. Goeie nieuws is dat de LCD werkt en waarschijnlijk de hele tijd wel werkt.

Slechte nieuws dat het niet werkt onder windows 2000!! Smartie loopt niet lekker, geeft af en toe een IO error. Blijkbaar wordt er niet goed gecommuniceerd met de LPT.

Start ik op met Windows98 dan werkt alles goed.

Iemand een suggestie wat ik aan de Win2k probleempje kan doen?

Verwijderd

Je moet ff een progsel installen zodat windows de lpt poort kan openen.

HIER http://www.driverlinx.com/DownLoad/ReqDlPortIO.htm?ID=1023561525445

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 20:14 schreef superduper het volgende:
KRAK. Dat was het geluid van mijn klomp die brak. Goeie nieuws is dat de LCD werkt en waarschijnlijk de hele tijd wel werkt.

Slechte nieuws dat het niet werkt onder windows 2000!! Smartie loopt niet lekker, geeft af en toe een IO error. Blijkbaar wordt er niet goed gecommuniceerd met de LPT.

Start ik op met Windows98 dan werkt alles goed.

Ik draai ook Win2k en ik heb geen probleem met smartie. :+
Mijn LCDs werken prima onder Win2k met smartie. *D
Heb je het programma <port95nt> van de smartie website geinstalleerd??

Of is er nog een ander programma wat onder Win2k de printerpoort gebruikt??Een geinstaleerde printer bv....

ps:de fotos wat je ziet in deze topic van de 4x40 LCD zijn van mij!! Atmoz heeft deze LCD via mij.Ik had er eerst 5 besteld om te testen,maar werken echt PRIMA >:)

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Yep, heb het proggie geinstalleerd en de printers verwijderd. Ik pruts eerst nog wel ff.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~inijman/atmoz1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~inijman/atmoz2.jpg

Onderste is zelfde schermpje onder windows 2000.

ps:// Mietse: hoe krijg je die VU meter van Winamp in je LCD?

Edit: Ja Volgende keer haal ik het folie eraf VOORDAT ik de foto's maak |:(

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 20:52 schreef superduper het volgende:
ps:// Mietse: hoe krijg je die VU meter van Winamp in je LCD?

Edit: Ja Volgende keer haal ik het folie eraf VOORDAT ik de foto's maak |:(
Ik heb deze eens geprobeerd http://www.markuszehnder.ch/projects/lcdplugin/index.html

maar was niet stabiel onder Win2k, maar ik zie dat er vandaag een nieuwere versie is op deze site.
Ik denk dat je deze winamp plugin beter onder Win98 kunt proberen.

ps: eigenlijk had er <THANKS ATMOZ & MIETSE by SuperDuber> moeten staan ;) *D

Verwijderd

Ik had hem van het schema,wat op de site stond gewoon in 1x werkend. Hij staat nu naast mijn oude lcd 2x16 :)Ik heb alleen de achter grond verlichting nog niet aangesloten, maar dat zal gerust prima werken. Het contrast van het LCD is echt heel erg mooi, echt een geweldig LCD. ;-) Draai windows XP dus het zal onder w2k toch ook goed moeten lopen?.

Wat ik nu nog niet begrijp, zijn er nog LCD beschikbaar? Een vriend van mij was er helemaal weg van ;-)

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 21:40 schreef Mietse het volgende:ps: eigenlijk had er <THANKS ATMOZ & MIETSE by SuperDuber> moeten staan ;) *D
Hehe, idd. Je hebt wel gelijk kerl :P Ik zal als ik tijd heb effe een foto maken met dat erop ;)

Als ik binnenkort weer effe langskom zal ik wat leuks voor je meenemen!!! :+

P.S. kabel is echt relax he....hele dag op tweakers hangen natuurlijk 8-)

edit:

Ben overigens zeer blij om te horen dat het allemaal werkt!!!

Veel plezier ermee mensen. Binnenkort mischien weer een actie. Er zijn toch nog veel mensen die er een willen.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Ik heb hem binnen!!!! maar ben vandaag weg.. maandag ga ik hem aansluiten! THKS TO ATMOZ

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Looki

Looki

Wat doen de Pinnen J1 eigenlijk? ik ga wel ff zoeken naar een data blad.. kan ik ook zelf ff een driver in een eeprom maken, kan ik zonder pc wat aansturen :).

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Rockster
Ik heb hem ook aan de praat. Na een tijdje kwam ik erachter dat ik de potmeter voor het contrast was vergeten |:(
Nu heb ik die aangesloten en hij draait als een zonnetje B-)

Atmoz, BEDANKT!
Op zondag 09 juni 2002 13:09 schreef jeuuron het volgende:
Wat doen de Pinnen J1 eigenlijk
J1 is een alternatieve aansluiting voor J2. Ik heb J2 aangesloten met een floppykabel (1 pinnetje eraf) en dat werkt absoluut mooi, J2 zou je kunnen aansluiten met een 16 polige kabel met 2 rijen van 8 ipv 1 rij van 16 kabeltjes :)

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Heeft iedereen het geld al over gemaakt? Want ik mis nog van enkele mensen...

Maarja ik wacht geduldig af... ;)

• Looki

Looki

ik ga het niet met draatjes doen maar met pinnen, ff mooi in een kastje en dan een ir erop.. maar jullie horen nog als het af is.

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:36
ah, leuke dingen zijn dat toch ook, die lcd dingen :P

nouja, de volgende keer als er weer 4x40 thingies zijn bestel ik er ook eentje, had nu geen 50 euro meer :(

maar als ik hem zou bestellen, zou die gene hem dan ook kunnen solderen voor mij, mijn soldeerkunsten zijn niet zo goed :)

• Looki

Looki

mijn display knippert het licht dan.. hoe kan dat? heb printerpoort op epp 1.9 en dat 95 progje geinstalled
wat nu?

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 19:08 schreef atmoz het volgende:
Heeft iedereen het geld al over gemaakt? Want ik mis nog van enkele mensen...

Maarja ik wacht geduldig af... ;)
ik heb de overschrijfkaart gisteren gepost, dus het geld moet onderweg zijn (wel Postbank..)
maar het komt eraan :7

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 19:02 schreef jeuuron het volgende:
mijn display knippert het licht dan.. hoe kan dat? heb printerpoort op epp 1.9 en dat 95 progje geinstalled
wat nu?
Maar het LCD werkt wel al? Alleen de backlight knippert ofwat?

Verwijderd

/me staat morgen (dinsdag) rond een uur of 5/6 bij Atmoz voor de deur, met dimmetje :)

• Looki

Looki

doet niets lijkt op geen contrast

en als smarty uit staat knippert het display ook niet meer! maar dan brand het lichtje gewoon...

• Looki

Looki

ik heb databit 5 en 6 omgedraait volgens mij :+ .. moet ik voortaan beter opletten.. maar over 5 min hoor je meer!

Verwijderd

Ja DUUUUH ;)

Ken gebeure :7

• Looki

Looki

hij doet nog niet :( nog steeds hetzelfde.. ik heb de 5 volt van de pc gepakt kan dat?

• Looki

Looki

nog een foutje eruit.. ik heb nu 2 lijnen op het scherm lijn 1 en 3 verder iemand sugesties??

• Looki

Looki

display is weer goed.. alleen nu dit nog.. geen text.. alleen 2 balken... help me plz..

als ik mijn pc al aanzet komen er al 2 balken.. hoe komt dit?

• Looki

Looki

er komen nu chinese tekens op het scherm.... :? kan niet lezen wat ze bedoelen :P

• Apolloc
  • Laatst online: 26-11 17:28
Op maandag 10 juni 2002 20:21 schreef jeuuron het volgende:
display is weer goed.. alleen nu dit nog.. geen text.. alleen 2 balken... help me plz..

als ik mijn pc al aanzet komen er al 2 balken.. hoe komt dit?
Dat is standaard bij iedereen zo! (Dat hoop ik tenminste :P)
Heb ik ook, er zal wel een bepaalde spanning op die pinnen staan bij het booten, als je smartie daarna opstart, dan verdwijnen die lijnen en komt alles goed! (Bij mij wel B-) )

Succes!

PS Dit is dus geschreven door Rockster, account van een vriend van me |:(

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Werkt het nu als je SMARTIE opnieuw opstart?
Want die balken komen me idd ook bekent voor.

Verwijderd

Bij mij bewegen de twee bovenste lijnen onregelmatig 1 of twee plaatsen links en rechts.:?
Asof ze heen en weer scrollen maar dat heb ik uitgeschakeld. Ook gaat dit gepaard met extra tekens die verschijnen in de regels of dat ze juist verdwijnen.

Ik dacht eerst dat het lach aan het feit dat ik m'n pc overgeclocked had (foutrekeningen) maar dan hadden de onderste twee regels dit ook gehad moeten hebben.

iemand een idee want ik snap er niets van? |:(

• Looki

Looki

op 4x20 zie ik de bovenste 2 regels wel text maar verder zie ik op de onderste een balk...

|----------------------------------------|
1 |AuthenticAMD XP @ 15Memory: 159 / 256 |
2 |Working @ 60% Pagefile: 1736/ 1793|
3 |šššššššššššššššššššššššššššššššššššššššš|
4 | |
|----------------------------------------|

zo ziet het diplsy eruit.. hoe komt dat? ;(

Elk zijn 40 tekens en š is een zwart blokje.

Verwijderd

Tja dat is een goeie...... :'(

• Looki

Looki

het lukt mij alleen de bovenste 2 rijen aan te sturen.

• 8-Ball
  • Laatst online: 14-11-2023

8-Ball

nee...gewoon nee

Op maandag 10 juni 2002 23:31 schreef jeuuron het volgende:
mescien toch soldering, of is dat absoluut onmogelijk... :?

One for the mony, one for the pope, it's the ****** return of the great white dope

• Rockster
Op maandag 10 juni 2002 23:31 schreef jeuuron het volgende:
Alles dubbelchecken met een multimeter :Y), of er toch echt geen contact wordt gemaakt tussen twee soldeer-punten. Als ik jouw was zou ik E2 eens checken (zie pinschema op blz 10 van deze draad), ik geloof dat die de onderste twee rijen aanstuurt...

• Rockster
Op maandag 10 juni 2002 23:22 schreef jeuuron het volgende:
op 4x20 zie ik de bovenste 2 regels wel text maar verder zie ik op de onderste een balk...
Het is wel een 4x40 lcd, dat heb je toch wel ingesteld he? (8>

• Looki

Looki

Op maandag 10 juni 2002 23:51 schreef Rockster het volgende:

[..]

Het is wel een 4x40 lcd, dat heb je toch wel ingesteld he? (8>
als ik 4x40 doe geeft hij niets aan

Verwijderd

Jeuuron doet zijn icon weer eer aan :D

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Zoiets als jeuuron heb ik dus ook, maar dan de onderste twee regels en win Win2k en WinXP. Windows98 werkt wel goed. Moet iets zijn met de poortinstellingen....

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 22:08

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

Atmoz bedankt...hij is prachtig
maareuh kan ik de 5+ van de computer voeding halen...?
en zo ja waar haal ik de 5- vandaan?
en zie ik t goed dat de pot metertjes 3 aansluitingen hebben?
t lijkt me niet logisch dat je de + en - kortsluit
kan iemand me dat even uitleggen?

tnx

Proffesioneel Platzak

Verwijderd

De +5V kan je idd van de voeding afhalen en de -5V wat jij bedoelt is gewoon de aarde, dat is de zwarte draad naast de rode draad van de voeding.

Wat de potmetertjes betreft: de middelste poot is altijd de variabele spanning. Dus de spanning die je wilt regelen komt op de middelste poot.

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 22:08

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

hmm.. thnx maar ik heb alleen pot metertjes met 2 pootjes :(

Proffesioneel Platzak

• Looki

Looki

hij doet het hier... de E1 gaf een te zwak signaal.. ff de scoop eraan gehangen. daar kwam maar 1 volt signaal uit.. maar ik heb er ff een op(d)amp tussen gedaan en het werkt nu.. en de max uitgang is nu 5 volt.. thks...

pics komen nog.. ouders zijn op vakantie.. vrijdag weer terug en dan is ook de digicam er weer!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Blij te horen dat het werkt!!! Echt perfect dus ;)

maartoch...
Al met al is de actie zeer slecht verlopen. Ik doe het nooit meer zonder dat eerst iedereen betaald heeft. Er is een LCD opgestuurt geworden (net zoals iedereen) op donderdag netjes verpakt enzo, maar had nog geen geld van diegene. Nu is het scherm nog niet aangekomen bij hem. Dus kan ik die 53 euro wel vergeten, en zit ik dus met hoge kosten.

Laat dit een les zijn voor iedereen die een actie regelt. Eerst geld, de rest komt later. Ik had goede hoop (net zoals ik altijd heb) maar nu kom ik er toch weer slecht vanaf. Ik hoop dat ik de enigste ben wie dit meemaakt, want het is geen pretje. Veel tijd (heel veel geregel) en dan nog eens zelf een LCD moeten betalen waarvan niemand weet waar het is.

Jammer..

Maar voor iedereen die hem heeft: veel plezier ermee!!! Maark er wat van..

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11 07:31

PegOpDeWeg

eej wasup?

Hmmm.. je zou een nieuw topic kunnen starten met :
"inkoop actie: 4x40 lcd. DIRECT LEVERBAAR"

En dan met de melding: bankrekening: xx.xxx.xx.xx
na betaling wordt het opgestuurd.

>:)

Anyway.. er zijn vast nog zat mensen die heel graag zo'n LCD willen hebben, aangezien er nogal wat topics zijn met inkoop acties voor 2x16, 2x20 en 4x20 lcd's (done that, me want bigger and better).

Zelf is dit al mijn 3de lcd, van 2x16 -> 4x20 -> 4x40
Mijn volgende wordt kleuren graph lcd.. echt! *D

En ik heb al een paar vrienden contacted voor jouw actie.
En dat jij vast nog wel wat over hebt. Dus scheelt ook weer 2 a 3 lcd's

Obi

"It's better to burn out, than fade away"

• Looki

Looki

welke looser betaald niet dan... kan ik ook zeggen hij is niet aangekomen. alles komt aan! die smoesjes... :(
Maar bedankt!

ps. heb je zelf niet wat overgehouden aan de actie dan? gewoon 2 euro extra per ding vragen voor de tijd die je erin stopt!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 17:27 schreef jeuuron het volgende:
welke looser betaald niet dan... kan ik ook zeggen hij is niet aangekomen. alles komt aan! die smoesjes... :(
Maar bedankt!

ps. heb je zelf niet wat overgehouden aan de actie dan? gewoon 2 euro extra per ding vragen voor de tijd die je erin stopt!
Het probleem is natuurlijk altijd dat je niet weet of die wel of niet aangekomen is. Hij zegt van nier, en dat geloof ik ook wel, maar het blijft shit van mij. Ik heb verder niets tegen hem. Alleen ik ben zelf stom geweest om geen geld vooraf te vragen. Ik ging ervan uit dat alles netjes en eerlijk en ook goed bij de PTT verliep.

Ik vind het gewooon jammer dat dit moet gebeuren na zo'n leuke actie!!!

Verwijderd

Wij van de PTT proberen altijd alles goed af te handelen :), ik hoop dat het geheugen wel goed werkt.....

• The_Invincible
Op dinsdag 11 juni 2002 18:13 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Wij van de PTT proberen altijd alles goed af te handelen :), ik hoop dat het geheugen wel goed werkt.....
TPG post :P

edit:

Wel heeeeel IRRI dat iemand nog niet betaald heeft :r :( Ik heb iig mijn resterende 1,5 euro met een betaalopdracht naar de bank gestuurd (als het niet werkt zal ik het ff op de post doen ;))

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Ik heb eerlijk gezegt nog nooit meegemaakt dat de PTT iets niet leverde. Ik hoop daarom ook dat het LCD alsnog aankomt, en dan meteen retour naar me komt.

• The_Invincible
hmmmz, ging iets fout :(
(mijn fout) :D

• Looki

Looki

er is bij de ptt wel iets van verzekeren... mischien een tip voor je

Verwijderd

Ja je kunt een pakket met "extra zeker" versturen, maar dat kost je €5,75 :( Dan krijg je een aangetekende zending tot 1 kg en dan krijgt de verzender na afloop een handtekening te zien van de ontvanger.

/me is natural born postbode :P

Verwijderd

voor Atmoz ik heb de lcd ontvangen (ondanks dat ik niet heb betaald...) maar het geld is nu reeds onderweg naar je toe zoals je al weet.

En ook ik had kunne zeggen van "Ik heb niets gezien. Ken ik jou dan?" 8-)

maar dat vind ik niet kunnen.

ik zou die jongen zelf een bezoekje hebben gebracht, om te checken of hij hem wel echt niet heeft. (8>

en dit is geen bedreiging maar nodig :7

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 21:15 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Ja je kunt een pakket met "extra zeker" versturen, maar dat kost je €5,75 :( Dan krijg je een aangetekende zending tot 1 kg en dan krijgt de verzender na afloop een handtekening te zien van de ontvanger.

/me is natural born postbode :P
Ja dat van dat verzekeren weet ik, maar ik wilde dat expres niet doen omdat ik de kosten voor iedereen laag wilde houden en de servive snel. Zo is het nu eenmaal. Maar juist door die factoren ging het mis. Ik kan ook 10 euro vragen en dan een "verzekerd" pakket verzenden. Maar dat was niet nodig (dacht ik)

Nogmaals: hopelijk komt het nog allemaal goed, en ontvangt diegene hem en stuurt hem gewoon terug. Dan kan zoals gezegt iemand anders hem hebben...

* klein toeval dat juist bij diegene die niet betaald heeft het pakket ook niet aankomt. Vind het nog steeds erg jammer van de actie.

XXX_AlCapone: bedankt voor het geheugen, ik test het morgen meteeen uit.

• Looki

Looki

ik heb stekkertjes aan het lcd gemaakt.. nu kan ik hem er zo afpluggen *D

Pagina: 1 2 3 4 Laatste